Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 21 de febrer de 2018, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual es convoquen, per a l'exercici 2018, les ajudes per a plans d'acció destinats a millorar la competitivitat i la sostenibilitat de les empreses industrials de la Comunitat Valenciana, desenvolupats per associacions empresarials d'àmbit multisectorial i comarcal. [2018/1821]

(DOGV núm. 8241 de 23.02.2018) Ref. Base de dades 001955/2018






La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, estableix, en l'article 23, que el procediment per a la concessió de subvencions s'iniciarà sempre d'ofici, per mitjà de convocatòria aprovada per l'òrgan competent.

L'Ordre 22/2016, de 27 d'octubre, de 2016, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball (DOGV 7906, 28.10.2016) va establir les bases reguladores per a la concessió de les subvencions per a l'impuls d'actuacions d'industrialització i millora de la competitivitat i sostenibilitat econòmica, social i mediambiental dels sectors industrials de la Comunitat Valenciana.



D'acord amb el que estableix l'article 3.5 d'aquestes bases reguladores, les convocatòries podran concretar o prioritzar com a beneficiàries aquelles entitats, agrupacions, classes d'empreses, indústries i associacions pertanyents a sectors, àmbits d'especialització, comarques o municipis que, anualment, s'hagen inclòs expressament en la llei de pressupostos de la Generalitat.

La Llei de pressupostos de la Generalitat per a 2018 inclou, dins de l'annex de transferències i subvencions, la previsió de la línia de subvenció S0322 denominada «Plans d'acció per al reforç del teixit associatiu», amb una dotació màxima de 500.000 euros.

Mitjançant aquesta resolució es convoquen, per a l'exercici 2018, les ajudes per a les associacions empresarials multisectorials d'àmbit comarcal de la Comunitat Valenciana, tot això a l'empara del capítol III, del títol III, de les bases reguladores, i en els termes i condicions delimitats en aquesta convocatòria.

Aquesta convocatòria queda, a més, sotmesa, en tot allò que siga procedent, a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, al Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el seu reglament, i a la normativa autonòmica establida en els articles 159 i següents de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

Per això, i en virtut de les facultats que em confereixen l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Govern Valencià, i l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:





Primer. Objecte i àmbit de la convocatòria

L'objecte d'aquesta resolució és convocar en l'exercici 2018, en règim de concurrència competitiva, subvencions per a donar suport a plans d'acció per al reforç del teixit associatiu industrial, desenvolupats per associacions multisectorials d'àmbit comarcal, que milloren la competitivitat i la sostenibilitat econòmica, social i mediambiental de les empreses industrials de la Comunitat Valenciana.



Segon. Finançament

Les ajudes convocades es finançaran a càrrec de la línia S0322 del programa pressupostari 11.02.03.722.20, capítol VII, fins a un import global màxim de 500.000 euros, procedents de fons propis de la Generalitat.



Tercer. Entitats beneficiàries

1. Podran ser beneficiàries d'aquestes ajudes les associacions empresarials multisectorials d'àmbit comarcal, amb seu o domicili social a la Comunitat Valenciana, que acrediten almenys tres anys d'activitat com a associació empresarial.

2. No seran admissibles les sol·licituds presentades per fundacions, agrupacions o qualssevol altres entitats sense ànim de lucre que no estiguen degudament constituïdes com a associacions empresarials comarcals, i inscrites en els registres corresponents.

3. No seran admeses les sol·licituds presentades per associacions empresarials que ja hagueren presentat una sol·licitud d'ajuda en l'exercici 2018 en la convocatòria de 26 de desembre de 2017 (DOGV 28.12.2017), de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'efectua la convocatòria anticipada per a l'exercici 2018, de les ajudes en matèria d'industrialització per a associacions empresarials industrials dels sectors del calçat, ceràmic, metal·lomecànic, tèxtil, joguet, marbre, fusta – moble i il·luminació, químic, automoció i plàstic de la Comunitat Valenciana, dins de la primera fase d'implantació del pla estratègic de la indústria valenciana.



