Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 3 de maig de 2018, de la Presidència de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), per la qual es convoquen ajudes destinades al foment d'instal·lacions d'autoconsum d'energia elèctrica, a càrrec del Fons de Promoció previst en el marc del Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana, per al primer semestre de 2018. [2018/4957]

(DOGV núm. 8299 de 21.05.2018) Ref. Base de dades 005007/2018




El Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana (PECV) va ser aprovat per l'Acord de 26 de juliol de 2001, del Govern Valencià, amb caràcter de pla d'acció territorial sectorial, i es té com a objecte regular la instal·lació de parcs eòlics en les zones qualificades com a aptes per a aquesta finalitat. En el capítol 5 del PECV es van formular els objectius, entre els quals, els de caràcter socioeconòmic i, més concretament, els que fan referència a la introducció d'efectes de reequilibri territorial a partir de l'actuació en les zones socioeconòmicament més desfavorides de la Comunitat Valenciana.

Aquestes actuacions d'inversions de caràcter energètic industrial van quedar concretades, i delimitades en el seu àmbit d'aplicació, duració, termini i quanties, en els plans energètics presentats per les empreses promotores en el corresponent procediment de lliure concurrència per a l'adjudicació de zones eòliques, les bases dels quals es recullen en l'Ordre de 31 de juliol de 2001, de la Conselleria d'Indústria i Comerç, per la qual es realitza la convocatòria pública per al desplegament i execució del Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana. Així mateix, d'acord amb el que estableix el punt quart de la Resolució de 25 de febrer de 2003, del conseller d'Indústria, Comerç i Energia, sobre convocatòria per al desplegament i execució del Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana, les empreses promotores dels projectes seleccionats per a les diferents zones assumien el compromís de contribuir a les estratègies d'actuació del PECV en la forma i els terminis que es determinaven en les condicions particulars de la notificació de preselecció de la Comissió del Pla Eòlic i en els plans energètics seleccionats.



L'evolució sorgida en el compliment dels compromisos industrials continguts en els diversos plans energètics aprovats va imposar la necessitat de regular el mecanisme idoni perquè aquestes actuacions de promoció pogueren ser tutelades i dutes a terme per l'Administració, de manera que pogueren executar-se les previsions a què quedaven compromesos les empreses promotores seleccionades.

En aquest sentit han de ser encaminades les actuacions de promoció d'activitats energètiques i industrials relacionades amb el sector energètic, i es generalitzarà a un àmbit territorial superior a l'afectat pel mateix Pla Eòlic, els beneficis del qual, des del punt de vista de les inversions i l'ocupació, s'han d'entendre estesos a tot el conjunt de la Comunitat Valenciana.

A través de la Llei 10/2012, de 21 de desembre, de mesures fiscals, de gestió financera i administrativa, i d'organització de la Generalitat, es va crear el Fons de Promoció previst en el marc del Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana (PECV), destinat a la realització, dins de l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, de programes de naturalesa energètica i industrial relacionada amb el sector energètic, tendents a incentivar l'economia de la Comunitat Valenciana, i l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial és l'encarregat de la gestió ordinària d'aquest fons.

D'una altra banda, des de la Generalitat s'està impulsant un nou model energètic capaç de compatibilitzar el progrés i la preservació del nostre entorn. Un model que té en les energies renovables, l'eficiència energètica i l'autoconsum els seus pilars fonamentals.

En aquest sentit, la Generalitat ha elaborat el Pla d'Energia Sostenible de la Comunitat Valenciana 2020 (PESCV2020), el qual constitueix l'eina fonamental per a la reorientació de la política energètica del nostre territori i en el qual es fixen les directrius, objectius, mesures i inversions associades en l'àmbit energètic: energies renovables, autoconsum i eficiència fins al 2020.

En la transició cap aquest nou model energètic, l'autoconsum s'erigeix, sens dubte, com a pilar fonamental que permet avançar cap a un sistema de generació distribuïda basat en fonts d'energies netes, renovables i autòctones. Com a modalitat de producció d'energia elèctrica, combina els avantatges energètics amb els relacionats amb aspectes mediambientals, socials i de generació d'ocupació, i afavoreix un model de producció i ús de l'energia més just i democràtic on els consumidors siguen els protagonistes.

En conseqüència, l'autoconsum, especialment a partir d'energia solar fotovoltaica, pot convertir-se en una de les principals alternatives per a augmentar la participació de les energies renovables en la pròxima dècada, cosa que constitueix una peça clave en la nova política energètica de la Generalitat.

Finalment, com a novetat respecte d'exercicis anteriors, i amb l'objectiu d'optimitzar l'efecte d'aquestes ajudes, es considera convenient l'establiment de dues convocatòries anuals. Això permetrà dur a terme de forma distribuïda al llarg de l'exercici els projectes que estiguen en diferents fases de promoció, modular la demanda, evitar la seua concentració en un únic període i, en conseqüència, mitigar les possibles distorsions en el mercat.

A l'efecte del que preveuen els articles 3.3, 3.4, 7.3 i 7.4 del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, les ajudes regulades en aquesta convocatòria no estan subjectes a l'obligació de notificació o comunicació a la Comissió Europea al no resultar-los d'aplicació l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea per no suposar un avantatge econòmic per a una determinada empresa en dirigir-se a donar suport a activitats no econòmiques d'entitats sense ànim de lucre i administracions públiques; o per estar acollides al Reglament (UE.1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DO L 352, 24.12.2013), d'ara en avant Reglament (UE) núm. 1407/2013, de 18 de desembre, de 2013, en concret, les inversions que pogueren tindre com a objecte la ulterior prestació de béns i serveis en el mercat i, per tant, consistiren en activitats de caràcter econòmic desenvolupades per un dels beneficiaris, quedaran subjectes al règim de minimis.



L'Ordre 5/2017, de 20 de febrer, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, estableix les bases reguladores per a la concessió de les ajudes tendents a la distribució del Fons de Promoció, amb compliment del que estableix l'article 165 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

Per això, i en virtut del que disposa l'article 160.4, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública i del sector públic instrumental i de subvencions, i en l'article 3 de l'Ordre 5/2017, de 20 de febrer, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, resolc:



Article 1. Objecte de la resolució

1. L'objecte d'aquesta resolució és convocar el Fons de Promoció previst en el marc del Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana (PECV), per al primer semestre de 2018, destinat a la realització dins de l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana de programes de naturalesa energètica i industrial relacionada amb el sector energètic tendents a incentivar l'economia de la Comunitat, i més concretament a la implementació d'ajudes destinades al foment de les instal·lacions d'autoconsum d'energia elèctrica.

