Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 22 de febrer de 2018, del president de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) per la qual es convoquen subvencions als plans de seguiment i execució dels programes de tutories d'internacionalització, per a les pimes de la Comunitat Valenciana amb càrrec al pressupost de l'exercici 2018. [2018/2454]

(DOGV núm. 8251 de 09.03.2018) Ref. Base de dades 002558/2018




Un dels objectius prioritaris de la Generalitat és fomentar l'increment de les exportacions i millorar el grau d'internacionalització de les empreses, tenint en compte l'impacte que comporta per al creixement de la seua economia. La millora del posicionament dels productes i serveis de les empreses de la Comunitat Valenciana en els mercats exteriors constitueix un factor imprescindible per a generar riquesa i benestar.



En aquest sentit, en coherència amb l'objectiu estratègic de fomentar les exportacions dels productes i serveis de la Comunitat Valenciana, l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) per a impulsar la internacionalització empresarial, contempla la concessió d'incentius amb aquesta finalitat a través de l'aprovació de convocatòries públiques per l'IVACE, entitat que consolida l'aposta per ajudar les empreses de la Comunitat Valenciana a millorar el seu posicionament en els mercats internacionals.

Entre aquestes ajudes es troba el suport a les activitats de seguiment i execució que resulten de les conclusions dels programes de tutories d'internacionalització en què hagen participat les pimes de la Comunitat Valenciana des de l'any 2015, i que tenen com a objectiu millorar la seua estratègia en els distints àmbits de la internacionalització a fi de guanyar posició competitiva en els mercats exteriors.

Aquestes ajudes s'emmarquen dins de l'estratègia de la Comunitat Valenciana en matèria de suport a les empreses, i s'inclouen dins de l'eix prioritari 3.4.1.3, «Promoure el creixement i consolidació de les empreses millorant el seu finançament, tecnologia i accedint a serveis de suport avançats que permeten el seu creixement i aconseguisquen millorar la seua consolidació en els mercats», del Programa Operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

Per això i en virtut del que disposa l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública del sector públic instrumental i de subvencions, i l'article 3 de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) per a impulsar la internacionalització empresarial, resolc:





Article 1. Objecte de la resolució

1. L'objecte de la present resolució és convocar la concessió de subvencions a les pimes de la Comunitat Valenciana per a la posada en marxa, desenvolupament, execució i seguiment dels plans de tutories d'internacionalització aprovats per l'IVACE en el marc dels programes de Tutories d'Internacionalització 2015 i 2016 i del programa Xec Tutories d'internacionalització 2017, amb càrrec al pressupost de l'IVACE de l'exercici 2018.

2. Les bases reguladores d'aquesta convocatòria són les aprovades per l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) per a impulsar la internacionalització empresarial, publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) número 7903, de 25 d'octubre de 2016; en aquestes bases s'estableixen les condicions de les ajudes en allò no previst en aquesta convocatòria.



Article 2. Empreses beneficiàries

1. Podran sol·licitar aquestes ajudes les pimes que hagen participat en els programes de Tutories d'IVACE Internacional durant els anys 2015 i 2016 i les pimes que hagen sigut beneficiàries de la convocatòria de Xec Tutories 2017. Les pimes hauran de comptar amb seu social a la Comunitat Valenciana, no incórrer en cap de les prohibicions que s'estableixen en l'article 13.2. de la Llei 38/2003, de 17 de novembre i complir amb la resta de requisits exigits en l'article 4 de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre.

2. Als efectes d'aquesta convocatòria, es considerarà pime l'entitat les característiques de la qual s'ajusten al que disposa en l'annex I del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió de 17 de juny de 2014 pel qual es declaren determinades categories d'ajuda amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DO L 187, 26.06.2014).

3. Queden excloses de la present convocatòria les pimes que exercisquen activitats enquadrades en les seccions K i L de la Classificació Nacional d'Activitats Econòmiques (CNAE 2009), aprovada per Reial decret 475/2007, de 13 d'abril (BOE 102, 28.04.2007).



