Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 16 de febrer de 2018, del director general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es regula transitòriament el procediment de gestió del fitxer d'experts docents per a impartir cursos de formació professional, en els centres de formació de titularitat de la Generalitat Valenciana, establit en la Resolució de 26 d'abril de 2017, de l'esmentat òrgan, i s'actualitza la relació d'especialitats donades de baixa del Catàleg d'especialitats del Servei Públic d'Ocupació Estatal. [2018/1584]

(DOGV núm. 8238 de 20.02.2018) Ref. Base de dades 001784/2018


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Servei Valencià d'Ocupació i Formació
    Grup temàtic: Legislació
    Matèries: Ocupació i formació professional Educació
    Descriptors:
      Temàtics: base de dades, personal docent, formació professional



El passat 8 de maig de 2017 (DOGV 8034) es va publicar la Resolució de 26 d'abril, del director general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es regula transitòriament, el procediment de gestió del fitxer d'experts docents per a impartir cursos de formació professional, en els centres de formació titularitat de la Generalitat Valenciana, establit en la Resolució de 30 de març de 2016, de l'esmentat òrgan (DOGV 7754, 6 d'abril) i la correcció d'errades publicada en el (DOGV 7764, 20 d'abril), i es va fer l'actualització de la relació d'especialitats donades de baixa del Catàleg d'especialitats del Servei Públic d'Ocupació Estatal.

El caràcter transitori d'aquella resolució, es justifica en el fet que la Direcció General del Servei Valencià d'Ocupació i Formació està tramitant una nova norma jurídica, que introdueix importants novetats i contempla aspectes fins a la data no inclosos en les anteriors resolucions, atenent a la necessitat de regular aquesta matèria amb més profunditat i extensió, donada la incidència que té, no sols a fi de garantir una formació de qualitat i conseqüent amb els principis inspiradors del Sistema Nacional de Qualificacions i Formació Professional, sinó també amb l'objectiu d'assegurar que la designació d'experts docents, a través de l'esmentat fitxer, s'efectua amb la màxima agilitat, transparència i igualtat en l'accés.

L'aprovació de la disposició normativa que, amb rang reglamentari, regularà ex novo el fitxer d'experts docents, ha de sotmetre's per imperatiu legal, a la pertinent tramitació, la qual cosa provoca que la seua entrada en vigor es dilate en el temps més d'allò desitjable, de manera que es va fer imprescindible la publicació de la resolució esmentada amb caràcter transitori i vigència limitada a l'any 2017, a fi d'impartir les especialitats formatives programades per a l'exercici esmentat pels diversos centres de formació de titularitat de la Generalitat Valenciana i no paralitzar la seua activitat.

No obstant això, per la complexitat que té l'elaboració de la norma esmentada, perquè incideix sobre la matèria de personal, ha precisat la modificació de la Llei d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, la seua aprovació i posterior publicació s'ha demorat en el temps més d'allò desitjable, sent urgent i imprescindible dictar una altra resolució de semblants característiques a la citada, a fi d'executar la programació de les accions formatives ja planificades per al present exercici 2018, no deixant sense regulació aquesta matèria i, conseqüentment, no fent un desistiment en l'exercici de les funcions pròpies del SERVEF, l'execució del qual correspon a aquesta Direcció General a través dels seus centres.

Per això, d'acord amb les competències que en matèria de formació professional ocupacional i contínua s'atribueixen al director general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació (d'ara endavant SERVEF), en virtut de l'article 14.1.f del Decret 194/2013, de 20 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'organització i del règim jurídic del SERVEF, resolc:



Primer. Objecte

L'objecte de la present resolució és regular transitòriament, el règim de selecció i designació d'experts docents, fins que es produïsca l'aprovació i publicació de la disposició per la qual es constituïsca i regule el nou fitxer i es desenrotlle per mitjà de la publicació de les distintes resolucions de convocatòria, per mitjà de la modificació del configurat per les resolucions de 13 d'agost de 2001, de 25 d'abril de 2003, de 9 de setembre de 2004, de 25 d'abril de 2005 d'1 de febrer de 2007, la Resolució de 30 de març de 2016 i la Resolució de 26 d'abril de 2017, en aquelles especialitats en situació de baixa en el Catàleg d'especialitats del SEPE, les quals figuren en annex I, tot això d'acord amb el que estableix l'apartat dotze, punt 4, de la Resolució d'1 de febrer de 2007, de la Direcció General del Servei Valencià d'Ocupació i Formació. Formació.





Segon. Iniciació del procediment de selecció d'experts docents



1. D'acord amb el que estableix el punt 1 de l'apartat dotze de la Resolució d'1 de febrer de 2007, el centre de formació que programe una acció formativa sol·licitarà al Servei de Centres de formació professional per a l'ocupació, dependent de la Subdirecció General de formació professional per a l'ocupació, que es designe un expert docent per a la seua impartició.

2. El servei esmentat facilitarà el docent que corresponga segons l'ordre de prelació establit en el corresponent llistat o, si és el cas, en notificarà per escrit l'absència quan no en conste cap disponible, o bé perquè aquella estiga esgotada, així com quan no figure l'acció formativa programada entre les especialitats del fitxer.



3. En absència d'expert docent disponible, el Servei de Centres de formació professional per a l'ocupació dirigirà autorització expressa al Centre SERVEF de Formació, que tinga encomanada la iniciació del procediment per a la tramitació d'ofertes de l'especialitat programada, el qual presentarà oferta d'ocupació firmada pel seu director, en el centre SERVEF d'ocupació de la seua província establit a l'efecte en l'annex II de la present resolució, havent d'ajustar-se aquella als requisits mínims del perfil del certificat de professionalitat o programa formatiu del Catàleg d'especialitats Formatives del SEPE.

