Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 14 de maig de 2018, del director general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoquen les subvencions públiques destinades al foment de l'ocupació de persones amb diversitat funcional/discapacitat en centres especials d'ocupació i enclavaments laborals per a l'exercici 2018. [2018/4772]

(DOGV núm. 8299 de 21.05.2018) Ref. Base de dades 005009/2018




Mitjançant l'Ordre 6/2016, de 27 de juny, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques destinades al foment de l'ocupació de persones amb discapacitat o diversitat funcional en centres especials d'ocupació (CEO) i enclavaments laborals (DOGV 6 de juliol).

En aquesta resolució es convoquen per a l'exercici 2018 les ajudes destinades a la inserció sociolaboral de persones amb diversitat funcional/discapacitat en centres especials d'ocupació (ajudes per al manteniment de llocs de treball), així com ajudes per al trànsit de personal amb diversitat funcional/discapacitat, des de l'ocupació protegida a l'empresa ordinària (ajudes als CEO+I que integren treballadors/es en empresa ordinària i a les empreses ordinàries que contracten treballadors/es procedents d'enclavaments laborals).

En virtut del que s'ha exposat, i de conformitat amb el que s'estableix en els articles 160.4.b i 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc



Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

L'objecte de la present resolució és convocar per a l'exercici 2018 les ajudes regulades en l'Ordre 6/2016, de 27 de juny, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques destinades al foment de l'ocupació de persones amb discapacitat o diversitat funcional en centres especials d'ocupació (CEO) i enclavaments laborals (publicada en el DOGV núm. 7822, de 06.07.2016).



Article 2. Finançament de la convocatòria per a 2017

1. Les ajudes regulades en aquesta resolució es finançaran per un import global màxim estimat de 19.660.000,00 €, a càrrec del programa pressupostari 322.51, segons el detall de línies i imports que a continuació s'especifiquen:

a) Les ajudes als costos salarials per al manteniment de llocs de treball ocupats per persones amb diversitat funcional/discapacitat en centres especials d'ocupació, regulades en el capítol I del títol II de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores, així com les ajudes a l'empresa ordinària per contractació indefinida de treballadors/es amb diversitat funcional/discapacitat procedents d'enclavaments laborals regulades en el títol III d'aquesta ordre, es finançaran a càrrec del capítol 4, codi línia S2240000, per un import màxim de 19.580.000,00 €, corresponents a fons procedents del SEPE.



b) Les ajudes destinades a projectes d'inserció a través dels CEO+I, regulades en el capítol II del títol II de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores, es financen a càrrec del capítol 4, codi línia S2240000, per un import màxim de 30.000,00 €, corresponents a fons propis no condicionats de la Generalitat.

c) Les ajudes per a la inversió establides en els títols II i III de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores, destinades a l'adaptació de llocs de treball i/o eliminació de barreres arquitectòniques en centres especials d'ocupació i en empreses ordinàries que contracten personal amb diversitat funcional/discapacitat procedents d'un enclavament laboral, es finançaran a càrrec del capítol 7, codi línia S2243000, per un import màxim de 50.000,00 €, corresponents a fons procedents del SEPE.

2) En el cas que la dotació publicada en aquesta convocatòria no resulte suficient per a atendre la totalitat dels imports sol·licitats i hi haja crèdit disponible en el pressupost de 2018 que permeta incrementar aquest finançament, mitjançant una resolució del director general del SERVEF, podrà ampliar-se aquest crèdit, sense necessitat d'establir un nou termini de presentació de sol·licituds.



Article 3. Requisits dels beneficiaris i forma d'acreditar-los

1. Requisits:

Les entitats beneficiàries hauran de reunir els requisits establits en l'Ordre 6/2016, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques destinades al foment de l'ocupació de persones amb diversitat funcional/discapacitat en centres especials d'ocupació i enclavaments laborals, segons el que s'estableix per a cada programa.

2. Forma d'acreditació:

a) Els requisits establits en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, Llei general de subvencions, s'hauran d'acreditar, amb caràcter general, mitjançant una declaració responsable subscrita pel representant legal de l'entitat beneficiària, d'acord amb el que s'estableix en l'article 6 de la present resolució.

b) L'acreditació d'estar al corrent en les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social s'acreditarà d'acord amb el que s'estableix en l'article 6 de la present resolució.

c) Els requisits establits en l'article 5 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores s'hauran d'acreditar d'acord amb el que s'estableix en l'article 6 de la present resolució.

d) Els requisits establits en l'article 15 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores resultaran acreditats per la inscripció del CEO en el Registre de CEO de la Comunitat Valenciana, així com per la documentació acreditativa de l'alta dels treballadors/es en la Seguretat Social.

e) Els requisits específics regulats en l'article 17 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores s'hauran d'acreditar segons el tipus de programa:

Primer. Per a l'ajuda als costos salarials del personal amb diversitat funcional/discapacitat: còpia de la targeta d'inscripció de desocupats en el SERVEF (DARDE) o informe de situacions administratives.

Segon. Per a la subvenció destinada a adaptar llocs de treball i eliminació de barreres arquitectòniques: els requisits s'hauran d'acreditar mitjançant un informe favorable de la Inspecció Provincial de Treball o un informe del tècnic competent del SERVEF, quan no se'n tinga.

f) Els requisits regulats en l'article 20 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores s'hauran d'acreditar de la manera següent:

Primer. Estatuts de l'entitat sol·licitant en els quals conste que, juntament amb les activitats econòmiques pròpies del CEO, una de les funcions serà la integració laboral en el mercat ordinari dels treballadors/es amb diversitat funcional/discapacitat que tinguen en la seua plantilla, i per a això s'utilitzarà un procés previ d'itinerari d'inserció i haver obtingut la qualificació administrativa com a CEO+I.

