Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 20 de febrer de 2018, del president de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), per la qual es convoca la concessió d'ajudes reemborsables per a la posada en marxa dels plans de promoció internacional de les pimes de la Comunitat Valenciana per a l'exercici 2018. [2018/2410]

(DOGV núm. 8250 de 08.03.2018) Ref. Base de dades 002484/2018




Preàmbul

Article 1. Objecte de la resolució

Article 2. Empreses beneficiàries

Article 3. Actuacions susceptibles de suport

Article 4. Costos subvencionables. Import màxim d'ajuda

Article 5. Característiques de l'ajuda reemborsable. Import màxim de la subvenció bruta equivalent

Article 6. Sol·licitud de l'ajuda reemborsable. Documentació, termini i forma de presentació de sol·licituds

Article 7. Criteris d'avaluació

Article 8. Instrucció de la convocatòria i comissió d'avaluació

Article 9. Resolució de la convocatòria

Article 10. Desemborsament del préstec bonificat a l'empresa beneficiària

Article 11. Obligacions de les empreses beneficiàries

Article 12. Modificació de l'ajuda

Article 13. Dotació pressupostària

Disposició final primera

Disposició final segona



La Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball té entre els seus objectius estratègics l'increment de les exportacions dels productes i serveis de la Comunitat Valenciana i la creació d'ocupació estable i de qualitat en les empreses, mitjançant l'adopció de mesures que permeten incrementar-ne la productivitat i millorar el seu grau d'internacionalització, i afavorir al mateix temps la consecució d'un impacte positiu en termes socials, econòmics, mediambientals i d'ocupació a la Comunitat Valenciana, és a dir, contribuint de manera objectiva a millorar l'estat de benestar i la sostenibilitat del conjunt de la nostra societat.

La millora del posicionament dels productes i serveis de les empreses de la Comunitat Valenciana en els mercats exteriors de les empreses és fonamental per a la supervivència i el creixement de les empreses. Constitueix un factor imprescindible per a generar riquesa i benestar.



Les mesures proposades per l'IVACE en aquesta convocatòria tenen per objecte consolidar l'aposta de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball per a ajudar les empreses de la Comunitat Valenciana a millorar el seu posicionament en els mercats internacionals. És objectiu prioritari de la Generalitat fomentar l'increment de les exportacions i millorar el grau d'internacionalització de les empreses tenint en compte l'impacte que comporta per al creixement de la seua economia, i en aquest sentit, conscient de les dificultats que troben les empreses per a posar en marxa el seu pla d'internacionalització, s'ha dissenyat aquesta convocatòria perquè puguen aconseguir-ho amb suport financer.

En virtut de les facultats que em confereix l'article 4.2.i del Decret 4/2013, de 4 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'organització i funcionament de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), resolc:



Article 1. Objecte de la resolució

L'objecte de la present resolució és convocar les ajudes reemborsables en forma de préstec bonificat a concedir per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) a fi de facilitar a les empreses de la Comunitat Valenciana el finançament necessari per a la posada en marxa i el desenvolupament dels seus plans de promoció internacional durant l'exercici 2018, de manera que els permeta poder escometre activitats vinculades a la promoció de l'empresa i els seus productes o serveis en els mercats exteriors.

Les bases reguladores d'aquesta convocatòria són les aprovades per l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) per a impulsar la internacionalització empresarial, publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) número 7903, de 25 d'octubre de 2016. En aquestes bases s'estableixen les condicions de les ajudes en allò no previst en aquesta convocatòria.



Article 2. Empreses beneficiàries

1. Podran sol·licitar aquestes ajudes les pimes amb seu social a la Comunitat Valenciana que no incórreguen en cap de les prohibicions que s'estableixen en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i que complisquen la resta de requisits establits en l'article 4 de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.

Als efectes d'aquesta convocatòria, es considerarà pime l'entitat les característiques de la qual s'ajusten al que es disposa en l'annex I del Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DO L 187, 26.06.2014).