2. Les bases reguladores de la present convocatòria són les aprovades per l'Ordre 5/2017, de 20 de febrer, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial, d'ara en avant IVACE, en el marc dels Fons de Compensació i Promoció vinculats al Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana; en aquestes bases s'estableixen les condicions de les ajudes en allò no previst en aquesta convocatòria.



Article 2. Dotació pressupostària

1. La distribució del Fons de Promoció per l'IVACE es finançarà a càrrec de la línia pressupostària i import global màxim que es detalla a continuació.





Codi de la línia Denominació de la línia Import

FPPECV2018 Fons de promoció del PECV 2.400.000 €





2. En qualsevol cas es podrà incrementar el finançament quan es produïsca un augment del crèdit disponible procedent d'altres convocatòries en què s'hagen resolt sol·licituds per un import inferior a la despesa inicialment prevista, o de les quals es deriven obligacions liquidades o objecte de recurs per un import inferior a l'ajuda que va ser concedida al seu dia, o bé quan aquest augment siga conseqüència d'una generació, ampliació o incorporació de crèdit.

L'efectivitat de les quanties addicionals queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit, a l'aprovació de la modificació pressupostària que procedisca, i a la seua publicació en la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS) i butlletins que corresponga amb caràcter previ a la resolució de concessió. En aquests supòsits s'aprovaran les corresponents modificacions de la convocatòria que seran publicades en la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS) i butlletins que corresponga, sense necessitat obertura d'un termini addicional per a presentar noves sol·licituds.



Article 3. Actuacions objecte de suport i requisits de les instal·lacions; costos elegibles

1. El pressupost de la convocatòria estarà destinat al finançament de projectes d'instal·lacions d'autoconsum d'energia elèctrica a partir d'energies renovables o energies residuals, en qualsevol de les modalitats previstes en l'article 9 de la Llei 24/2013, de 16 de desembre, del sector elèctric, i en concret les previstes com a tipus 1 i tipus 2 en el Reial decret 900/2015, de 9 d'octubre, pel qual es regulen les condicions administratives, tècniques i econòmiques de les modalitats de subministrament d'energia elèctrica amb autoconsum i de producció amb autoconsum. En qualsevol cas, les instal·lacions hauran de complir el que estableix el Reial decret 900/2015.

Tots els equips hauran de complir la normativa vigent per a aquest tipus d'instal·lacions.

A l'efecte de determinació de la potència de les instal·lacions caldrà ajustar-se al que disposa l'article 3 del Reial decret 900/2015.

No es consideraran finançables en cap cas:

a) Instal·lacions d'autoconsum equipades o que tinguen actius sistemes antiabocament o d'abocament zero, que impedisquen l'abocament instantani d'energia a la xarxa elèctrica.

Amb caràcter excepcional es podran finançar instal·lacions que equipen o tinguen actius aquests sistemes, exclusivament en el cas de subministraments en alta tensió que utilitzen transformadors aeris, i sempre que es demostre que l'energia autoconsumida siga superior al 80 % de la qual es produiria si no es comptara amb sistema antiabocament.

b) Instal·lacions formades exclusivament per sistemes de gestió i emmagatzemament energètic no vinculats al sistema de generació objecte de la present convocatòria.

c) Instal·lacions d'autoconsum amb emmagatzemament energètic que no disposen d'equips de gestió intel·ligent de càrrega/descàrrega destinats a l'optimització energètica/econòmica.

2. Garanties mínimes exigides als equips i instal·lacions:

– Equips principals: tres anys.

– Instal·lació: tres anys.

3. Els costos elegibles que es consideraran en el càlcul a l'efecte de la distribució del pressupost de la convocatòria són els següents:

a) Inversions en equips i muntatge vinculats directament a les instal·lacions d'autoconsum, en concret, sistema generador, sistema de conversió de l'energia, sistema de control i regulació, equip de mesurament d'energia generada i, si és el cas, sistema d'emmagatzemament.

En el cas de les instal·lacions de biomassa/biogàs s'inclouen el sistema de producció del biogàs, gas de síntesi o sistema equivalent.

b) Obra civil estrictament necessària vinculada a la instal·lació objecte de finançament, i és, en tot cas, el criteri de l'IVACE el que prevaldrà en cas de controvèrsia sobre la vinculació de l'obra civil al projecte.

c) Instal·lacions d'evacuació d'energia fins al punt de connexió.



d) Costos de tramitació administrativa de les instal·lacions i inscripció en els registres d'autoconsum i de producció d'energia elèctrica, inclosos els costos dels estudis d'accés i connexió, els drets de connexió de generació, els impostos municipals (ICIO), i taxes d'obres, legalització i inscripció en els corresponents registres.



e) Si és el cas, costos de redacció de projectes, estudis de seguretat i salut i direcció d'obra, si es tracta de contractacions externes.

No es considerarà elegible:

a) L'IVA satisfet per l'adquisició de béns i serveis facturats i, en general, qualsevol impost pagat.

Es considerarà cost elegible l'IVA suportat, quan l'entitat beneficiària de la subvenció l'abone efectivament per al cas d'una instal·lació d'autoconsum Tipus 1; en cap cas quan siguen susceptibles de recuperació o compensació.

b) Les despeses financeres conseqüència de la inversió, les del personal propi i les d'adquisició d'immobles i terrenys.

c) En general, tots aquells que no estiguen clarament definits o que no tinguen com a finalitat directa la consecució dels objectius energètics de la inversió, i, en qualsevol cas, el criteri d'IVACE és el que prevaldrà en cas de controvèrsia.

4. La suma dels costos elegibles del projecte a finançar haurà de ser superior a 10.000 euros.

5. Costos de referència. Es prendrà una inversió màxima per unitat de potència a instal·lar incloent-hi tots els components, equips i instal·lacions, així com la tramitació del projecte per a la seua legalització, segons les característiques de cada projecto, de:









6. Només es consideraran objecte de suport els projectes i/o instal·lacions que estiguen constituïdes per equips nous i sense ús previ.

7. Per a les instal·lacions de la modalitat Tipus 2, es consideraran objecte de suport les instal·lacions d'autoconsum, amb independència que el titular de la mateixa coincidisca o no amb el titular del punt de subministrament. En tot cas, l'entitat sol·licitant haurà de ser la titular de la instal·lació d'autoconsum.

8. S'aplicaran la resta de requisits que s'estableixen en l'article 5 i 26 de l'Ordre 5/2017, de 20 de febrer.



Article 4. Acumulació d'ajudes

1. L'import de les presents ajudes, entés com la subvenció bruta equivalent, en el cas de concurrència amb ajudes d'altres administracions públiques o ens públics o privats, no podrà ser en cap cas de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, supere el cost de les despeses subvencionades.



2. Les ajudes dirigides a donar suport a inversions de caràcter econòmic subjectes al règim de minimis podran acumular-se amb:

– Altres ajudes de minimis concedides d'acord amb el Reglament (UE) núm. 360/2012, de la Comissió, fins al límit màxim establit en aquest últim reglament.

