Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 2/2018, de 7 de maig, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es modifica l'Ordre 4/2017, de 6 de juny, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions destinades a finançar programes orientats a la inclusió social i la seua participació en la comunitat de les persones adultes amb problemes de salut mental greu, a la Comunitat Valenciana. [2018/4647]

(DOGV núm. 8295 de 15.05.2018) Ref. Base de dades 004787/2018






PREÀMBUL



La Generalitat, a través de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, de conformitat amb el que estableix l'article 54.1 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, té competència exclusiva en l'organització, administració i gestió de totes les institucions sanitàries públiques dins del territori de la Comunitat Valenciana.



En aquesta competència, la Conselleria, a través de la direcció general amb competències en matèria de salut mental, tal com reflecteix el Decret 37/2017, de 10 de març, del Consell, pel qual aprova el Reglament orgànic i funcional d'aquesta, i de conformitat amb el seu article 8, assumeix el desenvolupament de les funcions en matèria de coordinació de salut mental, entre les quals es troba la funció d'impulsar i coordinar l'execució de l'estratègia en salut mental de la Comunitat Valenciana

En la línia estratègica 4, «Les persones usuàries, familiars i professionals, de l'Estratègia autonòmica de salut mental 2016-2020», s'indica que la participació activa de les associacions de persones usuàries, familiars, societats científiques i professionals són un element clau en la planificació, el desenvolupament i l'avaluació d'activitats relacionades amb la millora de la salut. Per a això és imprescindible disposar d'espais i mecanismes de comunicació i participació que permeten i faciliten les aportacions de tots els agents implicats. Més concretament l'objectiu 8 de l'estratègia esmentada indica que és necessari fomentar i promoure la inclusió social de les persones amb problemes de salut mental, establir acords amb la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball per a millorar les taxes d'ocupació i accessibilitat a les accions formatives d'ocupació, així com donar suport a programes orientats a la inclusió social desenvolupats per associacions de persones usuàries, associacions de familiars, les organitzacions no governamentals (ONG), ajuntaments i altres institucions implicades.

Amb aquest objecte, la Conselleria competent en matèria de sanitat, va establir les bases reguladores en l'Ordre 4/2017, de 6 de juny, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, com a normativa bàsica per a, en matèria de salut mental, fomentar la inclusió social, lluitar contra l'estigma de les persones amb trastorn mental greu, també anomenat TMG, i donar suport i acompanyament als seus familiars.

Des de l'entrada en vigor de l'esmentada ordre, s'ha observat la necessitat d'una millor definició i ponderació dels criteris establits inicialment en l'ordre esmentada per a aconseguir una distribució més coincident amb la qualitat dels programes presentats, incrementant el pes d'aquest criteri en relació a la resta i establint una puntuació mínima per a garantir una qualitat suficient en els programes presentats.



Al mateix temps s'han produït canvis legislatius que afecten la normativa aplicable a la forma de pagament de les quantitats concedides en la subvenció i que interessa reflectir en l'ordre. En particular, la Llei 22/2017, de 29 de desembre, de Pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2018, inclou la possibilitat d'un lliurament especial per a les subvencions de naturalesa corrent concedides en el marc de les actuacions del subprograma 412.28 Salut mental i atenció sanitària de mitja i llarga estada, destinades a finançar a entitats públiques, entitats sense ànim de lucre, associacions i organitzacions no governamentals, i les eximeix de l'obligació de prestar garanties en els termes de l'article 44 de l'esmentada Llei 22/2017, de 29 de desembre, de Pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2018.



Si bé és cert que la Llei de Pressupostos de la Generalitat no té el caràcter de permanència que sí que té l'ordre, interessa que hi conste que, si la llei de pressupostos de cada exercici contempla condicions o sistemes diferents de lliurament, es puguen aplicar en la convocatòria que corresponga.

