Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 29 de desembre de 2017, del director general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoquen, per a l'exercici 2018, les subvencions destinades al programa de suport al manteniment del treball autònom de dones, regulades en l'Ordre 18/2017, de 28 de setembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores del programa de foment de l'ocupació dirigit a l'emprenedoria. [2018/1292]

(DOGV núm. 8234 de 14.02.2018) Ref. Base de dades 001590/2018






En el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de 29 de setembre de 2017, es va publicar l'Ordre 18/2017, de 28 de setembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores del programa de foment de l'ocupació dirigit a l'emprenedoria.

L'article 13.3 de l'Ordre 18/2017 disposa que cada convocatòria podrà comprendre algun o tots els programes que hi estableix. Respecte d'això, per mitjà d'aquesta resolució, es convoca el programa de suport al manteniment del treball autònom de dones, pel qual s'atorga una subvenció per la contractació de persones desocupades que efectuen dones autònomes embarassades o en procés d'adopció, a fi que puguen transferir-los el coneixement necessari que possibilite el manteniment de l'activitat durant la baixa maternal.

L'article 167 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, estableix que «En la tramitació anticipada d'atorgament de subvencions, de conformitat amb el que preveu l'article 41 d'aquesta llei, podrà arribar-se al moment procedimental immediatament anterior al de la resolució de la concessió, i haurà de constar, en tots els tràmits, que aquest atorgament estarà condicionat a l'existència, en els pressupostos de l'exercici econòmic següent, de crèdit adequat i suficient per a això».



En el projecte de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2018, figura, en el capítol IV del subprograma 322.51, Foment d'ocupació, la línia de subvenció S0212 amb una dotació adequada i suficient per al finançament d'aquestes ajudes.

De conformitat amb el que preveu l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Convocatòria 2018

1. Convocar, per a l'exercici 2018, les subvencions destinades al programa de suport al manteniment del treball autònom de dones, regulades en l'Ordre 18/2017, de 28 de setembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores del programa de foment de l'ocupació dirigit a l'emprenedoria (DOGV 29.09.2017).

2. Aquestes subvencions es finançaran a càrrec del capítol 4, codi de línia S0212000, del subprograma 322.51, Foment d'ocupació, per un import global màxim estimat de 300.000 euros, fons propis de la Generalitat. En tot cas, la concessió d'aquestes subvencions queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost del SERVEF per a l'exercici 2018.

3. D'acord amb l'article 13.4 de l'Ordre 18/2017, la dotació pressupostària de cada convocatòria serà objecte de territorialització provincial de forma proporcional al nombre de persones desocupades registrades en el SERVEF. En la seua aplicació, s'efectua la següent distribució provincial de crèdits, que tenen caràcter estimatiu.

Alacant: 122.848 euros.

Castelló: 30.996 euros.

València: 146.156 euros.

4. L'alteració de la distribució estimativa de la dotació no necessitarà una nova convocatòria. No obstant això, l'alteració serà objecte de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, sense que aquesta publicitat implique l'obertura de termini per a presentar noves sol·licituds ni l'inici de nou còmput de termini per a resoldre.



Segon. Objecte i àmbit

1. Aquesta convocatòria té per objecte la concessió de subvencions per a fomentar l'emprenedoria a través del programa de suport al manteniment del treball autònom de dones, pel qual s'atorga una subvenció per la contractació de persones desocupades que efectuen dones autònomes embarassades o en procés d'adopció, a fi que puguen transferir-los el coneixement necessari que possibilite el manteniment de l'activitat durant la baixa maternal.

2. Les subvencions només es concediran per a centres de treball radicats a la Comunitat Valenciana.



Tercer. Persones beneficiàries

1. Podran ser beneficiàries d'aquesta convocatòria les dones treballadores autònomes embarassades o en procés d'adopció.

2. No podran obtindre la condició de beneficiàries les persones en què concórrega alguna de les prohibicions previstes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. Queden excloses les sòcies de societats mercantils, cooperatives, societats civils i societats laborals, així com les dones integrants de comunitats de béns i autònomes col·laboradores.



