Ficha docv

Ficha docv









DECRET 33/2018, de 17 de desembre, del president de la Generalitat, pel qual s'estableixen i aproven les bases reguladores de subvencions destinades al finançament de treballs especialitzats d'avaluació de polítiques públiques, anàlisi comparada i de proposició de noves polítiques públiques en universitats i centres d'estudis i investigació públics valencians. [2018/12084]

(DOGV núm. 8453 de 28.12.2018) Ref. Base de dades 011732/2018


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Presidència de la Generalitat
    Grup temàtic: Legislació, Ajudes
    Matèries: Universitats



ÍNDEX



Preàmbul

Article 1. Objecte

Article 2. Finalitat

Article 3. Règim normatiu

Article 4. Compatibilitat amb altres subvencions

Article 5. Persones beneficiàries

Article 6. Requisits i obligacions generals de les persones beneficiàries

Article 7. Accions subvencionables

Article 8. Criteris d'atorgament

Article 9. Disponibilitat pressupostària

Article 10. Clàusules socials

Article 11. Convocatòria, termini i forma de presentació de sol·licituds

Article 12. Sol·licitud i documentació

Article 13. Comissió avaluadora

Article 14. Ordenació, instrucció i resolució del procediment de concessió

Article 15. Publicitat de les ajudes

Article 16. Modificació de la resolució de concessió

Article 17. Causes de reintegrament

Article 18. Forma de pagament

Article 19. Justificació de la subvenció

Article 20. Mètode de comprovació i pla de control

Article 21. Règim d'infraccions i sancions

Disposició addicional única. No-incidència pressupostària

Disposició derogatòria única

Disposició final primera. Habilitació

Disposició final segona. Entrada en vigor





PREÀMBUL



L'estudi de les polítiques públiques, del seu disseny, rendiment i comparació és un instrument essencial als països més avançats per a aconseguir un coneixement útil que millore les decisions públiques en totes les dimensions de les polítiques públiques i l'acció del govern.



La Comunitat Valenciana i les polítiques públiques del seu govern no estan al marge de les tendències internacionals per a augmentar l'eficàcia i l'eficiència de l'acció de govern donant resposta a unes demandes socials creixents.

De fet, entre els objectius prioritaris del Consell de la Generalitat està incrementar l'eficàcia i l'eficiència de les polítiques que duen a terme tots els departaments del govern valencià, i també de tots els seus serveis i béns públics. Un coneixement que implica avaluar la qualitat, els resultats i impactes i els beneficis col·lectius que es deriven de cadascuna de les polítiques públiques.

És evident que l'anàlisi, el coneixement, l'avaluació, la comparació de polítiques i la proposició de noves línies d'actuació són elements imprescindibles de les pràctiques de transparència, rendiment de comptes del sector públic i participació social que orienten l'actuació política del Consell. Però l'ús sistemàtic i continuat d'aquests va més enllà, les pràctiques de bon govern, l'adaptació als canvis socials, l'aprenentatge en la gestió i la millora de les polítiques depén de la capacitat que tenen els governs d'integrar el coneixement sobre la seua pròpia tasca i els seus resultats.

En aquest sentit, cal recordar que la Presidència de la Generalitat, de conformitat amb el Decret 151/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual aprova el Reglament orgànic i funcional de la Presidència de la Generalitat (DOGV 7620, 22.09.2015) té entre les seues funcions l'avaluació i valoració de les polítiques públiques desenvolupades pel Consell.

Així mateix, les universitats públiques valencianes i els centres d'estudis i investigació són entitats de dret públic, dotades de personalitat jurídica i patrimoni propi, que gaudeixen d'autonomia, i que acumulen una llarga tradició acadèmica d'estudi, investigació, docència i transferència de coneixement sobre la pràctica totalitat de les matèries que són objecte de polítiques públiques del Consell.

La col·laboració entre la Presidència de la Generalitat i les universitats públiques valencianes i els centres d'estudis i investigació apareix, en conseqüència, com una estratègia adequada per a calibrar per mitjà d'estudis amb uns criteris i una metodologia científica que permeta obtindre informació qualificada que puga servir com a base per a l'adopció de millors decisions polítiques i la implementació més acurada de polítiques públiques.

