Ficha docv

Ficha docv









DECRET 226/2018, de 14 de desembre, del Consell, d'aprovació de l'oferta d'ocupació pública de 2018 en l'àmbit de sanitat i salut pública. [2018/12277]

(DOGV núm. 8454 de 31.12.2018) Ref. Base de dades 011784/2018


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, personal estatutari d'institucions sanitàries, A/A1, B/A2, C/C1, D/C2, E



La Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut Marc del Personal Estatutari dels Serveis de Salut, així com el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, conformen amb caràcter bàsic els criteris que determinen l'oferta d'ocupació pública, la qual es concep com un instrument de planificació eficient de les necessitats de personal i com un sistema de racionalització dels processos selectius, per a la consecució de l'eficàcia en l'atenció sanitària a la Comunitat Valenciana.



Els articles 12 i 13 de l'Estatut Marc del Personal Estatutari dels Serveis de Salut estableixen la necessitat de la planificació en la gestió dels recursos humans dels serveis de salut, orientada al seu adequat dimensionament, distribució, estabilitat, desenvolupament, formació i capacitació, amb vista a millorar la qualitat, eficàcia i eficiència dels serveis. En concret, l'article 12.2 d'aquesta llei determina que, en l'àmbit de cada servei de salut i prèvia negociació en les meses corresponents, s'adoptaran les mesures necessàries per a la planificació eficient de les necessitats de personal i situacions administratives derivades de la reassignació d'efectius, i per a la programació periòdica de les convocatòries de selecció, promoció interna i mobilitat.



L'article 69.2 del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, recull l'oferta d'ocupació pública entre les mesures de possible inclusió en els esmentats plans d'ordenació, i l'article 70 estableix que les necessitats de recursos humans amb assignació pressupostària que hagen de proveir-se mitjançant la incorporació de personal de nou ingrés seran objecte d'aquesta oferta.

L'article 8 del Decret 192/2017, d'1 de desembre, del Consell, pel qual es s'aprova el Reglament de selecció i provisió de personal estatutari al servei d'institucions sanitàries del sistema valencià de salut, defineix l'oferta d'ocupació pública d'institucions sanitàries gestionades per la conselleria competent en matèria de sanitat com l'autorització i mandat del Consell a la conselleria que té conferida la gestió del sistema valencià de salut, a fi que realitze els procediments de selecció de personal de nou ingrés amb caràcter fix sobre les categories de personal i nombre de places que s'assenyalen, prèvia negociació sindical.



L'article 36 de la Llei 22/2017, de 29 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a 2018, va anticipar el cent per cent per a la taxa de reposició d'efectius i respectava, en tot cas, les disponibilitats pressupostàries del capítol I dels corresponents pressupostos de despeses, respecte de les places de personal estatutari dels serveis de salut del Sistema Nacional de Salut. Encara que tant per a la taxa com per a l'aprovació i publicació de l'oferta d'ocupació pública, i de les consegüents convocatòries de places que s'efectuen, se seguirà igualment el que s'estableix en la normativa bàsica.

L'article 19 de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2018, regula amb caràcter bàsic una taxa de reposició del 100 per cent, entre altres sectors i àmbits d'actuació, per a les administracions públiques amb competències sanitàries respecte a personal estatutari i equivalent dels serveis de salut del sistema nacional de salut. A més s'autoritza addicionalment a oferir un nombre de places equivalent al 5 per cent del total de la seua taxa de reposició, que aniran destinades a aquells sectors o àmbits que consideren que requereixen un reforç addicional d'efectius. Aquest percentatge addicional s'utilitzarà preferentment quan es done, entre altres, alguna de les circumstàncies següents: establiment de nous serveis públics, increment d'activitat estacional per l'activitat turística o alt volum de jubilacions esperades. A més a més, també s'autoritza una taxa addicional per a l'estabilització d'ocupació temporal que inclourà les places de naturalesa estructural, que, estant dotades pressupostàriament, hagen estat ocupades de forma temporal i ininterrompudament almenys en els tres anys anteriors a 31 de desembre de 2017 en determinats sectors i col·lectius i entre ells salut pública i inspecció mèdica, amb l'objectiu que la taxa de temporalitat al final del període de 2018 a 2020 se situe per davall del 8 per cent, amb el condicionant que, de la resolució dels processos, no podrà derivar-se en cap cas un increment de despesa ni d'efectius.