Així mateix, la present ordre s'adequa als principis de bona regulació previstos en l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, relatius a la necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència i eficiència, per tal com el seu objecte afecta matèries d'interès general i tot el seu articulat té com a referència els esmentats principis.

L'elaboració d'aquesta ordre s'ajusta al que preveu la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en el seu Reglament de desplegament, i en el títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, i aquesta dóna compliment al que disposa l'article 165 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, relatiu a les bases reguladores de la concessió de subvencions.



En el procés d'elaboració d'aquesta ordre, i d'acord amb l'esmentat article 165 de la Llei 1/2015, de la Generalitat, s'han emès els preceptius informes de l'Advocacia de la Generalitat i la Intervenció Delegada de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, s'han realitzat els tràmits d'audiència pertinents, i s'ha donat compliment a l'article 43 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell.



En compliment de l'article 7.4 del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, s'estableix que les subvencions a concedir d'acord amb les bases reguladores d'aquesta ordre, pel seu caràcter, no estan subjectes a la política de competència de la Unió Europea en matèria d'ajudes públiques i, per tant, no precisen notificació a la Comissió Europea, per no reunir els requisits de l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, ja que, quant a la qualitat de les entitats beneficiàries i de l'objecte de les subvencions, aquestes accions subvencionables, per ser activitats de caràcter no econòmic, no afecten la competència, ni els intercanvis comercials entre els estats membres i tampoc no afavoreixen determinades empreses o produccions.

Per això i en virtut de les facultats que em confereix l'article 28.e de la Llei 5/1883, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, i de conformitat amb l'article 4 del Decret 37/2017, de 10 de març, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, i conforme amb / oït el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana,





ORDENE



Article únic. Modificació dels articles 6, 9, 15, 17, 18 i 20 de l'Ordre 4/2017, de 6 de juny, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública

Es modifiquen els articles 6, 9, 15, 17, 18 i 20 de l'Ordre 4/2017, de 6 de juny, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions destinades a finançar programes orientats a la inclusió social i la seua participació en la comunitat de les persones adultes amb problemes de salut mental greu, a la Comunitat Valenciana, que queden redactats conforme a l'annex.





DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. No-increment de la despesa

L'aplicació del que disposa aquesta ordre no tindrà cap incidència en la dotació de tots i cada un dels capítols de despesa assignats a la Generalitat, i en tot cas, haurà de ser atesa amb els mitjans personals i materials de l'administració esmentada i de les entitats adscrites a aquella.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa

Així mateix, queden derogades totes les disposicions del mateix o inferior rang que s'oposen al que disposa aquesta ordre.





DISPOSICIÓ FINAL



Única. Entrada en vigor

La present ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 7 de maig de 2018



La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública,

CARMEN MONTÓN GIMÉNEZ







ANNEX



Text íntegre dels articles 6, 9, 15, 17, 18 i 20 de l'Ordre 4/2017, de 6 de juny, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions destinades a finançar programes orientats a la inclusió social i la seua participació en la comunitat de les persones adultes amb problemes de salut mental greu, a la Comunitat Valenciana



U. L'article 6 queda redactat de la manera següent:

Article 6. Criteris per a l'avaluació de les propostes

La valoració de les sol·licituds de subvenció para a finançar les accions de les associacions sense ànim de lucre de persones usuàries, associacions sense ànim de lucre de familiars i organitzacions no governamentals sense ànim de lucre, per a programes orientats a la inclusió social, i la seua participació en la comunitat de les persones adultes amb problemes de salut mental greu s'efectuarà atesos els criteris següents:

a) Qualitat del programa: es valorarà la justificació dels programes a desenvolupar, els objectius perseguits, metodologia, recursos materials i humans, temporalització i avaluació: fins a un màxim de 50 punts. L'entitat haurà d'obtindre un mínim de 15 punts en aquest apartat per a continuar en el procés de valoració.

b) Àmbit geogràfic que comprèn, impacte territorial i persones ateses fins a un màxim de 15 punts.

c) Experiència prèvia acreditada de l'entitat titular en programes de similar contingut: fins a un màxim de 10 punts.

d) Programes dirigits específicament a col·lectius més vulnerables (dones víctimes de violència de gènere i/o en dificultat social, població reclusa, persones sense llar, entre altres): fins a un màxim 10 punts.



e) La contractació de persones amb problemes de salut mental greus com a experts en les plantilles de l'organització que sol·licita: fins a un màxim 15 punts.



