Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 27 d'abril de 2018, de la Presidència del Consorci Hospital General Universitari de València (CHGUV), per la qual es convoquen pel torn de promoció interna proves selectives d'accés de personal a places del grup A, subgrup A2, tècnic o tècnica mitjà, i s'aproven les seues bases específiques (CO/33/17), en el marc de l' oferta d'ocupació pública 2017 d'aquesta entitat. [2018/4702]

(DOGV núm. 8298 de 18.05.2018) Ref. Base de dades 004968/2018






Mitjançant Resolució de 31 de maig de 2017, de la Presidència del Consorci Hospital General Universitari de València, d'ara en avant CHGUV, publicada en el DOGV núm. 8086, de 18 de juliol de 2017, s'aprova l'oferta d'ocupació pública 2017 del CHGUV. En l'oferta esmentada es reflecteixen les necessitats de recursos humans les convocatòries de les quals s'autoritzen per a la seua provisió pel torn de promoció interna.

Segons consta com a objectiu segon del I Pla d'igualtat del CHGUV, aquesta entitat es compromet a «fomentar la igualtat de gènere en l'accés a l'ocupació pública i la promoció professional, impulsant la paritat en la distribució per sexes de grups professionals, categories i col·lectius del CHGUV». En execució d'aquest objectiu, la primera mesura exigeix assenyalar en cada convocatòria de proves d'accés a l'ocupació pública i en les convocatòries de concurs de mèrits, si hi ha infrarepresentació d'algun dels dos sexes en el col·lectiu de referència.

Així doncs, és procedent constatar l'existència d'una infrarepresentació del sexe masculí en el col·lectiu de tècnics/ques mitjans del CHGUV, ja que actualment la plantilla d'aquesta entitat compta amb un 12,50 % d'homes, enfront d'un 87,50 % de dones.

Aquest procediment selectiu es regeix per les bases generals reguladores dels processos selectius d'ingrés o accés de personal al CHGUV, aprovades amb data 23 de maig de 2013 mitjançant una resolució d'aquest mateix òrgan, i publicades en el DOGV núm. 7038, de 4 de juny de 2013.

La base quarta de les mencionades bases generals preveu l'aprovació i publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de les bases específiques que regulen els processos selectius, de les corresponents convocatòries, dels programes selectius i, si fóra necessari pel sistema d'accés previst, del barem de mèrits a què haja d'ajustar-se el procés. Tot això, mitjançant una resolució de la Presidència del CHGUV, bé com a annex de les corresponents convocatòries o bé de manera independent.

En conseqüència, la Presidència del CHGUV en l'exercici de les competències de què disposa, en els termes que preveuen l'article 13 dels seus estatuts refosos i l'apartat 1.2. de l'Acord del Consell de Govern i del president del Consell, de 12 de desembre de 2003, pel qual es deleguen atribucions en matèria de personal, de contractació administrativa i de gestió econòmica en diversos òrgans del CHGUV, resol:





Primer

Convocar pel torn de promoció interna, en execució de l'oferta d'ocupació pública 2017 del CHGUV, les proves selectives per a l'accés a 2 places de tècnic/a mitjà, grup A/subgrup A2, incloses en l'oferta esmentada.



Segon

Aprovar les normes o bases específiques per les quals es regirà la convocatòria indicada, que figuren com a annex I d'aquesta resolució.



Tercer

Aprovar el temari d'aquesta convocatòria, així com el barem de mèrits aplicables a la fase de concurs, que consten com a annexos II i III respectivament.



Contra aquesta resolució, les persones interessades poden interposar, potestativament, un recurs de reposició davant de la Presidència del CHGUV en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), i acabarà el mateix dia del mes següent a aquell en què s'haja publicat, o, directament, un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la seua publicació, davant dels jutjats contenciosos administratius de la ciutat de València, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això, sense perjudici de la interposició de qualsevol altre recurs que s'estime convenient.





València, 27 d'abril de 2018.– La presidenta del CHGUV i consellera de Sanitat Universal i Salut Pública: Carmen Montón Giménez.







