Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 7/2018, de 6 de juny, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) dirigides a donar suport a l'emprenedoria innovadora a la Comunitat Valenciana. [2018/5677]

(DOGV núm. 8313 de 08.06.2018) Ref. Base de dades 005675/2018






Índex



Preàmbul

Títol I. Disposicions generals

Article 1. Objecte

Article 2. Modalitat d'ajuda

Article 3. Convocatòria i procediment de concessió

Article 4. Requisits generals de les entitats beneficiàries

Article 5. Sol·licituds

Article 6. Ordenació i instrucció

Article 7. Criteris d'avaluació de sol·licituds

Article 8. Comissió d'avaluació

Article 9. Resolució de la convocatòria

Article 10. Obligacions de les entitats beneficiàries

Article 11. Modificació de la subvenció i reintegrament de les ajudes concedides

Article 12. Acumulació d'ajudes

Article 13. Entitats col·laboradores

Article 14. Subcontractació

Article 15. Justificació de les ajudes

Article 16. Pagament de les ajudes. Bestretes

Article 17. Control i verificació

Títol II. Línies d'ajuda

Capítol I. Ajudes dirigides a donar suport a la coordinació del mapa de l'emprenedoria valenciana cap a un ecosistema innovador, diversificat i eficient

Article 18. Objectiu

Article 19. Requisits dels projectes objecte d'ajuda i tipologia d'actuacions

Article 20. Despeses subvencionables

Article 21. Quantia de les ajudes

Article 22. Criteris d'avaluació de sol·licituds

Capítol II. Ajudes dirigides a facilitar el desenvolupament de plans empresarials per a la creació i creixement de noves empreses innovadores de la Comunitat Valenciana

Article 23. Objectiu

Article 24. Requisits de les empreses beneficiàries

Article 25. Requisits dels projectes objecte d'ajuda i tipologia d'actuacions

Article 26. Despeses subvencionables

Article 27. Quantia de les ajudes

Article 28. Criteris d'avaluació de sol·licituds

Disposició addicional

Única. No-incidència econòmica

Disposicions finals

Primera. Habilitació normativa

Segona. Entrada en vigor





PREÀMBUL



La Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball preveu, entre els objectius estratègics, la transformació del model productiu de la Comunitat Valenciana a través d'un sistema d'innovació que base la seua eficàcia en principis orientats a l'assoliment dels màxims resultats en l'àmbit de l'economia productiva.



Sota aquesta premissa, l'IVACE treballa amb la visió que l'economia de la Comunitat Valenciana se sustente fonamentalment en activitats innovadores liderades per empreses globals i competitives, alhora que sostenibles i solidàries, al voltant de les quals es generen uns serveis que, amb un ús intensiu del coneixement, li afigen encara més valor i aprofiten eficientment les condicions del nostre entorn per a aconseguir el benestar comú i la qualitat de vida de la ciutadania de la Comunitat Valenciana.

La millora competitiva del teixit empresarial de la Comunitat Valenciana se sustenta en la consolidació de noves iniciatives empresarials amb alt potencial de creixement i el reforç d'aquells projectes empresarials consolidats que, en una estratègia de permanent atenció al mercat i als avanços en la ciència i en la tecnologia, promouen la diversificació econòmica, amb una atenció específica a la denominada economia verda, les microempreses, els projectes empresarials promoguts per dones i les noves empreses de base tecnològica o innovadores.



Així ho recull l'Estratègia d'especialització intel·ligent per a la investigació i innovació a la Comunitat Valenciana (RIS3-CV), que inclou entre les mesures a implementar una mesura específica per a donar suport a l'emprenedoria innovadora a través de la promoció de l'esperit empresarial i la creació de noves empreses i línies de negoci que diversifiquen els sectors productius de l'economia valenciana, objectius igualment recollits en el Pla estratègic de subvencions de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball 2016-2018.

Donar suport a l'emprenedoria innovadora implica posar en marxa iniciatives que ajuden a recuperar valors com ara la iniciativa, el compromís, el risc o l'autonomia, i reivindicar el paper dels empresaris i empresàries, i en definitiva el de les persones emprenedores com a motors fonamentals de la generació de riquesa i benestar; però també implica que els qui aposten per emprendre amb projectes innovadors viables tinguen els suports que els permeten consolidar-se i créixer dins d'un ecosistema de l'emprenedoria innovadora, diversificat i eficient. Per tot això, es planteja aquesta ordre amb la finalitat de facilitar la posada en marxa de projectes empresarials innovadors donant suport tant a la coordinació de l'Ecosistema Emprenedor de la Comunitat Valenciana –per a evitar duplicitats entre els diferents agents públics i privats i ordenar i mantindre actualitzades les necessitats i els recursos disponibles per a les persones emprenedores– com la prestació de serveis d'alt valor afegit que contribuïsquen a garantir no solament la viabilitat d'aquestes noves iniciatives empresarials innovadores sinó la seua permanència i èxit en el temps. En definitiva, aquestes bases reguladores pretenen la consecució dels objectius mencionats, i s'han adequat als principis de bona regulació previstos en l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les mesures proposades en aquesta ordre es mantindran durant els pròxims exercicis alineades amb les prioritats previstes en el marc de l'Estratègia d'especialització intel·ligent de la Comunitat Valenciana (RIS3-CV) i del Programa operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana per al període 2014-2020 en els àmbits d'actuació previstos en l'eix prioritari 3. Millorar la competitivitat de les PIME.

Mitjançant aquesta ordre s'estableixen les bases per a la concessió per l'IVACE d'ajudes dirigides a donar suport a l'emprenedoria innovadora a la Comunitat Valenciana, i es compleix el que disposa l'article 165 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, relatiu a les bases reguladores de la concessió de subvencions.

A aquestes bases de convocatòria, pel seu caràcter de subvenció, els són aplicables la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i, els preceptes que siguen aplicables, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions. En cas que les ajudes estiguen finançades per fons de la Unió Europea, caldrà ajustar-se al que disposa la normativa comunitària sobre els procediments de concessió i control, així com sobre reintegraments i sancions; en aquest supòsit, serà aplicable el Reglament (UE) número 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual s'estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s'estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i es deroga al Reglament (CE) número 1083/2006, del Consell, o normativa que el poguera substituir.

