Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 6 de març de 2018, del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, per la qual es convoquen les ajudes per a la formació i l'adquisició de competències per a activitats agroalimentàries en el marc del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020. [2018/2458]

(DOGV núm. 8252 de 12.03.2018) Ref. Base de dades 002607/2018




En el marc de les bases de les ajudes esmentades, publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana número 8193, de 19 de desembre de 2017, mitjançant l'Ordre 31/2017, de 29 de novembre, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les ajudes per a la formació i l'adquisició de competències per a activitats agroalimentàries, en el marc del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

I en virtut de les facultats que em confereixen la lletra b del punt 4, de l'article 160, de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions; l'article 13.1.h del Decret 123/2006, de 8 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova l'Estatut de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària (DOGV 5344, 12.09.2006), i el Decret 124/2006, de 8 de setembre, del Consell, pel qual es designa l'organisme pagador de les despeses corresponents a la Política agrícola comuna a la Comunitat Valenciana i s'estableix la seua organització i funcionament (DOGV 5344, 12.09.2006) ambdós en la seua redacció vigent, resolc:



Primer. Convocatòria

Convocar les ajudes per a la formació i l'adquisició de competències per a activitats agroalimentàries en el marc del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020, gestionades per la Direcció General de Desenvolupament Rural i Política Agrària Comuna, les bases de les quals han sigut publicades per mitjà de l'esmentada Ordre 31/2017, de 29 de novembre, de 2017 (DOGV 8193, 19.12.2017).



Segon. Finançament de les ajudes

1. Les ajudes regulades en aquesta convocatòria estaran finançades pel FEADER, el Ministeri d'Agricultura i Pesca, Alimentació i Medi Ambient i la Generalitat Valenciana, en els percentatges que es determinen en el Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020, del qual formen part, enquadrades en l'operació 1.1.1, Prestació grupal de formació i adquisició de competències, submesura 1.1, Suport a les accions de formació professional i adquisició de competències, de la mesura 1, Accions de transferència de coneixements i informació.

2. La dotació pressupostària es farà a càrrec del capítol IV, de la secció 12, entitat 91, del pressupost de despeses de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, línia SO832000, fins a un import màxim d'1.256.690 euros en 2018, 1.243.310 euros en 2019 i 1.000.000 euros en 2020.

3. Les quanties esmentades en l'apartat anterior queden supeditades a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost corresponent de cada exercici.

4. Les ajudes que es convoquen tindran caràcter plurianual, d'acord amb l'article 40 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



5. De conformitat amb el que disposa el punt sisé de la base quinze de l'annex I de l'Ordre 31/2017, de 29 de novembre, en el cas que un beneficiari presente la sol·licitud per a executar un programa amb diverses anualitats, aquest haurà de presentar una sol·licitud de pagament per a cada una de les anualitats en què s'hi desenvolupe, i aquesta ha de fer referència a l'activitat de formació i d'adquisició de competències que s'haja realitzat efectivament durant l'any corresponent. L'esmentada sol·licitud de pagament haurà de presentar-se abans de l'1 de desembre de cada anualitat telemàticament, a través de la seu electrònica de la Generalitat en la següent URL: http://www.gva.es/portal/page/portal/inicio/procedimientos?id_proc=18734.

6. S'estableix, com a límit màxim de subvenció a concedir per beneficiari i any, 150.000 euros.



Tercer. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds serà d'un mes des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, tot això de conformitat amb el que disposa l'article 30.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. Les sol·licituds i la documentació que adjunten s'han de presentar preferentment en el registre de la conselleria competent en matèria d'agricultura, i es podran presentar també en qualsevol dels registres previstos en la legislació reguladora del procediment administratiu comú. Aquesta documentació i informació complementària, que hauran d'adjuntar les sol·licituds d'ajuda, figura indicada en la base novena de l'annex I de l'Ordre 31/2017.

3. Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, i també les persones sol·licitants que, no estant obligats a això, opten per aquesta via, han de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat en la URL següent: http://www.gva.es/portal/page/portal/inicio/procedimientos?id_proc=18734. Les esmenes o les aportacions documentals posteriors a la presentació de la sol·licitud hauran de realitzar-se a través de la URL següent: http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=18734.

En cas de presentació telemàtica, les sol·licituds han de firmar-se amb el certificat digital de la persona física o jurídica que presenta la sol·licitud o, si escau, amb el certificat digital del seu representant. Així mateix, la resta de documents que s'adjunten, quan calga, hauran d'estar firmats electrònicament pels que siguen competents per a això.



D'acord amb el que disposa l'article 68.4, si algun dels subjectes obligats a relacionar-se per mitjans electrònics presenta la sol·licitud presencialment, les administracions públiques requeriran l'interessat perquè ho esmene a través de la presentació electrònica. A aquests efectes, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què haja sigut realitzada l'esmena.

4. No seran admeses a tràmit les sol·licituds que es presenten fora del termini establit en la convocatòria. La resolució d'inadmissió d'aquestes haurà de ser notificada als interessats en els termes que preveuen els articles 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



5. Tant el model de sol·licitud d'ajuda, com la resta de models dels documents que s'han d'aportar juntament amb la sol·licitud d'ajuda, igual que la informació bàsica sobre aquestes ajudes, són els que figuren en la URL http://www.gva.es/portal/page/portal/inicio/procedimientos?id_proc=18734.

6. El termini màxim de resolució i de publicació de les resolucions serà de sis mesos comptadors des de la data de publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Les resolucions es publicaran en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana en els termes establits en el punt 2 de la base onze de l'annex I de l'Ordre 31/2017. Aquesta publicació substituirà la notificació i tindrà els mateixos efectes en tractar-se d'un procediment de concurrència competitiva. La data de la publicació serà la que es considere als efectes de notificació. Contra aquesta resolució es poden interposar els recursos establits en el punt 3 de la base onze de l'annex I de l'Ordre 31/2017.



Quart. Criteris de selecció

Els criteris de selecció dels beneficiaris d'aquesta ajuda seran els establits en el punt 3 de la base setena de l'annex I de l'Ordre 31/2017.





Cinqué. Publicació d'informació sobre els beneficiaris

1. S'informa els beneficiaris que, de conformitat amb l'article 113 del Reglament (UE) número 1306/2013, les seues dades seran publicades d'acord amb l'article 111 del dit reglament i podran ser tractats per organismes d'auditoria i investigació de la Unió Europea i dels estats membres, per a salvaguardar els interessos financers de la Unió.

2. Quant a les dades de caràcter personal, els beneficiaris podran exercir els drets reconeguts en la Directiva 95/46/CE del Parlament Europeu i del Consell, de 24 d'octubre de 1995, relativa a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades. L'acceptació de la subvenció suposa, per als beneficiaris, l'autorització expressa a l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària per a l'arreplegada i la incorporació als respectius fitxers i tractament de les dades personals, així com per a la seua conservació durant els terminis previstos en les disposicions aplicables.





Sisé. Recursos

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar potestativament un recurs de reposició davant del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, en el termini un mes comptador des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o impugnar-se directament davant dels jutjats contenciosos administratius en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb el que preveuen els articles 8.3, 25.1 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.



València, 6 de març de 2018.– El director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària: Francisco Rodríguez Mulero.

Mapa web