Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 20 d'abril de 2018, de la Sotssecretaria, per la qual es convoca la constitució de les borses d'ocupació específiques per a substitucions temporals, en llocs de treball de l'escala A2-16-02, educació social del cos A2-16, a la província de València. [2018/4072]

(DOGV núm. 8282 de 26.04.2018) Ref. Base de dades 004137/2018


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: borses de treball, personal de la Generalitat, B/A2



La Resolució de 3 d'octubre de 2017, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, en el seu article sisé delega en la Sotssecretaria d'aquesta conselleria els nomenaments i cessaments del personal funcionari interí així com la contractació i cessament del personal laboral temporal en llocs d'atenció directa dels supòsits recollits en el mateix article, corresponent tal delegació a les direccions territorials respecte dels nomenaments i contractes que es formalitzen en el seu àmbit territorial respectiu. (DOGV 8146, 10.10.2017).

La constitució de les borses ha de respectar els criteris establits en l'Ordre de 17 de gener de 2006, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, sobre regulació de borses d'ocupació temporal (DOGV 5184, 25.01.2016).

Fent ús de les facultats delegades, aquesta Sotssecretaria, en data 6 de febrer de 2013 dicta Resolució per la qual es convocava la constitució de les borses d'ocupació específiques per a substitucions temporals en llocs de treball de tècnic mitjà especialista en menors (TEMEM), a la província de València (DOGV 6985, 14.03.2013).

Transcorreguts més de cinc anys des de la convocatòria d'aquelles borses d'ocupació temporal s'ha constatat el fet que actualment en el cos A2-16 superior de gestió en acció social de l'Administració de la Generalitat, escala A2-16-02, educació social, no es disposa de personal suficient per a atendre la cobertura de les substitucions del personal per incapacitat temporal, permís per maternitat, paternitat, adopció o acolliment de menors, permís per matrimoni, permís per lactància, reduccions de jornada, llicència sense retribució, plans de vacances, permís sindical i permís per campanya electoral, risc durant la lactància i acumulació de tasques, en els llocs d'atenció directa de l'àmbit de la Direcció territorial de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives de València.



Per tot l'exposat, de conformitat amb l'establit en l'Ordre de 17 de gener de 2006, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques i, en ús de les facultats que té delegades aquesta sotssecretaria, resol:



Primer

1. Convocar la constitució de la borsa d'ocupació específica per a substitucions temporals en els llocs de treball del grup /subgrup A2, cos A2-16, superior de gestió en acció social de l'Administració de la Generalitat, escala A2-16-02, educació social, sector administració especial, amb destinació en la província de València i per als llocs que a continuació s'indiquen o per a qualsevol altre centre que es cree posteriorment.





3. Les substitucions es realitzaran en els centres de menors, de recepció i/o acolliment i reforma.

Les funcions que s'exerciran són les inherents al lloc, entre unes altres:

Tècnic/a superior de gestió en educació social: activitats de proposta, gestió, execució, control, tramitació i impuls, estudi i informe i, en general, les de col·laboració tècnica amb el cos superior i les pròpies de la professió relacionades amb les activitats d'educació social, administració dels serveis socials, i qualsevol altra de caràcter anàleg que se li encomane.



Segon

Requisits

1. Per a poder formar part de la borsa serà necessari complir els següents requisits:

– Nacionalitat: tindre la nacionalitat espanyola o d'un estat membre de la Unió Europea o d'algun estat al que siga aplicable la llibertat de circulació de treballadors. Independentment de la seua nacionalitat, el cònjuge de les i dels espanyols i de les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, i quan així ho preveja el corresponent tractat, el cònjuge dels nacionals d'algun estat en els quals siga aplicable la llibertat de circulació dels treballadors, sempre que no estiguen separats de dret.

Així mateix i amb les mateixes condicions que els cònjuges, podran participar els descendents i els del seu cònjuge, menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat que visquen a les seues expenses.

– Edat: tindre 16 anys i no haver aconseguit l'edat de jubilació.