4. En l'ompliment de l'oferta d'ocupació, model d'oferta INS0043E que figura en l'annex III, hauran de tindre's en compte les prescripcions següents:



A) Condicions de treball

En la pàgina 2, el punt 3 «Ocupacions», de l'encasellat T denominat «Condicions de Treball», s'haurà de fer constar l'ocupació de «formador de formació per a l'ocupació (abans formadors de formació ocupacional no reglada), amb codi 23291029». Junt amb ella, en la casella corresponent a l'experiència en mesos, es farà constar un mínim d'un mes.



L'altra o altres ocupacions, seran algunes de les que apareixen en el llistat d'ocupacions amb Codi Nacional d'Ocupacions (CNO) i que hauran de tindre correlació amb l'especialitat formativa que es vol impartir.



Com a eina informativa interna per a l'obtenció dels codis i ocupacions, els centres de formació disposen de taules a què es podrà accedir per mitjà de la ruta següent:

TAURE – ordenació – taules auxiliars – llistat CNO

En tot cas, el director del centre de formació que tinga encomanada la tramitació d'ofertes de l'especialitat programada, en col·laboració amb el director del centre SERVEF d'ocupació, haurà d'assegurar-se que els requisits mínims de l'oferta no són de caràcter genèric, sinó que s'ajusten al perfil de l'especialitat a impartir i, en cas contrari, s'haurà de determinar en l'oferta d'ocupació les ocupacions més adequades a l'especialitat.



B) Requisits generals

En el punt 1, «Requisits», de l'encasellat R denominat «Requisits Generals», de la pàgina 2 del model adés citat, no s'omplirà la casella «situació laboral».



C) Àmbit de busca

En el punt 3 «àmbit de busca» de l'encasellat i pàgina mencionats en la lletra B, es farà constar el de la província en què s'haja programat el curs.



D) Requisit metodològic

Serà el centre SERVEF d'ocupació, en col·laboració amb el centre de formació que gestiona l'oferta, el que incorporarà en els apartats de l'encasellat que corresponga el requisit metodològic, d'acord amb allò que s'ha especificat en l'annex IV de la present resolució.





Tercer. Fase de sondeig en el Centre d'Ocupació

1. El Centre SERVEF d'Ocupació, de la província en què es trobe el Centre SERVEF de Formació que ha cursat l'oferta, realitzarà un sondeig en el seu àmbit provincial, generant un llistat per cada una de les especialitats oferides. D'aquest llistat es traslladaran al centre de formació, preferentment els primers 20 candidats obtinguts.

2. En els supòsits que el sondeig haja donat un nombre de candidats inferior a l'assenyalat en l'apartat anterior, o que, sent aquest número suficient, una vegada examinats els currículum proposats per la comissió avaluadora, es constate la inadequació de tots o alguns dels candidats amb els perfils requerits, de tal forma que la llista siga insuficient per a aconseguir el nombre mencionat, el centre de formació en cas de considerar-ho necessari, podrà sol·licitar candidats al centre d'ocupació per mitjà de la realització, si és el cas, de nous sondejos en idèntics termes i, de no obtindre's els suficients per aquest mitjà per a cobrir la xifra assenyalada, es podrà publicar l'oferta en la pàgina gvajobs, seleccionant-se el nombre d'aspirants restants fins a arribar a la quantitat esmentada.

Iniciat el procediment d'ofertes en la pàgina gvajobs, i transcorreguts 7 dies naturals sense que es presenten nous candidats, s'inclourà a tots els presentats que complisquen els requisits. Amb l'obtenció d'aquest últim llistat i amb independència del seu resultat, es donarà per finalitzada la fase de sondeig.

3. Quan es considere que el perfil d'algun dels candidats proposats és inadequat, la comissió de valoració del centre de formació haurà de justificar aquesta circumstància, indicant els motius que concorren de forma individualitzada, omplint el model normalitzat que s'acompanya a la present resolució com a annex V per a cadascun.





Quart. Presentació de documentació pels candidats

Finalitzada la fase de sondeig i, si és el cas, la publicació d'ofertes en gvajobs, el centre de formació requerirà els candidats preseleccionats perquè en el termini de 5 dies, presenten, preferentment en el registre d'entrada del propi centre i dirigit a aquest, la documentació necessària per a la baremació dels mèrits que s'especifiquen en la corresponent oferta, acompanyada del document omplit d'autobaremació que consta en l'annex VI d'aquesta resolució. Els criteris de baremació seran els que figuren en annex VII.

En el cas que els candidats presenten la documentació a què es refereix el paràgraf anterior, en qualsevol dels llocs previstos en l'apartat 4 de l'article 16 de la Llei 39/2015, de d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, hauran de comunicar-ho per qualsevol mitjà al centre de formació que haja efectuat el requeriment.

Únicament, es tindran en compte per a la seua valoració, els mèrits al·legats i documentats pels aspirants, que hagen sigut adquirits amb anterioritat a la data en què l'oferta d'ocupació haja tingut entrada en el registre del Centre SERVEF d'Ocupació corresponent.

No es consideraran computable com a mèrit aquella experiència professional, docent o formació, presa en consideració per a l'acreditació del compliment dels requisits necessaris per a causar alta en el sistema d'experts docents, sense perjuí que puguen valorar-se altres titulacions i o acreditacions, d'entre les que se citen en el punt 2.A de l'apartat 2 dels annexos VI i VII d'aquesta resolució i d'acord amb els criteris establits per a cadascuna.