2. Addicionalment, serà requisit per a ser beneficiària que l'empresa siga viable econòmicament i financerament, i es considerarà que s'incompleix aquest requisit quan s'incórrega en almenys dos dels supòsits següents:

– Que tinga un patrimoni net negatiu en l'últim exercici tancat.



– Que tinga uns resultats negatius acumulats superiors al 50 % del patrimoni net, sense considerar les pèrdues en l'últim exercici tancat.



– Que l'empresa tinga pèrdues en l'últim any superiors al 35 % del patrimoni net a l'inici del mateix exercici.

Per a la seua comprovació, es tindrà en compte la informació dels comptes financers de l'últim exercici tancat, segons model disponible en l'adreça d'internet de l'IVACE http://www.ivace.es, documentació annexa, acompanyat d'una còpia dels comptes oficials presentats en el Registre Mercantil de l'últim exercici tancat.

En tot cas, no podran ser beneficiàries aquelles que reunisquen els requisits per a estar sotmeses a un procediment concursal.



Article 3. Actuacions susceptibles de suport. Requisits generals dels projectes objecte de préstec bonificat

1. Per projecte s'entendrà qualsevol iniciativa de despesa sobre les accions que es preveuen en el pla de promoció internacional que realitze l'empresa per a la introducció o consolidació dels seus béns o serveis en els mercats internacionals.

2. Els projectes hauran de consistir en un pla detallat per l'empresa per a posicionar els seus productes o serveis en els mercats internacionals, sense limitació d'àrees geogràfiques. El projecte consistirà en la posada en marxa d'actuacions dirigides a la consolidació i el creixement internacional de les empreses.



Article 4. Costos subvencionables. Import màxim de l'ajuda

1. Les accions del pla de promoció internacional s'hauran de poder enquadrar en la tipologia d'actuacions de promoció:

– Participació en certàmens firals o congressos internacionals en l'exterior.

– Esdeveniments i accions singulars de promoció en l'exterior.

– Creació i adaptació del material promocional de l'empresa.

– Desplaçaments als distints mercats internacionals inclosos en el pla d'internacionalització.

– Despeses de certificació i homologació en els mercats de destinació.

– Qualsevol altra iniciativa relacionada amb activitats que permeten la consolidació i el creixement internacional de l'empresa, sense que en cap cas aquestes consistisquen en l'establiment i l'explotació de xarxes de distribució en l'estranger, o en altres despeses corrents vinculades a una activitat exportadora.

En queden excloses les accions que es realitzen en territori nacional.

2. El pressupost dels projectes a finançar, d'acord amb els costos subvencionables previstos en aquesta resolució, serà almenys de 12.000,00 euros i l'import màxim del préstec serà de 60.000 euros.

3. Els projectes hauran d'haver-se iniciat després de l'1 de gener de 2018 i finalitzar abans del 31 de desembre de 2018.

4. Aquestes ajudes seran compatibles amb d'altres establides per una altra administració pública, sempre que es respecte la regla d'acumulació prevista en l'article 10.4.e d'aquesta resolució.

5. L'execució dels projectes no haurà de vulnerar en cap cas el principi de no-discriminació per raó de sexe, raça, origen ètnic, religió, conviccions, minusvalideses, edat o orientació sexual, i hauran de facilitar, o almenys no impedir, l'accessibilitat per a les persones amb discapacitat. Així mateix, haurà d'executar-se en el marc d'un desenvolupament sostenible i de foment de la protecció i millora del medi ambient.





Article 5. Característiques de l'ajuda reemborsable. Import màxim de la subvenció bruta equivalent

1. Tipus d'ajuda:

L'ajuda reemborsable consisteix en la concessió d'un préstec bonificat en el seu tipus d'interés. Aquesta bonificació implica una ajuda implícita equivalent a la diferència entre els interessos que es meritarien aplicant el tipus d'interés de referència i els interessos realment pagats, ajuda que als efectes d'aquesta resolució es denomina subvenció bruta equivalent.

L'ajuda reemborsable concedida estarà destinada a cobrir les despeses subvencionables del projecte previst en el pla de promoció internacional de l'empresa.

