Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 4 de juny de 2018, de la directora general d'Indústria i Energia, per la qual es resol la concessió de les sol·licituds de subvenció corresponents a la convocatòria de 26 de desembre de 2017, d'ajudes en matèria d'industrialització per a associacions dels sectors del calçat, ceràmic, metall-mecànic, tèxtil, joguet, marbre, fusta-moble i il·luminació, químic, automoció i plàstic de la Comunitat Valenciana, dins de la primera fase d'implantació del Pla estratègic de la indústria valenciana. [2018/5556]

(DOGV núm. 8312 de 07.06.2018) Ref. Base de dades 005641/2018


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball
    Grup temàtic: Ajudes
    Matèries: Indústria i energia



Atenent la Resolució de 26 de desembre de 2017 (DOGV 28.12.2017), de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'efectua la convocatòria anticipada, per a l'exercici 2018, de les ajudes en matèria d'industrialització per a associacions empresarials industrials dels sectors del calçat, ceràmic, metall-mecànic, tèxtil, joguet, marbre, fusta-moble i il·luminació, químic, automoció i plàstic de la Comunitat Valenciana, dins de la primera fase d'implantació del Pla estratègic de la indústria valenciana.



Tenint en compte la Resolució 9 de gener de 2018, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual es modifica la resolució anterior.

Considerant la Resolució de 4 de maig de 2018, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual es declara la redistribució definitiva per sectors dels crèdits distribuïts estimativament en la convocatòria.

Considerant que aquesta convocatòria queda sotmesa a més a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i al Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el seu Reglament sobre el procediment per a la concessió de subvencions.

Considerant que les ajudes que es concedeixen a través de la present resolució tenen la consideració d'ajudes de minimis regulades en el Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE L352/1, de 24 de desembre), de manera que, en tot cas, l'import de les esmentades ajudes no podrà fer que l'import total de les ajudes de minimis que reba aquesta entitat durant el període de tres exercicis fiscals siga superior al límit de 200.000 euros.

Vista la proposta de resolució motivada, formulada per la comissió tècnica instructora, de conformitat amb el que es disposa en el punt tretzé de la resolució de convocatòria.

En aplicació del que es disposa en l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, en el Decret 157/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, i la delegació de competències establida en l'article 12 de l'Ordre de 22/2016, on es delega en la persona titular de la Direcció General d'Indústria i Energia la competència per a resoldre la concessió o denegació de les ajudes al fet al qual es refereix aquesta convocatòria, resolc:





Primer

Concedir les subvencions, amb càrrec a la línia de subvenció S0360 del capítol VII, del programa 722.20, Política industrial, del pressupost de la Generalitat per a 2018, a les entitats sol·licitants que es detallen en l'annex I d'aquesta resolució, per les quanties d'ajuda, per a les actuacions especificades en les seues memòries, i conformement a la despesa a justificar que es detalla, i amb les condicions que s'estableixen en la present resolució de concessió, en la convocatòria respectiva i en les bases reguladores d'aquestes.



Segon

Les entitats beneficiàries d'aquestes ajudes hauran de complir totes les obligacions establides en la Llei 38/2003, general de subvencions, així com en l'Ordre 22/2016, de 27 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les ajudes en matèria d'industrialització.

En qualsevol moment de la vigència de l'expedient, les entitats sol·licitants han d'actualitzar la documentació presentada que haja patit alguna modificació. Especialment han de comunicar els canvis en la representació, raó social o adreça de correu electrònic de l'entitat quan es produïsquen. Es consideren practicades correctament les notificacions anteriors a la data de comunicació d'aquestes variacions a l'Administració, que s'hagen adreçat a la persona representant o a l'adreça de correu electrònic que figure inicialment en l'expedient.





Tercer

Només es consideren despeses subvencionables les que satisfacen el que s'estableix en l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que hagen sigut efectivament pagades entre l'1 de gener de 2018 i la finalització del període de justificació, i s'enquadren en alguna de les categories:

a) Col·laboracions externes, serveis tècnics, serveis professionals i serveis d'informació i difusió que calga per al desenvolupament del projecte. No s'admeten despeses de personal propi de les associacions. En els projectes de participació en certàmens s'admetran les despeses vinculades a l'organització i/o participació en el certamen o activitat de promoció exterior, excepte el lloguer de l'espai, en estar expressament exclòs aquest cost en les bases reguladores.

b) Despeses d'auditoria per a l'elaboració de l'informe de revisió del compte justificatiu de la subvenció per una entitat auditora externa inscrita en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes, fins a un import màxim de 600 euros, IVA exclòs, per sol·licitud.

Només es poden subvencionar les despeses de les actuacions que beneficien empreses industrials amb centre productiu en la Comunitat Valenciana. Quan les actuacions beneficien empreses no industrials o amb centre productiu fora de la Comunitat Valenciana, només es consideraran subvencionables els costos que puguen imputar-se proporcionalment a empreses industrials en la Comunitat Valenciana, i en aquest cas, l'entitat sol·licitant ha de justificar i acreditar la proporció imputable a aqueixes empreses.

No es poden subvencionar les despeses que s'hagen fet repercutir totalment o parcialment a les empreses beneficiades per l'actuació subvencionable, i l'entitat sol·licitant hauria de presentar una declaració responsable en aquest sentit.

Els costos associats als projectes subvencionats per la present convocatòria no poden rebre simultàniament ajudes públiques d'altres convocatòries procedents d'aquesta o d'una altra Administració.

Només poden considerar-se subvencionables aquelles despeses que, de manera indubtable, responguen a la naturalesa del projecte a subvencionar i resulten estrictament necessàries, basant-se en la descripció de les actuacions aportada en la memòria.