Ajustant-se al que disposa la normativa bàsica, el Decret llei 3/2018, de 13 de juliol, del Consell, pel qual es modifica la Llei 22/2017, de 29 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2018, fa una nova redacció a l'article 36 i estableix que l'administració sanitària, respecte a les places de personal estatutari i equivalent, tindrà una taxa de reposició dels serveis de salut del Sistema Nacional de Salut del 100 per cent, i reprodueix la possibilitat de l'increment addicional del 5 per cent de la taxa que s'estableix en la normativa bàsica.



A més a més, autoritza una taxa addicional per a estabilització d'ocupació temporal, que inclou les places de naturalesa estructural que, estant dotades pressupostàriament, hagen estat ocupades de forma temporal i ininterrompudament almenys en els tres anys anteriors a 31 de desembre de 2017 en els següents sectors i col·lectius: personal dels serveis d'administració i serveis generals, d'investigació, de salut pública i inspecció mèdica així com d'altres serveis públics amb les condicions següents: les ofertes d'ocupació que articulen aquests processos d'estabilització hauran d'aprovar-se i publicar-se en els respectius diaris oficials dels exercicis 2018 a 2020; la taxa de cobertura temporal de les places incurses en els processos d'estabilització haurà de situar-se al final del període, en cada àmbit, per davall del 8 per cent; l'articulació d'aquests processos selectius garantirà el compliment dels principis de lliure concurrència, igualtat, mèrit, capacitat i publicitat; no podrà derivar-se, en cap cas, un increment de despesa ni d'efectius, i han d'oferir-se necessàriament places de naturalesa estructural que es troben exercides per personal amb vinculació temporal.



De conformitat amb la legislació bàsica, en la present oferta es preveu una taxa del 100 per cent de reposició d'efectius el percentatge de taxa màxim dels quals s'aplicarà sobre la diferència resultant entre el nombre de personal fix que durant l'exercici de 2017 va deixar de prestar serveis i el nombre que es va incorporar en la mateixa condició en el referit exercici, per qualsevol causa, excepte el procedent d'ofertes d'ocupació pública o reingressat des de situacions que no comporten reserva de lloc de treball. Per a tot això, es computaran els cessaments en la prestació de serveis per jubilació, retir, defunció, renúncia, declaració en situació d'excedència sense reserva de lloc de treball, pèrdua de la condició de funcionari de carrera o l'extinció del contracte de treball o en qualsevol altra situació administrativa que no supose la reserva de lloc de treball o la percepció de retribucions amb càrrec a l'administració en la qual se cessa. Igualment, s'han tingut en compte les altes i baixes produïdes pels concursos de trasllats a altres administracions públiques.

No s'han computat, dins del límit màxim de places derivat de la taxa de reposició d'efectius, les places que es convoquen per a ser proveïdes mitjançant processos de promoció interna i les corresponents al personal declarat indefinit no fix mitjançant sentència judicial.



Addicionalment, en aquesta oferta s'incrementa aquesta taxa de reposició en un 5 per cent del total per un reforç addicional d'efectius a causa dels motius següents: l'augment de l'activitat estacional generat pel sector turístic, l'alt volum de jubilacions esperades, i concorre l'excepcionalitat de la reversió dels serveis sanitaris a la gestió pública i el lideratge en l'activitat de trasplantaments d'òrgans.



En conclusió, en aquesta oferta d'ocupació de 2018, es comptabilitzen les següents places vacants:

a) Les derivades de la taxa de reposició d'efectius que serà de fins a un màxim del 100 per cent de les baixes produïdes. No s'hi computen les places de promoció interna, ni de personal laboral indefinit no fix de plantilla, declarat per sentència.

b) A les places de l'apartat a s'acumularan les places resultants de l'aplicació d'una taxa addicional de 5 per cent del total de la seua taxa de reposició.

c) A les places dels apartats anteriors s'afigen les corresponents al 90 per cent de les places de naturalesa estructural, que, estant dotades pressupostàriament, hagen estat ocupades de forma temporal i ininterrompudament almenys en els tres anys anteriors al 31 de desembre de 2017.