L'import total de l'ajuda de l'IVACE en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos públics o privats, supere el cost de l'activitat subvencionada.

2. Característiques del préstec bonificat:

a) Quantia del préstec: 100 % dels costos subvencionables, amb un límit de 60.000 euros.

b) Tipus d'interés: 0 %.

c) Amortització del préstec: el termini d'amortització serà de 36 mesos i les quotes d'amortització semestrals. La primera quota es farà efectiva el 30 d'octubre de 2019 i successivament cada semestre fins al 30 d'abril de 2022, amb l'última quota del qual es liquidarà en la seua totalitat el préstec, excepte modificació d'aquests terminis per altres posteriors mitjançant una resolució de la direcció adjunta de l'IVACE (Direcció General d'Internacionalització).

d) Garanties: la garantia serà del 30 % de l'import del préstec i es podrà constituir en metàl·lic o en forma d'aval financer prestat per entitats de crèdit o per societats de garantia recíproca. Haurà de cobrir el reintegrament del préstec, de la subvenció bruta equivalent i de qualsevol despesa derivada de l'incompliment de les obligacions imposades al beneficiari.

e) Comissions: sense comissions d'estudi ni obertura de l'operació.



3. Costos subvencionables: tots els indicats en les actuacions susceptibles de suport descrites en l'article 4.

4. L'import màxim de la subvenció bruta equivalent estarà subjecta al règim de minimis, la qual cosa implica que l'ajuda total de minimis concedida a una única empresa no serà superior a 200.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals. Als efectes d'aquesta convocatòria, s'entendrà per única empresa la definició establida en l'apartat 2 de l'article 2 del Reglament (CE) núm. 1407/2013 a les ajudes de minimis. Per a les empreses que realitzen per compte d'altri operacions de transport de mercaderies per carretera, caldrà ajustar-se als límits i les condicions de l'article 3, apartats 2 i 3 de la dita disposició.



Als efectes de valorar si se superen els imports màxims d'ajuda establits pel règim de minimis, es considerarà l'import de la subvenció bruta equivalent, que serà notificat a l'empresa abans de la concessió. De conformitat amb l'article 4.3.c del Reglament (CE) núm. 1407/2013, el càlcul de la subvenció bruta equivalent s'efectuarà aplicant la metodologia prevista en la comunicació de la Comissió relativa a la revisió del mètode de fixació dels tipus de referència i d'actualització (2008/ C 14/02) i al tipus de referència aplicable en el moment de la concessió.



Article 6. Sol·licitud de l'ajuda reemborsable. Documentació, termini i forma per a la presentació de sol·licituds

1. La presentació de les sol·licituds s'ajustarà al que estableix l'article 7 de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre.

2. El termini de presentació de sol·licituds s'iniciarà a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) i finalitzarà el 18 de maig de 2018.

3. La tramitació del procediment serà electrònica. La sol·licitud es presentarà en el registre electrònic de l'IVACE. La presentació electrònica requerirà que l'empresa sol·licitant dispose de firma electrònica, bé amb el certificat reconegut d'entitat, bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), ambdós emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, DNI electrònic, certificat de la Fàbrica Nacional de Moneda y Timbre, així com els certificats reconeguts en la llista de confiança de prestadors de serveis de certificació establits a Espanya, publicat en la seu electrònica del Ministeri d'Energia, Turisme i Agenda Digital. La sol·licitud es presentarà en el registre electrònic de l'IVACE a través de la seua pàgina web http://www.ivace.es.



4. La presentació de la sol·licitud portarà implícita l'acceptació de les bases, inclòs allò que disposa la convocatòria.

5. Només s'admetrà la presentació d'un projecte per empresa sol·licitant.

6. En tot cas, serà obligatòria la presentació de la documentació que a continuació s'indica:

a) Sol·licitud normalitzada. La sol·licitud d'ajudes s'adequarà al model normalitzat disponible en la pàgina web http://www.ivace.es. Una vegada presentada la sol·licitud davant del registre electrònic, aquest emetrà automàticament un resguard acreditatiu de la presentació de la sol·licitud, que podrà ser arxivat o imprés per l'entitat sol·licitant, en els termes que preveu el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana.

