Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 17 de desembre de 2018, de la Direcció General de Funció Pública, per la qual es convoca una borsa d'ocupació temporal per al nomenament de personal funcionari interí i/o nomenament provisional per millora d'ocupació, del cos superior tècnic d'activitat física i esport de l'Administració de la Generalitat, A1-22. [2018/12078]

(DOGV núm. 8459 de 08.01.2019) Ref. Base de dades 000135/2019


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: borses de treball, personal de la Generalitat, A/A1





Mitjançant la Resolució de 13 de desembre de 2007, de la Direcció General de la Funció Pública, es va constituir la borsa d'ocupació per a la gestió dels nomenaments de personal funcionari interí, subgrup A1, sector administració especial, derivada de l'oferta pública d'ocupació de 2004, borsa que actualment està vigent. Fins ara, la cobertura dels llocs enquadrats en el cos A1-22 s'ha realitzat amb els integrants d'aquesta borsa. No obstant això, es manté la necessitat de proveir llocs d'aquest cos, però no és possible acudir a aquesta borsa ja que està esgotada. Per tot això, és imprescindible i necessari la constitució d'una borsa lliure, que els seus integrants puguen ser nomenats personal interí o en millora d'ocupació, mentre es constitueix una borsa derivada del procés selectiu corresponent. El personal d'aquesta borsa lliure serà cridat sempre que no hi haja personal disponible en la borsa d'ocupació temporal derivada d'oferta pública d'ocupació que estiga vigent.



L'article 34.5 del Decret 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, preveu que, en absència de borses d'ocupació temporal i mentre es constituïsca la resultant de l'oferta d'ocupació pública, puguen constituir-se borses pel sistema de proves selectives o baremació de mèrits.

L'Ordre de 18/2018, de 19 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, sobre regulació de borses d'ocupació temporal per a proveir provisionalment llocs de treball de l'Administració del Govern Valencià, disposa, en l'article 1, que aquesta té per objecte regular la constitució i funcionament de les borses d'ocupació per a l'acompliment provisional de llocs de treball mitjançant el nomenament de personal funcionari o mitjançant la contractació laboral temporal, segons corresponga a la naturalesa jurídica funcionarial o laboral dels llocs que es pretenga cobrir.

L'article 4.1.b.1r de l'ordre esmentada disposa que podran constituir-se borses d'ocupació temporal resultants d'una convocatòria pública, específica i extraordinària de la direcció general competent en matèria de funció pública, mitjançant la realització de proves selectives o pel sistema de baremació de mèrits i experiència, quan s'haga convocat la borsa d'ocupació temporal derivada d'un procés selectiu, però aquesta s'haguera esgotat i mentre es formen les resultants de la corresponent oferta d'ocupació pública.

Davant l'esgotament de la borsa constituïda derivada de l'oferta pública d'ocupació 2004 i davant la previsió d'autoritzacions de cobertura de llocs d'aquest cos, aquesta direcció general considera necessari tramitar la convocatòria per a la constitució d'aquesta borsa.

En virtut d'això, i fent ús de les facultats que té conferides aquesta Direcció General de Funció Pública, de conformitat amb el que estableix el Decret 87/2017, de 7 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, modificat pel Decret 103/2018, de 27 de juliol, del Consell, resolc:



Primer. Convocatòria de la borsa d'ocupació temporal

Convocar la constitució de la borsa d'ocupació temporal del cos A1-22, cos superior tècnic d'activitat física i esport de l'Administració de la Generalitat, per al nomenament de personal funcionari interí o nomenament provisional per millora d'ocupació a les províncies d'Alacant, Castelló i València, a fi que, quan les necessitats del servei ho requerisquen, puguen proveir-se provisionalment llocs de treball classificats per aquest personal de l'Administració de la Generalitat, de conformitat amb el que estableix l'Ordre 18/2018, de 23 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.



Segon. Integrants de la borsa

1. Per a formar part de la borsa cal:

a) Estar en possessió del títol de Llicenciat en Ciències de l'Activitat Física i l'Esport, o bé el títol universitari de grau que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, habiliten per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions assignades al cos o hagen complit les condicions per a obtindre'l abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Les equivalències dels títols al·legats els hauran de justificar les persones interessades. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, caldrà tindre la credencial que acredite la seua homologació.

b) Nacionalitat: tindre la nacionalitat espanyola o d'un estat membre de la Unió Europea o d'algun estat al qual li siga aplicable la llibertat de circulació de treballadors. Independentment de la seua nacionalitat, el cònjuge de les espanyoles i dels espanyols i de les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea i quan així ho preveja el corresponent tractat, el cònjuge dels nacionals d'algun estat en els quals siga aplicable la llibertat de circulació dels treballadors, sempre que no estiguen separats de dret.

