Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 3/2018, d'1 de febrer, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, pel qual s'estableixen les bases reguladores de les ajudes per a la cooperació en el marc del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020. [2018/1197]

(DOGV núm. 8231 de 09.02.2018) Ref. Base de dades 001392/2018




Índex



Article únic. Aprovació de les bases reguladores

Disposició addicional

Única. Regla de no-despesa

Disposició derogatòria

Única. Derogació normativa

Disposicions finals

Primera. Normativa d'aplicació

Segona. Habilitació normativa

Tercera. Entrada en vigor

Annex. Bases reguladores de les ajudes per a la cooperació en el marc del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020

Primera. Objectiu de l'ajuda

Segona. Costos subvencionables

Tercera. Beneficiaris

Quarta. Obligacions dels beneficiaris

Cinquena. Règim de concessió

Sisena. Quantia de la subvenció i criteris de valoració

Setena. Presentació de sol·licituds

Huitena. Documentació

Novena. Instrucció del procediment de concessió

Desena. Resolució del procediment

Onze. Informació i publicitat

Dotzena. Justificació de les subvencions

Tretzena. Pròrroga del termini per a la justificació de l'ajuda

Catorzena. Pagament de subvencions

Quinzena. Reintegrament de les ajudes

Setzena. Controls i seguiment

Dessetena. Compatibilitat de l'ajuda

Dihuitena. Règim d'infraccions i sancions





PREÀMBUL



El sector agrari de la Comunitat Valenciana suporta una estructura productiva caracteritzada per explotacions xicotetes, fragmentades i amb unitats productives geogràficament disperses. Aquestes explotacions tenen una capacitat escassa d'adaptació en situacions econòmicament adverses com les derivades del context econòmic general actual, per la qual cosa, les experiències innovadores derivades de projectes pilot poden tindre un efecte exemplificador o poden fer aportacions noves al sector que no podria obtindre d'una altra manera.

Des d'un punt de vista europeu es vol potenciar una economia circular amb l'objectiu de reduir l'ús de recursos, millorar els rendiments econòmics i identificar noves oportunitats de creixement i creació d'ocupació a partir de la reducció, reutilització i reciclatge, i aconseguir que els residus passen a ser recursos. El sector agrari, de manera intrínseca, té la capacitat d'interioritzar aquesta manera d'entendre l'economia i els seus vincles amb el medi ambient, la reutilització de tot el que s'obté de l'explotació i el seu entorn, com ara residus vegetals de diversos orígens mitjançant el compostatge dels residus esmentats.



El Reglament (UE) número 1305/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre, relatiu a l'ajuda al desenvolupament rural per mitjà del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) i pel qual es deroga el Reglament (CE) número 1698/2005, del Consell, estableix normes generals que regulen l'ajuda de la Unió Europea al desenvolupament rural finançada pel Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), establit per mitjà del Reglament (UE) número 1306/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre, sobre el finançament, gestió i seguiment de la política agrícola comuna, pel qual es deroguen els Reglaments (CE) número 352/78, (CE) número 165/94, (CE) número 2799/98, (CE) número 814/2000, (CE) número 1290/2005 i (CE) número 485/2008 del Consell.

El Reglament (UE) número 1305/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre, fixa els objectius a què ha de contribuir la política de desenvolupament rural i les prioritats corresponents de la Unió Europea en matèria de desenvolupament rural, traça el context estratègic de la política de desenvolupament rural i defineix les mesures que han de ser adoptades per a executar la política mencionada.

Pel que fa a la Comunitat Valenciana, s'ha elaborat el Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020, aprovat per la Decisió d'execució de la Comissió Europea, de 28 de juliol de 2015, per la qual s'aprova el Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana (Espanya) als efectes de la concessió d'ajudes del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural que el regne d'Espanya va presentar a la Comissió (Decisió de la Comissió C) (2015) 5324 final, de 28 de juliol de 2015.

L'article 35 del Reglament (UE) número 1305/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre, estableix un tipus d'ajuda, l'ajuda a cooperació.

Respecte a la no-subjecció a la política de competència de la Unió Europea, i en aplicació dels articles 1.3 i 7.4 del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, s'especifica que les ajudes regulades en aquesta ordre, i les convocatòries que s'efectuen en aplicació d'aquesta, són compatibles amb la política comunitària de competència d'acord amb l'article 81.2 del Reglament (UE) número 1305/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre, segons el qual, els articles 107, 108 i 109 del Tractat de funcionament de la Unió Europea no seran aplicables als pagaments efectuats pels estats membres en virtut i de conformitat amb el reglament mencionat, ni al finançament suplementari nacional previst en l'article 82, dins de l'àmbit d'aplicació de l'article 42 del Tractat de funcionament de la Unió Europea.

L'ajuda esmentada està prevista en la mesura M16, Cooperació, del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020, concretament en la submesura 16.2, Suport per a projectes pilot i per al desenvolupament de nous productes, pràctiques, processos i tecnologies, en l'operació 16.2.1, Ajuda a projectes pilot per al desenvolupament de nous productes, tècniques, processos i tecnologia.