Quart. Condicions per a la concessió de la subvenció

La concessió de la subvenció requerirà:

a) La contractació ha d'efectuar-se a partir de l'1 de gener de 2018 i sempre amb caràcter previ a la baixa maternal de la dona treballadora autònoma.

b) La persona contractada ha d'haver romàs en situació de desocupació i mantindre la inscripció com a demandant d'ocupació en el SERVEF fins a la seua contractació.

c) La persona contractada no ha de mantindre amb la beneficiària una relació de parentiu per consanguinitat o afinitat fins al segon grau inclusivament, o el seu equivalent en el cas de les parelles de fet.



Cinqué. Quantia de la subvenció

1. L'import de la subvenció ascendirà a:

a) En el cas de contractes temporals a jornada completa de com a mínim 3 mesos de duració: 1.500 euros.

b) En el cas de contractes temporals a jornada completa de com a mínim 6 mesos de duració: 3.500 euros.

2. Els imports indicats en l'apartat 1 s'incrementaran en 500 euros si es contracta una persona amb diversitat funcional o una dona.



3. Els contractes a temps parcial de com a mínim trenta hores setmanals resultaran subvencionables, amb reducció proporcional de la quantia de l'ajuda.



Sisé. Forma i termini de presentació de sol·licituds

1. La sol·licitud (comprensiva així mateix de la documentació exigida en l'apartat seté de la part dispositiva de la resolució) es presentarà preferentment de forma telemàtica a través de l'enllaç Sol·licitud telemàtica, que hi ha associat a cada convocatòria en l'apartat de subvencions de la web del SERVEF (http://www.servef.gva.es/fomentoocupacion), sense perjudici de poder presentar-la davant de la corresponent Direcció Territorial del SERVEF i restants llocs previstos en la normativa de procediment administratiu comú, utilitzant els impresos normalitzats localitzats en l'esmentada adreça d'internet.

2. Per a la tramitació telemàtica s'haurà de disposar de firma electrònica avançada, amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física) admés per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es).

3. El termini per a la presentació de sol·licituds s'iniciarà l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i finalitzarà l'1 d'octubre de 2018.





Seté. Documentació que ha d'acompanyar la sol·licitud

1. Les sol·licituds hauran d'acompanyar-se de la documentació següent:

a) Si la sol·licitud es presenta de forma no telemàtica per mitjà de representant, acreditació de la representació.

b) Dades de domiciliació bancària, segons el model normalitzat. Si la sol·licitud es presenta de forma no telemàtica, s'acompanyaran dos exemplars.

c) Declaració responsable sobre altres ajudes rebudes per als mateixos costos subvencionals o el mateix fet subvencionable o de no haver obtingut cap, a fi de comprovar que no se superen els límits de l'apartat 2 de l'article 5 del Reglament (UE) 1407/2013, de la Comissió.



d) Declaració responsable de no estar incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària ni per a ser receptora del pagament a què fa referència els apartats 2 i 3 de l'article 13 i l'apartat 5 de l'article 34 de la Llei 38/2003, segons model normalitzat.

e) Declaració responsable de les ajudes de minimis concedides a la persona sol·licitant durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs, segons el model normalitzat.

f) Si és el cas, certificat o resolució acreditativa de la diversitat funcional de la persona contractada, d'acord amb el que preveu la disposició addicional segona de l'Ordre 18/2017.

g) Declaració responsable de què la contractació no incorre en causa d'exclusió.

h) Certificat mèdic acreditatiu de la situació d'embaràs i de la data probable de part o declaració d'idoneïtat del Consell d'Adopció de Menors de la Generalitat.