ANNEX I

Bases específiques



Índex

Base primera. Objecte i contingut

Base segona. Requisits específics de les persones aspirants que s'afegiran als establits en la base general 5

Base tercera. Sol·licituds de participació. Forma, termini i lloc de formalització

Base quarta. Taxa per drets d'examen i entitat bancària col·laboradora

Base cinquena. Documentació que haurà d'adjuntar-se a la sol·licitud en supòsits especials

Base sisena. Admissió d'aspirants

Base setena. Estructura i organització del procés selectiu

Base huitena. Desenvolupament del procés selectiu

Base novena. Informació i publicitat d'actes i acords



Base primera. Objecte i contingut

Aquestes bases tenen com a objecte regular, juntament amb les bases generals aprovades mitjançant la Resolució de la Presidència del CHGUV de 23 de maig de 2013, el procés selectiu d'accés o ingrés com a personal laboral fix per a cobrir 2 places vacants del grup A/subgrup A2, tècnic/a mitjà, per mitjà del sistema de concurs oposició, pel torn de promoció interna.

Les referències expresses a disposicions normatives contingudes en les bases generals indicades s'entendran realitzades a la vigent en cada moment.



Base segona. Requisits específics de les persones aspirants que s'afegiran als establits en la base general 5.

1. Les persones candidates han d'estar en possessió del títol de diplomat o grau, enginyer tècnic, arquitecte tècnic, formació professional de tercer grau o equivalent. En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger, s'ha d'estar en possessió de la credencial que acredite la seua homologació.



2. S'ha de tindre la condició de personal fix del CHGUV, i haver prestat almenys un any de serveis efectius com a laboral en aquesta entitat en la categoria, grup o subgrup de pertinença, i manifestar la corresponent opció expressament en la sol·licitud.

3. En qualsevol moment del procés, tant l'òrgan de gestió com la comissió de selecció poden requerir a les persones candidates que acrediten de forma fefaent els requisits exigibles o qualsevol altra circumstància consignada en la sol·licitud de participació o en la documentació aportada. La constatació de l'existència d'inexactituds o falsedats comportarà per a la persona a qui beneficien l'exclusió del procediment selectiu o la nul·litat de la seua participació en aquest, sense perjudici de les responsabilitats de qualsevol tipus que siguen exigibles.





Base tercera. Sol·licituds de participació. Forma, termini i lloc de formalització

1. Les persones interessades disposen d'un model oficial de sol·licitud en suport informàtic que s'ha d'omplir a través de la pàgina web corporativa del CHGUV (http://chguv.san.gva.es/empleopublico), d'acord amb les instruccions informatives corresponents que estan disponibles en la pàgina esmentada.

Les dades consignades per cada sol·licitant en el model de sol·licitud esmentat, especialment les fixades a l'efecte de notificacions, es consideren com les úniques vàlides, i serà responsabilitat exclusiva de les persones aspirants tant els errors en la consignació d'aquestes com la comunicació al CHGUV de qualsevol canvi que puga produir-s'hi.



2. El CHGUV habilitarà els mitjans tècnics necessaris en la Direcció de Recursos Humans perquè puguen omplir-se les sol·licituds.



3. Una vegada omplits els formularis disponibles, les persones interessades els han d'imprimir i pagar la corresponent taxa per drets d'examen, a través de l'entitat bancària col·laboradora i en les formes previstes en la base quarta d'aquestes bases.

4. Les sol·licituds omplides, juntament amb el comprovant bancari acreditatiu de l'abonament dels drets d'examen, s'han de presentar preferentment en el Registre general del CHGUV o, a falta d'això, a través de qualssevol de les altres formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En cas que s'opte per la presentació de la sol·licitud a través de les oficines de Correus, ha d'observar-se la forma prevista en l'article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regula la prestació de serveis postals. De manera que les sol·licituds s'han de presentar en sobre obert, i ha de constar en la capçalera dels documents, amb claredat, el nom de l'oficina, i també el lloc, la data, l'hora i el minut de la seua admissió. Si no es fa així, la seua data d'entrada serà la que conste en el Registre General del CHGUV. Els sobres han de dirigir-se a l'adreça postal següent: Consorci Hospital General Universitari de València, avinguda de les Tres Creus, núm. 2, CP 46014 de València.

