Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 7/2018, de 4 de juny, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual s'aproven les bases reguladores i la convocatòria per a la realització de pràctiques professionals en la Direcció General de Coordinació Institucional de la Vicepresidència. [2018/5678]

(DOGV núm. 8315 de 12.06.2018) Ref. Base de dades 005804/2018




ÍNDEX



Preàmbul

Primera. Objecte de les beques

Segona. Requisits per a l'obtenció de la beca i forma d'acreditar-los



Tercera. Instrucció del procediment

Quarta. Sol·licituds

Cinquena. Dades de caràcter personal

Sisena. Acreditació dels mèrits

Setena. Documents elaborats per administracions públiques

Huitena. Comissió avaluadora

Novena. Barem per a l'avaluació dels mèrits

Deu. Procés de selecció

Onze. Resolució i notificació

Dotze. Concessió deserta

Tretze. Unitat de realització de les pràctiques

Catorze. Durada de les beques

Quinze. Obligacions i drets de les persones beneficiàries

Setze. Incompatibilitats

Dèsset. Quantia, comprovació, justificació i pagament de les beques

Díhuit. Vacants i renúncies

Dènou. Pèrdua del dret al cobrament i reintegrament

Disposicions addicionals

Única. Protecció de dades

Disposicions finals

Única. Entrada en vigor

Annex



PREÀMBUL



En el marc de la política de la Generalitat dirigida a l'especialització de totes aquelles persones que es troben en possessió d'un títol d'educació superior i que hagen finalitzat els seus estudis en dates recents, la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusiva vol apropar a les joves i als joves valencians el coneixement pràctic de l'Administració autonòmica valenciana, per a completar la seua formació mitjançant la realització de pràctiques en les seues dependències.



A tal fi es preveu la concessió de beques de pràctiques professionals amb el règim jurídic contingut en la Llei 38/2003, de 17 de desembre, general de subvencions, i en el seu reglament de desplegament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol; en el títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i també en el Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, desplegat per l'Ordre 17/2011, de 6 de maig, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques.

S'aborda amb aquesta norma la necessitat de millorar l'ocupabilitat, el foment de la capacitat emprenedora i la millor preparació per a l'exercici d'activitats professionals de les persones recentment titulades, mitjançant el disseny d'un sistema de pràctiques professionals. La realització de pràctiques professionals en l'àmbit de l'Administració pública ofereix una oportunitat formativa a les persones joves titulades i permet complementar els coneixements adquirits en la formació acadèmica i professional, afavorint l'adquisició de competències que milloren el seu perfil, per la qual cosa queden justificats els principis de necessitat i d'eficàcia requerits per la normativa bàsica en l'exercici de la potestat reglamentària

La regulació continguda en aquesta ordre respecta i és coherent amb la resta de l'ordenament jurídic d'aplicació, i no inclou restriccions innecessàries ni obligacions addicionals a les previstes en el bloc normatiu d'aplicació. D'altra banda, s'ha respectat el principi d'eficiència, evitant càrregues i tràmits innecessaris i, així, només les persones que siguen cridades a la segona fase del procés de selecció hauran d'acreditar els mèrits al·legats en la sol·licitud d'ajuda. S'ha respectat, així mateix, el principi de transparència, donant participació a la ciutadania a través del tràmit d'audiència pública

Les esmentades beques no estan subjectes a la política de competència de la Unió Europea en matèria d'ajudes públiques i, per tant, no precisen notificació a la Comissió Europea, per no reunir els requisits de l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, ja que pel que fa a la qualitat del beneficiari i de l'objecte de les beques, aquestes accions subvencionables no afecten la competència, ni els intercanvis comercials entre els estats membres, i tampoc afavoreixen determinades empreses o produccions.

Per això, en virtut de la competència atribuïda per l'article 160.2 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, en relació amb l'article 3 del Decret 7/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen les conselleries en què s'organitza l'Administració de la Generalitat, modificat pel Decret 10/2015, de 6 de juliol, i el Decret 12/2015, de 16 de setembre, una vegada evacuats els informes preceptius, i conforme amb el Consell Jurídic Consultiu,





ORDENE



Aprovar les bases que regiran la convocatòria de beques de pràctiques professionals en la Direcció General de Coordinació Institucional de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, que s'insereixen a continuació:



Primera. Aprovació de les bases i objecte

1. Aquesta ordre aprova les bases reguladores que regeixen la convocatòria, concessió i acompliment de beques de pràctiques professionals en la Direcció General de Coordinació Institucional de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, amb la finalitat d'apropar el coneixement pràctic de l'activitat de l'Administració de la Generalitat, mitjançant la realització de pràctiques que impliquen el compliment de tasques relacionades amb les competències pròpies de la Direcció General.