La present ordre preveu que la concessió de les subvencions previstes en el capítol I no tindrà la consideració d'ajuda d'estat segons el principi d'incompatibilitat amb el Mercat Comú formulat en l'apartat 1 de l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, ja que no suposa un avantatge econòmic per a una determinada empresa. Les subvencions previstes en el capítol II de les presents bases s'acolliran, segons la tipologia d'activitat i entitat beneficiària a què es dirigisquen, al Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis, DO L 352, 24.12.2013 (d'ara endavant, Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió), o a l'article 22 (ajudes a nous projectes empresarials) o al 28 (ajudes a la innovació en favor de les PIME) del Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda compatibles amb el Mercat Comú en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat, DO L 187 de 26 de juny de 2014 (d'ara endavant, Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió).



Per tot això, en el marc de les competències que, amb caràcter exclusiu, es reconeixen a la Generalitat en l'article 49.1.7 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, i de conformitat amb el que es disposa en l'esmentat article 165.1 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, i les competències atribuïdes pel Decret 104/2017, de 21 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, i per l'article 2 del Reglament d'organització i funcionament de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), aprovat per Decret 4/2013, de 4 de gener, del Consell, i s'ha emés un informe l'Advocacia General de la Generalitat i la Intervenció Delegada, amb els tràmits previs d'audiència pertinents, i de conformitat amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana.







ORDENE



TÍTOL I

Disposicions generals



Article 1. Objecte

1. La present ordre estableix les bases reguladores per a la concessió per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (d'ara endavant, IVACE) d'ajudes dirigides a fomentar l'emprenedoria innovadora a la Comunitat Valenciana, a través de les actuacions següents:



a) Ajudes dirigides a donar suport a la coordinació del mapa de l'emprenedoria valenciana cap a un ecosistema innovador, diversificat i eficient.

b) Ajudes dirigides a facilitar el desenvolupament de plans empresarials per a la creació i creixement de noves empreses innovadores de la Comunitat Valenciana.

2. En el títol II d'aquesta ordre es desenvolupen les línies d'ajuda i el règim específic.



Article 2. Modalitat d'ajuda

Les ajudes es concediran sota la modalitat de subvenció.



Article 3. Convocatòria i procediment de concessió

1. El procediment per a la concessió de les subvencions serà el de concurrència competitiva, d'acord amb el que s'estableix en l'article 164 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, i en l'article 22 de la Llei 38/2003, general de subvencions, d'acord amb els principis de publicitat, transparència, igualtat i no-discriminació; s'iniciarà d'ofici per mitjà de la convocatòria de la Presidència de l'IVACE, entitat a la qual correspondrà la gestió d'aquesta.

Les convocatòries podran establir la realització de diversos procediments de selecció successius al llarg d'un exercici pressupostari, i en aquestes s'haurà de concretar necessàriament el nombre de resolucions que hauran de recaure, l'import màxim a atorgar, el termini màxim de resolució de cada un dels procediments –que en cap cas podrà excedir de sis mesos– i el termini en què hauran de presentar-se les sol·licituds. La seua regulació podrà ajustar-se al que es preveu en l'article 59.5 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol; en cas que durant un període no s'esgote l'import màxim previst, la quantitat no aplicada podrà transferir-se al període següent, i així successivament.



2. Les convocatòries contindran, almenys, el que es preveu en l'article 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat.

3. El text íntegre de les convocatòries es remetrà a la Base de Dades Nacional de Subvencions, i un extracte d'aquestes es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).



Article 4. Requisits de les entitats beneficiàries

1. A les ajudes previstes en el capítol I del títol II d'aquesta ordre, podran acollir-se les entitats sense ànim de lucre de la Comunitat Valenciana que disposen del certificat EU/BIC Quality Mark Criteria i pertanguen a la xarxa EBN - European Business and Innovation Centre Network.

2. A les ajudes previstes en el capítol II del títol II de la present ordre, podran acollir-se les microempreses i PIME innovadores, empreses emergents (start-up) i empreses individuals de la Comunitat Valenciana, excloses aquelles que concentren la seua activitat en els sectors financer i immobiliari, i les previstes en el capítol II d'aquestes bases.

A l'efecte d'aquesta ordre, es considerarà PIME l'entitat les característiques de la qual s'ajusten al que es disposa en l'annex I del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DO L 187, 26.06.2014).



3. Per a l'exercici de l'activitat les entitats beneficiàries hauran de disposar de les autoritzacions administratives preceptives, estar inscrites en els registres públics pertinents, i complir qualssevol altres requisits exigits per les disposicions aplicables.

4. Especialment, les entitats beneficiàries hauran de complir les obligacions previstes en la Llei 6/2014, de 25 de juliol, de prevenció, qualitat i control ambiental d'activitats a la Comunitat Valenciana, del Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social, de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, i de la Llei 9/2003, de 2 d'abril, per a la igualtat entre dones i homes.

5. No podran obtindre la condició de beneficiàries les entitats sol·licitants en les quals concórrega alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

6. Les circumstàncies expressades en els apartats anteriors es podran acreditar mitjançant declaració responsable, sense perjudici que puguen ser objecte de requeriment d'acreditació fefaent.



Article 5. Sol·licituds

1. Les sol·licituds i la corresponent documentació annexa per a la concessió de les ajudes s'emplenaran per les entitats interessades d'acord amb els models i terminis establits en les respectives convocatòries i es dirigiran a la Direcció General de l'IVACE.

2. La tramitació del procediment serà electrònica

La presentació electrònica requerirà la presentació de sol·licituds, escrits i comunicacions davant el Registre Electrònic que estiguen signats electrònicament mitjançant una signatura electrònica avançada basada en un certificat reconegut, segons el que es disposa en el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana, i expedit per la Generalitat o per qualsevol altre prestador de serveis de certificació amb el qual la Generalitat haja signat l'oportú conveni.



3. La presentació de la sol·licitud durà implícita l'acceptació de les bases, inclòs el que es disposa en la convocatòria respectiva.

4. Les convocatòries podran restringir el nombre de projectes que puga presentar-se per entitat o empresa sol·licitant per a cada actuació o programa convocat.