2. Llevat que conste l'oposició expressa per la persona sol·licitant (i en aquest cas haurà d'aportar la corresponent documentació acreditativa), el SERVEF demanarà, a través de la plataforma autonòmica d'intermediació (PAI) i altres sistemes habilitats per a això, la informació relativa a:

a) Identitat de la persona física sol·licitant i, si és el cas, del seu representant.

b) Contracte de treball que dóna lloc a la subvenció i la seua comunicació al Servei d'Ocupació.

c) Vida laboral de l'empresa, certificada per la Tresoreria de la Seguretat Social.

d) Certificació positiva de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, de la conselleria competent en matèria d'hisenda i de la Tresoreria General de la Seguretat Social, de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social



e) Acreditació que la persona contractada va romandre desocupada i inscrita com a demandant d'ocupació en el SERVEF fins a la seua contractació.

f) Alta en la Seguretat Social de la persona contractada.

g) Si és el cas, i als efectes del que disposa el punt 2 de l'apartat nové de la part dispositiva de la resolució, certificat o resolució acreditativa de la diversitat funcional de la persona sol·licitant, d'acord amb el que preveu la disposició addicional segona de l'Ordre 18/2017.

3. La sol·licitud i els formularis normalitzats per a la tramitació d'aquestes subvencions es troben disponibles en l'apartat de subvencions de la web del SERVEF (http://www.servef.gva.es/fomentoocupacion).



Huité. Instrucció del procediment

1. La instrucció correspondrà als serveis territorials competents en matèria d'ocupació del SERVEF.

2. Examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà un informe on farà constar que les persones beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes.

3. En cada direcció territorial del SERVEF es constituirà un òrgan col·legiat integrat per la persona titular del servei territorial competent en matèria d'ocupació o persona que designe per a la seua substitució, que el presidirà; dos vocals; i una persona que exercirà la secretaria, amb veu però sense vot. La designació de les persones que ocupen les vocalies i la secretaria l'efectuarà la persona titular de la direcció territorial del SERVEF entre funcionaris adscrits al servei territorial competent en matèria d'ocupació. Es procurarà que la composició de l'òrgan col·legiat s'ajuste al principi d'equilibri per raó de sexe.



4. L'òrgan col·legiat emetrà periòdicament informes on es concrete el resultat de les avaluacions efectuades en relació amb els períodes de temps que considere.

5. Les propostes de concessió es formularan a l'òrgan concedent per l'òrgan col·legiat a través de l'òrgan instructor.



Nové. Criteris de valoració de les sol·licituds

1. La concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, per a això es tindrà en compte, com a únic criteri, el moment en què s'haja presentat en qualsevol dels registres previstos en la normativa de procediment administratiu comú la sol·licitud i la totalitat de la documentació exigida per la convocatòria.



2. En el cas que distints expedients tinguen la mateixa data de criteri i no resulte possible prioritzar-los per hora de presentació, es prioritzaran les sol·licituds presentades per persones amb diversitat funcional i, a falta d'això, per dones. La prioritat continuarà per la contractació de persones amb diversitat funcional i, a falta d'això, de dones. Si després d'aplicar aquests criteris l'empat persisteix, es prioritzarà en funció de la data de sol·licitud més antiga i, si d'aquesta manera tampoc es resol l'empat, en funció del número d'expedient més baix.





Deu. Resolució i recursos

1. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon per delegació a la persona titular de la direcció territorial del SERVEF corresponent.

2. La resolució de concessió determinarà la quantia concedida i incorporarà, si és el cas, les condicions, obligacions i determinacions accessòries a què haja de subjectar-se el beneficiari.

3. La resolució contindrà informació de l'import previst de l'ajuda en equivalent de subvenció bruta, així com del seu caràcter de minimis, fent referència expressa al títol i a la publicació del Reglament en el Diario Oficial de la Unión Europea (DOUE).

