Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 13 de febrer de 2018, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, per la qual es convoquen per a l'exercici 2018 les subvencions destinades a associacions, fundacions i altres entitats i organitzacions sense ànim de lucre de la Comunitat Valenciana, per a la realització d'actuacions relacionades amb la formació i divulgació en matèria de responsabilitat social. [2018/1547]

(DOGV núm. 8238 de 20.02.2018) Ref. Base de dades 001773/2018








La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, estableix en l'article 23 que el procediment per a la concessió de subvencions s'iniciarà sempre d'ofici, per mitjà de convocatòria aprovada per l'òrgan competent.

L'Ordre 6/2016, de 14 de setembre, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, estableix les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades a associacions, fundacions i altres entitats i organitzacions sense ànim de lucre de la Comunitat Valenciana, per a la realització d'actuacions relacionades amb la formació i divulgació en matèria de responsabilitat social (DOGV 7874, 15.09.2016).

Per mitjà de la present resolució es convoquen per a l'exercici 2018 les ajudes en matèria de responsabilitat social d'acord amb la base cinquena de l'Ordre 6/2016, de 14 de setembre, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions objecte d'aquesta resolució.

En virtut de l'anteriorment exposat i de conformitat amb el que disposa l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Objecte

L'objecte de la present resolució és convocar per a l'exercici 2018 les subvencions destinades a associacions, fundacions i altres entitats i organitzacions sense ànim de lucre de la Comunitat Valenciana legalment constituïdes, per a la realització d'actuacions relacionades amb la formació i divulgació en matèria de responsabilitat social.





Segon. Bases reguladores de la convocatòria

Les bases per les quals es regeix aquesta convocatòria són les contingudes en l'Ordre 6/2016, de 14 de setembre, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades a associacions, fundacions i altres entitats i organitzacions sense ànim de lucre de la Comunitat Valenciana, per a la realització d'actuacions relacionades amb la formació i divulgació en matèria de responsabilitat social (DOGV 7874, 15.09.2016).



Tercer. Finançament de les subvencions

La present convocatòria de subvencions es finançarà a càrrec de l'aplicació pressupostària 22.02.02.111.80.4, línia S8055000, dels pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2018, amb un crèdit màxim de cent vint-i-cinc mil euros (125.000,00 euros).



Quart. Condicions de la concessió de les subvencions

1. El procediment de concessió d'aquestes ajudes es tramitarà en règim de concurrència competitiva.

2. Podran obtindre la condició de beneficiàries de les subvencions regulades en la present ordre les associacions, fundacions i altres entitats i organitzacions sense ànim de lucre amb domicili social a la comunitat autònoma valenciana, legalment constituïdes i inscrites en el registre que corresponga en funció del tipus d'entitat o organització de què es tracte, i que disposen d'una seu central o delegació permanent en el territori de la Comunitat Valenciana.

3. Només s'admetrà una única sol·licitud per cada una de les associacions, fundacions i altres entitats i organitzacions sense ànim de lucre de la Comunitat Valenciana, amb independència que cada entitat o organització sol·licitant puga desenvolupar una o diverses actuacions subvencionables en l'àmbit de cada convocatòria.

4. Quedaran excloses, en el marc de cada convocatòria, les entitats i organitzacions sol·licitants en què concórrega alguna de les circumstàncies previstes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

5. Així mateix, les entitats beneficiàries de la subvenció hauran de complir les obligacions arreplegades en la base quarta de l'Ordre 6/2016, de 14 de setembre.



Cinqué. Forma i termini en què s'han de presentar les sol·licituds

1. El termini per a la presentació de sol·licituds per a les ajudes convocades per mitjà de la present convocatòria serà de 20 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació, en extracte, de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. L'incompliment del mencionat termini donarà lloc a la inadmissió a tràmit de la sol·licitud.

