Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 20 d'abril de 2018, de la Sotssecretaria, per la qual es convoca la constitució de les borses de treball específiques per a substitucions temporals, en llocs de treball de l'escala A2-16-02, educació social, del cos A2-16, en la província d'Alacant. [2018/4069]

(DOGV núm. 8282 de 26.04.2018) Ref. Base de dades 004135/2018


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: borses de treball, personal de la Generalitat, B/A2



La Resolució de 3 d'octubre de 2017, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, en l'article sisé delega en la Sotssecretaria d'aquesta conselleria els nomenaments i cessaments del personal funcionari interí, així com la contractació i cessament del personal laboral temporal en llocs d'atenció directa dels supòsits arreplegats en el mateix article; aquesta delegació respecte dels nomenaments i contractes que es formalitzen en el seu àmbit territorial respectiu correspon a les direccions territorials (DOGV 8146, 10.10.2017).

La constitució de les borses ha de respectar els criteris establits en l'Ordre de 17 de gener de 2006, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, sobre regulació de borses de treball temporal (DOGV 5184, 25.01.2016).

Fent ús de les facultats delegades, aquesta sotssecretaria, en data 1 de febrer de 2006 va dictar una resolució per la qual es convocava la constitució de les borses de treball especifiques per a substitucions temporals en llocs de treball dels grups detallats en els apartats que figuren en la resolució, en la província d'Alacant (DOGV 5194, 08.02.2006).



Transcorreguts més d'onze anys des de la convocatòria d'aquelles borses de treball temporal s'ha constatat el fet que actualment en el cos A2-16 superior de gestió en acció social de l'Administració de la Generalitat, escala A2-16-02, educació social, no es disposa de personal suficient per a atendre la cobertura de les substitucions del personal per incapacitat temporal, permís per maternitat, paternitat, adopció o acolliment de menors, permís per matrimoni, permís per lactància, reduccions de jornada, llicència sense retribució, plans de vacacions, permís sindical i permís per campanya electoral, risc durant la lactància i acumulació de tasques, en els llocs d'atenció directa de l'àmbit de la Direcció Territorial de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives d'Alacant.



Per tot el que s'ha exposat, de conformitat amb el que estableix l'Ordre de 17 de gener de 2006, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques i, fent ús de les facultats que té delegades aquesta Sotssecretaria, resol:



Primer

1. Convocar la constitució de la borsa de treball específica per a substitucions temporals en els llocs de treball del grup /subgrup A2, cos A2-16, Superior de gestió en acció social de l'Administració de la Generalitat, escala A2-16-02, educació social, sector administració especial, amb destinació en la província d'Alacant i per als llocs que s'indiquen a continuació o per a qualsevol altre centre que es cree posteriorment.



3. Les substitucions s'han de fer en els centres de menors, de recepció i/o acollida i reforma.

Les funcions que s'han d'exercir són les inherents al lloc, entre altres:

Tècnic/a superior de gestió en educació social: activitats de proposta, gestió, execució, control, tramitació i impuls, estudi i informe i, en general, les de col·laboració tècnica amb el cos superior i les pròpies de la professió relacionades amb les activitats d'educació social, i qualsevol altra de caràcter anàleg que se'ls encomane.



Segon

Requisits

1. Per a poder formar part de la borsa serà necessari complir els requisits següents:

– Nacionalitat: tindre la nacionalitat espanyola o d'un estat membre de la Unió Europea o d'algun estat a què s'aplique la llibertat de circulació de treballadors. Independentment de la nacionalitat, el/la cònjuge de les espanyoles i els espanyols i de les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, i quan així ho establisca el tractat corresponent, el cònjuge dels nacionals d'algun estat en què s'aplique la llibertat de circulació dels treballadors, sempre que no estiguen separats de dret.

Així mateix, i amb les mateixes condicions que els cònjuges, poden participar els descendents i els del seu/ de la seua cònjuge, menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta dita edat que visquen a costa seua.