5. Amb caràcter general, es presentarà la documentació que a continuació s'indica, si bé la convocatòria respectiva determinarà la documentació específica addicional que, si escau, haja de presentar-se:

a) Imprés de sol·licitud: els models d'impresos normalitzats (sol·licituds i la resta de documentació) estaran disponibles en l'adreça d'internet de l'IVACE: http://www.ivace.es. Les sol·licituds s'adequaran als models normalitzats i s'emplenaran utilitzant els mitjans electrònics o telemàtics proporcionats per l'IVACE a través de la seua adreça d'internet.

L'imprés de sol·licitud contindrà les declaracions responsables que acrediten que l'entitat o empresa beneficiària compleix els requisits de la convocatòria i de les bases reguladores.

b) Memòria del projecte segons model disponible en l'adreça d'internet de l'IVACE: http://www.ivace.es, o bé incorporada a la mateixa sol·licitud d'ajuda. La memòria servirà de referent per a aplicar els criteris de valoració, per aquest motiu un defectuós o deficient emplenament, o la difícil comprensió, generarà una menysvaloració del projecte o, fins i tot, una denegació de la sol·licitud.

c) Acreditació d'estar al corrent de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social en cas que no haguera autoritzat l'IVACE per a la seua obtenció per mitjans electrònics. Bastarà l'acreditació d'aquest punt mitjançant declaració responsable sense necessitat d'acreditació fefaent posterior en cas de les subvencions atorgades a organismes, entitats i fundacions del sector públic.

d) Documentació acreditativa de la identitat de l'entitat sol·licitant en els termes definits en la convocatòria.

e) Declaració responsable d'altres ajudes, subvencions, ingressos o recursos públics o privats obtinguts o sol·licitats per a aquests costos subvencionables.

f) Les sol·licituds d'ajuda emmarcades en el capítol II del títol II la convocatòria de la qual estiga subjecta al règim de minimis hauran d'acompanyar-se d'una declaració responsable referent a totes les altres ajudes de minimis rebudes d'aquesta o una altra administració (independentment dels costos subvencionables) durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs que estiguen subjectes al Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis o a altres reglaments de minimis, així com altres ajudes rebudes per les mateixes despeses subvencionables sotmeses a un reglament d'exempció o a una decisió adoptada per la Comissió.

6. Per a potenciar l'assoliment dels objectius d'una convocatòria, l'IVACE podrà traslladar sol·licituds a altres programes o convocatòries d'ajudes, sempre que les característiques dels programes ho permeten i l'entitat sol·licitant expresse el seu consentiment.

7. Quan la sol·licitud no dispose dels requisits previstos en la legislació vigent en matèria de procediment administratiu comú, o no s'acompanye de la documentació que, d'acord amb aquestes bases o amb la convocatòria siga exigible, es requerirà l'entitat sol·licitant, perquè en el termini de 10 dies hàbils des de l'endemà de la recepció del requeriment esmene la falta o hi adjunte els documents preceptius, amb l'advertiment que si no ho fera se'l considerarà que desisteix de la seua sol·licitud, amb la resolució prèvia dictada en els termes previstos en la legislació administrativa.

8. Els requeriments que es realitzen per mitjans electrònics s'entendran practicats o rebutjats en els termes que s'assenyalen en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en la legislació complementària. En aquest sentit, si transcorren 10 dies naturals sense que s'accedisca al contingut del requeriment, s'entendrà que la notificació ha sigut rebutjada i es considerarà realitzat el tràmit de la notificació.

9. Així mateix, es podrà requerir de l'entitat sol·licitant en qualsevol moment qualssevol altres dades, documents i informes complementaris que siguen necessaris per a la resolució de l'expedient.

10. Es delega en les persones que ostenten la direcció de l'àrea –o, si escau, departament o servei– competent per a gestionar la convocatòria, la resolució de les incidències produïdes amb anterioritat a la concessió, especialment les referides a desistiments, canvi d'entitat beneficiària i/o canvis en el projecte.



Article 6. Ordenació i instrucció

L'òrgan competent per a la instrucció del procediment serà la Unitat IVACE Innovació, el qual rebrà les sol·licituds presentades, verificarà que aquestes tinguen els requisits per a poder ser tramitades i emetrà una preavaluació, i es podran assistir-se d'altres àrees o serveis de l'IVACE per a comprovar els punts relatius a la identitat de l'entitat o empresa sol·licitant, així com de personal extern que per raó de la matèria objecte d'ajuda puga ser necessari. L'òrgan instructor serà igualment el competent per al seguiment de les ajudes.



Article 7. Criteris d'avaluació de sol·licituds

Les línies detallades en el títol II de la present ordre estableixen els criteris d'atorgament de les ajudes i la seua ponderació.



Article 8. Comissió d'avaluació

1. Una comissió d'avaluació serà la competent per a elevar a la Presidència de l'IVACE la proposta de concessió d'ajudes a les sol·licituds presentades a cada programa o actuació convocada, prioritzades segons els criteris de concessió de cada programa o actuació.

2. Aquesta comissió estarà composta per la persona que ostente la Direcció General de l'IVACE i per cinc vocals integrants de les unitats IVACE Innovació i d'aquelles de l'IVACE amb competències en suport; exercirà la secretaria una persona de l'àrea amb competències en matèria de suport, sense vot. Tant els/les vocals com la secretaria seran designats per la persona que ostente la presidència de l'IVACE.



En l'exercici de les seues competències la comissió podrà comptar amb l'assistència tècnica que considere necessària.

En tot cas, en la composició de la comissió es respectarà el principi de paritat de dones i homes, els quals hauran de tindre la capacitació i competència adequades.

3. Així mateix, la comissió d'avaluació elaborarà una relació ordenada de les sol·licituds que es propose desestimar, i s'indicarà la causa; quan aquesta siga per manca de crèdit per a poder atendre-les, sense necessitat de nova convocatòria i en els termes previstos en l'article 63 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, podrà acordar-se la concessió seguint l'ordre de puntuació obtingut.



4. En cas d'empat en la puntuació, tindran preferència per a l'atorgament les sol·licituds els titulars de les quals acrediten que, amb anterioritat a la publicació de la corresponent convocatòria, disposen d'un major percentatge de persones treballadores amb diversitat funcional en relació amb les seues respectives plantilles, o bé es comprometen a contractar un percentatge major de persones treballadores amb diversitat funcional durant l'àmbit del projecte objecte d'ajuda.