2. Els perfils professionals s'especificaran en la convocatòria corresponent, que serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3. En la corresponent convocatòria es fixaran els crèdits pressupostats per a aquestes beques, a càrrec de la línia de subvenció i programa corresponent de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.

4. Així mateix, s'aprova la convocatòria per a 2018, que s'adjunta com a annex d'aquestes bases.



Segona. Requisits de les persones aspirants per a l'obtenció de la beca i forma d'acreditar-los

1. Per a obtindre la beca, les persones sol·licitants hauran de complir els requisits següents en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds:

a) Ser resident en la Comunitat Valenciana.

b) No ser major de 35 anys.

c) Estar en possessió del títol oficial universitari o de formació professional o equivalent que s'especifica en la convocatòria, expedit o homologat per les autoritats espanyoles corresponents, sense que hagen transcorregut més de cinc anys des de la finalització dels estudis conduents a l'obtenció d'aquest títol.

d) Tindre acreditats coneixements del nivell C1 de valencià en els termes previstos per l'Ordre 7/2012, de 2 de març, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regulen els certificats oficials administratius de coneixements de valencià de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, el personal examinador i l'homologació i la validació d'altres títols i certificats.

e) No haver sigut beneficiari o beneficiària de beques de pràctiques professionals en la Generalitat per un període igual o superior a 36 mesos. Aquest període es computarà prenent en consideració la totalitat de la durada de les beques gaudides, siga una o vàries, incloent-hi els períodes de pròrroga.

f) No trobar-se sotmés en les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i també en qualsevol altra normativa que resulte d'aplicació en matèria de subvencions.

g) No patir malaltia o defecte físic que impedisca el compliment de les obligacions inherents a la concessió i el normal desenvolupament de les tasques pròpies de les pràctiques professionals.

h) Quan les tasques pròpies de les pràctiques impliquen el contacte habitual amb persones menors d'edat, la persona beneficiària haurà de complir el requisit de no haver sigut condemnada per sentència ferma per cap dels delictes especificats en l'article 13.5 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, de modificació parcial del Codi Civil i de la Llei d'enjudiciament civil.

2. No podran optar a les beques els qui en el moment de publicar-se la convocatòria ja estiguen gaudint d'una altra beca de pràctiques professionals en la Generalitat, llevat que falten menys de dos mesos per a la seua finalització.

3. El compliment dels requisits exigits en les lletres d, e i f de l'apartat anterior, quan no puguen ser justificats mitjançant certificat expedit per l'autoritat competent, s'acreditarà mitjançant declaració responsable. Els restants requisits hauran d'acreditar-se documentalment abans que es dicte la resolució de concessió, sense perjudici del que es disposa en la base setena d'aquesta ordre.



Tercera. Instrucció del procediment

La instrucció del procediment correspondrà a la persona titular de la direcció general competent en matèria de coordinació institucional, que d'ofici acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals ha de dictar-se resolució.

L'inici i la tramitació del procediment s'ajustarà a aquestes bases, a la convocatòria i al Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques; a l'Ordre 17/2011, de 6 de maig, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, i a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Quarta. Sol·licituds

1. Les persones aspirants presentaran, dins el termini de quinze dies comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la seua sol·licitud mitjançant model normalitzat i acompanyada de currículum, per via electrònica en la seu electrònica de la Generalitat https://sede.gva.es, sense perjudici de la normativa establida amb caràcter general sobre la presentació d'escrits davant les administracions públiques.

Per a la presentació per via telemàtica, el sol·licitant o la sol·licitant haurà de disposar d'un certificat de signatura electrònica avançada, o d'algun altre dels sistemes d'identificació admesos en la seu electrònica i que allí s'especifiquen.

