Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 30 de maig de 2018, de la Universitat d'Alacant, per la qual es convoca concurs d'accés a places de cossos de funcionaris docents universitaris. [2018/5691]

(DOGV núm. 8316 de 13.06.2018) Ref. Base de dades 005841/2018




D'acord amb el que estableix l'article 141 de l'Estatut de la Universitat d'Alacant i en la base 3 de la normativa de la Universitat d'Alacant per a la regulació dels concursos d'accés als cossos docents universitaris; aquest Rectorat, en compliment de l'article 19.U.2. de la Llei 3/2017, de 27 de juny, de pressupostos generals de l'estat per a l'any 2017, obtinguda l'autorització de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport i en ejecució de les ofertes d'ocupació pública per als anys 2016 i 2018, aprovades per Acord del Consell de Govern de 26 de maig de 2016 (DOGV 20.07.2016) i Acord del Consell de Govern de 22 de març de 2018 (DOGV 18 de maig), ha resolt convocar a concurs d'accés pel sistema d'accés lliure les places que es relacionen en l'annex I de la $1 resolució$2 d'acord amb les següents bases:





Primera. Règim jurídic

Aquest concurs d'accés es regirà per les bases d'aquesta convocatòria, per l'establit en la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril; el Reial decret 1313/2007, de 5 d'octubre, pel qual es regula el règim dels concursos d'accés a cossos docents universitaris; l'Estatut de la Universitat d'Alacant, aprovat pel Decret 25/2012, de 3 de febrer, del Consell (DOGV 09.02.2012); l'Acord de Consell de Govern de 27 de febrer de 2009, pel qual s'aprova la normativa de la Universitat d'Alacant per a la regulació dels concursos d'accés als cossos docents universitaris; i altra normativa de general aplicació.



De conformitat amb el que preveu l'Acord de Consell de Govern de la Universitat d'Alacant, de 17 de desembre de 2013, pel qual s'aprova el II Pla d'igualtat d'oportunitats entre dones i hòmens de la Universitat d'Alacant, es fa constar que:

– Existeix infrarepresentació de dones en la categoria de Professor o professora titular d'universitat en l'àrea de Química Inorgànica.

– No existeix infrarepresentació de cap dels gèneres en les categories convocades en la resta de les àrees.

La Universitat d'Alacant, compromesa amb el principi d'igualtat d'oportunitats entre dones i hòmens, anima especialment al col·lectiu infrarepresentat en les distintes àrees a concursar a les places d'aquesta convocatòria on hi ha dita infrarepresentació.

Als efectes del còmput de terminis arreplegats en aquesta convocatòria, el mes d'agost de 2018 es considerarà inhàbil.



Segona. Requisits de les candidates o candidats

Per a ser admeses o admesos a aquest concurs d'accés s'hauran de reunir els següents requisits, el compliment dels quals ha d'estar referit a la data d'expiració del termini fixat per a la presentació de sol·licituds i mantenir-se fins al moment de la presa de possessió:

2.1. Requisits generals:

2.1.1. Els arreplegats en l'article 56 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic:

a) Nacionalitat. Tindre la nacionalitat espanyola, sense perjudici del que disposa l'article 57 de reial decret esmentat.

b) Posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'exercici de les corresponents funcions o tasques.

c) Tindre complits 16 anys d'edat i no excedir l'edat màxima de jubilació forçosa.

d) No haver sigut separada o separat, per mitjà d'expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per a exercir funcions semblants a què exercien en el cas del personal laboral, en el que s'haguera produït la separació o inhabilitació. En el cas de ser nacional d'un altre estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver sigut sotmesa o sotmés a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.

2.1.2. Les o els aspirants que no siguen de nacionalitat espanyola hauran d'acreditar un coneixement adequat de qualsevol de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana per al desenvolupament de les seues funcions.