– Altres ajudes de minimis concedides d'acord amb altres reglaments de minimis fins al límit màxim pertinent que s'estableix en l'article 3, apartat 2, del Reglament (UE) núm. 1407/2013, de 18 de desembre, de 2013.

– Altres ajudes d'estat per als mateixos costos subvencionables sempre que la suma d'aquestes no excedisca la intensitat d'ajuda o l'import d'ajudes superior corresponent fixat en les circumstàncies concretes de cada cas per un reglament d'exempció per categories o una decisió adoptats per la comissió.

3. El percentatge màxim finançable de la inversió podrà ser objecte de limitació i en cap cas arribarà al 100 % en aquells supòsits en què per al mateix projecte es dispose d'altres subvencions, ajudes, ingressos públics o privats o recursos addicionals.



Article 5. Característiques de l'ajuda reemborsable

1. L'ajuda reemborsable consistirà en la concessió d'un préstec bonificat en el seu tipus d'interés sobre els costos subvencionables dels projectes associats. Aquesta bonificació suposa una ajuda implícita equivalent a la diferència entre els interessos que es meritarien aplicant el tipus d'interés de referència i els interessos realment pagats; a l'efecte de la present resolució, aquesta ajuda es denomina: subvenció bruta equivalent.

2. Característiques del préstec bonificat:

a) Import màxim del préstec: 500.000 €.

b) Percentatge màxim finançable de la inversió: 100 % de la inversió.

c) Tipus d'interés: 0 %.

d) Comissions: sense comissions d'estudi ni obertura de l'operació.



e) Període màxim d'amortització del préstec: 10 anys.

f) Amortització del préstec: el termini màxim d'amortització serà de 120 mesos i les quotes d'amortització seran semestrals. La primera quota es farà efectiva el durant l'anualitat de 2019 i mai abans d'haver transcorregut sis mesos des del desemborsament del préstec.

g) Garanties: la garantia serà del 50 % de l'import del préstec, i es podrà constituir en metàl·lic o en forma d'aval financer prestat per entitats de crèdit o per societats de garantia recíproca. Haurà de cobrir el reintegrament del préstec, de la subvenció bruta equivalent, i de qualsevol despesa derivada de l'incompliment de les obligacions imposades a l'entitat beneficiària.

Estan exceptuades de l'obligació d'aportar garantia les entitats de naturalesa jurídica pública. En aquests casos l'IVACE serà considerat creditor preferent de l'entitat beneficiària per raó del préstec formalitzat, per la qual cosa els pagaments corresponents a amortització del principal, interessos de demora, o eventuals penalitzacions d'aquest, gaudiran de lloc preferent en l'ordre de prelació de pagaments, després de les despeses de personal, en el pla de disposició de fons de tresoreria de l'entitat beneficiària durant el període de vigència del contracte.



h) Ajust de la garantia: una vegada transcorreguda la meitat del període d'amortització del préstec, l'IVACE ajustarà d'ofici l'import de la garantia en relació amb la quantitat pendent de devolució per a mantindre el percentatge del 50 % més amunt indicat.

3. Intensitat màxima de l'ajuda

L'import de la subvenció bruta equivalent es calcularà aplicant la metodologia prevista en la comunicació de la comissió relativa a la revisió del mètode de fixació dels tipus de referència i d'actualització (2008/C14/02) i al tipus d'interés del mercat vigent en el moment de la concessió.

En les inversions de caràcter econòmic l'ajuda total de minimis concedida a una única empresa no serà superior a 200.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals. A l'efecte de la present convocatòria, s'entendrà per única empresa la definició establida en l'apartat 2 de l'article 2 del Reglament (CE) núm. 1407/2013 a les ajudes de minimis. Per a les empreses que realitzen per compte d'altri operacions de transport de mercaderies per carretera, caldrà ajustar-se als límits i a les condicions de l'article 3, apartats 2 i 3 d'aquesta disposició.



A l'efecte de valorar si se superen els imports màxims d'ajuda establits pel règim de minimis, es considerarà l'import de la subvenció bruta equivalent que serà notificat a l'entitat beneficiària.





Article 6. Entitats beneficiàries

1. Podran acollir-se a aquestes ajudes empreses –incloses empreses individuals– i ajuntaments, així com qualsevol entitat o persona jurídica, de naturalesa pública o privada, amb seu a la Comunitat Valenciana, a excepció de les comunitats de propietaris d'habitatges.



Les entitats beneficiàries hauran d'acreditar la capacitat tècnica i econòmica suficient per a dur a terme les actuacions susceptibles de suport.

Quan qui sol·licite l'ajuda tinga la condició d'empresari o empresària individual, només es donarà suport als projectes que estiguen associats al desenvolupament d'una activitat econòmica i el domicili social de l'activitat no estiga situat en un immoble que tinga o puga tindre ús residencial o d'habitatge.

En el cas d'empreses, addicionalment serà requisit per a ser beneficiària que siga viable econòmicament i financerament, i es considerarà que s'incompleix aquest requisit quan s'incórrega, almenys, en dos dels supòsits següents:

– Que tinga un patrimoni net negatiu en l'últim exercici tancat.



– Que tinga uns resultats negatius acumulats superiors al 50 % del patrimoni net, sense considerar les pèrdues en l'últim exercici tancat.



– Que l'empresa tinga pèrdues en l'últim any superiors al 35 % del patrimoni net a l'inici del mateix exercici.

Per a la seua comprovació es tindrà en compte la informació dels comptes financers de l'últim exercici tancat, segons el model disponible en l'adreça d'internet de l'IVACE http://www.ivace.es, «Documentació annexa», acompanyat d'una còpia dels comptes oficials presentats en el Registre Mercantil de l'últim exercici tancat.

No podran obtindre la condició d'empreses beneficiàries les empreses sol·licitants en què concórrega alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Així mateix, no podran ser empreses beneficiàries aquelles que tinguen els requisits per a estar sotmeses a un procediment concursal.

Les grans empreses només podran ser beneficiàries de les ajudes si estan en una situació comparable a una qualificació creditícia, almenys, de B-.

En el cas d'empreses que per la seua data de constitució –bé en l'exercici en curs, o en l'anterior– no hagen presentat encara comptes al Registre Mercantil, el model indicat en el paràgraf anterior haurà d'estar acompanyat d'un certificat o declaració emés per la mateixa empresa acreditatiu dels comptes de l'últim trimestre disponible.

2. Seran, així mateix, d'aplicació les condicions i els requisits previstos en els articles 4 i 25 de l'Ordre 5/2017, de 20 de febrer.



