Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 17 de desembre de 2018, del director general de l'Institut Valencià d'Atenció Social i Sanitària (IVASS) per la qual es convoquen borses d'ocupació de caràcter extraordinari per a diverses categories. [2018/11851]

(DOGV núm. 8448 de 20.12.2018) Ref. Base de dades 011502/2018




A fi d'atendre les necessitats futures de personal que puguen sorgir en l'Institut Valencià d'Atenció Social i Sanitaria (IVASS) és necessari dotar a l'entitat de mitjans que permeten donar una resposta eficaç. En aquest escenari, les borses d'ocupació es configuren com una ferramenta imprescindible en matèria de gestió de recursos humans per a la contractació temporal.

La Resolució de 31 de juliol de 2018, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es dicten instruccions i es disposa la publicació del III Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat relatiu a criteris generals d'aplicació a la constitució i funcionament de les borses d'ocupació temporal en el sector públic instrumental de la Generalitat, disposa en el seu apartat tercer els distints tipus de borsa d'ocupació temporal en el Sector Públic Instrumental de la Generalitat.

De conformitat amb el que establix el punt b de l'apartat tercer de la mencionada Resolució, en absència de borses resultants de procés de selecció convocats en el desenrotllament de l'oferta d'ocupació pública, es podran constituir borses resultants d'una convocatòria pública, específica i extraordinària, per mitjà de la realització de proves selectives i de baremació de mèrits i experiència en els mateixos termes previstos per als processos de selecció de personal laboral fix en els apartats sèptim a nové del II Acord de la Comissió relatiu a criteris generals d'aplicació a les ofertes d'ocupació públic i les seues convocatòries en el Sector Públic Instrumental de la Generalitat.

Davant de l'esgotament de les actuals borses de l'IVASS en diverses categories, i en tant es formen les borses resultants de la corresponent oferta d'ocupació pública resulta necessari convocar borses extraordinàries per a atendre les necessitats temporals de personal que puguen sorgir.

El procés que ha portat a l'aprovació de la present convocatòria s'ha realitzat, prèvia negociació amb els sindicats representatius, a l'empara del que disposa l'II Conveni col·lectiu del personal laboral al servei del Consorci Valencià de Serveis Socials, en el Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, i, en la qual cosa és d'aplicació, el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic i la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.

Per tot això, en virtut de les competències que li atribuïx el paràgraf 2.e de l'article 8 del Reglament d'organització i funcionament de l'Institut Valencià d'Acció Social (Decret 7/2013, de 4 de gener, del Consell, DOGV 6937, 07.01.2013) i, de conformitat amb la normativa vigent en matèria de cobertura temporal de llocs de treball, el director general de l'entitat resol:



Primer. Objecte

La present convocatòria té com a objecte constituir borses de caràcter extraordinari a fi de cobrir les necessitats existents, en tant es formen les borses resultants de l'oferta d'ocupació pública, per a l'exercici provisional de llocs de treball per mitjà de la contractació laboral temporal així com la contractació temporal per millora d'ocupació de personal laboral fix.



Segon. Àmbit d'aplicació de la borsa de caràcter extraordinari



La present convocatòria establix els criteris que han de servir per a la constitució i funcionament de les borses d'ocupació temporal per a la selecció i contractació de personal laboral temporal al servei de l'entitat i per a la contractació temporal per millora d'ocupació de personal laboral fix que reunisca els requisits establits en la classificació d'un lloc de treball de categoria superior.



Tercer. Categories a convocar

Les categories per a les que es convoca la borsa de caràcter extraordinari són les que a continuació es relacionen: director/a de centre, director/a psicòleg/psicòloga, psicòleg/psicòloga, terapeuta ocupacional, terapeuta/terapeuta ocupacional, coordinador/a atenció sanitària, conductor/a mecànic, ajudant de residència, responsable de torn, auxiliar de manteniment, monitor/a d'ocupació, monitor/a d'atenció social, zelador/a-guarda, governant/a i punxe de cuina.



Quart. Llocs a proveir mitjançant les borses d'ocupació

Amb les persones integrants de les borses d'ocupació es podran proveir temporalment mitjançant de contractació de personal laboral temporal o mitjançant de contractació temporal per millora d'ocupació els llocs de treball que es troben en alguna de les següents circumstàncies:

a) Llocs temporalment vacants que no hagen pogut proveir-se amb personal fix de la mateixa categoria.

b) Llocs que precisen de la substitució transitòria de la persona titular o ocupant del mateix pel temps previst de duració de la substitució.



D'altra banda es podran proveir temporalment per mitjà de contractació de personal laboral temporal els següents llocs:

c) Llocs per a l'execució de programes de caràcter temporal i de duració determinada en el temps per un termini màxim de 3 anys, sense perjuí de les possibles excepcions que per a personal laboral investigador, programes específics o qualssevol altres, establisca la normativa de vigent aplicació.

d) Llocs per a l'acumulació de tasques amb caràcter excepcional o circumstancial, per un termini màxim de sis mesos dins d'un període de dotze, sense perjuí de la seua possible ampliació a díhuit mesos d'acord amb el que preveu el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, aprovat per Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre.