2. D'acord amb el que estableix la base novena de l'Ordre 6/2016, de 14 de setembre, i en l'article 14 i la resta de concordants de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les sol·licituds per a l'obtenció de les ajudes regulades en l'ordre es presentaran únicament per via telemàtica, accedint a la seu de la Generalitat https://sede.gva.es o a la Guia PROP.



La presentació de la sol·licitud de subvenció comportarà l'autorització del sol·licitant perquè la Direcció General de Responsabilitat Social i Foment de l'Autogovern obtinga directament dels òrgans administratius corresponents l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, prevista en els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en aquest cas les entitats no hauran d'aportar els certificats corresponents, segons el que preveu l'article 28 de la Llei del procediment administratiu comú de les administracions públiques. No obstant això, es podrà denegar aquest consentiment, si així s'assenyala expressament en el formulari de sol·licitud. En el mencionat supòsit, s'hauran d'aportar els certificats corresponents d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.



La presentació de la sol·licitud comporta implícitament l'acceptació de les bases reguladores.

3. En la pàgina web de la seu electrònica de la Generalitat, http://sede.gva.es, es troba la informació sobre les firmes digitals admeses i les instruccions per a la tramitació telemàtica de la sol·licitud i posteriors aportacions de documentació, si és el cas.



Sisé. Documentació que cal adjuntar a la sol·licitud

A la sol·licitud formalitzada en tots els seus apartats i firmada pel representant legal degudament autoritzat s'adjuntaran els documents següents:

a) Un programa detallat del pla d'actuació o actuacions a realitzar, degudament firmat per la persona que tinga la representació legal de l'entitat o organització, que haurà de detallar com a mínim:

1. Els objectius a aconseguir amb el desenvolupament de cada una de les activitats incloses en el programa, vinculant la seua transcendència i repercussió social amb el tipus de beneficiaris a què vagen destinades.

2. El calendari exacte de compliment i els terminis d'execució previstos, tant per al programa d'activitats en el seu conjunt com per a cada una de les activitats proposades en particular.

3. El nom i nivell de responsabilitat de les persones que, des de l'entitat sol·licitant, es facen càrrec d'assegurar l'adequat compliment i la completa execució de l'activitat o activitats ressenyades en el programa.

4. Descripció desglossada i detallada dels costos corresponents tant al pla d'actuacions en el seu conjunt com a cada una de les actuacions en particular.

b) L'imprés de domiciliació bancària a omplir en el cas de nou perceptor o canvi de compte bancari, que haurà de ser subscrit per la persona que tinga la representació legal de l'entitat o organització sol·licitant de la subvenció.

c) Haurà de presentar còpia dels estatuts de l'entitat o organització sol·licitant, així com certificat de la inscripció en el Registre corresponent, en funció del tipus d'entitat o organització de què es tracte.



En el supòsit de variació de les dades de la persona que tinga la representació legal de l'entitat que conste en el registre haurà d'acreditar-se de forma fefaent la nova representació legal.

d) Declaració responsable del representant legal de l'entitat o organització sol·licitant, en la qual s'assumisca el compromís que la dita entitat o organització aportarà la quantitat necessària per a sufragar la part del cost del pla d'actuació o actuacions que no quede coberta ni amb la subvenció que puga atorgar-se en virtut de la convocatòria ni amb altres ajudes públiques o privades que puguen obtindre's.

e) Declaració responsable del representant legal de l'entitat o organització sol·licitant en la qual s'assumisca el compromís de donar l'adequada publicitat al finançament que puga obtindre's en l'àmbit de la convocatòria, en qualsevol promoció que s'efectue de l'actuació o actuacions subvencionables.



Seté. Esmena de sol·licituds

1. Quan la sol·licitud no tinga els requisits assenyalats en la legislació bàsica de procediment administratiu comú o no s'adjunte la documentació que d'acord amb aquesta resolució siga exigible, o es considere necessària per a resoldre, es requerirà l'interessat perquè, en el termini de 10 dies hàbils, esmene la falta o adjunte els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, es considerarà que desisteix de la seua petició, amb la resolució prèvia que haurà de ser dictada en els termes que preveu l'esmentada legislació bàsica.

