Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 20 de març de 2018, de la Presidència de l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT), per la qual es convoquen dues beques per a la realització de pràctiques professionals de documentalista. [2018/3464]

(DOGV núm. 8271 de 11.04.2018) Ref. Base de dades 003553/2018




L'INVASSAT, organisme autònom adscrit a la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, ha decidit contribuir, en alguna mesura, a través de la convocatòria anual de beques per a la formació de postgraduats que hagen finalitzat els seus estudis recentment, a facilitar l'accés del món universitari al coneixement de l'administració autonòmica, de manera que els permeta una ampliació dels seus coneixements i els proporcione una visió pràctica dels àmbits d'actuació propis com la prevenció dels riscos laborals.



Amb data 10 de juliol de 2017, es va aprovar per la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball l'Ordre 13/2017, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals de documentalista en l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT), publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana número 8087, de 19 de juliol de 2017, d'ara en avant Ordre 13/2017.

D'acord amb el que estableix l'article 7.3 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, en relació amb el Decret 48/2016, de 22 d'abril, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT), la resolució de la convocatòria de beques serà dictada pel titular del departament o entitat de la Generalitat en què vaja a desenvolupar-se.

En virtut del que exposa i de conformitat amb el que estableixen els articles 160.4.b i 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions i de l'article 7 de la Llei 2/2004, de 28 de maig, de Creació de l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball, resolc:



Primer. Objecte

Convocar un concurs públic per a la concessió de dues beques per a la realització de pràctiques professionals de documentalista en el centre de documentació adscrit al Servei d'Assistència i Promoció de l'INVASSAT, per a aspirants amb títol de grau en Informació i Documentació més màster oficial o de diplomatura en Biblioteconomia i Documentació més màster oficial o llicenciatura en Documentació o del títol universitari oficial de grau equivalent d'acord amb els plans d'estudi vigents o titulació equivalent, expedit o homologat per les autoritats espanyoles corresponents i que no hagen passat més de cinc anys des de la seua obtenció.

La present convocatòria es regeix per les bases establides en l'Ordre 13/2017, de 10 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals de documentalista en l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el treball (INVASSAT). [2017/6589]. DOGV 8087, de 19 de juliol de 2017.



Segon. Condicions de la concessió de la subvenció

1. El procediment de concessió d'aquesta beca es tramitarà en règim de concurrència competitiva.

2. Per a obtindre la condició de persona beneficiària de la beca haurà de reunir-se els requisits, al terme de presentació de les sol·licituds de la present convocatòria, que determina l'article 2 de l'Ordre 13/2017.



3. Les pràctiques es realitzaran en la seu de l'INVASSAT en el carrer València 32 de Burjassot (València).

4. L'activitat pràctica a desenvolupar serà l'específica del perfil professional i beca convocada, segons l'apartat primer d'aquesta resolució.



Tercer. Finançament

Es destina per a atendre la subvenció una quantia total de 24.000 euros, amb càrrec a la línia pressupostària SE835000, «Beques de formació», del capítol IV del subprograma 315.11. Cada beca tindrà una duració d'un any a partir de l'1 de juliol de 2018 o des de la data que s'indique expressament en la resolució de concessió, en el cas que aquesta fora posterior. El dit import es distribuirà en les anualitats següents:

Any 2018: 12.000 euros

Any 2019: 12.000 euros

Sobre el dit import caldrà practicar-se la retenció corresponent a l'impost sobre la renda de les persones físiques, així com la corresponent cotització a la Seguretat Social en els termes establits en el Reial decret 1493/2011, de 24 d'octubre, i les altres que, si és el cas, pogueren correspondre.

Així mateix, de conformitat amb el Reial decret 1493/2011, de 24 d'octubre, pel qual es regulen els termes i les condicions d'inclusió en el règim general de la Seguretat Social de les persones que participen en programes de formació, en desplegament del que preveu la disposició addicional tercera de la Llei 27/2011, d'1 d'agost, sobre actualització, adequació i modernització del sistema de Seguretat Social, es procedirà al finançament de la quota empresa de la Seguretat Social de les persones adjudicatàries de la present resolució amb càrrec a l'aplicació pressupostària corresponent, pels imports que s'establisquen en la normativa vigent en la matèria.