4. Cada entitat només podrà presentar una sol·licitud d'ajuda. Si una mateixa entitat presenta més d'una sol·licitud, s'admetrà únicament l'última que tinga entrada en la seu electrònica de la Generalitat, dins del termini establit.

5. Les sol·licituds que no acrediten clarament la condició d'associació multisectorial i comarcal podran ser no admeses i excloses de la seua avaluació, sense necessitat que l'Administració requerisca prèviament l'entitat sol·licitant per a l'esmena d'aquest defecte.

6. No podran obtindre la condició de beneficiàries les entitats sol·licitants en què concórrega alguna de les circumstàncies previstes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Quart. Obligacions de les entitats beneficiàries

1. Les entitats beneficiàries d'aquestes ajudes hauran de complir totes les obligacions establides en l'Ordre 22/2016, de 27 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les ajudes en matèria d'industrialització.

2. En qualsevol moment de la vigència de l'expedient, les entitats sol·licitants hauran d'actualitzar la documentació presentada que haguera patit alguna modificació. En especial, hauran de comunicar els canvis en la representació, raó social o adreça de correu electrònic de l'entitat quan es produïsquen. Es consideraran correctament practicades les notificacions anteriors a la data de comunicació d'aquestes variacions a l'Administració, que s'hagen dirigit a la persona representant o adreça de correu electrònic que figure inicialment en l'expedient.





Cinqué. Actuacions subvencionables

1. L'objectiu d'aquestes ajudes és donar suport a les actuacions realitzades per associacions multisectorials comarcals que milloren la competitivitat i la sostenibilitat econòmica, social i mediambiental de les empreses industrials de la Comunitat Valenciana. Seran en concret subvencionables totes o alguna de les actuacions següents, desenvolupades entre l'1 de gener i el 31 d'octubre de 2018, que s'emmarquen en alguna de les tipologies següents:

1.1. Actuacions per a incorporar noves empreses a les associacions.

1.2. Organització de programes de formació, trobades, seminaris i conferències destinats a fomentar la millora de la competitivitat i dels processos productius en la indústria valenciana.

1.3. Actuacions de foment de l'ecoinnovació i l'economia circular en la indústria valenciana.

1.4. Participació agrupada en certàmens o altres activitats de promoció exterior.

1.5. Actuacions que ajuden a la transformació del sector al model d'indústria 4.0.

1.6. Actuacions que fomenten la competitivitat de les indústries del sector per mitjà de millores en l'eficiència energètica.

2. El pressupost mínim subvencionable del projecte global d'actuacions serà de 5.000 euros, IVA exclòs. Les sol·licituds el pressupost mínim subvencionable total de les quals no arribe a l'esmentat import seran desestimades.



Sisé. Despeses subvencionables

1. Tindran la consideració de despeses subvencionables les que satisfacen el que estableix l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que hagen sigut efectivament pagades entre l'1 de gener de 2018 i la finalització del període de justificació, i s'enquadren en alguna de les categories:

a) Col·laboracions externes, serveis tècnics, serveis professionals i serveis d'informació i difusió que siguen necessaris per al desenvolupament del projecte. No s'admetran despeses de personal propi de les associacions. En els projectes de participació en certàmens o activitats de promoció exterior s'acceptaran exclusivament les despeses vinculades directament a l'organització i/o participació en aquestes, excepte el lloguer de l'espai.

b) Despeses d'auditoria per a l'elaboració de l'informe de revisió del compte justificatiu de la subvenció per una entitat auditora externa inscrita en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes, fins a un import màxim de sis-cents euros, IVA exclòs, per sol·licitud.

2. Només seran subvencionables les despeses de les actuacions que beneficien empreses industrials amb centre productiu a la Comunitat Valenciana. Quan les actuacions beneficien, a més, empreses no industrials o empreses amb centre productiu fora de la Comunitat Valenciana, només es consideraran subvencionables els costos que puguen imputar-se proporcionalment a empreses industrials a la Comunitat Valenciana, i l'entitat sol·licitant haurà de justificar i acreditar la proporció imputable a aquestes empreses.