Així mateix, i amb les mateixes condicions que els cònjuges, hi podran participar els descendents i els del seu cònjuge, menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat que visquen al seu càrrec.

c) Edat: ser major de 16 anys i no haver arribat a l'edat de jubilació.



d) Capacitat: posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'acompliment de les corresponents funcions o tasques.

e) Habilitació: no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm, mitjançant procediment disciplinari de cap Administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni estar inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos objecte de la convocatòria.

f) Certificat negatiu del Registre Central de Delinqüents Sexuals per a llocs que treballen en contacte habitual amb menors sobre la base del que es disposa en la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, modificada per la Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i a l'adolescència i la Llei 45/2015, de 14 d'octubre, de voluntariat.

2. Els requisits hauran de posseir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds. La possessió del requisit de titulació s'acreditarà dins del termini de presentació de sol·licituds, llevat que ja conste acreditat i inscrit en el Registre de Personal de l'Administració de la Generalitat, en aquest cas bastarà al·legar-ho. La resta dels requisits exigits hauran d'acreditar-se abans del seu nomenament, en el termini que l'òrgan competent concedisca a aquest efecte.

3. L'ordre de prelació en la borsa s'obtindrà de la suma de la puntuació obtinguda d'acord amb el barem de mèrits que s'indica en l'apartat següent. En cas d'igualtat de puntuació, prevaldrà l'obtinguda pel personal amb diversitat funcional. Si l'empat es produeix entre persones amb diversitat funcional, es triarà la de major grau de discapacitat. Si encara persisteix l'empat, caldrà ajustar-se a la puntuació obtinguda en cada apartat del barem, començant pel primer. Finalment, es dirimirà a favor de la persona sol·licitant de major edat.



4. El personal interí o en millora d'ocupació que, a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds indicat en la base cinquena, exercisca un lloc de treball enquadrat en el cos A1-22, per al qual haja sigut nomenat de la borsa gestionada per aquesta direcció general, haurà de sol·licitar la seua integració en la borsa en el termini de presentació de sol·licituds, si bé hi constarà com a "actiu" per estar laboralment actiu, i haurà de presentar, en el termini de 10 dies comptadors a partir de l'endemà a la data del cessament, davant la Comissió de Seguiment, la sol·licitud d'activació en la situació de "disponible" o "disponible especial".



Tercer. Barem de mèrits

1. Experiència professional. Es valorarà fins a un màxim de 36 punts l'experiència professional de les persones participants d'acord amb la puntuació següent:

a) Temps de serveis prestats en llocs de treball de l'Administració de la Generalitat, o dels seus organismes autònoms, les competències dels quals en matèria de personal les exercisca la conselleria competent en matèria de funció pública, que pertanguen al cos A1-22: 0,15 punts per cada mes complet de servei en actiu.

b) Temps de serveis prestats en llocs de treball de l'Administració de la Generalitat, o dels seus organismes autònoms, les competències dels quals en matèria de personal les exercisca la conselleria competent en matèria de funció pública, no previstos en l'anterior apartat: 0,10 punts per cada mes complet de servei en actiu.

c) Temps de serveis prestats en altres administracions públiques, entitats públiques empresarials de la Generalitat i altres entitats de dret públic del sector públic de la Generalitat, en llocs amb iguals funcions a les corresponents al cos A1-22: 0,08 punts per cada mes complet de servei en actiu.

2. Proves selectives. Es valorarà fins a un màxim de 50 punts, segons la puntuació obtinguda pels conceptes següents:

a) Per haver superat la totalitat dels exercicis eliminatoris o, si escau, una puntuació proporcional al nombre d'exercicis superats en el concurs oposició derivat de l'oferta pública d'ocupació 2004 per a l'ingrés en l'Administració de Generalitat en el grup A1, tècnic/a de gestió d'esport (actualment cos A1-22): fins a 25 punts.

b) Fins a 25 punts assignats proporcionalment a la suma de les notes dels exercicis realitzats per l'aspirant en la fase de l'oposició en el concurs oposició derivat de l'oferta pública d'ocupació 2004 per a l'ingrés en l'Administració de la Generalitat en el grup A1, tècnic/a de gestió d'esport (actualment A1-22).

c) Fins a un màxim de 12 punts, per l'aprovació d'exercicis d'oposicions en anteriors proves selectives d'accés al grup A1, tècnic/a de gestió d'esport (cos A1-22), per a l'ingrés en l'Administració de la Generalitat. Es valoren 3 punts per exercici aprovat de les dues últimes convocatòries.

3. Valencià. La valoració del coneixement del valencià s'efectuarà puntuant, fins a un màxim de 8 punts, el nivell més alt obtingut dels següents.