Cinqué. Requisits dels candidats

1. En el cas que l'oferta d'ocupació tinga per objecte la cobertura de llocs docents per a la impartició d'especialitats formatives corresponents a certificats de professionalitat, els aspirants per a ser seleccionats hauran de complir, almenys, els requisits que per als formadors s'estableixen, amb caràcter general, en el Reial decret 34/2008, de 18 de gener, que regula aquesta matèria, a més d'aquells altres que de forma específica s'incloguen en el reial decret regulador del certificat de professionalitat publicat.

2. Tractant-se d'ofertes d'ocupació, destinades a la provisió de llocs docents amb el propòsit d'impartir especialitats formatives no corresponents a certificats de professionalitat, podran ser seleccionats aquells candidats el perfil dels quals s'ajuste als requisits mínims del personal docent establits en Catàleg d'especialitats formatives, que contindrà tota l'oferta formativa desenvolupada en el marc del Sistema de formació professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral, que es desenvoluparà i mantindrà permanentment actualitzat pel Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE), d'acord amb el que preveu l'article 20.3 de la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el sistema de formació professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral.





Sisé. Comissió de valoració

1. Es crearà una Comissió de valoració, a proposta del director del centre de formació que haja cursat la corresponent oferta, que contindrà el nom i cognoms dels seus membres, i la missió principal de la qual consistirà a baremar els mèrits al·legats i documents presentats pels aspirants.

2. El nomenament dels membres de la comissió correspondrà a la Direcció General d'Ocupació i Formació, la qual podrà delegar tal actuació en el Servei de Centres de Formació Professional per a l'ocupació, la composició del qual serà la següent:

–El/la director/a del centre de formació, que presidirà la comissió.

–El/la cap d'estudis, que farà les funcions de secretari.

–Un/a tècnic/a del centre.

3. En els supòsits de vacant, absència o malaltia del director, les funcions de president/a seran exercides pel membre que ostente el cap d'estudis del centre, inclosa la facultat de proposar els tècnics necessaris per a completar la xifra de tres membres que, en tot cas, hauran d'existir en la comissió, així com els seus respectius suplents. Igualment, podrà atribuir les funcions de secretari a un dels restants membres.



4. En aquelles especialitats formatives les peculiaritats de les quals així ho requerisquen, i a petició del president de la comissió de valoració, hi podrà participar personal d'altres centres de formació amb coneixement o experiència en les especialitats esmentades. Així mateix, i a fi de prestar l'assessorament precís, es podrà requerir la presència de docents dels CIPFP i recórrer a col·laboradors externs al SERVEF.



En aquests casos, el nomenament es realitzarà d'acord amb allò que s'ha assenyalat en l'apartat 2 anterior.



Seté. Criteris per a l'ordenació dels candidats

1. Examinada i baremada la documentació aportada pels candidats i havent-se atorgat la corresponent puntuació a cada un dels mèrits al·legats, aquests se sumaran i es confeccionarà un llistat per cada una de les especialitats oferides, en el qual s'ordenarà els aspirants de major a menor puntuació total obtinguda.

2. En cas d'empat entre dos o més aspirants, l'ordre de prioritat s'establirà entre ells, d'acord amb els criteris següents:

a) Tindrà preferència el candidat que haja obtingut major puntuació en l'apartat d'experiència professional.

b) De persistir l'empat, es dirimirà a favor de qui haja obtingut major puntuació en l'apartat experiència docent.

c) Si en aplicació dels anteriors criteris l'empat continuara i aquest fóra entre persones de distint sexe, es decidirà a favor del sexe femení, sempre que estiga infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part del sondeig en l'especialitat formativa corresponent.



d) Finalment, de prosseguir l'empat, aquest es resoldrà tenint en compte la lletra resultant del sorteig realitzat per la conselleria competent en matèria de funció pública, per a determinar l'ordre d'actuació dels aspirants en cada una de les proves selectives d'ingrés que se celebren durant l'any, en compliment de l'article 17.1 del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana.

3. Així mateix, s'inclourà una relació d'aquells aspirants que hagen sigut exclosos de la llista corresponent, amb indicació expressa de les causes que han motivat tal decisió.



Huité. Publicació de llistats i baremacions

1. La Comissió avaluadora donarà publicitat en la pàgina web del SERVEF, del resultat de la valoració provisional de candidats admesos amb el detall de la puntuació obtinguda per cadascun, així com de la relació provisional de sol·licitants exclosos per no reunir els requisits mínims, especificant les causes d'exclusió i concedint-se un termini de 10 dies, que comptaran a partir d'aquesta publicació, a fi que els candidats puguen presentar les reclamacions que estimen oportunes amb relació a la puntuació atorgada o amb els motius d'exclusió.



Per a poder ser admesos, els candidats hauran d'obtindre un mínim de dos punts, sumant el total dels obtinguts en aplicació dels mèrits computables que s'assenyalen en el barem d'experts docents que obren en l'annex VII de la present resolució.

2. Una vegada examinades les reclamacions presentades, la comissió de valoració es pronunciarà sobre la seua estimació o desestimació i, si és el cas, confeccionarà les relacions definitives de candidats inclosos i exclosos, d'acord amb els criteris que s'indiquen en el resolc precedent, publicant-les en la forma indicada en l'apartat anterior, entenent-se efectuat amb això el tràmit de notificació de la resolució de les al·legacions.

