Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 1/2018, de 23 de març, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, i de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual s'estableixen els procediments d'autorització en matèria de despeses de personal de la Generalitat. [2018/3069]

(DOGV núm. 8264 de 29.03.2018) Ref. Base de dades 003189/2018




PREÀMBUL



La Llei 22/2017, de 29 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2018, inclou en el seu articulat una sèrie de disposicions que afecten les despeses de personal que han de ser regulades mitjançant ordre.

L'article 35 de l'esmentat cos legal estableix quins són els requisits per a la determinació o modificació de les retribucions del personal laboral al servei de l'Administració de la Generalitat i del seu sector públic instrumental, establint-hi com a tràmit preceptiu i vinculant l'informe de determinades conselleries en funció de la tipologia de l'entitat a què aquell pertanga, però sent denominador comú a totes el que ha d'emetre la conselleria competent en matèria d'hisenda.



Així mateix, l'article 36, apartat 6 de la Llei, en aplicació de la normativa bàsica en la matèria, estableix criteris restrictius per a la contractació de personal laboral temporal i el nomenament de personal estatutari temporal o de personal funcionari interí, en l'àmbit de l'administració de la Generalitat i del seu sector públic instrumental, tot limitant-la a casos: «… excepcionals i per a cobrir necessitats urgents i inajornables»; i tot seguit diu que: «les condicions, els criteris i les limitacions de l'autorització a què es refereix aquest apartat, que per a determinats supòsits podran articular-se per mitjà d'un sistema de quotes…», seran establides mitjançant ordre de la conselleria competent en matèria d'hisenda.

Finalment, és necessari tindre en compte l'Ordre de 22 de març de 2005, de la conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual es regula el procediment de gestió del pressupost de la Generalitat Valenciana, que estableix en els seus articles 3, 4 i 5 determinats procediments per a l'autorització de despeses de personal de «la Presidència de la Generalitat i les distintes conselleries en què s'organitza l'Administració de la Generalitat» i que, atés el temps transcorregut, és convenient redefinir en alguns aspectes.

Respecte d'això, no resulta possible desconèixer que l'aplicació que s'ha realitzat de la normativa adés citada, en el context d'unes taxes de reposició limitadores durant successius anys, materialitzades inclús en l'àmbit de la Generalitat, en unes convocatòries d'ofertes d'ocupació pública inferiors a aquestes, unit a l'envelliment natural de la plantilla, i a la posada en marxa de nous programes públics i obligacions que l'ordenament jurídic imposa a les administracions en general, i a les autonòmiques en particular, han determinat que la nostra Administració es trobe amb una dotació de recursos humans, de vegades, insuficient per a mantenir un nivell òptim de prestació dels serveis públics a la ciutadania garantits per llei. En aquest sentit, la norma en el marc de la legislació bàsica i autonòmica en la matèria, recollida fonamentalment en les lleis anuals de pressupostos, planteja un desenvolupament dels procediments i requisits per a l'autorització de les despeses de personal, principalment els vinculats al nomenament de personal funcionari interí i estatutari temporal i contractació de personal laboral temporal, i en l'elaboració de la mateixa no solament s'ha explicat, donada la seua naturalesa i objecte, amb la consulta als diferents departaments afectats, sinó que s'ha cercat una precisa atenció als principis de seguretat jurídica, eficiència i proporcionalitat.



La norma, donat el seu caràcter estrictament procedimental i la seua vinculació directa a la llei anual de pressupostos, ha quedat subjecta en la seua elaboració als tràmits i requisits que la legislació vigent estableix per a aquest tipus de normes.

