Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 14 de febrer de 2018, del president de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), per la qual es convoquen subvencions per a certificació d'R+D+I (CERTIFICA-CV) a càrrec del pressupost de l'exercici 2018. [2018/2021]

(DOGV núm. 8245 de 01.03.2018) Ref. Base de dades 002176/2018




El programa posat en marxa mitjançant aquesta resolució s'ha elaborat amb la finalitat de desenvolupar les mesures relatives a l'R+D+I empresarial previstes en l'Estratègia d'especialització intel·ligent de la Comunitat Valenciana (RIS3 CV) en l'àmbit del desenvolupament d'accions complementàries de foment de l'R+D+I.

La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, estableix en l'article 23 que el procediment per a la concessió de subvencions s'iniciarà sempre d'ofici, per mitjà de convocatòria aprovada per l'òrgan competent.

Per això, i en virtut del que disposen l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública del sector públic instrumental i de subvencions, i l'article 3 de l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes en matèria d'R+D i innovació empresarial per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), resolc:





Article 1. Objecte de la resolució

1. L'objecte d'aquesta resolució és convocar la concessió per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) de subvencions vinculades a projectes de certificació d'R+D+I (CERTIFICA-CV) a càrrec del pressupost de l'exercici 2018.

2. Les bases reguladores d'aquesta convocatòria són les aprovades mitjançant l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes en matèria d'R+D i innovació empresarial per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) núm. 7927, de 29 de novembre de 2016; en aquestes bases s'estableixen les condicions de les ajudes en allò no previst en aquesta convocatòria.



Article 2. Empreses beneficiàries

1. Poden sol·licitar aquestes ajudes les pimes amb seu social o establiment de producció ubicat a la Comunitat Valenciana en el moment de la presentació de la justificació que no incórreguen en cap de les prohibicions que s'estableixen en l'article 13.2. de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i que complisquen la resta de requisits establits en els articles 4 i 43 de l'Ordre 27/2016.

2. Als efectes d'aquesta convocatòria, es considerarà pime l'entitat les característiques de la qual s'ajusten al que disposa l'annex I del Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DO L 187 de 26.06.2014).



Article 3. Actuacions susceptibles de suport. Requisits generals dels projectes

1. L'IVACE subvencionarà l'obtenció de certificats en matèria d'R+D+I emesos per empreses o entitats acreditades per l'Entitat Nacional d'Acreditació (ENAC), per als projectes concretats en la memòria presentada per les empreses sol·licitants, sempre que reunisquen els requisits previstos en l'article 44 de les bases reguladores. Seran susceptibles de suport els certificats enquadrats en alguna les actuacions que a continuació s'indiquen:

a) Actuació 1. Certificació de projectes d'R+D+I, desenvolupats per les empreses beneficiàries als efectes de deducció fiscal segons l'article 35 de la Llei d'Impost de Societats (Llei 27/2014), en els quals es distingirà entre les tipologies següents:

– Certificat de projecte de contingut i primera execució.

– Certificat de projecte de contingut i primera execució amb personal d'R+D en exclusiva.

– Certificat de mostraris o de projectes de demostració inicial o projectes pilot d'animació o videojocs.

– Certificat de projecte de contingut i execució amb ex ante previ o seguiment.

– Certificat de projecte ex ante.

b) Actuació 2. Certificació de la dedicació exclusiva del personal a tasques d'R+D+I segons el Reial decret 475/2014, sobre bonificacions en la cotització a la Seguretat Social del personal investigador.

c) Actuació 3. Certificació de la capacitat d'innovació, a través de les normes reconegudes següents, pel Ministeri d'Economia, Indústria i Competitivitat:

– Jove Empresa Innovadora (JEI), segons l'especificació AENOR EA0043.

– Certificació de PIME innovadora, segons l'especificació AENOR EA0047.

– Certificació d'acord amb la norma UNE 166.002 «Sistemes de gestió de l'R+D+I».