Dos. L'article 9 queda redactat de la manera següent:

Article 9. Sol·licitud i esmena

1. La sol·licitud de subvenció, firmada per la persona representant legal de l'entitat, es dirigirà a la direcció general amb competències en matèria de salut mental, ajustant-se al model normalitzat que elabore la conselleria amb competències en matèria de sanitat per a la convocatòria.

El termini i lloc de presentació de les sol·licituds així com la documentació general i específica que les han d'acompanyar, es determinarà en la resolució de convocatòria.

Només es podrà presentar una sol·licitud per entitat. En el cas que es presente més d'una sol·licitud per la mateixa entitat, únicament es tindrà en compte l'última presentada dins del termini establit.



2. En la sol·licitud s'incorporarà, com a mínim:

a) Descripció del programa específic a la inclusió.

b) Objectius generals, objectius específics, accions.

c) Cronograma.

d) Proposta d'avaluació.

e) Àmbit geogràfic.

f) Recursos materials.

g) Recursos humans i acreditació de la titulació que justifique l'exercici de les funcions detallades en el programa.

h) Col·lectius a què va dirigit específicament.

i) Nombre específic de persones a atendre.

j) Persones contractades amb trastorn mental greu, si n'hi haguera.

k) Pressupost desglossat del projecte o programa incloent l'import sol·licitat per a aquesta subvenció, així com qualsevol altra ajuda i/o subvenció que s'haguera sol·licitat o rebut per a aqueix programa concret.

l) Les següents declaracions responsables de la persona representant legal de l'entitat sol·licitant:

1r. Declaració responsable en què manifesta sota la seua responsabilitat que totes les dades arreplegades en la sol·licitud són verídics i que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita, i queda a disposició de la Generalitat per a la comprovació, el control i la inspecció que s'estimen oportuns. Segons el que disposa l'article 69.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació, que s'incorpore a la dita declaració responsable, així com la no-presentació de la documentació que siga si és el cas requerida per a acreditar el compliment d'allò que s'ha declarat, determinarà la impossibilitat de continuar amb la convocatòria.

2n. Declaració responsable en què manifesta sota la seua responsabilitat que l'entitat sol·licitant no està incursa en cap de les prohibicions previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, General de Subvencions, per a ser beneficiària de les subvencions que en aquesta ordre es regulen, i que està al corrent en el pagament de reintegrament per subvencions.

3r. Declaració responsable en què manifesta sota la seua responsabilitat que l'entitat sol·licitant disposa d'un pla d'igualtat en el cas que, d'acord amb la legislació d'aplicació, li siga exigible.

m) Autorització perquè l'Administració obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social previstes en els articles 18 i 19, respectivament, del Reglament de la Llei 38/2003, General de Subvencions. En el cas que en l'autorització esmentada no s'assenyale, l'entitat sol·licitant haurà d'incloure en la seua sol·licitud la documentació esmentada.

No obstant això, quan el beneficiari no estiga obligat a presentar les declaracions o documents referits al compliment d'obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, el seu compliment es justificarà mitjançant declaració responsable.