En el currículum s'especificarà la nota mitjana ponderada obtinguda en els estudis de grau o llicenciatura; els restants títols acadèmics oficials obtinguts que no constituïsquen un requisit per accedir a la beca; el nivell més alt de coneixement del valencià aconseguit, d'acord amb els títols expedits o homologats per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià; el nivell de coneixement d'idiomes oficials de la Unió Europea, d'acord amb el Marc Europeu Comú de Referència per a les Llengües, i també l'experiència professional i els cursos de formació relacionats amb el fi de la beca.

Per a optar a beques de diversos perfils professionals, les persones interessades hauran de presentar tants currículums com sol·licituds presenten.

2. La presentació de la sol·licitud per a optar a aquestes beques implicarà que la persona sol·licitant accepta les bases de la convocatòria, sense perjudici d'una possible impugnació.

3. Si la sol·licitud presentada en termini no reuneix els requisits exigibles o no és aportada la documentació exigida, es requerirà a la persona interessada perquè esmene aquestes deficiències en un termini màxim de 10 dies hàbils, amb la indicació expressa que si no ho fa així, es considerarà que desisteix de la seua sol·licitud, en els termes previstos en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Cinquena. Dades de caràcter personal

1. Les dades personals dels sol·licitants recollides en el transcurs del procediment s'inclouran en el fitxer de dades de caràcter personal denominat «Beques de pràctiques professionals de la Generalitat», creat per l'Ordre 3/2011, de 8 de novembre, de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, en els termes i amb les condicions que es recullen en la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal i en el seu reglament de desenvolupament, aprovat pel Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, i altra normativa que hi resulte vigent.

2. Els titulars de les dades personals contingudes en aquest fitxer automatitzat poden exercir els seus drets d'accés, rectificació i cancel·lació davant la Direcció General de Tecnologies de la Informació.



Sisena. Acreditació dels mèrits

1. Juntament amb la sol·licitud i amb el currículum no s'acompanyarà cap documentació més. Les persones seleccionades per a la fase d'entrevista a la qual es refereix la base 10 d'aquesta ordre hauran de presentar la documentació acreditativa dels mèrits detallats en el currículum en el moment que acudisquen a realitzar-la, sense perjudici del que es disposa en la base següent.

2. Els mèrits no suficientment acreditats no seran tinguts en compte a l'efecte de la seua valoració. El compliment dels mèrits s'entendrà referit a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.



3. Si després de l'acreditació dels mèrits pot desprendre's que alguna de les persones sol·licitants no posseeix la totalitat dels requisits exigits, la comissió avaluadora li requerirà que acredite el seu compliment. En cas que no siguen acreditats en el termini que s'estableix en el requeriment, quedarà exclosa del procés, amb indicació de les inexactituds o falsedats formulades per la persona sol·licitant.



Setena. Documents elaborats per administracions públiques

Quan els documents acreditatius dels requisits o els mèrits s'hagen elaborat per qualsevol Administració, les persones sol·licitants no estaran obligades a aportar-los, sempre que hagen expressat el seu consentiment a què siguen consultats o recaptats aquests documents. Es presumirà que la consulta o obtenció és autoritzada per la persona interessada, llevat que conste en el procediment la seua oposició expressa o la llei especial aplicable requerisca consentiment exprés, de conformitat amb el que es disposa en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Excepcionalment, quan l'òrgan instructor no puga recaptar directament els esmentats documents, podrà exigir-se a la persona interessada la seua aportació.



Huitena. Comissió avaluadora

1. Les sol·licituds presentades seran valorades per una comissió avaluadora, que elevarà proposta motivada de resolució a l'òrgan competent per a resoldre.

2. La comissió avaluadora estarà integrada per:

a) La persona titular de l'oficina de suport al càrrec de portaveu, que exercirà la presidència. En cas d'absència vacant o malaltia la substituirà la persona titular del servei en què s'estructura la subdirecció.



b) La persona titular de l'oficina del Secretariat del Consell, que exercirà de vocal. En cas d'absència vacant o malaltia la substituirà la persona titular del servei en què s'estructura la subdirecció.

c) Un funcionari o funcionària del subgrup A1 de la direcció general amb competències en matèria de coordinació institucional, que assumirà la secretària de la comissió, amb veu i vot.

3. La Comissió se sotmetrà, quant al seu règim de funcionament, al que es disposa en la secció tercera. del capítol II del títol preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i en l'article 18 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques.

4. En la composició de la comissió avaluadora es respectarà el principi de paritat, de conformitat amb la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.