Quint. Constitució de les borses

Les borses que es convoquen mitjançant aquesta resolució es constituiran atenent al principi d'especialitat, segons la categoria dels posats a proveir. No obstant això, per afinitat de funcions, podran agrupar-se llocs de treball de diferents característiques, sempre que tinguen la mateixa naturalesa laboral i pertanguen al mateix grup de titulació.

Les borses es constituiran per àrees, es podrà fer sol·licitud en qualsevol d'aquestes, que en cap cas són excloents.

Les àrees són les que a continuació s'enumeren:

Área 1: Castellón de la Plan, La Vall d'Uixó y Burriana

Área 2: Benicarló

Área 3: Valencia, Burjassot, Rocafort, Aldaia

Área 4: Cheste, Manises

Área 5: Alzira, Cullera, Carlet

Área 6: Xàtiva

Área 7: Elche

Área 8: Paterna (CEE)

Área 9: Albocàsser

Área 10: Ontinyent

Si s'incorpora un nou centre a l'entitat, s'adscriurà automàticament a la zona més pròxima, fins al moment en què, si escau, es constituïsca una àrea nova específica per a aqueix centre. Així mateix, en cas de cessar l'activitat d'alguns dels centres de l'entitat es procedirà automàticament a excloure aquesta localitat de la borsa, llevat que hi haja altres centres en aquesta.

Constituïdes les borses no podrà modificar-se l'opció territorial que es va fer constar en la sol·licitud de participació en el procediment.

No obstant això que s'estableix en el paràgraf anterior, en el cas de canvi de domicili a més de 40 quilòmetres del que consta en la sol·licitud de la borsa, degudament justificat, podrà sol·licitar-se el canvi d'àrea de la borsa, amb un màxim d'una sol·licitud durant la vigència de la borsa, i que farà efecte al mes d'haver-se presentat la sol·licitud per escrit amb justificant de tot això.

Així mateix, quan no siga possible cobrir un lloc mitjançant els candidats o candidates de la borsa inscrits en l'àrea geogràfica corresponent, es podrà oferir el lloc esmentat als candidats o candidates inscrits en l'àrea geogràfica més pròxima, no sent penalitzada la falta d'acceptació de l'oferta, prèvia comunicació a la Comissió de Seguiment.

En la sol·licitud d'inscripció el candidat o candidata haurà de seleccionar de les àrees geogràfiques actives aquelles en les quals estiga interessat. En l'annex IV adjunt a la present convocatòria es detallen les àrees geogràfiques actives per a cada categoria professional.



Sisé. Requisits generals dels candidats

La borsa d'ocupació que es convoca estarà formada pel personal que ho sol·licite i que reunisca els requisits següents:

a) Per a participar en la convocatòria de borsa d'ocupació temporal que mitjançant la present resolució es convoca, es requereix acreditar estar en possessió de les titulacions acadèmiques següents:

– Director/a de centre: títol universitari oficial de llicenciatura, enginyeria, arquitectura, doctorat o equivalent, més el compliment del que s'estableix en l'Ordre 17/2016, de 21 de setembre, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives; o bé títol universitari oficial de grau més títol oficial de màster universitari que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, habiliten per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions assignades al lloc, més el compliment del que s'estableix en l'Ordre 17/2016, de 21 de setembre, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.



– Director/a psicòleg/a: títol universitari oficial de llicenciatura en Psicologia o equivalent, més el compliment del que s'estableix en l'Ordre 17/2016, de 21 de setembre, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives o bé, títol universitari oficial de grau en Psicologia, més títol oficial de màster universitari que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, habiliten per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions assenyalades, més el compliment del que s'estableix en l'Ordre 17/2016, de 21 de setembre, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.



– Psicòleg/a: títol universitari oficial de llicenciatura en Psicologia o equivalent o bé, títol universitari oficial de grau en Psicologia que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, habiliten per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions assenyalades, més títol oficial de màster universitari que, d'acord amb els plans vigents, habiliten per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions assenyalades.

– Terapeuta ocupacional: títol universitari de diplomatura en Teràpia Ocupacional o equivalent, o bé, títol universitari oficial de grau en Teràpia Ocupacional o equivalent que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, habiliten per a exercir les funcions assenyalades.



– Terapeuta/Terapeuta ocupacional:títol universitari de diplomatura en Teràpia Ocupacional, Magisteri, en Educació Social o equivalent, o bé, títol universitari oficial de grau en Teràpia Ocupacional, Magisteri, en Educació Social que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, habiliten per a exercir les funcions assenyalades.

– Coordinador/a atenció sanitària: títol universitari de diplomatura universitària en Infermeria o equivalent, amb 3 anys d'experiència acreditada com a infermer/a, o bé, títol universitari oficial de grau en Infermeria, que d'acord amb els plans d'estudi vigents, habiliten per a exercir les funcions assenyalades, amb 3 anys d'experiència acreditada com a infermer/a.