Segon. Declaració subscrita pel representant legal del CEO sol·licitant que l'itinerari d'inserció sociolaboral del treballador/a amb diversitat funcional/discapacitat, amb caràcter previ a la seua inserció, ha tingut una durada mínima de sis mesos en el CEO i una durada màxima de 24 mesos en el cas de personal amb diversitat funcional/discapacitat severa, i de 12 mesos per a la resta de personal amb diversitat funcional/discapacitat, i també que l'activitat realitzada en l'itinerari té relació directa amb l'activitat del CEO, juntament amb l'acreditació documental, d'acord amb els documents requerits en l'article 7 de la present resolució.

g) Els requisits de l'article 25 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores s'hauran d'acreditar d'acord amb el que s'estableix en l'apartat 4 de l'article 7 de la present resolució.

h) Els requisits de l'article 28 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores s'hauran d'acreditar mitjançant una declaració responsable del representant legal de l'entitat, tal com s'estableix en l'apartat 4 de l'article 7 de la present resolució.



Article 4. Forma de presentació de sol·licituds

Les sol·licituds es presentaran de forma telemàtica, bé a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), o bé a través de la web del SERVEF (www.servef.gva.es), en l'enllaç «sol·licitud telemàtica», que hi ha associat a cada ajuda publicada. Per a això, s'haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut de representant d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), en el supòsit de persones autoritzades en el Registre de Representants.



Article 5. Termini de presentació de les sol·licituds d'ajudes

Els terminis de presentació de sol·licituds per a l'exercici 2018 són els següents:

1. Terminis de sol·licitud de les ajudes destinades al manteniment de llocs de treball ocupats per persones amb diversitat funcional/discapacitat en els centres especials d'ocupació, regulades en el capítol I del títol II de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores:



a) Primer termini. En el termini de quinze dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el DOGV, s'hauran de presentar les sol·licituds d'ajudes per a finançar:

Primer. Els costos salarials corresponents a l'exercici 2018 de treballadors/es amb contractes, pròrrogues, transformacions de contractes temporals en indefinits i/o ampliacions de jornada, subscrits amb anterioritat a l'1 de gener de 2018.

Segon. Els costos salarials pels contractes, pròrrogues o transformacions de contractes temporals en indefinits, subscrits amb treballadors/es en els mesos de novembre i desembre de 2017, sempre que aquests contractes, incloses les corresponents pròrrogues, s'hagen mantingut des del seu inici fins a la data de publicació d'aquesta resolució de convocatòria, sense que es considere continuïtat la subscripció de dos o més contractes.

Tercer. Els costos d'adaptació de llocs de treball ocupats per treballadors/es amb diversitat funcional/discapacitat.

En el cas de canvi de seu del centre de treball, regirà el termini d'un mes a comptar des de la comunicació d'obertura del centre de treball a l'organisme competent. En tot cas, aquestes sol·licituds, en cas de presentar-se en l'exercici actual no podran ser posteriors al 31 d'octubre de 2018.

En el cas que el centre especial d'ocupació no haja iniciat les seues activitats, el termini per a la presentació de sol·licituds de l'ajuda per adaptació de llocs serà d'un mes, a partir de la primera contractació de personal amb diversitat funcional/discapacitat, i el termini màxim per a la petició d'aquestes ajudes serà el dia 31 d'octubre de 2018.



b) Segon termini. Del 15 al 29 de juny de 2018 hauran de presentar-se les sol·licituds d'ajudes per a finançar els costos salarials anuals corresponents a 2018 dels nous contractes, pròrrogues, transformacions de contractes temporals en indefinits i ampliacions de jornada, subscrits des de l'1 de gener fins al 31 de maig de 2018.

c) En els terminis establits en la resolució de convocatòria d'ajudes per a l'exercici 2019, podran presentar-se les sol·licituds d'ajuda salarial per a CEO per contractes, pròrrogues o transformació de contractes temporals en indefinits de treballadors/es amb diversitat funcional/discapacitat efectuades en els mesos de novembre i desembre de 2018, sempre que aquests contractes, incloses les corresponents pròrrogues, s'hagen mantingut d'alta des del seu inici fins a la data de publicació de la resolució de convocatòria per a 2019, i resulten subvencionades segons el que s'estableix en aquesta, en funció de les disponibilitats pressupostàries.

2. Terminis de sol·licitud de les ajudes destinades als projectes d'inserció a través de CEO+I:

Les sol·licituds d'ajudes hauran de presentar-se en el termini màxim d'un mes comptat des de la data de contractació objecte de l'ajuda i tindran com data límit el 31 d'octubre de 2018.

Per a les contractacions formalitzades en el 2018, en el període previ a la publicació de la present resolució de convocatòria, el còmput del termini d'un mes s'iniciarà a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució de convocatòria en el DOGV.

3. Terminis de sol·licitud de les ajudes destinades a les empreses ordinàries que contracten personal amb diversitat funcional/discapacitat procedents d'enclavaments laborals, regulades en el títol III de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores:

a) Les sol·licituds d'ajudes hauran de presentar-se en el termini màxim d'un mes comptat des de la data de contractació objecte de l'ajuda i tindran com a data límit el 31 d'octubre de 2018.