Aquesta ordre s'adequa als principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència i eficiència segons el que estableix l'article 129.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Per tot el que s'ha exposat, en virtut de les facultats que em confereix l'article 28.e de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, l'article 160.2 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions, vista la proposta de la direcció general competent en matèria d'I+D+i en el sector agroalimentari i la transferència tecnològica, en virtut de les competències que té atribuïdes pel Decret 158/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, i pel Decret 80/2016, d'1 de juliol, del Consell, pel qual es modifica el Decret 158/2015, en la seua redacció vigent, i d'acord amb els informes emesos per l'Advocacia de la Generalitat en la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural i oït el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana,





ORDENE



Article únic. Aprovació de les bases reguladores

S'aproven les bases reguladores de les ajudes per a la cooperació relativa al suport de projectes pilot i per al desenvolupament de nous productes, tècniques, processos i tecnologia, vinculades en tot cas al sector agrari i agroalimentari, i en el marc del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020, contingudes en l'annex d'aquesta ordre.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. Regla de no-despesa

La implementació d'aquesta ordre no pot tindre cap incidència en la dotació de tots i cada un dels capítols de despeses assignats a la conselleria competent en matèria d'I+D+i en el sector agroalimentari i en transferència tecnològica i, en tot cas, s'ha d'atendre amb els mitjans personals i materials de la conselleria esmentada. No obstant això, si bé l'ordre en si no comporta obligacions econòmiques, són les convocatòries anuals periòdiques que s'efectuen d'acord amb aquestes bases les que originaran compromisos concrets d'ordre econòmic.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa

Queden derogades totes les disposicions que, del mateix rang o d'un rang inferior, s'oposen al que disposa aquesta ordre.



DISPOSICIONS FINALS



Primera. Normativa d'aplicació

Les ajudes regulades en aquesta ordre s'han de regir, a més de pel que disposa aquesta, pel que estableix la normativa comunitària d'aplicació i per les normes nacionals de desenvolupament o transposició d'aquelles, de conformitat amb el que disposa l'article 6 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i que bàsicament està constituïda en aquest cas pel Reglament (UE) número 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual s'estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER), al Fons Social Europeu (FSE), al Fons de Cohesió (FC), al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca (FEMP), i pel qual s'estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER), al Fons Social Europeu (FSE), al Fons de Cohesió (FC), al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca (FEMP), i es deroga el Reglament (CE) número 1083/2006 del Consell, el Reglament (UE) número 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu a l'ajuda al desenvolupament rural per mitjà del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) i pel qual es deroga el Reglament (CE) número 1698/2005 del Consell, el Reglament (UE) número 1306/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, sobre el finançament, gestió i seguiment de la política agrària comuna, pel qual es deroguen els Reglaments (CE) número 352/78, (CE) número 165/94, (CE) número 2799/98, (CE) número 814/2000, (CE) número 1290/2005 i (CE) número 485/2008 del Consell; per les normes nacionals de desenvolupament o transposició d'aquelles, per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i per la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions.





Segona. Habilitació normativa

Es faculta la persona titular de la direcció general competent en matèria d'I+D+i en el sector agroalimentari i la transferència tecnològica per a dictar les resolucions i adoptar les mesures necessàries per al compliment del que disposa aquesta ordre.



Tercera. Entrada en vigor

Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 1 de febrer de 2018



La consellera d'Agricultura, Medi Ambient,

Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural

ELENA CEBRIÁN CALVO



ANNEX

Bases reguladores de les ajudes per a la cooperació

en el marc del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020.



Primera. Objectiu de l'ajuda

1. L'objectiu de les subvencions previstes en aquesta ordre és el suport i el foment de projectes pilot i el desenvolupament de nous productes, tècniques, processos i tecnologies, vinculats al sector agrari i alimentari, derivats de plantejaments de cooperació d'equips d'innovació, definits en la base reguladora tercera d'aquesta ordre.

2. Les ajudes recollides en aquesta ordre tenen com a finalitat:

a) Reforçar els llaços entre l'agricultura, la producció d'aliments i la silvicultura, la investigació, la innovació i aconseguir una gestió i uns resultats mediambientals millors.

b) Millorar els resultats econòmics de totes les explotacions i facilitar-ne la reestructuració i modernització, en particular, a fi d'incrementar la seua participació i orientació cap al mercat, així com la diversificació agrícola.

c) Millorar la competitivitat dels productors primaris i integrar-los millor en la cadena agroalimentària mitjançant règims de qualitat, afegir valor als productes agrícoles, promocionar-los en mercats locals i en circuits de distribució curts, en agrupacions o en organitzacions de productors i organitzacions interprofessionals.

d) Donar suport a iniciatives per a la innovació o la resolució de dificultats en projectes pilot i en matèria de desenvolupament de nous productes, tècniques, processos i tecnologies, vinculades al sector agrari i agroalimentari.

e) Donar cobertura a les necessitats i inquietuds empresarials per a abordar nous reptes tecnològics, comercials i mediambientals així com aprofitar sinergies entre els diversos agents implicats.

f) A causa de la necessitat d'impulsar la diversificació de l'activitat agrària i estimular-ne el desenvolupament local, també es pretén afavorir la conservació de l'entorn amb pràctiques agràries sostenibles.

3. Concretament, les ajudes han de prioritzar projectes de cooperació relacionats amb:

a) Experiències innovadores i sostenibles entre productors i centres d'investigació amb cultius adaptats al canvi climàtic i produïts amb models agroecològics (plantes aromàtiques i medicinals, fruits secs, varietats autòctones, cultius tallafocs, i altres).

b) Valoració de restes vegetals en experiències d'agrocompostatge o altres com la valorització energètica.

c) Foment de la ramaderia extensiva i d'iniciatives com ara escoles de pastors.

d) Experiències de transformació agroalimentària innovadores, especialment vinculades a figures de qualitat diferenciada i de producció ecològica.

e) Experiències de centrals de compra innovadores, especialment vinculades a figures de qualitat diferenciada i de producció ecològica (espais específics dins de mercats majoristes, portals virtuals de venda, xarxes de productors-consumidors, etc.).