– Edat: tindre 16 anys i no haver arribat a l'edat de jubilació.

– Titulació: estar en possessió del títol universitari oficial de Grau en Educació Social o de la diplomatura universitària en Educació Social o equivalents o complir les condicions per a obtindre'l abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger s'ha d'estar en possessió de la credencial que n'acredite l'homologació.

– Capacitat: posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'exercici de les funcions o tasques corresponents.

– Habilitació: no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas de personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de forma procedent per a exercir funcions semblants a les pròpies de la categoria professional a què es pretén accedir. Si es tracta de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.



2. Els requisits detallats en l'apartat anterior han de tindre's en el moment de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.



Tercer

L'ordre de prelació en la formació de la borsa s'obté de la suma de la puntuació obtinguda d'acord amb el barem de mèrits que es desenvolupa en el resolc cinqué. En cas d'igualtat de puntuació, preval la puntuació obtinguda pel personal amb discapacitat o diversitat funcional. Si l'empat es produeix entres dues persones amb discapacitat o diversitat funcional, s'ha de triar la de major percentatge de grau de discapacitat. Si encara persisteix l'empat cal ajustar-se a la puntuació obtinguda en cada apartat del barem començant pel primer. Si persisteix l'empat, s'ha de dirimir a favor del sol·licitant de major edat.





Quart

La comissió delegada específica baremarà els mèrits aportats amb motiu d'aquesta convocatòria, i es pot anomenar amb aquesta finalitat personal col·laborador.



Cinqué

Els aspirants s'han d'ordenar tenint en compte els mèrits següents:



1. Experiència professional:

– Temps de serveis prestats en llocs de treball de l'Administració de la Generalitat, les competències dels quals en matèria de personal les exercisca la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, segons el que disposa l'article 9 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, que pertanguen al mateix grup de titulació i a la mateixa naturalesa jurídica, sector i especialitat o categoria professional al del lloc que haja de proveir-se: 0,35 punts per cada mes complet de servei actiu.

– Temps de serveis prestats en llocs de treball de l'Administració de la Generalitat, les competències dels quals en matèria de personal les exercisca la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats segons el que disposa l'article 9 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, no previstos en l'apartat anterior: 0,13 punts per cada mes complet de servei actiu.

– Temps de serveis prestats en altres administracions públiques, en llocs que pertanguen al mateix grup de titulació, naturalesa jurídica, sector i especialitat o categoria professional del lloc que haja de proveir-se: 0,05 per cada mes complet de servei actiu.

El màxim de punts que es poden obtindre per aquest apartat és de 28 punts.

2. Proves selectives:

Pels exercicis superats de la fase d'oposició del procés selectiu pel qual es van convocar proves selectives d'accés al grup A2, sector administració especial, tècnic mitjà especialista en menors (TEMEM), convocatòria 16/10 i 17/10, corresponents a l'oferta d'ocupació pública de la Generalitat de 2010, torn d'accés lliure i promoció interna: 13 punts en total repartits de forma proporcional entre els exercicis superats.



El màxim de punts que es poden obtindre per aquest apartat és de 13 punts.

3. Valencià:

El coneixement de valencià s'ha de puntuar d'acord amb la distribució següent:

– Certificat de coneixements orals: 0,75 punts

– Certificat de grau elemental: 1 punt

– Certificat de grau mitjà: 2 punts

– Certificat de grau superior: 4 punts

Només computa el certificat de major nivell.

El màxim de punts que es poden obtindre per aquest apartat és de 4 punts.

4. Idiomes comunitaris:

Pel coneixement d'idiomes comunitaris, a raó de 0,40 punts per curs o l'equivalent si es tracta de cicles d'escola oficial d'idiomes, així com 0,40 punts per cada 12 crèdits d'idioma comunitari, corresponents al títol oficial expedit per la universitat, de llicenciatura en les distintes filologies, o de mestre: especialitat llengües estrangeres, sempre que aquests títols no hagen sigut objecte de valoració per un altre apartat del barem.