Contra les relacions definitives d'admesos i exclosos, podrà interposar-se un recurs d'alçada en el termini d'un mes a comptar de la publicació en la pàgina web del SERVEF, davant la Direcció General d'Ocupació i Formació, o bé, davant la comissió de valoració que va dictar l'acte, que el remetrà a aquella, tot això, de conformitat amb el que disposen els articles 112, 115, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. Els llistats resultants d'aquest procés seran remesos al Servei de Centres de formació professional per a l'ocupació, que s'encarregarà d'atendre les sol·licituds de designació d'experts docents formulades pels centres de formació, així com de la gestió d'aquells. Aquests llistats serviran per a tots els cursos de l'especialitat formativa sondejada que se celebren durant l'any 2018 en cada província.





Nové. Procediment per a la designació de candidats

1. El centre de formació que precise d'un formador per a la impartició de l'especialitat de què es tracte, sol·licitarà al Servei de Centres de formació professional per a l'ocupació la designació del candidat que corresponga per ordre de puntuació en la llista de l'especialitat del correlatiu àmbit provincial.

2. El Servei de Centres de formació professional per a l'ocupació comunicarà telefònicament i per mitjà de comunicació electrònica al candidat la proposta de contractació, qui disposarà de dos dies hàbils per a acceptar-la o rebutjar-la.

Tal decisió, la manifestació de la qual podrà realitzar-se en aquella primera comunicació, haurà de formalitzar-se preferentment utilitzant el seu correu electrònic, sense perjuí de servir-se de qualsevol dels mitjans previstos en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Als efectes de comunicacions, en la fase corresponent al requeriment de documentació als candidats per a la seua baremació, se'ls sol·licitarà autorització expressa per a practicar les que escaiga, utilitzant el correu electrònic i relacionant-se d'ara endavant per aquesta via amb aquells que manifesten el seu consentiment.

3. Havent-se esgotat el llistat provincial corresponent a l'especialitat de crida, i existint formadors de la mateixa especialitat en una altra o altres províncies, amb caràcter extraordinari, abans d'iniciar novament el procediment de selecció d'experts docents assenyalat en el resolc segon d'aquesta resolució, el Servei de Centres de formació professional per a l'ocupació, prèvia consulta amb els centres que pogueren veure's afectats, podrà acudir a aquells llistats d'altres províncies per a designar docents disponibles, sempre que amb això no es perjudique les necessitats de formadors d'aquelles.

4. Quan, havent-se cursat pels centres de formació diverses peticions de designació de formadors i per l'ordre de prelació, corresponga a un mateix docent impartir simultàniament més d'una especialitat o mòdul formatiu, serà aquest qui optarà per l'acció formativa que desitja impartir, considerant-se causa justificada de renúncia el rebuig a la resta de llocs de treball oferits i, en conseqüència, serà desactivat en els llistats corresponents en els termes que preveu el resolc següent.





Deu. Activació i desactivació en la llista de l'expert docent

1. Acceptada l'oferta de contractació i durant la seua vigència, el formador contractat quedarà desactivat de tots els llistats en què es trobe incorporat, la qual cosa suposarà que no podrà rebre ni acceptar altres possibles propostes de contractació a què poguera concórrer, reactivant-se novament en el mateix ordre que ocupava en aquells llistats, una vegada finalitzat el contracte.

2. El contracte s'efectuarà pel temps establit per a la impartició de l'acció formativa de què es tracte. No obstant això, pel Servei de Centres de formació professional per a l'ocupació, amb la proposta prèvia del director/a del Centre d'impartició, podrà incrementar-se'n la durada fins en un 10 % del període previst, a fi de contemplar les fases de preparació i finalització o conclusió de l'acció formativa i, si és el cas, el temps de dedicació a la busca d'empreses per a la Formació en centres de treball (FCT) o realització de les pràctiques professionals no laborals (PPNL) de l'alumnat.



Onze. Renúncia al lloc de treball oferit

1. Els experts docents integrants dels llistats hauran d'acceptar les ofertes que els formule el Servei de Centres de formació professional per a l'ocupació.

2. La renúncia injustificada als llocs de treball oferits suposarà la baixa immediata en tots els llistats en què es trobe incorporat. S'equipararà en els seus efectes a la renúncia injustificada, la falta de resposta de l'expert docent a l'oferta de contractació en el termini de dos dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la comunicació de la proposta de contractació, o la falta de presa de possessió del lloc oferit.



3. Es consideraran causa justificada de renúncia als llocs de treball oferits, que haurà de ser apreciada pel Servei de Centres de formació professional per a l'ocupació, les següents:

a) Trobar-se en situació d'incapacitat temporal.

b) Estar gaudint de maternitat o paternitat o trobar-se en alguna de les situacions de risc durant l'embaràs o la lactància natural, de conformitat amb el que estableixen els capítols VI, VII, VIII i IX del títol II del text refós de la Llei General de la Seguretat Social, aprovat pel Reial decret legislatiu 8/2015, de 30 d'octubre.

c) El compliment d'un deure públic inexcusable, que resulte incompatible amb l'exercici de les seues funcions.

d) Causa de força major o cas fortuït, que impedisca l'exercici de les tasques pròpies del lloc oferit.

e) Estar donat d'alta com a treballador per compte propi o tindre una relació laboral per compte d'altri en vigor, quan això supose la impossibilitat d'exercir les funcions pròpies del lloc per incompatibilitat.



f) Atenció d'un familiar que es tinga càrrec, fins al segon grau de consanguinitat o afinitat que, per raons d'edat, accident o malaltia, no puga valdre's per si mateix i no exercisca una activitat retribuïda.



g) Que l'especialitat que s'haja d'impartir es realitze en distinta província a la de la seua residència.

h) Qualssevol altres causes d'origen legal o material que impossibiliten objectivament l'efectiva realització del lloc de treball, i no tinguen el seu origen en un dret d'opció de l'expert docent.