3. No seran subvencionables les despeses que s'hagen repercutit totalment o parcialment a les empreses beneficiades per l'actuació subvencionable, i l'entitat sol·licitant haurà de presentar una declaració responsable en aquest sentit.

4. Els costos associats als projectes subvencionats per aquesta convocatòria no podran rebre simultàniament ajudes públiques d'altres convocatòries procedents d'aquesta o una altra Administració.

5. Només podran considerar-se subvencionables aquelles despeses que, de manera indubtable, responguen a la naturalesa del projecte a subvencionar i siguen estrictament necessàries, d'acord amb la descripció de les actuacions aportada en la memòria.

6. Els costos, per a ser considerats subvencionables, hauran de tindre un nivell de desglossament suficient per a valorar la seua adequació a l'activitat a què s'associen. Els conceptes, amb un desglossament deficient, podran ser considerats com no subvencionables sense necessitat de requeriment previ per a la seua esmena.

7. La justificació a l'entitat auditora dels costos subvencionables es farà per mitjà de la presentació de les factures o documents comptables de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa i l'acreditació del seu pagament. L'acreditació del pagament es realitzarà amb la documentació següent:

a) Transferència bancària: còpia del resguard de la transferència en què figure el número de factura o, a falta d'això, el concepte abonat i còpia del càrrec en el compte corresponent.

b) Xecs i pagarés: còpia del xec o pagaré firmat i còpia de l'extracte bancari del càrrec en el compte corresponent. No s'admeten xecs al portador.

c) Efectes mercantils garantits: còpia compulsada del document i l'acreditació del pagament de l'efecte per l'entitat que l'haguera realitzat.

d) No s'admetran pagaments en metàl·lic ni pagaments per finestreta d'entitats de crèdit.

8. En aplicació del que disposa la disposició addicional tercera de la Llei 22/2017, de 29 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2018, els costos subvencionables tindran la consideració d'operacions de capital per considerar-se activitats d'industrialització, investigació, desenvolupament i innovació i de formació de capital humà, vinculades a la reactivació econòmica.

9. No s'acceptaran operacions amb persones o entitats vinculades a l'entitat beneficiària, entenent-se com a tals aquelles en què concórrega alguna de les circumstàncies indicades en el punt 2 de l'article 68, del reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

10. En cap cas es consideraran despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació.





Seté. Quantia de l'ajuda

1. L'ajuda consistirà en una subvenció del 100 % de les despeses que siguen considerades com a subvencionables, si bé l'ajuda total de minimis concedida a una única entitat no podrà ser superior a 200.000 euros en l'exercici fiscal en curs i els dos exercicis fiscals anteriors, de conformitat amb els límits i les condicions previstes en el Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis.

2. S'entendrà com a única entitat totes les entitats que tinguen almenys un dels vincles entre si següents:

a) Una entitat posseeix la majoria dels drets de vot d'una altra entitat.

b) Una entitat té dret a nomenar o revocar la majoria dels membres de l'òrgan d'administració, direcció o control d'una altra societat.



c) Una entitat té dret a exercir una influència dominant sobre una altra, en virtut d'un contracte formalitzat amb aquesta o una clàusula estatutària de la segona.

d) Una entitat, associada a una altra, controla sola, en virtut d'un acord realitzat amb altres persones associades de la segona, la majoria dels drets de vot de la primera.

e) Les entitats que mantinguen qualsevol de les relacions previstes en les lletres a) a d) del paràgraf primer a través d'una altra o altres entitats també es consideraran una única entitat.

3. En el cas de fusions d'entitats, totes les ajudes de minimis concedides anteriorment a qualsevol de les entitats que es fusionen es tindran en compte per a determinar si la concessió d'una nova ajuda de minimis a la nova entitat supera el límit màxim pertinent.