En aquest sentit, cal subratllar que les universitats públiques valencianes i els centres d'estudis i investigació de la Comunitat Valenciana tenen una llarga trajectòria d'anàlisi de la realitat valenciana des de totes les ciències socials i molts dels seus estudis han orientat polítiques i decisions públiques. És important remarcar, en aquest sentit, que les universitats públiques valencianes i els centres d'estudis i investigació de la Comunitat Valenciana són les entitats idònies per a realitzar els estudis d'anàlisis i avaluació de les polítiques públiques del Consell de la Generalitat, atesa l'experiència acumulada per aquests centres al llarg del temps en la realització d'estudis sobre els diferents aspectes de la realitat social i les polítiques públiques valencianes, com pel nivell acadèmic i investigador en ciències socials de les universitats públiques valencianes i els centres d'estudis i investigació.



Es tractaria, ara, que l'enfocament dels treballs se centre essencialment i de manera preferent en una anàlisi multidisciplinària de les polítiques públiques concretes i actuals del Consell, avaluant els seus efectes.

Uns treballs, a més, que en compliment del principi de transparència que regeix l'acció pública de la Presidència de la Generalitat i de les universitats públiques valencianes i els centres d'estudis i investigació podran ser de difusió general i s'incorporaran al patrimoni del coneixement acadèmic i social de la societat valenciana.

Amb l'aprovació d'aquest decret, es pretén establir les bases per a les convocatòries de subvenció destinades a finançar estudis d'investigació en les universitats públiques valencianes i els centres d'estudis i investigació per a l'avaluació de les polítiques públiques del Consell i pel disseny de noves polítiques, d'acord amb el coneixement dels canvis socials i les tècniques de l'anàlisi comparada de polítiques públiques.



El règim jurídic aplicable a l'aprovació d'aquestes bases és el següent:

a) Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

b) Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

c) Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

d) Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic.

La subvenció a concedir no requereix notificació a la Comissió Europea, per no reunir els requisits establits en l'article 107 del Tractat de funcionament de la Unió Europea, ja que les subvencions es concedeixen a persones físiques i jurídiques de l'àmbit universitari públic valencià que, en grup o de manera individualitzada, realitzen treballs de recerca i d'estudi en l'àmbit de l'anàlisi de polítiques públiques dins de les universitats públiques valencianes i els centres d'estudis i investigació; i consisteixen en el finançament de les despeses relacionades amb la investigació. Així mateix, les accions subvencionades no comporten cap avantatge econòmic ni desenvolupament d'activitat econòmica en el mercat relacionada amb l'oferta de béns i serveis. Per tant, amb la percepció de les subvencions no hi ha possibilitat de falsejament de la competència que afecte els intercanvis comercials entre estats membres, als efectes previstos en el Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar subvencions públiques.



Aquesta subvenció resulta de conformitat amb el pla estratègic de subvencions de la Presidència de la Generalitat i els seus organismes públics per al període 2018-2020, aprovat per Resolució de 6 de juny de 2018, de la Presidència de la Generalitat (Línia de subvenció: S0692000. Treballs amb les universitats i centres d'estudi i investigació públics).

Per tot això, d'acord amb el que es disposa en l'article 129.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions; en el Decret 103/2015, de 7 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat; en la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i en el Decret 151/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual aprova el Reglament orgànic i funcional de la Presidència de la Generalitat, d'acord amb l'informe de l'Advocacia General de la Generalitat,







DECRETE



Article 1. Objecte

Les presents bases regulen les convocatòries de les subvencions destinades a finançar estudis d'investigació en les universitats i els centres d'estudis i investigació públics valencians per a l'avaluació de les polítiques públiques del Consell i pel disseny de noves polítiques, d'acord amb el coneixement dels canvis socials i les tècniques de l'anàlisi comparada de polítiques públiques.



Article 2. Finalitat

La finalitat d'aquestes subvencions és la realització d'estudis d'investigació que milloren la capacitat d'avaluació de les polítiques públiques del Consell i el disseny de noves polítiques.