Subsidiàriament, en cas d'empat, tindran preferència en l'adjudicació aquelles entitats sol·licitants que acrediten que, amb anterioritat a la publicació de la respectiva convocatòria, ocupen major percentatge de persones que estiguen entre els col·lectius de població especialment desfavorida, així com de persones amb dificultats d'accés al mercat laboral, com les indicades en el subapartat 2.c.1 de l'apartat huité de l'Acord de 27 de març de 2015, del Consell, pel qual s'estableixen directrius per a l'aplicació de les clàusules de caràcter social en la contractació de l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic, així com en matèria de subvencions de l'Administració de la Generalitat, o bé es comprometen a contractar un percentatge major de persones pertanyents a aquest col·lectius durant l'àmbit temporal de l'ajuda o subvenció.

Si persisteix l'empat, es tindrà en compte, a l'efecte de resoldre'l, la puntuació obtinguda criteri a criteri seguint un ordre decreixent segons els ítems de major ponderació.

5. A la comissió d'avaluació seran aplicables les normes previstes en la legislació administrativa per als òrgans col·legiats.



Article 9. Resolució de la convocatòria

1. La presidència de l'IVACE serà l'òrgan competent per a dictar les resolucions d'aprovació o denegació de les ajudes convocades.

2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos comptadors des de la publicació de l'extracte de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Transcorregut el termini sense que s'haguera notificat resolució expressa, les entitats sol·licitants podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, tot això sense perjudici de l'obligació de resoldre expressament que incumbeix a l'Administració.

3. La resolució del procediment es notificarà a les persones interessades i les ajudes concedides es publicaran en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) en compliment del que s'estableix en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, amb expressió de la convocatòria, del programa i crèdit pressupostari al qual s'imputen, entitat beneficiària, quantitat concedida i objectiu o finalitat de l'ajuda.

4. La resolució per la qual es concedisquen o es deneguen les ajudes posarà fi a la via administrativa. Es delega en la Direcció General de l'IVACE la resolució dels recursos de reposició.



Article 10. Obligacions de les entitats beneficiàries

A més del que es disposa en l'article 14 i 30 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, seran obligacions de les entitats beneficiàries:

a) Realitzar l'activitat o projecte subvencionat en la forma prevista en la memòria presentada i en les condicions establides en la notificació de concessió.

b) Justificar la realització de les activitats mitjançant l'aportació de la documentació següent en el termini límit del 28 de febrer de l'exercici següent a aquell en què es concedisca la subvenció; en el cas de cofinançament per fons comunitaris el termini límit podrà ampliar-se fins al 28 de febrer del segon exercici consecutiu:

b.1.) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.

b.2.) Una memòria econòmica abreujada justificativa del cost de les activitats realitzades que contindrà una relació detallada de les despeses incorregudes per a la realització de l'activitat subvencionada, amb aportació dels justificants de despesa i pagament corresponents.

b.3) Un informe de l'empresa auditora que audite els comptes anuals de l'entitat beneficiària amb el contingut que assenyala l'Ordre EHA/1434/2007, de 17 de març, segons el model d'informe que figura en l'apartat final de l'odre esmentada.

c) Quan l'import de la subvenció siga superior a 100.000 euros, o quan almenys el 40 % del total dels ingressos anuals de l'entitat beneficiària tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, haurà d'acreditar haver complit la legislació bàsica sobre transparència, i aportar una reproducció fefaent del contingut de la seua pàgina web –o mitjà electrònic de finalitat similar– en la qual aparega la següent informació:



– Contractes subscrits amb una Administració pública, i es farà menció a les parts, l'objecte, termini de durada, import de licitació i d'adjudicació, el número d'empreses licitadores i el procediment utilitzat.

– Convenis amb l'Administració pública subscrits, i es farà menció a les parts, l'objecte, termini de durada i obligacions econòmiques convingudes, així com les seues possibles modificacions.

– Subvencions i ajudes públiques rebudes, amb indicació de l'import i la finalitat.

d) Quan l'ajuda finance l'adquisició, construcció, rehabilitació o millora de béns inventariables, aquests hauran d'estar situats a la Comunitat Valenciana, i les entitats o empreses beneficiàries hauran de destinar-los al fi concret per al qual es va concedir l'ajuda durant, almenys, cinc anys si es tracta d'un bé inscriptible en un registre públic, i durant un mínim de dos anys per a la resta de béns llevat que la convocatòria establisca un termini major. No obstant això, en cas que l'ajuda estiga cofinançada per fons estructurals de la Unió Europea, hauran de respectar-se els terminis que la normativa comunitària exigisca.



e) Les entitats beneficiàries previstes en el capítol I d'aquestes bases, en cas que duguen a terme activitats econòmiques junt amb activitats primàries de caràcter no econòmic, estaran obligades a distingir amb claredat entre el dos tipus d'activitats, a separar clarament el finançament d'aquestes i a imputar els costos d'acord amb aquests criteris de comptabilitat analítica en els dos tipus d'activitat.



f) Les entitats o empreses beneficiàries hauran d'executar i acreditar un pla de difusió de les activitats objecte d'ajuda.

g) Conservar els documents justificatius de les despeses corresponents al projecte subvencionat durant un període mínim de 6 anys des de la concessió de la subvenció o el termini major que siga aplicable en funció del cofinançament comunitari de la convocatòria.

h) Actualitzar qualsevol documentació presentada que haguera tingut alguna modificació.

i) Respondre de la veracitat dels documents aportats i en general de la informació facilitada.

j) Comunicar a l'IVACE les ajudes, subvencions, ingressos o recursos públics o privats que hagueren obtingut o sol·licitat per a aquests costos subvencionables.



Article 11. Modificació de la subvenció i reintegrament de les ajudes concedides

1. L'entitat beneficiària haurà de realitzar el projecte objecte d'ajuda en la forma descrita en la corresponent memòria, i de manera que es complisca la finalitat de l'ajuda, i es respecten els costos indicats en la notificació de concessió i pels imports que s'hi especifiquen. En cap cas es podran admetre modificacions que estiguen en contradicció amb els requisits exigits per a l'aprovació del projecte.