4. Les ajudes recollides en aquesta ordre desenvolupen l'operació 16.2.1, Ajuda a projectes pilot (en els termes previstos per l'article 35.2.a del Reglament (UE) número 1305/2013 i per al desenvolupament de nous productes, tècniques, processos i tecnologies, en els termes previstos per l'article 35.2.b del Reglament (UE) número 1305/2013, de la submesura 16.2, Suport per a projectes pilot i per al desenvolupament de nous productes, pràctiques, processos i tecnologies, de la mesura 16, Cooperació, del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020 (d'ara en avant PDR-CV 2014-2020), prevista en l'article 35 del capítol I, Mesures, del títol III, Ajuda al desenvolupament rural, del Reglament (UE) número 1305/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, com ja s'ha indicat anteriorment.

5. Aquesta ordre s'ha d'aplicar a les convocatòries publicades en el marc del PDR-CV 2014-2020 per a l'operació indicada en el paràgraf anterior.

6. Aquestes subvencions estan cofinançades pel Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), per l'Administració general de l'Estat i per la conselleria competent en matèria d'agricultura de la Generalitat Valenciana, per mitjà dels pressupostos respectius, en els termes que preveu el PDR-CV 2014-2020.

Segona. Costos subvencionables

1. Seran subvencionables:

a) Costos directes de les activitats de cooperació. Costos d'execució del projecte, incloent-hi inversions i despeses de personal.

b) Costos indirectes de les activitats de cooperació com els estudis tècnics o de redacció dels projectes, sense que aquesta partida puga superar el 10 % dels costos directes.

c) També s'inclouran les activitats de demostració quan contribuïsquen a divulgar o a transferir els èxits de projectes que tinguen els fins mencionats.

d) L'IVA en el cas que siga realment i definitivament suportat pel beneficiari i, per tant, no recuperable. Aquest aspecte s'ha d'acreditar per mitjà de la presentació de l'acord corresponent emés per l'AEAT de reconeixement d'exempció de l'IVA per a les activitats que exerceix l'entitat, així com una certificació de no haver efectuat la declaració de l'IVA en l'últim exercici (o una còpia de la liquidació de l'IVA en el cas de dur a terme tant activitats exemptes com no exemptes) i una certificació en vigor de la situació censal, emeses també per l'AEAT.



2. Sota aquesta operació no es donarà suport a activitats conjuntes que ja estan tenint lloc, tot i que sí que es pot donar suport a un grup cooperatiu existent per a dur a terme un projecte conjunt nou.

3. La durada del projecte no serà superior a cinc anys.

4. D'acord amb el que estableix l'apartat 2 de l'article 65 del Reglament (UE) número 1303/2013, la despesa serà subvencionable amb una contribució dels Fons Estructurals i d'Inversió Europeus (Fons EIE) si el beneficiari ha incorregut en aquest i ho ha abonat entre la data de presentació del programa a la Comissió, o a partir de l'1 de gener de 2014 si aquesta data és anterior, i el 31 de desembre de 2023. A més, la despesa només serà subvencionable amb una contribució del FEADER i del FEMP si l'ajuda pertinent s'abona de manera efectiva per l'agent de pagament entre l'1 de gener de 2014 i el 31 desembre de 2023.

5. La realització de les actuacions pot ser subcontractada fins a un màxim del 50 % de l'ajuda pública total concedida.

En els altres aspectes relatius a la subcontractació, caldrà ajustar-se al que disposa l'article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i a l'article 68 del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.





Tercera. Beneficiaris

1. Poden ser beneficiaris els operadors del sector agroalimentari, persones físiques o jurídiques, públiques o privades, que conformen un equip d'innovació i presenten un projecte pilot o per al desenvolupament de nous productes, tècniques, processos i tecnologia.

2. Es considera com a equip d'innovació, als efectes d'aquesta ordre, l'agrupació de persones físiques i/o jurídiques que es constitueixen com a tal per a resoldre un problema concret o aprofitar una oportunitat determinada per mitjà de la implantació de projectes pilot o per al desenvolupament de nous productes, tècniques, processos i tecnologia.

3. Aquestes agrupacions de persones físiques i/o jurídiques han d'estar constituïdes per almenys dos integrants i almenys un d'ells ha de pertànyer a la cadena de valor dels sectors agrari i alimentari, que inclou, entre altres, agricultors (productors agraris) i les seues associacions, investigadors, assessors, empreses de transformació i comercialització de productes agraris i alimentaris, cooperatives, associacions i fundacions.

4. Totes i cada una de les persones físiques i/o jurídiques que participen en aquestes agrupacions tindran la consideració de beneficiaris, i han de complir, per tant, els requisits i condicions establits per a ells en aquesta ordre.

5. Aquestes agrupacions han de fer constar expressament en la sol·licitud d'ajuda els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació, així com l'import de la subvenció sol·licitada que cada un d'ells aplicar. En tot cas, han d'anomenar un representant o apoderat únic de l'agrupació amb poders suficients per a complir les obligacions que, com a beneficiari, corresponen a l'agrupació.