Per a les contractacions formalitzades en el 2018, en el període previ a la publicació d'aquesta resolució de convocatòria, el còmput del termini d'un mes s'iniciarà a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució de convocatòria en el DOGV.

b) Les sol·licituds d'ajudes pel manteniment de contractes indefinits formalitzats o transformats en els tres últims mesos de l'any 2017 hauran de presentar-se en el termini màxim d'un mes, a comptar des de l'endemà de la publicació de la present resolució.



Article 6. Documentació general que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud



1. Les sol·licituds hauran d'anar acompanyades, a més de per la documentació específica per a cada tipus de programa, per la documentació general següent, signada electrònicament, que haurà d'annexar-se per mitjans telemàtics:

a) Dades de domiciliació bancària, segons model facilitat a aquest efecte, excepte si s'ha presentat amb anterioritat davant el SERVEF i no ha experimentat variació; en aquest cas, s'haurà d'indicar el compte en què s'efectuarà l'ingrés, especificant-hi en tot cas a quina ajuda o ajudes correspon.

b) Declaració responsable subscrita pel representant legal de l'entitat beneficiària que no està incursa en cap de les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària de subvencions i, en concret, de no estar en el supòsit de l'article 13.2.g de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Aquesta declaració està inclosa en l'imprés normalitzat de sol·licitud general de subvencions.



c) Declaració responsable acreditativa que l'entitat beneficiària reuneix els requisits establits en el Reglament 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DOUE L187, de 26.06.2014), i, per tant, no està incursa en cap de les causes d'exclusió incloses en aquest reglament i recollides en la disposició addicional tercera del present decret.



d) Declaració responsable que l'import de les subvencions sol·licitades sobre la base d'aquest decret en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos d'altres administracions públiques, o d'altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, supere els límits establits en l'article 5 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores.



e) Imprés normalitzat sobre les dades requerides per a la notificació electrònica.

2. La presentació de la sol·licitud comportarà l'autorització del sol·licitant perquè el SERVEF obtinga directament l'acreditació de les dades d'identitat del sol·licitant, en cas de persona física, i del representant legal, en cas de persona jurídica, així com del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, previstes en els articles 18 i 19 del Reglament de la Llei general de subvencions, i no caldrà aportar els corresponents certificats ni la documentació identificativa.



No obstant això, el sol·licitant o representant legal podrà denegar o revocar aquest consentiment efectuant una comunicació escrita al SERVEF en aquest sentit. En aquest supòsit, haurà de presentar-se la documentació identificativa de la persona sol·licitant, així com els certificats originals positius de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, de l'Institut Valencià d'Administració Tributària i de la Tresoreria General de la Seguretat Social, indicatius d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.



Article 7. Documentació específica segons cada programa d'ajudes

1. Subvenció del cost salarial corresponent als llocs de treball ocupats per persones amb diversitat funcional/discapacitat en CEO:



a) Per als treballadors/es l'activitat dels quals en el corresponent centre especial d'ocupació s'inicie en aquest exercici, o s'haguera iniciat en 2017 però no haguera resultat subvencionada en aquest exercici, i les contractacions, pròrrogues, transformacions de contractes temporals en indefinits dels quals resulten subvencionables d'acord amb el que s'estableix en l'article 16 de l'ordre que estableixen les bases reguladores, s'haurà d'aportar:

Primer. Documentació acreditativa del tipus i grau de diversitat funcional/discapacitat, d'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional segona de l'ordre que estableix les bases reguladores.

Les modificacions que afecten la discapacitat dels treballadors/es hauran de ser comunicades al SERVEF.

Segon. Còpia del contracte o contractes de treball o conversió de contractes temporals que donen lloc a l'ajuda, realitzats a persones amb discapacitat, i els comunicats d'alta en la Seguretat Social i/o l'informe consulta general de treballadors e-SIL, acreditatiu d'aquests.

Així mateix, haurà de presentar-se còpia de les pròrrogues que donen dret a la subvenció o comunicació de les pròrrogues al programa Contracta, així com documentació acreditativa de les ampliacions de jornada, si escau.

En el supòsit de transformacions de contractes temporals, haurà d'aportar-se el comunicat de variació de dades en la Seguretat Social.

En el supòsit de contractes que ja han sigut baixa, hauran d'aportar-se comunicats de baixa en la Seguretat Social i/o informe consulta general de treballadors e-SIL, acreditatiu d'aquests.

b) Per al personal la relació laboral del qual amb el centre especial d'ocupació s'haguera iniciat en exercicis anteriors, però en 2018 s'haja produït qualsevol tipus de modificació d'aquesta, com ara variacions de jornada, o la pròrroga de la contractació, s'haurà d'aportar documentació acreditativa d'aquestes modificacions, segons els casos:



Primer. Comunicats de variació de dades en la Seguretat Social, si escau.

Segon. Documentació justificativa de modificacions de jornada, subscrita per l'empresariat i el personal, si escau.

Tercer. Còpia de les pròrrogues o comunicació de pròrrogues al programa Contracta.

c) En imprés normalitzat, relació nominativa, dels treballadors/es amb discapacitat per als llocs de treball dels quals se sol·licita l'ajuda, ordenada alfabèticament per cognoms, fent-hi constar únicament els contractes i/o pròrrogues per als quals se sol·licita l'ajuda.

