Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 29 de març de 2018, del president de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), per la qual es convoquen subvencions en el marc del programa d'assessorament a empreses en matèria d'internacionalització «Xec tutories internacionalització», a càrrec del pressupost de l'exercici 2018. [2018/3579]

(DOGV núm. 8273 de 13.04.2018) Ref. Base de dades 003664/2018




Un dels objectius prioritaris de la Generalitat és fomentar l'increment de les exportacions i millorar el grau d'internacionalització de les empreses, tenint en compte l'impacte que comporta per al creixement de la seua economia. La millora del posicionament dels productes i serveis de les empreses de la Comunitat Valenciana en els mercats exteriors constitueix un factor imprescindible per a generar riquesa i benestar.



En aquest sentit, en coherència amb l'objectiu estratègic de fomentar les exportacions dels productes i serveis de la Comunitat Valenciana, l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) per a impulsar la internacionalització empresarial, preveu la concessió d'incentius amb aquesta finalitat a través de l'aprovació de convocatòries públiques aprovades per l'IVACE, entitat que consolida l'aposta per ajudar les empreses de la Comunitat Valenciana a millorar el seu posicionament en els mercats internacionals.

Entre aquestes ajudes està el suport a la internacionalització de les pimes de la Comunitat Valenciana mitjançant un programa de suport a la prestació de serveis de consultoria perquè milloren la seua estratègia en els diferents àmbits de la internacionalització, amb la finalitat de guanyar posició competitiva en els mercats exteriors.

Aquestes ajudes s'emmarquen dins de l'estratègia de la Comunitat Valenciana en matèria de suport a les empreses, i s'inclouen dins de l'eix prioritari 3.4.1.3 «Promoure el creixement i la consolidació de les empreses millorant-ne el finançament i la tecnologia, i accedint a serveis de suport avançats que en permeten el creixement i aconseguisquen millorar-ne la consolidació en els mercats», del Programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

Per això i en virtut del que es disposa en l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública del sector públic instrumental i de subvencions, i en l'article 3 de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), resolc:



Article 1. Objecte de la resolució

1. L'objecte d'aquesta resolució és convocar les ajudes, sota la modalitat de subvenció, del programa «Xec tutories internacionalització», dirigit a les pimes de la Comunitat Valenciana que necessiten contractar serveis de consultoria en matèries d'internacionalització a través de personal consultor extern integrant de la borsa conformada per l'IVACE després de la convocatòria prèvia, a càrrec del pressupost de l'IVACE de l'exercici 2018.

2. El programa «Xec tutories internacionalització» pretén millorar l'estratègia de les pimes de la Comunitat Valenciana en els diferents àmbits de la internacionalització i guanyar així posició competitiva en els mercats exteriors a través d'un acompanyament intensiu d'alta especialització i individualitzat, sota les modalitats següents:



a) Iniciació a l'exportació.

b) Revisió de l'estratègia d'internacionalització per a empreses exportadores.

c) Inici a la contractació pública internacional.

d) Presentació d'ofertes en contractació pública internacional.

i) Màrqueting digital internacional (EXPORNET).

f) Estratègies de marca i comunicació internacional.

g) Finançament internacional.

h) Expansió internacional de start-ups, entenent per aquestes empreses amb potencial de creixement que aporten tecnologia, innovació disruptiva o solucions innovadores, o amb un model de negoci innovador, escalable i repetible en entorns globals, orientades al creixement ràpid.



3. Les bases reguladores d'aquesta convocatòria són les aprovades per l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) per a impulsar la internacionalització empresarial, publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) núm. 7903, de 25 d'octubre de 2016, i la seua modificació aprovada per l'Ordre 11/2017, d'11 de maig, publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) núm. 8040, de 16 de maig de 2017. En aquestes bases s'estableixen les condicions de les ajudes en allò no previst en aquesta convocatòria.



Article 2. Empreses beneficiàries

1. Poden sol·licitar aquestes ajudes les pimes amb domicili social a la Comunitat Valenciana que no incórreguen en cap de les prohibicions que s'estableixen en l'article 13.2. de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i que complisquen la resta de requisits establits en l'article 4 de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre.

2. Als efectes d'aquesta convocatòria, es considerarà pime l'entitat les característiques de la qual s'ajusten al que es disposa en l'annex I del Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DO L 187 de 26.06.2014).

3. Queden excloses d'aquesta convocatòria les pimes que desenvolupen activitats enquadrades en les seccions K i L de la Classificació Nacional d'Activitats Econòmiques (CNAE 2009), aprovada pel Reial decret 475/2007, de 13 d'abril (BOE 102, 28.04.2007).

4. Les empreses beneficiàries han de tindre potencial exportador i comptar amb productes o serveis propis.



Article 3. Actuacions susceptibles de suport i costos subvencionables. Requisits generals dels projectes

1. L'IVACE subvencionarà, a través del programa, els honoraris del personal expert en matèria d'internacionalització que formen les pimes sol·licitants en els àmbits indicats en l'apartat 2 d'aquest article.



Aquest personal ha de formar part de la borsa convocada mitjançant la Resolució de 13 de novembre de 2017 (DOGV 8178, 27.11.2017), per la qual es convoca una borsa de personal expert en matèria d'internacionalització per a la prestació de serveis especialitzats a les empreses de la Comunitat Valenciana per als exercicis 2018 i 2019, i es prorroga la vigència de la borsa aprovada per a 2017. La composició de la borsa de personal expert 2017-2019 podrà consultar-se en la pàgina web de l'IVACE http://www.ivace.es.

2. Sense perjudici de les restriccions previstes en l'article 5 de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, els diferents àmbits d'internacionalització sobre els quals podrà sol·licitar-se assessorament del personal consultor extern -el detall del qual s'especifica en l'annex I– són els indicats a continuació:

3. El projecte ha d'executar-se en el marc d'un desenvolupament sostenible i de foment de la conservació, protecció i millora del medi ambient, i comptar amb un certificat que declare la no-afecció del projecte a la denominada Xarxa Natura, espai físic d'especial protecció mediambiental configurat així per la Unió Europea; la tramitació per a obtindre el certificat esmentat la realitzarà l'IVACE basant-se en la informació del projecte aportada per l'empresa sol·licitant.



Article 4. Característiques de l'ajuda

1. Les ajudes que s'estableixen en aquesta resolució es concediran sota la forma de subvenció i sota el règim de minimis.