– Conductor/a-mecànic/a: títol d'ensenyament obligatori i títol de Tècnic o Tècnica equivalent, així com permís de conduir específic per a conducció del vehicle i Certificat d'Aptitud Professional (CAP).

– Ajudant de residència: Certificat d'escolaritat o equivalents.

– Responsable de torn: títol d'Ensenyament Secundari Obligatori, més Certificat de Professionalitat SSCS0208 o títol de Tècnic o Tècnica cures auxiliars d'infermeria o títol de Tècnic o Tècnica d'Atenció a Persones en Situació de Dependència o equivalents i experiència professional acreditada com a cuidador per un període mínim de tres anys.



– Auxiliar de manteniment: títol de Tècnic o Tècnica en Instal·lació i Manteniment, o Edificació i Obra Civil, o Electricitat i Electrònica o equivalents.

– Monitor/a d'ocupació: títol de Batxiller o títol de Tècnic o Tècnica Superior o equivalents.

– Monitor/a d'atenció social: títol de Batxiller o títol de Tècnic o Tècnica Superior o equivalents i experiència professional acreditada com a cuidador per un període mínim de tres anys o títol de Tècnic Superior en Integració Social.

– Zelador/a-Guarda: títol d'Ensenyament Secundari Obligatori, més formació en matèria d'atenció sociosanitària a persones amb dependència o Certificat de Professionalitat d'atenció sociosanitària a persones dependents en institucions socials

– Governant/a: títol de Batxiller o títol de Tècnic o Tècnica Superior o equivalents.

– Auxiliar de cuina: Certificat d'escolaritat o equivalents

b) Tindre nacionalitat espanyola o ser nacional d'un estat membre de la Unió Europea o nacional d'aquells estats a què, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Comunitat Europea i ratificats per Espanya, siga aplicable la lliure circulació de treballadors, en els termes en què aquesta es troba definida en el Tractat Constitutiu de la Comunitat Europea. Així mateix, es podran presentar aspirants amb nacionalitat diferent de l'esmentada anteriorment i únicament serà necessari complir els requisits establits en la normativa vigent. Qui obtinga l'adjudicació del lloc de treball oferit haurà d'acreditar almenys permís de treball i residència en el moment de la contractació.



c) Haver complit setze anys i no excedir, si escau, de l'edat màxima de jubilació forçosa. A l'efecte de regular les condicions de contractació dels menors d'edat: entre 16 i 17 anys s'haurà d'ajustar al que es disposa en la normativa legal respecte al treball a torns i nocturn.



d) No patir malaltia ni estar afectat/da per limitació física, psíquica i/o sensorial que siga incompatible amb l'exercici de les funcions i/o tasques pròpies del lloc a exercir.

Per a poder incloure's en la borsa i acreditar aquest aspecte, aportarà declaració responsable de la persona aspirant, on farà constància d'això.



A la incorporació al lloc, el Servei de Vigilància de la Salut de l'IVASS emetrà l'informe d'aptitud per al desenvolupament de les funcions del lloc, i en cas de no ser apte, s'exclourà de la borsa de treball.



Sense perjudici de l'informe d'aptitud esmentat en el paràgraf anterior, les persones amb diversitat funcional, hauran d'acompanyar a la sol·licitud d'inscripció de la borsa certificat de capacitats a l'efecte de demanda d'ocupació i certificat de compatibilitat laboral emesos pel Centre d'Avaluació de Persones amb Diversitat Funcional.



e) No haver sigut separat /da mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques.

f) No haver-li sigut imposada sanció disciplinària en qualsevol administració pública o, en cas contrari, no haver sigut cancel·lada del seu full de serveis o tindre dret a la seua cancel·lació.

g) No estar sotmés a expedient disciplinari ni procés penal en curs. No obstant això, en cas contrari podrà sol·licitar-se la inclusió en la borsa; aquesta inclusió quedarà condicionada a la resolució que pose fi a l'expedient o procés.

En relació amb els apartats e, f, i g d'aquest article totes les persones sol·licitants hauran d'emplenar declaració responsable.

Els requisits hauran de complir-se l'últim dia del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el temps de permanència en la borsa.

Si en qualsevol moment posterior a l'aprovació de la llista de persones admeses i excloses, fins i tot una vegada haja finalitzat el procés selectiu, s'adverteix inexactitud o falsedat en les sol·licituds o en la documentació aportada per la persona interessada, aquesta es considerarà defecte irreparable i es resoldrà amb la seua exclusió en el procediment.

En el moment que es realitze el contracte haurà d'acreditar que compleix tots els requisits exigits per a ocupar el lloc.

El candidat o candidata seleccionada per a un lloc de treball que implique contacte habitual amb menors haurà de presentar, amb caràcter previ a la contractació, certificat negatiu del Registre Central de Delinqüents Sexuals, d'acord amb el que es disposa en la normativa vigent. En cas que el certificat siga positiu o no s'aporte la contractació no es produirà.