En cap cas el mer ompliment electrònic de les sol·licituds ni l'ingrés de la taxa establida en l'entitat bancària col·laboradora suplirà l'obligació de la presentació oficial en paper i dins del termini previst en aquestes bases.

5. El termini de presentació de sol·licituds serà de vint dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) Si l'últim dia de termini fóra inhàbil, s'entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent.



Base quarta. Taxa per drets d'examen i entitat bancària col·laboradora

1. L'import de la taxa per drets d'examen es fixa en vint-i-cinc euros (25,00 €), que s'han d'ingressar en el compte corrent número ES45 2038 6123 1760 0007 2687 de l'entitat Bankia.

2. El pagament de la taxa prevista es pot efectuar per mitjà d'ingrés o transferència bancària.

L'acreditació del pagament de la taxa s'ha de fer, en el cas que no se n'estiga exempt, per mitjà de la validació mecànica de la sol·licitud, realitzada per l'entitat col·laboradora en què s'efectue l'ingrés, o per mitjà de certificat expedit per aquesta en què figuren l'import i la data de l'ingrés.

3. Les persones amb diversitat funcional igual o superior al 33 %, les que siguen membres de famílies nombroses de categoria especial, així com les de família monoparental de categoria especial, estan exemptes del pagament dels drets d'examen; mentre que les persones integrants de famílies nombroses de categoria general, així com les de família monoparental de categoria general tenen una bonificació del 50 % de la taxa.

També estan exemptes del pagament de la taxa les víctimes d'actes de violència, la condició de les quals siga acreditada pels mitjans previstos en la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

4. Les persones exemptes del pagament de la taxa per raons de diversitat funcional, família nombrosa o monoparental de categoria especial, o víctimes d'acte de violència, així com les persones beneficiàries de la bonificació esmentada sobre el dit pagament, han de presentar el document acreditatiu d'aquesta causa vàlidament emés per l'administració o organisme competent a aquest efecte.

Base cinquena. Documentació que s'ha d'acompanyar a la sol·licitud en supòsits especials

1. Els requisits d'admissió mencionats en la base general 5, així com l'exempció o bonificació sobre el pagament de la taxa per drets d'examen, han d'acreditar-se mitjançant l'original o la còpia degudament compulsada per una administració o entitat de dret públic dels documents següents:

1.1. Acreditació de les circumstàncies següents vinculades al compliment del requisit de nacionalitat, de conformitat amb la normativa pròpia de cada estat:

– Nacionalitat corresponent a un estat membre de la Unió Europea diferent d'Espanya.

– Ser cònjuge, descendent major de 21 anys o major d'aquesta edat dependent de persona nacional de qualsevol estat de la Unió Europea.



– Nacionalitat espanyola amb residència fora d'Espanya.

– Nacionalitat de qualsevol estat part dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya en els quals s'aplique la lliure circulació de treballadores i treballadors.

1.2. Document acreditatiu del grau de diversitat funcional igual o superior al 33 % expedit per l'òrgan administratiu competent a aquest efecte, per part de les persones que opten per concórrer, en les proves selectives, a les places reservades a persones amb diversitat funcional

1.3. Llibre de família o carnet de família nombrosa de categoria general o especial, o família monoparental de categoria especial o general, o bé certificat de grau de diversitat funcional d'acord amb allò que s'ha especificat en l'apartat anterior, als efectes de documentar l'exempció o bonificació sobre el pagament de la taxa per drets d'examen.

1.4. Dictamen tècnic facultatiu emés per l'òrgan competent de qualificació del grau de diversitat funcional, en què consten de forma fefaent les diversitats funcionals que hagen donat origen al grau reconegut, per part de les persones amb diversitat funcional que sol·liciten qualsevol adaptació de temps addicional, de mitjans o de condicions d'accés, perquè es puga valorar l'adequació de l'adaptació sol·licitada i acordar-ne l'adopció.