2. El projecte ha d'executar-se en el marc d'un desenvolupament sostenible i de foment de la conservació, protecció i millora del medi ambient i comptar amb un certificat que declare la no-afecció del projecte a la denominada «Xarxa Natura», espai físic d'especial protecció mediambiental configurat així per la Unió Europea; la tramitació per a obtindre el mencionat certificat la realitzarà l'IVACE basant-se en la informació del projecte aportada per l'empresa sol·licitant.





Article 4. Costos subvencionables

1. D'acord amb el que estableix l'article 45 de les bases reguladores, es consideren subvencionables els costos de la certificació realitzada per empreses o entitats acreditades per ENAC.

2. No es consideraran subvencionables els béns i serveis adquirits o prestats per persones, entitats o empreses vinculades amb l'empresa beneficiària, entenent per tals les que responguen a la definició de l'article 68.2 del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

3. En cap cas es consideraran despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació ni els impostos sobre la renda.



Article 5. Característiques de l'ajuda

1. L'ajuda consistirà en una subvenció del cost de la certificació realitzada per una empresa o entitat acreditada per ENAC, amb les següents limitacions d'acord amb el tipus de certificat:

– Actuacions 1 i 2. Subvenció a fons perdut de fins a un 60 % del cost del certificat, amb un màxim de 3.000 euros.

– Actuació 3. Subvenció a fons perdut de fins a un 75 % del cost del certificat, amb un màxim de 1.000 euros.

2. L'ajuda està subjecta al règim de minimis i això implica que l'ajuda total de minimis concedida a una única empresa no serà superior a 200.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals. Als efectes d'aquesta convocatòria, s'entén per única empresa la definició establida en l'apartat 2 de l'article 2 del Reglament (CE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis. Per a les empreses que realitzen per compte d'altri operacions de transport de mercaderies per carretera, caldrà ajustar-se als límits i les condicions de l'article 3, apartats 2 i 3, de la dita disposició.



Article 6. Termini i forma de presentació de les sol·licituds

1. La presentació de les sol·licituds s'ajustarà al que estableix l'article 5 de les bases reguladores.

2. El termini de presentació de sol·licituds s'iniciarà el dia 2 de març de 2018 i finalitzarà el 22 de març de 2018 a les 23:59.59 hores.

3. La tramitació del procediment serà electrònica. La presentació electrònica requereix que l'empresa sol·licitant dispose de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat, bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), ambdós emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana; DNI electrònic; certificat de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre, així com els certificats reconeguts en la llista de confiança de prestadors de serveis de certificació establits a Espanya, publicat en la seu electrònica del Ministeri d'Energia, Turisme i Agenda Digital. La sol·licitud es presentarà en el registre electrònic de l'IVACE accessible a través de la seua pàgina web http://www.ivace.es.

4. La presentació de la sol·licitud porta implícita l'acceptació de les bases, inclòs el que disposa aquesta convocatòria.

5. A més de la documentació prevista en l'article 5.5 de l'Ordre 27/2016, l'empresa ha de presentar, juntament amb l'imprés de sol·licitud, la memòria i els seus annexos, la documentació següent:

a) Documentació relativa a la personalitat jurídica de l'empresa sol·licitant:

– Quan siga una societat la inscripció en el Registre Mercantil de la qual siga obligatòria, l'IVACE obtindrà la informació relativa a la personalitat jurídica de l'empresa sol·licitant, si bé podrà requerir-li directament la presentació d'algun document concret.