En relació amb la documentació relativa a la personalitat de la sol·licitant de l'ajuda, quan utilitze un sistema de firma electrònica avançada, la seua identitat s'entendrà ja acreditada per mitjà del mateix acte de la firma.

Així mateix, l'imprés de sol·licitud contindrà les declaracions responsables que acrediten que el beneficiari compleix els requisits de la convocatòria i de les bases reguladores.

b) Memòria del projecte segons model disponible en l'adreça d'internet de l'IVACE: http://www.ivace.es, o bé incorporat a la mateixa sol·licitud d'ajuda. La memòria servirà de referent per a aplicar els criteris de valoració; per això, un defectuós o deficient ompliment, o la seua difícil comprensió, generarà una minusvaloració del projecte o fins i tot una denegació de la sol·licitud.

c) Acreditació d'estar al corrent de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social només en el cas que no haguera autoritzat l'IVACE per a la seua obtenció per mitjans electrònics, mentre que la presentació de la sol·licitud comportarà l'autorització de l'entitat o empresa sol·licitant.

d) Si es tracta d'una persona jurídica inscrita en un registre públic, l'IVACE obtindrà directament la informació relativa a la identitat de l'entitat sol·licitant, si bé podrà requerir-li directament la presentació d'algun document concret.

e) L'empresa sol·licitant haurà d'omplir en tot cas la declaració responsable annexa a la sol·licitud referent a totes les altres ajudes de minimis rebudes d'aquesta o d'una altra administració (independentment dels costos subvencionables) durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal actual que estiguen subjectes al Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013 o a altres reglaments de minimis.

f) Declaració responsable d'altres ajudes rebudes per a les mateixes despeses subvencionables sotmeses a un reglament d'exempció o a una decisió adoptada per la Comissió.

g) Instrument ambiental a què estiga sotmesa l'activitat o les instal·lacions en què l'entitat sol·licitant haja d'executar el projecte. S'entén per lloc d'execució del projecte el domicili de l'empresa sol·licitant en què planifique les accions d'internacionalització.



7. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o no s'adjunte la documentació que d'acord amb aquesta convocatòria siga exigible, es requerirà a l'empresa sol·licitant que en el termini de 10 dies hàbils des del següent al de la recepció del requeriment esmene la falta o adjunte els documents preceptius, amb l'advertiment que si no fa es considerarà que ha desistit de la seua sol·licitud, després de la resolució prèvia dictada en els termes que preveu la legislació administrativa.

Els requeriments es realitzaran per mitjans electrònics i s'entendran practicats o rebutjats en els termes que s'assenyalen en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest sentit, si transcorren deu dies naturals sense que s'accedisca al contingut del requeriment, s'entendrà que la notificació ha sigut rebutjada i es considerarà realitzat el tràmit de la notificació.



8. Es delega en la persona titular de la direcció de l'Àrea de Promoció Internacional de la Unitat IVACE Internacional la resolució de les incidències produïdes amb anterioritat a la concessió, en especial les referides a desistiments, canvi de sol·licitant i canvi de projecte.





Article 7. Criteris d'avaluació

Perquè un projecte puga ser aprovat, haurà d'obtindre una puntuació mínima de 50 punts.

Els projectes es prioritzaran atenent els criteris especificats a continuació i la ponderació que s'especifica sobre un total de 100 punts.



1. Característiques del projecte. Màxim 70 punts.

a) Qualitat del projecte. Puntuació màxima grup: 55 punts.

– Qualitat del pla d'internacionalització presentat. Màxim 25 punts.



– Coherència entre els objectius plantejats per l'empresa i les accions a realitzar. Màxim 20 punts.

– Incorporació d'actuacions en països fora de la Unió Europea. Màxim 10 punts.

b) Viabilitat del projecte. Puntuació màxima grup: 15 punts.

– Viabilitat econòmica del projecte. S'avaluarà el grau de solvència econòmica de l'empresa. Màxim 10 punts.

