Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 21 de febrer de 2018, de la Sotssecretaria de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es convoca la constitució de les borses de treball especifiques per a substitucions temporals, en llocs de treball de l'escala C2-05-01, auxiliars d'infermeria, del cos C2-05, a la província d'Alacant. [2018/2083]

(DOGV núm. 8246 de 02.03.2018) Ref. Base de dades 002213/2018


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: borses de treball, personal de la Generalitat, D/C2





La Resolució de 3 d'octubre de 2017, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, en l'article sisé delega en la sotssecretaria d'aquesta conselleria els nomenaments i cessaments del personal funcionari interí, així com la contractació i el cessament del personal laboral temporal en llocs d'atenció directa, dels supòsits arreplegats en el mateix article. Aquesta delegació correspon a les direccions territorials respecte dels nomenaments i contractes que es formalitzen en el seu àmbit territorial respectiu.(DOGV 8146, 10.10.2017).

La constitució de les borses ha de respectar els criteris establits en l'Ordre de 17 de gener de 2006, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, sobre regulació de borses de treball temporal (DOGV 5184, 25.01.2016).

Fent ús de les facultats delegades, aquesta sotssecretaria, en data 24 de febrer de 2011 va dictar la resolució per la qual es convocava la constitució de les borses de treball especifiques per a substitucions temporals en llocs de treball dels grups relacionats en els apartats que hui figuren, a la província d'Alacant (DOGV 6471, 02.03.2011).



Transcorreguts ja set anys des de la convocatòria d'aquella borsa de treball temporal i havent constatat el fet que, ara mateix, en la categoria d'auxiliars d'infermeria no es disposa de personal suficient per a atendre la cobertura de les substitucions del personal per incapacitat temporal, permís per maternitat, paternitat, adopció o acolliment de menors, permís per matrimoni, permís per lactància, reduccions de jornada, llicència sense retribució, plans de vacacions, permís sindical i permís per campanya electoral i acumulació de tasques, en els llocs d'atenció directa de l'àmbit de la Direcció Territorial de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives d'Alacant.

Vista la Sentència núm. 22/08, de data 18 de gener de 2008, de la Secció Segona de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, que va estimar el recurs contenciós administratiu interposat pel Sindicat d'Auxiliars d'Infermeria contra la Resolució d'aquesta Conselleria de Benestar Social d'1 de febrer de 2006, que va convocar la constitució de les borses de treball per a substitucions temporals a la província d'Alacant, acte administratiu que anul·la per ser contrari a dret quant als requisits que s'estableixen per a inscriure's en la categoria d'auxiliar d'infermeria (auxiliar de clínica), els quals han de ser substituïts pel títol d'auxiliar d'infermeria.

Per tot això que s'ha exposat, de conformitat amb el que estableix l'Ordre de 17 de gener de 2006, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques i, fent ús de les facultats que té delegades aquesta sotssecretaria, resol:



Primer

1. Convocar la constitució de la borsa de treball específica per a substitucions temporals en els llocs de treball del grup/subgrup C2, Cos C2-05, Serveis Auxiliars Sociosanitaris i Educatius de l'Administració de la Generalitat, escala C2-05-01, d'auxiliars d'infermeria, sector administració especial, amb destinació a la província d'Alacant i per als llocs que a continuació s'indiquen.

2. Característiques dels llocs





3. Les substitucions s'han de fer a les residències per a persones majors dependents.

Les funcions que s'han d'exercir són les inherents al lloc, entre altres:

Auxiliars d'infermeria: Atendre les necessitats personals i d'higiene del pacient/usuari i atendre els requeriment sanitaris que necessite, amb la supervisió dels responsable d'infermeria i dels metges, com ara la distribució de la medicació i el control de la temperatura, seguiment de dietes, etc. Realitzar tasques de vigilància i control en les instal·lacions del centre, i qualsevol altra de caràcter anàleg que se'ls encomane;





Segon. Requisits

1. Per poder formar part de la borsa cal complir els requisits següents:

– Nacionalitat: tindre la nacionalitat espanyola o la d'un estat membre de la Unió Europea o la d'algun estat al qual s'aplique la llibertat de circulació de treballadors. Independentment de la nacionalitat, el cònjuge de les espanyoles i dels espanyols i de les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, i, quan així ho preveja el corresponent tractat, el cònjuge dels nacionals d'algun estat en què s'aplique la llibertat de circulació dels treballadors, sempre que no estiguen separats de dret.