En el cas que un mateix centre especial d'ocupació tramite ajudes per dos sistemes de pagament diferents, és a dir, pagament amb la justificació prèvia de despeses per a treballadors/es amb discapacitat amb contractes de caràcter temporal, i pagaments pel sistema de bestretes, per als treballadors/es amb contractes indefinits, hauran d'aportar les relacions nominatives dels treballadors/es de forma separada, per a cadascun dels expedients a tramitar.

En el cas de treballadors/es amb diversitat funcional/discapacitat contractats sota la modalitat de «contractes d'interinitat», el dit personal haurà d'indicar-se en imprés normalitzat a banda, per ordre alfabètic de cognoms.

No obstant això, les substitucions de treballadors/es amb diversitat funcional/discapacitat mitjançant contractes d'interinitat, subscrits amb posterioritat a la sol·licitud de subvencions per la contractació dels treballadors/es substituïts, haurà de comunicar-se al SERVEF en el termini màxim d'un mes.

d) En el cas que el centre especial d'ocupació haja aprovat un expedient de regulació d'ocupació, d'extinció o suspensió de la relació laboral amb els treballadors/es, haurà d'aportar-ne una còpia, així com l'acreditació del personal al qual finalment s'hi aplica i la data d'efectes.



e) Per a tots els contractes indefinits o conversió de temporals en indefinits, descripció detallada del lloc de treball, característiques tècniques d'aquest i capacitat que ha de tindre el treballador/a per a cobrir el lloc, que haurà de presentar-se tant a l'inici de la contractació o transformació del contracte, com amb caràcter bianual, i el SERVEF sol·licitarà, si és el cas, i d'acord amb la seua regulació específica, un informe dels equips multiprofessionals del corresponent centre de valoració i orientació de discapacitats de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.



f) Declaració responsable acreditativa que les contractacions representen un increment net del nombre d'ocupats en el CEO en comparació amb la mitjana dels dotze mesos previs o, si de cas hi manca, el lloc o llocs hauran d'haver quedat vacants arran de la dimissió del treballador/a, de la seua discapacitat, de la seua jubilació per motius d'edat, de la reducció voluntària del temps de treball o del seu acomiadament disciplinari procedent, i no com a resultat del seu acomiadament.

2. Adaptació de llocs de treball i/o eliminació de barreres arquitectòniques, en CEO:

a) Memòria descriptiva de les necessitats d'adaptació del lloc o eliminació de barreres arquitectòniques que es realitzarà identificant el treballador/a i el tipus de discapacitat, amb indicació del seu cost.



b) Pressupostos i/o factures proforma de la inversió a realitzar i/o projecte tècnic, si escau.

c) En el cas de canvi de centre de treball, comunicació a l'organisme competent d'obertura del centre de treball.

d) Documentació acreditativa del tipus i grau de diversitat funcional/discapacitat, o acreditació de la condició de treballador/a amb diversitat funcional/discapacitat, d'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional segona de l'ordre que estableix les bases reguladores.



e) En el cas d'adaptació per empitjorament de la discapacitat del treballador/a prevista en l'article 17 de l'ordre que estableix les bases reguladores, hauran d'aportar documentació acreditativa d'aquest empitjorament subscrita pels equips multiprofessionals corresponents.



f) En el cas de les ajudes per a l'adaptació de llocs de treball, i de conformitat amb el que s'estableix en l'article 31 de la Llei 38/2003, general de subvencions, quan l'import de la despesa subvencionable supere les quanties establides en la normativa reguladora de contractes del sector públic per als contractes menors d'obres o de subministraments, el beneficiari haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contracció de la despesa, llevat que per les especials característiques de les despeses subvencionables no hi haja al mercat suficient nombre d'entitats que el subministren o presten, les quals hauran d'aportar-se juntament amb la sol·licitud de subvenció.

L'elecció entre les ofertes presentades, que haurà de presentar-se juntament amb la sol·licitud, es realitzarà de conformitat amb criteris d'eficiència, economia i responsabilitat social, i se n'haurà de justificar l'elecció expressament en una memòria, quan no recaiga en la proposta econòmica més avantatjosa.

3. Projectes d'inserció a través de CEO+I:

a) Còpia del contracte o contractes de treball que donen lloc a l'ajuda, realitzats a persones amb diversitat funcional/discapacitat procedents del centre especial d'ocupació i els comunicats d'alta en la Seguretat Social i/o l'informe consulta general de treballadors e-SIL, acreditatiu d'aquests.

b) Declaració responsable subscrita pel representant legal del CEO sol·licitant, acreditativa que l'itinerari d'inserció sociolaboral del treballador/a amb diversitat funcional/discapacitat, amb caràcter previ a la seua inserció, ha tingut una durada mínima de sis mesos en el CEO i una durada màxima de 24 mesos en el cas de personal amb diversitat funcional/discapacitat severa, i de 12 mesos per a la resta de personal amb diversitat funcional/discapacitat, i també que l'activitat realitzada en l'itinerari té relació directa amb l'activitat del CEO, juntament amb la justificació documental de la realització de l'itinerari d'inserció efectuat pel treballador/a (incloent-hi actuacions realitzades, data d'aquestes, durada, signatura del treballador/a i signatura del tècnic/a de suport), així com avaluació final realitzada pel tècnic de suport de l'itinerari d'inserció dut a terme pel treballador/a.



c) Declaracions responsables acreditatives que la contractació s'ha realitzat amb la intermediació del centre especial d'ocupació, subscrita per qui en té la representació legal, pel representant legal de l'empresa contractant i pel treballador/a.

d) Nòmines del treballador/a o treballadors/es integrants de les unitats de suport relacionats amb la posada en marxa de l'itinerari d'inserció.

e) Rebuts de liquidació de cotitzacions (RLC) i relació nominal de treballadors/es (RNT) de cada mensualitat, acreditatius de les despeses consistents en pagament de quotes de la Seguretat Social.

f) Transferències bancàries acreditatives del pagament efectiu, tant de les despeses salarials com de la Seguretat Social, o qualsevol altra forma de pagament, sempre que s'acredite el càrrec en compte d'aquests imports.