2. La intensitat de l'ajuda serà d'un màxim del 90 % del cost dels honoraris del personal expert, sense que en cap cas l'ajuda puga superar els 3.000 euros. No obstant això anterior, l'import total de l'ajuda de minimis que pot concedir-se a una única empresa segons la definició establida en l'apartat 2 de l'article 2 del Reglament (UE) núm. 1407/2013, de 18 de desembre, de 2013, no excedirà de 200.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals. Als efectes d'aquesta convocatòria, s'entendrà per única empresa la definició establida en l'apartat 2 de l'article 2 del Reglament (CE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis. Per a les empreses que realitzen per compte d'altri operacions de transport de mercaderies per carretera, caldrà ajustar-se als límits i les condicions de l'article 3, apartats 2 i 3 d'aquesta disposició.



3. Cada empresa podrà sol·licitar ajudes per un màxim de dues tutories en el mateix exercici.

4. Els costos associats als projectes subvencionats per aquesta convocatòria no podran rebre simultàniament ajudes d'altres convocatòries procedents d'aquesta o d'una altra administració.



Article 5. Termini i forma de presentació de sol·licituds

1. La presentació de les sol·licituds s'ajustarà al que s'ha establit en l'article 7 de les bases reguladores.

2. S'obrin els terminis de presentació de sol·licituds següents:

– De l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) fins al 30 d'abril de 2018.

– De l'1 de maig fins al 30 de juny de 2018.

– De l'1 de juliol fins al 31 d'agost de 2018.

– De l'1 de setembre fins a l'11 d'octubre de 2018.

Les ajudes seran adjudicades en successives resolucions de la Presidència de l'IVACE després de la finalització dels respectius períodes, de conformitat amb el que s'ha establit en l'article 8.

3. La tramitació del procediment serà electrònica. La presentació electrònica requerirà que l'empresa sol·licitant dispose de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat, bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), tots dos emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana; DNI electrònic; certificat de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre, així com els certificats reconeguts en la Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació establits a Espanya, publicada en la seu electrònica del Ministeri d'Energia, Turisme i Agenda Digital. La sol·licitud es presentarà en el Registre Electrònic de l'IVACE accessible a través de la seua pàgina web http://www.ivace.es.

4. La presentació de la sol·licitud portarà implícita l'acceptació de les bases, inclòs el que s'ha disposat en aquesta convocatòria.

5. En tot cas serà obligatòria la presentació de la documentació que a continuació s'indica:

a) Sol·licitud normalitzada. La sol·licitud d'ajudes s'adequarà al model normalitzat disponible en la pàgina web http://www.ivace.es. Una vegada presentada la sol·licitud davant del Registre Electrònic, aquest emetrà automàticament un resguard acreditatiu de la presentació de la sol·licitud, que podrà ser arxivat o imprés per l'entitat sol·licitant, en els termes previstos en el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració electrònica de la Comunitat Valenciana.

En relació amb la documentació relativa a la sol·licitant de l'ajuda, quan utilitze un sistema de signatura electrònica avançada, la seua identitat s'entendrà ja acreditada mitjançant el mateix acte de la signatura.

Així mateix, l'imprés de sol·licitud contindrà les declaracions responsables que acrediten que l'empresa sol·licitant compleix els requisits de la convocatòria i de les bases reguladores.

b) Memòria del projecte segons model disponible en l'adreça d'internet de l'IVACE: http://www.ivace.es, o bé incorporat a la mateixa sol·licitud d'ajuda. La memòria servirà de referent per a aplicar els criteris de valoració; per aquest motiu, un emplenament defectuós o deficient, o una difícil comprensió, generarà una minusvaloració del projecte o fins i tot una denegació de la sol·licitud.

c) Acreditació d'estar al corrent de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social només en cas que no haguera autoritzat l'IVACE per a la seua obtenció per mitjans electrònics, mentre que la presentació de la sol·licitud comportarà l'autorització de l'entitat o empresa sol·licitant.

d) Si es tracta d'una persona jurídica inscrita en un registre públic, l'IVACE obtindrà directament la informació relativa a la identitat de l'entitat sol·licitant, si bé podrà requerir-li directament la presentació d'algun document concret.

i) L'empresa sol·licitant ha d'emplenar en tot cas la declaració responsable annexa a la sol·licitud referent a totes les altres ajudes de minimis rebudes d'aquesta o d'una altra administració (independentment dels costos subvencionables), durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal actual, que estiguen subjectes al Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, o a altres reglaments de minimis.

f) Declaració responsable d'altres ajudes rebudes per a les mateixes despeses subvencionables sotmeses a un reglament d'exempció o a una decisió adoptada per la Comissió.

g) Instrument ambiental al qual estiga sotmesa l'activitat o les instal·lacions en les quals l'entitat sol·licitant haja d'executar el projecte. En cas d'estar-ne exempta o en tràmit d'obtenció, s'ha d'aportar documentació que acredite aquesta circumstància, sense perjudici de l'aportació posterior de l'instrument ambiental. S'entén per lloc d'execució del projecte el domicili de l'empresa sol·licitant en què planifique les accions d'internacionalització.

h) Si escau, documentació acreditativa de les mesures d'actuació que duu a terme l'empresa sol·licitant de les ajudes, amb la finalitat d'afavorir la igualtat d'oportunitats entre dones i homes, i d'integració social i laboral de les persones amb diversitat funcional.

6. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o no s'acompanye de la documentació que d'acord amb aquesta convocatòria siga exigible, es requerirà a l'empresa sol·licitant que -en el termini de 10 dies hàbils des de l'endemà de la recepció del requeriment– esmene la falta o adjunte els documents preceptius, amb l'advertiment que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua sol·licitud, després de la resolució prèvia dictada en els termes previstos en la legislació administrativa.

Els requeriments es realitzaran per mitjans electrònics i s'entendran practicats o rebutjats en els termes que s'assenyalen en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest sentit, si transcorren deu dies naturals sense que s'accedisca al contingut del requeriment, s'entendrà que la notificació ha sigut rebutjada i es considerarà realitzat el tràmit de la notificació.



En qualsevol cas, l'IVACE es reserva el dret a requerir directament l'empresa sol·licitant en el cas que la documentació rebuda presente alguna incidència.

7. Es delega en la persona que exerceix la direcció de l'Àrea de Promoció Internacional de la Unitat IVACE Internacional la resolució de les incidències produïdes amb anterioritat a la concessió, especialment les referides a desistiments, canvi de sol·licitant i canvi de projecte.





Article 6. Criteris d'avaluació

1. Perquè un projecte puga ser aprovat, ha de tindre una puntuació mínima de 60 punts.

2. Els projectes es prioritzaran atenent els criteris especificats a continuació i la ponderació que s'especifica sobre un total de 100 punts:



a) Característiques del projecte. Màxim 70 punts.

– Coherència entre els objectius plantejats per l'empresa i la tutoria a realitzar. Màxim 20 punts.

– Qualitat del plantejament estratègic internacional presentat. Màxim 40 punts.