Novena. Barem per a l'avaluació dels mèrits

1. Els mèrits de les persones candidates es valoraran d'acord amb els criteris següents, que permetran aconseguir un màxim de 30 punts:



A. Expedient acadèmic. En aquest apartat la valoració màxima serà de 13,50 punts, atorgats conforme als criteris següents:

A.1. Expedient acadèmic: la puntuació assignada coincidirà amb la nota mitjana ponderada, que donarà lloc a una valoració entre 5 i 10 punts.

Quan la ponderació estiga feta amb una puntuació 0-4, s'aplicarà el que disposa l'apartat 13.4 i 5 del Reial decret 1267/1994, de 10 de juny, pel qual es modifica el Reial decret 1497/1987, de 27 de novembre, amb què s'estableixen les directrius generals comunes dels plans d'estudis dels títols universitaris de caràcter oficial.

A.2. Altres títols acadèmics oficials que no constituïsquen un requisit per a la concessió, fins a un màxim de 4,50 punts, d'acord amb la puntuació següent, i per cadascun d'ells:

Doctor: 2 punts

Llicenciat o graduat: 1 punt

Diplomat: 0,50 punts

Màster: 0,50 punts

B. Coneixements de valencià. La puntuació màxima que es podrà obtindre en aquest apartat serà com a màxim de 2,50 punts.

Només es valoraran els certificats expedits o homologats per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, conformement a l'escala següent:

Nivell C2 de coneixements de valencià (superior): 1,50 punts.

Correcció de textos: 0,50 punts.

Llenguatge en els mitjans de comunicació: 0,50 punts.

Llenguatge administratiu: 0,50 punts.

C. Coneixements d'idiomes de la Unió Europea. La puntuació màxima que es podrà obtindre per al conjunt dels idiomes i cursos acreditats serà d'1 punt.

Es valorarà cada nivell superat, d'acord amb el Marc Europeu Comú de Referència per a les Llengües, amb 0,20 punts.

Només es valoraran els títols expedits per les escoles oficials d'idiomes, universitats, ministeris o qualsevol organisme oficial acreditat, de conformitat amb el que s'estableix en el Decret 61/2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres en la Comunitat Valenciana i es crea la Comissió d'Acreditació de Nivells de Competència en Llengües Estrangeres.

En el cas que el coneixement d'un idioma s'acredite per títol universitari i haja sigut valorat en l'apartat A.2, no es podrà computar també en aquest apartat. En cap cas es puntuarà en aquest subapartat els cursos de valencià.

D. Coneixements addicionals. La valoració màxima que es podrà obtindre en aquest apartat serà de 6 punts, d'acord amb els criteris de valoració següents:

D.1. Experiència professional relacionada directament amb el fi de la beca, fins a 2 punts, i es computaran 0,10 punts per cada mes complet treballat.

D.2. Cursos de formació: es valoraran els cursos de formació i perfeccionament relacionats amb el fi de la beca, de durada igual o superior a 15 hores que hagen sigut cursats o impartits per l'interessat, fins a un màxim de 4 punts conformement a l'escala següent:



De 200 o més hores: 3,00 punts.

De 100 o més hores: 2,00 punts.

De 75 o més hores: 1,50 punts.

De 50 o més hores: 1,00 punts.

De 25 o més hores: 0,50 punts.

De 15 o més hores: 0,20 punts.

Els centres de formació que impartisquen cursos han de ser organismes oficials o centres reconeguts i es valoraran per una sola vegada, amb independència d'haver cursat o impartit successives edicions del mateix curs. En cap cas es puntuaran en aquest subapartat ni en l'apartat C els cursos de valencià i d'idiomes. Tampoc es puntuaran en aquest apartat els cursos conduents a l'obtenció d'algun dels títols al·legats com a mèrit en l'apartat A.2

E. Entrevista. Mitjançant una entrevista, que versarà sobre la trajectòria formativa i professional de la persona sol·licitant, sobre la situació en la Comunitat Valenciana o en el sector al qual es dirigisquen les activitats pròpies de la beca i sobre les actuacions públiques referent a això, es valoraran els aspectes següents:

Les aptituds per a les tasques a exercir, fins a un màxim de 4 punts.

El coneixement de l'actualitat de l'Administració de la Comunitat Valenciana i de les polítiques desenvolupades per la Generalitat i altres administracions públiques en la matèria objecte de la beca, fins a 2,50 punts.