El personal estarà subjecte al període de prova establit en el vigent conveni col·lectiu d'aplicació. La falta de superació d'aquest, suposarà l'exclusió de la borsa.

Seté. Funcionament, ordre de crida i prelació dels candidats



1. Per a poder formar part de la borsa, el personal temporal o en millora d'ocupació que a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds estiga ocupant un lloc vacant a temps complet sense reserva de titular, haurà de sol·licitar la seua inscripció en la borsa de la categoria que ocupa, si bé serà baremat per la comissió de seguiment en el moment que cesse en aqueix lloc, en el termini d'un mes, i mentre això es produeix constarà com laboralment actiu.

2. En el supòsit previst en l'article 9 del Conveni col·lectiu del Consorci Valencià de Serveis Socials relatiu a la mobilitat funcional per a la realització de funcions de caràcter temporal, aquests s'oferiran prioritàriament al personal laboral fix de la mateixa entitat que forme part de la corresponent borsa d'ocupació temporal, tenint en compte l'ordre de puntuació, sempre que aquest personal reunisca tots els requisits exigits per al lloc, en els supòsits següents:

a) Els llocs temporalment vacants sense reserva de titular.

b) Els llocs temporalment vacants amb dret a reserva a favor del seu titular o les substitucions per qualsevol de les causes previstes legalment o reglamentàriament quan en tots dos casos es preveja raonablement que la duració de la contractació serà igual o superior a un mes per als grups D i C, i dos mesos per als grups A i B.

2.1. El personal laboral contractat en millora d'ocupació podrà optar a una altra millora de superior categoria, quan el lloc que s'oferisca es tracte d'una vacant sense reserva del titular, per ordre de puntuació en la borsa i renunciant a la seua anterior millora.

2.2. Així mateix, el personal laboral que estiga en millora d'ocupació per a una substitució temporal o estiga contractat a temps parcial, podrà optar a una millora a temps complet de la mateixa categoria únicament per al cas de plaça vacant sense reserva de titular, renunciant a la seua anterior millora i tenint en compte l'ordre de puntuació en la borsa.

2.3. L'exercici d'aquestes funcions no podrà suposar consolidació de grup o retribucions.

3. En cas de no cobrir-se els llocs per personal fix integrant de la borsa mitjançant contractació temporal per millora d'ocupació, els llocs s'oferiran seguidament a la resta de candidats o candidates de la borsa, segons l'ordre de puntuació, per a ser coberts mitjançant contractació temporal de personal laboral, en els supòsits següents:

a) Els llocs temporalment vacants sense reserva de titular.

b) Els llocs temporalment vacants amb dret a reserva a favor del seu titular o les substitucions per qualsevol de les causes previstes legalment o reglamentàriament.

c) Llocs per a l'execució de programes de caràcter temporal i de duració determinada en el temps per un termini màxim de 3 anys, sense perjudici de les possibles excepcions que per a personal laboral investigador, programes específics o qualssevol altres, establisca la normativa de vigent aplicació.

d) Llocs per a l'acumulació de tasques amb caràcter excepcional o circumstancial, per un termini màxim de sis mesos dins d'un període de dotze, sense perjudici de la seua possible ampliació a díhuit mesos d'acord amb el que es preveu en el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, aprovat per Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre.

3.1. El personal laboral temporal contractat en els supòsits previstos en els apartats b), c) i d) del paràgraf anterior o a temps parcial podrà optar a una altra contractació a temps complet de la mateixa categoria, únicament per al cas que el lloc que se li oferisca es tracte d'una plaça vacant a temps complet sense reserva de titular, renunciant al seu anterior contracte, tenint en compte l'ordre de puntuació en la borsa.



3.2. El personal laboral temporal contractat podrà optar a una contractació de superior categoria quan el lloc que s'oferisca es tracte d'una plaça vacant a temps complet sense reserva de titular, renunciant al seu anterior contracte, tenint en compte l'ordre de puntuació de la borsa.





Huité. Sol·licituds i termini de presentació

El termini de presentació de sol·licituds serà del 1 al 14 de febrer de 2019 ambdós inclusivament.

Les persones interessades a formar part de la present borsa hauran d'emplenar en la pàgina bolsaempleoivass.es la documentació següent:



a) Annex I: sol·licitud d'inscripció.

Així mateix, hauran d'aportar, en format PDF, la documentació següent en la pàgina bolsaempleoivass.es:

a) Fotocòpia de DNI/ NIE o pasaporte.

b) Documentació acreditativa de la titulació requerida per a l'acompliment del lloc.

La sol·licitud d'inscripció, després d'emplenada en la pàgina bolsaempeloivass.es s'haura d'imprimir i presentar, dins del termini de presentació de sol·licituds, degudament signada en qualsevol dels registres de l'entitat o per qualsevol dels procediments establits en la normativa del procediment administratiu comú.