– Titulació: estar en possessió del títol universitari oficial de grau en Educació Social o de la diplomatura universitària en Educació Social o equivalents o complides les condicions per a obtindre'l abans de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds.

En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger s'haurà d'estar en possessió de la credencial que acredite la seua homologació.

– Capacitat: posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'acompliment de les corresponents funcions o tasques.

– Habilitació: no haver-hi sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas de personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir. Si es tracta de persones nacionals d'altres estats, que no es troben inhabilitades o en situació equivalent ni haver-hi sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.

2. Els requisits detallats en l'apartat anterior, hauran de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds.



Tercer

L'ordre de prelació en la formació de la borsa s'obtindrà de la suma de la puntuació obtinguda d'acord amb el barem de mèrits que es desenvolupa en el resolc cinqué. En cas d'igualtat de puntuació, prevaldrà la puntuació obtinguda pel personal amb discapacitat o diversitat funcional. Si l'empat es produeix entres dues persones amb discapacitat o diversitat funcional, es triarà el de major percentatge de grau de discapacitat. Sí encara persistira l'empat s'estarà a la puntuació obtinguda en cada apartat del barem començant pel primer. Si persisteix l'empat, es dirimirà a favor del sol·licitant de major edat.





Quart

La Comissió Delegada Específica procedirà a la baremació dels mèrits aportats amb motiu d'aquesta convocatòria, i podrà nomenar a aquest efecte personal col·laborador.



Cinqué

Els aspirants seran ordenats tenint en compte els mèrits següents:

1. Experiència professional:

– Temps de serveis prestats en llocs de treball de l'Administració de la Generalitat, les competències de la qual en matèria de personal s'exercisquen per la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, segons el que es disposa en l'article 9 del la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, que pertanguen al mateix grup de titulació, i igual naturalesa jurídica, sector i especialitat o categoria professional al del lloc que haja de proveir-se: 0,35 punts per cada mes complet de servei actiu.



– Temps de serveis prestats en llocs de treball de l'Administració de la Generalitat, les competències de la qual en matèria de personal s'exercisquen per la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats segons el que es disposa en l'article 9 del la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, no contemplats en l'apartat anterior: 0,13 punts per cada mes complet de servei actiu.

– Temps de serveis prestats en altres administracions públiques, en llocs que pertanguen al mateix grup de titulació, naturalesa jurídica, sector i especialitat o categoria professional del lloc que haja de proveir-se: 0,05 per cada mes complet de servei actiu.

El màxim de punts a obtindre per aquest apartat serà de 28 punts.



2. Proves selectives:

Pels exercicis superats de la fase d'oposició del procés selectiu pel qual es van convocar proves selectives d'accés al grup A2, sector administració especial, tècnic mitjà especialista en menors (TEMEM), amb convocatòria 16/10 i 17/10, corresponents a l'oferta d'ocupació pública de la Generalitat de 2010, torn d'accés lliure i promoció interna: 13 punts en total repartits de forma proporcional entre els exercicis superats.

El màxim de punts a obtindre per aquest apartat serà de 13 punts.



3. Valencià:

El coneixement de valencià es puntuarà d'acord amb la distribució següent:

– Certificat de coneixement oral: 0,75 punts.

– Certificat de grau elemental: 1 punt.

– Certificat de grau mitjà: 2 punts

– Certificat de grau superior: 4 punts.

Només es computarà el certificat de major nivell.

El màxim de punts a obtindre per aquest apartat serà de 4 punts.



4. Idiomes comunitaris

Pel coneixement d'idiomes comunitaris, a raó de 0,40 punts per curs o el seu equivalent si es tracta de cicles d'escola oficial d'idiomes, així com 0,40 punts per cada 12 crèdits d'idioma comunitari, corresponent a títol oficial expedit per la Universitat, de llicenciatura en les diferents filologies, o de mestre: especialitat Llengües Estrangeres, sempre que aquests títols no hagen sigut objecte de valoració per un altre apartat del barem.

