Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ 8 de març de 2018, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es convoquen subvencions per a la intervenció arquitectònica en locals destinats a la prestació d'assistència sanitària per part d'aquesta conselleria, en municipis de la Comunitat Valenciana. [2018/3068]

(DOGV núm. 8263 de 28.03.2018) Ref. Base de dades 003144/2018




Mitjançant l'Ordre 9/2017, de 19 de setembre, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions per a la intervenció arquitectònica en locals destinats a la prestació d'assistència sanitària per part d'aquesta conselleria en municipis de la Comunitat Valenciana (DOGV 8134, 25.09.2017).

El punt 3 de l'article 1 de l'ordre estableix que la convocatòria de les subvencions s'ha de realitzar mitjançant una resolució de la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de sanitat.

La disposició addicional segona estableix: es delega en la persona titular de la direcció general amb competència en matèria de recursos econòmics, la competència per a dictar la resolució de concessió de la subvenció, com també per a resoldre les eventuals incidències sobre renúncia, revocació, quantia, pròrroga, modificats, minoracions i reajustaments, de conformitat amb l'article 160.5 de la LHPSPIS.

En el preàmbul s'estableix que les subvencions que s'han de concedir d'acord amb les bases reguladores d'aquesta ordre, pel caràcter d'aquestes, no estan subjectes a la política de competència de la Unió Europea en matèria d'ajudes públiques i, per tant, no necessiten notificació a la Comissió Europea, pel fet que no reuneixen els requisits de l'article 107.1 del Tractat de funcionament de la Unió Europea, ja que, per raó de la qualitat de les entitats beneficiàries i de l'objecte de les subvencions, aquestes accions subvencionables, pel fet de ser activitats de caràcter no econòmic, no afecten la competència ni els intercanvis comercials entre els estats membres, i tampoc afavoreixen determinades empreses o produccions.

Per raó del que s'ha exposat, i de conformitat amb el que estableixen els articles 160.4.b i 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Objecte. Àmbit d'aplicació. Activitat que s'ha de desenvolupar

1. Convocar la concessió de subvencions per a la intervenció arquitectònica en locals destinats a la prestació d'assistència sanitària per part d'aquesta conselleria en municipis de la Comunitat Valenciana.



L'objecte de les subvencions que es convoquen és les actuacions d'intervenció arquitectònica en locals destinats a la prestació d'assistència sanitària en atenció primària per la Conselleria en municipis de la Comunitat Valenciana.

S'entén per actuacions d'intervenció arquitectònica les obres de reforma, reparació, restauració i rehabilitació, com també les de conservació i manteniment, amb les definicions establides en l'article 122 del Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic (en endavant LCSP).



No obstant el que indica l'article 24 de la LCSP, les entitats locals no poden executar directament les obres.

La subvenció que es concedisca solament s'ha de destinar a finançar el cost d'execució de l'obra i instal·lacions, amb l'IVA. Consegüentment, no es poden sufragar les despeses generades per la redacció del projecte tècnic, estudis de seguretat i salut, les que es deriven de la direcció d'obra, o qualsevol altra que no estiga directament relacionada amb l'execució de l'obra com, per exemple, estudis sobre l'estat estructural, estudis geotècnics, etc.

Les subvencions que s'atorguen tenen la consideració de subvenció a fons perdut, i el percentatge de subvenció que s'ha d'aplicar pot arribar al 100 % de l'import sol·licitat, amb un límit de 100.000,00 € per projecte, sense que aquest puga superar el cost d'execució del corresponent projecte aprovat o el d'adjudicació. El nombre màxim de projectes subvencionables en cada convocatòria per ajuntament és de dos.

Els increments pressupostaris de les obres derivats de les modificacions dels contractes, com també de la liquidació d'aquelles que resulten, si escau, del procediment de contractació de les obres, no poden ser objecte de subvenció. Els increments a què tinga dret l'empresa contractista de les obres han de córrer per compte i càrrec exclusiu de l'òrgan de contractació.