3. Rebudes les sol·licituds i incoats els expedients, la direcció general amb competències en matèria de salut mental, com òrgan instructor, verificarà que la sol·licitud reuneix els requisits exigits i s'acompanya de la documentació que siga exigible. Si no és així, es notificarà a l'entitat interessada la causa que impedeix la continuació del procediment i se la requerirà perquè, en el termini de 10 dies, esmene la falta o acompanye la documentació exigible per a donar-la com admesa. Si així no ho fera, se la tindrà per desistida de la seua sol·licitud, de conformitat amb allò que disposa l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

4. Seran causa d'exclusió l'entrega fora de termini de la sol·licitud.



Tres. Es modifica la lletra k) de l'article 15 que queda amb la redacció següent:

Article 15. Obligacions de les entitats beneficiàries

Les entitats beneficiàries estaran obligades a:

a) Complir l'objectiu, executar el projecte, realitzar l'activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.



b) Justificar el compliment dels requisits i condicions, així com la realització del projecte o activitat i el compliment de la finalitat que determinen la concessió o gaudi de la subvenció.

c) Facilitar les actuacions de comprovació, seguiment i supervisió de la Direcció General d'Assistència Sanitària, a fi de conéixer qualsevol aspecte de l'activitat objecte de la subvenció.

d) Facilitar tota la informació econòmica, fiscal, laboral, tècnica i de qualsevol tipus que li siga requerida per la direcció general competent en salut mental, en relació amb la subvenció concedida, a fi de verificar el compliment dels requisits i de les condicions necessaris per a percebre la subvenció, la realització de l'activitat o per a la justificació de la correcta aplicació de la suma lliurada a la finalitat prevista.



e) Comunicar a l'òrgan concedent o a l'entitat col·laboradora l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades.

L'obtenció concurrent d'altres aportacions podrà donar lloc a la modificació de la quantitat concedida. Quan la subvenció principal siga la de la conselleria amb competències en matèria de sanitat, si ja s'ha produït el pagament, serà procedent el reintegrament a aquesta de l'excés obtingut sobre el cost de l'activitat exercida i l'abonament de l'interés de demora des del moment del pagament de la subvenció.

f) A posar a la disposició del programa els mitjans materials i humans per al bon fi d'aquestes activitats.

Les obligacions socials i laborals referides al personal que desenvolupe aquest programa corresponen únicament i exclusivament a l'entitat beneficiària, i la Conselleria és totalment aliena a les relacions laborals que aquells tinguen amb aquesta i no són considerats, en cap cas, personal laboral al servei de la Conselleria, i no implica cap vinculació amb aquesta.

g) A disposar d'una assegurança d'accidents i de responsabilitat civil, tant per al personal treballador com per a les persones usuàries i personal voluntari del programa.

h) A complir totes obligacions derivades de la seua condició de beneficiària de subvencions establides en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i la resta de la legislació concordant i d'aplicació per a la concessió de subvencions.

i) A donar adequada publicitat del finançament que la conselleria amb competències en matèria de sanitat du a terme mitjançant la corresponent resolució administrativa, i podrà consistir en la inclusió de la imatge institucional de la conselleria amb competències en matèria de sanitat en totes les activitats que duga a terme l'entitat, inclusió de llegenda relativa a aquest finançament en cartells, plaques commemoratives, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals, tot això d'acord amb el que estableix l'article 3.2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana.

j) Si l'import d'alguna de les despeses subvencionables superara les quanties establides en la Llei de Contractes del Sector Públic per al contracte menor, haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents empreses o professionals amb caràcter previ a la contracció del compromís per a la prestació del servei, llevat que per les seues especials característiques no existisca en el mercat suficient nombre d'entitats que els realitzen, presten o subministren, o llevat que la despesa s'hagués realitzat amb anterioritat al fet que produïsca els seus efectes la corresponent resolució administrativa de concessió de la subvenció.

L'elecció entre les ofertes presentades, que haurà d'aportar-se en la justificació, o, si és el cas, en la sol·licitud de subvenció, es realitzarà conforme a criteris d'eficiència i economia, havent de justificar-se expressament en una memòria l'elecció quan no recaiga en la proposta econòmica més avantatjosa.



Quatre. Es modifica apartat 1 de l'article 17 i s'afegeix la lletra f) l'apartat 2 de l'article 17 que queda redactat de la següent manera.