El màxim de punts a obtindre per aquest apartat serà de 2 punts.



5. Altres titulacions

Per la possessió addicional d'altres títols acadèmics iguals o superiors a més de l'exigit per a l'acompliment dels llocs a cobrir: 1,5 punts per títol addicional expedit oficialment. Es requerirà, en tot cas, la presentació de totes les titulacions al·legades, inclosa la que figura com a requisit per a ingressar en la borsa, i no presumeix la possessió de les de nivell inferior.

El màxim de punts a obtindre per aquest apartat serà de 3 punts.



La superació de les proves d'accés als diferents nivells educatius, únicament s'entendran vàlides com a compliment del requisit d'accés llevat que no estiguen en possessió de la titulació exigida, i, en cap cas, seran valorades com a mèrit.

6. Personal amb discapacitat o diversitat funcional:

– Quan el grau de discapacitat siga igual o superior al 33 per cent: 2,5 punts.

– Quan el grau de discapacitat siga igual o superior al 65 per cent:5 punts

El màxim de punts a obtindre per aquest apartat serà de 5 punts.





Sisé

Els mèrits que s'acaben d'indicar s'acreditaran:

1. Experiència professional: certificacions oficials expedides per l'òrgan competent de l'administració corresponent.

Als efectes exclusius d'aquest barem, els llocs de treball la naturalesa jurídica dels quals s'haja modificat es consideraran que sempre han tingut la mateixa que posseïsquen en el moment de la sol·licitud d'integració en la borsa.

Respecte dels serveis prestats en llocs de treball de l'Administració de la Generalitat, gestionats per la Direcció General de Funció Pública, seran comprovats d'ofici.

2. Proves selectives: sense perjudici que s'al·legue per les persones sol·licitants, es comprovarà d'ofici la superació de l'exercici de la fase d'oposició

3. Valencià: certificacions oficials expedides o homologades per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià. Únicament es valoraran els certificats provisionals, mentre la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià no haja expedit els corresponents títols definitius.

4. Idiomes comunitaris: titulacions oficials expedides o homologades per òrgan competent. Les paperetes no serviran com a acreditació.



5. Altres titulacions: titulacions acadèmiques oficials expedides per òrgan competent

En aquells supòsits en què l'expedició del títol acadèmic definitiu es trobe en tràmit, la titulació es podrà acreditar mitjançant la presentació del certificat acadèmic de finalització d'estudis, expedit per l'autoritat educativa competent, juntament amb el rebut d'abonament de les taxa corresponent.

6. Personal amb discapacitat o diversitat funcional:

– Certificat justificatiu del grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent expedit per l'òrgan competent

– Certificat de capacitats a l'efecte de demanda d'ocupació, o si escau, l'acreditació que s'ha sol·licitat i certificat de compatibilitat del lloc.

Tota la documentació haurà d'anar degudament compulsada. En cas contrari, es tindrà per no presentada.

Els mèrits acreditats hauran d'haver-hi sigut obtinguts abans de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds d'inscripció en la borsa.



Seté

1. Els aspirants hauran d'emplenar la sol·licitud d'inscripció i la fulla d'autobaremació que es troba disponible en el següent enllaç de la pàgina web de la Generalitat Valenciana. Aquesta sol·licitud d'inscripció i fulla d'autobaremació s'haurà d'emplenar en la web següent:



http://www.gva.es/es/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/busc_empleo_publico/detalle_oposiciones?id_emp=67840&version=amp

2. Una vegada emplenades la sol·licitud d'inscripció i la fulla d'autobaremació en la web i obtingut el corresponent justificant en format PDF s'haurà de presentar per Registre d'Entrada, juntament amb la documentació acreditativa dels mèrits al·legats i l'acreditació de la titulació acadèmica requerida per a l'acompliment del lloc, degudament compulsats, en el termini de 10 dies hàbils, explicats des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en les seus de la direcció territorial d'aquesta conselleria a València, av/ de l'Oest 36, CP 46001 de València o en qualsevol de les oficines públiques prevista en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Si no es presenta la documentació a què fa referència el paràgraf anterior per constar la seua inscripció en el Registre de Personal de l'Administració de la Generalitat, s'haurà de fer declaració expressa d'això en la sol·licitud d'inscripció.