Base sisena. Admissió d'aspirants

1. Transcorregut el termini de presentació de sol·licituds, la Direcció de Recursos Humans del CHGUV, com a òrgan de gestió d'aquesta convocatòria, publicarà en el termini d'un mes, la relació provisional de persones admeses i excloses, detallant-hi el nom i cognoms, el número de DNI complet o incomplet, i, si és el cas, la causa d'exclusió.

2. En el termini de 10 dies hàbils, les persones interessades poden esmenar els defectes, errors o omissions que, segons el seu parer, hagen pogut motivar la seua exclusió. Una vegada examinades i resoltes les reclamacions, la Direcció de Recursos Humans publicarà en el termini d'un mes la relació definitiva de persones admeses i excloses, detallant-hi novament el nom i cognoms, el número de DNI complet o incomplet, el torn o la modalitat d'accés.

3. Les persones candidates han de comprovar la seua correcta inclusió tant en les relacions provisionals com definitives de persones admeses i excloses en el procés selectiu.



Base setena. Estructura i organització del procés selectiu

1. El procés selectiu es divideix en dues parts, una fase d'oposició i una fase de concurs, ambdues eliminatòries.

2. La fase d'oposició constarà d'un exercici que tindrà com a finalitat valorar els coneixements, les aptituds, les destreses i capacitat resolutiva de les persones aspirants, en relació amb les funcions pròpies de la categoria a què opten.

Aquest exercici consistirà en la contestació per escrit d'un qüestionari de 80 preguntes principals u operatives sobre els coneixements continguts en la totalitat del corresponent temari, amb quatre respostes alternatives de les quals només una és correcta.



La Comissió de selecció podrà incloure en el qüestionari preguntes de reserva, que només es tindran en compte en el cas d'anulació per part de la Comissió d'alguna de les preguntes principals u operatives.

El temps de realització de la prova serà de 95 minuts.

3. Puntuació de l'exercici.

3.1. La puntuació màxima de la fase de oposició es fixa en 60 punts.

3.2. La puntuació s'obtindrà d'acord amb les següents normes

3.2.1. Les preguntes no contestades seran neutres i les contestacions errònies es valoraran negativament, tot això d'acord amb la següent fórmula:



Nombre de respostes correctes netes = Nombre total d'encerts – (nombre total de respostes errònies x 0,33)



De les operacions anteriors s'obtindrà la valoració particular de l'exercici realitzat per cada aspirant.

3.2.2. Avaluades totes les persones aspirants, s'obtindrà la mitjana aritmètica del deu per cent d'aspirants presentats que hagen obtingut les millors puntuacions particulars, expressades amb els dos primers decimals.

3.2.3. Es consideraran aprovades aquelles persones aspirants que obtinguen una puntuació igual o superior al 50 % de la mitjana artimètica referida en el punt 3.2.2., amb un límit mínim de 21 punts. Per davall d'aqueixa puntuació no podrà considerar-se aprovat l'exercici.

3.2.4. La publicació de la relació de qualificacions obtingudes per les persones aspirants servirà d'anunci de l'obertura de la fase de concurs per a aquelles persones que hagen superat la fase d'oposició.

4. Fase de concurs

Consisteix en la valoració per part de la comissió de selecció dels mèrits al·legats i documentats per les persones aspirants amb els requisits formals i temporals exigits per la base general 8.2, d'acord amb els paràmetres establits en el barem de mèrits que acompanya aquesta convocatòria.

4.1. La puntuació màxima de la fase de concurs es fixa en 39 punts només poden ser tinguts en compte aquells mèrits obtinguts fins a l'últim dia del termini de presentació de sol·licituds de participació.

4.2. Criteris de desempat: en cas d'empat, l'ordre de prelació s'establirà atenent, successivament, els criteris següents:

– A favor de qui haja obtingut més puntuació en la fase d'oposició.



– A favor de qui haja obtingut més puntuació en la fase de concurs.