– Adequació de la grandària i recursos econòmics de l'empresa al pla previst per l'empresa. Màxim 5 punts.

2. Característiques de l'empresa sol·licitant. Màxim 25 punts.

a) Recursos humans de l'empresa. Puntuació màxima grup 20 punts.



– Ràtio entre volum de facturació i nombre de personal fix en l'empresa. Es considerarà de forma positiva les empreses que tinguen un nombre més gran d'empleats. Màxim 15 punts.

– Disponibilitat dels recursos humans de l'àrea internacional de l'empresa per a una correcta execució del pla de promoció internacional. Màxim 5 punts.

b) Grau d'internacionalització de l'empresa. Puntuació màxima 5 punts.

Es considerarà de forma positiva aquelles empreses que s'inicien en la internacionalització.

3. Així mateix, s'estableix com a criteri social aplicable en la valoració de les sol·licituds i amb una ponderació màxima de 5 punts:

– Els projectes d'empreses que realitzen durant l'exercici 2018 aportacions a ONG o altres entitats de caràcter benèfic, sempre que s'aporte documentació justificativa.



Article 8. Instrucció de la convocatòria i comissió d'avaluació

L'òrgan instructor i la comissió d'avaluació de les ajudes estan definides en els articles 8 i 10, respectivament, de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores de la present convocatòria.



Article 9. Resolució de la convocatòria

1. La Presidència de l'IVACE serà l'òrgan competent per a dictar les resolucions d'aprovació o denegació de la concessió dels préstecs bonificats corresponents a la present convocatòria.

2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos, a comptar des de la publicació de l'extracte de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Transcorregut el termini sense que s'haguera notificat la resolució expressa, els sol·licitants entendran desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu. Tot això, sense perjudici de l'obligació de resoldre expressament que incumbeix a l'Administració.

3. La resolució motivada del procediment es notificarà a les empreses interessades via electrònica i les ajudes concedides es publicaran en la Base de Dades Nacionals de Subvencions (BDNS) en compliment del que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, amb expressió de la convocatòria, programa i crèdit pressupostari a què s'imputen, empresa beneficiària, quantitat concedida i objectiu o finalitat de la subvenció.

4. La resolució de concessió o denegació posa fi a la via administrativa. Es delega en la persona titular de la direcció adjunta de l'IVACE (Direcció General d'Internacionalització) la resolució dels recursos de reposició.



Article 10. Desemborsament del préstec bonificat a l'empresa beneficiària

1. Juntament amb la comunicació a les empreses beneficiàries de la resolució de concessió, l'IVACE remetrà un document específic amb les condicions del préstec –inclòs el pla de venciments, la subvenció bruta equivalent i el termini màxim per a la presentació de la garantia– que haurà de ser acceptat, firmat i remés per l'empresa en la data límit indicada en la comunicació, i l'empresa quedarà obligada a l'execució del projecte aprovat i a l'acreditació davant de l'IVACE de l'execució del projecte d'acord amb les condicions establides en l'article 11, Obligacions de les empreses beneficiàries.



2. Perquè es puga fer efectiu el desemborsament del préstec bonificat serà necessària la presentació d'una garantia, que es podrà constituir en metàl·lic o en forma d'aval financer prestat per entitats de crèdit o per societats de garantia recíproca, que haurà de cobrir l'import del préstec avalat, la subvenció bruta equivalent i qualsevol despesa derivada de l'incompliment de les obligacions imposades al beneficiari. La garantia serà del 30 % de l'import del préstec i la seua presentació davant de l'IVACE haurà de produir-se en un termini màxim de tres mesos comptats des de l'acceptació de les condicions del préstec. Validada la presentació de la garantia, l'IVACE realitzarà el desemborsament del préstec en el compte bancari indicat per l'empresa beneficiària.





Article 11. Obligacions de les empreses beneficiàries

Seran obligacions de les empreses beneficiàries les indicades a continuació, així com les que es descriguen en les instruccions de justificació aprovades per la direcció adjunta de l'IVACE (Direcció General d'Internacionalització).