– En el cas d'empreses sol·licitants la inscripció en el Registre Mercantil de les quals no siga obligatòria (empresaris individuals, cooperatives), s'ha d'aportar fotocòpia dels documents següents: contracte o acta de constitució i estatuts vigents, poder de representació del firmant de la sol·licitud o document equivalent segons les prescripcions legals, i DNI si és empresari individual i no ha autoritzat l'IVACE per a la seua obtenció en l'imprés de sol·licitud.

b) Relativa al compliment d'obligacions mediambientals:

Instrument ambiental a què estiga sotmesa l'activitat o les instal·lacions en què l'entitat sol·licitant ha d'executar el projecte. En cas d'estar-ne exempta o en tràmit d'obtenció, s'ha d'aportar documentació que acredite aquesta circumstància, sense perjudici de l'aportació posterior de l'instrument ambiental. S'entén per lloc d'execució del projecte l'establiment de l'empresa sol·licitant on es desenvolupa, en la seua totalitat o en la part més significativa, l'activitat que és objecte de certificació.

c) Relativa al compliment d'obligacions fiscals i amb la Seguretat Social:

Només caldrà presentar la documentació acreditativa d'estar al corrent en el cas que no haja autoritzat l'IVACE per a la seua obtenció per mitjans telemàtics.

No caldrà aportar la documentació anterior que ja estiga en poder de l'IVACE, sempre que es mantinga vigent i s'aporte la declaració de vigència a aquest efecte, segons el model disponible en l'adreça d'internet de l'IVACE: http://www.ivace.es.

6. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o no s'adjunte la documentació que d'acord amb aquesta convocatòria siga exigible, es requerirà l'empresa sol·licitant perquè en el termini de 10 dies hàbils des del següent al de la recepció del requeriment esmene la falta o adjunte els documents preceptius, amb l'advertiment que si no ho fa es considerarà que ha desistit de la seua sol·licitud, després de la resolució prèvia dictada en els termes que preveu la legislació administrativa.

7. Els requeriments es realitzaran per mitjans electrònics i s'entendran practicats o rebutjats en els termes que s'assenyalen en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest sentit, si transcorren deu dies naturals sense que s'accedisca al contingut del requeriment, s'entendrà que la notificació ha sigut rebutjada i es considerarà realitzat el tràmit de la notificació.

8. Es delega en la persona que exercisca la direcció de l'àrea d'Empreses i Associacions de la Unitat IVACE Innovació la resolució de les incidències produïdes amb anterioritat a la concessió, en especial les referides a desistiments, canvi d'empresa sol·licitant i canvi de projecte.





Article 7. Criteris d'avaluació

Els projectes es prioritzaran atenent els criteris especificats a continuació i la ponderació que s'especifica sobre un total de 100 punts:



1. Qualitat del projecte. Màxim: 88 punts.

Certificat de Jove Empresa Innovadora (JEI): 88 punts.

Certificat de PIME Innovadora: 80 punts.

Certificat de la dedicació exclusiva del personal a tasques d'R+D+I: 70 punts.

Certificat de projecte amb personal d'R+D en exclusiva: 60 punts.



Certificat de projecte de contingut i primera execució: 50 punts.



Certificat de mostraris o de projectes de demostració inicial o projectes pilot d'animació o videojocs: 40 punts.

Certificat UNE 166.002 «Sistemes de gestió de l'R+D+I»: 30 punts.

Certificat de projecte de contingut i execució amb ex ante previ o seguiment: 20 punts.

Certificat de projecte ex ante: 10 punts.

2. Característiques de l'empresa sol·licitant. Màxim: 12 punts.

a) L'empresa sol·licitant compta amb un Pla d'igualtat d'oportunitats encara que no li l'exigisca la normativa vigent. 0 – 4 punts.



b) L'activitat principal de l'empresa està alineada amb les prioritats temàtiques de la Comunitat per al Coneixement i la Innovació del Clima, Climate KIC (Knowledge and Innovation Community of the European Institute of Innovation and Technology for the Climate disponible en http://www.climate-kic.org/), i es valoraran els projectes empresarials amb impacte favorable en simbiosi industrial, control de gasos d'efecte d'hivernacle, sistemes de transport eficients, tècniques de construcció conduents a la reducció d'emissions, gestió de l'aigua, bioeconomia: 0 – 4 punts.

c) Percentatge de persones amb diversitat funcional, sobre el total de la plantilla, per damunt del mínim legal exigible: 0 – 4 punts.