2.2. Requisit específic:

2.2.1. Estar en possesió de l'acreditació per al cos de professors i professores titulars d'universitat d'acord amb l'establit en el Reial decret 1312/2007, de 5 d'octubre, pel qual s'estableix l'acreditació nacional per a l'accés als cossos docents universitaris, modificat pel Reial decret 415/2015, de 29 de maig.

2.2.2. Haver finalitzat el programa Ramón i Cajal

2.2.3. Estar en possessió de la certificació I3



Tercera. Sol·licituds

3.1. Les persones que desitgen prendre part en els concursos presentaran, per cada plaça sol·licitada, la corresponent instància segellada en el termini de 20 dies hàbils a comptar des de l'endemà de publicar-se aquesta convocatòria en el Boletín Oficial del Estado, en l'Oficina Principal del Registre General de la Universitat o en les oficines auxiliars, situades en les secretaries de centre i en la seu d'Alacant, o bé, per qualsevol dels procediments establits en l'article 38.4 de la Llei 30/199, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999 (que es manté en vigor en aplicació del penúltim paràgraf de la disposició derogatòria única de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques). Les sol·licituds que es presenten a través de les oficines de correus hauran d'enviar-se en sobre obert perquè el personal de Correos hi puga estampar en cadascuna el segell de dates abans de la seua certificació i dirigir-se al campus de Sant Vicent del Raspeig, apartat 99, 03080 Alacant.

En cap cas s'admetrà la presentació de sol·licituds a través del Registre Electrònic de la Universitat d'Alacant.

Aquesta sol·licitud, que s'ajustarà al model que s'adjuntarà en l'annex II d'aquesta convocatòria, degudament emplenada, anirà acompanyada dels següents documents:

a) Fotocòpia del document nacional d'identitat o, en cas de persones estrangeres, del document que acredite la seua identitat, nacionalitat i data de naixement.

b) Fotocòpia del document justificatiu de l'acreditació, d'acord amb l'establit en la base 2.2.

En cas de ser personal funcionari dels cossos docents universitaris, hauran de presentar document que acredite el cos i àrea de coneixement.



c) Per a l'acreditació del requisit arreplegat en la base 2.1.2, haurà d'aportar fotocòpia del document que acredite un coneixement adequat de qualsevol de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana per al desenvolupament de les seues funcions. En defecte d'això, l'acreditació d'aquest coneixement es determinarà per la comissió en el desenvolupament de la prova contemplada en la base 8.3.

d) Fotocòpia del document que acredite haver finalitzat el Programa Ramón i Cajal

e) Fotocòpia de la certificació I3.

f) Resguard que justifique el pagament de 27,40 euros en concepte de drets d'examen, que s'ingressaran, en efectiu o mitjançant transferència bancària, en el Banc SabadellCAM en el compte Núm. ES89 0081-3191-42-0001027605, juntament amb el nom i els cognoms, caldrà indicar-hi el nombre de la plaça.

Estaran exempts del pagament de la taxa:

a) Les o els aspirants amb una discapacitat igual o superior al 33 %. Hauran de presentar certificació de la Conselleria corresponent o òrgans competents d'altres administracions públiques, que acredite discapacitació igual o superior al 33 %.

b) Els membres de famílies nombroses de categoria especial i els membres de famílies monoparentals de categoria especial (Llei taxes Generalitat 30.12.17). Els membres de famílies nombroses de categoria general i els membres de famílies monoparentals de categoria general disfrutaran d'una bonificació del 50 %. En ambdós casos hauran de presentar fotocòpia del títol oficial de família nombrosa o títol oficial de família monoparental.

c) Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició per mitjà de qualsevol dels mitjans de prova previstos en l'article 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

d) Les persones que figuren com a demandants d'ocupació amb una antiguitat, almenys, de 3 mesos amb anterioritat a la data de la convocatòria. Per al gaudi de l'exempció seran requisits que no hagueren rebutjat, en el termini de què es tracte, oferta d'ocupació adequat ni s'hagueren negat a participar, excepte causa justificada, en accions de promoció, formació o reconversió professionals i que, així mateix, no tinguen rendes superiors, en còmput mensual, al salari mínim interprofessional. L'acreditació relativa a la condició de demandant d'ocupació, amb els requisits previstos en la llei, se sol·licitarà en la corresponent oficina del Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE). Quant a l'acreditació de les rendes es realitzarà per mitjà d'una declaració escrita del sol·licitant. Ambdós documents hauran d'adjuntar-se a la sol·licitud.