La puntuació total atorgada en l'entrevista no podrà superar els 6,50 punts, la qual cosa suposa un 28,25 per cent de la puntuació màxima que pot obtindre's mitjançant la suma de la resta d'apartats.

La falta d'assistència a l'entrevista determinarà l'exclusió del procés selectiu.

2. El resultat de les sumes parcials de cadascun dels apartats anteriors donarà lloc a la puntuació final del procés de selecció.

3. En cas d'empat es resoldrà, per aquest ordre, a favor de les persones que en el moment de presentació de les sol·licituds hagen acreditat el reconeixement per l'òrgan competent de tindre certificat de discapacitat, de ser víctima de violència de gènere o de ser víctima d'accions terroristes.

La resta de supòsits d'empat es resoldran a favor dels qui presenten millor expedient acadèmic. En cas de persistir l'empat, es resoldrà a favor de la persona que acredite una renda familiar més baixa. La renda familiar es determinarà aplicant els criteris continguts en els articles 6 i 7 de l'Ordre 21/2016, de 10 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de les beques per a la realització d'estudis universitaris en les universitats de la Comunitat Valenciana o en la normativa que la substituïsca.



Deu. Procés de selecció

1. La Comissió Avaluadora es reunirà dins els quinze dies següents a la finalització del termini de presentació de sol·licituds, una vegada dispose de l'autobaremació que s'obté de forma automàtica en emplenar el currículum. Comprovarà que els mèrits al·legats s'adeqüen al que s'estableix en la convocatòria i publicarà la llista provisional, ordenada segons la puntuació obtinguda conforme al barem que es recull en base novena d'aquesta ordre, i especificant les causes d'exclusió d'aquelles sol·licituds desestimades, a l'efecte d'esmena o accions legals que siguen procedents. Les persones aspirants comptaran amb un termini de 10 dies a partir de l'endemà de la data de publicació per a formular-hi al·legacions. Tant aquesta com les successives publicacions s'efectuaran en la seu electrònica de la Generalitat i en la pàgina web de la Conselleria.

2. Conclòs el termini d'al·legacions, la Comissió convocarà a l'entrevista les persones que hagen obtingut almenys 13,50 punts en aquesta fase.

3. La falta d'assistència a l'entrevista determinarà l'exclusió del procés selectiu.

4. Una vegada finalitzades les entrevistes, la Comissió Avaluadora sumarà els punts obtinguts en aquesta fase als atorgats pels restants mèrits i publicarà la llista dels aspirants, ordenada per la puntuació total obtinguda, en la qual s'indicarà quins d'elles seran proposades per a l'obtenció de la beca per obtindre la puntuació més gran. Les persones aspirants comptaran amb un termini de 10 dies a partir de l'endemà de la data de publicació per a formular al·legacions.

5. Transcorregut el termini d'al·legacions i valorades aquestes, la comissió avaluadora elaborarà una proposta de resolució que contindrà les persones beneficiàries. La proposta inclourà també una borsa de reserva, que estarà constituïda per les o els aspirants anomenats a la fase d'entrevista als qui no se'ls hi haja adjudicat beca. Aquesta borsa s'ordenarà de maig a menor puntuació.



Onze. Resolució i notificació

1. La persona titular de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives dictarà la resolució de concessió de les beques, d'acord amb la proposta elevada per la Comissió Avaluadora, i es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. La resolució especificarà el termini en què la persona beneficiària ha d'incorporar-se al departament en el qual ha de realitzar les tasques pròpies de la beca.

2. La publicació de la resolució produirà efecte de notificació, d'acord amb el que es disposa en l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. El termini màxim per a notificar la resolució serà de tres mesos. Si transcorregut aquest termini no s'ha notificat la resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 55 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d'organització de la Generalitat.

4. La resolució de l'òrgan concedent esgota la via administrativa i en contra podran interposar-se els recursos d'acord amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Dotze. Concessió deserta

L'òrgan concedent, a proposta de la comissió avaluadora, podrà declarar deserta la concessió d'aquelles beques convocades que, conforme al procediment de selecció, hagueren d'atorgar-se a una persona candidata que no aconseguisca una puntuació total mínima de 20 punts.