Les persones aspirants queden vinculades a les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds.

3. Acabat el termini de presentació de sol·licituds, la Comissió Delegada Específica de Seguiment de Borses d'Ocupació Temporal, prevista en l'apartat segon de la resolució d'aquesta sotssecretària de data 1 de febrer de 2006 (DOGV 5194, 08.02.2006), analitzarà les sol·licituds presentades i efectuarà la baremació dels mèrits al·legats, i procedirà a l'ordenació del personal en la borsa d'acord amb la puntuació obtinguda.

En el cas que el nombre de sol·licituds que es presente siga molt nombrós, en relació amb els llocs que es preveja cobrir, la Comissió Delegada Específica podrà acordar la baremació de només aquells aspirants que superen una determinada puntuació mínima segons l'autobarem presentat, i quan les necessitats del servei ho requerisquen es podrà acordar baremar la resta de participants.

El llistat provisional de la borsa es farà públic o en la pàgina web de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives http://www.inclusio.gva.es/ i en els taulers d'anuncis de la seu central i de la direcció territorial d'aquesta conselleria a València.

4. Les persones aspirants disposaran d'un termini de 10 dies hàbils, a comptar des de l'endemà a la publicació del llistat provisional, per a formular les al·legacions que consideren oportunes en relació amb la puntuació atorgada. La Comissió Delegada Específica estudiarà les al·legacions presentades i, una vegada resoltes, formularà proposta del llistat definitiu a la Sotssecretaria, que dictarà resolució constituint definitivament la borsa i ordenarà la seua publicació en els llocs indicats anteriorment.

5. El personal temporal que cesse per alguna de les causes establides en l'Ordre de 17 de gener de 2006, haurà de presentar, en el termini de 10 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà a la data de notificació del cessament, o del cessament mateix, si aquest fóra posterior a aquella, davant la Comissió Delegada Específica, la sol·licitud d'inscripció en la borsa, la fulla d'autobaremació amb la documentació acreditativa de la possessió del requisit de titulació i dels mèrits al·legats, en els mateixos llocs referits en el punt 2 d'aquest resolc.

Els mèrits que no consten inscrits i que no s'acrediten de la manera establida en el resolc sisé, no es valoraran. Les titulacions i els mèrits al·legats hauran d'haver-se obtingut amb anterioritat a la finalització del termini de presentació de sol·licituds que s'obri amb la publicació d'aquesta resolució.

El personal cessat que no presente la sol·licitud d'incorporació en el termini previst s'entendrà perdut el dret.



Huité

En compliment de la disposició transitòria segona de l'Ordre de 17 de gener de 2006, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, sobre regulació de borses d'ocupació temporal per a proveir provisionalment llocs de treball en l'administració del Govern Valencià, quedaran dissoltes les borses que estigueren en vigor amb anterioritat a la data d'aquesta resolució, relativa als llocs de treball de les categories i localitats que es convoquen i a partir de la constitució definitiva d'aquesta.



Nové

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, la persona interessada podrà interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de València en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Així mateix amb caràcter potestatiu, es podrà interposar recurs de reposició, en el termini d'un mes des de l'endemà a la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana d'aquesta resolució, davant el mateix òrgan que l'ha dictada. Tot això de conformitat amb l'establit en els articles 112, 114, 115, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i els articles 8,14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que la persona interessada puga exercitar, si escau, qualsevol un altre recurs que considere convenient.



València, 20 d'abril de 2018.– El sotssecretari, p. d. (R 03.102017; DOGV 8146, 10.102017): Francesc Gamero Lluna.

Mapa web