Article 7. Termini i forma de presentació de sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds serà des del dia següent al de la publicació de l'extracte de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) fins al 6 de juliol de 2018 a les 23:59.59 hores.

2. Les sol·licituds hauran de presentar-se abans de l'inici del projecte.

3. La tramitació del procediment serà electrònica. La presentació electrònica requerirà que l'entitat sol·licitant dispose de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat, bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), els dos emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, DNI electrònic, certificat de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre, així com els certificats reconeguts en la llista de confiança de prestadors de serveis de certificat establida a Espanya, publicada en la seu electrònica del Ministeri d'Energia, Turisme i Agenda Digital.



La sol·licitud es presentarà en el Registre Electrònic d'IVACE accessible a través de la pàgina web http://www.ivace.es.

4. La sol·licitud constarà de la documentació següent:

a) Imprés de sol·licitud d'ajuda, d'acord amb el model normalitzat disponible en http://www.ivace.es, en el qual s'inclouen les declaracions responsables relatives a les obligacions que li corresponen com a beneficiari de les ajudes.

b) Memòria tècnica d'acord amb el model normalitzat disponible en http://www.ivace.es. La memòria servirà de referent per a aplicar els criteris de valoració, d'ací que un defectuós o deficient ompliment, o la seua difícil comprensió, generarà una minusvaloració del projecte o, fins i tot, la denegació de la sol·licitud.

c) Documentació relativa a la personalitat de l'entitat sol·licitant: quan s'utilitze un sistema de firma avançada, la seua identitat s'entendrà ja acreditada mitjançant el mateix acte de la firma.

d) Acreditació de la representació legal del firmant.

e) Còpia d'un extracte o certificat bancari que justifique la titularitat del compte de cobrament de l'ajuda. La titularitat del compte haurà de correspondre a l'entitat sol·licitant.

f) Ubicació exacta del projecte, amb indicació de les coordenades UTM del projecte o instal·lació en l'apartat destinat per a això en la mateixa sol·licitud.

5. Addicionalment s'haurà de presentar la documentació següent:

a) Empreses i entitats privades sense ànim de lucre.

a.1. Quan siga una societat la inscripció de la qual en el Registre Mercantil siga obligatòria, l'IVACE obtindrà la informació relativa a la personalitat jurídica de l'empresa sol·licitant, si bé podrà requerir directament a aquesta la presentació d'algun document concret.

a.2. Quan es tracte de sol·licitants la inscripció dels quals en el Registre Mercantil no siga obligatòria, hauran de presentar còpia del poder de representació registrat del firmant de la sol·licitud o, si és el cas, document equivalent segons les prescripcions legals. Igualment hauran de presentar còpia del contracte/acta de constitució i estatuts vigents registrats.

a.3. En el cas d'empresaris o empresàries individuals, fitxa cadastral de l'immoble on s'executarà el projecte, en el qual es comprove que el seu ús principal no és el «residencial». Aquest document pot obtindre's en la Seu Electrònica del Cadastre (www.sedecatastro.gob.es).



b) Entitats de naturalesa jurídica pública.

b.1. En el cas que l'entitat no complisca l'objectiu d'estabilitat i/o regla de despesa d'acord amb el que disposa la Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera, presentarà un certificat emés per la intervenció o direcció general si és el cas, que acredite que ha aprovat el corresponent pla economicofinancer.



b.2. Si és el cas, el certificat emés per la intervenció local que acredite que l'entitat sol·licitant no està sotmesa en cap de les prohibicions establides en la normativa d'endeutament per a apel·lar al crèdit a llarg termini prevista en els articles 48 i següents del text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat per Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, i en la disposició final trenta-una de la Llei 17/2012, de 27 de desembre, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2013, així com en aplicació d'una altra normativa que poguera afectar el règim d'endeutament de les entitats locals, o, si és el cas, acreditació que l'entitat ha sol·licitat la corresponent autorització preceptiva de l'òrgan que exercisca la tutela financera; en aquest cas, la concessió de l'ajuda s'efectuarà condicionada a la corresponent autorització.



b.3. Certificat expedit per la persona que ostente la secretaria, intervenció o direcció general corresponent en el qual es faça constar que l'entitat de naturalesa jurídica pública sol·licitant disposa del finançament de la part del projecte no finançada per la present convocatòria; en cas d'impossibilitat d'acreditar aquest aspecte en el moment de la sol·licitud, s'expedirà un certificat bé de la persona que ostente la secretaria de l'ajuntament de resolució de l'alcaldia que acredite el compromís de l'ajuntament, bé de la persona que ostente la direcció general de l'entitat de naturalesa jurídica pública, que acredite el compromís de l'entitat a tramitar la corresponent modificació pressupostària a l'efecte d'incloure en el pressupost la partida/partides que reflectisquen el finançament objecte de la present convocatòria i de l'acreditació fefaent als quinze dies comptadors des de la recepció de la notificació de concessió, si és el cas.

c) Documentació complementària de caràcter general per a totes les entitats sol·licitants.

c.1. La presentació de la sol·licitud comportarà l'autorització de l'entitat sol·licitant, excepte manifestació en contra, que l'IVACE obtinga directament les dades relatives a la seua identitat, la situació quant al compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social i per a comprovar o completar les dades necessàries per a la sol·licitud de l'ajuda consultant tant els arxius propis de l'IVACE com els d'altres administracions, tot això sense perjuí que l'IVACE puga sol·licitar el seu aclariment o esmena en el cas que la informació obtinguda presentara alguna incidència. A falta d'autorització l'empresa o l'entitat sol·licitant haurà d'aportar els certificats acreditatius del compliment de les seues obligacions fiscals i amb la Seguretat Social En el cas que el sol·licitant siga una entitat o organisme públic es podrà substituir la presentació dels citats certificats per una declaració responsable sobre el compliment de les dites obligacions, en virtut del que establix l''article 24.6 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, relatiu a la simplificació de l'acreditació del compliment d'obligacions tributàries i amb la Seguretat Social



c.2. Quan l'import d'una despesa subvencionable supere, IVA exclòs, la quantia de 39.999,99 euros en el supòsit de cost per execució d'obra, o de 14.999,99 euros en el supòsit de subministrament de béns d'equip o prestació de serveis per empreses de consultoria o assistència tècnica, l'entitat sol·licitant de l'ajuda haurà d'aportar també justificació d'haver sol·licitat, com a mínim, tres ofertes de diferents empreses proveïdores -sense vinculació entre aquestes– llevat que per les especials característiques de les despeses subvencionables no hi haja en el mercat suficient nombre d'entitats que el subministren o presten, i així es faça constar en un informe firmat per la representació legal que haurà de contindre, almenys:

– Quines van ser les característiques de les despeses que van fer impossible la localització d'un mínim de tres ofertes.