Quan les convocatòries establisquen determinats imports o percentatges màxims o mínims en les despeses del projecte que poden actuar com a requisit per a la seua aprovació, o com a limitadors de l'import de l'ajuda concedida, la justificació del projecte haurà de tindre en compte els límits esmentats per a no donar lloc a la minoració o revocació de l'ajuda. Només en el cas que les diferències, segons el judici tècnic de l'IVACE, obeïsquen a modificacions sobrevingudes i no imputables a l'entitat o empresa beneficiària en el desenvolupament del projecte, es podran admetre per part de l'IVACE, sense que, en cap cas, supose un major import de l'ajuda rebuda ni una modificació dels aspectes essencials del projecte.

2. Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió i, en general, l'incompliment de les obligacions per part de l'entitat o empresa beneficiària, podrà donar lloc a la minoració de les ajudes concedides o a la seua revocació, amb exigència, si escau, del reintegrament de les quantitats indegudament percebudes i de l'interés de demora des del moment del pagament de la subvenció fins que s'acorde la procedència del reintegrament d'aquesta.

3. Es delega en les persones que ostenten les direccions d'àrea –o, si escau, departament o servei– de l'IVACE competents per a la gestió de les ajudes, la resolució de les incidències que es produïsquen amb posterioritat a la concessió, sense que, en cap cas, puguen suposar una modificació de la baremació efectuada per a l'adjudicació, concretament les referides a renúncies, canvi d'entitat beneficiària, possibles pròrrogues per a l'execució o per a la justificació d'aquest i modificacions en el projecte aprovat, així com possibles compensacions entre costos en la forma permesa en les respectives convocatòries; la resolució relativa a les possibles minoracions o de desistiment sense efectes de les subvencions concedides es delega en la persona titular de la Direcció General de l'IVACE.

4. El que es disposa en els apartats anteriors serà aplicable sense perjudici de la possible qualificació dels fets com a infracció administrativa d'acord amb el que es preveu en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i en els articles 173 a 177 del capítol IV de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat.



Article 12. Acumulació d'ajudes

Els costos associats als projectes subvencionats per les línies d'ajuda incloses en el capítol I del títol II podran rebre simultàniament ajudes en el marc de la respectiva convocatòria i d'altres procedents d'aquesta o una altra administració o ens públic. Per a les ajudes als costos dels projectes inclosos en el capítol II del títol II, en cas de concurrència amb altres ajudes, quedarà sense efecte la ja concedida per l'IVACE, excepte renúncia expressa a la ja concedida per l'altra administració.



En cap cas l'ajuda podrà ser d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos públics o privats, supere el cost de l'activitat subvencionada.



Article 13. Entitats col·laboradores

1. L'IVACE podrà comptar amb entitats col·laboradores en els termes establits en els articles 12 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, que l'auxilien en les tasques d'avaluació, verificació administrativa o in situ, o pagament.

2. Les entitats col·laboradores hauran de complir els requisits exigits en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i hauran d'acreditar prèviament complir la solvència necessària per a poder exercir les tasques d'una manera eficaç, concretament de disposar d'experiència en les matèries objecte de col·laboració i de recursos personals i materials per a poder assumir-les.



Article 14. Subcontractació

L'activitat objecte de l'ajuda no podrà ser subcontractada amb tercers.



Article 15. Justificació de les ajudes

1. La justificació de les ajudes es realitzarà en el marc del que s'estableix en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, i, si escau, segons el que s'estableix en la normativa aplicable dels fons comunitaris de la Unió Europea en el cas que els projectes estigueren cofinançats per aquests fons.

2. La justificació de la realització del projecte i del compliment de les obligacions imposades a l'entitat o empresa beneficiària es realitzarà mitjançant compte justificatiu amb aportació de justificants de despesa i pagament i que, en tot cas, comprendrà la documentació següent:



a) Sol·licitud de pagament.

b) Informe final d'execució del projecte.

c) Justificants de despesa i pagament.

3. Els pagaments només s'admetran si estan realitzats a través d'entitat financera amb les especificitats previstes en cada convocatòria, i la seua justificació es realitzarà mitjançant la presentació d'una còpia de l'extracte bancari que acredite l'eixida efectiva dels fons juntament amb còpia de la transferència o del xec nominatiu. Queden exclosos els pagaments realitzats en efectiu o per caixa. En cas que l'ordre de transferència i/o l'anotació de l'extracte bancari siguen globals i, per tant, estiguen referits a diversos justificants de despesa, relacionats o no amb el projecte, serà necessari adjuntar una relació d'aquests degudament detallada en la qual apareguen la persona destinatària, la identificació del justificant de la despesa (el número de la factura o el concepte d'aquesta) i l'import pagat.

4. La justificació s'acompanyarà d'un informe de la persona auditora o empresa inscrita en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes, d'acord amb l'Ordre EHA/1434/2007, de 17 de maig, per la qual s'aprova la norma d'actuació dels treballs de revisió de comptes justificatius de subvencions en l'àmbit del sector públic estatal, així com d'una llista de comprovació del compliment dels requisits de les instruccions de justificació d'ajudes, signat per l'empresa auditora i visat per la persona que ostente la representació legal de l'entitat o empresa beneficiària. No obstant això, les respectives convocatòries podran fer excepció de la presentació de l'informe d'auditoria en atenció al volum de la inversió dels projectes subvencionats o de l'import de la subvenció concedida.





Article 16. Pagament de les ajudes. Bestretes

1. L'IVACE procedirà al pagament de l'ajuda una vegada s'haja executat el projecte a què estava destinada, i sempre que haja verificat el compliment de les obligacions exigibles a l'entitat o empresa beneficiària.

2. Podrà anticipar-se el pagament de l'ajuda pel màxim previst i amb les condicions que estableix l'article 171 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat o, si escau, les lleis de pressupostos de la Generalitat per a cada exercici a què s'aplica la convocatòria, o amb les modificacions d'aquests aprovades pel Consell. En cas de bestreta serà necessària la constitució prèvia de garantia –en forma d'aval bancari o en metàl·lic– per un 100 % de la quantitat anticipada, així com el seu depòsit en la Tresoreria de les direccions territorials de la Conselleria amb competències en matèria d'hisenda, llevat que les respectives lleis de pressupostos de la Generalitat exoneren de la constitució de garanties.

Els interessos reportats per les bestretes no tindran la consideració d'ajuda.