Quarta. Obligacions dels beneficiaris

1. Amb caràcter general, els beneficiaris de les ajudes han de:

a) Complir l'objectiu, els requisits i les condicions en l'execució de l'actuació que fonamenta la concessió de la subvenció.

b) Sotmetre's a les actuacions de comprovació (que ha d'efectuar l'òrgan concedent), així com a qualsevol altra de comprovació i de control financer que corresponen a la intervenció general en relació amb les subvencions i ajudes concedides, i aportar tota la informació que els siga requerida en l'exercici de les actuacions esmentades. Així mateix, s'han de sotmetre als controls sobre el terreny a posteriori, que l'ha d'efectuar l'òrgan competent i qualsevol òrgan de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària (d'ara en avant AVFGA) o de la Comissió Europea amb competències de control de fons FEADER.

c) Acreditar, amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió, que estan al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

d) Acreditar, per mitjà de declaració responsable, la no-concurrència de cap de les circumstàncies previstes en els punts 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions.

e) Comunicar a l'òrgan concedent, en la sol·licitud de subvenció, així com en qualsevol moment de la vigència de l'expedient, la sol·licitud i l'obtenció d'altres ajudes per a la mateixa finalitat per altres administracions o ens públics, així com la modificació de les circumstàncies que han fonamentat la concessió de la subvenció en els termes d'aquesta ordre. En el cas que la sol·licitud o la concessió d'altres ajudes, o la modificació de les circumstàncies que hagen motivat la concessió de l'ajuda, s'efectuen durant la tramitació de l'expedient, aquesta comunicació s'ha d'efectuar tan prompte com es conega i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.



f) Procedir al reintegrament dels fons percebuts quan procedisca d'acord amb el que estableixen els articles 36, 37 i 40 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

g) Aportar declaració responsable de compliment de la norma sobre integració de persones amb discapacitat o, si és el cas, l'exempció i, així mateix, la declaració del percentatge de treballadors discapacitats sobre la plantilla total, tancada a 31 de desembre de l'any anterior al de la presentació de la sol·licitud d'ajudes, d'acord amb el que disposa el Decret del Consell de la Generalitat 279/2004, de 17 de desembre, pel qual es regulen mesures en els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat.

h) Adoptar les mesures necessàries per a donar la publicitat adequada del caràcter públic del finançament d'activitats, inversions o actuacions de qualsevol tipus que siguen objecte de subvenció, en els termes que preveu l'annex III del Reglament d'execució (UE) número 808/2014, de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) número 1305/2013, modificat pels Reglaments d'execució (UE) 2016/669 i (UE) 2016/1997, de la Comissió, i en l'apartat 3 de l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, quan la quantitat obtinguda pel beneficiari d'entre les entitats o organismes públics que s'indiquen en l'article 2 amb càrrec a fons autonòmics supere els 10.000 euros anuals.



i) Mantindre a disposició de la Comissió, durant almenys els tres anys següents a aquell en què l'organisme pagador efectue la liquidació final, els justificants de les despeses finançades i dels ingressos assignats que haja de recopilar el FEADER, tot això de conformitat amb el que disposa l'apartat 2 de l'article 32 del Reglament d'execució (UE) número 908/2014, de la Comissió, de 6 d'agost de 2014, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) número 1306/2013.

j) Portar un sistema de comptabilitat separat o bé un codi comptable adequat per a totes les transaccions relatives a l'acció subvencionada.



k) Acreditar un interés legítim en els sectors o en els àmbits en què es formula el projecte que s'auxilia.

l) Acceptar les condicions de divulgar els resultats del projecte, d'acord amb l'article 35.4 del Reglament (UE) número 1305/2013.

m) Qualsevol altra que legalment li corresponga com a beneficiari de subvencions públiques.

2. L'incompliment de les obligacions anteriors donarà lloc a l'exigència de les responsabilitats que corresponguen, d'acord amb la legislació vigent.



Cinquena. Règim de concessió

1. Els principis de publicitat, objectivitat, transparència, igualtat i no-discriminació regulen el procediment de concessió de les subvencions.

2. El procediment de concessió és en règim de concurrència competitiva.

3. Per mitjà de la convocatòria corresponent s'ha d'establir el termini per a dur a terme les activitats subvencionables, la línia pressupostària i la dotació pressupostària assignada a la convocatòria esmentada.



Sisena. Quantia de la subvenció i criteris de valoració

1. El percentatge de subvenció que es concedeix sobre la base de l'import total del cost/despesa admés com a auxiliable és d'un 40 %. No obstant això, aquest percentatge pot ser del 80 % en el cas de projectes presentats per entitats públiques.

L'ajuda màxima per projecte no ha de superar els 80.000 euros.

2. A la vista de les sol·licituds de subvencions presentades en temps i forma, per a determinar l'import de l'ajuda que s'ha de concedir a cada sol·licitant, es determina un ordre de prelació en funció de la puntuació obtinguda d'acord amb els criteris i la valoració exposada en l'apartat següent.

3. Les sol·licituds són valorades i seleccionades d'acord amb els criteris següents que es valoraran fins a 26 punts:

a) Entitats de naturalesa pública que presenten projectes d'interés general dins d'algun sector productiu: 8 punts.

b) Entitats que contribuïsquen a atendre necessitats específiques relacionades amb nous productes, tècniques, processos o tecnologies mediambientals (5 punts) i, si a més és en producció ecològica, 3 punts addicionals.

c) Entitat de caràcter associativa amb més de 50 socis (5 punts) o, a falta d'això, amb més de 20 socis (3 punts).

d) Entitats amb experiència en gestió de projectes pilot en els últims dos anys (5 punts) o, a falta d'això, dins dels últims cinc anys (3 punts), que demostren experiència prèvia en experimentació i en cooperació publicoprivada.