Els costos, per a ser considerats subvencionables, han de tindre un nivell de desglossament suficient per a valorar-ne l'adequació a l'activitat a la qual s'associen. Els conceptes amb un desglossament deficient podran ser considerats com no subvencionables.

La justificació a l'entitat auditora dels costos subvencionables es fa mitjançant la presentació de les factures o documents comptables de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa i l'acreditació del seu pagament. L'acreditació del pagament s'ha de fer amb la següent documentació:

a) Transferència bancària: còpia del resguard de la transferència en el qual figure el número de factura o, en defecte d'això, el concepte abonat i còpia del càrrec en compte corresponent.

b) Xecs i pagarés: còpia del xec o pagaré signat i còpia de l'extracte bancari del càrrec en compte corresponent. No s'admeten xecs al portador.

c) Efectes mercantils garantits: còpia compulsada del document i l'acreditació del pagament de l'efecte per l'entitat que l'haguera realitzat.

d) No s'admetran pagaments en metàl·lic ni pagaments per finestreta d'entitats de crèdit.

No s'acceptaran operacions amb persones o entitats vinculades a l'entitat beneficiaria, entenent-se com a tals aquelles en les quals concórrega alguna de les circumstàncies explicades en el punt 2 de l'article 68 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

En cap cas s'han de considerar despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació.





Quart

Les entitats beneficiàries han de presentar la documentació justificativa de les actuacions subvencionades fins al 31 d'octubre de 2018 de forma telemàtica d'acord amb el punt huité de la convocatòria.



La documentació justificativa que ha de presentar-se de conformitat amb el que es disposa en l'article 14 de l'Ordre 22/2016, de 27 d'octubre és la següent:

a) Informe d'una empresa auditora de comptes inscrita com a exercent en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes dependent de l'Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes, amb el contingut establit en l'article 14, punts 5, 6 i 7, de l'Ordre 22/2016, de 27 d'octubre, signat electrònicament.

b) Compte justificatiu conformement amb el model normalitzat, signat per l'entitat beneficiària i avalat per l'informe d'auditoria signat.



c) Memòria tecnicoeconòmica i resum de dades bàsiques de les actuacions, segons el model normalitzat.

En cas d'haver denegat expressament l'autorització a l'òrgan convocant perquè obtinga de forma directa, a través de certificats electrònics, l'acreditació del compliment d'obligacions tributàries i davant la Seguretat Social, haurà d'aportar les certificacions especificades en l'apartat dos del punt nové de la convocatòria.

La direcció general competent en matèria d'indústria pot requerir la informació addicional que estime necessària per a acreditar el compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció.





Cinqué

És procedent la minoració de les ajudes, amb pèrdua parcial o total del dret al cobrament de la subvenció, o si escau, el reintegrament de les ajudes concedides, amb reemborsament de les quantitats ja percebudes i l'exigència dels interessos de demora des del moment del pagament, en els supòsits que les entitats beneficiàries incomplisquen les obligacions i els requisits que s'estableixen en la present resolució, en la convocatòria o en les bases reguladores, especialment en els següents supòsits:

a) Incompliment de les finalitats per a les quals es va concedir la subvenció.

b) Incompliment de la realització del projecte aprovat o de les despeses subvencionables.

c) Nul·la o insuficient justificació de la subvenció.

d) Concessió amb posterioritat a la presentació de la sol·licitud d'altres ajudes públiques per a aquests costos subvencionables.

e) En els casos en què concórrega alguna de causes de reintegrament que estableix l'article 37 de la Llei general de subvencions.

Quan el compliment per l'entitat beneficiària s'aproxime significativament al compliment total i s'acredite per aquesta una actuació inequívocament tendent a la satisfacció dels seus compromisos i de les condicions de l'atorgament, la minoració o si escau el reintegrament s'ha de calcular proporcionalment a la part del projecte que no compleix les finalitats, que no s'ha executat o que no s'ha justificat.

A l'efecte del que es disposa anteriorment, es considerarà en tot cas que s'ha produït un incompliment total, que comporta la revocació de la subvenció i si escau el reintegrament total de l'ajuda pagada, més els interessos de demora des del pagament de la subvenció, en els següents casos:

a) Modificació no autoritzada d'alguna de les característiques essencials del projecte aprovat.

b) Execució o justificació inferior al 50 % de l'import del projecte aprovat inicial, o del 90 % del projecte modificat amb autorització prèvia.

c) Alteració substancial de les finalitats per a les quals es va concedir la subvenció.



Sisé

Conformement amb el que s'estableix en l'article 3.2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, qualsevol persona jurídica privada que perceba, durant el període d'un any, ajudes de l'Administració autonòmica per import superior a 10.000 euros, haurà de donar l'adequada publicitat a aquesta, indicant almenys l'entitat pública concedent, l'import rebut i la inversió o actuació subvencionada. La difusió d'aquesta informació ha de ser preferentment a través de les pàgines web corresponents.



Seté

Es considera que han desistit de les seues sol·licituds d'ajudes els sol·licitants que es detallen en l'annex II d'aquesta resolució, per haver-ho així sol·licitat els interessats expressament, i s'acorda l'arxivament dels expedients relacionats.



Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, pot interposar-se potestativament, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques, un recurs de reposició davant de l'òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació. Igualment, pot interposar-se directament un recurs contenciós administratiu, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que es disposa en l'article 46 de la Llei 29/1999, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





València, 4 de juny de 2018.– La directora general d'Indústria i Energia: Maria Empar Martínez Bonafé.

Mapa web