Quarta. Protecció de dades personals

Les dades de caràcter personal aportats per les o els aspirants quedaran incloses en el fitxer automatitzat de personal d'aquesta universitat, que es compromet a no fer un ús diferent d'aquell per al qual han sigut sol·licitades, segons la Resolució de la Universitat d'Alacant, de 18 de setembre de 2013, sobre creació i modificació de fitxers de dades de caràcter personal (DOGV 16.10.2013).

La Universitat d'Alacant informa així mateix, sobre la possibilitat d'exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i, si és el cas, d'oposició, que preveu l'article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal; que han de ser exercits, per escrit, davant del gerent d'aquesta universitat.



Cinquena. Informació i notificacions del procediment

5.1. D'acord amb el que preveu l'article 45.1.b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, les publicacions detallades en les bases següents, així com la informació d'altres actes que se'n deriven que requerisquen publicació, inclosos els recursos en via administrativa, substituiran la notificació personal a les persones interessades i produiran els mateixos efectes.

5.2. En el cas d'haver-se de fer alguna notificació personal a la interessada o interessat a la seua adreça postal, es considerarà com vàlida la indicada en la seua instància, de manera que si en el desenvolupament del procediment s'hi produeix cap canvi, serà la seua responsabilitat comunicar-ho.

5.3. La informació referent a aquesta convocatòria pot consultar-se en la pàgina web de la Universitat d'Alacant, a través de la següent adreça:

http://ssyf.ua.es/va/accesopdi/funcionaris/convocatories-professorat-funcionari.html.



Sisena. Relació d'aspirants admesos i exclosos

6.1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el rector de la Universitat d'Alacant, dictarà resolució que es publicarà en la pàgina web del Servei de Selecció i Formació, en la qual constarà la relació provisional d'aspirants admesos i exclosos, indicant-se en aquest cas les causes d'exclusió.

Contra aquesta resolució les o els interessats podran presentar reclamació o esmena en el termini de 10 dies hàbils, comptador des de l'endemà de la seua publicació.

6.2. Finalitzat aquest termini, es publicarà en el mateix lloc una resolució en la qual, a més de declarar aprovada la relació definitiva de persones admeses i excloses, s'arreplegarà el lloc, data i hora de celebració de l'acte de presentació esmentat en la base 8.

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs de reposició en el termini d'un mes o, directament, recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptador des de l'endemà de la publicació de la citada resolució, conforme a l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

6.3. No serà procedent cap devolució dels drets d'admissió a proves en els supòsits d'exclusió per causa imputable a la persona interessada.





Setena. Comissions del concurs d'accés

7.1. La composició de la comissió jutjdora corresponent a cada concurs, nomenada per Resolució de la Universitat d'Alacant de 30 de maig de 2018, figura en l'annex IV d'aquesta convocatòria.

7.2. Els currículums dels membres titulars es publicaran en la pàgina web del Servei de Selecció i Formació.

7.3. Les comissions jutjadores hauran de constituir-se en el termini màxim de tres mesos a contar des de l'endemà de la publicació de la convocatòria del concurs d'accés i hauran d'ajustar-se en el seu funcionament a l'establit en la base 6 i següents de la Normativa de desenvolupament d'aquesta universitat.