– Si després de la utilització dels criteris precedents, persisteix l'empat, es dirimirà seguint el mateix ordre dels apartats del barem de mèrits i, si això no fóra suficient, de conformitat amb l'apartat 3 de la base 7.3 de les generals.



Base huitena. Desenvolupament del procés selectiu

1. La Direcció de Recursos Humans, com a òrgan de gestió de la vigent oferta d'ocupació pública, en coordinació amb la comissió de selecció, publicarà al tauler d'anuncis ubicat en la seu d'aquest òrgan, així com en la web corporativa d'aquesta entitat, la data, l'hora i el lloc de realització de l'exercici, si és el cas, i també de les distintes fases del procés selectiu, i observarà en tot cas el que preveu la base general 7.



2. Per a la realització de l'exercici, les persones candidates seran convocades en crida única, i s'exclouran del procés aquelles que no compareguen o ho facen una vegada iniciat el mateix. Així mateix, en seran excloses aquelles persones que no acrediten la seua identitat per mitjà de l'exhibició del DNI, o equivalent per a nacionals d'altres estats; passaport o permís de conduir, sempre que hi conste la preceptiva fotografia i sense que resulten admissibles les còpies dels documents a què es fa referència, tenint en compte que es pot requerir a les persones interessades la presentació de la còpia de la seua sol·licitud de participació, en cas de dubte.

3. D'acord amb el que preveu la base general 7.3, l'ordre d'intervenció de les persones aspirants s'ha de fer per ordre alfabètic de cognoms, a partir de la lletra «B», tal com disposa la Resolució de 10 d'abril de 2017, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es determina la lletra per a fixar l'ordre d'intervenció dels aspirants a totes les proves selectives que se celebren durant l'any 2017, del conjunt d'administracions públiques valencianes.

4. La comissió de selecció adoptarà les mesures necessàries per a garantir la confidencialitat del procés i l'anonimat de la prova. Els exercicis que continguen marques o indicis que permeten, fins i tot indirectament, identificar-ne l'autoria seran anul·lats. Així mateix, durant el desenvolupament de la prova, es disposarà de tot el que calga per a l'adequat desenvolupament, per al manteniment de l'ordre i de la igualtat d'oportunitats, per a la correcta identificació de les persones candidates i per a la prohibició de l'ús d'instruments de telecomunicació o de comunicació electrònica.

5. Durant la realització de la prova, amb vista a l'adequat desenvolupament, les persones concurrents han d'observar, en tot moment, les instruccions tant de la comissió de selecció com del personal col·laborador o delegat. Qualsevol alteració s'ha de reflectir en l'acta corresponent a la sessió, tenint present que la comissió o el seu personal poden acordar la continuació de l'exercici per part d'un o una aspirant, amb caràcter condicional, en el cas que algun incident requerisca un estudi i acord posterior de la comissió.

6. Després de la realització de l'exercici, la comissió publicarà la relació comprensiva de totes les persones participants, amb expressió de les puntuacions obtingudes.

7. Aquestes puntuacions poden ser impugnades en el termini de 10 dies hàbils des de l'endemà de la seua realització, amb especificació dels motius de la impugnació i adjuntant-hi la documentació i la bibliografia que fonamente la reclamació que es formula. Tot això, sense perjudici de la utilització dels recursos ordinaris que corresponga.

8. Finalitzada la fase prèvia d'oposició, s'obrirà el termini de 10 dies hàbils per a la presentació de la documentació acreditativa dels mèrits que s'al·leguen, que ha de presentar-se precedida d'una relació detallada d'aquests, ordenada segons els apartats del barem d'aplicació.



9. La comissió de selecció farà la valoració dels mèrits d'acord amb el que preveu l'annex III.

10. Ultimada la valoració, es farà pública una avaluació provisional detallada que podrà ser objecte d'al·legacions durant un termini de 10 dies hàbils.

11. Finalitzat aquest termini, la comissió de selecció farà pública la valoració detallada i definitiva dels mèrits i, simultàniament, es publicarà la relació de persones candidates, detallada d'acord amb les diferents fases i modalitats o torns d'accés, i ordenada de major a menor puntuació fins a fer-la coincidir amb el número de places convocades. L'esmentada relació nominal constituirà la proposta de persones que han superat el procés selectiu.