Així, en aquesta oferta d'ocupació s'inclouen tant les places que han de proveir-se per personal de nou ingrés mitjançant el sistema d'accés lliure, com aquelles a proveir mitjançant processos selectius de promoció interna, dins de les previsions contingudes en l'article 8 del Decret 192/2017, d'1 de desembre del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció i provisió de personal estatutari al servei d'institucions sanitàries públiques del Sistema Valencià de Salut.

En l'oferta de 2018 s'ha reservat per a ser proveïdes pel torn de promoció interna un mínim un 50 % de les places oferides, excepte per a personal de titulació sanitària del subgrup A1, que és un mínim del 20 %, en aplicació de la normativa bàsica i de l'article 13 del Decret 192/2017, d'1 de desembre, del Consell.

En la present oferta, i segons el que preveu el Decret 192/2017, d'1 de desembre, del Consell, en relació amb l'article 59 de la citada Llei 7/2007, de 12 d'abril, es reserva un set per cent de les places oferides per a ser cobertes entre persones amb grau de diversitat funcional igual o superior al 33 %. Es consideren aquestes places les definides en els apartats 1 i 2 de l'article 4 del Text Refós de la Llei General de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre. La reserva del mínim del 7 % es realitzarà de manera que, almenys, el 2 % de les places oferides ho siga per a ser cobertes per persones que acrediten diversitat funcional intel·lectual i la resta del contingent per a persones que acrediten qualsevol altre tipus de diversitat funcional. En cas d'empat en la puntuació dins d'aqueix contingent tindran preferència les dones amb diversitat funcional en aplicació de l'article 14 de la Llei 9/2003, de 2 d'abril de la Generalitat, per a la Igualtat entre Dones i Homes.



El Consell, mitjançant el Decret 178/2017, de 10 de novembre, del Consell, va aprovar l'Oferta d'Ocupació Pública de 2017 amb 6.790 places oferides. Com que els processos selectius encara no s'han tramitat, i una vegada haja sigut aprovada i publicada aquesta oferta d'ocupació, per economia de mitjans i procediments, es preveu la possibilitat d'acumular en una sola convocatòria les places corresponents a les mateixes categories o cossos de les ofertes d'ocupació pendents amb les de l'actual.

En la present oferta es canvia la denominació de la categoria professional d'assistent social ja obsoleta, per la de treballador/a social, dins del marc establit amb caràcter bàsic, pel Reial decret 184/2015, de 13 de març, pel qual es regula el catàleg homogeni d'equivalències de les categories professionals del personal estatutari dels serveis de salut i el procediment per a la seua actualització; i de la vigent normativa educativa.

A proposta de la Comissió Mixta Universitat Jaume I-Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, amb la finalitat de permetre la convocatòria de places de professorat doctor vinculades a l'Hospital General Universitari de Castelló, per a l'estabilització de la plantilla de professorat associat en els estudis dels graus de medicina i infermeria, a la vista del que es preveu en l'article 19, apartat sis, de la Llei 6/2018, de 3 de juliol de Pressupostos Generals de l'Estat per a 2018, que preveu que la taxa de reposició d'un o diversos sectors o col·lectius prioritaris es puga acumular en altres sectors o col·lectius prioritaris, s'ha acordat posar a la disposició de la Universitat Jaume I tres places de la present oferta del personal gestionat per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

Finalment, i en compliment del que disposen els articles 79 i 80.2.d de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut Marc del Personal Estatutari dels Serveis de Salut, aquesta oferta d'ocupació pública ha sigut objecte de negociació en la Mesa Sectorial de Sanitat.

Per tot això, de conformitat amb el que preveu l'article 8 del Decret 192/2017, d'1 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció i provisió de personal estatutari al servei d'institucions sanitàries públiques del sistema valencià de salut, a proposta de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, prèvia deliberació del Consell, en la reunió de 14 de desembre de 2018,





DECRETE



Article 1. Aprovació de l'oferta d'ocupació pública

En compliment del que disposen l'article 70 del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, i la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2018, així com el Decret llei 3/2018, de 13 de juliol, del Consell, pel qual es modifica la Llei 22/2017, de 29 de desembre, de Pressupostos de la Generalitat per a 2018, s'aprova l'oferta d'ocupació pública de 2018 per a personal gestionat per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, en els termes que estableix el present decret.