Per això, i ateses les competències atribuïdes al titular de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic en l'article 1 del Decret 176/2016, de 25 de novembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, i a la titular de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, en l'article 1 del Decret 87/2017, de 7 de juliol del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Administració pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, fent ús de les facultats que se'ls atribueixen en els articles 28.e i 65 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, una vegada complits els tràmits establits en el Decret 24/2009, de 13 de febrer, del Consell, sobre la forma, l'estructura i el procediment d'elaboració dels projectes normatius de la Generalitat, i amb un informe previ de l'Advocacia General de la Generalitat,







ORDENE



CAPÍTOL PRIMER

Objecte i àmbit d'aplicació



Article 1. Objecte

L'objecte d'aquesta ordre és establir, en l'àmbit d'aplicació subjectiu arreplegat en l'article 2, els procediments d'autorització relatius a:



a) La classificació dels llocs de treball del personal funcionari, estatutari i laboral;

b) L'establiment i modificació de les retribucions del personal funcionari, estatutari i laboral;

c) El nomenament de personal funcionari interí i personal estatutari temporal i contractació de personal laboral temporal.



Article 2. Àmbit d'aplicació subjectiu

El que disposa la present ordre serà aplicable a l'Administració de la Generalitat i els seus organismes autònoms, inclosos en els apartats 1 i 3 de l'article 2 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.







CAPÍTOL SEGON

De l'autorització per a la creació i modificació

dels llocs de treball i acords en matèria retributiva

del personal al servei de la Generalitat



Article 3. Classificació de llocs de treball en l'àmbit del personal al servei de la Generalitat i dels seus organismes autònoms

1. La creació de nous llocs de treball de caràcter funcionarial o estatutari, o la modificació de la classificació dels ja existents, seguirà el procediment previst en la normativa d'aplicació.

2. Les propostes de creació o modificació de llocs s'hauran de remetre a la direcció general competent en matèria de pressupostos, llevat que no impliquen cost econòmic per no afectar les seues retribucions, i es farà com segueix:

a) En relació amb llocs corresponents als sectors docents no universitaris, Administració de Justícia i personal gestionat per la conselleria amb competències en matèria de sanitat, el departament responsable de personal remetrà a la direcció general competent en matèria de pressupostos la proposta de classificació, per a l'emissió de l'esmentat informe.

b) Si es tracta de llocs gestionats per la direcció competent en matèria de Funció Pública, aquesta serà la competent per a remetre l'expedient a la direcció general amb competències en matèria de pressupostos.



c) Les propostes de classificació de llocs de treball hauran d'anar acompanyades de la corresponent memòria econòmica, on es detallen les fonts de finançament aportades.

3. Quan el finançament provinga de l'amortització d'altres llocs de treball, aquests hauran de pertànyer al mateix sector de personal i trobar-se adscrits en el mateix programa pressupostari. En cas de distints programes pressupostaris, hauran d'instrumentar-se les oportunes modificacions pressupostàries, llevat que per la direcció general competent en matèria de pressupostos s'acredite l'existència de crèdit adequat i suficient en el programa pressupostari corresponent.

4. La direcció general competent en matèria de pressupostos emetrà un informe, quan resulte preceptiu d'acord amb el que preveu l'article 26 de la Llei 1/2015.

5. Les resolucions de creació de nous llocs de treball i de modificació emeses pels òrgans competents de cada sector d'acord amb el procediment descrit, es remetran a la direcció general amb competències en matèria de pressupostos per a l'adequat control pressupostari de cada un dels catàlegs de personal i la inclusió, si és el cas, en l'aplicació integrada de nòmines de la Generalitat.



Article 4. Creació i modificació de llocs de treball derivats de l'inici del curs escolar

1. En l'àmbit del personal docent no universitari, i per a les incidències de creació i modificació de llocs de treball derivades de l'inici del curs escolar, la conselleria competent en matèria d'educació remetrà a la direcció general competent en matèria de pressupostos, abans del 31 de juliol de cada any, per a la seua autorització, una sol·licitud global detallada per programa pressupostari i centre gestor, sobre les dotacions de personal docent no universitari previstes i la seua quantificació econòmica. Una vegada autoritzada l'esmentada sol·licitud, la sotssecretaria de la conselleria esmentada realitzarà les autoritzacions individualitzades pertinents per a la cobertura de tals llocs.

No obstant això, fins al 31 d'octubre, una vegada detectades les necessitats reals dels recursos humans en els centres educatius, es tramitaran per a la seua autorització i cobertura noves sol·licituds detallades per programa pressupostari i centre gestor sobre les dotacions de personal docent no universitari i la seua quantificació econòmica, a l'efecte de completar les dotacions d'inici de curs.