Article 17. Justificació de la subvenció i pla de control

1. Els beneficiaris de les subvencions tindran de termini fins al 15 de novembre de l'exercici de la convocatòria per a presentar la documentació justificativa de la totalitat de la subvenció concedida.

No obstant això, en el cas que la Llei de Pressupostos de la Generalitat establisca un règim específic de pagaments anticipats per a un determinat exercici, els beneficiaris de les subvencions a què se'ls haja aplicat el mateix, tindran el mateix termini previst en el paràgraf anterior per a presentar la documentació justificativa suficient que permeta el lliurament de la totalitat de la subvenció concedida. En aquest cas, tindrà de termini fins al dia 10 de febrer de l'any següent, per a presentar la resta de la documentació justificativa.

2. La justificació s'acompanyarà d'un compte justificatiu con detall i motivació suficient de les activitats realitzades i el seu cost amb el desglossament de cada un de les despeses en què s'ha incorregut. Requerirà la presentació de la documentació següent:

a) Certificat de justificació de despeses degudament segellat i firmat per la persona representant legal de l'entitat beneficiària, en el qual es farà constar la quantitat a què ascendeixen les despeses que es justifiquen i que aquestes s'han realitzat en el desenvolupament del paquet d'actuacions per al qual es van concebre.

b) Memòria d'activitats que justifique l'adequat desenvolupament de les actuacions objecte de la subvenció, que continga informació detallada referida al projecte, persones participants, execució del projecte (descripció del projecte i dates de realització), objectius i grau de compliment, activitats realitzades, comunicació, difusió i visibilitat, incidències si n'hi haguera.

c) Relació dels comprovants de despeses que es presenten, en la qual s'inclourà el número d'ordre del comprovant de la despesa, la persona o l'empresa proveïdora del subministrament, data del comprovant de la despesa, el número de factura, el concepte i l'import de la despesa.

d) Comprovants de despesa vàlids, ordenats segons el número d'ordre de la relació de comprovants anterior. Es consideren comprovants de despesa vàlidament emesos les factures, nòmines de personal, fulls d'ingrés de cotitzacions a la Seguretat Social i la resta de documents que tinguen validesa jurídica mercantil. En qualsevol cas, les factures hauran de disposar de totes les dades formals que s'exigeix per a la seua expedició la normativa vigent i, en particular, el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.

e) Documentació que acredite haver realitzat el pagament de totes les despeses justificades, amb anterioritat a la finalització del període de justificació. Per a acreditar el pagament de les factures s'aportaran els càrrecs de la transferència financera realitzada o extractes o certificats de moviments de comptes.

3. No podrà realitzar-se el pagament de la subvenció mentre el beneficiari no es trobe al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social o siga deutor per resolució de procedència de reintegrament.

4. El pla de control per al seguiment de les accions objecte de les subvencions concedides es realitzarà mitjançant control administratiu sobre el detall de les activitats realitzades i resultats obtinguts i la totalitat dels justificants de pagament presentats amb el compte justificatiu per l'entitat justificant, que haurà de correspondre, com a mínim, al total a pagar per la Generalitat.

5. Una vegada realitzat el control administratiu, l'òrgan instructor emetrà un informe que versarà sobre l'efectiva i correcta realització de l'activitat subvencionada i el compliment de la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció.



Cinc. Es modifica l'article 18.1.a, i s'afegeix l'apartat 2.c i l'apartat 3, i quedar l'article redactat de la manera següent:

Article 18. Despeses subvencionables

1. Podran ser objecte de subvenció les despeses realitzades que de manera directa responguen a la naturalesa de l'activitat subvencionada, resulten estrictament necessaris i es realitzen en el període subvencionable establit en la corresponent convocatòria. Així, seran objecte de subvenció del programa, entre altres, les despeses següents:



a) Despeses derivades de la contractació de professionals per al desenvolupament de les activitats de suport orientades a la inclusió social i la seua participació en la comunitat de les persones adultes amb problemes de salut mental greu. En cap cas, la subvenció no podrà superar els preus de referència en el mercat d'aquestes activitats.