Els registres de l'IVASS estan situats en les adreces següents:



– IVASS Elx Alacant: c/ Emilio Hernández Selva, 117-03206-Elx



– IVASS València: c/ Amadeu de Savoia, 2-46010 València



– IVASS Castelló: c/ Tenerías, 43, sota-12003– Castelló de la Plana

– IVASS València: Avinguda del Port, 108– 46023 València

La no presentació de la sol·licitud dins del termini i en la forma escaient suposarà l'exclusió de la persona aspirant

Les persones interessades hauran de facilitar obligatòriament, en la sol·licitud, telèfon mòbil, adreça i correu electrònic, a l'efecte de realitzar les comunicacions oportunes. Serà opcional incloure telèfon fix, o un segon número de telèfon mòbil. Aquesta informació haurà d'incloure's en la sol·licitud d'inscripció a la present borsa d'ocupació temporal.



El model de sol·licitud d'inscripció a què es refereixen els punts precedents s'acompanya con a annex I a la present resolució

Les persones amb diversitat funcional, que sol·liciten mesures d'adaptació per a la realització de les proves hauran d'assenyalar en la sol·licitud d'inscripció el tipus de diversitat funcional: (F) Física, (P) Psíquica, (S) Sensorial. Així mateix, podran sol·licitar les mesures d'adaptació que necessiten d'acord amb la classificació següent:

1) Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2) Ampliació del temps de duració de la prova.

3) Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió

4) Necessitat d'intèrpret, a causa de sordera

5) Sistema braille d'escriptura, o ajuda d'una persona per invident

6) Altres, especificant quals

La consignació de dades falses, o la falsedat de la documentació aportada comportarà l'exclusió de la borsa corresponent, sense perjudici de les mesures legals oportunes, corresponents.

En el cas que un mateix candidat o candidata opte a la seua inclusió en més d'una categoria de la borsa d'ocupació temporal, haurà d'aportar una sol·licitud per cadascuna de les categories així com còpia de la documentació en totes i cadascuna de les sol·licituds.

La presentació de la sol·licitud implica l'acceptació de les bases de la convocatòria.



Nové. Període de vigència de les borsa

La borsa de caràcter extraordinari estarà vigent en tant es constituïsquen les borses d'ocupació resultant dels processos de selecció convocats en el desenrotllament de l'oferta d'ocupació pública.

Sempre que siga necessari es podrà obrir en la corresponent borsa nou termini per a presentar sol·licituds de nova inscripció, així com documentació per a actualització de mèrits o modificació de l'opció territorial que es va fer constar en la sol·licitud inicial de participació.



La constitució d'aquestes noves borses anul·larà les existents amb anterioritat del mateix grup o categoria professional.



Deu. Comissió de seguiment

La comissió de seguiment de les borses d'ocupació temporal estarà formada de forma paritària per representants de l'IVASS i de les organitzacions sindicals integrants de la mesa de negociació de l'IVASS en proporció a la seua representativitat.

La comissió tindrà caràcter d'òrgan de seguiment de la constitució i funcionament de les borses, així com de fòrum tècnic de participació sindical en les qüestions a elles relatives, sense perjudici de les competències atribuïdes legalment als fòrums de negociació col·lectiva.



Correspondrà a la comissió de seguiment el següent:

– Comprovar i avaluar els mèrits de les i els aspirants en els processos de constitució de les borses.

– Elevar proposta dels llistats ordenats provisionals i definitius d'integrants de les borses de candidats i candidates al director general de l'IVASS.

– Conéixer periòdicament (establint en principi el termini d'un mes), de l'estat de les borses i els llocs adjudicats.

– Debatre en l'àmbit tècnic, així com preparar la redacció de possibles acords, aquelles qüestions relatives a borses.

– Informar sobre la resolució de les reclamacions que es formulen en aquesta matèria, els assumptes en què reglamentàriament ha de ser oïda, així com sobre qualsevol qüestió relacionada amb la seua comesa, a proposta de l'IVASS o de les organitzacions sindicals representades en la comissió.

– Mitjançar, amb caràcter obligatori i no vinculant, en un termini no superior a deu dies, entre l'IVASS i les organitzacions sindicals representades en la comissió, amb anterioritat a la iniciació de qualsevol procediment judicial per qüestions relacionades amb la seua comesa.



– Proposar les mesures que estime oportunes per a la formació i gestió de les borses, criteris d'exclusió, fixació de l'àmbit, així com la creació de comissions de seguiment específiques per a borses determinades.



Per a complir amb la seua comesa, la comissió podrà demanar i obtindre la informació pertinent de l'IVASS.

L'IVASS nomenarà directament les i els integrants de la comissió que han d'actuar en representació de l'empresa i, a proposta de les respectives organitzacions sindicals, a les persones representants que han d'actuar en nom d'aquestes, tots elles amb els seus suplents, designant dels primers als qui han d'exercir les funcions de presidència i secretaria.