Article 8. Resolució de la convocatòria

1. La presidència de l'IVACE és l'òrgan competent per a dictar les resolucions d'aprovació o denegació de les ajudes corresponents a aquesta convocatòria.

2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos, a comptar des de la publicació de l'extracte de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Transcorregut el termini sense que s'haja notificat la resolució expressa, les empreses sol·licitants entendran desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu; tot això sense perjudici de l'obligació de resoldre expressament que incumbeix a l'Administració.

3. La resolució motivada del procediment es notificarà a les empreses interessades via telemàtica i les ajudes concedides es publicaran en la Base de Dades Nacionals de Subvencions (BDNS), en compliment del que s'estableix en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en la pàgina web de l'IVACE http://www.ivace.es, amb indicació de la convocatòria; el programa i el crèdit pressupostari a què s'imputen; l'empresa beneficiària; la quantitat concedida, i l'objectiu o la finalitat de la subvenció.

4. La resolució de concessió i o denegació posa fi a la via administrativa. Es delega en la persona titular de la Direcció General de l'IVACE la resolució dels recursos de reposició.



Article 9. Obligacions de les empreses beneficiàries

1. Les obligacions de les empreses beneficiàries estan especificades en l'article 10 de les bases reguladores d'aquesta convocatòria, sense perjudici de les previstes en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. La justificació de l'ajuda es realitzarà per mitjà d'un compte justificatiu amb aportació de justificants de despesa i pagament i en la forma exigida en les instruccions per a la justificació, aprovades per resolució de la Direcció General de l'IVACE.

a) En tot cas, comprendrà la documentació següent:

– Memòria que arreplegue de forma detallada les activitats realitzades.

– Còpia del certificat obtingut i de l'informe tècnic que l'acompanya.

– Relació de despeses de l'activitat, emplenada mitjançant l'aplicació «Justific@», accessible des de http://www.ivace.es.

– Justificants de despesa i pagament.

b) Els pagaments només s'admetran si estan realitzats a través d'una entitat financera i la seua justificació es farà mitjançant la presentació d'una còpia de l'extracte bancari que acredite l'eixida efectiva dels fons, juntament amb una còpia de la transferència o del xec nominatiu. En queden exclosos els pagaments realitzats en efectiu o per caixa.

c) En el cas que l'ordre de transferència i/o l'apunt de l'extracte bancari siguen globals i per tant estiguen referits a diversos justificants de despesa, relacionats o no amb el projecte, cal adjuntar-hi una relació detallada d'aquests en què apareguen el destinatari, la identificació del justificant de la despesa (el número de la factura o el concepte d'aquesta) i l'import pagat.

3. Terminis d'execució, justificació i de validesa de justificants de despesa i pagament.

a) La certificació objecte de la subvenció haurà de desenvolupar-se dins del període comprés entre l'1 de gener de 2018 i el 31 de desembre de 2018.

b) Seran subvencionables les despeses incorregudes en la realització del projecte sempre que la data del justificant de despesa estiga compresa en el període indicat en l'apartat anterior.

c) S'admetran els pagaments realitzats fins a la data de justificació del projecte.

d) La justificació de l'execució del projecte ha de presentar-se amb data límit de 5 de febrer de 2019.

4. Quan l'import facturat per una mateixa empresa proveïdora supere, IVA exclòs, la quantia de 17.999,99 euros, l'empresa beneficiària ha d'aportar en el moment de la justificació l'acreditació d'haver sol·licitat –abans de la contractació de la despesa– com a mínim tres ofertes de diferents empreses proveïdores sense vinculació entre elles ni amb l'empresa beneficiària de l'ajuda, entenent per tals les que responguen a la definició de l'article 68.2 del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.



Les ofertes han de seleccionar-se entre empreses amb paràmetres equiparables i complir els requisits següents:

a) Requisits materials: les ofertes han d'estar suficientment detallades, especificant-hi els treballs que han de realitzar-se i el seu preu, i han de ser comparables en el seu contingut.

b) Requisits formals: les ofertes han d'estar datades i contindre les dades que permeten la correcta identificació de la persona o empresa remitent, juntament amb el logo o el segell de l'empresa.