Article 2. Contingut de l'oferta d'ocupació

1. L'oferta d'ocupació pública està constituïda per places vacants i dotades econòmicament en el pressupost de la Generalitat per al present exercici.

2. La distribució d'aquestes places es realitzarà segons el que s'estableix en l'annex d'aquest decret.

Així, el total d'aquesta oferta, que ascendeix a 5.029 places, es detalla per categories professionals, amb indicació del nombre total de places per categoria i sistema de provisió, nombre de places corresponents al torn lliure, i nombre de places corresponents a promoció interna de personal estatutari fix.



Article 3. Convocatòries

Segons que disposa l'article 19 de la Llei 6/2018, de 3 de juliol de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2018, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública convocarà, en el termini improrrogable de tres anys des de la publicació d'aquest decret, els processos selectius corresponents a l'oferta d'ocupació pública que ara s'aprova.





Article 4. Accés per a persones amb diversitat funcional

Es reserva un set per cent de les places oferides per a ser cobertes entre persones amb grau de diversitat funcional igual o superior al 33 %. Aquestes places són les definides en els apartats 1 i 2 de l'article 4 del text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre. La reserva del mínim del 7 % es farà de manera que, almenys, el 2 % de les places oferides ho siga per a ser cobertes per persones que acrediten diversitat funcional intel·lectual i la resta del contingent per a persones que acrediten qualsevol altre tipus de diversitat funcional, sempre que superen els processos selectius i acrediten la discapacitat i la compatibilitat amb l'acompliment de les funcions.





Article 5. Torns lliure i promoció interna

S'ha reservat per a la provisió pel torn de promoció interna un mínim d'un 50 % de les places oferides, excepte per a personal de titulació sanitària del subgrup A1, un mínim del 20 %. Les places del torn de promoció interna que no es cobrisquen, s'acumularan a les convocades pel sistema general d'accés lliure.



Article 6. Adequació de denominació de categoria professional

En l'àmbit del personal estatutari del sistema valencià de salut es modifica la denominació de la categoria professional d'assistent/treballador social per la de «treballador/a social».





DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Concursos de trasllats previs

En tot cas, es convocaran concursos de trasllats previs a les convocatòries de desplegament d'aquesta oferta i els pendents en execució de les ofertes que s'acumulen.



Segona. Facultats d'aplicació i execució

S'autoritza la persona titular de la conselleria competent en matèria de sanitat perquè dicte totes les disposicions que requerisquen el compliment i execució d'aquest decret.



Tercera. Acumulació d'ofertes

Les places recollides en els annexos d'aquesta oferta d'ocupació es podran acumular a les incloses en l'oferta d'ocupació pública de 2017 per a personal d'institucions sanitàries dependents de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, i la convocatòria d'una especialitat o categoria d'aquestes ofertes d'ocupació pública es farà de forma conjunta.



Quarta. Cessió de tres places a la Universitat Jaume I per vincular-les a la docència

Del resultat de l'aplicació de la taxa de reposició d'efectius i, per tant, de l'oferta de 2018 que ara s'aprova, es posen a la disposició de la Universitat Jaume I tres places vinculades a l'Hospital General de Castelló que s'utilitzaran per a la docència de Ciències de la Salut, dues per al grau en medicina i una per al grau en infermeria.



Cinquena. Temaris

Els temaris de les proves selectives derivats d'aquesta oferta inclouran matèries relatives a polítiques públiques, polítiques socials, entre elles les polítiques d'igualtat i contra la violència de gènere, així com les dirigides a l'atenció a persones amb diversitat funcional o en situació de dependència, a la transparència i l'accés a informació pública, a la participació, a la rendició de comptes i al bon govern.





DISPOSICIÓ FINAL



Única. Eficàcia

Aquest decret tindrà efectes des de l'endemà del dia de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 14 de desembre de 2018



El president de la Generalitat,

XIMO PUIG I FERRER



La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública,

ANA BARCELÓ CHICO





Mapa web