1. Execució del projecte:

a) L'empresa beneficiària haurà de realitzar el projecte en la forma descrita en la memòria presentada juntament amb la sol·licitud normalitzada i de manera que es complisca la finalitat de l'ajuda reemborsable, respectant els costos indicats en la notificació de concessió i pels imports que en aquesta s'especifiquen.

b) En la justificació de la despesa podran acceptar-se, segons el criteri del personal tècnic de l'IVACE, desviacions entre els diferents costos subvencionables, de manera que la disminució d'uns es compense amb l'excés en altres, si bé únicament en les circumstàncies següents:

– En els costos amb justificació superior al 80 % del que preveu la notificació, la disminució de despesa es podrà compensar fins a aconseguir el 100 % cent amb els excessos provinents d'altres costos en què s'haja justificat per damunt d'allò previst.

– Qualsevol altre plantejament en la justificació dels costos aprovats del projecte requerirà l'autorització prèvia i expressa de l'IVACE.



– Únicament el 20 % d'excés d'un cost podrà aplicar-se a compensar la menor justificació en altres.

– La compensació entre costos no alterarà en cap cas la naturalesa del projecte.

2. Acreditació de la realització del projecte:

a) Amb data límit de 31 de gener de 2019 o data posterior que puga aprovar la direcció adjunta de l'IVACE (Direcció General d'Internacionalització), l'empresa haurà de presentar davant de l'IVACE:

– Els justificants de despesa i pagament i la documentació complementària a aquests requerida en les instruccions de justificació de les ajudes reemborsables.

– Una memòria resum de les activitats realitzades.

– Una relació de despeses de l'activitat, obtinguda a partir de l'aplicació informàtica Justificacion.exe, descarregable des de http://www.ivace.es.

b) Els pagaments només s'admetran si estan realitzats a través d'entitat financera, i la seua justificació es realitzarà per mitjà de la presentació de còpia de l'extracte bancari que acredite l'eixida efectiva dels fons o còpia de la transferència.

c) Queden exclosos els pagaments realitzats en efectiu o per caixa.

d) En el cas que l'ordre de transferència i/o l'apunt de l'extracte bancari siguen globals i per tant estiguen referits a diversos justificants de despesa, relacionats o no amb el projecte, caldrà adjuntar una relació d'aquests degudament detallada en la qual apareguen l'empresa destinatària, la identificació del justificant de la despesa (el número de la factura o el concepte) i l'import pagat. Aquesta relació haurà de ser segellada per l'entitat financera.

e) L'empresa beneficiària haurà d'aportar com a mínim un 70 % de justificants de despesa del projecte pagats. La presentació d'un percentatge menor donarà lloc a la revocació del préstec bonificat i al reintegrament anticipat de les quantitats percebudes i els interessos de demora des de la seua percepció, llevat que tècnicament puga considerar-se que encara així el projecte ha sigut efectivament desenvolupat i no se'n declare la revocació sinó la minoració.

f) Quan l'import d'una despesa subvencionable supere, IVA exclòs, la quantia de 17.999,99 euros en el supòsit de prestació de serveis per empreses de consultoria o assistència tècnica, l'empresa beneficiària haurà d'aportar en fase posterior, també, justificació d'haver sol·licitat -abans de la contracció de la despesa– com a mínim tres ofertes de diferents empreses proveïdores, sense vinculació entre elles, llevat que per les especials característiques de les despeses subvencionables no hi haja al mercat suficient nombre d'entitats que el subministren o presten, i es faça constar així en un informe firmat pel representant legal, que haurà de contindre almenys:

– Quines van ser les característiques de les despeses que van fer impossible la localització d'un mínim de tres ofertes.

– Una explicació de com es va realitzar la busca de proveïdores.

Aquest informe no serà admés com a justificant de la no-presentació de tres ofertes si el seu argument es basa en:

· Les característiques de l'empresa proveïdora (per exemple: proveïdora habitual, o subministradora única, sense que en aquest cas s'aporten més dades que ho acrediten).