Pel que fa a les despeses de direcció i coordinació dels centres o serveis, només se'n computarà el 10 %.

b) Les despeses derivades de persones que realitza una prestació de serveis, siga o no continuada, realitzada per professionals degudament qualificats.

c) Despeses corrents. Es consideraran despeses corrents aquelles que reunisquen alguna de les següents característiques: ser béns fungibles, tindre una duració previsible inferior a l'exercici econòmic, no ser susceptibles d'incloure en inventari o ser despeses previsiblement reiteratives. Podran incloure's com a despeses corrents les següents: material d'oficina, despeses de correus, despeses de manteniment de la seu (aigua, llum, neteja, entre altres), que en cap concepte superaran el 20 % de la subvenció concedida. En cap cas, s'inclouran compres de material inventariable.

2. No es consideraran objecte de subvenció les despeses següents:

a) Despeses de material inventariable, com ara mobiliari, ordinadors, televisors, entre altres.

b) Despeses derivades de l'organització, execució i desenvolupament de jornades, assistència a jornades, congressos, convivències, campaments, així com qualsevol altra que no estiga prevista en l'apartat 1.a de la present base.

c) Els interessos deutors dels comptes bancaris, els interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals i les despeses de procediments judicials.

3. Es considerarà despesa realitzada la que ha sigut pagada efectivament amb anterioritat a la finalització del termini de presentació de la documentació justificativa corresponent.



Sis. Es modifica l'article 20 amb la següent redacció.

Article 20. Ordenació del pagament

El pagament de les subvencions concedides es realitzarà prèvia certificació, o resolució per pagaments anticipats, del director general competent en matèria de salut mental:

1. Amb caràcter general, el pagament de la subvenció es realitzarà amb la justificació prèvia per l'entitat beneficiària de la realització de l'activitat objecte d'aquesta ordre, conforme estableix l'article 171.1 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.

2. Sense perjuí del que preveu l'apartat anterior, i conforme a l'article 171.2 de la mencionada llei, i atès que la naturalesa i característiques de les accions a què es refereix l'Ordre permeten el fraccionament als efectes del seu pagament, en el cas de la presentació de justificació fraccionada per l'entitat beneficiària, podran realitzar-se abonaments a compte d'acord amb els percentatges següents:

a) Un 40 % de l'import s'abonarà, amb la justificació prèvia per l'entitat beneficiària, almenys, d'un 40 % de la quantia concedida.

b) El 60 % restant s'abonarà, amb la justificació prèvia per l'entitat beneficiària de, almenys, una quantia que conjuntament amb la justificada anteriorment abaste la totalitat de la quantia concedida.

3. No obstant tot l'anterior, es podrà realitzar un pagament anticipat, ajustat als termes establits en l'article 171.3 de l'esmentada llei, del 30 % de la quantitat concedida. En el cas que s'efectuen pagaments anticipats, les entitats beneficiàries quedaran exonerades de la constitució de garanties, de conformitat amb la previsió continguda en la lletra f de l'apartat 5 de l'article 171 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.

En els termes de l'article 171.4 de l'esmentada llei, sempre que la naturalesa i les característiques de les accions o activitat a realitzar ho permeten, podran realitzar-se abonaments a compte, inclús en els casos en què l'entitat beneficiària haguera sol·licitat la bestreta previst en aquest apartat. En aquest últim supòsit, els abonaments a compte s'aplicaran a l'import pendent de la subvenció després de la justificació de l'efectiva aplicació de l'import anticipat.

4. Si la Llei de Pressupostos de la Generalitat de cada exercici estableix un règim diferent de lliurament especial per a determinades transferències corrents que afecte les contingudes en aquesta ordre, se'ls podrà aplicar el règim esmentat.

Mapa web