El màxim de punts que es poden obtindre per aquest apartat és de 2 punts.

5. Altres titulacions:

Per la possessió addicional d'altres títols acadèmics iguals o superiors a més de l'exigit per a l''exercici dels llocs que s'ha de cobrir: 1,5 punts per títol addicional expedit oficialment. Es requereix, en tot cas, la presentació de totes les titulacions al·legades, inclosa la que figura com a requisit per a ingressar en la borsa, i no suposarà la possessió de les de nivell inferior.

El màxim de punts que es poden obtindre per aquest apartat és de 3 punts.

La superació de les proves d'accés als diferents nivells educatius, únicament s'han d'entendre com a vàlides com a compliment del requisit d'accés a falta de no estar en possessió de la titulació exigida, i, en cap cas, s'han de valorar com a mèrit.

6. Personal amb discapacitat o diversitat funcional:

– Quan el grau de discapacitat siga igual o superior al 33 per cent: 2,5 punts.

– Quan el grau de discapacitat siga igual o superior al 65 per cent: 5 punts

El màxim de punts que es pot obtindre per aquest apartat és de 5 punts.



Sisé

Els mèrits que s'acaben de detallar s'han d'acreditar:

1. Experiència professional: certificats oficials expedits per l'òrgan competent de l'administració corresponent.

Només als efectes d'aquest barem, els llocs de treball la naturalesa jurídica dels quals s'haja modificat es consideraran que sempre han tingut la mateixa que posseïsquen en el moment de la sol·licitud d'integració en la borsa.

Respecte dels serveis prestats en llocs de treball de l'Administració de la Generalitat, gestionats per la Direcció General de Funció Pública, es comprovaran d'ofici.

2. Proves selectives: sense perjudici que les persones sol·licitants al·leguen, es comprovarà d'ofici la superació de l'exercici de la fase d'oposició.

3. Valencià: certificats oficials expedits o homologats per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià. Únicament es valoraran els certificats provisionals, mentre que la Junta Qualificadora de Coneixements del València no haja expedit els títols definitius corresponents.



4. Idiomes comunitaris: titulacions oficials expedides o homologades per l'òrgan competent. Les paperetes no serveixen com a acreditació.

5. Altres titulacions: titulacions acadèmiques oficials expedides per l'òrgan competent.

En aquells supòsits en què l'expedició del títol acadèmic definitiu es trobe en tràmit, la titulació es pot acreditar mitjançant la presentació del certificat acadèmic de finalització d'estudis, expedit per l'autoritat educativa competent, juntament amb el rebut d'abonament de les taxes corresponent.

6. Personal amb discapacitat o diversitat funcional:

– Certificat justificatiu del grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent expedit per l'òrgan competent.

– Certificat de capacitats als efectes de la demanda d'ocupació, o si és el cas, l'acreditació d'haver-lo sol·licitat i certificat de compatibilitat del lloc.

Tota la documentació ha d'anar compulsada degudament. En cas contrari, es tindrà per no presentada.

Els mèrits acreditats han d'haver sigut obtinguts abans de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds d'inscripció en la borsa.



Seté

1. Els aspirants han d'emplenar la sol·licitud d'inscripció i el full d'autobaremació que es troba disponible en l'enllaç següent de la pàgina web de la Generalitat Valenciana. La sol·licitud d'inscripció i el full d'autobaremació han d'emplenar-se en la web següent:



http://www.gva.es/es/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/busc_empleo_publico/detalle_oposiciones?id_emp=67839&versió=amp

2. Una vegada emplenats la sol·licitud d'inscripció i el full d'autobaremació en la web i obtingut el justificant corresponent en format PDF ha de presentar-se per registre d'entrada, juntament amb la documentació acreditativa dels mèrits al·legats i l'acreditació de la titulació acadèmica requerida per a l'exercici del lloc, compulsats degudament, en el termini de 10 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en les seus de la direcció territorial d'aquesta conselleria a Alacant, c/ Teatre, 37, i av. Rambla de Méndez Núñez, 41, CP 03001 d'Alacant, o en qualsevol de les oficines públiques previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En el cas de no presentar la documentació a què fa referència el paràgraf anterior per constar la inscripció en el Registre de Personal de l''Administració de la Generalitat, ha de fer-se una declaració expressa d'això en la sol·licitud d'inscripció.