D'acord amb el que disposa l'article 31.1 de la LGS, es consideren despeses subvencionables en totes i cadascuna de les anualitats que es preveuen en l'acte de concessió de la subvenció, aquelles que de manera indubtable responguen a la naturalesa de l'activitat subvencionada i es realitzen des del primer dia de l'exercici pressupostari de la convocatòria.

Segons l'article 5 de l'Ordre 9/2017, poden obtenir la condició d'entitat beneficiària els ajuntaments de la Comunitat Valenciana que complisquen els requisits següents:

a) Que tinga la titularitat patrimonial del local en el qual es proposa la intervenció arquitectònica.

b) Que dispose del corresponent projecte d'obra, amb el contingut establit en l'article 123 de la LCSP, que complisca el que preceptua la secció 2a del capítol II del Reglament general de la Llei de contractes de les administracions públiques, aprovat pel Reial decret 1098/2001, de 12 d'agost, i que aquell tinga informe favorable de la Subdirecció general amb funcions en matèria d'infraestructures (d'ara endavant, la Subdirecció) de la Conselleria, amb data posterior a la publicació d'aquestes bases i anterior a la data de finalització de presentació de sol·licituds de la corresponent convocatòria.



Per a l'obtenció de la conformitat de la Subdirecció referida s'ha de seguir el que estableix l'article 5 de les bases.



Segon. Condicions de la concessió de la subvenció

1. El procediment de concessió d'aquestes subvencions s'ha de tramitar en règim de concurrència competitiva, tal com estableix l'article 7 de l'Ordre 9/2017.

2. Per a obtenir la condició d'entitats beneficiàries de les subvencions han de reunir-se els requisits de l'article 5 de l'Ordre 9/2017 al final de presentació de les sol·licituds d'aquesta convocatòria.





Tercer. Finançament, dotació, pagament de les subvencions, justificació i període de durada

1. Les subvencions previstes en aquesta resolució de convocatòria s'han de finançar amb càrrec al programa pressupostari de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública 10.02.91.0000.412.22.7, codi línia comptable S0418000, dels pressupostos de la Generalitat per a l'any 2018, per un import de 2.500.000 €.

2. Les subvencions que s'atorguen tenen la consideració de subvenció a fons perdut, i el percentatge de subvenció a aplicar fins al 100 % de l'import sol·licitat, amb un límit de 100.000,00 € per projecte, sense que aquest puga superar el cost d'execució del corresponent projecte aprovat o el d'adjudicació. El nombre màxim de projectes subvencionables en cada convocatòria per ajuntament és de dos.



3. El pagament de la subvenció es realitzarà després de la justificació prèvia per part de l'ajuntament de la realització de les obres d'intervenció arquitectònica en els locals destinats a la prestació d'assistència sanitària per la Conselleria. No s'admeten pagaments a compte.

Els pagaments s'han d'efectuar contra certificats d'obres expedits per la direcció facultativa de les obres, d'acord amb les condicions de finançament establides i de conformitat amb el projecte presentat. Aquests certificats s'han de presentar davant la subdirecció d'acord amb el model oficial que figura en l'annex XI del Reial decret 1098/2001, de 12 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament general de la Llei de contractes de les administracions públiques (BOE 257, 26.10.2001), acompanyades dels originals de les factures corresponents, que han d'estar aprovades per la junta de govern local, per la comissió de govern o òrgan municipal competent.

En el cas que es produïsca alguna baixa per diferència entre el pressupost de licitació i el d'adjudicació de l'obra, s'entendrà que la quantia de la subvenció queda fixada en l'import d'adjudicació, sempre que el finançament de la Conselleria es referisca a la totalitat del pressupost de l'obra.

Constitueix, en tot cas, un requisit previ per al pagament, que la Subdirecció expedisca el corresponent certificat de comprovació i aprovació de justificants.