A l'efecte de la vàlida constitució de la comissió, així com de l'adopció d'acords en aquells assumptes que requerisquen la majoria de vots, i siga quin siga el nombre de membres que actuen en representació de l'IVASS, aquesta disposarà d'un nombre de vots igual al que resulte de sumar els de les organitzacions sindicals, i el president o presidenta exercirà el vot diriment en cas d'empat.

Correspon al president o presidenta de la comissió la facultat de convocar reunions i fixar l'ordre del dia, per pròpia decisió o a proposta de qualsevol dels seus membres en el termini de set dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud.



Onze. Admissió de sol·licitants de la borsa de caràcter extraordinari.

Finalitzat el termini de presentació d'instàncies de la borsa de caràcter extraordinari la comissió de seguiment examinarà les sol·licituds d'inscripció presentades i comprovarà si les mateixes reunixen els requisits exigits en la convocatòria.

La dita comissió, finalitzat el tràmit anterior, formularà a continuació proposada amb la relació de sol·licitants a admetre i, si és el cas, a excloure, amb indicació del motiu.

A la vista de l'anterior proposta, el director general dictarà una resolució aprovant provisionalment la relació de persones admeses i excloses, i concedint un termini de 10 dies, a partir del següent al de la seua publicació en la pàgina bolsaempleoivass.es, perquè les persones interessades puguen al·legar el que estimen convenient al seu dret i, si és el cas, esmenar o completar la seua sol·licitud o documentació, aportant les proves pertinents.

Examinades les al·legacions i proves aportades, la referida comissió formularà proposta al director general, que dictarà una resolució, que es publicarà en la pàgina bolsaempleoivass.es, aprovant amb caràcter definitiu la relació de persones admeses, i la relació de persones excloses, si les haguera, amb indicació del motiu.



Dotze. Procediment de selecció

1. El procediment de selecció constarà d'una fase de proves, de caràcter obligatori i eliminatori, i d'una fase de baremació de mèrits, de caràcter obligatori.

1.1. Fase de proves selectives:

La puntuació a obtindre en la fase de les proves constituirà el 60 % de la puntuació final.

Aquesta fase tindrà caràcter eliminatori i consistirà en la realització d'un o més exercicis depenent de la categoria professional de la borsa.

Per als grups professionals A i B aquesta fase consistirà en dos proves obligatòries sent la primera d'elles eliminatòria respecte de la segona.

Per a la resta de grups aquesta fase consistirà en única prova obligatòria i eliminatòria.

Les persones admeses seran convocades a les proves selectives en crida única. Quedaran decaigudes en el seu dret quan es personen en els llocs de celebració una vegada iniciada la prova o per la inassistència a la mateixa, encara que es dega a causes justificades.

La data, hora i lloc de celebració de les proves selectives es publicarà per mitjà d'anunci en la pàgina web de l'entitat i en els taulers d'anuncis de les direccions territorials de l'entitat.

Les persones admeses hauran d'observar en tot moment les instruccions dels membres de l'òrgan tècnic de selecció o del personal ajudant durant la celebració de les proves, amb vista a l'adequat desenrotllament de les mateixes.

L'òrgan tècnic de selecció adoptarà les mesures necessàries que garantisquen l'anonimat en la valoració de la proves selectives, sent anul·lades aquelles proves que contingueren alguna marca que poguera identificar la seua autoria.

Finalitzada la fase de la proves selectives es publicarà en la pàgina web bolsaempleoivass.es, el llistat provisional de puntuacions detallant el resultat obtingut per cada persona candidata en la prova selectiva.



Els candidats i candidates que ho desitgen disposaran d'un termini de 10 dies hàbils per a formular per escrit quantes al·legacions consideren oportunes en relació amb el llistat provisional de puntuacions emés.



Examinades les al·legacions es publicarà la relació definitiva de persones que han superat la fase de les proves selectives per ordre de puntuació i que han de passar a la fase de baremació de mèrits.

Contingut proves selectives:

El director general de l'entitat publicarà en el DOGV resolució que contindrà els punts següents:

– Determinació del tipus de proves concretes a celebrar per a cada una de les categories convocades

– Programa de matèries o temari sobre el qual versaran els exercicis de caràcter teòric y/o pràctic.

1.2. Fase de baremació de mèrits.

Només podran participar en la fase de baremació de mèrits les persones admeses que hagen superat la fase de proves.

La puntuació de la fase de mèrits constituirà el 40 % de la puntuació final, distribuint-se de la següent manera:

1.2.1. Mèrits relacionats amb l'experiència professional

Un màxim de 20 puntos punts correspondrà a mèrits relacionats amb l'experiència professional.

Per serveis prestats en l'IVASS en el lloc sol·licitat: per cada mes complet 0,07 punts.

Per serveis prestats en llocs amb iguals funcions a les corresponents al lloc sol·licitat en administracios públiques: per cada mes complet de serveis efectius 0,05 punts.

Per serveis prestats en llocs amb iguals funcions a les corresponents al lloc sol·licitat en entitats privades: per cada mes complet de serveis efectius 0,04 punts.