En aquests supòsits el docent serà desactivat de totes les llistes en què es trobe incorporat, fins que es produïsca el cessament de les causes que van motivar tal situació, que hauran de ser comunicades al Servei de Centres de formació professional per a l'ocupació, en el termini de 5 dies des de la desaparició, moment des del qual se'l tornarà a activar, incorporant-se en l'ordre de puntuació que ocupava en aquelles.



4. En tant que no es produïsca la firma del contracte i, en absència de relació contractual vigent, els docents no tindran accés com a tals a les instal·lacions del centre de formació.

5. La contractació de docents per a la impartició de qualsevol especialitat o mòdul formatiu a través d'aquest procediment, no suposarà la seua incorporació automàtica al fitxer d'experts docents vigent o que, si és el cas, poguera crear-se, sense perjuí que això escaiga per mitjà del compliment dels tràmits i condicions previstos en la disposició de caràcter general que ho regule.



Dotze. Actualització i publicació dels llistats de formadors



Les designacions d'experts docents per a la impartició de les respectives accions formatives, així com qualsevol altra incidència que done lloc, d'acord amb el que estableixen les disposicions contingudes en la present resolució, a l'activació o desactivació dels formadors en les respectives llistes, produiran la seua actualització automàtica, que serà duta a terme pel Servei de Centres de formació professional per a l'ocupació, publicant-se en la pàgina web del SERVEF, amb la freqüència en què aquelles es vagen produint.



Tretze. Vigència transitòria d'anteriors llistats

1. Els llistats constituïts a l'empara de les Resolucions de 30 de març de 2016 i 26 d'abril de 2017, per a aquelles accions formatives coincidents amb les programades pels Centres SERVEF de Formació en el present exercici 2018, es recuperaran en els termes que s'expressen en els apartats següents.

2. A l'efecte, es prendran com a punt de partida, aquells llistats que amb caràcter definitiu incloïen els candidats admesos i exclosos amb la seua corresponent puntuació, als que se'ls atorgarà el termini de 10 dies hàbils, des de la data de la nova publicació en la pàgina web del SERVEF, perquè actualitzen els mèrits al seu dia al·legats en el primer cas i perquè, si escau, esmenen les causes que en van motivar l'exclusió en el segon.

3. Obert el termini citat, els formadors inclosos en aquells llistats podran remetre al centre SERVEF de formació indicat en el web, tant l'actualització de mèrits com aquelles al·legacions i documents que acrediten que han desaparegut les causes que van donar lloc a la seua exclusió, a fi que la Comissió Avaluadora en faça l'examen, valoració i, si és el cas, reordenació dels candidats en aquelles inclosos, que seran novament publicades en els termes esmentats i contra les quals escaurà interposar el recurs previst en l'apartat 2 del resolc huité de la present resolució.



Catorze. Naturalesa transitòria de la contractació

Donat el caràcter conjuntural que posseeix la programació de la formació per a l'ocupació en els centres de formació titularitat del SERVEF, que queda patent a través de la variabilitat que la programació esmentada experimenta d'un exercici a un altre, com a resultat del procés de detecció de necessitats que periòdicament es realitza per part de la Direcció General d'Ocupació i Formació, és pel que es considera idònia la subscripció de contractes laborals temporals amb els formadors seleccionats per mitjà del procediment ací regulat per a la impartició d'aquesta modalitat de formació.

Així mateix, i d'acord amb el que preveu el resolc primer, l'objecte d'aquesta resolució és articular el règim transitori de contractació dels experts docents fins a l'aprovació de la disposició de caràcter general reguladora del fitxer d'experts docents i la constitució del nou, la qual cosa ve a incidir novament en la idoneïtat de la contractació temporal per part del SERVEF, per a la impartició de cursos de formació professional en els centres de formació de titularitat de la Generalitat.





Quinze. Protecció de dades personals

L'ús de les dades subministrats al Servei Valencià d'Ocupació i Formació pels candidats i els experts docents, estarà sotmès a la normativa vigent sobre protecció de dades de caràcter personal i la de seguretat de la informació de la Generalitat.



Contra aquest acte, que esgota la via administrativa, els interessats poden interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la publicació, davant el jutjat contenciós administratiu competent, d'acord amb el que preveuen els articles 8.3, 14 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa; o, potestativament, recurs de reposició davant aquest mateix òrgan en el termini d'un mes, computat en els termes ja mencionats, segons el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, tot això sense perjuí que es puga interposar qualsevol altre recurs que s'estime escaient.





València, 16 de febrer de 2018.– El director general del SERVEF: Enric Nomdedéu i Biosca.