Així mateix i amb les mateixes condicions que els cònjuges, poden participar-hi els descendents i els del seu cònjuge, menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat que visquen a costa d'ells.

– Edat: tindre 16 anys i no haver arribat encara a l'edat de jubilació.

– Titulació: estar en possessió del títol d'auxiliar d'infermeria o equivalent o haver complit les condicions per a obtindre'l abans de la conclusió del termini de presentació de sol·licituds.

En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, s'ha d'estar en possessió de la credencial que n'acredite l'homologació.

– Capacitat: posseir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'exercici de les funcions o tasques corresponents.

– Habilitació: no haver estat separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas de personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver estat despatxat disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions semblants a les pròpies de la categoria professional a què es pretén accedir. Tractant-se de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.

2. Els requisits detallats en l'apartat anterior han de complir-los en el moment de conclusió del termini de presentació de sol·licituds.



Tercer

L'ordre de prelació en la formació de la borsa s'obté de la suma de la puntuació obtinguda d'acord amb el barem de mèrits que es desenvolupa en el punt cinqué. En cas d'igualtat de puntuació, ha de primar la puntuació obtinguda pel personal amb discapacitat o diversitat funcional. Si l'empat es produeix entres dues persones amb discapacitat o diversitat funcional, s'ha de triar el de major percentatge de grau de discapacitat. Sí encara persistira l'empat caldria ajustar-se a la puntuació obtinguda en cada apartat del barem, començant pel primer. Si, amb tot i amb això, encara persistia l'empat, caldria dirimir la qüestió en favor del sol·licitant de més edat.



Quart

La Comissió Delegada Especifica és qui ha de baremar els mèrits aportats amb motiu de la present convocatòria, i a aquest efecte pot nomenar personal col·laborador.



Cinqué

Els aspirants s'han d'ordenar prenent en consideració els mèrits següents:

1. Experiència professional:

– Temps de serveis prestats en llocs de treball de l'Administració de la Generalitat, les competències dels quals, en matèria de personal, les exercisca la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, segons el que disposa l'article 9 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, que pertanguen al mateix grup de titulació, i tinguen la mateixa naturalesa jurídica, el mateix sector i especialitat o categoria professional que el lloc que haja de proveir-se: 0,35 punts per cada mes complet de servei actiu.

– Temps de serveis prestats en llocs de treball de l'Administració de la Generalitat, les competències dels quals en matèria de personal les exercisca la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats, segons el que disposa l'article 9 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, que no estiguen previstos en l'apartat anterior: 0,13 punts per cada mes complet de servei actiu.

– Temps de serveis prestats en altres administracions públiques, en llocs que pertanguen al mateix grup de titulació, naturalesa jurídica, sector i especialitat o categoria professional del lloc que haja de proveir-se: 0,05 per cada mes complet de servei actiu.

El màxim de punts que es poden obtindre per aquest apartat és de 28 punts.

2. Proves selectives:

Per superació de l'exercici de la fase d'oposició del procés selectiu pel qual es van convocar proves selectives d'accés al grup D, sector laboral, auxiliar de clínica, convocatòries 54/08 i 55/08, corresponents a torn d'accés lliure, persones amb discapacitat i per promoció interna: 13 punts.

3. Valencià:

El coneixement de valencià es puntua d'acord amb la distribució següent:

– Certificat de coneixement oral: 0,75 punts.

– Certificat de grau elemental: 1 punt.

– Certificat de grau mitjà: 2 punts

– Certificat de grau superior: 4 punts.

Només s'ha de computar el certificat de major nivell.

El màxim de punts que es poden obtindre per aquest apartat és de 4 punts.