· Les característiques genèriques del bé o servei (per exemple: caràcter tecnològic del servei).

· Les característiques genèriques de l'empresa o entitat beneficiària (per exemple: política de compres implantada i aprovada per la direcció, etc.).

Així mateix, hauran d'acompanyar un annex a l'informe que documente com s'ha realitzat la cerca d'empreses proveïdores del bé o servei.

Les tres ofertes hauran de ser comparables i complir els requisits materials i formals establits a aquest efecte. L'elecció de l'empresa proveïdora finalment contractada haurà de recaure necessàriament en una d'aquestes.

La selecció de les ofertes haurà de realitzar-se entre empreses amb paràmetres equiparables en què almenys dues d'aquestes no siguen empreses associades a l'empresa beneficiària i membres de la seua junta directiva o consell d'administració, ni tinguen drets de vot superiors al 50 %. La petició d'ofertes haurà de documentar-se de forma escrita i, en tot cas, serà necessari que aquestes complisquen els requisits següents:



– Requisits materials: les ofertes han d'estar prou detallades, especificant-hi els treballs que han de realitzar-se i el seu preu.

– Requisits formals: les ofertes han d'estar datades i contindre les dades que permeten la correcta identificació del remitent, juntament amb el logo o el segell de l'empresa.

L'elecció entre les ofertes presentades haurà de recaure en la més econòmica i s'haurà de justificar en un informe l'elecció en un altre sentit.

La no-presentació de les ofertes o els informes a què fan referència els paràgrafs anteriors, o la seua insuficiència, donarà lloc a la no-consideració del cost subvencionable, amb la consegüent minoració o revocació, sense perjudici del que estableix l'article 6.6. i de la facultat de l'IVACE de demanar, a càrrec de l'empresa beneficiària, una taxació pericial del bé o servei concret.

g) El manual d'instruccions de justificació de les ajudes reemborsables podrà exigir que s'acompanyen d'un informe de persona auditora o empresa inscrita en el ROAC (Registre Oficial d'Auditors de Comptes) d'acord amb l'Ordre EHA/1434/2007, de 17 de maig, per la qual s'aprova la norma d'actuació dels treballs de revisió de comptes justificatius de subvencions en l'àmbit del sector públic estatal (BOE 125, 25.05.2007), així com d'un llistat de comprovació del compliment dels requisits del Manual d'instruccions de justificació dels instruments financers, firmat per la persona auditora i visat per la representació legal de l'empresa beneficiària.

h) Documentació acreditativa del compliment de les condicions i obligacions específiques en el Manual d'instruccions de justificació de les ajudes reemborsables.

3. Amortització del préstec bonificat:

L'empresa beneficiària iniciarà l'amortització del préstec en els terminis i les condicions acceptades i segons el que disposa l'article 5.2, si bé, una vegada transcorreguda la meitat del termini d'amortització del préstec, podrà sol·licitar la cancel·lació anticipada de la totalitat del préstec sense que això comporte aplicació de penalització o imposició de comissió.

L'incompliment de les condicions de devolució del préstec, així com de la resta d'obligacions que dimanen d'aquesta resolució generarà l'obligació de tornar tant les quantitats no reemborsades com el percentatge de subvenció bruta equivalent i els interessos de demora que corresponguen. En aquests casos, l'IVACE podrà executar la garantia que l'empresa haguera presentat.

4. Altres obligacions:

a) Complir les seues obligacions fiscals i amb la Seguretat Social de manera que quede acreditada aquesta circumstància en el moment previ a l'atorgament de l'ajuda i al del reconeixement de l'obligació per l'IVACE, en els termes establits en la normativa vigent en la matèria.



