Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 25 d'abril de 2018, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es convoca la concessió de setze beques per a la realització de pràctiques professionals en diferents centres directius d'aquesta conselleria. [2018/4261]

(DOGV núm. 8288 de 07.05.2018) Ref. Base de dades 004473/2018




Per mitjà del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, es determina el procediment a seguir per a la concessió de les beques que es convoquen amb la finalitat de facilitar l'accés al món laboral mitjançant la realització de pràctiques professionals en diferents departaments del Consell.

Per la seua banda, per l'Ordre 11/2017, de 16 de juny, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, s'aproven les bases reguladores de la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en la Sotssecretaria i en les direccions generals de la Conselleria.

L'article 4 de l'ordre esmentada estableix que la convocatòria de les beques es realitzarà per la persona titular de la Conselleria i que es publicarà en aquells mitjans que siguen preceptius de conformitat amb la normativa aplicable a les beques de pràctiques professionals i a les subvencions.

Les beques a concedir a través d'aquesta convocatòria no estan subjectes a la política de la competència de la Unió Europea en matèria d'ajudes públiques i, per tant, no necessiten notificació a la Comissió Europea perquè en no disposen dels requisits previstos en l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, ja que, donat el seu objecte i el tipus de persones destinatàries, les accions subvencionables no afecten la competència ni els intercanvis comercials entre els estats membres, i tampoc afavoreixen determinades empreses o sectors productius.

Amb la percepció d'aquestes beques, no hi ha cap avantatge econòmic, ni es desenvolupa una activitat econòmica en el mercat relacionada amb l'oferta de béns i serveis que puga falsejar la competència, tot això d'acord amb el que preveu el Decret 147/2007, de 7 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar subvencions públiques.



Per tot això, de conformitat amb les previsions de l'Ordre 11/2017, de 16 de juny, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, en relació amb els articles 160.4.b i 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, així com amb la resta de la normativa vigent i aplicable que en aquesta ordre es menciona, resolc:



Primer. Objecte i nombre de beques

1. Convocar, en règim de concurrència competitiva i segons els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, la concessió de setze beques per a la realització de pràctiques professionals durant els exercicis 2018 i 2019, amb una durada màxima de 12 mesos prorrogables, condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient segons el següent detall:

a) Tres beques destinades a donar suport a la formació complementària, millora i especialització professional de les persones amb titulació oficial universitària en Dret, per a la realització de pràctiques professionals amb la distribució següent:

Una en la Direcció Territorial de València.

Dos en la Direcció Territorial d'Alacant.

b) Quatre beques, per a la realització de pràctiques professionals en la Direcció General de Justícia destinades a donar suport a la formació complementària, millora i especialització professional de dues persones amb titulació oficials universitàries en Dret, i dos per a persones amb titulació en Gestió i Administració d'Empreses, Economia, així com Finances i Comptabilitat.

c) Tres beques destinades a donar suport a la formació complementària, millora i especialització professional de les persones amb titulacions oficials universitàries en Dret, Ciències Polítiques i de l'Administració Pública o Criminologia, per a la realització de pràctiques professionals en la Direcció General de Reformes Democràtiques i Accés a la Justícia.

d) Sis beques destinades a donar suport a la formació complementària, millora i especialització professional de les persones amb titulacions oficials universitàries en Dret, Ciències Polítiques i de l'Administració Pública, Recursos Humans i Relacions Laborals en la Direcció General de Funció Pública.



Segon. Bases reguladores de la convocatòria

Aquesta convocatòria s'ajusta a les previsions de l'Ordre 11/2017, de 16 de juny, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual s'aproven les bases reguladores de la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en la Sotssecretaria i en les direccions generals de la Conselleria, publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, núm. 8071, de 27 de juny de 2017 (d'ara endavant Ordre 11/2017).



Tercer. Finançament i quantia de les beques

1. Les beques previstes en la present convocatòria es finançaran a càrrec dels següents programes pressupostaris de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques:

a) Tres beques a càrrec de l'aplicació pressupostària, 07.01.01.0000.141.20, del capítol IV, codi línia comptable S7926000, dels pressupostos de la Generalitat per a l'any 2018 i el seu equivalent per a l'exercici 2019, condicionada a l'existència de crèdit adequat segons el desglossament d'anualitats següent:

Anualitat 2018: 22.317,54 euros.

Anualitat 2019: 17.250 euros.

b) Quatre beques a càrrec de l'aplicació pressupostària, 07.02.01.0000.141.10, del capítol IV, codi línia comptable S7941000, dels pressupostos de la Generalitat per a l'any 2018 i el seu equivalent per a l'exercici 2019, condicionada a l'existència de crèdit adequat, segons el desglossament d'anualitats següents:

Anualitat 2018: 29.756,72euros.