– Eines de màrqueting i comunicació disponibles. Màxim 10 punts.



b) Característiques de l'empresa sol·licitant. Màxim 20 punts.

– Viabilitat econòmica. S'avaluarà el grau de solvència econòmica de l'empresa. Màxim 10 punts.

– Recursos humans de l'empresa. Disponibilitat dels recursos humans de l'àrea internacional de l'empresa per a una correcta execució del pla de promoció internacional. Màxim 5 punts.

– Grau d'internacionalització de l'empresa. Màxim 5 punts.

c) Així mateix, com a mesures d'actuació per a afavorir la igualtat d'oportunitats entre dones i homes, i d'integració social i laboral de les persones amb discapacitat, s'estableixen com a criteris socials en la valoració de les sol·licituds els següents, amb una ponderació màxima de 10 punts:

– Que l'empresa sol·licitant compte amb un pla d'igualtat d'oportunitats quan no li siga exigible per la normativa vigent.

– El percentatge de dones en plantilla, així com el percentatge d'hores de dedicació al projecte per part de dones.

– La millora de la bretxa salarial de l'empresa sol·licitant respecte a la mitjana nacional.

– El percentatge de persones amb diversitat funcional contractades sobre el total de la plantilla per damunt del mínim legal exigible.

– Els contractes formalitzats amb persones en situació o risc d'exclusió social, centres especials d'ocupació o empreses d'inserció, addicionals als exigibles com a mesures complementàries.

– Les quantitats aportades pel sol·licitant a ONG i entitats de caràcter benèfic.



Article 7. Instrucció de les ajudes i Comissió d'Avaluació

L'òrgan instructor i la Comissió d'Avaluació de les ajudes estan definits en els articles 8 i 10, respectivament, de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre.



Article 8. Resolució de la convocatòria

1. La Presidència de l'IVACE serà l'òrgan competent per a dictar les resolucions d'aprovació o denegació de les ajudes corresponents a aquesta convocatòria.

Es dictaran diferents resolucions ateses les dates de presentació de les sol·licituds, segons els trams indicats en l'article 5.

2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos, a comptar des de la publicació de l'extracte de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Transcorregut el termini sense que s'haguera notificat la resolució expressa, les empreses sol·licitants entendran desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu; tot això, sense perjudici de l'obligació de resoldre expressament que incumbeix a l'Administració.

3. La resolució motivada del procediment es notificarà a les empreses interessades via telemàtica, i les ajudes concedides es publicaran en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) en compliment del que s'ha establit en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, amb indicació de la convocatòria, programa i crèdit pressupostari a què s'imputen, beneficiari, quantitat concedida i objectiu o finalitat de la subvenció.

4. La resolució de concessió i/o denegació posarà fi a la via administrativa. Es delega en la persona titular de la direcció adjunta de l'IVACE (Direcció General d'Internacionalització) la resolució dels recursos de reposició.

5. Una vegada comunicada la resolució de concessió d'ajudes es facilitarà a l'empresa beneficiària el document que servirà com a endós de la subvenció, mitjançant el qual l'empresa cedirà el cobrament de la subvenció al personal expert. Aquest document està en l'annex II d'aquesta resolució i l'ha de presentar el personal expert, juntament amb la resta dels justificants, correctament emplenat, tal com s'estableix en l'article 9.2.b.



Article 9. Obligacions de les empreses beneficiàries i del personal expert

1. Les obligacions de les empreses beneficiàries estan especificades en l'article 12 de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, sense perjudici de les previstes en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. Constitueixen obligacions essencials que incumbeixen tant a l'empresa beneficiària com el personal expert, realitzar el projecte i acreditar la seua realització davant de l'IVACE en la forma exigida en aquesta convocatòria i en les instruccions de justificació que seran publicades en l'adreça d'internet de l'IVACE http://www.ivace.es.

a) Realització del projecte:

i) Obligacions de l'empresa beneficiària:

– Contractar, amb posterioritat a la concessió de l'ajuda, el servei d'assessorament en matèries d'internacionalització corresponent a la subvenció concedida a través del programa «Xec tutories internacionalització», amb personal expert integrant de la borsa 2017-2019, la relació del qual es publicarà en l'adreça d'internet de l'IVACE http://www.ivace.es.

En tot cas, l'assessorament objecte de subvenció ha de ser iniciat entre la data de la comunicació de concessió de l'ajuda i el 31 de desembre de 2018.

– Realitzar un informe de valoració sobre l'efecte que ha tingut l'assessorament en la seua activitat i lliurar-lo al personal expert.

– Lliurar al personal expert l'endós el model del qual figura en l'annex II d'aquesta convocatòria, com a mitjà de pagament de fins al 90 % de la factura emesa.

– Pagar el valor restant no subvencionat, així com la totalitat de l'IVA corresponent a la factura, mitjançant transferència bancària o xec nominatiu dins del termini de justificació de la subvenció. No s'admetran els pagaments realitzats en efectiu o per caixa.

– Subscriure una declaració responsable de no haver rebut ajudes o recursos públics o privats pel mateix servei procedents d'altres administracions públiques o privades, nacionals o internacionals i lliurar-la al personal expert.

ii) Obligacions del personal expert:

– Realitzar el servei en els termes indicats en aquesta convocatòria, i documentar-ho en els informes i/o lliurables definits en l'annex I per a cada tipus d'assessorament.

– Prestar el servei directament, sense que siga possible la subcontractació amb tercers.

– Respectar les normes i bones pràctiques en la prestació de serveis de consultoria i assistència tècnica a empreses, en particular, el respecte a la confidencialitat de la informació a la qual tinguen accés per a la realització dels treballs.

iii) Obligacions comunes a l'empresa beneficiària i al personal expert: hi concorre el deure d'assistir a la reunió inicial promoguda des de l'IVACE entre l'equip directiu de l'empresa, el personal expert seleccionat i el personal tècnic responsable de l'IVACE, amb l'objectiu de definir els objectius i marcar el full de ruta que permeta aconseguir els objectius marcats per la mateixa empresa, d'acord amb allò establit per a cada tutoria en l'annex I. Així mateix, han de complir les obligacions de publicitat comunitària en la forma definida en l'article 14 d'aquesta resolució.

b) Justificació de la realització del projecte:

Les pimes, pel fet de presentar-se a aquest programa, deleguen en el personal expert la presentació de la documentació acreditativa de la realització del projecte, així com el cobrament de l'ajuda, seguint les pautes indicades en el Manual d'instruccions de justificació.

En aquest sentit, el personal expert acreditarà davant de l'IVACE la realització dels serveis contractats per les empreses beneficiàries, i sol·licitarà el pagament de la subvenció corresponent a l'empresa en virtut de l'endós o cessió de cobrament efectuat.