Article 3. Actuacions de suport i costos subvencionables

1. Es consideren subvencionables els costos relacionats a continuació que resulten necessaris per a la posada en marxa, desenvolupament, execució i seguiment dels plans de tutories aprovats per l'IVACE en els exercicis 2015, 2016 i 2017 l'import total dels quals no supere el límit de 100.000 €:

a) Despeses de consultoria necessàries per al seguiment i execució del pla fins a un màxim de 18.000 €.

b) Despeses de desplaçament i allotjament en mercats exteriors necessaris per a abordar l'execució del pla fins a un màxim de 10.000 €.



c) Despeses de material promocional, catàlegs, fullets i cartelleria diversa fins a un màxim de 15.000 €.

d) Creació de web dirigida a l'entorn internacional, o adaptació de l'existent en l'empresa amb aquest fi, fins a un màxim de 15.000 €.

e) Publicitat en mitjans estrangers, publicitat o inscripció en portals o directoris en línia i mercats electrònics internacionals, vinculada a l'execució del pla.

f) Comunicació on-line i off-line relacionada amb el desenvolupament de campanyes de comunicació internacionals resultants del pla treballat en la tutoria.

g) Despeses de contractació d'una persona amb especialització vinculada a l'àmbit de la tutoria realitzada: serà elegible el salari brut de la persona contractada durant el 2018 sempre que el salari brut anual siga d'un mínim de 25.000 euros i la duració mínima del contracte de 12 mesos. S'acceptarà un màxim de despeses per aquest concepte de dos contractes per empresa beneficiària. Per a les empreses d'indústries creatives i culturals s'admetran també les despeses d'un o una professional o d'empresa externa contractada a aquest efecte. Únicament seran subvencionables les despeses indicades en aquest apartat si l'empresa realitza accions de promoció en mercats exteriors que puga justificar. El personal haurà d'estar empleat en la seu de la Comunitat Valenciana de l'empresa beneficiària.

h) Despeses vinculades a accions de promoció en l'exterior necessàries per a l'execució del pla resultant de la tutoria realitzada.

i) Compra de plecs i traducció de documents, i despeses directament relacionades amb la contractació pública exterior.

j) Registre de marca en països que no pertanguen a la Unió Europea.



2. No es consideraran subvencionables:

a) els serveis per a l'establiment i explotació de xarxes de distribució en l'estranger;

b) les despeses corrents vinculades a l'activitat exportadora de l'empresa;

c) les despeses de transport (diferents del desplaçament al país d'execució de l'acció);

d) les despeses de manutenció, restauració, dietes, etc.;

e) les despeses de consultoria no vinculades directament amb l'execució del programa de tutoria en què l'empresa haja participat;

f) els contractes d'agent, representació, o actuacions semblants;

g) en general, tots aquelles despeses que no estiguen clarament definits o que no tinguen com a finalitat directa la consecució dels objectius del programa, i serà en tot cas el criteri de l'IVACE el que prevaldrà en cas de controvèrsia.

3. Els costos associats als projectes subvencionats per aquesta convocatòria no podran rebre simultàniament ajudes d'altres convocatòries procedents d'aquesta o una altra administració.

4. L'empresa podrà sol·licitar ajudes per al seguiment i desenvolupament d'un pla d'internacionalització amb independència del nombre de tutories en què haguera resultat beneficiària o haguera participat.



Article 4. Característiques i quantia de l'ajuda

1. Les ajudes que s'estableixen en aquesta resolució es concediran davall la forma de subvenció.

2. La quantia de l'ajuda serà del 50 % dels costos subvencionables.



3. L'ajuda està subjecta al règim de minimis el que suposa que l'ajuda total de minimis concedida a una única empresa no serà superior a 200.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals. Als efectes d'aquesta convocatòria, s'entendrà per única empresa la definició establida en l'apartat 2 de l'article 2 del Reglament (CE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis. Per a les empreses que realitzen per compte d'altre operacions de transport de mercaderies per carretera, caldrà ajustar-se als límits i condicions de l'article 3, apartats 2 i 3 d'aquesta disposició.



Article 5. Termini i forma de presentació de sol·licituds

1. La presentació de les sol·licituds s'ajustarà al que estableix l'article 7 de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre.

2. El termini de presentació de sol·licituds s'iniciarà a partir del dia 12 de març de 2018 i finalitzarà el 22 de juny de 2018.

3. La tramitació del procediment serà electrònica. La presentació electrònica requerirà que l'empresa sol·licitant dispose de firma electrònica, bé amb el certificat reconegut d'entitat, bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), ambdós emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, DNI electrònic, certificat de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre, així com els certificats reconeguts en la llista de confiança de prestadors de serveis de certificació establits a Espanya, publicat en la seu electrònica del Ministeri d'Energia, Turisme i Agenda Digital. La sol·licitud es presentarà en el registre electrònic de l'IVACE a través de la seua pàgina web http://www.ivace.es.