2. Els requeriments a què es fa referència en aquest resolc, així com qualsevol altre que poguera realitzar-se, es realitzaran de forma telemàtica, d'acord amb el que disposa l'article 43 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i segons el procediment establit en els articles 53 i següents del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana.



De conformitat amb l'article 54 del Decret 220/2014, la pràctica de la notificació electrònica es realitzarà, amb caràcter general, per compareixença electrònica, de la manera següent:

a) La persona interessada, degudament identificada, accedirà al contingut de l'actuació administrativa corresponent a través de la seu electrònica de la Generalitat. Prèviament, s'enviarà per correu electrònic a l'adreça facilitada per l'interessat un avís de notificació, de caràcter informatiu, que li comunicarà l'existència d'una notificació dirigida a aquest, així com la direcció de la pàgina web a què ha d'accedir per a obtindre-la.

b) Aquest avís de notificació haurà d'especificar, a més de les dades que permeten la identificació de la notificació, de conformitat amb el que disposa la legislació bàsica de procediment administratiu, que transcorreguts deu dies naturals a partir de la data de la seua notificació, sense que tinga lloc l'accés a aquesta, equivaldrà al rebuig de la notificació als efectes previstos en la normativa legal vigent, llevat que d'ofici o a instància del destinatari es comprove la impossibilitat tècnica o material de l'accés.

c) L'interessat podrà accedir a la notificació electrònica amb la identificació personal prèvia per qualsevol dels mitjans definits en l'article 26 del Decret 220/2014. La notificació contindrà la designació de l'òrgan administratiu o entitat que efectua la notificació, la referència al tipus de document que es notifica, el número d'expedient a què es refereix i la data i registre d'eixida.

d) Si l'interessat accepta la notificació, podrà accedir als documents objecte d'aquesta, que també tindran format per a impressió.



e) Es deixarà constància en l'expedient administratiu de l'acceptació o rebuig de la notificació electrònica i produirà els efectes previstos en la legislació bàsica de procediment administratiu

3. Els requeriments indicats i la resta d'actes de tràmit es realitzaran de forma telemàtica, en el tràmit específic d'Aportació de documentació, en la seu electrònica de la Generalitat, accedint al buscador de tràmits i serveis en la url https://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/tramites_servicios.



Huité. Criteris de valoració de les sol·licituds

Els criteris objectius d'atorgament que es tindran en compte per a la concessió de les subvencions seran els següents:

a) Pla d'actuacions previstes, la seua viabilitat i el cost total d'aquelles, a partir del programa presentat: fins a quatre (4) punts.

Per a assignar la puntuació corresponent a aquest primer criteri s'efectuarà una valoració motivada dels paràmetres següents:

– L'estructura i fonamentació del pla aportat, calibrant tant la connexió entre les distintes actuacions proposades com la vinculació de cada una i del conjunt amb l'objecte de la convocatòria.

– La relació entre els mitjans personals i materials destinats a l'execució de les activitats i els objectius perseguits amb la seua realització.



– El cost total del conjunt d'actuacions planificades, avaluat en xifres globals i en atenció a l'import i al desglossament de despeses que es faça respecte a cada una.

b) Repercussió del pla d'actuacions a realitzar: fins a tres (3) punts.



Per a assignar la puntuació corresponent a aquest segon criteri s'efectuarà una valoració motivada dels paràmetres següents:

– Els beneficis que puguen reportar les actuacions programades per a la ciutadania en general i, si és el cas, per a determinats sectors empresarials.

– Els efectes positius, estructurals o conjunturals, que puga generar el desenvolupament de les activitats sobre difusió de la responsabilitat social per a l'entitat sol·licitant de la subvenció.