4. Contra la resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se un recurs potestatiu de reposició davant del mateix òrgan en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la notificació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant del corresponent jutjat contenciós administratiu de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb l'article 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





Onze. Termini per a resoldre

El termini per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de sis mesos comptats a partir de l'endemà de l'entrada de la sol·licitud en qualsevol dels registres del SERVEF. Transcorregut el dit termini sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, es produirà el silenci administratiu i la sol·licitud podrà entendre's desestimada.





Dotze. Mitjà de notificació

1. La notificació de les resolucions i actes de tràmit es practicaran a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), per a això el sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada, amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física). Amb aquest fi es remetrà un avís a l'adreça de correu electrònic que figure en l'expedient, on s'informarà de la posada a disposició d'una notificació en l'esmentada seu electrònica. La falta de pràctica de l'avís no impedirà que la notificació siga considerada plenament vàlida.

2. Si, per raons tècniques o de qualsevol altra índole, la notificació electrònica no és possible, es practicarà per qualsevol altre mitjà que permeta acreditar-ne la constància de la recepció.



Tretze. Liquidació i pagament

La liquidació de les ajudes s'efectuarà una vegada justificades amb la documentació presentada junt amb la sol·licitud les condicions establides, i es lliurarà una sola vegada l'import de l'ajuda després que es dicte la resolució de concessió.



Catorze. Obligacions de les persones beneficiàries

A més del que disposa l'article 14 de la Llei general de subvencions, són obligacions de les persones beneficiàries:

a) Formalitzar els contractes de treball per escrit, en les seues clàusules haurà d'arreplegar la duració estimada expressada en mesos complets.

b) Els contractes a jornada parcial hauran d'arreplegar expressament en les seues clàusules el nombre d'hores setmanals de treball.

c) Mantindre la relació laboral amb el treballador la contractació del qual va motivar l'ajuda almenys durant el període subvencionat de tres o sis mesos.

d) Acreditar la realització de l'activitat que fonamenta la concessió de l'ajuda, així com el compliment dels requisits i de les condicions que determinen aqueixa concessió.

e) Facilitar aquelles dades i informació, en qüestions relacionades amb les subvencions concedides, que els siguen requerides pel SERVEF.

f) Comunicar al SERVEF la sol·licitud o obtenció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat; així com qualsevol incidència o variació que es produïsca en relació amb la subvenció concedida.

g) Conservar els documents (inclosos els electrònics) que justifiquen l'aplicació dels fons rebuts, mentre puguen ser objecte de control, aquests seran originals o còpies certificades conforme amb aquests.



h) Complir les obligacions de transparència establides en la legislació bàsica, de conformitat amb allò que disposa l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, en el cas que l'entitat perceba durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros o quan, almenys, el 40 % del total dels seus ingressos anuals tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, sempre que arriben com a mínim a la quantitat de 5.000 euros.



i) Aportar, en el termini d'un mes després de la finalització del període de manteniment del contracte subvencionat, una declaració en model normalitzat sobre el compliment de les obligacions de transparència a què fa referència la lletra anterior.



Quinze. Règim de substitució de les persones contractades

1. Si durant el període de manteniment la persona treballadora és baixa per discapacitat sobrevinguda, baixa voluntària, jubilació per motius d'edat, mort, o acomiadament disciplinari o per causes objectives no declarat improcedent, podrà ser substituït en el termini d'un mes per una altra persona que reunisca els requisits establits en les lletres b i c de l'apartat quart de la part dispositiva de la resolució, a fi de completar el període de manteniment que quede pendent de complir.

2. En el cas que la jornada o qualsevol altra circumstància de la persona treballadora substituta hagen determinat una subvenció inferior a la concedida, pertocarà el reintegrament de la diferència entre l'import de la subvenció concedida i el que hauria correspost si la persona substituta haguera sigut subvencionada inicialment, junt amb els interessos de demora.