Huité. Presentació de sol·licituds

1. La presentació de les sol·licituds i la documentació annexa per a l'obtenció de les ajudes s'ha de realitzar obligatòriament de forma electrònica, de conformitat amb el que estableix per a les persones jurídiques l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. No obstant això, si a pesar d'estar obligades a presentar electrònicament la sol·licitud, alguna entitat la presenta presencialment, l'Administració instructora la requerirà perquè rectifique aquest defecte a través de la seua presentació electrònica en el termini de 10 dies, però es considerarà com a data de la sol·licitud aquella en què es realitze la presentació telemàtica, per la qual cosa si aquesta es produeix després del termini establit en el resolc deu, la sol·licitud serà no admesa per extemporània.

2. Les entitats sol·licitants trobaran les instruccions per a emplenar electrònicament la sol·licitud general de subvenció, en el web www.indi.gva.es/tramitacion-telematica, en l'enllaç «Instruccions».



3. L'entitat ha d'emplenar i firmar l'imprés de sol·licitud i la documentació annexa que s'exigeix en el resolc nové d'aquesta convocatòria, i ha d'utilitzar el procediment que estarà disponible en el catàleg de serveis públics interactius de la Generalitat a través d'https://sede.gva.es, apartat «Serveis en línia», i accediran al tràmit de sol·licitud d'ajuda dissenyat a aquest efecte. Tant la sol·licitud com la resta de documents a presentar els ha de firmar electrònicament l'entitat, i ha d'utilitzar per a això el seu certificat de persona jurídica o, si escau, un certificat electrònic de representació de persona jurídica, emés per qualsevol de les entitats admeses pel portal electrònic de la Generalitat. També podrà presentar-se la sol·licitud i firmar-se la documentació amb el certificat digital de la persona representant de l'entitat que conste en el Registre de Representants de la Generalitat.



Nové. Documentació que ha d'adjuntar la sol·licitud

1. Les sol·licituds s'han de formalitzar electrònicament en model normalitzat, i en aquestes hauran d'emplenar-se expressament les declaracions següents:

a) Declaració responsable de totes les ajudes obtingudes per l'entitat per als mateixos costos subvencionables, a fi de comprovar que no s'incompleix la prohibició d'altres ajudes, establida en l'apartat 4 del resolc sisé d'aquesta convocatòria.

b) Declaració responsable que l'entitat no està incursa en alguna de les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i, en particular, que no és deutora de la Generalitat d'obligacions per reintegrament de subvencions.

2. En el cas que l'entitat denegue expressament l'autorització a l'Administració convocant perquè obtinga de forma directa, a través de certificats electrònics, l'acreditació del compliment d'obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, en els termes que preveuen els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, l'entitat haurà d'aportar, juntament amb la sol·licitud, els certificats que s'indiquen a continuació:

a) De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, el certificat que acredite que l'entitat està al corrent de les seues obligacions tributàries.



b) De la Tresoreria General de la Seguretat Social, el certificat acreditatiu que l'entitat està al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social

c) Dels Serveis Territorials de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, el certificat acreditatiu que l'entitat no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.

Els certificats expedits per les administracions tributàries i per la Seguretat Social tindran una validesa de sis mesos des de la data de la seua expedició, d'acord amb el que estableix l'article 23.3 del Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament general de subvencions. La Direcció General d'Indústria i Energia podrà requerir l'entitat si la informació obtinguda presenta alguna incidència.



3. Adjunts a la sol·licitud i, si escau, als certificats anteriors, s'acompanyaran necessàriament els documents següents:

a) Model normalitzat d'annex I, que contindrà degudament emplenades les declaracions responsables següents:

I. Declaració responsable que l'entitat compleix la normativa d'integració laboral de persones amb discapacitat o, si escau, l'exempció d'aquesta obligació, i que estan al corrent en el compliment de la Llei 6/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, de prevenció, qualitat i control ambiental d'activitats a la Comunitat Valenciana; del Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social; de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, i de la Llei 9/2003, de 2 d'abril, per a la igualtat entre dones i homes.