No obstant això, l'eficàcia d'aquesta convocatòria quedarà condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient per a atendre-la en el pressupost de la Generalitat per a 2019.



Quart. Termini de sol·licitud

1. El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 15 dies naturals a comptar des de l'endemà de la publicació de la present resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



2. La forma de presentació de les sol·licituds i documentació que ha d'acompanyar-se, es realitzarà i ajustarà a allò que s'ha determinat en l'article 5 de l'Ordre 13/2017.



Cinqué. Comissió avaluadora

De conformitat amb l'article 6 de l'Ordre 13/2017, les persones que componen la comissió avaluadora per a la present convocatòria i d'acord amb la seua composició, són:

President titular: Esteban Santamaría Coria, cap del servei d'Assistència i Promoció de l'INVASSAT

President suplent: Juan Carlos Castellans Alba, cap de secció d'Entitats Acreditades de l'INVASSAT

Vocals titulars:

Francisco García Esquerdo, secretari general de l'INVASSAT

Paula Beltrán Taurá, tècnica de seguretat i salut de l'INVASSAT

Betlem Barranco Oltra, tècnica mitjana documentalista de l'INVASSAT

Vocals suplents:

María José Caballero Zamora, directora del Centre Territorial de l'INVASSAT d'Alacant

Marta Debón Vicente, cap del servei territorial de Prevenció de Piscos Laborals i Benestar Laboral de l'INVASSAT a Castelló

Pilar Sureda Martínez, cap de secció d'Higiene Industrial

Secretari titular: Antonio Lázaro Fernández López, cap de secció del Centre de Documentació de l'INVASSAT

Secretari suplent: Vicente Besó Pons, cap de secció de Gestió Econòmica de l'INVASSAT



Sisé. Criteri de valoració de les sol·licituds

Les sol·licituds presentades es valoraran d'acord amb els criteris establits en l'article 8 de l'Ordre 13/2017.

De conformitat amb l'apartat 4 de l'article 7 de l'Ordre 13/2017, les persones candidates relacionades en la llista provisional i que així s'indique en aquesta, hauran de presentar la documentació requerida per a la seua comprovació i baremació definitiva, el dia que se les convoque en la publicació de la llista provisional per a la realització d'una entrevista. La persona candidata que el dia de l'entrevista no aporte la documentació requerida (original i còpia), se li tindrà per desistida en la seua sol·licitud.



Seté. Mitjans de publicació dels distints tràmits

La publicació dels diferents tràmits i llistats del procediment de selecció seran accessibles a través de la seu electrònica de la Generalitat https://sede.gva.es/, així com en la pàgina web institucional de l'INVASSAT http://www.invassat.gva.es/



Huité. Termini de resolució i notificació

1. El termini màxim per a dictar i publicar la resolució serà de tres mesos, a comptar de la data de publicació de la convocatòria, sense perjuí que puga ampliar-se en els termes que preveu la vigent legislació de procediment administratiu comú.

Conclòs aquest termini sense que s'haja dictat i publicat la resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu.

2. La resolució de concessió es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, amb expressió de les bases, convocatòria, programa i crèdit pressupostari que s'imputen les beques atorgades, relació de les persones beneficiàries, quantitats concedides i la finalitat d'aquesta.

La publicació de l'esmentada resolució produirà els efectes de notificació a les persones interessades, d'acord amb el que preveu la vigent normativa de procediment administratiu comú, i s'inserirà la informació corresponent en la seu electrònica o portal institucional de l'INVASSAT http://www.invassat.gva.es/



Nové. Recursos

Contra la present resolució que posa fi a la via administrativa es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant del president de l'INVASSAT, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua publicació de conformitat amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé directament, recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la publicació de la resolució, de conformitat amb allò que disposa l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





València, 20 de març de 2018.– El president de l'INVASSAT: Rafael Climent González.

Mapa web