– Una explicació de com es va realitzar la recerca d'empreses proveïdores.

Aquest informe no serà admés com a justificant de la no presentació de 3 ofertes si el seu argument es basa en:

· Les característiques de l'empresa proveïdora.

· Les característiques genèriques del bé o servei.

· Les característiques genèriques de l'empresa o entitat beneficiària.

Així mateix, hauran d'adjuntar un annex a l'informe que documente com s'ha realitzat la recerca de proveïdores del bé o servei.

La selecció de les ofertes haurà de realitzar-se entre empreses de les quals, almenys, dues d'aquestes no siguen empreses associades a l'entitat beneficiària i integrants de la seua junta directiva o consell d'administració, ni ostenten drets de vot superiors al 50 %. La petició d'ofertes procurarà documentar-se de forma escrita. Les ofertes hauran d'estar suficientment detallades, especificant els treballs que s'hagen de realitzar i el seu preu. En tot cas, les ofertes han de contindre les dades que permeten la correcta identificació de l'empresa oferent (CIF, nom, adreça, telèfon, persona de contacte), data d'emissió i logotip corporatiu o segell d'aquesta. L'elecció entre les ofertes presentades haurà de recaure en la més econòmica, i es justificarà en un informe l'elecció en un altre sentit.

Les tres ofertes hauran d'haver-se sol·licitat amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació del servei o l'entrega del bé. Únicament quedaran excloses del compliment d'aquest requisit aquelles entitats públiques que liciten l'actuació subvencionada pel procediment obert d'acord amb la legislació en matèria de contractes administratius en vigor.

c.3. Proposta de condicions tecnicoeconòmiques per al punt d'accés i connexió emés per la companyia elèctrica distribuïdora.

c.4. Instrument ambiental a què estiga sotmesa l'activitat o les instal·lacions en què l'entitat sol·licitant executarà el projecte. En cas d'estar exempta, s'haurà d'aportar documentació que acredite aquesta circumstància.

c.5. Declaració responsable referent a totes les ajudes, subvencions, ingressos o recursos procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, per als mateixos costos subvencionables que els previstos en la present convocatòria.

Les entitats sol·licitants d'ajudes dirigides a inversions econòmiques hauran de declarar, a més, totes les ajudes de minimis concedides per aquesta o una altra administració (independentment si aquestes són per als mateixos costos subvencionables que els previstos per la present convocatòria com per a qualsevol altre) durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs que estiguen subjectes al Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis o a altres reglaments de minimis.

Aquesta declaració responsable haurà de ser omplida en l'apartat destinat per a això en la mateixa sol·licitud.

c.6. Declaració responsable de no estar sotmesa l'entitat beneficiària en cap de les prohibicions de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, per a poder obtindre la condició d'entitat beneficiària de subvencions, de no disposar dels requisits per a estar sotmés a un procediment concursal i en el cas de les entitats beneficiàries que tinguen la consideració de gran empresa, que aquestes estiguen en una situació comparable a una qualificació creditícia, almenys, de B-. Aquesta declaració responsable haurà de ser omplida en l'apartat destinat per a això en la pròpia sol·licitud.



c.7. Quan les actuacions objecte d'ajuda requerisquen, -d'acord amb la normativa vigent-, projecte tècnic subscrit per personal tècnic competent, l'entitat sol·licitant haurà de presentar el projecte esmentat. Els projectes tècnics que, d'acord amb la normativa vigent, hagen de ser redactats i firmats per personal tècnic titulat competent i es presenten sense el visat del col·legi professional corresponent, s'hauran d'acompanyar d'una declaració responsable d'aquest personal, segons el model disponible en el web http://www.ivace.es.

c.8. Les entitats que sol·liciten aquestes ajudes hauran de presentar declaració responsable, implementada en l'apartat destinat per a això en la mateixa sol·licitud, sobre el compliment de la normativa i integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, l'exempció d'aquesta obligació, en els termes establits en el Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat.

c.9. Còpia de l'última factura disponible del punt de subministrament elèctric sobre el qual es durà a terme la instal·lació d'autoconsum.

La correcta presentació d'aquests documents serà condició indispensable per a l'obtenció de l'ajuda.

5. Quan la sol·licitud no dispose dels requisits exigits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o no s'acompanye de la documentació que d'acord amb aquesta convocatòria siga exigible, es requerirà l'entitat sol·licitant perquè -en el termini de 10 dies hàbils des de l'endemà de la recepció del requeriment– esmene la falta o adjunte els documents preceptius, amb advertència que si no fera se'l considerarà que desisteix de la seua sol·licitud, amb resolució prèvia dictada en els termes que preveu la legislació administrativa.

6. Els requeriments es realitzaran per mitjans electrònics i s'entendran practicats o rebutjats en els termes que s'assenyalen en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest sentit, si transcorren deu dies naturals sense que s'accedisca al contingut del requeriment, s'entendrà que la notificació ha sigut rebutjada i es tindrà per realitzat el tràmit de la notificació.

7. La presentació de la sol·licitud portarà implícita l'acceptació de les bases, inclòs el que disposa aquesta convocatòria.

8. Es podran executar els projectes una vegada presentada la sol·licitud, sense esperar que la concessió de l'ajuda es produïsca i sense que això prejutge la decisió que finalment s'adopte.

9. El sistema de control que l'IVACE aplicarà en relació amb les declaracions responsables presentades serà per mostratge, d'acord amb el que estableix l'article 6.4 del Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell.

10. Es delega en les persones que ostenten la direcció de l'àrea o, si és el cas, departament o servei competent per a gestionar la convocatòria, la resolució de les incidències produïdes amb anterioritat a la concessió, en especial les referides a desistiments, canvi de sol·licitant i/o canvi de projecte.



Article 8. Instrucció i avaluació de sol·licituds

1. L'òrgan instructor del procediment de concessió d'ajudes serà la Unitat IVACE Energia.

2. El procediment de concessió de subvencions regulades en la present resolució serà el de concurrència competitiva d'acord amb el que estableix l'article 165 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i en l'article 22 de la Llei 38/2003, general de subvencions; així, la concessió de l'ajudes es realitzarà mitjançant la comparació de les sol·licituds presentades, a les quals s'aplicaran els criteris de valoració que es detallen en el següent article i s'establirà una prelació segons la puntuació obtinguda respectant els límits pressupostaris disponibles.

L'òrgan instructor verificarà de cada sol·licitant i dels projectes presentats el compliment dels requisits exigits en la convocatòria, i en cas de resultar d'acord amb aquesta, procedirà a l'anàlisi dels projectes presentats i a l'aplicació dels criteris de valoració del programa, i es desestimaran aquells projectes presentats per sol·licitants que no complisquen els requisits exigits en aquesta convocatòria.