Article 3. Règim normatiu

El procediment per a la concessió de les subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, segons l'article 22.1 de la Llei 38/2003, general de subvencions i l'article 163 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



Article 4. Compatibilitat amb altres subvencions

Aquestes subvencions seran compatibles amb la resta de subvencions concedides per a la mateixa finalitat i atorgades per altres administracions públiques o ens públics o privats, nacionals o internacionals, sense que en cap cas siguen de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb aquestes subvencions, superen el cost de l'activitat subvencionada.



Article 5. Persones beneficiàries

Podran obtindre la condició de persones beneficiàries de les subvencions regulades en aquesta disposició les persones físiques i jurídiques de l'àmbit universitari i dels centres d'estudis i investigació públics valencians que, en grup o de manera individualitzada, realitzen treballs de recerca i d'estudi en l'àmbit de l'anàlisi de polítiques públiques.





Article 6. Requisits i obligacions generals de les persones beneficiàries

1. A banda de les establides en la Llei general de subvencions i en el seu Reglament, les que es determinen en cada convocatòria i les que figuren en la resolució de concessió de les subvencions, les persones beneficiàries d'aquestes hauran de reunir els requisits i complir les obligacions següents:

a) Realitzar l'activitat que fonamenta la concessió de les subvencions al llarg de l'any en què es convoquen.

b) Acreditar, davant l'entitat concedent, l'adquisició del material o la realització de l'activitat i el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió o el gaudi de l'ajuda.

c) Sotmetre's a les actuacions de control financer que corresponen a la Intervenció General en relació amb les subvencions concedides.



d) Comunicar a l'entitat concedent l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públics, tan prompte com es conega, i en tot cas amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts, d'acord amb el que es disposa en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



e) Estar al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant la Seguretat Social amb anterioritat al dictamen de la proposta de resolució de la concessió.

f) No alterar la finalitat de les subvencions i complir les obligacions que estableix la legislació vigent per als perceptors de fons públics.



g) Facilitar la inspecció i el control del departament competent a fi de conéixer qualsevol aspecte de l'activitat objecte de les subvencions.



h) Justificar l'ajuda, davant el departament competent, en els termes i terminis previstos en la convocatòria respectiva.

i) Conservar els documents justificatius de la subvenció rebuda, inclosos els documents electrònics, mentre puguen ser objecte de comprovació i control.

j) Deixar constància expressa de la condició del programa subvencionat per la Generalitat en qualsevol relació amb tercers.

k) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits previstos en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

l) No estar incurses en les prohibicions establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. L'incompliment de les obligacions anteriors donarà lloc a l'exigència de les responsabilitats que corresponguen d'acord amb la legislació vigent i, de manera especial, amb el que es disposa en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

3. Els requisits i obligacions exigits a les persones beneficiàries en les subvencions regulades en el present decret, es podran acreditar mitjançant declaració responsable de la persona sol·licitant, sense perjudici que puguen ser objecte de requeriment d'acreditació fefaent.





Article 7. Accions subvencionables

1. Les subvencions van dirigides a sufragar els costos ocasionats per la realització de treballs d'estudis, d'investigació de polítiques comparades, d'avaluació i de disseny de polítiques públiques des d'una òptica multidisciplinària i pràctica per a disposar de dades empíriques i de propostes tècniques que ajuden a orientar de manera cada vegada més adequada la planificació de l'acció de govern en l'àmbit de les polítiques públiques en benefici de la societat valenciana.

2. Els costos subvencionables estaran referits a les despeses de personal, de desplaçament, i de material indispensable i directament imputable per a la realització del treball, que hauran de ser justificats conforme al que es disposa en la legislació en matèria de subvencions.

3. Així mateix, en la resolució de convocatòria es podrà especificar la distribució de les quantitats que s'atorgaran com a subvenció per a cada modalitat o tipus d'estudi. La subvenció es concedirà a partir de la valoració dels projectes i es procurarà que la quantitat concedida assegure la viabilitat de l'estudi o projecte subvencionat. La quantitat de subvenció podrà arribar fins al 100 % de l'import sol·licitat per a la realització de l'estudi.