Article 17. Control i verificació

1. Tant les entitats o empreses beneficiàries com terceres persones relacionades amb l'objecte de l'ajuda, hauran de sotmetre's a les actuacions de comprovació, verificació i control financer de l'activitat subvencionada efectuades en qualsevol moment tant per l'IVACE com per qualsevol òrgan de l'Administració central de l'Estat i de la Generalitat, o de la Unió Europea i els seus representants autoritzats, i facilitar, en tot moment, tota la informació que se sol·licite en l'exercici d'aquestes actuacions, i especialment posar a la disposició la totalitat de documents necessaris per a una pista d'auditoria adequada.



2. El control podrà consistir no solament en la verificació del compliment dels requisits i obligacions específiques establits en les bases reguladores i en la convocatòria, sinó també en visites a la seu de les entitats o empreses beneficiàries a l'efecte de verificar l'execució material dels projectes.

3. De conformitat amb el que s'estableix en l'article 169.3 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, l'òrgan competent per a la concessió de les ajudes establirà un pla de control d'aquestes que recollirà els punts que determina el precepte mencionat. El pla de control s'aprovarà una vegada que finalitze el termini de recepció de sol·licituds i, en tot cas, establirà controls sobre el terreny que comprenguen, almenys, un 10 % de les ajudes que es concedisquen i que s'estenguen a un mínim del 15 % de la quantia de les subvencions concedides.







TÍTOL II

Línies d'ajuda



CAPÍTOL I

Ajudes dirigides a donar suport a la coordinació del mapa de l'emprenedoria valenciana cap a un ecosistema innovador, diversificat i eficient



Article 18. Objectiu

Evitar duplicitats entre els diferents agents públics i privats, ordenar i mantindre actualitzades les necessitats i els recursos disponibles per a les persones emprenedores de l'Ecosistema Emprenedor de la Comunitat Valenciana, així com identificar i definir serveis d'alt valor afegit, que actualment no són oferits pel mercat i que puguen donar suport a la creació i al creixement de noves empreses innovadores a la Comunitat Valenciana.



Article 19. Requisits dels projectes objecte d'ajuda i tipologia d'actuacions

1. Les activitats objecte d'ajuda hauran de complir els requisits següents:

a) Realitzar-se en el territori de la Comunitat Valenciana.

b) Emmarcar-se en els àmbits de desenvolupament regional identificats en l'Estratègia d'especialització intel·ligent (RIS3-CV).

2. Es donarà suport a l'execució d'un pla d'actuació de foment de l'emprenedoria innovadora. Aquest pla haurà d'estar compost per activitats entre les quals s'indiquen a continuació:

a) Identificació i caracterització de nous agents de l'ecosistema valencià d'emprenedoria innovadora.

b) Definició i disseny de metodologies per a la qualificació dels serveis i recursos que els agents de l'ecosistema valencià d'emprenedoria posen a la disposició dels emprenedors de la Comunitat Valenciana.



c) Definició d'indicadors d'avaluació de l'activitat de creació i creixement de noves empreses innovadores.

d) Definició de serveis específics per a l'enfortiment dels agents de l'ecosistema valencià d'emprenedoria.

e) Desenvolupament d'accions de dinamització territorial/sectorial per a la promoció i foment de l'emprenedoria innovadora.

f) Definició, disseny i implementació de recursos via web de foment de l'emprenedoria innovadora i de suport a l'activitat de creació i consolidació d'empreses innovadores a la Comunitat Valenciana.



g) Elaboració de materials –nous o actualització d'existents– de suport a la creació i consolidació d'empreses innovadores, per a la seua difusió oberta via web.

h) Activitats de benchmarking, punt nacional com internacional, dirigides a identificar i analitzar la viabilitat d'implantar serveis d'alt valor afegit d'èxit en altres entorns a la realitat de l'emprenedoria innovadora a la Comunitat Valenciana.

i) Anàlisi de l'estat actual dels serveis de suport a emprenedors i dels serveis per a la creació i consolidació d'empreses en sectors destacats com a emergents i estratègics segons l'Estratègia d'especialització intel·ligent per a la investigació i innovació de la Comunitat Valenciana RIS3CV.

j) Identificació, definició i posada a punt –proves pilot de validació– de nous serveis d'alt valor afegit per a donar suport a l'activitat de suport a la creació i creixement d'empreses innovadores a la Comunitat Valenciana que desenvolupen els agents de l'ecosistema valencià d'emprenedoria.

Totes les activitats objecte d'ajuda han de ser de caràcter estrictament no econòmic i dirigides a donar suport al desenvolupament de la política de la Generalitat Valenciana en matèria d'emprenedoria i innovació, i contribuir a garantir que la ciutadania de la Comunitat Valenciana, independentment del segment de població a què pertanguen, el sector on se circumscriguen, la fase del procés d'emprenedoria en què es troben i la ubicació dels seus projectes o idees de negoci en el territori d'aquesta Comunitat, tinguen accés als serveis, el coneixement i les eines relatives a l'emprenedoria de forma homogènia, coherent, coordinada i no discriminatòria.



Article 20. Despeses subvencionables

1. Les ajudes previstes contribuiran a finançar les despeses que estiguen directament relacionades amb el desenvolupament del pla d'actuació per al qual s'hagen concedit.

2. Les tipologies de costos que es podran considerar com a subvencionables són les que figuren a continuació, sense perjudici que les respectives convocatòries puguen excloure o limitar-ne alguna, o dels conceptes que engloben:

a) Despeses del personal en plantilla de l'entitat beneficiària que estiga directament involucrada en les activitats objecte d'ajuda.

b) Despeses en serveis externs necessaris per al desenvolupament de les activitats, sempre que estiguen imputats en exclusiva a aquestes i que es vinculen a aquestes inequívocament. Així mateix, podrà incloure's en aquest concepte el cost de la realització d'informes d'auditoria sobre els comptes justificatius de la despesa.

c) Despeses indirectes consistents en despeses generals de funcionament i de personal propi de gestió i administració necessàries per a l'execució de les activitats.

d) Altres despeses directament relacionades amb les activitats i degudament justificades.

3. En cap cas es consideraran despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació ni els impostos sobre la renda.

4. Les instruccions sobre les despeses a imputar als diferents conceptes susceptibles d'ajuda s'establiran en les respectives convocatòries, i el seu desenvolupament en les respectives instruccions de justificació.