4. La presentació de la sol·licitud portarà implícita l'acceptació de les bases, inclòs el que disposa aquesta convocatòria.

5. Només s'admetrà la presentació d'un projecte o pla d'internacionalització per empresa sol·licitant.

6. En tot cas serà obligatòria la presentació de la documentació que a continuació s'indica:

a) Sol·licitud normalitzada. La sol·licitud d'ajudes s'adequarà al model normalitzat disponible en la pàgina web http://www.ivace.es. Una vegada presentada la sol·licitud davant de el registre electrònic, aquest emetrà automàticament un resguard acreditatiu de la presentació de la sol·licitud, que podrà ser arxivat o imprés per l'entitat sol·licitant, en els termes que preveu el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana.

En relació a la documentació relativa a la personalitat de la sol·licitant de l'ajuda, quan utilitze un sistema de firma electrònica avançada, la seua identitat s'entendrà ja acreditada per mitjà del mateix acte de la firma.

Així mateix, l'imprés de sol·licitud contindrà les declaracions responsables que acrediten que l'empresa sol·licitant compleix amb els requisits de la convocatòria i de les bases reguladores.

b) Memòria del projecte segons model disponible en l'adreça d'internet de l'IVACE: http://www.ivace.es, o bé incorporat a la mateixa sol·licitud d'ajuda. La memòria servirà de referent per a aplicar els criteris de valoració, d'ací que un defectuós o deficient emplenament, o la seua difícil comprensió, generarà una minusvaloració del projecte o inclús una denegació de la sol·licitud.

c) Acreditació de trobar-se al corrent dels seus obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social només en el cas que no haguera autoritzat a l'IVACE per a la seua obtenció per mitjans electrònics, en tant que la presentació de la sol·licitud comportarà l'autorització de l'entitat o empresa sol·licitant.

d) Si es tracta d'una persona jurídica inscrita en un registre públic, l'IVACE obtindrà directament la informació relativa a la identitat de l'entitat sol·licitant, si bé podrà requerir directament a aquesta la presentació d'algun document concret.

e) L'empresa sol·licitant haurà d'omplir en tot cas la declaració responsable annexa a la sol·licitud referent a totes les altres ajudes de minimis rebudes d'aquesta o una altra administració (independentment dels costos subvencionables) durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs que estiguen subjectes al Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, o a altres reglaments de minimis.

f) Declaració responsable d'altres ajudes rebudes per a les mateixes despeses subvencionables sotmeses a un reglament d'exempció o a una decisió adoptada per la Comissió.

g) Instrument ambiental a què estiga sotmesa l'activitat o les instal·lacions en què l'entitat sol·licitant execute el projecte. En cas d'estar exempta o en tràmit d'obtenció, s'haurà d'aportar documentació que acredite aquesta circumstància, sense perjuí de l'aportació posterior de l'instrument ambiental. S'entén per lloc d'execució del projecte el domicili de l'empresa sol·licitant en què planifique les accions d'internacionalització.

7. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o no s'acompanye de la documentació que d'acord amb aquesta convocatòria siga exigible, es requerirà al sol·licitant perquè -en el termini de 10 dies hàbils des del següent al de la recepció del requeriment- esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb advertència que si no fera se li tindrà per desistit de la seua sol·licitud, prèvia resolució dictada en els termes que preveu la legislació administrativa.

Els requeriments es realitzaran per mitjans electrònics i s'entendran practicats o rebutjats en els termes que s'assenyalen en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest sentit, si transcorren deu dies naturals sense que s'accedisca al contingut del requeriment, s'entendrà que la notificació ha sigut rebutjada i es tindrà per realitzat el tràmit de la notificació.



8. Es delega en la persona que exercisca la direcció de l'Àrea de Promoció Internacional de la Unitat IVACE Internacional, la resolució de les incidències produïdes amb anterioritat a la concessió, en especial les referides a desistiments, canvi de sol·licitant i canvi de projecte.





Article 6. Criteris d'avaluació

1. Perquè un projecte puga ser aprovat, haurà de tindre una puntuació mínima de 60 punts.

2. Els projectes es prioritzaran atenent als criteris especificats a continuació i a la ponderació que s'especifica sobre un total de 100 punts:



a) Característiques del projecte. Màxim 75 punts:

– Qualitat del plantejament estratègic internacional presentat. Màxim 35 punts.

– Coherència entre els objectius plantejats per l'empresa i la tutoria a realitzar. Màxim 20 punts.

– Ferramentes de màrqueting i comunicació disponibles. Màxim 10 punts.