L'òrgan instructor podrà requerir de l'entitat sol·licitant l'aportació addicional de qualssevol altres documents, informes o dades complementàries que estime necessaris per a resoldre sobre la sol·licitud presentada.



Article 9. Criteris de valoració de sol·licituds

Les sol·licituds presentades es valoraran sobre un màxim de 100 punts, segons els criteris que s'indiquen en els apartats següents. En qualsevol cas, perquè un projecte puga ser aprovat, haurà d'obtindre una puntuació global mínima de 35 punts sobre el conjunt dels apartats 1, 2 i 3.

1. Característiques del projecte (màxim 60 punts).

a) Qualitat tècnica de la memòria.

Entre 0 i 15 punts, s'assignarà major puntuació a les sol·licituds presentades amb un major grau de definició i claredat dels objectius del projecte, així com la maduresa de la proposta.

b) Viabilitat econòmica del projecte.

Entre 0 i 5 punts, s'assignarà major puntuació a les inversions la rendibilitat retorn de les quals siga en un nombre més gran d'anys, davant de les quals la rendibilitat resulta més ràpid.

c) Sector i tipus d'aplicació.

Entre 0 i 10 punts, s'assignarà major puntuació a les entitats beneficiàries de naturalesa pública davant de les de naturalesa jurídica privada i dins d'aquestes últimes a les més xicotet davant de les més gran.



d) Potència instal·lada.

Entre 0 i 10 punts, s'assignarà major puntuació a les instal·lacions de menor potència davant de les de major potència.

e) Producció energètica.

Entre 1 i 5 punts, s'assignarà major puntuació a les instal·lacions de major rendiment energètic davant de les de menor.

g) Grau d'innovació tecnològica.

Entre 0 i 5 punts, s'assignarà major puntuació a les instal·lacions que presenten major grau d'innovació.

h) Tecnologia d'autoconsum de la instal·lació.

Entre 5 i 10 punts, s'assignarà major puntuació a les instal·lacions la font d'energia de les quals és biomassa o biogàs davant de la fotovoltaica o eòlica.

2. Impacte del projecte en l'economia de la Comunitat Valenciana (màxim 20 punts).

a) Inversió associada en relació al balanç de l'empresa.

Entre 1 i 10 punts, s'assignarà major puntuació a les instal·lacions la inversió de les quals associada siga major respecte al balanç de l'any anterior.

b) Ubicació del projecte.

Entre 1 i 5 punts, s'assignarà major puntuació als projectes instal·lats en municipis de menys de 20.000 habitants davant dels de major població.

c) Equips principals fabricats en la Unió Europea.

Entre 0 i 5 punts, s'assignarà major puntuació als projectes els equips principals dels quals estiguen fabricats en la Unió Europea.

3. Solvència econòmica de l'empresa (màxim 20 punts).

Ràtios econòmics de l'empresa

Entre 0 i 20 punts, s'assignarà major puntuació a les empreses més solvents.



Article 10. Comissió d'avaluació i concessió de les ajudes

1. Després dels actes d'instrucció i l'aplicació dels criteris de valoració realitzats per l'òrgan instructor, la preavaluació resultant serà sotmesa a una comissió d'avaluació prevista en l'article 10 de l'Ordre 5/2017, de 20 de febrer.

Si bé la convocatòria fixa una puntuació mínima que hauran d'obtindre els projectes per a ser avaluats positivament, la comissió podrà -quan el nombre de sol·licituds que superen aquest llindar mínim no permeta concedir l'import màxim del préstec, o el percentatge màxim finançable de la inversió en funció del pressupost disponible– mantindre el 100 % d'import de préstec, i s'ajustarà per a això la nota de tall a l'alça, de manera que s'equilibre el pressupost disponible amb l'import total de les sol·licituds que han superat el llindar mínim, o bé:



– reduir uniformement per a tots els projectes el percentatge finançable de la inversió a fi d'arribar a un nombre més gran de beneficiaris,



– reduir l'import màxim del préstec a concedir en la quantia que s'estime adequada i establir un valor que permeta arribar a un nombre més gran de beneficiaris, o bé,

– una combinació de les anteriors alternatives.

En cas d'empat s'utilitzaran els criteris previstos en l'Ordre 5/2017, de 20 de febrer.

2. De les reunions de la comissió s'elevarà l'acta –amb la proposta d'adjudicació en aquesta continguda– a la Presidència de l'IVACE.

3. Vista la proposta continguda en l'acta de la comissió, la Presidència de l'IVACE resoldrà sobre l'adjudicació del préstec, i es fixarà expressament la quantia i el termini d'amortització, i s'incorporarà, si és el cas, les condicions i obligacions a què s'haja de subjectar l'entitat beneficiària.

4. La resolució de concessió es notificarà de forma individualitzada a cada entitat beneficiària de forma telemàtica.

5. La resolució de concessió podrà incloure una relació ordenada de totes les sol·licituds que no hagen sigut estimades per sobrepassar-se la quantia màxima del crèdit fixat en la convocatòria, amb indicació de la puntuació obtinguda per cada una d'aquestes perquè, en cas d'augment per generació pressupostari o alliberament de crèdit, puguen ser ateses per ordre de puntuació.

6. L'adjudicació de les ajudes es publicarà a través de la Base de Dades Nacionals de Subvencions i podrà consultar-se en http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index, en compliment del que s'ha establit en Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, sobre publicitat de les subvencions concedides.



Article 11. Desemborsament del préstec a les entitats beneficiàries

1. Junt amb la comunicació a les entitats beneficiàries de la resolució de concessió, l'IVACE remetrà un document específic amb les condicions del préstec -inclòs el pla de venciments, la subvenció bruta equivalent i el termini màxim per a la presentació de la garantia– que haurà de ser acceptat, firmat i remés per l'entitat en la data límit indicada en la comunicació.

2. Una vegada validat l'import i contingut de la garantia, l'IVACE realitzarà el desemborsament del préstec en el compte bancari indicat per l'entitat beneficiària, i aquesta estarà obligada a justificar l'execució del projecte.

En el cas que els beneficiaris siguen entitats de naturalesa jurídica pública, perquè l'IVACE faça efectiu el desemborsament del préstec bastarà l'acceptació, firma i remissió del document d'acceptació en la data límit indicada en la comunicació de concessió, sense necessitat aportar garantia.

3. Si no s'han acceptat les condicions establides en el document esmentat o no haver presentat la garantía quan siga obligatòria, el préstec concedit serà revocat en la seua totalitat. L'import podrà destinar-se a les sol·licituds que no hagen sigut estimades en l'ordre de puntuació establit.