ANNEX I

Relació d'especialitats en situació de baixa

en el catàleg d'especialitats del spee,

que afecten el fitxer d'experts docents



CODI ESPECIALITATS BAIXA

ADGA10 EMPLEAT/DA D'OFICINA 30.03.12

ADGA30 ADMINISTRATIU/VA COMERCIAL 30.03.12

ADGA40 ADMINISTRATIU/VA COMPTABLE 31.12.10

ADGC02 APLICACIONS INFORMÀTIQUES DE GESTIÓ 30.03.12

ADGC30 ASSISTENT/A DE GESTIÓ IMMOBILIÀRIA 31.12.15

ADGI01 ANGLÈS: ATENCIÓ AL PÚBLIC 30.12.16

ADGI03 ALEMANY: ATENCIÓ AL PÚBLIC 30.12.16

ADGS10 TÈCNIC/A ADMINISTRATIU D'ASSEGURANCES 31.12.14

ADGX03 ALEMANY: GESTIÓ COMERCIAL 31.12.17

ADGZ86 TÈCNIC/A EN CONTROL DE QUALITAT (NORMES ISO) 31.12.17

AFDB40 MONITOR/A ESPORTIU 30.12.16

AGAO20 FLORISTA 31.01.11

AGAO50 JARDINER/A 31.12.09

ARGD10 TÈCNIC/A AUXILIAR EN DISSENY GRÀFIC 31.12.12

ARGD30 TÈCNIC/A AUXILIAR EN DISSENY INDUSTRIAL 31.12.17

ARGD40 TÈCNIC/A AUXILIAR EN DISSENY D'INTERIORS 30.12.16

ARGE30 GRAFISTA/MAQUETISTA 31.12.15

ARGI30 IMPRESSOR/A D'ÒFSET D'UN COLOR (FULL) 30.03.12

ARGM30 CONFECCIONADOR/A DE PRODUCTES DE CARTÓ 31.10.08

ARGS40 ENQUADERNADOR/A INDUSTRIAL 31.12.12

ARTC10 TERRISSER/A CERAMISTA 31.12.12

ARTV30 DECORADOR/A D'OBJECTES DE VIDRE 31.12.12

COMX01 TÈCNIC/A DE COMERÇ EXTERIOR 31.12.12

ELEL10 ELECTRICISTA D'EDIFICIS 30.03.12

ELEN20 INSTAL·LADOR/A D'EQUIPS I SISTEMES DE COMUNICACIÓ 30.03.12

ELEN24 INSTAL·LADOR/A DE LÍNIES I EQUIPS DE COMUNICACIÓ 01.01.03

ELER10 ELECTRICISTA DE MANTENIMENT 30.03.12

ELET10 ELECTRÒNIC DE MANTENIMENT 31.12.14

ELET14 MANTENIDOR/A DE SISTEMES INDUSTRIALS DE PRODUCCIÓ AUTOMÀTICA 30.12.16

ENAE20 INSTAL·LADOR/A DE SISTEMES D'ENERGIA SOLAR TÈRMICA 31.12.09

ENAT30 OPERADOR/A DE SISTEMES DE DISTRIBUCIÓ D'AIGUA 31.12.09

EOCA10 PINTOR/A 31.12.14

EOCI10 FONTANER/A 31.12.15

EOCI30 INSTAL·LADOR/A DE GAS 31.12.15

EOCL10 OBRER/A 31.12.10

EOCT20 AUXILIAR TÈCNIC/A D'OBRA 31.12.14

EOCT30 AUXILIAR TÈCNIC/A DE TOPOGRAFIA 31.12.12

EOCT32 PRÀCTIC EN TOPOGRAFIA PER A OBRA URBANA 31.12.14

EOCT70 ENCARREGAT/DA EN OBRA

D'EDIFICACIÓ 31.12.15

EOCT80 ENCARREGAT/DA D'OBRA CIVIL 31.12.15

FCOA02 SENSIBILITZACIÓ MEDIAMBIENTAL 31.12.17

FCOA03 MEDI AMBIENT EN AGRICULTURA 30.12.16

FCOA04 CONEIXEMENTS DEL MEDI NATURAL I AVALUACIÓ DE RISCOS MEDIAMBIENTALS 30.12.16

FCOA05 INCIDÈNCIA AMBIENTAL DE LA INDÚSTRIA QUÍMICA 30.12.16

FCOA06 TRACTAMENT D'AIGÜES EN LA INDÚSTRIA DE L'ASSAONAT 30.12.16

FCOS01 PREVENCIÓ DE RISCOS 31.12.17

FEEE10 ELECTRICISTA INDUSTRIAL 30.03.12

FMEL30 FUSTER/A METÀL·LIC I DE PVC 31.12.15

FMEL40 MUNTADOR/A D'ESTRUCTURES METÀL·LIQUES 31.12.15

FMEL50 SOLDADOR/A D'ESTRUCTURES METÀL·LIQUES LLEUGERES 31.12.12

FMEL60 SOLDADOR/A D'ESTRUCTURES METÀL·LIQUES PESADES 31.12.12

FMEM20 AJUSTADOR/A MECÀNIC 30.03.12

FMEM30 MATRICER/A EMMOTLLADOR/A 30.03.12

FMEM40 OPERADOR/A DE MÀQUINA FERRAMENTA 31.12.12

FMEM50 TORNER/A FRESADOR/A 30.03.12

FMEM60 PREPARADOR/A-PROGRAMADOR/A DE MÀQUINES FERRAMENTES AMB CNC 30.12.15

HOTA30 CAMBRER/A DE PISOS 31.12.09

HOTF10 HOSTESSA / AUXILIAR DE CONGRESSOS 30.12.16

HOTN10 ANIMADOR/A TURÍSTIC 30.12.16

HOTR20 CUINER/A 31.12.09

HOTR40 CAMBRER/A DE RESTAURANT BAR 31.12.10

HOTR70 AJUDANT/A DE CUINA 31.12.10

IFCI10 PROGRAMADOR/A D'APLICACIONS INFORMÀTIQUES 31.12.14

IFCI20 TÈCNIC/A DE SISTEMES MICROINFORMÀTICS 30.03.12

IFCX0304 DISSENY DE PÀGINES WEB 31.12.12

IMAC10 MANTENIDOR/A D'AIRE

CONDICIONAT I FLUIDS 31.12.10

IMAF10 FRIGORISTA 31.12.10

IMAF13 INSTAL·LADOR/A DE CLIMATITZACIÓ 31.12.15

IMAN10 MECÀNIC/A DE MANTENIMENT 30.03.12

IMAN15 MECÀNIC/A DE MANTENIMENT PNEUMÀTIC 30.12.16

IMAN20 ELECTROMECÀNIC/A DE MANTENIMENT 31.12.15

IMSI30 EDITOR/A – MUNTADOR/A D'IMATGE 30.03.12

IMSI40 TÈCNIC/A DE SO 31.12.15

IMSI70 FOTÒGRAF/A 30.03.12