12. En cas de renúncies o exclusions produïdes abans de la resolució definitiva de la convocatòria, l'òrgan de gestió pot requerir a la comissió de selecció una relació complementària a fi de proveir la totalitat de les places convocades.

13. La Direcció de Recursos Humans, d'acord amb la proposta de la comissió requerirà a les persones seleccionades que aporten, en el termini de 20 dies naturals, la documentació acreditativa de, com a mínim, els requisits exigibles enumerats en la base 9.1 de les generals reguladores dels processos selectius d'accés o ingrés de personal al CHGUV. I, de conformitat amb el que disposa la base 9.2 de les esmentades, la Direcció de Recursos Humans gestionarà la realització dels reconeixements mèdics preceptius de les persones proposades per cada comissió de selecció, abans del seu nomenament.

14. D'acord amb la proposta formulada per la comissió de selecció, una vegada acreditats els requisits exigibles, la Presidència del CHGUV dictarà i publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la corresponent resolució en virtut de la qual es nomenaran empleades públiques, de naturalesa jurídica laboral, aquelles persones que hagen superat el procés selectiu, i les citarà per a la realització de les preses de possessió i la subscripció del contracte laboral de caràcter fix. En tot cas, l'adquisició de la condició descrita quedarà condicionada a la superació d'un període de prova de sis mesos, de conformitat amb la normativa laboral aplicable.

15. Acabat el procés, l'òrgan de gestió de l'oferta d'ocupació pública, publicarà, desagregades per sexes, les dades numèriques corresponents a cada prova i fase del procés selectiu d'aquesta convocatòria, en observança del que disposa la mesura 4 per a l'execució de l'objectiu 2 del I Pla d'igualtat d'aquesta entitat.



Base novena. Informació i publicitat d'actes i acords

1. Tota la informació que haja de comunicar-se a les persones aspirants, exceptuant-ne la resolució que pose fi al procés selectiu, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, es farà pública tant al tauler d'anuncis de la Direcció de Recursos Humans del CHGUV com en la web corporativa http://chguv.sant.gva.es/empleopublico. Aquesta última publicació es realitza exclusivament a efectes informatius, en els termes que preveu la base general 17.

2. La publicació de les relacions definitives en les diferents fases del procés serveix de notificació a totes les persones interessades, cosa que resol les al·legacions o impugnacions presentades, i s'obri el termini per a la formalització de tots els recursos i reclamacions que es consideren oportuns.







ANNEX II

Temari



Convocatòria CO/33/17 – Tècnic/a mitjà



Observació: el contingut de les normes i disposicions ha d'entendre's referit en cada moment al seu text vigent.

Bloc 1. CONEIXEMENTS ESPECÍFICS DE LA CATEGORIA DE TÉCNIC/A MITJÀ

1. La Llei 14/1986, de 25 d'abril, General de Sanitat. Les noves formes de gestió del Sistema Nacional de Salut. Especial referència al Consorci.

2. La Llei 16/2003, de 28 de maig, de Cohesió i qualitat del Sistema Nacional de Salut (I). Organització territorial del Sistema Nacional de Salut. Les transferències de sanitat a les comunitats autònomes. Nivells de competències. Límits estatutaris. Acords i convenis amb l'Estat. Els serveis de salut de les comunitats autònomes i l'INGESA. El Consell Interterritorial del SNS. L'Alta Inspecció. La coordinació general sanitària.

3. La Llei 16/2003, de 28 de maig, de Cohesió i qualitat del Sistema Nacional de Salut (II). La qualitat del sistema i les prestacions sanitàries. Els plans de qualitat. Evolució del concepte. L'acreditació i certificació de serveis de salut: models d'acreditació. Normes ISO. Model EFQM. Gestió ambiental en l'àmbit sanitari.