II. Declaració responsable que les despeses subvencionables no s'han repercutit totalment o parcialment a les empreses beneficiades per l'actuació.

III. Declaració responsable de les circumstàncies arreplegades en l'article 11.5 de les bases reguladores com a criteris de preferència per als casos d'empat de puntuació, quan concórreguen en l'entitat sol·licitant. La falta d'emplenament d'algun d'aquests apartats s'entendrà en el sentit que l'entitat sol·licitant no posseeix aquests criteris de desempat, sense necessitat de requeriment d'esmena per part de l'Administració actuant.

b) Còpia escanejada de l'escriptura de constitució de l'entitat sol·licitant i dels estatuts vigents, en els quals conste expressament l'àmbit multisectorial i comarcal de l'associació.

c) Certificat actualitzat en 2018, emés amb una antelació màxima a la sol·licitud de subvenció d'un mes, en el qual s'acredite la inscripció vigent en el registre corresponent.

d) Còpia de les actes de les reunions realitzades per l'associació en els exercicis 2015, 2016 i 2017, així com dels acords adoptats.



e) Memòria descriptiva del projecte per al qual se sol·licita l'ajuda, segons el model normalitzat. La memòria serà l'únic referent per a aplicar els criteris de valoració, per la qual cosa un deficient emplenament, o la seua difícil comprensió, generarà una minusvaloració del projecte o, fins i tot, una denegació de la sol·licitud.

f) Dades de domiciliació bancària segons el model facilitat a aquest efecte, excepte si ja s'han presentat amb anterioritat davant de la Generalitat i no han experimentat variació, i en aquest cas serà obligatori incloure en la memòria el número de compte utilitzat anteriorment i donat d'alta a aquests efectes.

g) Declaració responsable, segons model normalitzat, de totes les ajudes de minimis concedides com a única entitat per a qualsevol projecte i independentment dels costos subvencionats, en l'exercici fiscal en curs i en els dos exercicis fiscals anteriors. El moment en què ha de considerar-se concedida una ajuda de minimis és aquell en què es reconega a l'entitat el dret legal a rebre l'ajuda, amb independència de la data de pagament de l'ajuda de minimis a l'entitat. Només es podran concedir noves ajudes de minimis després d'haver comprovat l'Administració que això no donarà lloc al fet que l'import total de les ajudes concedides a la beneficiària com a única entitat sobrepasse el límit màxim de 200.000 euros durant l'exercici fiscal en curs i els dos exercicis fiscals anteriors.

h) Annex normalitzat de dades de l'actuació, en el que s'haurà d'omplir en tot cas el sector a què pertany, el tipus d'actuació entre les previstes en el resolc quint, el sumatori de totes les despeses que es consideren subvencionables, una denominació descriptiva del projecte d'inversió, així com la ubicació del mateix, concretant província i municipi.



4. En els casos de no subjecció o exempció, total o parcial, de l'IVA, així com en aquells casos en què l'associació aplique una prorrata de l'IVA, haurà d'aportar-se juntament amb la sol·licitud qualsevol certificat o documentació que acredite aquestes circumstàncies; si no s'aporta es considerarà que l'import de l'IVA suportat no és subvencionable. Aquesta situació respecte a l'IVA s'haurà, a més, d'explicar adequadament en l'apartat del pressupost de la memòria descriptiva, a més de reflectir-se expressament en l'informe d'auditoria que es presente amb la justificació de l'ajuda.

5. L'òrgan competent per a la instrucció i resolució de l'expedient podrà requerir de l'associació sol·licitant en qualsevol moment altres dades, documents i informes complementaris que siguen necessaris per a la resolució de l'expedient.



Deu. Termini de presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds serà des del 28 de febrer fins al 28 de març de 2018, ambdós dies inclosos. Només seran admeses les sol·licituds que hagen sigut gravades en el Registre Electrònic de la Generalitat fins a les 23.59 hores de l'últim dia de termini de presentació (hora oficial peninsular espanyola).