Nivells Puntuació

A1 0,5

A2 (oral) 1

B1 (elemental) 3

B2 4

C1 (mitjà) 6

C2 (superior) 8





Addicionalment, però sense passar el límit de 8 punts, es valoraran els certificats de capacitació tècnica (llenguatge administratiu, llenguatge de mitjans de comunicació i correcció de textos) expedits per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, amb 0,5 punts cadascun.



4. Idiomes comunitaris. Es valorarà fins a 4 punts el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola, segons els nivells especificats en la taula adjunta.

El coneixement de cada idioma comunitari es valorarà d'acord amb les puntuacions per curs o la seua equivalència si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc Europeu Comú de Referència (nivell bàsic, nivell intermedi i nivell avançat), segons l'escala que es detalla en la taula adjunta a aquest punt.



La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cadascun dels idiomes comunitaris.

Les equivalències entre els ensenyaments regulats pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i els regulats pels reials decrets 944/2003 i 1629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig) i per la disposició final primera del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula següent:



5. Altres titulacions. Es valorarà la possessió de títols acadèmics iguals o superiors al que siga exigit per a l'acompliment dels llocs a cobrir fins a un màxim de 4 punts. S'assignen 2 punts per:

a) Cada titulació que s'acredite de superior nivell acadèmic a l'establida com a requisit de participació en la borsa.

b) Cada titulació addicional del mateix nivell acadèmic de l'acreditada com a requisit de participació en la borsa.

6. Grau de discapacitat. Si la persona aspirant acredita un grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent se li assignaran 5 punts i si acredita un grau igual o superior al 65 per cent la puntuació serà de 10 punts. Aquesta circumstància pot ser al·legada i puntuada en qualsevol moment en què s'acredite, com també rectificada en cas de millora de la persona després d'una revisió.



Quart. Acreditació dels mèrits i situacions

Sense perjudici del que es disposa en la normativa general reguladora del procediment administratiu comú i mentre no siga possible la comprovació telemàtica entre administracions dels mèrits al·legats, en el termini concedit a aquest efecte, els requisits i mèrits els haurà d'acreditar el personal aspirant de la manera següent:

1. Experiència professional: certificats oficials expedits per l'òrgan competent de l'administració corresponent.

a) Als exclusius efectes d'aquest barem, els llocs de treball la naturalesa jurídica dels quals haja sigut objecte de modificació, es considerarà que sempre han tingut la mateixa classificació que posseïsquen en el moment de la sol·licitud d'integració en la borsa corresponent. Igualment, els llocs es consideraran que sempre han pertangut al cos, escala, APF o categoria professional en la qual es van integrar.

b) Respecte dels serveis prestats i al·legats per les persones aspirants en llocs de treball de la Administració de la Generalitat gestionats per la direcció general amb competències en matèria de funció pública, aquests seran comprovats d'ofici. Si s'hagueren prestat, però no s'hagueren al·legat, no li seran valorats fins a l'actualització de la borsa.



2. Proves selectives. Es comprovarà d'ofici la puntuació obtinguda en cadascun dels exercicis realitzats per les i els aspirants.

3. Valencià. Certificats oficials expedits o homologats per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià. Únicament es valoraran els certificats provisionals mentre la Junta no haja expedit els corresponents certificats definitius.

4. Idiomes comunitaris. Títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), com també els que s'indiquen en la normativa per la qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana.

A l'efecte d'acreditar aquest mèrit, cal tindre en compte que les paperetes no serviran com a acreditació.

5. Altres titulacions. Titulacions acadèmiques oficials expedides per l'òrgan competent. En aquells casos en què l'expedició del títol estiga en tràmit, es podrà acreditar mitjançant la presentació del certificat acadèmic de finalització d'estudis expedit per la Universitat, juntament amb el rebut de l'abonament de les taxes corresponents.



Respecte a les titulacions acadèmiques no universitàries, si no es presenta el títol oficial, aquestes es podran acreditar mitjançant el certificat de l'autoritat educativa competent, en la qual haurà de constar necessàriament el número de registre, número de sèrie i data d'expedició i, si escau, indicació del llibre i el foli. En el cas d'estar en tràmit l'expedició del títol, podrà presentar-se certificat acadèmic de finalització d'estudis expedit per l'òrgan competent juntament amb el rebut d'abonament de les taxes corresponents.

6. Persones amb diversitat funcional. Certificat acreditatiu del grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent expedit per l'òrgan competent. I també el certificat de capacitats a l'efecte de demanda d'ocupació o, si escau, l'acreditació d'haver-lo sol·licitat.