Així mateix, els ajuntaments han d'acreditar amb caràcter previ al pagament que es troben al corrent de la seua obligació de rendir comptes anuals davant de la Sindicatura de Comptes, d'acord amb el que disposa l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de règim local de la Comunitat Valenciana.

4. El termini de justificació de les subvencions finalitza el 15 de novembre de 2018. L'incompliment d'aquest requisit pot donar lloc al desistiment sense efectes o a la minoració de la subvenció corresponent a l'exercici en què aquest es produïsca.

5. Si la subvenció supera el cost real de l'obra, o si, com a conseqüència de la disminució del cost global de l'obra projectada, s'ha pagat un import superior al percentatge de participació de l'Administració, s'ha de reintegrar l'excés obtingut.

6. En tot cas, constitueix un requisit previ per al pagament que l'entitat local beneficiària de la subvenció estiga al corrent en l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant de la Sindicatura de Comptes.





Quart. Termini de la sol·licitud, forma de presentació i documentació que ha d'ajuntar-se a la sol·licitud

1. El termini per a la presentació de les sol·licituds és d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. La forma de presentació de les sol·licituds i la documentació que ha d'adjuntar-se s'ha d'ajustar al que determina el títol III, del capítol I de l'Ordre 9/2017.



Cinqué. Criteris de valoració de les sol·licituds

Les sol·licituds presentades s'han de valorar d'acord amb els criteris establits en l'annex «Criteris de valoració» de l'Ordre 9/2017, segons els valors vigents en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds previst en aquesta convocatòria.



Sisé. Comissió avaluadora

De conformitat amb l'article 8, de l'Ordre 9/2017, les persones que componen la comissió avaluadora per a aquesta convocatòria són:



– President: Justo Herrera Gómez, director general de Recursos Humans i Econòmics

– Vocals

a) M. Amparo García Layunta, subdirectora general d'Activitat Assistencial Integrada

b) Carlos Fluixá Carrascosa, subdirector general de Planificació i Organització Assistencial

c) Carolina Conesa Solaz, subdirectora general d'Infraestructures, Aprovisionament i Contractació

d) José Luis Sanchis Oliver, subdirector general de Recursos Econòmics

e) José Ramón Manuel Enguídanos, cap del Servei d'Infraestructures

f) Amparo Barrera Chicano, tècnica del Servei d'infraestructures



g) Julio Ballester Ferrer, tècnic del Servei d'Infraestructures



Seté. Termini de resolució i notificació

La comissió, atenent els criteris i requisits establits, i d'acord amb la disponibilitat pressupostària, ha d'estendre acta i formular la proposta de resolució a l'òrgan concedent.

La resolució té els efectes i el contingut previstos en l'article 25 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i s'ha de publicar en la Base de Dades Nacional de Subvencions, d'acord amb el procediment establit en l'article 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Un extracte de la resolució s'ha de publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Aquesta publicació té l'efecte de notificació a les persones interessades, d'acord amb l'article 45.1.b de la LPAC.

El termini màxim per a resoldre i notificar els expedients és de sis mesos comptador des de la data de la publicació de cada convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Transcorregut el termini sense haver-se notificat la resolució, la sol·licitud de concessió de subvenció s'ha d'entendre desestimada en els termes de l'article 25 de la LPAC.

En el cas que les subvencions concedides tinguen caràcter plurianual, l'eficàcia de la concessió queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en els pressupostos de la Generalitat de l'exercici en el qual es convoquen.



Huité. Entrada en vigor

Aquesta resolució entra en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Contra aquesta resolució de convocatòria, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar recurs contenciós administratiu, d'acord amb el que preveu l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, dins del termini de dos mesos comptador des de l'endemà de la publicació, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, si bé pot interposar-se potestativament recurs de reposició davant la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública en el termini d'un mes, d'acord amb el que es disposen els articles 123 i 124 de la Llei de procediment administratiu comú de les administracions públiques.



València, 8 de març de 2018.– El director general de Recursos Humans i Econòmics: Justo Herrera Gómez.

Mapa web