La justificació de la despesa requerirà la presentació, mitjançant original o còpia degudament compulsada, del justificant bancari acreditatiu de la identitat de qui efectua el pagament, el període a què fa referència el càrrec, el càrrec en compte dels imports i els treballadors/es.

g) Declaració final de finançament, segons model normalitzat, subscrit pel representant legal de l'entitat, acreditatiu d'altres possibles subvencions que haja pogut percebre per a finançar les accions subvencionades. Quan les activitats hagen sigut finançades, a més de ser-ho amb la subvenció, amb fons propis o altres subvencions o recursos, i d'acord amb el que s'estableix en l'apartat 4 de l'article 30 de la Llei 38/2003, general de subvencions, haurà d'acreditar-se l'import, la procedència i l'aplicació d'aquests fons a les activitats subvencionades.



h) Acreditació del compliment de les obligacions de transparència establides en l'article 6, apartat 17 de l'ordre que estableix les bases reguladores.

4. Ajudes a les empreses ordinàries que contracten personal procedent d'un enclavament laboral, regulades en el títol III de l'ordre que estableix les bases reguladores:

a) Còpia del contracte o contractes de treball subscrits amb persones amb diversitat funcional/discapacitat, degudament comunicats al centre SERVEF.

b) Comunicat d'alta del treballador/a contractat en la Seguretat Social. En cas de transformació de contractes, comunicat de variació de dades del treballador/a contractat.

c) Documentació acreditativa del tipus i grau de discapacitat, d'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional segona de l'ordre que estableix les bases reguladores, que permeta comprovar que es tracta de treballadors/es amb especials dificultats d'accés al mercat ordinari de treball, segons els requisits exigits per a cada tipus d'ajuda.



d) Sol·licitud d'informe d'adequació i descripció detallada del lloc de treball, en model normalitzat, perquè el SERVEF sol·licite l'informe dels equips multiprofessionals del corresponent centre de valoració i orientació de discapacitats de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.

e) Declaració responsable que la contractació no incorre en cap de les causes d'exclusió i incompatibilitats recollides en l'article 28 de l'ordre que estableix les bases reguladores.

f) Per a les ajudes d'adaptació de llocs i eliminació de barreres arquitectòniques, memòria descriptiva de les necessitats d'adaptació o dotació de mitjans de protecció personal, amb indicació del cost, així com pressupostos o factures proforma i, si escau, projecte tècnic.



g) Contracte subscrit entre l'empresa col·laboradora i el centre especial d'ocupació, en els termes i les condicions establides per l'article 5 del Reial decret 290/2004, de 20 de febrer, mitjançant el qual es formalitze l'enclavament laboral, així com pròrrogues d'aquest.

h) Còpia de la comunicació a la Direcció General del SERVEF d'aquest contracte i les seues possibles pròrrogues, en el termini d'un mes des de la signatura.

i) Relació de treballadors/es seleccionats pel centre especial d'ocupació per a la incorporació a l'enclavament laboral on consten les dades del treballador per la contractació del qual se sol·licita l'ajuda, i data d'aquesta incorporació.

j) Comunicació a la Direcció General del SERVEF de la incorporació del dit treballador/a a l'enclavament laboral, i data d'aquesta, en el termini d'un mes des del seu inici.

k) Declaració responsable del compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o l'exempció d'aquesta obligació, de conformitat amb el que es disposa en l'article 7 de la Llei 11/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat, sobre l'Estatut de les Persones amb Discapacitat.

l) En el cas de les ajudes per a l'adaptació de llocs de treball, i de conformitat amb el que s'estableix en l'article 31 de la Llei 38/2003, general de subvencions, quan l'import de la despesa subvencionable supere les quanties establides en la normativa reguladora de contractes del sector públic per al contracte menor d'obres o subministraments, el beneficiari haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contracció de la despesa, llevat que per les especials característiques de les despeses subvencionables no hi haja al mercat suficient nombre d'entitats que el subministren o presten, les quals hauran d'aportar-se juntament amb la sol·licitud de subvenció.

L'elecció entre les ofertes presentades, que haurà de presentar-se juntament amb la sol·licitud, es realitzarà de conformitat amb criteris d'eficiència, economia i responsabilitat social, i se n'haurà de justificar l'elecció expressament en una memòria, quan no recaiga en la proposta econòmica més avantatjosa.

m) Declaració responsable acreditativa que les contractacions representen un increment net del nombre d'ocupats en l'empresa col·laboradora en comparació amb la mitjana dels dotze mesos previs o, si de cas hi manca, el lloc o llocs hauran d'haver quedat vacants arran de la dimissió del treballador/a, de la seua discapacitat, de la seua jubilació per motius d'edat, de la reducció voluntària del temps de treball o del seu acomiadament disciplinari procedent, i no com a resultat del seu acomiadament.

n) Declaració final de finançament, segons model normalitzat, subscrit pel representant legal de l'entitat, acreditatiu d'altres possibles subvencions que haja pogut percebre per a finançar les accions subvencionades. Quan les activitats hagen sigut finançades, a més de ser-ho amb la subvenció, amb fons propis o altres subvencions o recursos, i d'acord amb el que s'estableix en l'apartat 4 de l'article 30 de la Llei 38/2003, general de subvencions, haurà d'acreditar-se l'import, la procedència i l'aplicació d'aquests fons a les activitats subvencionades.