3. El termini establit per a la substitució no computarà als efectes de l'obligació de manteniment.



Setze. Dret de la competència

1. Aquestes ajudes se sotmeten al règim de minimis, establit en el Reglament (UE) número 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis, publicat en el Diario Oficial de la Unión Europea (DOUE) L352, de 24 de desembre de 2013. Per aquest motiu, no podran concedir-se a empreses dels sectors següents:

a) Pesca i aqüicultura, regulats pel Reglament (CE) número 104/2000, del Consell.

b) Producció primària dels productes agrícoles (que figuren en la llista de l'annex I del Tractat).

c) Les ajudes concedides a les empreses que operen en el sector de la transformació i comercialització de productes agrícoles, en els casos següents:

c.1) Quan l'import de l'ajuda es determine en funció del preu o de la quantitat de productes d'aquest tipus adquirits a productors primaris o comercialitzats per les empreses interessades.

c.2) Quan l'ajuda estiga supeditada que una part o la totalitat d'aquesta es repercutisca als productors primaris.

d) Activitats relacionades amb l'exportació a tercers països o estats membres, és a dir, les ajudes directament vinculades a les quantitats exportades, a l'establiment i l'explotació d'una xarxa de distribució o a altres despeses corrents vinculades a l'activitat exportadora.



e) Ajudes condicionades a la utilització de productes nacionals en compte d'importats.

2. L'aplicació d'aquest règim suposa que l'import total de les ajudes de minimis concedides a una única empresa (s'entendrà per única empresa la definició establida en l'apartat 2 de l'article 2 del Reglament (UE) número 1407/2013, de la Comissió) no excedirà de 200.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals. Quan una única empresa realitze per compte d'altri operacions de transport de mercaderies per carretera l'import total de les ajudes de minimis concedides no excedirà de 100.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals.

3. Les ajudes de minimis concedides d'acord amb el Reglament (UE) número 1407/2013, de la Comissió, podran acumular-se amb les ajudes de minimis concedides d'acord amb el Reglament (UE) número 360/2012, de la Comissió, fins al límit màxim establit en aquest últim reglament. Podran acumular-se amb ajudes de minimis concedides d'acord amb altres reglaments de minimis fins al límit màxim pertinent que s'estableix en l'apartat 2 de l'article 3 del Reglament (UE) número 1407/2013, de la Comissió.

4. Les ajudes de minimis no s'acumularan amb cap ajuda estatal en relació amb les mateixes despeses subvencionables o amb ajuda estatal per a la mateixa mesura de finançament de risc, si la dita acumulació excedeix de la intensitat d'ajuda o de l'import d'ajudes superior corresponent fixat en les circumstàncies concretes de cada cas per un reglament d'exempció per categories o una decisió adoptats per la Comissió. Les ajudes de minimis que no es concedisquen per a costos subvencionables específics, ni puguen atribuir-se a costos subvencionables específics podran acumular-se amb altres ajudes estatals concedides en virtut d'un reglament d'exempció per categories o d'una decisió adoptats per la Comissió.

5. A aquest efecte, en la convocatòria es requerirà la presentació d'una declaració responsable sobre altres ajudes de minimis (subjectes a aquest o altres reglaments de minimis) concedides al beneficiari durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs. Així mateix, es requerirà la presentació d'una altra declaració responsable sobre altres ajudes rebudes per als mateixos costos subvencionables o ajuda estatal per a la mateixa mesura de finançament de risc, a fi de comprovar que no se superen els límits de l'apartat 2 de l'article 5 del Reglament (UE) número 1407/2013, de la Comissió.



Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptador des de l'endemà de la publicació, davant del corresponent jutjat contenciós administratiu competent d'acord amb el que estableixen els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o, potestativament, un recurs de reposició davant d'aquest mateix òrgan en el termini d'un mes, computat en els mateixos termes, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això sense perjudici que els interessats puguen presentar qualsevol altre recurs que estimen pertinent.



València, 29 de desembre de 2017.– El director general del SERVEF: Enric Nomdedéu i Biosca.

Mapa web