Anualitat 2019: 23.000 euros.

c) Tres beques a càrrec de l'aplicació pressupostària, 07.02.02.0000.112.70, del capítol IV, codi línia comptable S7924000, dels pressupostos de la Generalitat per a l'any 2018, i el seu equivalent per a l'exercici 2019, condicionada a l'existència de crèdit adequat, segons el desglossament d'anualitats següent:

Anualitat 2018: 22.317,54 euros.

Anualitat 2019: 17.250 euros.

d) Sis beques a càrrec de les aplicacions pressupostàries, 07.02.03.0000.121.30, del capítol IV, codi línia comptable S7944000 i 07.02.03.0000.121.40, del capítol IV, codi línia comptable S8405000, dels pressupostos de la Generalitat per a l'any 2018, i el seu equivalent per a l'exercici 2019, condicionada a l'existència de crèdit adequat, segons el desglossament d'anualitats següent:

Anualitat 2018: 44.635,08 euros.

Anualitat 2019: 34.500 euros.

2. De conformitat amb l'article 17.1 i la disposició final segona del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques i en la Resolució de 22 de febrer de 2018, de la Conselleria d'Hisenda i Model econòmic, per la qual s'estableix la quantitat inicial de percepció en l'exercici 2018 per a les beques sotmeses a l'àmbit d'aplicació del decret mencionat, cada una de les beques que es concedisca en el marc d'aquesta convocatòria estarà dotada amb 1.023,16 € bruts mensuals, import sobre el qual s'haurà de practicar la retenció corresponent a compte de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques, així com la corresponent cotització a la Seguretat Social en els termes establits en el Reial decret 1493/2011, de 24 d'octubre, i les altres que, si escau, pogueren correspondre.



3. Així mateix, de conformitat amb el Reial decret 1493/2011, de 24 d'octubre, pel qual es regulen els termes i les condicions d'inclusió en el Règim General de la Seguretat Social de les persones que participen en programes de formació, en desenvolupament del que preveu la disposició addicional tercera de la Llei 27/2011, d'1 d'agost, sobre actualització, adequació i modernització del Sistema de Seguretat Social, es procedirà al finançament de la quota empresa de la Seguretat Social de les persones adjudicatàries d'aquesta ordre a càrrec de l'aplicació pressupostària corresponent que s'establisca en la corresponent convocatòria, pels imports que s'establisquen en la normativa vigent en la matèria.





Quart. Durada de les beques i pròrroga

El període de durada de les beques serà de dotze mesos des de la data que s'indique en la resolució de concessió, sense perjudici de la possibilitat de pròrroga per un termini fins a dotze mesos més, sense necessitat de nova convocatòria, sempre que hi haja disponibilitat pressupostària corresponent i el desenvolupament de l'activitat que s'estiga efectuant així ho requerisca.



Cinqué. Direcció tècnica i supervisió

La direcció tècnica, supervisió i tutoria dels que siguen beneficiaris o beneficiàries de les beques s'exercirà per la personal titular del servei on es realitzen les pràctiques o per qui la substituïsca.



Sisé. Requisits de les persones sol·licitants i supòsits d'exclusió

1. Per a poder ser beneficiàries d'alguna de les beques convocades, les persones interessades hauran de complir, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, els requisits previstos en l'article 2 de l'Ordre 11/2017. En particular, hauran d'estar en possessió de la llicenciatura o del grau corresponent a les titulacions oficials universitàries exigides, sense que hagen transcorregut més de cinc anys des de la conclusió dels estudis corresponents.

2. Són aplicables a aquesta convocatòria els supòsits d'exclusió previstos en l'article 3 de l'Ordre 11/2017.



Seté. Termini, lloc i forma de presentació de les sol·licituds

1. Les persones interessades a ser beneficiàries d'una de les beques convocades hauran de presentar, exclusivament per via telemàtica, la sol·licitud i el currículum, segons els models normalitzats disponibles en la seu electrònica de la Generalitat: https://sede.gva.es.

2. En l'apartat corresponent a la beca sol·licitada, s'haurà indicar la localitat (Alacant o València) per la qual opta la persona aspirant.

3. El termini per a la presentació de sol·licituds és de 10 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4. El termini, lloc i la forma de presentació de les sol·licituds són els previstos en l'article 5 de l'Ordre 11/2017.



Huité. Ordenació i instrucció

L'ordenació i instrucció del procediment per a la concessió de les beques convocades correspon a la Sotssecretaria.



Nové. Documentació acreditativa dels mèrits al·legats

1. De conformitat amb el que preveu l'article 8 de l'Ordre 11/2017, aquells que concórreguen a aquesta convocatòria no hauran de presentar, en el moment de formalitzar la sol·licitud, cap document per a acreditar els mèrits al·legats en el currículum.