4. No s'han de seleccionar projectes amb una puntuació global inferior a 10 punts.

5. En el cas que la valoració prevista en els punts anteriors quede en un empat entre diversos sol·licitants, tindran preferència en l'adjudicació les entitats que acrediten (amb anterioritat a la publicació corresponent de cada convocatòria d'ajudes) que ocupen un percentatge més alt de treballadors amb diversitat funcional en relació amb les plantilles respectives d'aquestes, o bé es comprometen a contractar un percentatge més alt de treballadors amb diversitat funcional durant l'àmbit temporal de l'ajuda que es concedeix, tot això en virtut del que disposa l'Acord de 27 de març de 2015, del Consell, pel qual s'estableixen directrius per a l'aplicació de clàusules de caràcter social en la contractació de l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic, així com en matèria de subvencions de l'Administració de la Generalitat. Si així encara persisteix l'empat, aquest s'ha de resoldre per sorteig.





Setena. Presentació de sol·licituds

1. Les sol·licituds s'han de presentar en la forma i en el termini que es determine en cada convocatòria, d'acord amb el model de sol·licitud establit en aquesta i acompanyada de la documentació establida en la base huitena d'aquesta ordre, sense perjudici que en la convocatòria es puga modificar aquest model o sol·licitar documentació addicional.

2. Les sol·licituds d'ajuda, juntament amb la documentació requerida, s'han de lliurar a la direcció general competent en matèria d'I+D+i en el sector agroalimentari i la transferència tecnològica. Les sol·licituds es poden presentar davant del registre electrònic general de la conselleria competent en matèria d'agricultura, per mitjà de la utilització dels impresos i documents disposats en l'adreça electrònica http:/www.gva.es. Així mateix, els sol·licitants poden presentar la seua sol·licitud per mitjà de qualsevol dels registres i mitjans previstos en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Si algun dels documents que s'ha d'aportar juntament amb la sol·licitud no es pot presentar telemàticament, s'ha de lliurar per registre d'entrada, dins del termini de presentació establit en la convocatòria corresponent.





Huitena. Documentació

1. La sol·licitud ha d'anar acompanyada de la documentació següent:

a) Identificació del sol·licitant.

b) En el cas d'entitats de naturalesa no pública, els seus estatuts, així com un document acreditatiu del poder de representació de la persona que presente la sol·licitud, degudament legalitzats.

c) Declaració responsable de no haver incorregut en cap de les circumstàncies establides en l'article 13, apartats 2 i 3, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que impedeixen obtindre la condició de beneficiari.

d) Memòria del projecte de cooperació, que continga:

1) Una descripció del projecte innovador.

2) Una descripció dels resultats previstos.

3) La relació de membres de l'equip d'innovació i la descripció de les activitats que cada un d'ells ha de dur a terme.

4) La descripció dels procediments interns adoptats a fi d'actuar amb transparència, tant en el seu funcionament com en la presa de decisions.

5) Un pla de difusió o divulgació dels resultats previstos.

e) Declaració responsable en què s'indique que les activitats del projecte que es presenten són noves.

2. En relació amb les declaracions responsables, i de conformitat amb el que disposa l'article 6 del Decret 165/2010, de 8 d'octubre, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat, en cada convocatòria d'ajudes s'han d'establir els supòsits i els terminis en què els interessats poden substituir l'aportació dels documents exigits per la presentació d'una declaració responsable, així com dels models corresponents.

La inexactitud, la falsedat o l'omissió de caràcter essencial en les dades, la manifestació o el document que s'acompanye o s'incorpore a una declaració responsable o a una comunicació prèvia, o la no presentació d'aquests a l'administració competent, determinarà la impossibilitat de continuar amb el procediment administratiu, amb l'exercici del dret o amb l'activitat afectada, des del moment en què es tinga constància d'aquests fets, sense perjudici d'iniciar l'exercici de les accions pertinents per a exigir-ne les responsabilitats, tant les administratives com les civils o penals, que es puguen derivar d'aquesta actuació. Els extrems mencionats es poden comprovar d'ofici per l'Administració en qualsevol moment durant l'execució de l'actuació subvencionada i inclús durant els cinc anys següents a la finalització d'aquesta.

3. No cal aportar la documentació que ja s'ha presentat anteriorment davant d'aquesta administració, sempre que no hagen variat les dades que conté i que aquestes continuen vigents. En aquest cas s'ha d'informar l'òrgan gestor de la documentació de la qual es tracte, el procediment, l'expedient, l'any i la unitat administrativa en què es va presentar la documentació requerida.



Novena. Instrucció del procediment de concessió

1. L'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció del procediment és la subdirecció general competent en matèria de transferència tecnològica.

L'òrgan instructor ha d'efectuar d'ofici totes les actuacions que considere necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de formular la proposta de resolució.



2. En el supòsit que les sol·licituds no reunisquen els requisits exigits, o la documentació presentada no siga la preceptiva, s'ha de demanar per escrit als sol·licitants perquè en un termini de deu dies procedisquen a esmenar o a acompanyar la documentació d'acord amb el que s'ha requerit, i indicar expressament que si no ho fan així, se'ls tindrà per desistits en la seua sol·licitud de subvenció, prèvia resolució, d'acord amb el que preveu l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. L'òrgan instructor pot requerir informació més ampliada al sol·licitant i dur a terme les actuacions que considere necessàries per a la determinació i comprovació de dades, tot això als efectes d'una tramitació del procediment adequada fins a la seua resolució.