El personal expert, per a poder fer efectiu el cobrament del «Xec tutories internacionalització», ha d'aportar la documentació que s'indica a continuació en la data límit de 31 de març de 2019 o en una altra posterior que s'acordr en la resolució de concessió:

– El document d'endós o delegació de cobrament del «Xec tutories internacionalització» per part de l'empresa beneficiària, segons el model que s'annexarà en la resolució de concessió que hi ha en l'annex II d'aquesta resolució.

– Declaració responsable de l'empresa beneficiària de no haver rebut altres ajudes de minimis i/o altres ajudes o recursos concedits per al mateix servei procedents d'altres administracions o entitats públiques o privades, nacionals o internacionals.

– Informe de valoració sobre l'assessorament en matèries d'internacionalització realitzat per l'empresa beneficiària.

– Informes i/o lliurables, si escau, indicats en l'annex I per a cada modalitat de tutoria, amb la signatura tant de l'empresa beneficiària com del personal expert, els quals han d'incloure tot el detall de les activitats realitzades, així com el de les hores dedicades a cadascuna de les activitats en el cas de les tutories que així ho requerisquen.

– Còpia de la factura emesa pel personal expert pel cost total del servei de consultoria realitzat –amb indicació de les hores emprades, si escau–. La descripció de l'objecte de la factura ha d'aportar informació suficient sobre el concepte i el període objecte de la facturació per a poder verificar la relació de la despesa amb l'actuació objecte de l'ajuda.

– Fitxa de manteniment de tercers, segons el model oficial disponible en http://www.ivace.es degudament emplenada amb les dades bancàries de la persona física o jurídica proveïdora dels serveis objecte de la subvenció, als efectes de procedir al pagament una vegada verificat el compliment de les obligacions imposades a l'empresa beneficiària.



– Còpia de l'assentament comptable registrat en el llibre diari de l'empresa beneficiària i, igualment, còpia del llibre major del compte amb el personal expert.

– Per a acreditar el pagament tant de l'IVA total de la factura com del cost no subvencionat del servei, s'ha d'aportar una còpia d'extracte bancari de l'empresa beneficiària i del personal expert que acredite l'eixida/entrada efectiva dels fons, juntament amb una còpia de la transferència o del xec nominatiu.

– Documentació acreditativa del compliment de les obligacions sobre publicitat comunitària recollides en l'article 14.

– Qualsevol document que es derive de la prestació del servei.

L'IVACE podrà sol·licitar qualsevol justificació addicional de les activitats realitzades quan aquestes no estiguen suficientment acreditades en la documentació presentada.



Article 10. Modificació de la subvenció i reintegrament de les ajudes concedides

1. L'empresa beneficiària ha de realitzar el projecte objecte de subvenció en la forma descrita en la sol·licitud i en els corresponents informes i/o lliurables, i de manera que es complisca la finalitat de l'ajuda, respectant els costos indicats en la notificació de concessió i pels imports que en aquesta s'especifiquen.

En cas d'impossibilitat del personal expert de realitzar els treballs d'assessorament a l'empresa beneficiària, aquesta podrà escollir un nou perfil per a la realització de la tutoria.

2. Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió i, en general, l'incompliment de les obligacions per part de l'empresa beneficiària o del personal expert, podrà donar lloc al desistiment sense efectes de les ajudes concedides, amb exigència, si escau, del reintegrament de les quantitats indegudament percebudes i de l'interés de demora des del moment del pagament de la subvenció fins que se n'acordre la procedència del reintegrament.

La revocació de les ajudes concedides per incompliment d'alguna de les obligacions derivades de la condició d'empresa beneficiària comportarà l'obligació del pagament de la totalitat dels honoraris al personal expert per part d'aquella.

3. Es delega en la direcció de l'àrea de Promoció Internacional de la Unitat IVACE Internacional, la resolució de les incidències que es produïsquen amb posterioritat a la concessió, sense que en cap cas puguen implicar una modificació de la baremació efectuada per a l'adjudicació, especialment les referides a renúncies o a les possibles pròrrogues per a l'execució i/o justificació d'aquest; la resolució relativa al possible desistiment sense efectes de les subvencions concedides es delega en la persona titular de la direcció adjunta de l'IVACE (Direcció General d'Internacionalització).



Article 11. Pagament de les ajudes

L'IVACE procedirà al pagament de l'ajuda una vegada que s'haja finalitzat l'assessorament per al qual s'ha sol·licitat la subvenció i sempre que haja verificat el compliment de les obligacions exigibles al beneficiari i al personal expert.

El pagament es realitzarà directament al personal expert proveïdor del servei subvencionable quan es presente el document d'endós de la subvenció que es presentarà juntament amb la resta de la justificació, i sempre que la justificació es considere correcta i hi haja un informe favorable de comprovació.

En cas que, per qualsevol motiu, el servei quede interromput abans de la seua finalització per causes alienes al personal expert, l'IVACE podrà efectuar el pagament al personal expert pels treballs realitzats fins al moment de la interrupció, després de l'estudi previ de l'abast dels dits treballs i la consecució de les finalitats que es pretenen amb el programa.



Article 12. Dotació pressupostària

1. Les ajudes que es regulen en la present resolució es finançaran a càrrec dels pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2018, dins de la línia pressupostària S8072000, Suport als plans d'internacionalització de les pimes de la Comunitat Valenciana, prevista en la Llei de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2018 i la quantitat global màxima destinada a aquesta convocatòria serà de 500.000 €, que es distribuiran segons els següents trams:

– Sol·licituds rebudes fins al 30 d'abril de 2018: 200.000 €.

– Sol·licituds rebudes entre l'1 de maig i el 30 de juny de 2018: 100.000 €.

– Sol·licituds rebudes entre l'1 de juliol i el 31 d'agost de 2018: 100.000 €.

– Sol·licituds rebudes entre l'1 de setembre i l'11 d'octubre de 2018: 100.000 €.

En cas d'haver-hi imports romanents no concedits en un període, aquests s'afegiran automàticament al pressupost disponible en el període posterior.

2. Les ajudes previstes comptaran amb finançament del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER), en un percentatge del 50 %, a través del Programa operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020, a través de l'eix prioritari 3.4.1, Promoure el creixement i la consolidació de les empreses millorant-ne el finançament i la tecnologia, i accedint a serveis de suport avançats.



Article 13. Marc normatiu comunitari

A més del que es disposa en el preàmbul de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) per a impulsar la internacionalització empresarial, seran aplicables les disposicions següents:

– Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DO L 352 de 24.12.2013).

– Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual s'estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s'estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i es deroga al Reglament (CE) núm. 1083/2006, del Consell.