Article 21. Quantia de les ajudes

Es podrà subvencionar un percentatge de fins al 100 % del cost total de l'activitat no econòmica que realitzen les entitats beneficiàries, i la convocatòria respectiva és la que delimite el màxim concret en funció del pressupost disponible per a cada anualitat.



Article 22. Criteris d'avaluació de sol·licituds

1. Un pla d'actuació només podrà ser objecte de suport quan la puntuació obtinguda en l'avaluació supere els llindars que puguen establir-se en les respectives convocatòries.

2. Seran criteris d'atorgament de la subvenció:

a) Qualitat del pla d'actuació (puntuació màxima 30 punts):

– Novetat i rellevància de les activitats previstes en relació amb les mesures de suport a persones emprenedores i empreses de nova creació tant en les fases inicials (idea-arrancament) com en les fases posteriors (creixement-consolidació): màxim 15 punts.

– Qualitat del pla de difusió: màxim 10 punts.

– Promoció i foment del desenvolupament sostenible i l'economia del bé comú: màxim 5 punts.

b) Viabilitat del pla d'actuació (puntuació màxima 15 punts):

– Adequació del pressupost: màxim 5 punts.

– Capacitat i experiència de l'equip humà assignat a la realització de les activitats programades: màxim 5 punts.

– Col·laboració amb altres entitats: màxim 5 punts.

c) Impacte dels resultats (puntuació màxima 15 punts):

– Efecte tractor per a la creació d'empreses a la Comunitat Valenciana: màxim 8 punts.

– Foment de la cohesió del territori que afavorisca una millor vertebració de la Comunitat Valenciana: màxim 7 punts.

d) Contribució del pla d'actuació a la coordinació de l'Ecosistema Emprenedor de la Comunitat Valenciana (puntuació màxima 30 punts):



– Intensitat de la contribució: màxim 15 punts.

– Incidència del pla d'actuació a mantindre actualitzades les necessitats i els recursos disponibles per a les persones emprenedores en l'àrea d'influència de l'entitat beneficiària: màxim 15 punts.

Així mateix, com a mesures d'actuació per a afavorir la qualitat de l'ocupació i les condicions de treball, la igualtat d'oportunitats entre dones i homes, la sostenibilitat mediambiental i la integració social i laboral de les persones amb diversitat funcional, les convocatòries de subvencions establiran com a valoració addicional la que resulte de l'aplicació de criteris socials, entre aquests:

a) Perspectiva de gènere (puntuació màxima 2 punts).

b) Diversitat funcional i altres col·lectius desfavorits (puntuació màxima 2 punts).

c) Ocupació i qualitat de condicions de treball (puntuació màxima 3 punts).

d) Medi ambient (puntuació màxima 3 punts).





CAPÍTOL II

Ajudes dirigides a facilitar el desenvolupament de plans empresarials per a la creació i creixement de noves empreses innovadores de la Comunitat Valenciana



Article 23. Objectiu

Diversificar el teixit empresarial més competitiu incrementant el nombre d'empreses innovadores de la Comunitat Valenciana.



Article 24. Requisits de les empreses beneficiàries

1. Podran tindre la consideració de beneficiàries les empreses següents:

a) Les petites empreses innovadores amb seu social o establiment de producció situat a la Comunitat Valenciana en el moment de la presentació de la justificació dels projectes aprovats, i sempre que complisquen les disposicions previstes en l'article 22 del Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió.

Concretament, les empreses beneficiàries hauran de tindre en el moment de presentació de la sol·licitud una antiguitat inferior a cinc anys. Si les empreses estan registrades en el Registre Mercantil, el termini començarà a comptar des de la seua inscripció en aquest registre; si no estan obligades a inscriure's en aquest registre, aquest període computarà des del moment en què s'hagen donat d'alta en l'Impost sobre Activitats Econòmiques (IAE).

Serà requisit, a més, que l'empresa sol·licitant no haja distribuït beneficis, no sorgisca d'una operació de concentració econòmica (sense perjudici del que es disposa en l'apartat 2 de l'article 22 del Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió), no s'haja fet càrrec de l'activitat d'una altra empresa, ni cotitze oficialment en una borsa de valors. A l'efecte de demostrar el compliment d'aquests requisits, les empreses sol·licitants hauran de presentar, junt amb la sol·licitud d'ajuda, certificat signat per personal auditor extern inscrit en el ROAC (Registre Oficial d'Auditors de Comptes).

b) Les PIME innovadores amb seu social o establiment de producció situat a la Comunitat Valenciana en el moment de la presentació de la justificació dels projectes aprovats que complisquen les disposicions previstes en l'article 28 del Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió.

c) Les microempreses i PIME innovadores, empreses emergents (start-up) i empreses individuals de la Comunitat Valenciana que complisquen les disposicions del Reglament (UE) núm. 1407/2013.

2. No podran ser beneficiàries les empreses que s'indiquen a continuació:

a) En les convocatòries subjectes al règim de minimis, les empreses que realitzen una activitat de les de les excloses expressament en l'article 1 del Reglament (CE) núm. 1407/2013, de la Comissió, i concretament i sense perjudici del que s'estableix en l'apartat 2 d'aquesta disposició, les empreses que:

– Operen en els sectors de la pesca i l'aqüicultura regulats pel Reglament (CE) núm. 104/2000 del Consell (DO L17, de 21.01.2000, pàg. 22).

– Estiguen dedicades a la producció primària de productes agrícoles.

b) En les convocatòries subjectes al Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, les empreses que disposen de les condicions d'empresa en crisis, segons es defineix en l'article 2.18 del Reglament (UE) núm. 651/2014), les que operen en els sectors d'activitat establits en l'article 1 del reglament mencionat, i les que estiguen subjectes a una ordre de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió que haja declarat una ajuda il·legal i incompatible amb el Mercat Comú, i, en general, les empreses que realitzen una activitat de les excloses expressament en l'article 1 del Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió.



Article 25. Requisits dels projectes objecte d'ajuda i tipologia d'actuacions

1. Els projectes objecte d'ajuda hauran de complir els requisits següents:

– Realitzar-se en el territori de la Comunitat Valenciana.

– Emmarcar-se en els àmbits de desenvolupament regional identificats en l'Estratègia d'especialització intel·ligent (RIS3-CV).