En cas de no optar per l'oferta més econòmica, s'ha de presentar un informe que justifique per què no s'ha triat la dita oferta.

Excepcionalment, en el cas que per les especials característiques del bé o servei no hi haja en el mercat suficient nombre d'entitats que el subministren o presten, se substituirà la presentació de les tres ofertes d'empreses proveïdores pels documents següents:

a) Un informe explicatiu, firmat per la representació legal, sobre les especials característiques del bé o servei que fan impossible la localització d'un mínim de tres empreses proveïdores. No serà admés com a justificant de la no-presentació de tres ofertes si el seu argument es basa en:



– Les característiques de l'empresa proveïdora (per exemple: «proveïdora habitual» o «subministradora única», sense que en aquest cas s'aporten més dades que ho acrediten, etc.).

– Les característiques genèriques del bé o servei (per exemple: «caràcter tecnològic del servei», etc.).

– Les característiques genèriques de l'empresa o entitat beneficiària (per exemple: «política de compres implantada i aprovada per la direcció», etc.).

b) Un annex a l'informe explicatiu amb documentació que acredite la busca d'empreses proveïdores del bé o servei.

5. Altres obligacions:

a) Inserir en el material divulgatiu relacionat amb la difusió del projecte el logotip de l'IVACE disponible en http://www.ivace.es.

b) Complir amb les seues obligacions fiscals i amb la Seguretat Social de manera que quede acreditada aquesta circumstància en el moment previ a l'atorgament de l'ajuda i al del reconeixement de l'obligació per l'IVACE, en els termes establits en la normativa vigent en la matèria.

c) Els documents justificatius de les despeses corresponents al projecte subvencionat han de conservar-se durant el període mínim establit en el Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013.

En aqueix sentit, els documents es conservaran o bé en forma d'originals o de còpies compulsades d'originals, o bé en suports de dades comunament acceptades, en especial versions electròniques de documents originals o documents existents únicament en versió electrònica. Els documents es conservaran en una forma que permeta la identificació dels interessats durant el període necessari per als fins per als quals es van arreplegar les dades o per als que tracten ulteriorment. Quan els documents només estiguen en versió electrònica, els sistemes informàtics utilitzats han de complir les normes de seguretat acceptades que garantisquen que els documents conservats s'ajusten als requisits legals nacionals i són fiables als efectes d'auditoria.

d) Disposar de llibres comptables i registres diligenciats i la resta de documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil, així com els estats comptables.

En l'execució dels projectes s'ha de mantindre, a més, un sistema de comptabilitat separat o un codi comptable adequat en relació amb totes les transaccions relacionades amb el projecte, sense perjudici de les normes de comptabilitat nacional. En aquest sentit, s'han de presentar en el compte justificatiu de la subvenció una llista en la qual cada apunt que es faça d'una despesa, pagament o ingrés i un cobrament en el llibre diari de comptabilitat, segons el Pla general comptable (PGC), es reflectisca la quantia d'aquest apunt, que té relació amb la subvenció concedida, reflectint en el dit llistat tant el número d'apunt i assentament del llibre diari com el subcompte del PGC i l'import del subcompte que correspon a la subvenció concedida, llevat que les empreses beneficiàries ja disposen d'un sistema de comptabilitat separada que permeta apreciar la traçabilitat ací referida.

e) Facilitar a l'IVACE la informació relativa a indicadors financers, de producció i resultats, que permeten mesurar l'avanç enfront de la situació de partida descrita per l'empresa beneficiària en la memòria del projecte com a conseqüència de l'execució d'aquest.

f) Ha d'aportar-se l'instrument ambiental a què estiga sotmesa l'activitat o les instal·lacions en què l'entitat sol·licitant haja executat el projecte, només en el cas que no s'haja presentat en la fase de sol·licitud per trobar-se en tràmit d'obtenció.