– Reglament Delegat (UE) núm. 480/2014, de la Comissió, de 3 de març de 2014, del Parlament Europeu i del Consell, pel qual s'estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s'estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca.



Article 14. Publicitat comunitària. Obligacions

1. La condició de persona o entitat beneficiària de l'ajuda implica, d'una banda, assumir la responsabilitat d'informar les parts intervinents en el projecte i la ciutadania del cofinançament d'aquest pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) i la seua acreditació davant de l'IVACE i, d'altra banda, la seua inclusió en la llista d'operacions cofinançades pel Programa operatiu FEDER 2014-2020, informació que podrà ser consultada en el lloc o portal d'internet que a aquest efecte habilite l'Administració.

2. Per complir les obligacions relatives a la publicitat comunitària, la persona o entitat beneficiària ha de:

a) Incloure en tots els documents i accions d'informació i comunicació relacionats amb el projecte subvencionat (així, en informes, escrits, presentacions, esdeveniments, documentació de reunions, etc.):



– L'emblema de la Unió Europea i una referència a la Unió Europea.



– La referència al Fons Europeu de Desenvolupament Regional.

b) Durant l'execució del projecte ha de:

– Incorporar en la seua pàgina web (en cas que en tinga) una breu descripció del projecte subvencionat amb els seus objectius i resultats, destacant-hi el suport financer de la Unió Europea per haver sigut seleccionat el seu projecte en el Programa operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

– Col·locar un cartell informatiu sobre el projecte (d'una grandària mínima A3) en el qual esmentarà el suport financer de la Unió Europea en un lloc visible al públic.

c) Conservar constància gràfica, documental o digital de les obligacions recollides en el present article per a la seua posada a la disposició de l'IVACE en el moment de la justificació del projecte, o de qualsevol òrgan de control que en requerisca.

3. El personal expert ha d'incloure en tots els documents relacionats amb el projecte l'emblema de la Unió Europea i la referència al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, així com aportar la documentació acreditativa del compliment de les obligacions de l'empresa beneficiària recollides en aquest article.

4. En la secció Publicitat comunitària del portal de l'IVACE http://www.ivace.es hi ha disponible més informació sobre les obligacions anteriorment descrites, així com les característiques tècniques que han de reunir l'emblema de la UE i la referència al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, segons la normativa comunitària.





DISPOSICIÓ FINAL



Primera. Desenvolupament i execució

Es delega en la persona titular de la direcció adjunta de l'IVACE (Direcció General d'Internacionalització) per a dictar les resolucions necessàries per al desenvolupament, l'eficàcia i l'execució d'aquesta convocatòria.



Segona. Entrada en vigor

La present resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació del seu extracte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).





València, 29 de març de 2018.– El president de l'IVACE: Rafael Climent González.





ANNEX I

Contingut i detalls específics dels programes



1. Tutoria d'iniciació a l'exportació

El servei de consultoria, de caràcter pràctic, serà impartit per professionals amb experiència en exportació integrants de la borsa convocada a aquest efecte per l'IVACE.

La labor del personal expert serà formar les persones indicades per l'empresa corresponent en totes aquelles qüestions relacionades amb la internacionalització, entre altres:

– Cerca de canals de distribució.

– Negociació comercial.

– Selecció i participació en accions promocionals.

L'empresa participant i el personal expert analitzaran diferents aspectes de l'arrancada de la internacionalització de l'empresa a través de reunions entre el personal de l'empresa i el personal expert, amb uns continguts prèviament fixats i que permetran a l'empresa comptar amb un pla d'actuació concret en el mercat internacional.



El servei es desenvoluparà al llarg de 90 hores, en un període màxim de sis mesos, i el seu cost serà de 3.600 €, IVA exclòs.

En cas de realitzar despeses derivades de desplaçaments extraordinaris, com ara despeses de locomoció, allotjaments, manutenció i altres d'acord amb les tasques assignades al personal expert amb motiu de l'execució del pla d'actuació, aquestes aniran a càrrec de l'empresa sol·licitant i participant de la formació.

El personal expert elaborarà un informe parcial als tres mesos de la iniciació de la tutoria sobre el desenvolupament de la consultoria i, als sis mesos, l'informe final de valoració de resultats del desenvolupament del servei.



2. Tutoria de revisió d'estratègies d'internacionalització per a empreses exportadores

El servei de consultoria, de caràcter pràctic, serà impartit per professionals amb experiència en exportació.

La labor del personal expert seleccionat per l'IVACE serà ajudar les empreses a revisar les seues estratègies exportadores i orientar-les cap a formes diferents en la gestió dels instruments comercials i operatius per a aconseguir millorar els seus resultats exportadors:

L'empresa participant i el personal expert analitzaran diferents aspectes de la seua estratègia d'internacionalització a través de reunions, amb uns continguts prèviament fixats i que permetran a l'empresa comptar amb un pla d'actuació concret que li permeta prendre les decisions més correctes referides a la seua activitat internacional.

El programa es desenvoluparà, amb caràcter general, durant 40 hores, en un període màxim de 14 setmanes, amb un cost total de 2.400 €, IVA exclòs.

En cas de realitzar despeses per desplaçaments extraordinaris, com ara desplaçaments, allotjaments, manutenció i altres d'acord amb les tasques assignades al personal expert amb motiu de l'execució del pla d'actuació, aquestes aniran a càrrec de l'empresa participant de la formació.

El personal expert lliurarà un informe final sobre el desenvolupament de la consultoria i la valoració de resultats del desenvolupament del programa.



3. Tutoria en contractació pública internacional

La consultoria, de caràcter pràctic, serà impartida per professionals amb experiència en contractació pública internacional integrants de la borsa convocada a aquest efecte per l'IVACE.

La labor del personal expert serà formar les persones indicades per l'empresa sol·licitant en totes aquelles qüestions relacionades amb les estratègies de contractació pública a escala internacional.

Es realitzarà un disseny del pla d'acció, després d'un diagnòstic inicial en què es definiran el seu grau de posicionament i les necessitats concretes:

– Anàlisi de la posició de l'empresa quant a la seua situació de partida: experiència, àrees d'activitat, serveis i productes exportables, valor afegit i elements diferenciadors.

– Coneixement del mercat de la contractació pública internacional en els seus diferents vessants i procediments.

– Assignació de recursos tècnics i humans.

– Disseny d'un pla d'acció amb selecció de mercats i organismes contractants.

– Estratègia d'accés a aquests.

El servei de consultoria ha de realitzar-se a través de:

– Reunions presencials en què s'explicarà el procediment a seguir i es resoldran les qüestions que sorgisquen.

– Seguiment a distància dels avanços de l'empresa en cada mòdul. Per a dur a terme aquest seguiment a distància s'habilitaran els canals de comunicació necessaris perquè l'empresa compte en tot moment amb un suport personalitzat en la seua capacitació (via telefònica, Skype, correu electrònic, etc.).