Onze. Esmena de sol·licituds

1. Quan la sol·licitud no dispose dels requisits indicats en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o no s'adjunte la documentació que, d'acord amb aquesta resolució, siga exigible o es considere necessària per a resoldre, es requerirà l'entitat perquè, en el termini de 10 dies hàbils, esmene la falta o adjunte els documents requerits, amb indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seua petició, amb resolució prèvia que haurà de ser dictada en els termes que preveu l'esmentada legislació bàsica.

2. La notificació electrònica dels actes administratius produirà efectes jurídics pel fet que aquesta via és obligatòria per a les persones jurídiques. De conformitat amb l'article 43 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb l'article 54 del Decret 220/2014, la pràctica de la notificació electrònica es realitzarà, amb caràcter general, per compareixença electrònica, de la manera següent:

a) L'entitat sol·licitant, o la persona representant degudament registrada, accedirà al contingut de l'actuació administrativa corresponent a través de la seu electrònica de la Generalitat. Abans, s'enviarà per correu electrònic, a l'adreça facilitada en la sol·licitud, un avís de notificació, de caràcter informatiu, que li comunicarà l'existència d'una notificació, així com l'adreça de la pàgina web a què ha d'accedir per a obtindre-la.

b) Aquest avís de notificació haurà d'especificar, a més de les dades que permeten la identificació de la notificació, de conformitat amb el que disposa la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, que transcorreguts deu dies naturals a partir de la data de posada a disposició de la notificació, sense que tinga lloc l'accés a aquesta, equivaldrà al rebuig de la notificació als efectes previstos en la normativa legal vigent, llevat que d'ofici o a instàncies de la destinatària es comprove la impossibilitat tècnica o material de l'accés.

c) La notificació ha de contindre la identificació de l'òrgan administratiu que efectua la notificació, la referència al tipus de document que es notifica, el número d'expedient a què fa referència, i la data i registre d'eixida.

d) Si l'entitat accepta la notificació en el termini atorgat, podrà accedir als documents objecte d'aquesta, que també tindran format per a impressió.

e) Es deixarà constància en l'expedient administratiu de l'acceptació o rebuig de la notificació electrònica en el termini atorgat, la qual cosa produirà els efectes previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Dotze. Criteris de valoració de les sol·licituds

1. El procediment de concessió de les subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, que es realitzarà per mitjà de la comparació de totes les sol·licituds admeses, i s'establirà una priorització entre aquelles que hagen obtingut la puntuació mínima de 50 punts, i sense poder superar la llista prioritzada, en tot cas, els límits pressupostaris assenyalats.

2. La valoració de les sol·licituds de subvencions es realitzarà atenent els criteris establits en els apartats 2, 3, 4 i 5 de l'article 11 de les bases reguladores, d'acord amb les puntuacions i els llindars mínims següents:



1.1. Fins a 30 punts Puntuació màxima llindar mínim

Viabilitat tècnica i econòmica 15 5

Fortalesa de l'enfocament proposat 10 5

Coherència del pla de treball 5

1.2. Fins a 60 punts Adequació a les necessitats d'industrialització o demandes del sector, del mercat o de l'àmbit territorial d'influència 25 10

Contribució a la millora de la competitivitat 20 10

Contribució al desenvolupament industrial sostenible i la reducció de l'impacte mediambiental. 15

1.3. Fins a 10 punts Contribució a la millora de qualitat de la vida ciutadana o utilitat de solució per a problemes socials 5

La contractació de persones amb discapacitat o diversitat funcional mes enllà del percentatge mínim establit per la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat 5









3. En el cas que el crèdit consignat en la convocatòria siga suficient, atenent el nombre de sol·licituds una vegada finalitzat el termini de presentació, no serà necessari fixar ordre de prelació entre les sol·licituds que posseïsquen els requisits establits en les convocatòries.