Article 8. Criteris d'atorgament

1. En les resolucions de convocatòria de les subvencions s'especificaran quines són les modalitats o els tipus de treball que se subvencionaran en cadascuna de les convocatòries, les característiques específiques referides als continguts dels estudis, a la temàtica sobre la qual es vol investigar i la prioritat que tindrà cada modalitat en funció de les necessitats d'estudis i de planificació del departament competent convocant.

2. Es valoraran els treballs, atesos els següents criteris específics i la seua ponderació:

a) Qualitat, interés i caràcter innovador. Puntuació màxima: 40 punts.

b) Contribució a l'avaluació o el disseny de les polítiques públiques del Consell. Puntuació màxima: 15 punts.

c) Difusió i transferència de l'activitat investigadora. Puntuació màxima: 15 punts.

d) Composició professional de l'equip de treball. Puntuació màxima: 10 punts.

e) Clàusules socials:

– Disposar d'un pla de promoció de la igualtat efectiva d'oportunitats entre dones i homes, Puntuació màxima: 5 punts.

– Disposar d'un pla per a la integració social i laboral de persones amb discapacitat i altres col·lectius de població especialment desfavorida. Puntuació màxima: 5 punts.

f) Adequació a la modalitat prioritària establida en la convocatòria. Puntuació màxima: 10 punts.

D'acord amb aquests criteris, la comissió avaluadora i l'òrgan instructor motivaran els informes i la proposta per a la concessió de la subvenció.



Article 9. Disponibilitat pressupostària

1. La Generalitat finançarà les subvencions a càrrec del programa 111.40, Treballs amb universitats i centres d'estudi i investigació públics, del pressupost de la Generalitat. Es publicaran en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) les convocatòries oportunes, amb les característiques de les accions subvencionables, les línies pressupostàries i l'import de les subvencions, d'acord amb les previsions pressupostàries.

2. La resolució de convocatòria de subvencions podrà establir una distribució de l'import total de la línia destinat a cada modalitat de les accions subvencionables, sense perjudici que, en cas de no esgotar l'import destinat a una modalitat, l'import sobrant incremente les restants.





Article 10. Clàusules socials

Les convocatòries corresponents establiran, d'acord amb aquestes bases, com a criteris socials en la valoració de les sol·licituds, els aspectes regulats en el punt nové de l'Acord de 27 de març de 2015, del Consell, pel qual s'estableixen directrius per a l'aplicació de clàusules de caràcter social en la contractació de l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic, així com en matèria de subvencions de l'Administració de la Generalitat. És per això que la valoració de les clàusules socials forma part dels criteris d'atorgament previstos en l'article 8 d'aquestes bases.



Article 11. Convocatòria, termini i forma de presentació de sol·licituds



1. La Presidència de la Generalitat, amb competències en matèria d'anàlisi i avaluació de polítiques públiques, convocarà les subvencions mitjançant la resolució corresponent publicada en el DOGV.

Les disposicions de convocatòria detallaran, almenys, el contingut mínim previst en l'article 23 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. El termini de presentació de sol·licituds estarà establit en la convocatòria.

3. Les sol·licituds es presentaran exclusivament per via electrònica, segons models normalitzats que estan accessibles en la seu electrònica de la Generalitat, en el termini que assenyale la convocatòria corresponent, sense perjudici de la normativa establida amb caràcter general sobre la presentació de sol·licituds davant les administracions públiques.

4. Per a poder realitzar la presentació electrònicament, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica, mitjançant certificat reconegut per a la ciutadania emés per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica o del DNI electrònic.

5. La convocatòria indicarà el correu d'assistència tècnica destinat a solucionar qualsevol problema tècnic relacionat amb la presentació electrònica d'aquesta sol·licitud.

6. La presentació de la sol·licitud en el registre electrònic es podrà acreditar mitjançant el rebut expedit per aquest de manera automàtica. A l'efecte del còmput de terminis, serà vàlida i produirà efectes jurídics la data d'entrada que es consigne en el rebut expedit pel registre electrònic.