IMSI80 OPERADOR/A DE CÀMERA 30.03.12

INAP10 FORNER/A 31.12.10

INAP20 PASTISSER/A 30.03.12

MAMM30 MECANITZADOR/A DE FUSTA I TAULERS 30.12.09

MAMM40 OPERADOR/A D'ARMAT I MUNTATGE DE FUSTERIA I MOBLE 30.03.12

MAMM50 ENVERNISSADOR/A – LACADOR/A 30.03.12

MAMM60 TAPISSER/A DE MOBLES 31.12.15

MAMS10 FUSTER/A 30.12.09

MAMS40 EBENISTA 31.12.15

MAMX02 OPERADOR/A MÀQUINES DE CONTROL NUMÈRIC PER A INDÚSTRIES DE LA FUSTA 31.01.11

QUIB10 OPERADOR/A DE PLANTA QUÍMICA 31.12.09

SANC30 AUXILIAR D'INFERMERIA EN GERIATRIA 31.12.07

SSCF10 FORMADOR/A OCUPACIONAL 31.12.12

SSCS20 MONITOR/A D'EDUCACIÓ AMBIENTAL 31.12.14

TCPC10 PATRONISTA DE CALÇAT 31.12.14

TCPC20 TALLADOR/A DE CUIRO, DAVANT DE I NAPA 31.12.14

TCPC30 PREPARADOR/A – COSIDOR/A DE CUIRO, ANT I NAPA 31.12.14

TCPC40 MUNTADOR/A DE CALÇAT 31.12.14

TCPC50 TERMINADOR/A DE CALÇAT 31.12.14

TCPF30 MAQUINISTA DE CONFECCIÓ INDUSTRIAL 31.12.14

TCPM20 MARROQUINER/A INDUSTRIAL 31.12.14

TMVC06 TRANSPORT DE MERCADERIES PERILLOSES PER CARRETERA 31.12.15

TMVD10 MECÀNIC/A DE VEHICLES DE DOS I TRES RODES 31.12.12

TMVE10 MECÀNIC/A DE VEHICLES LLEUGERS 30.03.12

TMVE40 ELECTRICISTA /ELECTRÒNIC DE VEHICLES 30.03.12

TMVE50 TÈCNIC/A EN DIAGNOSI DE VEHICLES 31.12.12

TMVH10 XAPISTA PINTOR DE VEHICLES 30.03.12

VICB10 OPERADOR/A DE MÒLTA I ATOMITZAT 31.12.12

VICB20 OPERADOR/A DE PREMSAT I ASSECAT PER A LA FABRICACIÓ DE TAULELLS CERÀMICS 01.07.07

VICB30 OPERADOR/A D'APLICACIÓ D'ESMALTS PER A LA FABRICACIÓ DE TAULELLS CERÀMICS 01.07.07

VICB40 OPERADOR/A DE COCCIÓ DE TAULELLS CERÀMICS 28.12.07

VICB60 ELABORADOR/A DE PANTALLES SERIGRÀFIQUES PER A LA FABRICACIÓ DE TAULELLS CERÀMICS 31.12.12

VICB70 AUXILIAR DE LABORATORI DE DESENVOLUPAMENT I CONTROL DE PRODUCTES CERÀMICS 31.12.14

VICC10 OPERADOR/A DE FABRICACIÓ DE CERÀMIQUES ESPECIALS 31.12.14







ANNEX II

Centres servef d'ocupació que realitzen els sondejos

provincials d'experts docents



–Alacant: Centre SERVEF d'Ocupació Sant Joan Bosco. Carrer Sant Joan Bosco, 15. 03005 Alacant.

–Castelló: Centre SERVEF d'Ocupació Historiador Viciana. Carrer Historiador Viciana, 8. 12002 Castelló de la Plana.

–València: Centre SERVEF d'Ocupació Arts Gràfiques. Carrer Arts Gràfiques, 3. 46010 València.



ANNEX IV



ANNEX RELATIU AL REQUISIT METODOLÒGIC

PER A L'OFERTA D'OCUPACIÓ DEL CURS:



____________________________________________________



____________________________________________________





El present annex completa oferta genèrica i especifica els requisits que han de complir els candidats per a acreditar la competència docent. Els docents del curs d'acord amb el que disposa l'article 13 del Reial decret 34/2008, de 18 de gener (actualitzat pel RD 1675/2010, i pel RD 189/2013), pel qual es regulen els certificats de professionalitat, hauran d'acreditar estar en possessió del certificat de professionalitat de formador ocupacional o el de docència de la formació professional per a l'ocupació, tret que complisquen un d'aquests requisits:



1. Estar en possessió de les titulacions universitàries oficials de llicenciat en Pedagogia, Psicopedagogia o mestre en qualsevol de les seues especialitats, d'un títol universitari de graduat en l'àmbit de la Psicologia o de la Pedagogia, o d'un títol universitari oficial de postgrau en els esmentats àmbits.

2. Estar en possessió del Certificat d'Adaptació Pedagògica (CAP), o dels títols professionals d'Especialització Didàctica i Certificat de Qualificació Pedagògica.

3. Estar en possessió del màster universitari habilitant per a l'exercici de les professions regulades de professor de l'ESO, de Batxiller, de Formació Professional i Escoles Oficials d'Idiomes.