Article 12. Amortització del préstec

1. L'entitat beneficiària iniciarà l'amortització del préstec en els terminis i les condicions acceptades i segons el que disposa l'article 5 de la present resolució, si bé -una vegada transcorreguda la meitat del termini d'amortització del préstec– podrà sol·licitar la cancel·lació anticipada de la totalitat del préstec sense que això supose cap tipus de penalització ni imposició de comissions.

2. Una vegada transcorreguda la meitat del període d'amortització del préstec, l'IVACE ajustarà d'ofici l'import de la garantia en relació amb la quantitat pendent de devolució per a mantindre el percentatge del 50 %.

3. L'incompliment de les condicions de devolució del préstec generarà l'obligació de tornar les quantitats no reemborsades, el percentatge de la subvenció bruta equivalent que corresponga i meritarà l'interés de demora previst en la Llei general de subvencions des del moment de desemborsament del préstec. En cas de no devolució del préstec, l'IVACE podrà executar la garantia depositada.



Article 13. Obligacions de les entitats beneficiàries

Sense perjuí del que estableix l'article 12 de l'Ordre 5/2017 de 20 de febrer, seran obligacions de l'entitat beneficiària:

a) Realitzar el projecte objecte d'ajuda i acreditar la seua realització en un termini no inferior a 8 mesos des de la seua adjudicació i en la forma fixada en la notificació de l'ajuda i en les instruccions de justificació aprovades per la Direcció General de l'IVACE, que serà publicades en la pàgina web http://www.ivace.es. L'entitat beneficiària haurà de realitzar el projecte objecte d'ajuda en la forma descrita en la memòria presentada junt amb la sol·licitud normalitzada, i de manera que es complisca la finalitat de les ajudes, respectant els costos subvencionables indicats en la notificació de concessió. L'execució del projecte haurà de respectar, en qualsevol cas, el calendari marcat en la memòria inicial o en les seues reformulacions posteriors.

Qualsevol modificació del projecte haurà de tindre l'aprovació prèvia de l'IVACE, sol·licitada i justificada per escrit fins a un mes natural abans de la finalització del termini de justificació del projecte, i no podrà suposar en cap cas una alteració del contingut essencial del projecte o d'algun dels aspectes que van ser tinguts en compte per a la seua valoració.

b) Devolució del préstec. L'entitat beneficiària haurà de subjectar-se als terminis i a les condicions de devolució del préstec establit en l'article 5.2 de la present resolució i en l'escrit d'acceptació de condicions subscrit prèviament al seu desemborsament.

c) Respondre de la veracitat dels documents aportats.

d) Actualitzar la documentació presentada que haguera tingut alguna modificació o la vigència de la qual haguera finalitzat, i comunicar altres ajudes, subvencions, ingressos o recursos procedents de qualssevol administració o ens públic o privat que haguera obtingut o sol·licitat per als mateixos costos subvencionables.

e) Complir les obligacions fiscals i amb la Seguretat Social de manera que quede acreditada aquesta circumstància en el moment previ a l'atorgament de l'ajuda i al del reconeixement de l'obligació per l'IVACE, en els termes establits en la normativa vigent en la matèria.



f) Disposar de llibres comptables i registres diligenciats i la resta de documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació local, així com els estats comptables.

g) Respondre que les actuacions objecte d'ajuda estiguen realitzades per empreses instal·ladores que complisquen els requisits establits reglamentàriament.

h) Els projectes i les instal·lacions es realitzaran complint els reglaments i normatives que els siguen aplicables i disposaran de les llicències i autoritzacions administratives corresponents.

i) Respectar en els projectes els principis següents:

– Les inversions finançades hauran de mantindre's inalterables durant els deu anys següents al desemborsament del préstec.

– Els resultats del projecte hauran de mantindre's en el territori de la Comunitat Valenciana.

– L'execució dels projectes no haurà de vulnerar en cap cas el principi de no discriminació per raó de sexe, raça, origen ètnic, religió, conviccions, minusvalideses, edat o orientació sexual, i hauran de facilitar, o, almenys no impedir, l'accessibilitat per a les persones discapacitades.



j) Inserir en el material divulgatiu relacionat amb la difusió del projecte el logotip de l'IVACE disponible en http://www.ivace.es.

k) En el cas d'ajuntaments, estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant de la Sindicatura de Comptes.

l) Aportar un informe anual relatiu a la generació d'energia elèctrica de caràcter renovable de la instal·lació d'autoconsum, així com el grau de cobertura mensual/anual i percentatge d'autoconsum aconseguit en la instal·lació objecte de la present ajuda, a requeriment de l'IVACE.



m) Conservar, durant un termini de cinc anys a partir de la data de justificació de les inversions, els documents de la realització del projecte o activitat, i els relacionats amb les despeses i pagaments i amb les auditories corresponents, ja que puguen ser objecte de comprovació i control.

En aquest sentit, els documents es conservaran o bé en forma d'originals o de còpies compulsades d'originals, o bé en suports de dades comunament acceptats, en especial versions electròniques de documents originals o documents existents únicament en versió electrònica. Els documents es conservaran en una forma que permeta la identificació dels interessats durant el període necessari per als fins per als quals es van recollir les dades o per als quals es tracten ulteriorment. Quan els documents només existisquen en versió electrònica, els sistemes informàtics utilitzats compliran normes de seguretat acceptades que garantisquen que els documents conservats s'ajusten als requisits legals nacionals i són fiables a l'efecte d'auditoria.

n) Les entitats beneficiàries que reben subvencions o ajudes, pel període d'un any, per imports superiors a 100.000 euros –o quan, almenys, el 40 % del total dels seus ingressos anuals tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública i arriben, com a mínim, a la quantitat de 5.000 euros– o a 10.000 euros, hauran de complir les exigències establides respectivament en l'article 3, apartat 1.b i 2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana per a aquests supòsits.

o) En qualsevol moment de la vigència de l'expedient, l'entitat beneficiària haurà d'actualitzar la documentació presentada que haguera tingut alguna modificació i comunicar altres ajudes públiques o privades que haguera obtingut o sol·licitat després de la data de presentació de la sol·licitud.



Article 14. Termini per a la realització i documentació justificativa de les inversions

1. Amb caràcter general, les entitats beneficiàries hauran d'acreditar la realització de l'actuació objecte de l'ajuda en la forma fixada en la notificació de concessió de l'ajuda i en les instruccions de justificació d'ajudes amb data límit 27 de setembre de 2019, llevat que per circumstàncies concurrents es determine un termini major en la resolució de concessió de l'ajuda, per a la qual cosa es tindran en compte les dates de planificació de projecte indicades en el moment de la sol·licitud.



2. A l'efecte d'acreditar la realització de l'actuació objecte d'ajuda, les entitats beneficiàries hauran de presentar:

a) Justificants de despesa, presentant factures que hauran de complir el que disposa el reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, aprovat pel Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, i la resta de normativa vigent.

b) Justificants de pagament, sent vàlids els pagaments mitjançant entitat financera, aportant còpia de l'extracte bancari junt amb còpia del xec nominatiu o de l'ordre de transferència que acredite que el destinatari del pagament coincideix amb l'emissor de la factura.