ñ) Acreditació del compliment de les obligacions de transparència establides en l'article 6, apartat 17 de l'ordre que estableix les bases reguladores.



Article 8. Instrucció i procediment de concessió

1. La concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, per a la qual cosa es tindrà en compte com a únic criteri el moment de presentació de les sol·licituds i la resta de documentació exigida en la corresponent convocatòria (expedient complet), per a cadascun dels terminis.

2. El procediment s'iniciarà, per a cada tipus d'ajuda, d'ofici, mitjançant convocatòria publicada en la Base de Dades Nacional de Subvencions, d'acord amb el procediment establit en l'article 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. En cas d'insuficiència de crèdit i que diferents sol·licituds tingueren aquesta data i hora d'entrada i d'expedient complet, es prioritzarà l'expedient que tinga un percentatge més gran de dones treballadores amb diversitat funcional/discapacitat; si l'empat persistira, es prioritzarà l'expedient que tinga un percentatge més gran de persones amb diversitat funcional/discapacitat severa en plantilla.

En el supòsit d'expedients completats després d'una esmena, els empats es dirimeixen segons els criteris anteriors i, en última instància, es prioritzarà la data de sol·licitud més antiga, i, si d'aquesta forma tampoc es resolguera l'empat, en funció del número d'expedient més baix.



4. La instrucció del procediment de concessió de subvencions correspondrà a la Subdirecció General d'Ocupació del SERVEF, per als programes compresos en el títol II de l'ordre que estableix les bases reguladores i a les direccions territorials del SERVEF, o òrgan que les substituïsca, per als programes compresos en el títol III.



5. Examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà un informe on farà constar que els beneficiaris compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes.

6. Una vegada instruïts els expedients, es remetran a la Comissió de Valoració, que procedirà a avaluar les sol·licituds i emetrà un informe en el qual es concretarà el resultat d'aquesta avaluació.

La composició de la Comissió de Valoració serà la següent:

a) Per a les ajudes regulades en el títol II de l'ordre que estableix les bases reguladores:

President: la persona titular de la Subdirecció General d'Ocupació o un membre del personal funcionari que designe per a la seua substitució, amb rang mínim de direcció de servei.

Vocals: la persona titular del Servei d'Igualtat d'Oportunitats en l'Ocupació o un membre del personal funcionari que designe per a la seua substitució, que actuarà com a secretari, i un membre del personal funcionari del Servei d'Igualtat d'Oportunitats en l'Ocupació, que serà designat per la persona titular del Servei d'Igualtat d'Oportunitats en l'Ocupació.

b) Per a les ajudes regulades en el títol III de l'ordre que estableix les bases reguladores: en cada direcció territorial del SERVEF es constituirà un òrgan col·legiat integrat per:

– President: la persona titular del servei territorial competent en matèria d'ocupació o persona que designe per a la seua substitució.

– Vocals: dos vocals designats per la persona titular del servei territorial competent en matèria d'ocupació, un dels quals haurà de tindre rang mínim de direcció de secció i actuarà com a secretari.

7. L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de l'òrgan col·legiat, formularà la proposta de resolució.



Article 9. Resolució i recursos

1. La competència per a conéixer i resoldre sobre les sol·licituds formulades correspon a la persona titular de la Direcció General del SERVEF o òrgan en qui delegue.

2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de sis mesos, a comptar des de l'endemà de l'entrada de la sol·licitud en el Registre telemàtic de la Generalitat.

Transcorregut el termini anterior sense que s'hi haja dictat i notificat una resolució expressa, s'entendrà desestimada la pretensió per silenci administratiu, de conformitat amb el que es preveu en la legislació del procediment administratiu comú.

3. La resolució de concessió de les ajudes, degudament motivada, fixarà expressament la quantia concedida i incorporarà, si escau, les condicions, obligacions i determinacions accessòries a què haja d'ajustar-se el beneficiari d'aquesta, amb notificació als interessats en els termes previstos en la legislació del procediment administratiu comú.



4. La resolució de concessió i/o denegació de les ajudes sol·licitades posarà fi a la via administrativa i contra aquesta podrà interposar-se un recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la notificació, d'acord amb la legislació del procediment administratiu comú; o un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant el corresponent jutjat contenciós administratiu de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Article 10. Mitjà de notificació

1. La notificació de les resolucions i actes de tràmit es practicarà a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es).

2. Amb aquesta finalitat, es remetrà un avís a l'adreça de correu electrònic que figure en l'expedient, on s'informarà de la posada a la disposició d'una notificació en l'esmentada seu electrònica. La falta de pràctica de l'avís no impedirà que la notificació siga considerada plenament vàlida.