El servei té una durada de 30 hores, de les quals un mínim de 20 seran presencials, en un període màxim de tres mesos. El cost total del servei puja a 1.800 €, IVA exclòs.

El personal expert lliurarà un informe final amb les conclusions de la tutoria i recomanacions a l'empresa sobre la seua estratègia d'accés a les licitacions internacionals.



4. Assessorament en preparació d'ofertes de contractació pública internacional

L'assessorament serà realitzat per professionals integrants de la borsa convocada a aquest efecte per l'IVACE amb experiència contrastada en l'elaboració d'ofertes i execució de contractes en l'exterior, sent-ne client l'administració del país.

La labor del personal expert serà acompanyar l'empresa en l'operativa de la contractació pública, quan l'empresa beneficiària estiga ja activa en la presentació d'expressions d'interés o ofertes i gestió de contractes públics en altres països.

L'assistència tècnica inclou:

– El suport a la millora en la selecció de projectes.

– Millors pràctiques en la preparació d'expressions d'interés.

– Millors pràctiques en l'elaboració de l'oferta tècnica i financera.



– Metodologies de treball.

– Millors pràctiques per a la gestió del projecte en els seus aspectes administratius, procedimentals i financers.

L'assessorament a l'empresa participant es realitzarà a través de:

– Reunions presencials en què s'explicarà el procediment a seguir i es resoldran les qüestions que hi sorgisquen.

– Seguiment a distància dels avanços de l'empresa. Per a dur a terme aquest seguiment a distància han d'habilitar-se els canals de comunicació necessaris perquè l'empresa compte en tot moment amb un suport personalitzat en la seua capacitació (via telefònica, Skype, correu electrònic, etc.).

El servei es desenvoluparà durant 40 hores de consultoria, de les quals un mínim de 20 hores seran presencials, en un termini màxim de sis mesos. El cost del servei serà de 2.400 € IVA exclòs.

El personal expert lliurarà un informe final, amb la descripció del contingut i l'abast de l'assessorament prestat a l'empresa.



5. EXPORNET. Tutoria en màrqueting digital internacional

La consultoria, de caràcter pràctic, serà impartida per professionals integrants de la borsa convocada a aquest efecte per l'IVACE experts en posicionament internacional a través d'internet.

La labor del personal expert serà formar les persones indicades per l'empresa corresponent en totes aquelles qüestions relacionades amb les estratègies de màrqueting digital a escala internacional:

– Utilització d'internet com a eina de promoció.

– Selecció i planificació de les accions de màrqueting digital més adequades en funció del seu client/usuari, producte/servei, i país.

– Increment del nombre de contactes comercials a través d'internet i augment de les exportacions.

– Aparició en les primeres posicions dels cercadors.

– Enfocament de la seua pàgina web cap als mercats i clients objectiu.

– Incorporació de les eines més adequades que li permeten sostindre les estratègies i accions en internet fins a la consecució dels seus objectius.

En definitiva, amb aquest servei es pretén impulsar l'ús d'internet com a eina comercial d'àmbit internacional, a través del disseny del pla de màrqueting digital.

El servei es desenvoluparà a través de:

– Reunions presencials en les quals s'explicarà el procediment a seguir i es resoldran les qüestions que sorgisquen.

– Seguiment a distància dels avanços de l'empresa en cada mòdul. Per a dur a terme aquest seguiment a distància s'habilitaran els canals de comunicació necessaris perquè l'empresa compte en tot moment amb un suport personalitzat en la seua capacitació (via telefònica, Skype, correu electrònic, etc.).

El servei s'impartirà en un període màxim de huit mesos i constarà de tres fases amb les característiques següents:

Fase I. Objectius i estratègies en internet.

A) Objectiu principal: la finalitat d'aquesta fase és aprendre a recollir i analitzar la informació necessària per a poder determinar els objectius i les estratègies en internet.

B) Metodologia:

– S'analitzarà la presència en internet de l'empresa i la seua familiarització amb les accions que es realitzen en internet.

– S'analitzarà l'estratègia i el model de negoci actual de l'empresa, destacant-ne els mercats internacionals en què l'empresa vol reforçar la seua presència en internet.

– S'analitzarà la competència en internet a nivell quantitatiu i qualitatiu.

– S'establiran els objectius a aconseguir i estratègies a realitzar.

– Es plantejarà com hauria de ser el suport web per a arribar a aconseguir objectius en funció de les estratègies plantejades.

Es recomana la celebració de dues reunions presencials, una inicial de presa de dades i informació, i una posterior, per a exposar el diagnòstic generat a partir de l'anàlisi interna de la informació aportada per part de l'empresa participant.

Fase II. Accions de màrqueting digital a escala internacional.

A) Objectiu principal: aprendre a seleccionar i planificar les accions de màrqueting digital més adequades en funció del seu client/usuari, producte/servei, i país.

B) Metodologia: anàlisi i selecció d'eines de màrqueting digital d'acord amb les estratègies i els objectius a aconseguir:

– Determinació del posicionament actual de la pàgina web de l'empresa, proporcionant les recomanacions necessàries per a obtindre un millor posicionament natural en cercadors.

– Search Engine Optimization -SEO-).

– Cerca i selecció d'altres eines de màrqueting digital com els mercats digitals, directoris en línia, estratègies de Search Engine Marqueting (SEM), i altres eines com ara les utilitzades en la web 2.0 i les xarxes socials – Social Media Marqueting (SMM).

– Recomanacions i metodologia a seguir (Analítica web) per al control i seguiment de les accions realitzades en internet.

Es recomana la celebració d'una reunió presencial en què s'exposarà el pla d'acció, confeccionat sobre la base del diagnòstic i els objectius establits en les reunions prèvies amb l'empresa, i fruit del treball del tutor en col·laboració amb l'empresa participant.

Fase III. Implementació.

A) Objectiu principal: ajudar l'empresa a posar en marxa les accions en internet detallades en el pla d'acció, i consolidar l'assessorament en l'aplicació d'eines de màrqueting digital en l'estratègia d'internacionalització de l'empresa. Donar continuïtat i seguiment al pla d'acció amb la finalitat d'aconseguir els objectius plantejats i arribar a quantificar els resultats obtinguts per a implementar accions de millora.



B) Metodologia. Juntament amb els responsables de l'empresa encarregats del projecte internet, es procedirà a planificar i posar en marxa les diferents accions contingudes en el pla. També es definiran recomanacions i metodologia a seguir (Analítica web) per al control i seguiment de les accions realitzades en internet per a arribar al retorn de la inversió (ROI).