Article 10. Modificació de la subvenció i reintegrament de les ajudes concedides

1. L'empresa beneficiària ha de realitzar el projecte objecte de subvenció en la forma descrita en la sol·licitud i en la corresponent memòria i de manera que es complisca la finalitat de l'ajuda, respectant els costos indicats en la notificació de concessió i pels imports que s'hi especifiquen. Si durant l'execució del projecte es produeixen circumstàncies excepcionals que en modifiquen el desenvolupament previst, l'empresa beneficiària procedirà de la manera següent d'acord amb la tipologia de la modificació.



Tipus de modificació Procediment i criteri d'aplicació

Modificacions en el projecte que no alteren els seus aspectes essencials ni aquells que van ser rellevants en la seua avaluació. No es requereix autorització prèvia de l'IVACE. S'han de motivar adequadament en la memòria justificativa d'execució del projecte perquè, segons el criteri de l'IVACE, puga finalment admetre's.

Modificacions en el projecte que alteren aspectes essencials o que van ser rellevants en la seua avaluació. Es requereix la presentació d'una sol·licitud d'autorització prèvia presentada com a mínim dos mesos abans de la data límit d'execució del projecte establida en l'article 9.3.a. Podrà autoritzar-se sempre que segons el criteri de l'IVACE la nova valoració del projecte no modifique els criteris de concessió aplicats.

Ampliació de la data de justificació sense modificar el període d'elegibilitat de les despeses. Es requereix la presentació d'una sol·licitud d'autorització prèvia presentada com a mínim quinze dies naturals abans de la data de justificació del projecte establida en l'article 9.3.d. Podrà acceptar-se sempre que segons el criteri de l'IVACE siga compatible amb els terminis i procediments de gestió de la convocatòria.

Qualsevol altra modificació diferent de les anteriors. Es requereix la presentació d'una sol·licitud d'autorització prèvia presentada com a mínim dos mesos abans de la data límit d'execució del projecte establida en l'article 9.3.a. La seua autorització per part de l'IVACE s'estudiarà de manera individualitzada.





Les sol·licituds de modificació han de ser justificades adequadament per l'empresa beneficiària i en cap cas podran comportar un increment en l'import de l'ajuda concedida.

2. Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió i, en general, l'incompliment de les obligacions per part de l'empresa beneficiària, podrà donar lloc a la minoració o revocació de l'ajuda concedida, amb exigència, si és el cas, del reintegrament de les quantitats indegudament percebudes i de l'interés de demora des del moment del pagament de la subvenció fins que se n'acorde la procedència del reintegrament.

3. La no-presentació de les ofertes o els informes a què fa referència l'article 9.4, o la seua insuficiència, donarà lloc a la consegüent minoració o revocació prevista en l'article 10.2.

4. Es delega en la direcció de l'àrea d'Empreses i Associacions de la Unitat IVACE Innovació la resolució de les incidències que es produïsquen després de la concessió, sense que en cap cas puguen implicar una modificació de la baremació efectuada per a l'adjudicació, en especial les referides a renúncies, canvi d'empresa beneficiària, possibles pròrrogues per a l'execució i/o justificació i canvi de projecte. La resolució relativa a les possibles minoracions o de deixada sense efectes de les subvencions concedides es delega en la persona titular de la Direcció General de l'IVACE.



Article 11. Pagament de les ajudes

L'IVACE procedirà al pagament de l'ajuda una vegada que s'haja executat el projecte a què estava destinada, i sempre que s'haja verificat el compliment de les obligacions exigibles a l'empresa beneficiària.



Article 12. Dotació pressupostària

1. La convocatòria comptarà amb finançament al 50 % del Programa operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020, dins de l'eix prioritari 1 «Potenciar la investigació, el desenvolupament tecnològic i la innovació», objectiu específic 1.2.1. Impuls i promoció d'activitats d'I+I liderades per les empreses, suport a la creació d'empreses innovadores i suport a la compra pública innovadora.