4. La Llei 10/2014, de 29 de desembre, de Salut de la Comunitat Valenciana. El sistema sanitari de la Comunitat Valenciana (I). Configuració. El Pla de Salut de la Comunitat Valenciana. Les atencions en relació amb el sistema sanitari valencià. Participació ciutadana. Ordenació territorial sanitària.

5. La Llei 10/2014, de 29 de desembre, de Salut de la Comunitat Valenciana. El sistema sanitari de la Comunitat Valenciana (II).Estructura, competències i organització. Naturalesa, òrgans i formules organitzatives d'integració de recursos assistencials.

6. La Llei 44/2003, de 21 de novembre, d'Ordenació de les professions sanitàries.

7. El Decret 74/2007, de 18 de maig, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament sobre estructura, organització i funcionament de l'atenció sanitària a la Comunitat Valenciana.

8. L'Administració pública: concepte i principis. La divisió de poders i l'Estat de dret: el dret administratiu. El principi de legalitat. El poder d'autotutela de l'administració. Les potestats administratives. L'activitat discrecional de l'Administració. El control de la discrecionalitat. La desviació de poder. Les relacions entre l'administració i els òrgans jurisdiccionals.

9. Les fonts de l'ordenament jurídic administratiu (I): jerarquia de les fonts. Principis constitucionals: reserva de llei, jerarquia normativa i competència.

10. Les fonts de l'ordenament jurídic administratiu (II): la Constitució, la Llei i les seues classes. Els tractats internacionals. El dret comunitari. Els estatuts d'autonomia. Les lleis autonòmiques.

11. Les fonts de l'ordenament jurídic administratiu (III): el reglament: concepte i classes. Naturalesa. Fonament i límits de la potestat reglamentària. La inderogabilitat singular de les disposicions generals. Procediment d'elaboració. El control de la potestat reglamentària. El costum. Els principis generals del dret. La jurisprudència.



12. La relació juridicoadministrativa: concepte i elements. La personalitat jurídica de les administracions públiques. Tipologia de les entitats públiques.

13. Els actes administratius: concepte. Elements. Classes dels actes administratius. La motivació, la notificació i la publicació. El silenci administratiu. L'eficàcia de l'acte administratiu. L' executivitat dels actes administratius. L'execució forçosa per l'Administració. La invalidesa de l'acte administratiu. La convalidació, conservació i conversió dels actes administratius.

14. El procediment administratiu: concepte i significat. Principis. Fases del procediment administratiu: iniciació, ordenació, instrucció, terminació. El procediment d'execució forçosa dels actes administratius. Principis generals. Mitjans d'execució forçosa.

15. La protecció judicial dels drets fonamentals. Referència al recurs d'empara davant del Tribunal Constitucional. Drets y deures dels ciutadans en les seues relacions amb l'Administració. Classificació.



16. Revisió d'actes en via administrativa. La revisió d'ofici. Revocació dels actes administratius. Rectificació d'errors materials o de fet. Altres procediments d'impugnació d'actes administratius. Els recursos administratius. Reclamacions prèvies al exercici d'accions en via judicial.

17. Els òrgans de les administracions públiques: concepte i tipus. Principis generals i competència. Òrgans col·legiats. Abstenció i recusació.

18. Les persones interessades. Els drets públics subjectius i els interessos legítims. L'activitat de les administracions públiques. Normes generals. Els drets de la ciutadania davant l'administració. La llengua dels procediments. La col·laboració i participació dels ciutadans i ciutadanes en les funcions administratives. Els registres. El silenci administratiu. Termes i terminis.

19. Disposicions generals sobre els procediments administratius. Iniciació. Ordenació. Instrucció. Finalització. Execució.

20. La potestat sancionadora. Principis. Procediment per a l'exercici de la potestat sancionadora.

26. La responsabilitat patrimonial de l'administració pública. Procediments. Responsabilitat de les autoritats i personal al seu servei.



22. La Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Concepte i naturalesa de la jurisdicció contenciosa administrativa: el recurs contenciós administratiu: les parts, la capacitat processal, la legitimació i la defensa. Actes impugnables. Sentències i execució de les mateixes. Mesures cautelars. Recursos, especialment, el recurs contenciós especial dels drets i llibertats fonamentals.