2. Les contractacions i nomenaments que es realitzen d'acord amb el que preveu el paràgraf anterior hauran de comunicar-se, en el termini màxim de trenta dies, a la direcció general competent en matèria de pressupostos, per mitjà d'informe d'execució en què s'especifique, per programa pressupostari i centre gestor, el nombre de dotacions de personal autoritzades i la seua quantificació econòmica.



Article 5. Acords i convenis en matèria retributiva

1. Els acords i, en general, la negociació col·lectiva duta a terme en el si de les meses generals i sectorials de negociació previstes en l'article 153 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, hauran de ser remesos, pels departaments responsables de cada un dels sectors de personal, amb caràcter previ a la seua subscripció, a la direcció general competent en matèria de pressupostos, als efectes de l'emissió de l'informe corresponent. Els acords esmentats hauran d'acompanyar-se d'una memòria econòmica, que versarà sobre tots aquells extrems de què es deriven conseqüències directes o indirectes en matèria de despesa pública, tant per a l'any de la seua subscripció com per als exercicis futurs, així com les fonts de finançament proposades.

2. Així mateix, amb caràcter previ a la firma o modificació del Conveni col·lectiu del personal laboral al servei de la Generalitat i a qualsevol acord que afecte el personal esmentat, que puga ser adoptat en les corresponents meses de negociació, haurà de sol·licitar-se l'informe preceptiu i vinculant de la direcció general competent en matèria de pressupostos. A tals efectes, haurà de remetre's la corresponent documentació, segons els termes assenyalats en l'apartat anterior.







CAPÍTOL TERCER

Dels procediments per a l'autorització

per al nomenament de personal funcionari interí

i la contractació laboral temporal



Article 6. Finalitats del nomenament de personal funcionari interí i contractació de personal laboral temporal

El nomenament de personal funcionari interí o la contractació de personal laboral temporal tindran com a finalitat la materialització de les necessitats següents:

a) La cobertura de llocs de treball de caràcter temporal, creats per a l'execució de programes de caràcter temporal i durada determinada, o per a pal·liar l'excés o acumulació de tasques.

b) La substitució transitòria de la persona ocupant d'un lloc de treball que es trobe en procés d'incapacitat temporal, llicència per maternitat o paternitat, risc durant l'embaràs, risc durant la lactància, períodes de pagament directe de l'INSS, vacances i altres d'anàlegs. S'inclou també en aquest apartat la substitució dels representants del personal empleat públic que, per acumulació d'hores de representació sindical, estiguen dispensats d'acudir al seu lloc de treball, així com el contracte de relleu per a la substitució dels empleats públics acollits a jubilació parcial anticipada.

c) La cobertura amb caràcter temporal de llocs vacants de la Relació de Llocs de Treball que no hagen pogut ser coberts per personal fix.





Article 7. Limitacions al nomenament de personal funcionari interí i a la contractació de personal laboral temporal

En els supòsits arreplegats en l'article 6, la contractació temporal o el nomenament de personal funcionari interí només podrà realitzar-se si es compleixen simultàniament les següents condicions, sense perjuí de les limitacions ja indicades en l'apartat 6 de l'article 12, per a la contractació de personal laboral temporal:

a) Que es tracte de casos excepcionals i per a cobrir necessitats urgents i inajornables.

b) Que la contractació o el nomenament siguen estrictament necessaris per a la prestació del servei.

c) Que no siga possible la seua cobertura per personal funcionari de carrera, circumstància que haurà de quedar prou acreditada.

d) En el supòsit de cobertura temporal de llocs vacants previst en l'article 6.c, que es tracte de llocs de treball la classificació retributiva dels quals siga equivalent o inferior a la següent per a cada grup de titulació: A1(A) 24E042, A2(B) 20E026, C1(C) 14E019, C2(D) 12E015 i APF(E) 10E010.