Article 11. Quantia de la subvenció

1. Subvenció del cost salarial corresponent als llocs de treball ocupats per persones amb diversitat funcional/discapacitat regulada en l'article 16 de l'ordre que estableix les bases reguladores: el percentatge del salari mínim interprofessional a finançar serà del 50 %, tant del salari mínim interprofessional de 2018 per a les contractacions, pròrrogues o transformacions de contractes efectuades en aquest exercici, com del salari mínim interprofessional de l'exercici 2017 per a les contractacions, pròrrogues o transformacions de contractes efectuades al novembre i desembre d'aquest exercici.

2. La quantia d'ajudes de la resta de programes recollits en l'ordre que estableix les bases reguladores està ja establida en la mateixa ordre.





Article 12. Justificació i pagament de les ajudes

1. Les ajudes als costos salarials s'hauran de justificar i lliurar de la manera següent:

a) Les ajudes s'hauran de justificar mitjançant la presentació dels rebuts de salaris o resums comptables de nòmines i justificants del càrrec en compte, tots dos ordenats alfabèticament, que, d'acord amb el que s'estableix en l'article 13 de l'ordre que estableix les bases reguladores, n'acredite el pagament, i resultarà obligatòria la presentació de la baixa en la Seguretat Social, si escau, dels treballadors/es subvencionats.

b) L'aportació de la documentació indicada es realitzarà, juntament amb la relació mensual dels treballadors/es amb diversitat funcional/discapacitat d'alta a través de l'aplicació informàtica e-Sidec, en els terminis següents:

– Primer termini. De l'1 al 15 de juliol: nòmines o resums comptables de nòmines de gener a juny i paga extra, si escau, així com justificants de càrrec en compte de les nòmines d'aquests mesos.

– Segon termini. De l'1 al 15 de setembre: nòmines o resums comptables de nòmines i justificants de càrrecs en compte de juliol i agost.



– Tercer termini. Del 2 al 15 de novembre: nòmines o resums comptables de nòmines i justificants de càrrecs en compte de setembre i octubre.

– Quart termini. De l'1 al 15 de gener de 2019: nòmines o resums comptables de nòmines i justificants de càrrecs en compte de novembre, desembre i extra.

Els justificants de la despesa de contractes, pròrrogues o transformacions de contractes temporals en indefinits, produïts al novembre i desembre de 2017, es presentaran juntament amb la sol·licitud d'ajudes, i caldrà adjuntar-hi la documentació acreditativa del compliment de les obligacions de transparència establides en l'article 6, apartat 17 de l'ordre que estableix les bases reguladores.

Les ajudes es lliuraran, després de la justificació, segons la documentació presentada en els terminis anteriors, i, si escau, es podrà acumular en un sol pagament la justificació d'un o diversos terminis, i es podran descomptar dels pagaments a efectuar les justificacions dels manteniments de llocs de treball inferiors als tres mesos mínims de contractació establit en l'apartat 1 de l'article 16 de l'ordre que estableix les bases reguladores.

Si la presentació de la documentació justificativa es realitzara fóra dels terminis assenyalats, es podrà llevar, si escau, de la subvenció a pagar, la quantia corresponent al nombre de dies que hagen originat el retard.

En el cas d'incompliment de l'obligació de comunicació de les reduccions de jornada o de les baixes en la Seguretat Social dels treballadors/es amb diversitat funcional/discapacitat per als quals s'haja sol·licitat subvenció per a finançar els costos salarials, establides en l'apartat 2-b) de l'article 17 de l'ordre que estableix les bases reguladores, es podrà llevar de l'import a pagar les ajudes corresponents a les nòmines dels dits treballadores/es, i es deixarà sense efecte l'ajuda concedida per aquests per ocultació de les dades tingudes en compte per a la seua concessió i es procedirà a la minoració de la subvenció.



c) Per al personal amb discapacitat fix del CEO les sol·licituds d'ajudes del qual hagen de presentar-se en el primer termini establit en l'article 5-1-a) d'aquesta resolució, les ajudes podran lliurar-se de forma anticipada, segons el procediment i els percentatges establits en l'article 44.3.a de la Llei 22/2017, de 29 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2018, i d'acord amb el que es preveu en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

Les subvencions de naturalesa corrent en matèria de foment d'ocupació destinades a ajuda salarial per al manteniment de llocs ocupats pel personal amb diversitat funcional/discapacitat i contracte indefinit, dels centres especials d'ocupació; en aquest exercici 2018 estan exemptes de presentar garanties d'acord amb el que es preveu en l'article 44.12.e) de la Llei 22/2017, de 29 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2018.

En aquests supòsits, la justificació de l'ajuda s'efectuarà d'acord amb el que es disposa en l'apartat anterior pel que fa a documentació i forma de presentació, i en els terminis següents:

Primer termini. De l'1 al 15 de juliol, salaris o resums comptables de nòmines de gener a juny, tots dos inclusivament, i extra, si escau, així com justificants de càrrec en compte de les nòmines d'aquests mesos.



Segon termini. De l'1 al 15 de gener de l'any següent a la convocatòria: salaris o resums comptables de nòmines dels mesos de juliol a desembre, tots dos inclosos, i extra, si escau, així com justificants de càrrec en compte de les nòmines d'aquests mesos.

d) Tant en el cas de pagaments amb la justificació prèvia de la despesa com en el supòsit de pagaments anticipats, en l'últim termini de justificació haurà d'aportar-se:

Primer. Declaració final de finançament, segons model normalitzat, subscrit pel representant legal de l'entitat, acreditatiu d'altres possibles subvencions que haja pogut percebre per a finançar les accions subvencionades. Quan les activitats hagen sigut finançades, a més de ser-ho amb la subvenció, amb fons propis o altres subvencions o recursos, i d'acord amb el que s'estableix en l'apartat 4 de l'article 30 de la Llei 38/2003, general de subvencions, haurà d'acreditar-se en la justificació l'import, la procedència i l'aplicació d'aquests fons a les activitats subvencionades.