2. El pressupost per a la concessió de les subvencions previstes en la present resolució serà de 480.000 euros a càrrec de la línia S6722000 Investigació, Desenvolupament i Innovació Empresarial de l'exercici 2018.

3. En qualsevol cas, es podrà incrementar el finançament quan hi haja un augment del crèdit disponible procedent d'altres convocatòries en què s'hagen resolt sol·licituds per import inferior a la despesa inicialment prevista, o de les quals es deriven obligacions liquidades o reconegudes per import inferior a l'ajuda que va ser concedida al seu dia, o bé quan el dit augment siga conseqüència d'una generació, ampliació o incorporació de crèdit.

L'efectivitat de les quanties addicionals queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit, a l'aprovació de la modificació pressupostària que corresponga i a la seua publicació en la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS) i butlletins que corresponga amb caràcter previ a la resolució de concessió. En aquests supòsits, s'aprovaran les corresponents modificacions de la convocatòria que seran publicades en la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS) i butlletins que corresponga, sense necessitat d'obertura d'un termini addicional per a presentar noves sol·licituds.



Article 13. Marc normatiu comunitari

A més del que disposa el preàmbul de l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre, seran aplicables les disposicions següents:

– Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual s'estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s'estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i es deroga al Reglament (CE) núm. 1083/2006, del Consell.

– Reglament Delegat (UE) núm. 480/2014, de la Comissió, de 3 de març de 2014, del Parlament Europeu i del Consell, pel qual s'estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s'estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca.

– Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DO L 352 de 24.12.2013).

– Qualsevol altra normativa que per la matèria li siga aplicable.



Article 14. Publicitat comunitària. Obligacions

1. L'empresa beneficiària s'assegurarà que les parts que intervenen en el projecte han sigut informades del cofinançament del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) i anunciarà clarament que el projecte ha sigut seleccionat en el marc del Programa operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020. Per a això, totes les mesures d'informació i comunicació relacionades amb el projecte que duga a terme l'empresa beneficiària han d'incloure:

a) L'emblema de la Unió Europea, de conformitat amb les característiques tècniques establides en l'acte d'execució que adopte la Comissió d'acord amb l'article 115, apartat 4, del Reglament (UE) núm. 1303/2013, i una referència a la Unió Europea.

b) Una referència al fons FEDER.

Durant l'execució del projecte:

a) Ha de publicar en el seu lloc d'internet, en el cas que en dispose d'un, una descripció del projecte en què s'indiquen els seus objectius i resultats, i es destaque el suport financer de la Unió Europea.

b) Ha de disposar d'un cartell informatiu sobre el projecte d'una grandària mínima A3) en què mencionarà l'ajuda financera de la Unió Europea, col·locat en lloc ben visible per al públic, com per exemple l'entrada de l'edifici que siga la seu social de l'empresa beneficiària o el lloc on s'ha de desenvolupar el projecte objecte de l'ajuda.



2. Sobre els seus resultats, l'empresa beneficiària ha d'incloure el logotip FEDER i la declaració «Projecte cofinançat pels fons FEDER, dins del Programa operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020» en qualsevol document relacionat amb el servei, com ara, portades de documents, pantalles de presentació de pàgines web, informes de resultats i conclusions, comunicacions, fotografies d'esdeveniments i certàmens, etc.

3. L'empresa beneficiària ha d'acceptar la seua inclusió en una llista d'operacions prevista en l'article 115, apartat 2, del Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013.





DISPOSICIÓ FINAL



Primera. Desplegament i execució

Es delega en la persona titular de la Direcció General de l'IVACE per a dictar les resolucions necessàries per al desenvolupament, l'eficàcia i l'execució d'aquesta convocatòria.



Segona. Entrada en vigor

Aquesta resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació del seu extracte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).





València, 14 de febrer de 2018.– El president de l'IVACE: Rafael Climent González.

Mapa web