– La projecció de futur de les actuacions subvencionables, entesa com la capacitat per a impulsar noves activitats semblants a curt, mitjà i llarg termini.

c) Ús del valencià durant l'exercici de l'activitat i/o en les distintes publicacions que, si és el cas, es generen amb motiu de la seua organització i per a la difusió i divulgació dels seus resultats: fins a dos (2) punts.

Per a assignar la puntuació corresponent a aquest tercer criteri s'efectuarà una valoració motivada dels paràmetres següents:

– La possible utilització del valencià en congressos, jornades, conferències, xarrades, seminaris i altres activitats semblants que tinguen relació amb l'objecte de la convocatòria.

– L'ús, així mateix, del valencià en cartells, tríptics, fullets, quaderns, catàlegs, separates, revistes, llibres i altres publicacions editades amb motiu de la realització d'eixes actuacions.

– La posada a disposició dels participants d'instruments, ferramentes i materials que permeten la comunicació en valencià durant el seu desenvolupament o l'aprofitament dels seus resultats amb posterioritat.



d) Nivell d'incidència, degudament acreditat, de l'actuació o actuacions a desenvolupar en l'àmbit de la igualtat d'oportunitats entre dones i homes, en la creació d'ocupació per a persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 % i en el foment de les entitats socials o sense ànim de lucre i de les empreses d'inserció sociolaboral: fins a un (1) punt.

Per a assignar la puntuació corresponent a aquest quart criteri s'efectuarà una valoració motivada dels paràmetres següents:

– El nombre de dones i homes que hagen participat o assistit o la participació o assistència dels quals es preveja a cada una de les activitats programades i al conjunt de totes aquestes.

– El nivell efectiu d'incidència en la creació de llocs concrets de treball per a persones amb el grau de discapacitat abans indicat.

– La naturalesa jurídica i l'objecte a què es dediquen les entitats i empreses que participen, si és el cas, en l'organització i el desenvolupament de les activitats programades.



Nové. Criteris per a determinació de la quantia individualitzada de la subvenció.

1. Les subvencions seran de quantia variable, determinada proporcionalment en funció de la puntuació obtinguda en virtut dels criteris de valoració i distribució establits en l'apartat anterior.

2. Per mitjà d'aquestes subvencions es contribuirà al finançament total o parcial de les despeses ocasionades en el desenvolupament de les actuacions subvencionables que realitzen les entitats i organitzacions sol·licitants.

3. Si el total de les quantitats sol·licitades fóra superior a l'import global màxim indicat en cada convocatòria, la subvenció a concedir a cada entitat sol·licitant es determinarà d'acord amb el procediment següent:

a) En primer lloc, s'assignarà a cada entitat la puntuació que corresponga per aplicació de cada un dels criteris de baremació esmentats en l'apartat seté d'aquesta convocatòria, de manera que s'obtinga, com a suma dels quatre criteris, una valoració xifrada fins a un màxim de deu punts.

b) En segon lloc, se sumaran les puntuacions aconseguides per totes les entitats per a aconseguir una xifra global que serà equivalent al total de punts assignats durant el procés de baremació.

c) En tercer lloc, es dividirà el crèdit global màxim indicat en cada convocatòria entre la xifra global de punts a què es refereix l'apartat anterior, de manera que es puga saber, com a resultat d'aqueixa operació, a quant equival econòmicament cada punt assignat.

d) En quart i últim lloc, es multiplicarà l'import en euros de cada punt pel total de punts atorgat a cada entitat i, com a conseqüència d'això, es determinarà la quantitat exacta que ha de concedir-se a cada beneficiària.

4. L'import de les subvencions en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, per a la mateixa finalitat, supere el cost de l'activitat subvencionada.



Deu. Resolució i notificació

1. De conformitat amb la base dotze de l'Ordre 6/2016, de 14 de setembre, es delega en la persona titular de la direcció general competent en matèria de responsabilitat social la facultat de resoldre les sol·licituds de subvencions que es presenten a l'empara d'aquesta convocatòria d'ajudes, així com les resolucions previstes en l'apartat segon de la base deu de l'ordre esmentada.