4. Acreditar experiència docent contrastada, com a mínim de 600 hores en els últims 10 anys.



ANNEX VII

Criteris per a la baremació de mèrits

dels experts docents



No es considerarà computable com a mèrit aquella experiència professional, docent o formació, presa en consideració per a l'acreditació del compliment dels requisits necessaris per a causar alta en el sistema d'experts docents, sense perjuí que puguen valorar-se altres titulacions i o acreditacions, d'entre les que se citen en el punt 2.A de l'apartat 2 del present annex, i d'acord amb els criteris establits per a cada una d'elles.





1. Experiència professional i docent (Fins a un màxim de 5,5 punts)



1.A. Experiència professional adquirida en els últims 5 anys. (fins a un màxim de 2,5 punts)*

a) per dia complet: 0,0020 punts



* Es considerarà com a tal aquella experiència que es corresponga directament amb les realitzacions professionals o capacitats arreplegades en les corresponents unitats de competència a què s'associe la formació específica de l'especialitat. Als efectes esmentats, es prendrà com a referència el que estableixen els corresponents certificats de professionalitat; en absència d'aquests i de qualificació professional, amb les capacitats pròpies de l'especialitat conforme la classificació nacional d'ocupacions utilitzada pel Sistema d'Informació dels Serveis Públics d'Ocupació.

En els supòsits de jornada parcial es computarà de conformitat amb el nombre de dies cotitzats complets consignats en l'informe de vida laboral emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social.

En cap cas, no serà computable com a mèrit l'experiència professional que no done lloc a la seua inclusió en la corresponent certificació de la Tresoreria de la SS, de l'Institut Social de la Marina o de la mutualitat a què estigueren afiliats, a excepció de voluntaris i becaris.



1. B. Experiència docent en l'àmbit de l'àrea professional (fins a un màxim de 3 punts)*

b.1) per cada hora impartida en cursos de formació per a l'ocupació: 0,0015 punts

b.2) per cada dia treballat en l'àmbit de la formació professional del sistema educatiu de formació professional per a l'ocupació en alternança: 0,0032 punts

* Aquesta experiència es valorarà en l'àmbit de l'àrea professional associada a l'especialitat formativa, tant dins de l'àmbit de la formació professional del sistema educatiu com del subsistema de formació professional per a l'ocupació.

En cap cas, no serà computable com a mèrit l'experiència docent que no done lloc a la seua inclusió en la corresponent certificació de la Tresoreria General de la Seguretat Social, de l'Institut Social de la Marina o de la Mutualitat a què estigueren afiliats, a excepció de voluntaris o becaris.



2. Formació (Fins a un màxim de 3 punts)

2.A. Titulació i/o acreditació (màxim 1 punt)

a.1) Titulació de formació professional, arts plàstiques i disseny i esportistes de grau superior i equivalents; títols propis universitaris de duració igual o superior a 2 anys: 0,25 punts.

a.2) Titulació corresponent a graus universitaris de 240 crèdits ECTS, diplomats universitaris, títols propis universitaris d'expert o especialista i semblants: 0,50 punts.

a.3) Titulacions corresponents a Graus universitaris de més de 240 crèdits ECTS llicenciats, especialitats en Ciències de la Salut pel sistema de residència, i semblants, i ensenyaments de màsters universitaris de fins a 60 crèdits ECTS o 1.500 hores: 0,75 punts.

a.4) Títols corresponents a doctorat i ensenyances de màsters universitaris de més de 60 crèdits ECTS o més de 1.500 hores: 1 punt.



2.B. Formació directament relacionada amb l'especialitat (màxim 1 punt)

b.1) Cursos de contingut directament relacionats amb l'especialitat i finalitzats a data de presentació de la sol·licitud amb una durada mínima de 15 hores: 0,0010 punts/hora.

b.2) Titularitat del carnet o acreditació professional, l'obtenció del qual habilita l'especialitat a impartir: 0,5 punts.



2.C. Formació complementària (fins a un màxim de 0,5 punts)*.

c) Cursos de com a mínim 50 hores de duració el contingut del qual siga complementari de la especialitat i finalitzats a la data de presentació de la sol·licitud: 0,0005 punts/hora.

* Per estar en possessió de diplomes, o certificats expedits per entitats o organismes públics, per entitats que hagen impartit la formació per delegació d'aquests, o entitats privades habilitades per a això corresponents a cursos de formació professional amb aprofitament, el contingut dels quals siga complementari de l'especialitat, i finalitzats a la data de presentació de la sol·licitud. Als efectes, es consideraran matèries complementàries, llevat que constituïsquen la competència essencial de l'especialitat, les següents:

– Igualtat de gènere.

– Emprenedoria i autoocupació de caràcter general o en el sector de referència de l'especialitat.

– Sostenibilitat ambiental.

– Economia social.

– Tecnologies de la informació i comunicació.

– Prevenció de riscos professionals.

– Habilitats socioprofessionals i orientació laboral.

– Metodologia didàctica.



2.D. Valencià (fins a un màxim de 0,5 punts) *

d.1) Certificat de coneixements orals: 0,10 punts

d.2) Certificat de grau elemental: 0,20 punts

d.3) Certificat de grau mitjà: 0,30 punts

d.4) Certificat de grau superior: 0,50 punts

* Sols es computarà el certificat de major nivell.



3. Entrevista (Fins a un màxim d'1,5 punts)

Es valoraran els aspectes següents:

3.1) Actitud envers el lloc: 0,3 punts

3.2) Coneixement del programa i el maneig de l'equipament: 0,3 punts

3.3) Iniciatives d'inserció de l'alumnat: 0,3 punts

3.4) Metodologia que utilitzaria i avaluació de l'alumnat (coneixements i actituds): 0,4 punts

3.5) Iniciatives de seguretat i salut laboral: 0,2 punts.

Mapa web