– Viabilitat econòmica. S'avaluarà el grau de solvència econòmica de l'empresa. Màxim 10 punts

b) Característiques de l'empresa sol·licitant. Màxim 15 punts:

– Recursos humans de l'empresa. Disponibilitat dels recursos humans de l'àrea internacional de l'empresa per a una correcta execució del pla de promoció internacional. Màxim 5 punts.

– Grau d'internacionalització de l'empresa. Màxim 10 punts.

c) Criteris de caràcter social: com a mesures d'actuació per a afavorir la igualtat d'oportunitats entre dones i hòmens i d'integració social i laboral de les persones amb diversitat funcional, s'estableixen com a criteris socials en la valoració de les sol·licituds els següents, amb una ponderació màxima de 10 punts.

– Que l'empresa sol·licitant compte amb un Pla d'Igualtat d'Oportunitats encara que no li siga exigible per la normativa vigent.

– El percentatge de dones en plantilla, així com el percentatge d'hores de dedicació al projecte per part de dones.

– La millora de la bretxa salarial de l'empresa sol·licitant respecte a la mitjana nacional.

– Que l'empresa sol·licitant dispose del segell «Fent Empresa. Iguals en Oportunitats» o un altre de semblants característiques.

– El percentatge de persones amb diversitat funcional contractades sobre el total de la plantilla per damunt del mínim legal exigible.

– Els contractes formalitzats amb persones en situació o risc d'exclusió social, centres especials d'ocupació o empreses d'inserció, addicionals als exigibles com a mesures complementàries.

– Les quantitats aportades per l'empresa sol·licitant a ONG i entitats de caràcter benèfic.



Article 7. Instrucció de les ajudes i comissió d'avaluació

L'òrgan instructor i la comissió d'avaluació de les ajudes vénen definides en els articles 8 i 10, respectivament, de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) per a impulsar la internacionalització empresarial.





Article 8. Resolució de la convocatòria

1. La presidència de l'IVACE serà l'òrgan competent per a dictar les resolucions d'aprovació o denegació de les ajudes corresponents a aquesta convocatòria.

2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos a comptar de la publicació de l'extracte de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Transcorregut el termini sense que s'haguera notificat la resolució expressa, les empreses sol·licitants entendran desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, tot això sense perjuí de l'obligació de resoldre expressament que incumbeix a l'Administració.

3. La resolució motivada del procediment es notificarà a les empreses interessades via telemàtica i les ajudes concedides es publicaran en la Base de Dades Nacionals de Subvencions (BDNS) en compliment del que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, amb expressió de la convocatòria, del programa i crèdit pressupostari a què s'imputen, beneficiari, quantitat concedida i objectiu o finalitat de la subvenció.

4. La resolució de concessió i o denegació posarà fi a la via administrativa. Es delega en la persona titular de la direcció adjunta de l'IVACE (Direcció General d'Internacionalització) la resolució dels recursos de reposició.



Article 9. Obligacions de les empreses beneficiàries

1. Les obligacions de les empreses beneficiàries estan especificades en l'article 12 de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, sense perjuí de les previstes en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. En tot cas els projectes objecte de subvenció hauran d'executar-se entre l'1 de gener de 2018 i el 31 de desembre de 2018 i el termini de presentació de la documentació justificativa serà el 31 de gener de 2019 o una altra posterior que s'acorde en la resolució de concessió.



3. En l'execució dels projectes s'haurà de mantindre un sistema de comptabilitat separat o un codi comptable adequat en relació amb totes les transaccions relacionades amb el projecte, sense perjuí de les normes de comptabilitat nacional.

4. La justificació de l'ajuda es realitzarà per mitjà de compte justificatiu amb aportació de justificants de despeses i pagament i en la forma exigida en les Instruccions de Justificació de l'Ajuda. En tot cas comprendrà la documentació següent:

a) Memòria que recull de forma detallada les activitats realitzades.

b) Relació de despeses de l'activitat obtinguda a través de l'aplicació informàtica justificacio.exe, descarregables des de http://www.ivace.es.

c) Justificants de despesa i pagament.

d) Quan corresponga, còpia del contracte del personal que es contracte, còpia de les nòmines així com els seus justificants de pagament i declaració del personal contractat, que detalle les activitats realitzades per al seguiment de la tutoria en l'exercici. Per a les empreses d'indústries creatives i culturals -i quan corresponga– declaració del professional o empresa externa contractada detallant les activitats realitzades en l'àmbit internacional com a seguiment de la tutoria realitzada, i les efectuades durant l'exercici per a l'empresa beneficiària. Aquests empreses deuran així mateix presentar documentació acreditativa de la vinculació contractual de la persona que haja realitzat, si és el cas, el viatge amb l'empresa beneficiària.