4. Una comissió de valoració ha de revisar els expedients i ha de procedir a valorar-los i seleccionar-los d'acord amb els criteris de valoració previstos en la base sisena d'aquesta ordre, i procedirà a emetre l'informe corresponent a aquest efecte. La comissió esmentada ha d'estar composta per un president o presidenta, amb categoria de subdirector o subdirectora general, un secretari o secretària amb categoria de cap de servei i dos vocals, un cap de secció o tècnic, designat per la direcció general competent en matèria d'I+D+i en el sector agroalimentari i la transferència tecnològica, i un cap de secció o tècnic, designat per la direcció general competent en matèria de prevenció d'incendis forestals.

5. La comissió de valoració ha de formular, a la direcció general competent en matèria d'I+D+i en el sector agroalimentari i la transferència tecnològica, la proposta pertinent de resolució degudament motivada i efectuada d'acord amb els criteris de valoració establits en aquestes bases, que ha de contindre la puntuació i l'ordre obtinguts en la valoració comparativa de les sol·licituds.



Desena. Resolució del procediment

1. L'òrgan competent per a la resolució serà la direcció general competent en matèria d'I+D+i en el sector agroalimentari i la transferència tecnològica, segons l'Acord de 26 d'abril de 2012 pel qual es deleguen les funcions d'autorització del pagament de fons FEADER entre l'AVFGA com a organisme pagador i els diversos òrgans administratius de la Conselleria d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, així com de la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient, i de la Conselleria de Governació.

2. El termini màxim de resolució i notificació s'estableix en sis mesos, a comptar de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. La falta de resolució en termini tindrà efectes desestimatoris per silenci administratiu de conformitat amb el que disposa l'article 25.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



3. La resolució de la convocatòria s'ha de publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i les resolucions positives individuals i condicions particulars s'han de notificar a cada un dels beneficiaris.



4. La resolució ha de ser motivada d'acord amb el que estableix aquesta ordre i ha de contindre la informació següent: el beneficiari, les despeses subvencionables, la quantia de les ajudes concedides com a percentatge de les despeses subvencionables, les anualitats en què es distribueixen, les administracions que financen les ajudes (comunitària, nacional i autonòmica) i els seus percentatges de participació, i el termini concedit al beneficiari per a comunicar la realització de l'actuació subvencionable i per a justificar el pagament de les actuacions dutes a terme.

5. Les denegacions incloses en la resolució de la convocatòria s'han de comunicar als interessats.

6. De conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la resolució del director o de la directora general competent en matèria d'I+D+i en el sector agroalimentari i la transferència tecnològica posarà fi a la via administrativa, i contra aquesta es pot interposar potestativament un recurs de reposició davant del director o de la directora de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària (AVFGA) en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de la seua publicació o notificació, o, directament, un recurs contenciós administratiu davant dels jutjats contenciosos administratius de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos. Tot això sense perjudici que l'interessat puga interposar qualsevol altre recurs que considere oportú.

7. De conformitat amb l'article 60 del Reglament d'execució (UE) número 908/2014, de la Comissió, de 6 d'agost de 2014, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) número 1306/2013, del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa a la publicació d'informació sobre els beneficiaris de fons procedents de FEADER, les seues dades seran publicades d'acord amb els reglaments esmentats i podran ser tractades per organismes d'auditoria i investigació de la Unió Europea i nacionals, per a salvaguardar els interessos financers de la UE.

8. Pel que fa a les dades de caràcter personal, els beneficiaris poden exercir els drets reconeguts en el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades). L'acceptació de la subvenció suposa per als beneficiaris l'autorització expressa a l'AVFGA per a l'arreplega, la incorporació als fitxers respectius i el tractament de les dades personals esmentades, així com per a la seua conservació durant els terminis previstos en les disposicions aplicables.





Onzena. Informació i publicitat

1. A les subvencions que es convoquen o que es concedisquen en el marc de la mesura 16 els serà aplicable el que preveuen els articles 18 i 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, en matèria de publicitat i transparència.

2. Així mateix, els beneficiaris han de donar publicitat de les subvencions i ajudes percebudes en els termes i condicions establits en l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, respecte de l'obligatorietat de donar la publicitat adequada al caràcter públic del finançament de les actuacions objecte de subvenció, d'acord amb el que estableixen els punts 2 i 3 de l'article esmentat.



3. D'altra banda, com que és una actuació cofinançada pel FEADER, caldrà ajustar-se al que disposen les normes establides en matèria d'informació i publicitat, detallades en l'annex III del Reglament d'execució (UE) número 808/2014, de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen les disposicions d'aplicació del Reglament (UE) número 1305/2013, modificat pels Reglaments d'execució (UE) 2016/669 i (UE) 2016/1997, de la Comissió.



Dotzena. Justificació de les subvencions

1. Per a la justificació de la realització de l'activitat subvencionada, del compliment de les condicions imposades i de la consecució dels objectius previstos en l'acte de concessió de subvenció, el representant o apoderat únic d'acord amb l'apartat 5 de la base tercera ha d'aportar els documents següents:

a) Compte justificatiu de cada un dels beneficiaris de l'equip d'innovació.

b) Memòria justificativa de l'execució del projecte i dels seus resultats. Ha d'incloure la fitxa de divulgació dels resultats del projecte.



c) Llista classificada de les despeses de l'activitat amb indicació de l'emissor, número de factura, import, data d'emissió i data de pagament.