La recepció en dia inhàbil en la unitat corresponent s'entén efectuada el primer dia hàbil següent. Es consideren inhàbils els que tinguen la condició de festes oficials a la Comunitat Valenciana.

7. La presentació de sol·licituds per a optar a les ajudes implica l'acceptació expressa i formal de les condicions d'aquestes bases reguladores i de la convocatòria.



Article 12. Sol·licitud i documentació

D'acord amb el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic, la informació i la documentació requerides per a la tramitació de la sol·licitud hauran de figurar en el model de sol·licitud que anirà com a annex de la convocatòria corresponent i hauran de referir-se als aspectes següents:

1. Dades identificatives de la persona física o jurídica sol·licitant, en què haurà de constar el número del DNI o CIF, la localitat, l'adreça a l'efecte de comunicacions tant postals com electròniques, i el telèfon.



2. Si es tracta de persones jurídiques el número del DNI de la persona que assumisca la representació legal i l'acreditació sobre la capacitat de representació.

3. D'acord i en funció de les necessitats i de les característiques dels treballs, en la convocatòria de la subvenció s'especificaran les condicions que hauran de fer-se constar en la cessió al departament competent convocant dels drets de reproducció, distribució, comunicació pública i/o transformació del treball, el temps de cessió i el seu caràcter exclusiu o no, en el cas de ser subvencionat el treball per la convocatòria.



4. Les dades de l'imprés de domiciliació bancària per a pagaments de la Generalitat.

5. Una autorització perquè l'Administració obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, previstes en els articles 18 i 19, respectivament, del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

No obstant això, la persona sol·licitant podrà denegar expressament el consentiment d'aquesta autorització, i en aquests supòsits haurà de presentar els certificats que acrediten el compliment d'aqueixes obligacions.

6. Així mateix, l'imprés de sol·licitud contindrà les declaracions responsables següents:

a) Sobre la veracitat de la informació, de les dades i de la documentació aportada, així com el compromís de conservar i de posar a la disposició del departament competent convocant de la subvenció la documentació original durant el temps de vigència de l'expedient.

b) Sobre el compliment dels requisits de la convocatòria.

c) De no estar incursa en cap prohibició per a obtindre la condició de beneficiària, de les assenyalades en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i que es troba al corrent en el pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions, d'acord amb el que es preveu per l'article 25 del Reglament de la Llei general de subvencions.

d) Sobre el compliment de la norma sobre integració de persones amb discapacitat o, si escau, l'exempció, d'acord amb el Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual es regulen les mesures en els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat.

e) Sobre estar donada d'alta i al corrent del pagament en l'Impost d'activitats Econòmiques.

f) Sobre les ajudes rebudes en l'exercici fiscal en curs i en els dos exercicis fiscals anteriors i sobre les ajudes rebudes per als mateixos costos subvencionables.

g) Sobre la disposició d'un pla de promoció de la igualtat efectiva d'oportunitats entre dones i homes, la integració social i laboral de persones amb discapacitat i altres col·lectius de població especialment desfavorida.

7. A més, haurà d'adjuntar la documentació següent:

7.1. Documentació que acredite que la persona física o jurídica està legalment constituïda i que entre les seues activitats està la realització de treballs d'estudi i d'investigació.

7.2. Una memòria explicativa que incloga:

a) La proposta detallada del programa del treball que es realitzarà: índex dels apartats, objectius, temporalització, esquema, proposta de difusió i d'explotació de dades, etc.

b) La relació del personal, si escau, que participarà en el treball amb un breu currículum personal.

c) Pressupost detallat de les despeses de l'activitat per a la qual se sol·licita la subvenció: honoraris o compensacions econòmiques, desplaçament, material indispensable directament relacionat amb el treball.



Tota la documentació haurà d'estar signada per la persona titular o que represente legalment l'entitat.

8. Si la documentació presentada no reuneix els requisits indicats en les bases i en la convocatòria o no són aportats alguns dels documents exigits, se requerirà a la persona interessada perquè, en el termini màxim i improrrogable de 10 dies hàbils, esmene o acompanye els documents preceptius, de conformitat amb l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 23.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, amb indicació que, si no ho fa així, es considerarà que ha desistit en la seua sol·licitud amb una resolució prèvia dictada a aquest efecte.