b) Disposar de llibres comptables i registres diligenciats i la resta de documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil, així com els estats comptables. En el cas que l'empresa beneficiària realitze per compte d'altri operacions de transport de mercaderies per carretera o la seua activitat o sector estiga en la situació descrita en l'article 1.2 del Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, en l'execució de les operacions s'haurà de mantindre, a més, un sistema de comptabilitat separat o un codi comptable adequat en relació amb totes les transaccions relacionades amb l'operació, sense perjudici de les normes de comptabilitat nacional. En aquest sentit, hauran de presentar en el compte justificatiu de la subvenció una llista en què cada apunt que es faça d'una despesa, un pagament o un ingrés i un cobrament en el llibre diari de comptabilitat segons el Pla general comptable (PGC), es reflectisca la quantia del dit apunt que té relació amb la subvenció concedida, i s'haurà de reflectir la dita llista tant el número d'apunt i assentament del llibre diari com el subcompte del PGC i l'import del subcompte que correspon a la subvenció concedida, llevat que les empreses beneficiàries ja disposen d'un sistema de comptabilitat separada que permeta apreciar la traçabilitat ací indicada.



c) Actualitzar qualsevol documentació presentada que haguera patit alguna modificació.

d) Respondre de la veracitat dels documents aportats i en general de la informació facilitada.

e) Comunicar a l'IVACE les ajudes, subvencions, ingressos o recursos públics o privats que hagueren obtingut o sol·licitat per als mateixos costos subvencionables. En cas de concurrència amb altres ajudes s'aplicaran les normes d'acumulació indicades en l'article 14 de l'Ordre 20/2016.



Article 12. Modificació de l'ajuda

1. L'empresa beneficiària haurà de realitzar el projecte objecte de l'ajuda en la forma descrita en la sol·licitud i en la corresponent memòria, i de manera que es complisca la finalitat de la concessió de l'ajuda reemborsable, respectant els costos indicats en la notificació de concessió i pels imports que en aquesta s'especifiquen. En cap cas es podran admetre modificacions que estiguen en contradicció amb els requisits exigits per a l'aprovació del projecte.

2. Es delega en la persona titular de la direcció de l'Àrea de Promoció Internacional de la Unitat IVACE Internacional, la resolució de les incidències que es produïsquen després de la concessió, sense que en cap cas puguen implicar una modificació de la baremació efectuada per a l'adjudicació, en especial les referides a renúncies, canvi de beneficiari, possibles pròrrogues per a l'execució i/o justificació d'aquest i canvi de projecte, així com possibles compensacions entre costos. La resolució relativa a les possibles minoracions o de desistiment sense efectes de les subvencions concedides es delega en la persona titular de la direcció adjunta de l'IVACE (Direcció General d'Internacionalització).





Article 13. Dotació pressupostària

La concessió de les ajudes reemborsables establida en aquesta resolució es finançarà a càrrec de la línia PT055000, «Finançament empresarial de centres tecnològics i altres entitats», del pressupost de l'IVACE per a l'exercici 2018, per un import global màxim de 500.000,00 euros.

En tot cas, es podrà incrementar el finançament quan es produïsca un augment del crèdit disponible procedent d'altres convocatòries en què s'hagen resolt sol·licituds per import inferior a la despesa inicialment prevista o de les quals es deriven obligacions liquidades o reconegudes per import inferior a l'ajuda que va ser concedida al seu dia, o bé quan el dit augment siga conseqüència d'una generació, ampliació o incorporació de crèdit.

L'efectivitat de les quanties addicionals queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit, a l'aprovació de la modificació pressupostària que corresponga i a la seua publicació en la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS) i butlletins que corresponga, amb caràcter previ a la resolució de concessió. En aquests supòsits s'aprovaran les corresponents modificacions de la convocatòria, que seran publicades en la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS) i butlletins que corresponga, sense necessitat d'obertura d'un termini addicional per a presentar noves sol·licituds.







DISPOSICIÓ FINAL



Primera

Es faculta la direcció adjunta de l'IVACE (Direcció General d'Internacionalització) per a dictar les resolucions necessàries per al desenvolupament, l'eficàcia i l'execució de la present convocatòria, i també per a la seua modificació, en especial quant a terminis de presentació de sol·licituds i de justificació, i delimitació del pressupost del programa.





Segona

Aquesta resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).



València, 20 de febrer de 2018.– El president de l'IVACE: Rafael Climent González.

Mapa web