d) Factures originals de les despeses efectuades i acreditació del pagament d'aquestes. En tot cas, les factures s'han de presentar en document original perquè el servei competent en matèria d'I+D+i en el sector agroalimentari i la transferència tecnològica procedisca a segellar-les. L'estampilla ha d'indicar la subvenció per a la justificació de la qual han sigut presentades i si l'import del justificant s'imputa totalment o parcialment a la subvenció. En aquest últim cas, s'ha d'indicar la quantia exacta que resulte afectada per la subvenció. Una vegada efectuada l'estampilla, les còpies compulsades s'han d'incloure en l'expedient i els originals s'han de tornar al beneficiari. L'acreditació de les despeses també es pot efectuar per mitjà de factures electròniques, sempre que complisquen els requisits exigits per a la seua acceptació en l'àmbit tributari.

e) Declaració del beneficiari de no haver sol·licitat o obtingut altres ajudes per a la mateixa finalitat ni d'estar immers en un procés de reintegrament de subvencions.

f) Formulari de domiciliació bancària (manteniment de tercers).



g) Acreditació d'estar al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i de la Seguretat Social. D'acord amb el que disposa l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, es considera que els sol·licitants de l'ajuda presten la seua autorització a l'òrgan gestor del procediment perquè aquest obtinga directament les dades d'identitat del sol·licitant o, si és el cas, del seu representant legal i d'estar al corrent amb el compliment de les seues obligacions tributàries i de la Seguretat Social. En el cas que el sol·licitant s'opose expressament al fet que l'òrgan gestor obtinga directament aquesta informació, ha d'indicar-ho expressament en el formulari, i està obligat a aportar els documents acreditatius corresponents.

h) Qualsevol altra documentació exigida per normativa de compliment obligatori, així com la indicada en la resolució de concessió a fi d'acreditar alguna de les circumstàncies o requisits necessaris per a concedir l'ajuda.

2. Quan l'import de la despesa subvencionable supere les quanties establides en el Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic o les quanties establides en una altra legislació sobre contractació administrativa que la substituïsca, per al contracte menor, el beneficiari ha de sol·licitar com a mínim tres ofertes de distints proveïdors, amb caràcter previ a la contracció del compromís per a la instal·lació, la prestació del servei o l'entrega del bé, llevat que, per les seues característiques especials, no hi haja en el mercat suficient nombre d'entitats que les efectuen, presten o subministren, o llevat que la despesa s'haja efectuat amb anterioritat a la subvenció.

En aquells casos en què l'oferta finalment executada no siga la de menor import econòmic, el beneficiari ha de justificar les raons que van motivar aquesta decisió. En aquest supòsit, si aquestes raons no estan motivades en consideracions tècniques, financeres o altres condicionants de l'execució de l'actuació, l'òrgan gestor pot minorar o inclús eliminar del còmput total la despesa esmentada.

3. Les despeses originades per la participació d'equips tècnics propis de les entitats beneficiàries s'han de justificar per mitjà de certificat del responsable de l'entitat, que acredite la condició de treballadors d'aquells i la despesa que s'imputa a l'activitat corresponent per les tasques esmentades. S'han de presentar, a més, les nòmines d'aquest personal treballador, originals o fotocòpies compulsades, i els documents TC1 i TC2 del mes o mesos en què haja tingut lloc la preparació i la realització de l'activitat en qüestió. El servei competent en matèria d'I+D+i en el sector agroalimentari i la transferència tecnològica ha de verificar la coherència entre la despesa imputada i l'abast de les actuacions i/o treballs efectuats.

Les despeses a què done lloc la participació d'un tècnic en una o diverses activitats, durant un període de temps, no pot superar el cost total que li supose a l'entitat durant el període esmentat.

En cas necessari, la justificació de despeses corresponents als mesos de novembre i desembre del personal tècnic, propi o contractat, s'efectuarà per mitjà de certificat del president o secretari de l'agrupació, en què conste el pagament pendent d'abonament pels conceptes esmentats, així com el compromís del seu pagament i de l'aportació dels justificants corresponents abans del 15 de febrer de l'any següent.

4. En tots els casos, de les acreditacions de les despeses i dels pagaments efectuats han de quedar pistes d'auditories suficients per a verificar l'origen i la destinació dels fons i la seua correspondència amb l'emissor i destinatari de les factures.

5. Per a determinar la condició de microempresa i petita i mitjana empresa caldrà ajustar-se al que disposa la Recomanació 2003/361/CE, de 6 de maig de 2003, de la Comissió.



Tretzena. Pròrroga del termini per a la justificació de l'ajuda

1. Excepcionalment i si per raons justificades degudament motivades no es pot efectuar la justificació de la subvenció en el termini fixat en la resolució de concessió per a una mateixa anualitat, l'òrgan concedent pot acordar la pròrroga d'aquest, que no podrà excedir de la meitat del previst inicialment.

2. Les pròrrogues esmentades s'han de sol·licitar almenys amb un mes d'antelació al termini establit en la resolució de concessió com a data límit de justificació, que remetran la sol·licitud, acompanyada de l'informe sobre la procedència de la pròrroga a la direcció general competent en matèria d'I+D+i en el sector agroalimentari i la transferència tecnològica. Aquesta ha de resoldre sobre l'ampliació per mitja de la comunicació, si és el cas, del nou termini concedit per a la realització i justificació de la subvenció, sempre dins del mateix any.



Catorzena. Pagament de subvencions

1. A fi de procedir al pagament de la subvenció, la direcció general competent en matèria d'I+D+i en el sector agroalimentari i la transferència tecnològica comprovarà prèviament la justificació adequada de la subvenció concedida, així com la realització de l'activitat subvencionada i el compliment de totes les obligacions que es deriven de l'aplicació d'aquesta ordre.