Tretze. Unitat de realització de les pràctiques

Les pràctiques professionals es realitzaran en la Direcció General de Coordinació Institucional de la Vicepresidència, i la direcció tècnica es realitzarà pel personal funcionari d'aquesta direcció general.



Catorze. Durada de les beques

El període de durada de les beques serà com a màxim de 12 mesos a comptar des de la data d'incorporació que s'indique en la resolució de concessió. La beca podrà ser prorrogada amb les condicions establides en l'article 5 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, previ informe favorable del tutor o la tutora.



Quinze. Obligacions i drets de les persones beneficiàries

1. Les persones adjudicatàries de les beques hauran de presentar, en el termini de 10 dies hàbils següents a la publicació de la resolució de la concessió en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la documentació següent:

a) Model de domiciliació bancària, degudament emplenat, en el qual constarà el número de compte on es rebran les transferències mensuals.

b) Acreditació de la titularitat del compte bancari, i també de l'IBAN, que s'assenyale en el model de domiciliació bancària.

c) Documentació acreditativa del compliment dels requisits recollits en la base 2.

d) Complir amb les obligacions de publicitat activa per a subvencions superiors a 10.000 euros recollides en l'article 3.2. de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana. En cas de no disposar de pàgina web on donar la deguda difusió de la concessió de l'ajuda, la persona beneficiària haurà de comunicar a l'autoritat concedent aquesta circumstància en ocasió de la presentació de la memòria final, perquè aquesta done publicitat a través del portal web corresponent.

2. L'incompliment injustificat de l'obligació d'acreditació dels requisits o d'incorporació en termini es considerarà una renúncia a la beca i donarà lloc a la substitució de la persona adjudicatària pel procediment establit per a aquest supòsit.

3. Les persones beneficiàries de les beques hauran de complir les obligacions establides en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i també les restants previstes en el Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques.

En tot cas, s'haurà d'acreditar documentalment, llevat que s'autoritze a l'Administració a accedir a les dades, el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

4. Les persones beneficiàries estaran obligades a exercir les tasques pròpies de les pràctiques amb l'horari que s'especifique en la resolució de concessió, que serà com a màxim de 30 hores setmanals, durant tot el període de gaudi d'aquesta, conforme a les directrius que li proporcione la persona que exercisca la funció de tutor o tutora.

5. A la finalització del període de durada de les beques, i en el termini màxim de 30 dies, les persones beneficiàries hauran d'entregar una memòria sobre les activitats realitzades i els coneixements adquirits i la seua valoració.

6. Finalitzat el període de gaudi de la beca i entregada la memòria, previ informe favorable del tutor o tutora, la persona titular de la Direcció General de Coordinació Institucional de la Vicepresidència expedirà un certificat d'aptitud i aprofitament.



Setze. Incompatibilitats

Les beques estaran subjectes al règim d'incompatibilitats previst en l'article 22 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques.



Dèsset. Quantia, comprovació, justificació i pagament de les beques

1. Les beques es finançaran a càrrec del programa pressupostari especificat en la corresponent convocatòria.

2. La dotació econòmica de cadascuna de les beques serà l'establida en la respectiva convocatòria, dins les disponibilitats pressupostàries i amb subjecció a les lleis i reglaments aplicables, tenint en compte la resolució a què es refereix l'article 17.1 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, que estiga vigent. En el cas que el període de gaudi de la beca siga inferior a dotze mesos, la quantia de la beca es reduirà proporcionalment al temps de període formatiu.



3. De la dotació anual individualitzada es llevaran les oportunes retencions fiscals i les quotes per cotització a la Seguretat Social, d'acord amb el que es preveu en el Reial decret 1493/2011, de 24 d'octubre, pel qual es regulen els termes i les condicions d'inclusió en el Règim General de la Seguretat Social de les persones que participen en programes de formació.

4. De conformitat amb el Reial decret 1493/2011, de 24 d'octubre, la quota empresarial de la Seguretat Social de la persona adjudicatària de la beca es finançarà a càrrec d'aquesta aplicació i codi de línia esmentats en el punt 1 d'aquest apartat, per l'import que corresponga segons la normativa vigent en la matèria.

5. L'import s'abonarà per mensualitats vençudes, prèvia certificació d'un satisfactori nivell de dedicació i aprofitament.