23. Els contractes del sector públic (I). Llei de contractes del sector públic. Delimitació dels tipus contractuals. Contractes subjectes a regulació harmonitzada. Contractes administratius i contractes privats. Perfecció i forma del contracte. Règim d'invalidesa. El recurs especial en matèria de contractació.

24. Els contractes del sector públic (II). Parts del contracte. Objecte, preu i quantia del contracte. Garanties exigibles en la contractació del sector públic. Normes generals de la preparació de contractes per les administracions públiques.

25. Els contractes del sector públic (III). Adjudicació dels contractes de les administracions públiques. Efectes, compliment i extinció dels contractes administratius: normes generals. Òrgans competents en matèria de contractació.

26. Accés electrònic dels ciutadans als serveis públics. Drets dels ciutadans a relacionar-se amb l'administració per mitjans electrònics. Règim jurídic de l'administració electrònica. Gestió electrònica dels procediments.

27. Els recursos humans al servei de les administracions públiques: classes. Principis constitucionals en matèria de funció pública. La gestió dels recursos humans en el CHGUV. El règim del personal del CHGUV. Competències i atribució de funcions en matèria de recursos humans.



28. El Reial Decreto Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (EBEP). Objecte i àmbit d'aplicació. Classes de personal al servei de les administracions públiques. Drets i deures.

29. La Llei 10/2010, de 9 de juliol, d'organització i gestió de la Funció Pública Valenciana. Àmbit d'aplicació. Estructura i contengut.



30. La Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut. Àmbit d'aplicació. La classificació del personal estatutari. Planificació i ordenació del personal.

31. Instruments jurídics al servei de la igualtat d'oportunitats en l'àmbit laboral. Normativa actual en matèria de conciliació. La Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes i la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat de dones i homes. El I Pla d'igualtat del CHGUV. La Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de Mesures de Protecció Integral contra la Violència de Gènere: objecte, principis rectors i mesures de sensibilització, prevenció i detecció en l'àmbit sanitari.

32. El Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors. Àmbit d'aplicació. El contracte de treball. Concepte, subjectes, objecte i causes. Modalitats del contracte de treball: períodes de prova. Relacions laborals especials. Principal referència al contracte d'Alta Direcció i en especial al personal MIR i la seua nova regulació. La suspensió del contracte de treball. L'extinció: causes i efectes. L'acomiadament disciplinari: formes, classes i efectes. Acomiadament nul, procedent i improcedent: efectes i causes. Salari i garanties salarials.

33. El Conveni col·lectiu del CHGUV.

34. La jurisdicció social. La Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la Jurisdicció Social.

35. La Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'Incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques. El Reial decret 598/1985, de 30 d'abril, sobre Incompatibilitats del personal al servei de l'administració de l'Estat, de la Seguretat Social i dels ens, organismes i empreses dependents.

36. Règim General de la Seguretat Social. Àmbit. Inscripció d'empreses. Afiliació de treballadors: altes, baixes, forma de practicar-se i terminis. Cotització. Bases i tipus. Recaptació: ajornament i fraccionament del pagament de quotes. Recaptació en període voluntari i en via executiva. Contingències protegides.

37. El pressupost de la Generalitat. Concepte. Els principis pressupostaris des de la perspectiva política, comptable i econòmica. El procés pressupostari. El cicle pressupostari.

38. Règim dels crèdits pressupostaris. Modificacions dels crèdits inicials. Crèdits extraordinaris i suplements de crèdits. Transferències de crèdit. Generacions i anul·lacions. Despeses plurianuals



39. L'execució del pressupost de despeses. Procediment general: autorització, disposició, obligació i pagament. Procediments especials de l'execució de la despesa. El control pressupostari. La intervenció. La tresoreria. El control extern. El paper de la Sindicatura de Comptes i del Tribunal de Comptes.

40. El CHGUV. Règim economicofinancer. Règim pressupostari i comptable. Competències i atribució de funcions en aquestes matèries.



Mapa web