La cobertura temporal de llocs que tinguen assignat el menor nivell de complement competencial dins de l'interval de nivells en què estiguen classificats els llocs del seu cos, escala o agrupació professional funcionarial, quan el nivell esmentat siga superior a les classificacions retributives assenyalades en el paràgraf anterior, podrà autoritzar-se en el marc dels plans d'actuació regulats en el capítol quart.

e) Que existisca autorització prèvia de la direcció general competent en matèria de pressupostos i de la direcció general competent en matèria de funció pública o de l'òrgan competent en matèria de personal, en el cas que es tracte de llocs no gestionats per la direcció general esmentada, d'acord amb els procediments establits en la present ordre per a cada un dels supòsits previstos.

Amb caràcter excepcional, podrà autoritzar-se expressament la cobertura d'un lloc de major classificació a la indicada, d'acord amb el procediment previst en l'article 16.



Article 8. Respecte a l'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera

En tot cas, les autoritzacions regulades en la present ordre hauran de realitzar-se davall l'estricta observança del que preveu la Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.



Article 9. Procediment per a la creació i cobertura de llocs de treball de caràcter temporal

1. Per a la creació i cobertura de llocs de caràcter temporal prevista en la lletra a) de l'article 6, s'haurà de sol·licitar la corresponent autorització a les direccions generals competents en matèria de pressupostos i funció pública o òrgan competent en matèria de personal, segons el sector de l'Administració de què es tracte.

2. La sol·licitud, degudament subscrita per la Sotssecretaria o òrgan equivalent de l'organisme autònom, s'acompanyarà d'una memòria justificativa, que haurà d'arreplegar els punts següents:

a) Descripció i finalitat del programa de durada determinada de què es tracte, justificació de la substantivitat pròpia del programa respecte de l'activitat habitual de la conselleria o entitat, així com les funcions a realitzar pels treballadors i treballadores.

b) Justificació documentada de la situació que ha donat lloc a l'excés o acumulació de tasques i la durada prevista dels contractes o nomenaments, amb subjecció al que preveu la normativa bàsica.

c) Memòria econòmica del cost de les contractacions o nomenaments i detall de les fonts de finançament proposades. En el cas de programes la durada dels quals s'estenga més enllà d'un exercici pressupostari, haurà d'incloure's així mateix periodificació, tant del cost com del finançament proposat.

3. En els supòsits de contractació laboral, després de la seua autorització, la conselleria o entitat haurà de remetre informe justificatiu que les persones contractades no han sigut objecte de contractació amb anterioritat, de manera que sumats els distints períodes s'incomplisquen els límits establits en l'article 15.1 de l'Estatut dels Treballadors.



4. Les autoritzacions de cobertura efectuades en el marc del present article mantindran la seua vigència durant tot el període de durada temporal dels llocs, no sent necessària una nova autorització en el cas que el lloc quedara novament vacant durant el període esmentat, sempre que es mantinguen les circumstàncies excepcionals que van motivar la primera autorització.

5. Els llocs de treball de caràcter temporal relatius als supòsits regulats en el present article només podran formar part de les respectives relacions de llocs de treball, si és el cas, a títol informatiu, i no podran ser coberts de forma definitiva.

Atenent a raons d'oportunitat o quan la seua especificitat així ho aconselle, les direccions generals de Pressupostos i Funció Pública podran excloure determinades sol·licituds del procediment d'autorització global.



Article 10. Procediment per a l'autorització de substitucions de personal

1. Les autoritzacions corresponents als supòsits mencionats en la lletra b) de l'article 6, es realitzaran amb caràcter anual i planificat en el marc dels plans d'actuació descrits en el capítol quart. Les sotssecretaries o òrgans equivalents responsables en matèria de personal, autoritzaran les substitucions individualitzades corresponents a aquests llocs.



2. En els supòsits corresponents als contractes de relleu per jubilació parcial anticipada, hauran de comunicar-se a les direccions generals competents en matèria de pressupostos i de funció pública, amb prou antelació, tant la situació de la persona treballadora que es jubila parcialment com la proposta d'establiment del contracte de relleu previst en l'article 12.6 de l'Estatut dels Treballadors, per a l'autorització d'aquest últim. La jornada de treball del rellevista no podrà superar el percentatge de dedicació destinat a cobrir la jornada de treball deixada vacant pel treballador o treballadora que es jubila parcialment.