Cinqué. Sol·licituds de participació i procediment de constitució

1. Les persones aspirants hauran de presentar la sol·licitud d'inscripció, el full d'autobaremació i la documentació acreditativa del compliment dels requisits a què fa referència l'apartat segon, com també els mèrits al·legats, en el termini de 10 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. La sol·licitud d'inscripció i el full d'autobaremació als quals fa referència l'apartat anterior, està disponible en l'enllaç següent de la pàgina web de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques http://www.justicia.gva.es/web/recursos-humanos. Caldrà emplenar-los en el web i hi ha dos maneres de presentar la documentació segons es dispose de signatura electrònica o no:

– El personal aspirant que dispose de signatura electrònica presentarà tota la documentació telemàticament sense necessitat d'acudir a cap registre presencial.

– El personal aspirant que no dispose de signatura electrònica haurà de presentar la documentació en el registre d'entrada de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques (carrer de la Democràcia, 77, torre 4, ciutat administrativa) o en qualsevol de les oficines establides en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. Les persones queden vinculades a les dades que hagen fet constar en la seua sol·licitud. Si els requisits o els mèrits ja consten acreditats i inscrits en el Registre de Personal de l'Administració de la Generalitat, bastarà al·legar-ho.

4. La Comissió de Seguiment de les Borses d'Ocupació Temporal efectuarà la baremació de mèrits al·legats per les persones aspirants que complisquen els requisits per a l'admissió a la borsa, les quals s'integraran en la borsa d'acord amb la puntuació que tinguen. La llista provisional d'aquesta es farà pública en la pàgina web de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques http://www.justicia.gva.es/web/recursos-humanos amb indicació de les causes d'exclusió i la puntuació assignada als aspirants admesos.

5. Els aspirants exclosos i aquells aspirants admesos que hagen d'esmenar o aclarir algun mèrit disposaran d'un termini de 10 dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista provisional, per a al·legar les consideracions pertinents sobre la valoració provisional de mèrits. No podrà invocar-se cap mèrit que no haja sigut al·legat en la sol·licitud d'inscripció. La Comissió de Seguiment estudiarà les al·legacions presentades i formularà una proposta de llista definitiva a la Direcció General de Funció Pública, la qual dictarà resolució i n'ordenarà la publicació en els llocs indicats anteriorment.

6. En el cas que el nombre de sol·licituds siga molt superior a l'estimació de vacants que es preveja cobrir, la Comissió de Seguiment d'Ocupació temporal podrà acordar l'exclusió d'aquelles persones sol·licitants que no superen, segons l'autobaremació efectuada, una determinada puntuació mínima.

7. Els mèrits que no consten inscrits i que no s'acrediten de la manera establida en aquesta convocatòria no es valoraran, com també els mèrits al·legats els hauran d'haver obtingut amb anterioritat a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds d'inscripció en borsa.



Sisé. Àmbit territorial de les borses

1. L'àmbit territorial d'aquesta borsa d'ocupació és de caràcter provincial i la provisió de llocs s'efectuarà de conformitat al que es disposa en l'Ordre 18/2018, de 19 de juliol, de 2018, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.

2. Les persones interessades hauran d'indicar en la seua sol·licitud d'inscripció les províncies en les quals estan interesats a obtindre destinació, i no s'admetran, excepte causa justificada acordada per la Comissió de Seguiment d'Ocupació Temporal, posteriors canvis o ampliacions de província.



Seté. Normes de funcionament

1. Aquesta borsa s'ajustarà en el seu funcionament al que es disposa en l'Ordre 18/2018, de 19 de juliol, de 2018, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, i també als criteris de la Comissió de Seguiment de Borses.

2. Els llocs seran proveïts per ordre de puntuació en el barem, amb les excepcions a l'ordre de prelació previstes en l'ordre reguladora.



3. El personal que estiga inclòs en aquesta borsa serà cridat sempre que no hi haja personal disponible en la borsa d'ocupació temporal derivada d'oferta pública d'ocupació que estiga vigent.

4. Aquesta borsa tindrà caràcter supletori de la borsa d'ocupació temporal derivada d'oferta d'ocupació pública que es constituïsca després de l'entrada en vigor d'aquella.



Huité. Recursos

1. Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició, amb caràcter potestatiu, davant del mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la publicació, de conformitat amb els articles 112, 114, 115, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. Si no es objecte de recurs en reposició i d'acord amb el que disposen els articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de València, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució.

3. Les citacions en els recursos contenciosos administratius que se substancien contra aquesta resolució es realitzaran mitjançant la inserció del corresponent edicte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.





València, 17 de desembre de 2018.– La directora general de Funció Pública: Eva María Coscollá Grau.

Mapa web