Per serveis prestats en l'IVASS en altres categories: per cada mes complet de serveis efectius 0,03 punts.

Per a justificar el temps treballat, s'haurà d'aportar un certificat de vida laboral (que expedeix la Tresoreria de la Seguretat Social). Per a saber si els serveis s'han prestat en llocs amb les mateixes funcions, s'haurà d'aportar certificat d'empresa o contracte/s de treball que detalle el temps treballat, la categoria laboral i una descripció de les funcions desenvolupades. No serà necessari aportar certificat d'empresa per als serveis prestats en la pròpia entitat.

1.2.2. Mèrits relacionats amb la formació.

Un màxim de 20 puntos correspondrà als mèrits relacionats amb la formació, segons els apartats següents:

1.1. Titulación académica.

Per qualsevol títol acadèmic d'igual o superior nivell a l'exigit per a l'exercici del lloc de treball a proveir, llevat del que siga necessari per a l'accés al lloc: 3 punts per títol, fins a un màxim de 6 punts.



Només es puntuarà el títol o títols de major nivell, i s'entendran compreses en ell aquelles altres titulacions necessàriament prèvies per a l'obtenció del de nivell superior.

1.2. Cursos de formació i perfeccionament.

Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament, el contingut dels quals estiga relacionat segons el parer de la Comissió de seguiment amb les funcions del llocs que es convoquen de duració igual o superior a 15 hores, que hagen sigut cursats per la persona aspirant i que haguen siguts convocats o homologats per qualsevol centre o organisme públic de formació, amb un màxim de 6 punts, conformement a l'escala següent:

De 100 o més hores: 2.5 punts

De 75 a menys de 100 hores: 2 punts

De 50 a menys de 75 hores: 1.5 punts

De 25 a menys de 50 hores: 1 punts

De 15 a menys de 25 hores: 0.30 punts

En aquest apartat no es puntuaran els cursos de valencià ni d'idiomes comunitaris. Tampoc es puntuaran els cursos d'una carrera acadèmica, doctorat ni dìnstituts universitaris,quan aquests formen part del pla d'estudis del centre. Tampoc puntuaran els cursos de preparació o formació relacionats amb procesos d'especialització i de selección d'empleats públics, de promoció interna, de plans d'ocupació i d'adaptació del règim jurídic del personal a la naturalessa jurídica dels llocs de treball.

1.3. Valencià

El coneixement del valencià es valorarà fins a un màxim de 5 punts, prèvia acreditació d'estar en possessió del certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, la Comissió Interuniversitària d'Estandardització de Coneixements de Valencià (CIEACOVA) o l'Escola Oficial d'Idiomes (EOI), d'acord amb la següent escala:



Nivells Puntuació

A1 0,75

A2 (oral) 1

B1 (elemental) 1,80

B2 2,50

C1 (mitjà) 3,75

C2 (superior) 5







Es puntuarà únicament el nivell més alt de coneixements de valencià que es posseïsca, sempre que no constituïsca requisit del posat a proveir. En aquest últim cas, es valorarà exclusivament estar en possessió de certificat de coneixements del valencià superior a l'exigit com a requisit, d'acord amb la puntuació de l'anterior escala.

1.4. Idiomes comunitaris.

Es valorarà fins a 3 punts el coneixement de les llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats en la taula adjunta.

El coneixement de cada idioma comunitari es valorarà conforme a les puntuacions per curs o la seua equivalència si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells certificats segons el Marc Europeu Comú de Referència (nivell bàsic, nivell intermedi i nivell avançat), conformement a l'escala que es detalla en la taula adjunta al present punt.

La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cadascun dels idiomes comunitaris.

Les equivalències entre els ensenyaments regulats pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i les regulades pels Reials decrets 944/2003 i 1629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig) i per la disposició final 1a del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula següent:

1.3. Forma d'acreditació dels mèrits:

Als candidats i candidates que hagueren superat la fase de les proves selectives se'ls concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè presenten la documentació acreditativa dels mèrits que desitgen fer valdre.

Per a això hauran d'omplir, en el moment es publique la resolució dels candidats que han superat la fase de proves, en el termini corresponent, a través de la pàgina bolsaempleoivass.es la següent documentació:

– Autobaremació omplida. Cada persona interessada haurà de puntuar-se per mitjà del full d'autobaremació de conformitat al barem establit en la present convocatòria, constituint l'autobarem declaració responsable de les dades omplits.

– Declaració responsable de l'aptitud mèdica, declaració responsable de no estar incurs en expedient i declaració responsable de veracitat de la documentació aportada.

Així mateix, hauran d'aportar en eixe moment, en format PDF, la documentació acreditativa dels mèrits que desitgen fer valdre, d'acord amb el barem de mèrits establit, així com vida laboral i contractes laboral o certificat de temps treballat, en la pàgina bolsaempleoivass.es



Els impresos de l'autobaremació i la declaració responsable, una vegada omplits a través de la pàgina bolsaempleoivass.es, s'hauran d'imprimir i presentar, en el termini dels deu dies hàbils, degudament firmats en qualsevol dels registres d'entrada de l'entitat o per qualsevol dels procediments establits en la normativa del procediment administratiu comú.