Article 11. Plans de vacances

1. Quan les contractacions i/o nomenaments tinguen el seu origen en la substitució de personal per vacances, i sense perjuí de la seua inclusió en el corresponent Pla d'Actuació de caràcter anual a què es refereix l'article 10, aquest haurà de tramitar-se de forma separada acompanyat de la corresponent memòria econòmica, i requerirà informe favorable de la direcció general competent en matèria de pressupostos.



2. En aquells centres que romanguen tancats durant algun període de l'any, no escaurà la substitució en concepte de vacances del personal el període de vacances del qual no coincidisca amb aquell en què el centre romanga tancat. No obstant això, podran ser autoritzades les substitucions esmentades quan el personal del lloc de treball la substitució del qual se sol·licita, es trobara en situació d'incapacitat temporal o llicència per maternitat durant el període en què el centre va romandre tancat.

3. Pel que es refereix als llocs de treball a torns i d'atenció directa, adscrits a centres de treball de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, els excessos horaris que es deriven de l'aplicació de les condicions de treball regulades en el Decret 175/2006, de 24 de novembre, i la resta de normativa aplicable, i que suposen una reducció de la jornada efectiva de treball anterior a la reducció de jornada regulada en la disposició transitòria del Decret 80/2004, de 14 de maig, del Consell de la Generalitat, podran instrumentar-se per al seu gaudi per mitjà de la seua acumulació en el pla de vacances, atenent a les característiques específiques dels llocs esmentats.



Article 12. Procediment per a la cobertura de llocs vacants

1. Les autoritzacions per al nomenament de personal funcionari interí i contractació de personal laboral per a la cobertura temporal de llocs vacants, es realitzaran en el marc dels plans d'actuació descrits en el capítol quart, de manera que tant les sol·licituds de cobertura com la seua resolució es faran de forma anticipada i global, per mitjà de la determinació d'una quota de caràcter anual per cada conselleria o organisme autònom coincident amb l'exercici pressupostari.



2. Les sotssecretaries o òrgans equivalents responsables en matèria de personal, autoritzaran les cobertures temporals corresponents a aquests llocs en el marc dels plans d'actuació prèviament aprovats, havent de fer referència expressa, en les autoritzacions que es tramiten, a l'existència de crèdit adequat i suficient en cada un dels programes pressupostaris afectats.

3. En el cas que els llocs autoritzats, tornen a quedar vacants dins del mateix exercici, la Sotssecretaria o òrgan equivalent podrà autoritzar-ne novament la provisió temporal, bé del mateix lloc o d'un altre lloc del mateix grup o subgrup o agrupació professional funcionarial.



4. Fora del marc dels plans d'actuació es podrà sol·licitar, de manera excepcional, a les direccions generals amb competències en matèria de pressupostos i en matèria de funció pública, autorització per a la cobertura de llocs vacants per mitjà del procediment previst en l'article 16.

5. Les autoritzacions de cobertura efectuades en el marc del present article hauran d'acreditar la necessitat i urgència de la seua cobertura.

6. En el cas de llocs vacants de caràcter laboral, i en aplicació del que disposa l'article 15.1, lletra c) de l'Estatut dels Treballadors, aquests només podran ser coberts per mitjà de contractació laboral temporal en les circumstàncies següents:

a) Quan el lloc de treball vacant tinga titular amb dret a reserva de lloc de treball. El contracte a subscriure sempre haurà d'especificar el nom de la persona titular substituïda.

b) Per a cobrir temporalment un lloc de la Relació de Llocs de Treball, durant el procés de selecció o promoció per a la seua cobertura definitiva, i en aquest cas, el lloc haurà d'estar inclòs en la corresponent OOP.



Article 13. Cobertura de llocs per mitjà de nomenament provisional per millora d'ocupació

En el cas que els llocs autoritzats per a la seua cobertura per personal temporal es proveïsquen per mitjà de nomenament provisional per millora d'ocupació, l'autorització esmentada serà vàlida per a la cobertura del lloc d'origen per mitjà del nomenament o contractació de personal temporal.