Les persones aspirants queden vinculades a les dades que hagen fet constar en sol·licituds.

3. Una vegada acabat el termini de presentació de sol·licituds, la Comissió Delegada Específica de Seguiment de Borses de Treball Temporal, prevista en l'apartat segon de la resolució d'aquesta subsecretària de data 1 de febrer de 2006 (DOGV 5194, 08.02.2006), analitzarà les sol·licituds presentades i efectuarà la baremació dels mèrits al·legats, i ordenarà el personal en la borsa d'acord amb la puntuació obtinguda.



En el cas que el nombre de sol·licituds que es presente siga molt nombrós, en relació amb els llocs que es prevegen cobrir, la Comissió Delegada Específica pot acordar la baremació de només aquells aspirants que superen una determinada puntuació mínima segons l'autobarem presentat, i quan les necessitats del servei ho requerisquen es podrà acordar baremar la resta de participants.

La llista provisional de la borsa es farà pública en la pàgina web de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives http://www.inclusio.gva.es/ i en el tauler d'anuncis i de la Direcció Territorial d'aquesta conselleria a Alacant.

4. Les persones aspirants disposen d'un termini de 10 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de la llista provisional, per a formular les al·legacions que estimen oportunes en relació amb la puntuació atorgada. La Comissió Delegada Específica estudiarà les al·legacions presentades i, una vegada resoltes, formularà la proposta de llista definitiva a la sotssecretaria, que dictarà una resolució mitjançant la qual es constituirà definitivament la borsa i se n'ordenarà la publicació en els llocs indicats anteriorment.

5. El personal temporal que cesse per alguna de les causes que estableix l'Ordre de 17 de gener de 2006, ha de presentar davant de la comissió delegada específica, en el termini de 10 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà a la data de notificació del cessament, o del cessament mateix, si aquest fóra posterior a aquella, la sol·licitud d'inscripció en la borsa, el full d'autobaremació amb la documentació acreditativa de la possessió del requisit de titulació i dels mèrits al·legats, en els mateixos llocs indicats en el punt 2 d'aquest resolc.

Els mèrits que no consten inscrits i que no s'acrediten de la manera que estableix el resolc sisé no es valoraran. Les titulacions i els mèrits al·legats han d'haver-se obtingut amb anterioritat a la finalització del termini de presentació de sol·licituds que s'obri amb la publicació d'aquesta resolució.

El personal que ha cessat i que no presente la sol·licitud d'incorporació en el termini previst s'entendrà decaigut del seu dret.



Huité

En compliment de la disposició transitòria segona de l'Ordre de 17 de gener de 2006, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, sobre la regulació de borses de treball temporal per a proveir provisionalment llocs de treball en l'Administració del Govern Valencià, quedaran dissoltes les borses que estigueren en vigor amb anterioritat a la data d'aquesta resolució, relativa als llocs de treball de les categories que es convoquen i en les localitats on es convoquen i a partir de la constitució definitiva d'aquesta borsa.



Nové

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, la persona interessada pot interposar recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de València en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Així mateix, amb caràcter potestatiu, es pot interposar recurs de reposició, en el termini d'un mes des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana d'aquesta resolució, davant del mateix òrgan que l'ha dictat. Tot això de conformitat amb el que estableixen els articles 112, 114, 115, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 8,14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que la persona interessada puga exercir-ne, si escau, qualsevol altre que estime pertinent.



València, 20 d'abril de 2018.– El sotssecretari (p. d. R 03.102017. (DOGV 8146, 10.10.2017): Francesc Gamero Lluna.

Mapa web