En aquest sentit, el pagament de la subvenció estarà supeditat al compliment dels requisits següents:

a) Justificació prèvia per part de l'entitat beneficiària de la realització de l'activitat per la qual es va concedir la subvenció en els termes que preveu la base anterior.

b) Compliment de les obligacions de les entitats beneficiàries establides en la base quarta d'aquesta ordre.

2. A la vista de la documentació justificativa prevista en la base dotzena d'aquesta ordre, i a proposta del servei competent en matèria d'I+D+i en el sector agroalimentari i la transferència tecnològica, el director o a la directora general competent en matèria d'I+D+i en el sector agroalimentari i la transferència tecnològica resoldrà sobre els pagaments parcials i/o el pagament definitiu de l'ajuda.

3. Només s'ha d'abonar la totalitat de la subvenció concedida si el projecte aprovat ha sigut justificat íntegrament; en qualsevol altre cas, només s'ha d'abonar la part de la subvenció proporcional als justificants de despesa aportats. Es produirà la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció en el supòsit de falta de justificació o de concurrència d'alguna de les causes previstes en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

En aplicació de l'article 64 del Reglament (UE) número 1306/2013, en relació amb els articles 35 i 36 del Reglament (UE) número 640/2014, modificat pel Reglament delegat (UE) 2016/1393, de la Comissió, de 4 de maig de 2016, després de l'estudi de l'admissibilitat de la sol·licitud de pagament, s'aplicaran les reduccions previstes en la normativa esmentada.

4. En el cas que es tracte d'un projecte amb diverses anualitats, el beneficiari pot presentar una sol·licitud de pagament per a cada una de les anualitats en què es desenvolupe.



Quinzena. Reintegrament de les ajudes

1. Són causes de reintegrament les previstes en els articles 36 i 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. En els casos d'irregularitats i de recuperació de sumes indegudament pagades, serà aplicable el que disposa el Reglament delegat (UE) 2015/1971, de la Comissió, de 8 de juliol de 2015, pel qual es completa el Reglament (UE) número 1306/2013, del Parlament Europeu i del Consell, amb disposicions específiques sobre la notificació d'irregularitats respecte del Fons Europeu Agrícola de Garantia i del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i pel qual es deroga el Reglament (CE) número 1848/2006, de la Comissió.



Setzena. Controls i seguiment

1. La direcció general competent en matèria d'I+D+i en el sector agroalimentari i la transferència tecnològica, per mitjà del Servei de Transferència de Tecnologia, ha d'establir els mecanismes de control necessaris per a assegurar el coneixement i el compliment de la finalitat per a la qual es concedeixen les subvencions, i ha d'elaborar el pla de control corresponent.

2. A més dels controls administratius, tant de les sol·licituds d'ajuda com de pagament, i que tindran com a objectiu comprovar el compliment efectiu del que preveu el PDR-CV 2014-2020 i el que preveuen aquestes bases i la normativa d'aplicació, es duran a terme els controls corresponents sobre el terreny que s'han d'executar en els termes establits en l'article 51 del Reglament d'execució (UE) 809/2014, de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, modificat pel Reglament d'execució (UE) 2016/1394, de la Comissió, de 16 d'agost de 2016, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) número 1306/2013, del Parlament Europeu i del Consell, en el referent al sistema integrat de gestió i control, les mesures de desenvolupament rural i la condicionalitat.

Per mitjà dels controls sobre el terreny de les sol·licituds de liquidació final o total s'han de comprovar, entre altres aspectes, els següents:



a) L'existència de documents comptables o d'un altre tipus, en poder dels organismes o de les empreses que duguen a terme les actuacions objecte d'ajuda, que justifiquen els pagaments efectuats pel beneficiari.

b) La veracitat de la documentació acreditativa del contingut de les declaracions responsables presentades pel sol·licitant al llarg del procediment de sol·licitud de l'ajuda i de sol·licitud de pagament.

c) La conformitat de la destinació efectiva o prevista de les actuacions amb la descripció efectuada en la sol·licitud d'ajuda.

d) La conformitat de l'execució de les actuacions objecte de finançament públic amb la normativa vigent, especialment les normes obligatòries establides per la legislació nacional o, si és el cas, pel PDR-CV 2014-2020.

e) El compliment dels compromisos i obligacions derivats de la concessió de l'ajuda.



Dessetena. Compatibilitat de l'ajuda

1. D'acord amb l'article 59.8 del Reglament (UE) número 1305/2013, les ajudes previstes en aquestes bases reguladores seran incompatibles, per a les mateixes despeses subvencionables, amb qualsevol altra contribució dels fons estructurals, del fons de cohesió o de qualsevol altre instrument financer de la Unió Europea.

2. Les ajudes regulades en aquestes bases són compatibles amb altres determinades per a la mateixa finalitat convocades per altres administracions o ens públics o privats nacionals o internacionals, exclosos els supòsits del punt anterior.

No obstant això, l'import o percentatge de totes les ajudes concedides per a la mateixa finalitat, no podrà superar en cap cas, els límits establits pel Reglament (UE) número 1305/2013.

3. L'import global de les ajudes no podrà superar en cap cas, de manera aïllada o acumulada amb altres ajudes d'altres administracions públiques o ens públics o privats, nacionals o internacionals, destinades a la mateixa finalitat, el cost de les actuacions subvencionades.





Dihuitena. Règim d'infraccions i sancions

El règim sancionador en la matèria regulada en aquesta ordre és l'establit en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en els preceptes bàsics així com en el títol X, capítol IV, de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

Mapa web