CAPÍTOL QUART

Dels plans d'actuació anuals

en matèria de despeses de personal



Article 14. Tramitació dels plans d'actuació en matèria de despeses de personal

1. Amb anterioritat al 30 de novembre de cada exercici, les sotssecretaries de les conselleries i els màxims responsables dels organismes autònoms, presentaran davant la conselleria que tinga atribuïdes les competències en matèria de funció pública, per al seu informe i enviament a la conselleria que tinga atribuïdes les competències en matèria d'hisenda, un pla d'actuació en matèria de despeses de personal que arreplegarà les previsions de despesa relatives als supòsits contemplats en l'apartat 1 de l'article 6, així com la despesa en concepte de retribucions variables prevista per al següent exercici.

Els organismes autònoms presentaran els seus propis plans d'actuació, encara que aquests hauran de ser prèviament informats per la sotssecretaria de la conselleria a què es troben adscrits.

2. Les conselleries que tinguen atribuïdes les competències en matèria de personal de gestió sanitària, personal docent no universitari i personal pertanyent a l'administració de justícia, presentaran un pla d'actuació amb dos apartats diferenciats: un per al sector específic mencionat, i un altre per al personal de l'Administració de la Generalitat que hi preste serveis, i la gestió de la qual corresponga a la conselleria que tinga atribuïdes les competències en matèria de funció pública.



En el cas del pla relacionat amb el personal docent no universitari s'inclourà també al personal no docent que presta servei en centres educatius i serveis psicopedagògics escolars.

3. El pla d'actuació, sense perjuí de l'aportació de qualsevol altra documentació justificativa que es considere oportuna, contemplarà necessàriament els punts següents:

a) Per a les substitucions transitòries de llocs de treball regulades en l'apartat b de l'article 6:

– Proposta sobre la dotació màxima sol·licitada per a l'exercici en curs per programa pressupostari i article o concepte.

– Evolució de les quanties executades per aquests conceptes en els últims dos anys.

– Informe detallat que desenvolupe els criteris que s'ha de seguir per l'òrgan competent per a l'autorització de les substitucions del personal en els distints supòsits previstos.

b) Cobertura de llocs vacants prevista en l'apartat c de l'article 6:



– Previsió anual sobre la provisió de llocs vacants per grups de titulació, segons la plantilla continguda en l'annex I.

– Informe sobre els criteris i el procediment que s'ha de seguir per l'òrgan competent per a la cobertura temporal d'aquests llocs vacants, i sobre el compliment dels requisits assenyalats en els articles 9 i 10.



c) Pagament de retribucions complementàries, en concepte de festivitat, nocturnitat i treball per torns, gratificacions i altres incentius al rendiment:

– Proposta sobre la dotació màxima sol·licitada per a l'exercici en curs per programa pressupostari i article o concepte.

– Evolució de les quanties executades per aquests conceptes en els últims dos anys.

– Informe detallat sobre els criteris que s'ha de seguir per l'òrgan competent per a l'abonament dels incentius al rendiment inclosos en l'article 15.

d) Plans específics de vacances i plans especials de reforç:

Aquells òrgans que, per la naturalesa de les funcions que realitzen, requerisquen plans específics de vacances, o plans especials de reforç, hauran d'incloure les previsions de despesa per aquests conceptes en el pla d'actuació, sense perjuí de la posterior remissió expressa dels citats plans específics, per a la seua aprovació per la direcció general amb competències en matèria de pressupostos.

4. Abans de la finalització del mes de febrer de cada any, les direccions generals que tinguen atribuïdes les competències en matèria de Pressupostos i Funció Pública, analitzaran de forma conjunta la documentació presentada i, a la vista d'aquesta, si és el cas, autoritzaran del Pla d'Actuació corresponent, valorant el compliment almenys, dels requisits següents:

– Que hi ha dotació pressupostària expressament prevista en el capítol I dels programes pressupostaris corresponents per a cada un dels supòsits inclosos en el pla.

– Que està prou acreditat que l'activitat a realitzar amb els nomenaments proposats no pot ser atesa amb els mitjans existents.