9. Els requeriments que es realitzen per mitjans electrònics s'entendran practicats o rebutjats en els termes que s'assenyalen en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en la legislació complementària. En aquest sentit, si transcorren 10 dies naturals sense que s'accedisca al contingut del requeriment, s'entendrà que la notificació ha sigut rebutjada i es considerarà realitzat el tràmit de la notificació.

10. Així mateix, es podran requerir a la persona sol·licitant, en qualsevol moment, qualssevol altres dades, documents i informes complementaris que resulten necessaris per a la resolució de l'expedient.



Article 13. Comissió avaluadora

Les sol·licituds seran estudiades i avaluades per una comissió tècnica que, com a òrgan col·legiat, estarà formada per:

a) Presidència: titular de la subdirecció general competent en matèria d'anàlisi de polítiques públiques de la Presidència de la Generalitat o persona que designe en substitució.

b) Vocals:

– Titular del servei competent en matèria d'estudis i prospectiva de la Presidència de la Generalitat o persona que designe en substitució, que actuarà com a secretària de la comissió.

– Titular del servei competent en matèria de seguiment de polítiques públiques de la Presidència de la Generalitat o persona que designe en la sea substitució.

– Titular de la subdirecció general competent en matèria d'organització i coordinació de la Presidència de la Generalitat o persona que designe en la seua substitució.

– Un funcionari o una funcionària de la direcció general competent en matèria d'anàlisi de polítiques públiques, pertanyent al grup A1.





Article 14. Ordenació, instrucció i resolució del procediment de concessió

1. La instrucció del procediment correspondrà a la subdirecció general competent en matèria d'anàlisi de polítiques públiques.

2. Per a l'avaluació de les sol·licituds seran tinguts en compte els criteris de valoració que, d'acord amb el que s'ha indicat en l'article 8, s'establiran en la resolució de la convocatòria de subvencions.

3. Seguidament, en aplicació dels criteris de valoració establits en la convocatòria, i amb la valoració corresponent de totes les sol·licituds que hagen complit els requisits de la convocatòria, s'elaborarà una llista ordenada amb la puntuació obtinguda per cadascuna de les modalitats o tipus de treball.

En el cas d'empat, es considerarà la puntuació obtinguda en els diversos apartats i subapartats, i es resoldrà a favor de la sol·licitud que haja obtingut una puntuació més alta en l'apartat o subapartat que figure primer i se seguirà l'ordenació dels criteris de valoració.



4. D'acord amb els criteris indicats, i tenint en compte el pressupost i la distribució disponible per a l'atorgament de les subvencions indicades en la convocatòria corresponent, la comissió tècnica elaborarà l'informe i la proposta pertinent.

5. La comissió avaluadora podrà declarar desertes les subvencions si les sol·licituds presentades no superen un mínim de puntuació que s'establirà en la convocatòria.

6. D'acord amb l'informe, l'òrgan instructor formularà la proposta de resolució a la persona titular de la direcció general competent en matèria d'anàlisi de polítiques públiques. La proposta indicarà quins són els projectes subvencionats i quina és la quantitat assignada a cadascun.



7. Vista la proposta, la persona titular de la direcció general competent en matèria d'anàlisi de polítiques públiques, d'acord amb la delegació de la facultat de resoldre efectuada per la disposició final primera d'aquest decret, resoldrà de manera motivada la concessió de la subvenció corresponent.

8. La resolució serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, tal com disposen els articles 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el 8.1c de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.



9. La publicació de la resolució produirà l'efecte de notificació a les persones interessades, d'acord amb l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i s'inserirà la informació corresponent en la pàgina web que s'indique en la convocatòria.

10. Les ajudes concedides es publicaran en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) en compliment del que s'estableix en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, amb expressió de la convocatòria, del programa i crèdit pressupostari al qual s'imputen, entitat beneficiària, quantitat concedida i objectiu o finalitat de l'ajuda.