2. El termini màxim per a tramitar les sol·licituds i resoldre i publicar la resolució serà de sis mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació de la corresponent convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Conclòs aquest termini sense que s'haja dictat i publicat resolució expressa, les entitats i organitzacions interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu.

3. La resolució per la qual es concedisquen o deneguen les subvencions es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb l'article 45.1.b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4. La resolució de concessió d'aquestes subvencions es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, amb l'expressió de les bases, la convocatòria, el programa i el crèdit pressupostari a què s'imputa la subvenció. En la dita resolució constaran les entitats beneficiàries i la subvenció concedida, així com, si és el cas, les sol·licituds excloses i els motius de denegació.

La publicació de la mencionada resolució produirà els efectes de notificació a les persones interessades, d'acord amb el que disposa la legislació relativa a procediment administratiu comú.

5. Contra la dita resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se un recurs de reposició, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que preveuen els articles 123 i 124 de l'esmentada Llei 39/2015, d'1 d'octubre, o bé recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que disposa l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





Onze. Règim de lliuraments de pagament i termini per a la justificació de la subvenció

1. El pagament de les subvencions es realitzarà en pagament únic, després de la justificació de la despesa realitzada, per mitjà de transferència bancària al compte designat per l'entitat beneficiària en la seua sol·licitud.

2. El termini màxim per a la presentació de la justificació de la subvenció finalitzarà el 31 d'octubre de 2018. Aquest termini no és ampliable.



Dotze. Justificació de la subvenció

La justificació de la subvenció es farà de manera telemàtica en els mateixos termes assenyalats en el resolc cinqué d'aquesta convocatòria.



El compte justificatiu simplificat per la totalitat de la despesa destinada a finançar l'actuació o actuacions subvencionades contindrà els documents següents, de conformitat amb la base catorze de l'Ordre 6/2016, de 14 de setembre:

1. Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, degudament firmada per la persona que tinga la representació legal de l'entitat o organització, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.



2. Una relació classificada de les despeses i inversions de l'activitat, amb identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i, si és el cas, la data de pagament.

3. Un detall d'altres ingressos o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada, amb indicació de l'import i la procedència.

Si s'estima necessari, des de la Direcció General de Responsabilitat Social i Foment de l'Autogovern es podrà requerir a les entitats beneficiàries la remissió de tots aquells elements o materials (fullets, cartells publicitaris, programes, publicacions, etc.) relacionats amb les activitats subvencionades. Es podrà dur a terme una minoració de la subvenció concedida si s'incompleix tal requeriment.



Sense perjuí de l'anterior, per a la tramitació del pagament de la subvenció l'entitat beneficiària haurà de presentar, en tot cas, còpia de les factures de les despeses realitzades, degudament formalitzades en els termes establits en la normativa que regule les obligacions de facturació o documents de valor probatori equivalent en el tràfic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats.

La no-presentació de la justificació de la despesa en el termini fixat donarà lloc a la pèrdua de l'ajuda i, així mateix, l'entitat o organització beneficiària podrà ser exclosa en les convocatòries d'anys successius.





Tretze. Pla de control

Es realitzarà la comprovació material de l'efectiva realització de l'activitat subvencionada, per mitjà d'un control administratiu, sobre una mostra aleatòria corresponent com a mínim al 10 % dels projectes concedits.



Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la seua publicació, d'acord amb el que estableix els articles 10 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o potestativament, recurs de reposició davant del mateix òrgan en el termini d'un mes, computat en els mateixos termes, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això sense perjuí que els interessats puguen presentar qualsevol altre recurs que estimen pertinent.



València, 13 de febrer de 2018.– El conseller de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació: Manuel Alcaraz Ramos.

Mapa web