5. En les autoritzacions per al nomenament de personal funcionari interí i contractació de personal laboral temporal, per a la cobertura de llocs vacants per mitjà del sistema de quotes, es tindrà en compte, per al seu càlcul, el percentatge de llocs no ocupats de cada conselleria o organisme autònom, a més de les necessitats plantejades per cadascuna en les sol·licituds del pla d'actuació. La quota s'expressarà en nombre de llocs per grup, subgrup o agrupació professional funcionarial en cada conselleria i organisme autònom, mantenint l'equilibri entre la prestació dels serveis i un adequat control pressupostari, que permeta el compliment dels objectius d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.



6. Les conselleries o organismes autònoms podran sol·licitar una revisió intermèdia de les quotes autoritzades en el pla d'actuació anual, basant-se en l'evolució semestral de la seua execució.

7. Les sotssecretaries o òrgans equivalents en matèria de personal remetran les autoritzacions dels nomenaments o contractacions que realitzen dins del marc establit en el pla d'actuació autoritzat, a l'òrgan que tinga atribuïdes les competències en matèria de personal de cada sector, perquè en faça la provisió, amb càrrec a les borses de treball temporal corresponents en cada cas, sense necessitat de cap informe addicional de la direcció general amb competències en matèria de pressupostos.



8. Si durant el procés de presentació i autorització dels plans d'actuació, fóra inajornable escometre algun dels supòsits previstos en aquells, podrà autoritzar-se per l'òrgan competent, de manera singular i d'acord amb els procediments establits en aquesta ordre per a cada cas, condicionat a la posterior aprovació definitiva del pla.



9. En el cas que, per causes sobrevingudes i degudament justificades, una vegada executat en la seua totalitat l'import i/o quota autoritzat en el pla d'actuació, es plantegen necessitats addicionals en alguns dels supòsits previstos en aquell, les direccions generals amb competències en matèria de pressupostos i de funció pública podran autoritzar, amb caràcter excepcional, una ampliació del pla d'actuació inicialment aprovat. Per a això, les sotssecretaries de les conselleries o òrgan equivalent, o els responsables dels organismes autònoms corresponents, hauran de sol·licitar l'ampliació que siga necessària, d'acord amb el procediment i els criteris establits en aquest article.





Article 15. Informe de control de l'execució del pla

1. Les conselleries i organismes autònoms sol·licitants que tinguen autoritzat un pla d'actuació en matèria de despeses de personal, estaran obligats de presentar a les direccions generals amb competències en matèria de pressupostos i de funció pública, amb caràcter trimestral, dins dels 10 dies següents a la finalització de cada trimestre, un informe en format electrònic que continga l'estat comprensiu de l'execució de les quantitats autoritzades i dels nomenaments realitzats, així com dels llocs de treball coberts amb aquells.

L'esmentat informe contindrà, almenys, el detall següent:

a) Estat d'execució de la despesa inherent a cada un dels supòsits previstos en el pla d'actuació, per programa pressupostari i concepte econòmic, amb indicació del saldo no executat.

b) Resum de les plantilles de llocs de treball per cada programa pressupostari, diferenciant entre sectors públics essencials i la resta de llocs, amb detall de la variació de llocs ocupats i vacants en cada mes.



c) Relació de llocs de treball vacants que s'han autoritzat per a la seua cobertura temporal en cada mes.

d) Relació de llocs substituïts, agrupats per la causa de la substitució i períodes concrets o previsibles de la durada de les substitucions.



e) Detall, si és el cas, de les retribucions complementàries abonades cada mes, en concepte de festivitat, nocturnitat i treball per torns, gratificacions i altres incentius al rendiment.



Article 16. Procediment excepcional per al nomenament o contractació de personal temporal

1. El procediment que s'ha de seguir per als supòsits excepcionals de nomenament o contractació de personal temporal previstos en l'article 12.4, serà el següent:

a) Si es tracta de llocs inclosos en les relacions de llocs de treball (RLT) de l'administració al servei de la Generalitat, els òrgans amb competències en matèria de personal de les diferents seccions pressupostàries remetran les sol·licituds d'autorització a la direcció general competent en matèria de funció pública, per al seu informe i enviament a la direcció general competent en matèria de pressupostos.

b) En l'àmbit de l'Administració de Justícia, del personal gestionat per la conselleria amb competències en matèria de sanitat i del personal docent no universitari, la direcció general que tinga les competències en cada un d'aquests sectors sol·licitarà l'autorització a la direcció general que tinga les competències en matèria de pressupostos.