11. El termini màxim per a resoldre les sol·licituds presentades i per a la concessió de les ajudes que s'establisquen en cada convocatòria serà de sis mesos a partir de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, sense perjudici que puga ampliar-se en els termes previstos en l'article 23 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El còmput d'aquest termini s'interromprà durant el termini requerit per a l'esmena i millora de les sol·licituds per les persones interessades. Transcorregut aquest termini sense que haja recaigut resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió d'ajuda, en els termes previstos en l'article 25 de Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Article 15. Publicitat de les ajudes

1. La publicitat de les ajudes concedides es durà a terme segons el que es disposa en l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. Les persones beneficiàries hauran de donar publicitat a les ajudes rebudes en els seus contractes laborals, pàgina web, publicacions, ponències, equips i activitats de difusió dels treballs subvencionats, esmentant expressament que ha sigut finançat per la Presidència de la Generalitat.



Article 16. Modificació de la resolució de concessió

1. Les actuacions hauran d'executar-se dins del termini i en la forma que es determine en les convocatòries respectives i en les resolucions de concessió. Quan sorgisquen circumstàncies concretes que alteren les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció, es podrà sol·licitar la modificació de la resolució de concessió en la forma que establisca la convocatòria.

Qualsevol canvi en el contingut del projecte subvencionat requerirà simultàniament:

a) Que el canvi no afecte els objectius perseguits amb l'ajuda, els seus aspectes fonamentals, la determinació de la persona beneficiària, ni danye drets de tercers. No obstant això, si que es podrà sol·licitar un canvi en l'entitat beneficiària en els casos relacionats amb modificacions societàries (fusió, absorció i escissió).

b) Que les modificacions obeïsquen a causes sobrevingudes que no van poder preveure's en el moment de la sol·licitud.

c) Que el canvi siga sol·licitat abans que finalitze el termini d'execució del treball i siga autoritzat expressament per la Presidència de la Generalitat. Les convocatòries podran establir un termini màxim per a la sol·licitud de modificació.

2. La sol·licitud de modificació es realitzarà de conformitat amb el que es preveu en l'article 11 d'aquest decret i s'acompanyarà d'una memòria en la qual s'exposaran els motius dels canvis i es justificarà la impossibilitat de complir les condicions imposades en la resolució de concessió i el compliment dels requisits exposats en l'apartat 1 d'aquest article.

3. No podran autoritzar-se modificacions que comporten pròrrogues del termini de justificació dels treballs subvencionats que no respecten els límits establits en l'article 70 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Article 17. Causes de reintegrament

En aplicació de l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, serà procedent el reintegrament en els casos següents:

a) Obtenció de la subvenció havent falsejat les condicions requerides o havent ocultat les que haurien impedit la subvenció.

b) Incompliment total o parcial de l'objectiu, de l'activitat, o la no-adopció del comportament que fonamente la concessió de la subvenció.

c) Incompliment de l'obligació de justificació o la justificació insuficient, en els termes establits en l'article 30 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en les normes establides en aquesta convocatòria.

d) Incompliment de l'obligació d'adoptar les mesures de difusió segons el que s'ha indicat en l'apartat 4 de l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

e) Resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control financer previstes en la legislació vigent, així com l'incompliment de les obligacions comptables, registrals o de conservació de documents quan d'això es derive la impossibilitat de verificar la utilització donada als fons percebuts, el compliment de l'objectiu, la realitat i regularitat de les activitats subvencionades, o la concurrència de subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.



f) Incompliment de l'obligació d'haver realitzat l'activitat subvencionada.



Article 18. Forma de pagament

1. El pagament de la subvenció es produirà a partir del moment en què la persona o entitat beneficiària justifique adequadament la realització de l'activitat subvencionada.

2. L'import total de la subvenció es podrà lliurar, de manera fraccionada, a mesura que l'entitat presente la documentació justificativa de les activitats realitzades, fins que s'arribe a justificar la realització total de les activitats i de la quantitat de la subvenció.