4. Idiomes comunitaris

Pel coneixement d'idiomes comunitaris, a raó de 0,40 punts per curs o el seu equivalent si es tracta de cicles d'escola oficial d'idiomes, així com 0,40 punts per cada 12 crèdits d'idioma comunitari, corresponent a títols oficials expedits per la universitat, de llicenciatura en les distintes filologies, o de mestre, especialitat en llengües estrangeres, sempre que aquests títols no hagen estat objecte de valoració per un altre apartat del barem.

El màxim de punts a obtindre per aquest apartat és de 2 punts.



5. Unes altres titulacions

Per la possessió addicional d'uns altres títols acadèmics iguals o superiors, a més de l'exigit per a l''exercici dels llocs a cobrir: 1,5 punts per títol addicional expedit oficialment. Es requereix, en tot cas, la presentació de totes les titulacions al·legades, inclosa la que figura com a requisit per a ingressar en la borsa, i no es pot presumir la possessió de les de nivell inferior.

El màxim de punts a obtindre per aquest apartat és de 3 punts.



La superació de les proves d'accés als diferents nivells educatius, únicament es consideren vàlides com a compliment del requisit d'accés en defecte de no estar en possessió de la titulació exigida, i, en cap cas, es podran valorar com a mèrit.

6. Personal amb discapacitat o diversitat funcional:

– Quan el grau de discapacitat siga igual o superior al 33 per cent: 2,5 punts.

– Quan el grau de discapacitat siga igual o superior al 65 per cent: 5 punts

El màxim de punts a obtindre per aquest apartat és de 5 punts.





Sisé

Els mèrits que s'acaben d'especificar, s'han d'acreditar així:

1. Experiència professional: certificats oficials expedits per l''òrgan competent de l''Administració corresponent.

Només als efectes d'aquest barem, els llocs de treball la naturalesa jurídica dels quals s'haja modificat es considera que sempre han tingut la mateixa que posseïsquen en el moment de la sol·licitud d'integració en la borsa.

Respecte dels serveis prestats en llocs de treball de l'Administració de la Generalitat, gestionats per la Direcció General de Funció Pública, s'han de comprovar d'ofici.

2. Proves selectives: sense perjudici de les al·legacions de les persones sol·licitants, s'ha de comprovar d'ofici la superació de l'exercici de la fase d'oposició.

3. Valencià: certificats oficials expedits o homologats per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià. Únicament es poden valorar els certificats provisionals si la Junta Qualificadora de Coneixements del València no ha expedit encara els títols definitius corresponents.



4. Idiomes comunitaris: titulacions oficials expedides o homologades per l'òrgan competent. Les paperetes no valen com a acreditació.



5. Altres titulacions: titulacions acadèmiques oficials expedides per l'òrgan competent

En aquells supòsits en què l'expedició del títol acadèmic definitiu es trobe en tràmit, la titulació es podrà acreditar mitjançant la presentació del certificat acadèmic de finalització d'estudis, expedit per l'autoritat educativa competent, junt amb el rebut d'abonament de la taxa corresponent.

6. Personal amb discapacitat o diversitat funcional:

– Certificat justificatiu del grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent, expedit per l'òrgan competent.

– Certificat de capacitats als efectes de demanda d'ocupació, o si és el cas, l'acreditació d'haver-lo sol·licitat i certificat de compatibilitat del lloc.

Tota la documentació ha d'anar compulsada com cal. En cas contrari, es consideraria no presentada.

Els mèrits acreditats han d'haver estat obtinguts abans de la data de conclusió del termini de presentació de sol·licituds d'inscripció en la borsa.



Seté

1. Els aspirants han d'omplir la sol·licitud d'inscripció i el full d'autobaremació que es troba disponible en el següent enllaç de la pàgina web de la Generalitat Valenciana:.

http://www.gva.es/es/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/busc_empleo_publico/detalle_oposiciones?id_emp=67333&version=amp

2. Una vegada omplides la sol·licitud d'inscripció i el full d'autobaremació en la web i obtingut el corresponent justificant en format PDF, ha de presentar-se per registre d'entrada, juntament amb la documentació acreditativa dels mèrits al·legats i l'acreditació de la titulació acadèmica requerida per a l'exercici del lloc, compulsats com cal, en el termini de 10 dies hàbils, comptats des de l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en les seus de la Direcció Territorial d'aquesta Conselleria a Alacant, c/ Teatre 37 i Av. Rambla de Méndez Núñez, 41, CP 03001, d'Alacant o en qualsevol de les oficines públiques que s'estableixen en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



En el cas de no presentar la documentació a què fa referència el paràgraf anterior perquè consta la seua inscripció en el Registre de Personal de l'Administració de la Generalitat, ha de fer-se expressa declaració d'això en la sol·licitud d'inscripció.