C) Lliurables. Recomanacions per a sostindre les estratègies i accions en internet en el temps fins a la consecució d'objectius.

Es podran celebrar tres reunions presencials: una inicial per a establir les recomanacions i pautes d'implementació de les accions integrades en el pla elaborat, una altra per a implementar la metodologia de control i seguiment, i una tercera, per a avaluar aqueixos resultats i establir punts de millora.

Els lliurables corresponents a les tres fases que preveu la tutoria es faran en el moment de la finalització d'aquesta, com a màxim als huit mesos des de la data d'inici, i són:

1a. fase:

– Informe punt d'inici i definició consensuada d'objectius i estratègies.

– Informe de posicionament en internet respecte als competidors.



– Informe de punts clau davant la construcció/reforma del lloc web.



2a. fase:

– Pla d'accions de màrqueting digital a realitzar.

– Recomanacions per a sostindre les estratègies i accions en internet en el temps fins a la consecució d'objectius.

3a. fase:

– Recomanacions per a sostindre les estratègies i accions en internet en el temps fins a la consecució d'objectius.

El cost del servei serà de 2.800 €, IVA exclòs.



6. Assessorament en estratègies de marca i comunicació internacional

L'assessorament serà realitzat per professionals amb experiència en estratègies de marca i comunicació internacional, integrants de la borsa convocada a aquest efecte per l'IVACE.

La labor del personal expert serà analitzar els diferents aspectes de l'empresa que permeten determinar el posicionament de l'empresa en el mercat seleccionat, dins de la seua estratègia d'internacionalització.



La consultoria es durà a terme en un període màxim de tres mesos i constarà de dues fases.

Fase I. Anàlisi interna i externa.

A) Contingut:

1. Anàlisi interna:

– Filosofia i cultura de l'empresa.

– Producte o servei.

– Anàlisi de la marca.

– Estratègies de màrqueting desenvolupades per part de l'empresa (fora de línia i en línia).

Objectiu de comunicació.

2. Anàlisi externa:

– El mercat d'interés.

– Anàlisi de la competència i grups d'interés, tant en l'àmbit general com en el mercat concret.

– Públic objectiu.

3. Una vegada realitzada l'anàlisi, s'emetran una sèrie de recomanacions, que ajuden a:

– La definició del posicionament que ha de tindre l'empresa en el mercat.

– La descripció de la proposta de valor de la marca.

– La definició dels valors a associar a la marca.

Fase II. Estratègia de comunicació i màrqueting i brífing.

A) Contingut: elaboració de l'estratègia de comunicació i màrqueting, adequada a les anàlisis prèvies realitzades. Es realitzaran un mínim de dues reunions presencials en cada fase per al correcte seguiment dels treballs a realitzar.

Els lliurables corresponents a les dues fases que preveu la tutoria es faran en el moment de la finalització d'aquesta, com a màxim als tres mesos des de la data d'inici, i són informe de diagnòstic i recomanacions, que continga:

1a. fase:

– Anàlisi interna i externa.

– Les claus de posicionament sobre la base de les quals han de desenvolupar-se les polítiques de marca i comunicació en el mercat d'interés.

– Les claus de comunicació que l'estratègia i els objectius de l'empresa persegueixen.

– L'estratègia d'imatge de marca més adequada per a l'empresa.

– Els elements que la marca ha d'incorporar i desenvolupar.

– Les línies fonamentals per a la campanya de desenvolupament de marca.

– Les línies de treball per a la campanya de comunicació i de mitjans.

2a. fase. Lliurables:

– Proposta de línies d'actuació

– Brífing preparat per a una agència de comunicació/màrqueting.

El cost del servei puja a 1.800 €, IVA exclòs.



7. Tutoria de finançament internacional

L'assessorament serà impartit per professionals amb experiència en finançament internacional, integrants de la borsa convocada a aquest efecte per l'IVACE.

La labor del personal expert serà formar les persones indicades per l'empresa corresponent en totes aquelles qüestions relacionades amb les estratègies de cerca de finançament a escala internacional:



– Anàlisi del model de negoci adaptant-lo a les exigències actuals de mercat.

– Optimització del dit model de negoci fent-lo eficient i atractiu.

– Cerca de socis financers per a potenciar l'obtenció de finançament.

– Cerca de finançament internacional per al desenvolupament de l'activitat d'R+D+I de l'empresa.

1. Durada, contingut i lliurables.

La consultoria s'impartirà en un període màxim de sis mesos, explicat a partir de la data d'inici dels treballs, sense que en cap cas transcórreguen dotze mesos des de la signatura del contracte fins a la finalització d'aquests.

El servei es desenvoluparà a través de:

– Reunions presencials en les quals s'explicarà el procediment a seguir i es resoldran les qüestions que sorgisquen.

– Seguiment a distància dels avanços de l'empresa en cada mòdul. Per a dur a terme aquest seguiment a distància s'habilitaran els canals de comunicació necessaris perquè l'empresa compte en tot moment amb un suport personalitzat en la seua capacitació (via telefònica, Skype, correu electrònic, etc.).

La consultoria es farà en dues fases, amb les característiques següents:

Per a cerca de finançament internacional en general.

Fase I: anàlisi i optimització del model de negoci de l'empresa.

A) Objectiu principal.

– D'una banda, aprendre a dissenyar un Business Plan que incloga les principals variables de la companyia com ara vendes, costos fixos, costos variables o marges de contribució.

– D'altra banda, preparar un Teaser d'inversió, document representatiu dels avantatges competitius de l'empresa, orientat a facilitar als potencials inversors el model de negoci de la companyia.

B) Metodologia.

– S'analitzaran variables de l'empresa com el model de negoci actual, la cartera de productes o serveis, la presència internacional, el pla d'internacionalització, les seues vendes i aliances estratègiques.

– Es formarà a l'empresa en l'optimització del dit model de negoci, fent-lo més eficient i atractiu.

– Es definiran el Business Plan i el Teaser d'inversió.

Es recomana la celebració de dues o tres reunions presencials: una inicial d'anàlisi de posicionament de l'empresa; una intermèdia, de revisió del model de negoci adaptat a mercats internacionals, i una posterior, per a definir el Teaser d'inversió.

Fase II. Alternatives de finançament internacional.

A) Objectiu principal. Aprendre a identificar i seleccionar les fonts d'inversió adequades per al projecte empresarial prèviament definit.



B) Metodologia.

– Conéixer les fonts d'inversió privada, entitats bancàries o finançament públic.

– Identificació potencials inversors amb dades de contacte.

– Guia de passos a seguir: recomanació de les directrius a l'empresa per a saber negociar i tractar d'obtindre alguna de les fonts de finançament prèviament identificades.