4. Quan l'import de la subvenció que puga concedir-se siga inferior a la que figura en la sol·licitud presentada, perquè el crèdit sobrant per a l'última sol·licitud admissible no arriba al 100 % dels costos subvencionables, l'òrgan instructor podrà proposar a l'entitat reformular la seua sol·licitud per a ajustar els compromisos i les condicions a la subvenció atorgable. La reformulació l'haurà d'acceptar expressament l'entitat a la qual es propose en el termini màxim de 10 dies des de la notificació de l'esmentada proposta, i es considerarà l'absència d'acceptació expressa com a rebuig d'aquesta.



Tretze. Comissió tècnica instructora

De conformitat amb el que disposa l'article 10 de l'Ordre 22/2016, de 27 d'octubre, la Comissió Tècnica Instructora elaborarà una llista ordenada de les associacions sol·licitants admeses amb la puntuació obtinguda, i elevarà a l'òrgan concedent les corresponents propostes de concessió i denegació d'ajudes i la determinació de les seues quanties. La composició de la Comissió i el seu funcionament serà l'establit en l'esmentat article 10 de l'Ordre 22/2016, de 27 d'octubre.



Catorze. Resolució de concessió

1. Es delega en la direcció general amb competències en matèria d'indústria la resolució de les sol·licituds de subvenció que es presenten a l'empara d'aquesta convocatòria d'ajudes. L'òrgan competent per a la resolució d'aquestes subvencions serà, així mateix, competent per a dictar la resolució prevista en l'article 13 de les bases reguladores.

2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos comptador des de la publicació de la corresponent convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3. Transcorregut el termini abans mencionat sense que s'haja notificat resolució expressa, les entitats interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu. Tot això, sense perjudici que subsistisca l'obligació legal de l'Administració de resoldre expressament sobre la petició formulada.

4. La resolució del procediment de concessió es notificarà a les entitats interessades per mitjà de la publicació en la pàgina web de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, en aplicació de l'article 45.1.b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. També es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en la Base de Dades Nacionals de Subvencions, en compliment d'allò que s'ha establit sobre publicitat de subvencions en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Quinze. Resolució d'incidències i casos de modificació de la subvenció

1. Es delega en la direcció general amb competències en matèria d'indústria la resolució de les incidències que es produïsquen amb anterioritat o posterioritat a la concessió, en especial les que fan referència a renúncies i modificacions del projecte subvencionat i de la subvenció concedida.

2. L'entitat beneficiària haurà de realitzar el projecte objecte de subvenció en la forma descrita en la sol·licitud i en la corresponent memòria, i de manera que es complisca la finalitat de l'ajuda, i s'han de respectar els costos indicats en la sol·licitud i pels imports que s'hi especifiquen. Si durant l'execució del projecte es produeixen circumstàncies excepcionals que modifiquen el desenvolupament previst, l'entitat beneficiària procedirà de la manera següent, d'acord amb la tipologia de la modificació:

a) Modificacions en el projecte que no alteren aspectes essencials d'aquest: s'hauran de comunicar electrònicament a l'Administració convocant i motivar adequadament l'absència d'impacte rellevant en el pla d'acció.

b) Modificacions en el projecte que alteren aspectes essencials: s'haurà de sol·licitar electrònicament l'autorització prèvia i expressa de l'Administració convocant, que només serà procedent si conclou que la valoració del projecte modificat no hauria sigut inferior a l'efectuada per la Comissió Tècnica Instructora.

3. Les sol·licituds d'autorització de la modificació en cap cas podran suposar un increment en l'import de l'ajuda concedida. No serà admesa cap modificació de l'actuació subvencionada que comprometa el fi per al qual es va concedir l'ajuda o quan, com a resultat de l'esmentada modificació, la valoració del projecte haguera resultat inferior. No s'admetrà, en cap cas, una modificació el resultat de la qual reduïsca més del 60 % el pressupost aprovat del projecte inicial.