Les persones aspirants queden vinculades a les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds.

3. Una vegada s'haja acabat el termini de presentació de sol·licituds, la Comissió Delegada Específica de Seguiment de Borses de Treball Temporal, prevista en l'apartat segon de la resolució d'aquesta sotssecretaria, de data 1 de febrer de 2006 (DOGV 5194, 08.02.2006), ha d'analitzar les sol·licituds presentades i efectuar la baremació dels mèrits al·legats, a fi d'ordenar el personal en la borsa d'acord amb la puntuació obtinguda.

En el cas que el nombre de sol·licituds que es presente siga molt nombrós, en relació amb els llocs que es preveja cobrir, la Comissió Delegada Específica podrà acordar la baremació de només aquelles persones que superen una determinada puntuació mínima segons l'autobarem presentat, i quan les necessitats del servei ho requerisquen es podrà acordar baremar la resta de participants.

La relació provisional de la borsa s'ha de publicar en la pàgina web de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives http://www.inclusio.gva.es/ i en el tauler d'anuncis de la direcció territorial d'aquesta conselleria a Alacant.

4. Les persones aspirants disposen d'un termini de 10 dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la publicació de la relació provisional, per a formular les al·legacions que estimen oportunes en relació amb la puntuació atorgada. La Comissió Delegada Específica ha d'estudiar les al·legacions presentades i, una vegada resoltes, ha de formular la proposta de la relació definitiva a la sotssecretaria, que és qui dicte una resolució que constituïsca definitivament la borsa i n'ordene la publicació en els llocs indicats anteriorment.

5. El personal temporal que cesse per alguna de les causes establides en l'Ordre de 17 de gener de 2006, en el termini de 10 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la data de notificació del cessament, o del cessament mateix, si aquest fóra posterior a aquella, ha de presentar davant la Comissió Delegada Específica la sol·licitud d'inscripció en la borsa, el full d'autobaremació amb la documentació acreditativa de la possessió del requisit de titulació i dels mèrits al·legats, en els mateixos llocs referits en el punt 2 d'aquest punt.

Els mèrits que no consten inscrits i que no s'acrediten de la manera establida en el punt sisé, no es poden valorar. Les titulacions i els mèrits al·legats han d'haver-se obtingut amb anterioritat a la conclusió del termini de presentació de sol·licituds que s'obri amb la publicació de la present resolució.

El personal cessat que no presente la sol·licitud d'incorporació en el termini establit es considera decaigut en el seu dret.



Huité

En compliment de la disposició transitòria segona de l'Ordre de 17 de gener de 2006, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, sobre regulació de borses de treball temporal per a proveir provisionalment llocs de treball en l'Administració del Govern Valencià, queden dissoltes les borses que estiguen en vigor abans de la data d'aquesta resolució, relativa als llocs de treball de la categories i les localitats que es convoquen, i a partir de la constitució definitiva d'aquesta borsa d'ara.



Nové

Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, la persona interessada pot interposar un recurs contenciosos administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de València, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació en el DOGV. Així mateix amb caràcter potestatiu, es pot interposar un recurs de reposició, en el termini d'un mes des de l'endemà de la publicació en el DOGV de la present resolució, davant del mateix òrgan que l'ha dictada. Tot això, de conformitat amb el que estableixen els articles 112, 114, 115, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i els articles 8,14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que la persona interessada puga exercitar, si és el cas, qualsevol altre que ella estime pertinent.





València, 21 de febrer de 2018.– El sotssecretari, p. d. (R 03.10.2017; DOGV 8146, 10.10.2017): Francesc Gamero Lluna.

Mapa web