Els lliurables corresponents a les dues fases que preveu la tutoria es faran en el moment de la finalització d'aquesta, com a màxim als sis mesos des de la data d'inici, i són:

1. Document d'anàlisi estratègica on s'incorporen els aspectes de millora consensuats amb l'empresa. Business Plan. Teaser d'inversió.



2. Llista d'inversors potencials amb dades de contacte. Llista de directrius a l'empresa per a saber negociar amb les fonts de finançament.

Per al cas particular de cerca de finançament internacional d'R+D+I.

Fase I. Definició de l'estratègia d'internacionalització de l'activitat d'R+D+I de l'empresa.

A) Objectiu principal.

La finalitat d'aquesta fase és d'una banda diagnosticar les capacitats d'R+D+I de l'empresa, les seues línies estratègiques d'R+D+I, aliances amb socis internacionals, posicionament en fòrums i plataformes i identificació dels principals projectes d'R+D+I a desenvolupar en els pròxims anys identificant els programes de finançament internacional més idonis per al desenvolupament dels dits projectes. En particular, el Programa marc d'R+D+I H2020 (2014-2020) serà analitzat detalladament en aquesta fase.

B) Metodologia.

S'analitzarà l'estratègia d'R+D+I actual de l'empresa amb l'objectiu d'identificar la cartera estratègica de projectes a desenvolupar en el futur amb finançament internacional.

Es recomana la celebració d'una o dues reunions presencials, per a analitzar les capacitats d'R+D+I de l'empresa i la identificació dels possibles projectes d'R+D+I a desenvolupar en els pròxims anys.

Fase II: implementació de l'estratègia d'R+D+I definida en fase I.

A) Objectiu principal.

Elaboració de fitxes preliminars (concept-note) dels projectes estratègics internacionals d'R+D+I identificats en la fase I, tenint en compte la convocatòria internacional seleccionada i el rol assumit per l'empresa.

B) Metodologia.

Anàlisi de la convocatòria internacional més apropiada per al desenvolupament de cada projecte estratègic tenint en compte la tipologia del projecte. S'identificaran els perfils de socis internacionals requerits per al desenvolupament del projecte i es realitzarà la difusió d'aquestes fitxes preliminars en les xarxes internacionals més rellevants i adequades en funció de la convocatòria internacional triada.

Es recomana la celebració d'una reunió presencial, per a tractar les tècniques d'identificació i selecció de fonts d'inversió i la forma d'aproximació a aquestes.

Els lliurables corresponents a les dues fases que preveu la tutoria es faran en el moment de la finalització d'aquesta, com a màxim als sis mesos des de la data d'inici, i són:

– Document d'anàlisi estratègica de l'empresa consensuat amb l'empresa que defineix l'estratègia d'internacionalització de la R+D+I de l'empresa.

– Llista d'inversors potencials amb dades de contacte (organismes internacionals gestors dels programes internacionals seleccionats).



– Llista de directrius a l'empresa per a saber negociar amb les fonts de finançament (descripció de la metodologia de treball a seguir per a la preparació de propostes internacionals d'R+D+I).

El cost del servei puja a 3.600 €, IVA exclòs.



8. Tutoria en expansió internacional de start-ups

L'assessorament el duran a terme emprenedors de start-ups, que hagen viscut de primera mà el creixement internacional d'empreses, integrants de la borsa convocada a aquest efecte per l'IVACE.

La labor del personal expert serà formar les persones indicades per l'empresa corresponent en totes aquelles qüestions relacionades amb la internacionalització de la seua start-up:

1. Anàlisi del projecte.

2. Com triar el moment i la destinació. Aspectes legals i fiscalitat.



3. Optimització de l'equip: processos interns i implicació. Adaptació del producte al mercat internacional.

4. Expansió per etapes. Rendibilitat a llarg termini. Visibilitat internacional.

En definitiva, amb aquest programa es pretén acompanyar aquells emprenedors que vulguen internacionalitzar la seua start-up, aconseguint millorar el posicionament competitiu de l'empresa a través del coneixement de les eines per a preparar l'eixida cap a mercats internacionals.

La capacitació a l'empresa participant es podrà realitzar a través de:



– Reunions presencials en les quals s'explicarà el procediment a seguir i es resoldran les qüestions que sorgisquen.

– Seguiment a distància dels avanços de l'empresa participant en cada mòdul. Per a dur a terme aquest seguiment a distància s'habilitaran els canals de comunicació necessaris perquè l'empresa compte en tot moment amb un suport personalitzat en la seua capacitació (via telefònica, Skype, correu electrònic, etc.).

La formació es desenvoluparà durant 30 hores, de les quals un mínim de 20 seran presencials, en un període màxim de tres mesos. El cost del programa serà de 1.800 €, IVA exclòs.

El personal expert lliurarà un informe final amb les conclusions de la tutoria i recomanacions a la start-up participant sobre la seua estratègia d'accés a mercats internacionals.



ANNEX II

Document d'endós – Xec tutories internacionalització



[empresa beneficiària de les ajudes]



Sr./Sra. NIF:





Si escau, en qualitat de representant legal de l'empresa,



Nom de l'empresa: NIF

empresa:







DECLARA QUE:



– Té concedida una ajuda per al Xec tutories internacionalització per un import de  € per la realització del servei de consultoria realitzat pel personal expert Sr./Sra., acreditat/da a través de la borsa de personal expert en matèria d'internacionalització 2017: [indiqueu tutoria]



(Indiqueu dades completes del tutor/a)



Nom del tutor/a: Sr./Sra. NIF

tutor/a:

Adreça completa:

Telèfon:

Adreça electrònica

Si escau,

Persona jurídica que factura: NIF persona

jurídica:





– El personal expert ha desenvolupat satisfactòriament les tasques associades al servei subvencionat.

– Cedeix el dret de cobrament de l'import del Xec tutories internacionalització amb el número d'expedient [ref. exp.] a favor del personal expert (persona física o jurídica) esmentat anteriorment com a pagament parcial dels treballs realitzats.



[personal expert, persona física o jurídica]



Sr./Sra. NIF:





En la seua qualitat de personal expert homologat per Resolució de 21 de juny de 2017, de la directora adjunta de l'IVACE i directora general d'Internacionalització, per la qual se seleccionen les persones designades per a formar part de la «Borsa de personal expert en matèria d'internacionalització».

O

Si escau, el representant legal de la persona jurídica integrant de la Borsa



Sr./Sra. NIF:

Nom de l'empresa: NIF

empresa:







ACCEPTA la cessió del denominat dret de cobrament.



Perquè així conste davant de l'IVACE, se signa aquest document als efectes oportuns.





Signatura del representant

legal de l'empresa Signatura del personal expert o el seu representant, proveïdor dels serveis de consultoria



Mapa web