2. El compliment temporal dels mèrits s'entendrà referit a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

3. Quan l'òrgan instructor eleve a definitiva la llista provisional de puntuacions derivada de l'autobaremació provisional, determinarà quins aspirants passen a la fase d'entrevista i només aquests estaran obligats a aportar, el mateix dia en què siguen citats, la documentació acreditativa de tots els seus mèrits perquè puguen ser contrastats in situ.

4. Si la documentació aportada no disposarà dels requisits exigibles o algun dels mèrits al·legats no es poguera acreditar, es requerirà la persona interessada perquè, en el termini màxim i improrrogable de 10 dies, aporte o esmene la documentació, amb indicació expressa que, si no atén el requeriment efectuat, se la considerarà que desisteix de la seua sol·licitud, amb la resolució prèvia dictada a aquest efecte.



Deu. Comissió avaluadora

1. De conformitat amb l'article 9 de l'Ordre 11/2017, la comissió avaluadora d'aquesta convocatòria estarà integrada per les persones següents:

a) Presidència: la persona que ostente la direcció del Servei de Coordinació i Suport Tècnic o persona en qui delegue.

b) Vocalies:

– La persona que ostente la direcció del Servei d'Entitats Jurídiques, que actuarà com a secretari de la comissió, o persona que la substituïsca.



– La persona que ostente la Direcció Territorial de Justícia de València.

– La persona que ostente la direcció del Servei de Programació i Gestió de l'IVAP o persona que la substituïsca.

– La persona que ostente la direcció del Servei de Promoció i Divulgació dels Drets, Llibertats i Desenvolupament Democràtic, o persona que la substituïsca, que exercirà de secretària de la comissió

2. Les persones integrants de la comissió podran ser assessorades pel personal tècnic o professional que siga necessari, que podrà assistir amb veu però sense vot.

3. La comissió se sotmetrà, pel que fa al règim de funcionament, al que es disposa per als òrgans col·legiats en els articles 15 a 22 de la Llei 40/2015 d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, en relació amb l'article 18 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques.



Onze. Òrgan competent per a resoldre

De conformitat amb l'article 10 de l'Ordre 11/2017, la facultat de resoldre aquesta convocatòria correspon a la persona titular de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.



Dotze. Remissió a l'Ordre 11/2017

1. Pel que fa al procediment de selecció, el termini màxim per a resoldre, la forma de notificar i fer públiques les resolucions que es dicten, el barem aplicable, la quantia econòmica de les beques que es concedisquen, la manera de procedir al seu pagament i justificació, règim d'incompatibilitats aplicable i els drets i les obligacions de les persones beneficiàries i de l'entitat concedent, la present convocatòria es regeix pel que preveuen els articles 11 a 13 i 14 a 20 de l'Ordre 11/2017.



2. Així mateix, la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de les beques i l'obligació de procedir, si escau, al reintegrament de quantitats percebudes es produiran en els termes previstos en l'article 22 d'aquesta ordre.



Tretze. Borsa de reserva

1. Es constituirà una borsa de reserva, prioritzada per ordre decreixent de puntuació.

2. Tindran dret a formar part de la borsa de reserva aquelles persones aspirants que, després d'haver superat l'entrevista inclosa en el procediment selectiu, hagen sigut avaluades per aquest concepte i no hagen resultat adjudicatàries de les beques.

3. Si es produeixen vacants durant el període de gaudi de les beques, a causa de renúncies, abandons, incompliment d'obligacions o qualsevol altra incidència, es podrà concedir una nova beca, per la resta del període de gaudi d'aquesta, entre aquells que integren la borsa de reserva. En aquest cas la concessió s'efectuarà segons l'ordre prioritzat de la borsa. Si la vacant té lloc una vegada transcorreguda la meitat del període de durada de la beca, aquesta podrà declarar-se deserta.

4. La condició d'integrant de la borsa de reserva no generarà cap relació laboral amb la Generalitat, ni compromís d'accedir a la condició de persona beneficiària d'una beca.



Catorze. Facultats d'interpretació, incidències i renúncies

De conformitat amb l'article 21 de l'Ordre 11/2017, la persona titular de la Sotssecretaria resoldrà, per delegació de la persona titular de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, els dubtes, els possibles conflictes i les incidències que es puguen plantejar durant el període de gaudi de les beques, inclosa la possibilitat d'acudir a la borsa de reserva per a cobrir les vacants que es generen com a conseqüència d'alguna renúncia.



Quinze. Entrada en vigor

Aquesta resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar, potestativament, recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que preveuen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici de poder utilitzar qualsevol altra via que es considere oportuna.



València, 25 d'abril de 2018.– La consellera de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques: Gabriela Bravo Sanestanislao.

Mapa web