– No podran ser subvencionats les despeses que siguen finançades mitjançant mecanismes d'arrendament financer, lísing, rènting o semblants, ni aquelles accions finançades per tercers, mitjançant convenis o contractes en què la propietat dels béns objecte de l'acció no pertanga al beneficiari dins del període subvencionable.



– No es consideraran vàlids els pagaments en efectiu ni els ingressos bancaris per caixa.

– Només es consideraran vàlids els justificants de pagament que facen referència al sol·licitant de l'ajuda. En el cas de transferències bancàries, en el compte d'origen haurà de constar com a titular l'entitat beneficiària de l'ajuda.

– No s'acceptaran aquells documents de pagament que, fins i tot sent de conformitat amb els requisits formals assenyalats anteriorment, no permeten identificar clarament a quines factures estan vinculats.

– No s'acceptaran els pagaments efectuats a través de modalitats de finançament que suposen la transferència directa de fons des de l'entitat financera a l'empresa emissora de la factura.

– Els justificants de despesa (factures) presentades hauran d'estar pagades en la seua totalitat, incloent-hi els seus tributs corresponents, amb anterioritat a la finalització del termini de justificació. Aquest requisit s'aplicarà amb independència del percentatge d'imputació d'una despesa al projecte. No seran considerades vàlides les factures que només estiguen pagades de forma parcial.

d) Per a instal·lacions del tipus 1: inscripció en el Registre Administratiu d'Autoconsum d'Energia Elèctrica dependent del Ministeri d'Energia, Turisme i Agenda Digital o equivalent.

e) Per a instal·lacions tipus 2: inscripció en el Registre Administratiu d'Autoconsum d'Energia Elèctrica o equivalent i inscripció en Registre Administratiu d'Instal·lacions de Producció d'Energia Elèctrica (secció 2a), dependents del Ministeri d'Energia, Turisme i Agenda Digital.

f) Acreditació de garanties. S'hauran d'acreditar les garanties mínimes exigides d'acord amb el que estableix l'article 3 de la present resolució.

g) Contracte de manteniment (preventiu i correctiu) per un període mínim de tres anys, firmat i segellat per l'empresa instal·ladora i sol·licitant.

h) Fotografies del projecte subvencionat.

i) Declaració responsable d'altres ajudes públiques o privades que hagueren obtingut o sol·licitat d'aquesta o una altra administració o ens públic o privat, per al finançament dels costos subvencionables del projecte objecte de sol·licitud d'ajuda per aquesta convocatòria. Les entitats beneficiàries d'ajudes destinades a projectes d'inversions econòmiques hauran de comunicar, a més, a l'IVACE altres ajudes subjectes al règim de minimis (independentment dels costos subvencionables per als quals van ser concedides).

j) Les entitats beneficiàries d'ajudes no subjectes a l'article 107.1 del TFUE que duguen a terme activitats econòmiques i no econòmiques, hauran d'acreditar documentalment que l'ajuda sol·licitada s'ha imputat a la part de la seua activitat no econòmica.

3. Quan la beneficiària siga una entitat de naturalesa jurídica pública hauran de presentar un certificat de la persona que ostente la secretaria o intervenció de l'entitat que el procediment de contractació utilitzat ha respectat la normativa vigent, fent referència a la norma aplicada, el procediment utilitzat, la justificació d'aquest, les dades relatives a la publicació, si és el cas, i el número/codi de l'expedient de contractació. L'entitat compatibilitzarà i aplicarà simultàniament el contingut de la legislació en vigor en matèria de contractes administratius.





Article 15. Resolució d'incidències

1. L'alteració d'algunes de les característiques del projecte el finançament del qual haja sigut aprovat, l'incompliment de condicions i terminis establits en la resolució, l'execució parcial de la inversió, la insuficient justificació de les despeses efectivament realitzades i la concessió després de la presentació de la sol·licitud d'altres ajudes públiques o privades, que en el seu conjunt excedisquen dels límits establits, podrà donar lloc a la minoració de l'ajuda concedida. Aquests criteris seran d'aplicació per a determinar la quantitat que finalment haja de percebre l'entitat beneficiària i hauran de respondre al principi de proporcionalitat.

2. L'incompliment per l'entitat beneficiària de qualsevol dels requisits, condicions i la resta de circumstàncies que van donar lloc a l'atorgament del finançament, la variació de la finalitat de l'actuació o la falta de justificació de la realització del projecte, podrà donar lloc al desistiment sense efectes de la concessió i l'obligació de reintegrar les corresponents quantitats indegudament percebudes -inclosa la subvenció bruta equivalent– i els interessos de demora des del moment de pagament d'aquesta basant-se en el que disposa el títol II de Llei 38/2003, general de subvencions i en capítol III, del títol X, de la Llei1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions. De conformitat amb aquesta normativa, l'incompliment de l'obligació de reintegrament tindrà entre altres efectes la impossibilitat de ser empresa beneficiària en successives convocatòries, sempre que estiga en període executiu.

3. En el cas que el cost efectiu de la instal·lació resulte inferior al préstec concedit, l'entitat beneficiària haurà de reintegrar la diferència entre el préstec concedit i el cost efectiu de la instal·lació, i es procedirà des de l'IVACE a un nou càlcul de les quotes d'amortització.



4. Es delega en les persones que ostenten les direccions d'àrea –o si és el cas, departament o servei– de l'IVACE competents per a la gestió de les ajudes, la resolució d'incidències que es produïsquen després de la concessió, sense que en cap cas puguen suposar una modificació de la baremació efectuada per a l'adjudicació, en concret les referides a renúncies, canvis de beneficiari, possibles pròrrogues per a l'execució i/o justificació d'aquest, canvi de projecte i possibles compensacions entre costos; la resolució relativa a les possibles minoracions o revocacions de les subvencions concedides es delega en la Direcció General de l'IVACE.



Article 16. Recursos

Contra aquest acte, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se en el termini d'un mes recurs potestatiu de reposició davant del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, de conformitat amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé en el termini de dos mesos recurs contenciós-administratiu, davant de la Sala del Contenciós Administratiu del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que preveuen els articles 10 i concordants de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjuí que puga interposar-se qualsevol altre recurs que es crega oportú.





DISPOSICIONS FINALS



Primera

Es faculta la Direcció General de l'IVACE per a dictar les resolucions necessàries per al desplegament, eficàcia i execució d'aquesta convocatòria.



Segona

La present resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).



València, 3 de maig de 2018.– El president de l'IVACE: Rafael Climent González.

Mapa web