4. L'entitat sol·licitant haurà de comunicar igualment l'obtenció concurrent d'altres subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens públics, cosa que podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió o, si escau, a la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció.



Setze. Justificació de les ajudes

1. Les entitats beneficiàries hauran de presentar la documentació justificativa fins al 31 d'octubre de 2018 de forma telemàtica en els mateixos termes del resolc huité.

2. La documentació justificativa que haurà de presentar-se de conformitat amb el que disposa l'article 14 de l'Ordre 22/2016, de 27 octubre, és la següent:

a) Informe d'empresa auditora de comptes inscrita com a exercent en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes dependents de l'Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes, amb el contingut establit en l'article 14, punts 5, 6 i 7, de l'Ordre 22/2016, de 27 d'octubre, firmat electrònicament.

b) Compte justificatiu d'acord amb el model normalitzat, firmat per l'entitat beneficiària i avalada per l'informe d'auditoria firmat.

c) Memòria tecnicoeconòmica i resum de les dades bàsiques de les actuacions, segons el model normalitzat.

En el cas d'haver denegat expressament l'autorització a l'òrgan convocant perquè obtinga de forma directa, a través de certificats electrònics, l'acreditació del compliment de obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, haurà d'aportar els certificats indicats en l'apartat dos del resolc nové d'aquesta resolució.

3. La direcció general competent en matèria d'indústria podrà requerir la informació addicional que, en cada cas, estime necessària per a acreditar el compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció.



Dèsset. Minoració i reintegrament de les ajudes

1. Serà procedent la minoració de les ajudes, amb pèrdua parcial o total del dret al cobrament de la subvenció i, si escau, el reintegrament de les ajudes concedides, amb reembossament de les quantitats ja percebudes i l'exigència dels interessos de demora des del moment del pagament, en els supòsits que les entitats beneficiàries incomplisquen les obligacions i els requisits que s'estableixen en aquesta convocatòria i en les bases reguladores, en especial en els casos següents:

a) Incompliment dels fins per als quals es va concedir la subvenció.



b) Incompliment de la realització del projecte aprovat o de les despeses subvencionables.

c) Nul·la o insuficient justificació de la subvenció.

d) Concessió després de la presentació de la sol·licitud d'altres ajudes públiques per als mateixos costos subvencionables.

e) En els casos en què concórrega alguna de causes de reintegrament que estableix l'article 37 de la Llei general de subvencions.

2. Quan l'entitat beneficiària aproxime el compliment significativament al compliment total i n'acredite una actuació inequívocament tendent a la satisfacció dels seus compromisos i de les condicions de l'atorgament, la minoració o, si escau, el reintegrament es calcularà proporcionalment a la part del projecte que no compleix els fins, que no s'ha executat o que no s'ha justificat.

3. A l'efecte del que disposen els apartats anteriors, es considerarà, en tot cas, que s'ha produït un incompliment total, que comporta la revocació de la subvenció i, si escau, el reintegrament total de l'ajuda pagada, més els interessos de demora des del pagament de la subvenció, en els casos següents:

a) Modificació no autoritzada d'alguna de les característiques essencials del projecte aprovat.

b) Execució o justificació inferior al 60 % de l'import del projecte aprovat inicial, o del 90 % del projecte modificat amb l'autorització prèvia.

c) Alteració substancial dels fins per als quals es va concedir la subvenció.

4. Es delega en la direcció general amb competències en matèria d'indústria la resolució per la qual s'acorde la minoració o el reintegrament de les ajudes, que haurà d'ajustar-se a les previsions contingudes en la Llei general de subvencions, en el seu reglament de desplegament i en l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



Díhuit. Recursos

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar, potestativament, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, un recurs de reposició davant del mateix òrgan que l'ha dictat, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació. O bé, directament un recurs contenciós administratiu, davant de la Sala Contenciosa Administratiu del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que preveu l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



València, 21 de febrer de 2018.– El conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball: Rafael Climent González.

Mapa web