e) Quan l'import facturat per una mateixa empresa proveïdora supere, IVA exclòs, la quantia de 14.999,99 euros, l'empresa beneficiària ha d'aportar en el moment de la justificació l'acreditació d'haver sol·licitat –abans de la contractació de la despesa– com a mínim tres ofertes de diferents empreses proveïdores sense vinculació entre elles ni amb l'empresa beneficiària de l'ajuda, entenent per tals les que responguen a la definició de l'article 68.2 del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.



Les ofertes han de seleccionar-se entre empreses amb paràmetres equiparables i complir els requisits següents:

– Requisits materials: les ofertes han d'estar suficientment detallades, especificant-hi els treballs que han de realitzar-se i el seu preu, i han de ser comparables en el seu contingut.

– Requisits formals: les ofertes han d'estar datades i contindre les dades que permeten la correcta identificació de la persona o empresa remitent, juntament amb el logo o el segell de l'empresa.

En cas de no optar per l'oferta més econòmica, s'ha de presentar un informe que justifique per què no s'ha triat la dita oferta.

Excepcionalment, en el cas que per les especials característiques del bé o servei no hi haja en el mercat suficient nombre d'entitats que el subministren o presten, se substituirà la presentació de les tres ofertes d'empreses proveïdores pels documents següents:

– Un informe explicatiu, firmat per la representació legal, sobre les especials característiques del bé o servei que fan impossible la localització d'un mínim de tres empreses proveïdores. No serà admés com a justificant de la no-presentació de tres ofertes si el seu argument es basa en:



· Les característiques de l'empresa proveïdora (per exemple: «proveïdora habitual» o «subministradora única», sense que en aquest cas s'aporten més dades que ho acrediten, etc.).

· Les característiques genèriques del bé o servei (per exemple: «caràcter tecnològic del servei», etc.).

· Les característiques genèriques de l'empresa o entitat beneficiària (per exemple: «política de compres implantada i aprovada per la direcció», etc.).

– Un annex a l'informe explicatiu amb documentació que acredite la cerca d'empreses proveïdores del bé o servei.

f) Documentació que acredite l'obligatorietat de la certificació i registre de productes en el mercat exterior que corresponga.

g) Si és el cas, documentació que justifique que la filial que es constituïsca en aquest exercici té com a mínim un 49 % del capital social de l'empresa en destinació.

h) Els documents justificatius dels gastos corresponents al projecte subvencionat hauran de conservar-se durant el període mínim establit en el Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013.

En eixe sentit, els documents es conservaran o bé en forma d'originals o de còpies compulsades d'originals, o bé en suports de dades comunament acceptats, en especial versions electròniques de documents originals o documents existents únicament en versió electrònica. Els documents es conservaran en una forma que permeta la identificació dels interessats durant el període necessari per als fins per als que es van arreplegar les dades o per als que tracten ulteriorment.



i) Presentar en el compte justificatiu de la subvenció un llistat en què cada apunt que es faça d'una despesa, un pagament o un ingrés i un cobrament en el llibre diari de comptabilitat segons el Pla General Comptable (PGC), es reflectisca la quantia del dit apunt que té relació amb la subvenció concedida, reflectint en el dit llistat tant el número d'apunt i assentament del llibre diari, com el subcompte del PGC i l'import del subcompte que correspon a la subvenció concedida, llevat que les empreses beneficiàries ja disposen d'un sistema de comptabilitat separada que permeta apreciar la traçabilitat ací referida.

j) Facilitar a l'IVACE la informació relativa a indicadors financers, de producció i resultats, que permeten mesurar l'avanç enfront de la situació de partida descrita per l'empresa beneficiària en la memòria del projecte com a conseqüència de l'execució d'aqueste.

5. Haurà d'aportar-se instrument ambiental a què estiga sotmesa l'activitat o les instal·lacions en què l'entitat sol·licitant haja executat el projecte, només en el cas que no haguera sigut presentat en la fase de sol·licitud per trobar-se en tràmit d'obtenció.

6. IVACE podrà sol·licitar qualsevol justificació addicional de les activitats realitzades quan aquestes no estiguen prou acreditades en la memòria.