2. Els òrgans sol·licitants hauran de presentar, junt amb la sol·licitud, una memòria amb el contingut següent:

a) Les dades identificatives del lloc a cobrir, incloses les funcions i les càrregues de treball inherents a aquell.

b) Descripció de les circumstàncies o fets que determinen la urgència i el caràcter inajornable de la cobertura del lloc, així com justificació suficient que aquesta és imprescindible per a la prestació del servei.



c) En els casos de substitució, dades identificatives de l'ocupant a substituir, motiu de la substitució i durada prevista d'aquella.

d) Acreditació de la impossibilitat de cobrir el lloc per personal fix i de la resta de condicions arreplegades en l'article 7.

3. Les direccions generals competents en matèria de pressupostos i de funció pública es pronunciaran de forma conjunta sobre l'estimació, total o parcial, o desestimació de la sol·licitud d'autorització.

Aquestes autoritzacions mantindran la seua vigència des de la data de la seua emissió fins a la finalització de l'exercici pressupostari, no sent necessària una nova autorització en el cas que el lloc quedara novament vacant durant el període esmentat, sempre que es mantinguen les circumstàncies excepcionals que van motivar la primera autorització.





DISPOSICIONS TRANSITÒRIES



Primera. Dels terminis per a la seua aplicació durant 2018

Per al present exercici, les conselleries i organismes autònoms disposaran d'un termini de 30 dies des de la publicació d'aquesta ordre, per a la presentació de la proposta del pla d'actuació. La direcció general amb competències en matèria de pressupostos comptarà amb un termini de 30 dies des de la finalització del termini anterior, per a la seua aprovació.

Les conselleries o organismes autònoms que a la data d'entrada en vigor d'aquesta ordre disposen d'un pla d'actuació aprovat per la direcció general competent en matèria de pressupostos, podran sol·licitar autorització expressa per a complementar i ampliar-lo en els termes d'allò que s'ha arreplegat en la present ordre, per al període que resta fins a la finalització de l'exercici pressupostari.



Segona. De la cobertura de llocs prèvia a l'aprovació del corresponent Pla d'Actuació, durant 2018

Amb la finalitat d'agilitzar la gestió, en el present exercici i fins a l'aprovació del pla d'actuació definitiu de cada conselleria, les sotssecretaries, prèvia comunicació a la direcció general competent en matèria de pressupostos, a fi que formule les al·legacions que considere oportunes en el termini de 10 dies, podran autoritzar la cobertura de llocs vacants que siguen considerats d'atenció directa a la ciutadania (substituïbles), així com de llocs que hagen quedat vacants en l'exercici respecte del nombre de llocs ocupats per grup, subgrup o agrupació professional funcionarial de què disposa cada conselleria en la data d'aprovació d'aquesta ordre. En absència d'al·legacions en el termini indicat, es prosseguirà amb la tramitació del procediment.



Aquestes cobertures es compensaren amb les que finalment autoritze el pla d'actuació que s'aprove.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única

Queden derogats els articles 3 i 4 de l'Ordre de 22 de març de 2005, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual es regula el procediment de gestió del pressupost de la Generalitat Valenciana.



DISPOSICIONS FINALS



Primera. Clàusula de no-despesa

Les mesures i procediments continguts en aquesta ordre s'atendran amb els mitjans personals i materials existents en l'Administració de la Generalitat. En cap cas, aquestes mesures no podran generar un increment de la despesa pública.



Segona. Entrada en vigor

Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 23 de març de 2018



El conseller d'Hisenda i Model Econòmic,

VICENT SOLER I MARCO



La consellera de Justícia, Administració Pública,

Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques,

GABRIELA BRAVO SANESTANISLAO

Mapa web