Segon. Acreditació del compliment de les obligacions de transparència establides en l'article 6, apartat 17 de l'ordre que estableix les bases reguladores.

2. Per a les ajudes corresponents a l'adaptació de llocs o eliminació de barreres, els costos d'aquestes es justificaran mitjançant la presentació de la documentació següent:

a) Una relació classificada de les despeses i/o inversions de l'activitat, amb identificació del creditor i el document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament. En cas que la subvenció s'haja atorgat sobre la base d'un pressupost, s'indicaran les desviacions esdevingudes, si escau.

b) Les factures i, si escau, els certificats d'obra corresponents a inversions efectivament realitzades, i els documents acreditatius del pagament dels subministraments i obres, justificats d'acord amb el que s'estableix en l'article 13 de l'ordre que estableix les bases reguladores.



c) Informe favorable de la Inspecció Provincial de Treball.

d) Declaració final de finançament, segons model normalitzat, subscrit pel representant legal de l'entitat, acreditatiu d'altres possibles subvencions que haja pogut percebre per a finançar les accions subvencionades. Quan les activitats hagen sigut finançades, a més de ser-ho amb la subvenció, amb fons propis o altres subvencions o recursos, i d'acord amb el que s'estableix en l'apartat 4 de l'article 30 de la Llei 38/2003, general de subvencions, haurà d'acreditar-se en la justificació l'import, la procedència i l'aplicació d'aquests fons a les activitats subvencionades.

e) Acreditació del compliment de les obligacions de transparència establides en l'article 6, apartat 17 de l'ordre que estableix les bases reguladores.

Les ajudes per adaptació de llocs o eliminació de barreres es lliuraran, d'una sola vegada, segons la documentació presentada, tenint com a data límit de justificació el 31 d'octubre de 2018.

3. Les ajudes destinades a la inserció a través dels CEO+I.

Una vegada dictada la resolució de concessió de les ajudes per la subscripció de contractes de treball indefinits regulats en el capítol II del títol II de l'ordre que estableix les bases reguladores, es lliurarà l'import de l'ajuda reconeguda a cada beneficiari, sobre la base de la documentació justificativa regulada en l'article 22 de l'ordre que estableix les bases reguladores, i en l'article 7 d'aquesta resolució, juntament amb la documentació específica de la sol·licitud.

4. Les ajudes destinades a les empreses ordinàries per contractació de treballadors/es procedents d'enclavaments laborals.

a) Una vegada dictada la resolució de concessió de les ajudes per la subscripció de contractes de treball a què fa referència el títol III de l'ordre que estableix les bases reguladores, es lliurarà l'import total de l'ajuda reconeguda a cada beneficiari.

b) El pagament de les ajudes per adaptació de llocs de treball requerirà l'aportació abans del 31 d'octubre de 2018, de la documentació establida en l'apartat 2 del present article.

5. Per a tot tipus d'ajudes, i amb caràcter previ a cadascun dels pagaments, l'entitat beneficiària haurà d'acreditar que està al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant la Seguretat Social, així com al corrent de pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions.

6. Correspon a la persona titular de la Direcció General del SERVEF, o òrgan en qui delegue, el reconeixement de l'obligació i la proposta de pagament de la subvenció.



Article 13. Compatibilitat amb el Mercat Comú

Les ajudes regulades en l'ordre per la qual s'estableixen les bases són compatibles amb el Mercat Comú, ja que es regeixen pel Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea, i concretament pels articles 33, en el cas de les ajudes per a l'ocupació de treballadors/es amb diversitat funcional/discapacitat en forma de subvencions salarials (ajuda salarial i ajuda per contractació de treballadors/es procedents d'un enclavament laboral), i per l'article 34, en el cas d'ajudes per a compensar els costos addicionals de l'ocupació de treballadors/es amb diversitat funcional/discapacitat (adaptació de llocs i inserció a través dels CEO+I), i han sigut comunicades a la Comissió Europea, que ha registrat aquesta comunicació amb el número d'assumpte SA.45943.





Article 14. Control de les ajudes

Als efectes del que es disposa en l'article 12 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores, en relació amb el que s'estableix en la lletra j) de l'article 165.2 de la Llei 1/2015:

1. Per a les ajudes destinades al manteniment dels llocs de treball ocupats per persones amb diversitat funcional/discapacitat en CEO, regulades en el capítol I del títol II d'aquesta ordre: el pla de control en 2018 consistirà en visites a realitzar a un percentatge del 10 % de les entitats beneficiàries de les corresponents ajudes.

2. Quant al pla de control de la resta dels programes regulats en l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores: les mesures ja estan recollides en la mateixa ordre.



Article 15. Entrada en vigor

Aquesta resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la seua publicació, davant el corresponent jutjat contenciós administratiu competent, d'acord amb el que s'estableix en els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o, potestativament, un recurs de reposició davant aquest mateix òrgan en el termini d'un mes, computat en aquests termes, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això, sense perjudici que els interessats puguen presentar qualsevol altre recurs que consideren pertinent.



València, 14 de maig de 2018.– El director general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació: Enric Nomdedéu i Biosca.

Mapa web