Els registres de l'IVASS es troben ubicats en les direccions següents:

– IVASS Elx Alacant: c/ Emilio Hernández Selva, 117-03206-Elx



– IVASS València: c/ Amadeo de Savoia, 2-46010 València

– IVASS Castelló: c/ Adoberies, 43, bajo-12003– Castelló de la Plana

– IVASS València: Avinguda del Port, 108– 46023 València

La documentació que es presente haurà de ser fidel reflectisc de l'original. Sense perjuí que la justificació acreditativa de tal requisit puga ser requerida en qualsevol moment per l'entitat, abans o durant la contractació.

Els mèrits que no s'acrediten del mode establit en la present resolució no seran valorats. Els mèrits hauran de posseir-se a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds d'inscripció en la borsa. Tota aquella documentació o sol·licitud presentada fora de termini no es baremarà.

La consignació de dades falses, o la falsedat documental aportada comportarà l'exclusió de la borsa corresponent, sense perjuí de les mesures legals oportunes corresponents.

En el cas del full d'autobaremació, comportarà l'exclusió de la borsa, en el cas de comprovar-se que les dades consignats en ella, no podent interpretar-se d'una altra forma, són manifestament falsos.



Tretze. Constitució de la borsa

L'òrgan tècnic de selecció examinarà els mèrits al·legats que han sigut justificats degudament i atribuirà la puntuació que a cada sol·licitant corresponga d'acord amb el barem de mèrits.

En el cas que el nombre de sol·licituds que es presente siga molt nombrós en relació als llocs que es preveja cobrir, la comissió de seguiment podrà establir un nombre mínim inicial de sol·licituds a examinar segons l'autobarem presentat. La resta de sol·licituds seran examinades només si es considera necessari per la comissió conformement a una possible extinció i/o ampliació de la borsa.

Així mateix, de manera justificada, la comissió de seguiment podrà per raons d'urgència i necessitat, prioritzar l'examen de les sol·licituds atesa l'àrea geogràfica o la categoria professional.

A continuació l'òrgan tècnic de selecció formularà proposta a l'òrgan convocant que contindrà la relació ordenada d'aspirants amb la puntuació total del procés de selecció, determinada per la suma de la puntuació obtinguda en la prova selectiva i la de la puntuació aconseguida de conformitat al barem.

A la vista de l'anterior proposta, el director general dictarà una resolució que contindrà la relació provisional dels candidats i les candidates integrants de la borsa ordenats de conformitat amb la puntuació total obtinguda, especificant per separat la puntuació de dels candidats i les candidates en cada una de les fases, concedint un termini de 10 dies, a partir del següent al de la seua publicació en la pàgina bolsaempleoivass.es, perquè les persones interessades puguen al·legar el que estimen convenient al seu dret.

Examinades les al·legacions, la referida comissió formularà proposta al director general, que dictarà una resolució, que es publicarà en la pàgina bolsaempleoivass.es, aprovant amb caràcter definitiu la relació ordenada de persones que conformaran la borsa.

Si existiren casos d'empat es dirimiran de la manera següent: caldrà ajustar-se, en primer lloc, a la major puntuació obtinguda en la prova selectiva i, si persistira l'empat aquest es dirimirà per la major puntuació obtinguda en els distints apartats del barem de mèrits, pel mateix ordre en què figuren relacionats. Si inclús persistira l'empat, se seguirà l'ordre per la data d'entrada i ordre del registre de la sol·licitud d'inscripció a la borsa.



Catorze. Règim de funcionament

Pel que fa al règim de funcionament, aquesta borsa es regirà pel que disposa III Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat relatiu a criteris generals d'aplicació a la constitució i funcionament de les borses d'ocupació temporal en el Sector Públic Instrumental de la Generalitat, sense perjuí de les adaptacions que siguen necessàries realitzar derivades de les especialitats de l'entitat, així com dels acords resultants de la negociació col·lectiva.





Quinze. Centre especial d'ocupació, SA.

La present convocatòria serà aplicable per a la selecció i contractació del personal laboral temporal així com per a la contractació del personal laboral fix per millora d'ocupació del Centre Especial d'Ocupació, SA..



Setze. Recursos

La present resolució posa fi a la via administrativa. D'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, així com els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, les persones interessades poden interposar recurs de reposició, amb caràcter potestatiu, davant l'òrgan que ha dictat aquesta resolució, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la publicació.

Alternativament, si no recorre en reposició, pot interposar-se recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu de la ciutat de València, en el termini de dos mesos comptat des de l'endemà de la publicació de la present resolució.





València, 17 de desembre de 2018.– El director general de l'IVASS: Ángel Bonafé Osca.

Mapa web