Article 10. Modificació de la subvenció i reintegrament de les ajudes concedides

1. L'empresa beneficiària haurà de realitzar el projecte objecte de subvenció en la forma descrita en la sol·licitud i en la corresponent memòria, i de manera que es complisca la finalitat de l'ajuda, respectant els costos indicats en la notificació de concessió i pels imports que en ella s'especifiquen. En cap cas es podran admetre modificacions que estiguen en contradicció amb els requisits exigits per a l'aprovació del projecte.

2. Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió i, en general, l'incompliment de les obligacions per part de l'empresa beneficiària, podrà donar lloc a la minoració de les ajudes concedides o al desistiment sense efectes, amb exigència, si és el cas, del reintegrament de les quantitats indegudament percebudes i de l'interés de demora des del moment del pagament de la subvenció fins que s'acorde la procedència del reintegrament d'aquesta.

3. Es delega en la direcció de l'Àrea de Promoció Internacional de la Unitat IVACE Internacional, la resolució de les incidències que es produïsquen després de la concessió, sense que en cap cas puguen suposar una modificació de la baremació efectuada per a l'adjudicació, en especial les referides a renúncies, canvi d'empresa beneficiària, possibles pròrrogues per a l'execució i/o justificació d'aquest i canvi de projecte, així com possibles compensacions entre costos; la resolució relativa a les possibles minoracions o de desistiment sense efectes de les subvencions concedides es delega en la persona titular de la Direcció Adjunta de l'IVACE (Direcció General d'Internacionalització).





Article 11. Pagament de les ajudes

L'IVACE procedirà al pagament de l'ajuda una vegada s'haja executat el projecte a què estava destinada, i sempre que haja verificat el compliment de les obligacions exigibles a l'empresa beneficiària



Article 12. Dotació pressupostària

1. Les ajudes que es regulen en aquesta resolució es finançaran amb càrrec als pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2018, dins de la línia pressupostària – S8072000, prevista en la Llei de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2018, i és la quantitat global màxima destinada a aquesta convocatòria de 2.189.900 euros.

2. Les ajudes previstes comptaran amb finançament del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER), en un percentatge del 50 %, a través del Programa Operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020, a través de l'eix prioritari 3.4.1, «Promoure el creixement i consolidació de les empreses millorant el seu finançament, tecnologia i accedint a serveis de suport avançats».



Article 13. Publicitat comunitària. Obligacions

1. L'empresa beneficiària s'assegurarà que les parts que intervenen en el projecte han sigut informades del cofinançament del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) i anunciarà clarament que el projecte ha sigut seleccionat en el marc del Programa Operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020. Per a això, totes les mesures d'informació i comunicació relacionades amb el projecte que duga a terme l'empresa beneficiària haurà d'incloure:

a) L'emblema de la Unió Europea, de conformitat amb les característiques tècniques establides en l'acte d'execució que adopte la Comissió d'acord amb l'article 115, apartat 4 del Reglament (UE) núm. 1303/2013, i una referència a la Unió Europea;

b) Una referència al Fons FEDER.

Durant l'execució del projecte:

a) Haurà de publicar en el seu lloc d'internet, en el cas que en dispose d'un, una descripció del projecte indicant els seus objectius i resultats, i destacant el suport financer de la Unió Europea.

b) Haurà de disposar d'un cartell informatiu sobre el projecte d'una grandària mínima A3) en què mencionarà l'ajuda financera de la Unió Europea, col·locat en lloc ben visible per al públic, com per exemple l'entrada de l'edifici que siga la seu social de l'empresa beneficiària o el lloc on es desenvolupe el projecte objecte de l'ajuda.



2. Sobre els seus resultats, l'empresa beneficiària haurà d'incloure el logotip FEDER i la declaració «Projecte cofinançat pels Fons FEDER, dins del Programa Operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020» en qualsevol document relacionat amb el servei, així, portades de documents, pantalles de presentació de pàgines web, informes de resultats i conclusions, comunicacions, fotografies d'esdeveniments i certàmens, etc.

3. L'empresa beneficiària haurà d'acceptar la seua inclusió en una llista d'operacions prevista en l'article 115, apartat 2, del Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013.





DISPOSICIÓ FINAL



Primera. Habilitació normativa

Es delega en la persona titular de la Direcció General Adjunta de l'IVACE (Direcció General d'Internacionalització) per a dictar les resolucions necessàries per al desenvolupament, eficàcia i execució d'aquesta convocatòria.



Segona. Entrada en vigor

Aquesta resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació del seu extracte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).





València, 22 de febrer de 2018.– El president de l'IVACE: Rafael Climent González.

Mapa web