3. En cap cas es podran realitzar pagaments a les persones beneficiàries quan s'haja sol·licitat la declaració de concurs voluntari, quan hagen sigut declarades insolvents en qualsevol procediment, quan estiguen declarades en concurs, llevat que en aquest haja adquirit l'eficàcia un conveni, quan estiguen subjectes a intervenció judicial o quan estiguen inhabilitades d'acord amb la Llei 22/2003, de 9 de juliol, concursal, sense que haja conclòs el període d'inhabilitació fixat en la sentència de qualificació del concurs.

4. No es podrà realitzar el pagament de la subvenció mentre l'entitat beneficiària no estiga al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social o siga deutora per resolució que declare la procedència de reintegrament.

5. En el cas de justificar despeses per un import que no siga igual o superior a la quantitat de la subvenció concedida, aquesta es minorarà de manera proporcional a les despeses efectivament justificades.



Article 19. Justificació de la subvenció

1. El termini de presentació de la documentació justificativa de la subvenció s'establirà en la convocatòria corresponent. Si la justificació no es presenta dins d'aquest termini, s'entendrà que es renuncia a l'ajuda i que la subvenció queda sense efectes, sense perjudici de les sancions que puguen correspondre d'acord amb els articles 52 i 22 de la Llei general de subvencions.

2. Per a justificar adequadament la subvenció, haurà de presentar, degudament emplenat, el model del compte justificatiu que figurarà en l'annex de la convocatòria, que haurà d'estar signat per la persona que represente l'entitat.

3. En el compte justificatiu figurarà la informació següent:

a) Les dades identificatives de l'entitat i de la subvenció.

b) La declaració responsable sobre la veracitat de la informació, de les dades i de la documentació justificativa aportada, així com el compromís de conservar i de posar a la disposició del departament que ha concedit la subvenció la documentació original durant el temps de vigència de l'expedient.

c) Memòria explicativa de les activitats realitzades.

d) Relació de les despeses de les factures, o documents de valor probatori equivalent, corresponents a les despeses realitzades, imputades i pagades abans de la finalització del termini del període de justificació, l'import de les quals haurà de ser igual o superior a la quantitat concedida en concepte de subvenció.

e) Dos exemplars escrits en paper del treball realitzat, i una còpia, en format electrònic.

f) Si les activitats, a més de la subvenció, han sigut finançades amb fons propis o amb altres subvencions o recursos, s'haurà d'acreditar l'import, la procedència i l'aplicació que s'ha donat a cada quantitat aportada.



Article 20. Mètode de comprovació i pla de control

1. La comprovació administrativa de la justificació documental de la subvenció concedida es realitzarà mitjançant revisió de la documentació que a aquest efecte s'ha establit en les presents bases com d'aportació preceptiva per a la persona beneficiària, per al pagament de la subvenció.

2. La comprovació material de l'efectiva realització de l'activitat, existència de la condició o compliment de la finalitat, es durà a terme en els termes establits en el pla de control que s'elaborarà a aquest efecte segons s'estableix en l'article 169.3 de la Llei 1/2015.



3. A l'efecte de la comprovació i control de la realització de l'activitat, posteriorment, es podrà requerir a les persones beneficiàries l'aportació efectiva dels documents justificatius.



Article 21. Règim d'infraccions i sancions

El règim sancionador en la matèria regulada en aquest decret serà l'establit en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i en els articles 173 al 177 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.





DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. No-incidència pressupostària

L'aplicació i execució d'aquest decret relatiu a l'establiment i aprovació de les bases per a la concessió d'ajudes, prèviament a la convocatòria, no té incidència pressupostària per a la Generalitat.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única

Queden derogades totes les disposicions del mateix rang o d'un rang inferior que s'oposen al que es disposa en aquest decret.

DISPOSICIONS FINALS



Primera. Habilitació

S'autoritza la persona titular de l'òrgan directiu competent en matèria d'anàlisi de polítiques públiques a dictar les instruccions, a interpretar i a adoptar les mesures que considere convenients per a l'aplicació d'aquest decret, així com a la resolució de concessió i denegació de les subvencions.



Segona. Entrada en vigor

El present decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 17 de desembre de 2018



El president de la Generalitat,

XIMO PUIG I FERRER

Mapa web