6. La comprovació de la realització de l'activitat es durà a terme mitjançant la supervisió del tutor o la tutora de les tasques exercides per la becària o el becari.

7. En el cas que, concedida la beca, algun període de desenvolupament de les pràctiques no es realitze durant un mes complet i implique una meritació econòmica a favor de la persona beneficiària inferior al corresponent a un mes natural, la prestació econòmica serà proporcional a aquest període. En aquests supòsits es garantirà, en tot cas, el dret de la persona interessada a l'audiència.



Díhuit. Vacants i renúncies

1. La renúncia a les beques suposarà la pèrdua de tots els drets inherents a aquestes i, per tant, el seu import deixarà de percebre's a partir d'aqueix moment.

2. Si alguna beca queda vacant abans que concloga el seu període de durada, a causa de renúncies, abandons, incompliment d'obligacions o qualsevol altra causa, es podrà concedir una nova beca, per període de gaudi restant. La concessió s'efectuarà seguint l'ordre de la borsa de reserva a la qual es refereix l'article 10.5 d'aquesta ordre. Si la vacant es produeix una vegada transcorreguda la meitat del període de durada de la beca, aquesta podrà declarar-se deserta.



Dènou. Pèrdua del dret al cobrament i reintegrament

1. Tota alteració de les condicions i requisits tinguts en compte per a la concessió de la beca podrà donar lloc a la pèrdua del dret al cobrament total o parcial. En particular, donarà lloc a la pèrdua del dret al cobrament, l'incompliment del règim d'incompatibilitats al que es refereix l'article 16 d'aquesta ordre.

2. Procedirà, així mateix, la pèrdua del dret al cobrament de la beca i el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament per l'incompliment de les obligacions que s'estableixen en aquesta ordre, i també en els supòsits recollits en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb el que es disposa en l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

3. Les quantitats que s'hagen de reintegrar tindran la consideració d'ingrés de dret públic a l'efecte del procediment aplicable a la seua cobrança i reportaran interessos de demora des del moment del pagament de la beca fins a la data en què s'acorde la procedència del reintegrament.

4. Prèviament a la resolució per la qual es revoque, minore o es deixe sense efecte la subvenció, es garantirà el dret de la persona interessada a l'audiència.





Disposicions addicionals



Única. Protecció de dades

Les dades personals de totes les persones interessades, recollides durant el transcurs del procediment derivat de les convocatòries de les beques, seran incloses en un fitxer automatitzat, en els termes i condicions que es recullen en la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i també en el Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el reglament de desplegament de l'esmentada llei orgànica; en l'Ordre 3/2011, de 8 de novembre, de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, per la qual es crea un fitxer de dades de caràcter personal denominat beques de pràctiques professionals de la Generalitat, i en la resta de normativa que hi resulte vigent.





DISPOSICIONS FINALS



Única. Entrada en vigor

Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 4 de juny de 2018



La vicepresidenta del Consell

i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives,

MÓNICA OLTRA JARQUE









ANNEX



Article 1. Objecte de la convocatòria

L'objecte d'aquesta convocatòria és convocar, en règim de concurrència competitiva, sis beques per a realitzar pràctiques professionals en la Direcció General de Coordinació Institucional de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives per a l'exercici 2018, amb els perfils professionals següents:

a) Dues beques per a dues persones llicenciades o graduades en ciències polítiques i de l'Administració.

b) Una beca per a una persona llicenciada o graduada en enginyeria informàtica.

c) Una beca per a una persona llicenciada o graduada en dret.

d) Una beca per a una persona llicenciada o graduada en Informació i Documentació.

e) Una beca per a una persona llicenciada o graduada en estadística.



Article 2. Dotació econòmica

Les beques es finançaran a càrrec del programa pressupostari 16.01.01.311.10, capítol IV, línia S5182000 dels pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2018, dotada amb un import de 82.470 euros, i el seu equivalent per a l'exercici 2019, condicionat a l'existència de crèdit en aquest exercici.

Cadascuna de les beques convocades estan dotades amb 1.000 euros bruts mensuals, subjectes a les retencions que procedisquen legalment





Article 3. Recursos contra aquesta convocatòria

Aquesta convocatòria, que posa fi a la via administrativa, podrà ser recorreguda potestativament en reposició o bé caldrà plantejar directament recurs contenciós administratiu de conformitat amb la legislació administrativa vigent.

Mapa web