– Els projectes objecte d'ajuda hauran de tindre efecte incentivador, de manera que abans d'iniciar el projecte o activitat l'empresa haurà d'haver presentat a l'IVACE la sol·licitud de l'ajuda.

De conformitat amb el que es disposa en l'article 2.23 del Reglament núm. 651/2014, s'entén que s'ha iniciat el projecte o activitat si hi ha un compromís en ferm per a la comanda d'equips o altre compromís que faça la inversió irreversible, si aquesta data és anterior. Les despeses en què pogueren incórrer en la realització d'estudis de viabilitat, la compra de terrenys o l'obtenció de permisos no suposaran l'incompliment de l'efecte incentivador, si bé podran ser objecte d'anàlisi individualitzada per l'IVACE a l'efecte de la seua verificació.

2. Les actuacions subvencionables seran aquelles dirigides a facilitar el desenvolupament dels plans empresarials per a la creació i/o creixement de noves empreses innovadores.

En particular, es donarà suport a la prestació de serveis d'assessorament especialitzat en les àrees que s'indiquen a continuació, sense perjudici que les respectives convocatòries puguen incloure àrees addicionals que es consideren estratègiques per al desenvolupament dels plans empresarials corresponents:

– Diagnòstic estratègic.

– Model de negoci.

– Màrqueting i comercialització.

– Organització i processos.

– Gestió economicofinancera.

– Definició de quadres de comandament.

El suport es podrà donar tant en la fase inicial de creació de l'empresa com en fases posteriors de creixement, i no se superaran els cinc anys des de la seua constitució.



Article 26. Despeses subvencionables

1. Les ajudes previstes contribuiran a finançar les despeses que estiguen directament relacionades amb el desenvolupament de les actuacions per a les quals s'hagen concedit. Seran subvencionables les despeses de contractació d'assessories especialitzades per al desenvolupament dels serveis d'assessorament assenyalats en l'article 25. Així mateix, es podrà incloure en aquest concepte el cost de la realització d'informes d'auditoria sobre els comptes justificatius de la despesa.

2. En les respectives convocatòries d'ajudes podran establir-se criteris que permeten conformar una borsa d'assessories especialitzades per a la prestació dels diferents serveis dirigits a facilitar el desenvolupament dels plans empresarials per a la creació i/o creixement de noves empreses innovadores.



Article 27. Quantia de les ajudes

1. Quan la convocatòria establisca que les subvencions estan subjectes al règim de minimis o a l'article 28 del Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió (règim de serveis d'assessorament i suport a la innovació) s'observaran els límits següents:

a) La subvenció consistirà en un percentatge que podrà arribar fins al 100 % dels costos subvencionables del projecte, i la convocatòria respectiva és la que delimite el màxim concret en funció del pressupost disponible per a cada anualitat.

b) L'ajuda total concedida en règim de minimis o de serveis d'assessorament i suport a la innovació a una única empresa no serà superior a 200.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals. A l'efecte de les presents bases, s'entendrà per única empresa la definició establida en l'apartat 2 de l'article 2 del Reglament (CE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis. Per a les empreses que realitzen per compte d'altri operacions de transport de mercaderies per carretera, s'estarà als límits i a les condicions de l'article 3, apartats 2 i 3 d'aquesta disposició.

c) La quantia de la subvenció no podrà superar, a més, en les subvencions subjectes al règim de serveis d'assessorament i suport a la innovació, els 5 milions d'euros per empresa i per projecte de conformitat amb el que es disposa en l'apartat l de l'article 4 del Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió.

2. Per a aquelles subvencions subjectes segons la convocatòria a l'article 22 del Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, la subvenció consistirà en un percentatge que podrà arribar fins al 100 % dels costos subvencionables del projecte, i la convocatòria respectiva és la que delimite el màxim concret en funció del pressupost disponible per a cada anualitat. En tot cas, la quantia de subvenció no podrà superar l'import de 0,4 milions d'euros, de conformitat amb el que es preveu en l'apartat c de l'article 22 del Reglament (UE) núm. 651/2014, per a les ajudes destinades a nous projectes empresarials.





Article 28. Criteris d'avaluació de sol·licituds

1. Un projecte només podrà ser objecte de suport quan la puntuació obtinguda en l'avaluació supere els llindars que puguen establir-se en les respectives convocatòries.

2. Seran criteris d'atorgament de la subvenció:

a) Qualitat del projecte (puntuació màxima 45 punts):

– Grau d'innovació del projecte: màxim 20 punts.

– Rellevància del paper de la tecnologia i aportació de coneixement en el projecte: màxim 15 punts.

– Pla de treball: màxim 10 punts.

b) Viabilitat (puntuació màxima 25 punts):

– Viabilitat financera: màxim 10 punts.

– Capacitat de l'equip promotor: màxim 10 punts.

– Pla de comercialització: màxim 5 punts.

c) Impacte dels resultats (puntuació màxima 20 punts):

– Repercussió econòmica i social del projecte: màxim 10 punts.

– Complementarietat amb altres iniciatives en matèria d'R+D+I i alineació amb polítiques d'innovació: màxim 10 punts.

Així mateix, com a mesures d'actuació per a afavorir la qualitat de l'ocupació i les condicions de treball, la igualtat d'oportunitats entre dones i homes, la sostenibilitat mediambiental i la integració social i laboral de les persones amb diversitat funcional, les convocatòries de subvencions establiran com a valoració addicional la que resulte de l'aplicació de criteris socials, entre aquests:

– Perspectiva de gènere (puntuació màxima 2 punts).

– Diversitat funcional i altres col·lectius desfavorits (puntuació màxima 2 punts).

– Ocupació i qualitat de condicions de treball (puntuació màxima 3 punts).

– Medi ambient (puntuació màxima 3 punts).





DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. No-incidència econòmica

Aquesta ordre no té incidència pressupostària, sense perjudici que les convocatòries de subvencions disposen de la corresponent disponibilitat pressupostària.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Habilitació normativa

La persona titular de la Direcció General de l'IVACE podrà dictar totes les instruccions de caràcter intern i organitzatiu que siguen necessàries per a l'aplicació d'aquesta ordre i de les corresponents convocatòries.



Segona. Entrada en vigor

La present ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 6 de juny de 2018



El conseller d'Economia Sostenible,

Sectors Productius, Comerç i Treball,

RAFAEL CLIMENT GONZÁLEZ

Mapa web