Vuitena. Desenvolupament del concurs

8.1. Acte de constitució. En aquest acte la comissió fixarà els criteris específics de valoració, que haurien d'ajustar-se als criteris bàsics establits en l'article 142.2 de l'Estatut de la Universitat d'Alacant i als criteris generals recollits en la base 7 de la Normativa de desenvolupament d'aquesta universitat. Es publicaran en els locals on es celebre la sessió amb antelació a l'acte de presentació.

8.2. Presentació. En l'acte de presentació, que serà públic, les o els concursants entregaran a la presidència de la comissió el seu historial acadèmic, docent i investigador per quintuplicat, juntament amb un exemplar de les publicacions i documents acreditatius dels mèrits adduïts i, també per quintuplicat, el projecte docent i investigador. El curriculum vitae haurà d'ajustar-se al model que figura en l'annex III de la present convocatoria o al curriculum vitae normalitzat (CVN).



En aquest mateix acte, la comissió establirà:

a) L'ordre d'actuació de les i dels aspirants en les proves mitjançant sorteig públic.

b) El calendari de les proves, que tindrà lloc en el termini màxim de 15 dies naturals a contar des de l'endemà al de l'acte de presentació.



c) El termini fixat perquè qualsevol concursant puga examinar la documentació lliurada per la resta de concursants.

Després de l'acte de presentació, la comissió farà pública en els locals on se celebre la sessió una resolució amb els acords adoptats en aquesta sessió.

8.3. Prova.

Totes les proves es realitzaran en sessió pública i tindran caràcter obligatori.

Els concursos d'accés a places de Professor i professora titular d'universitat constaran d'una prova dividida en dues parts. La primera part comprendrà l'exposició oral dels seus mèrits i historial acadèmic, docent i investigador, així com del seu projecte docent i investigador. El projecte docent haurà d'incloure, en tot cas, el programa d'una o diverses assignatures de matèries bàsiques o obligatòries de plans d'estudi vigents en la Universitat d'Alacant, i haurà de fer referència expressa a la planificació i els recursos docents empleats. Pel desenvolupament d'aquesta part les o els candidats disposaran d'un temps màxim de seixanta minuts. Seguidament, la comissió podrà realitzar preguntes, sol·licitar aclariments i debatre amb la o el concursant tots aquells aspectes que estime rellevants durant un temps màxim de noranta minuts.



La segona part de la prova, consistirà en l'exposició oral d'un dels temes continguts en el projecte docent presentat, per a la qual cosa la o el concursant proporcionarà prèviament a la presidència de la comissió una relació de tres temes dels quals, per sorteig, es triarà un per a ser exposat. Disposarà per a la realització d'aquesta prova d'un temps màxim de 60 minuts. Finalitzada l'exposició, la comissió podrà realitzar preguntes, sol·licitar aclariments i debatre amb la o el concursant tots aquells aspectes que estime rellevants durant un temps màxim de 90 minuts.

Finalitzada la prova, la comissió o cadascun dels seus integrants, emetrà una valoració raonada sobre cada concursant, ajustada a cadascun dels criteris generals i específics de valoració prèviament establits, en la qual es valorarà l'historial acadèmic, docent i investigador, el projecte docent i investigador, així com les capacitats per a l'exposició i debat davant la comissió demostrades en la prova. A la vista dels informes, la comissió efectuarà una proposta motivada de provisió, que haurà de ser aprovada per, almenys, tres vots a favor.



Novena. Proposta de provisió i reclamacions

9.1. La comissió elevarà al rector, motivadament i amb caràcter vinculant, la proposta de provisió de la plaça, que haurà d'incloure l'avaluació de cada concursant desglossada per cadascun dels aspectes avaluats. Aquesta proposta es publicarà en la pàgina web del Servei de Selecció i Formació.

9.2. El procés podrà concloure amb la proposta de la comissió de no proveir la plaça convocada.

9.3. El temps transcorregut entre la publicació de la convocatòria de concurs d'accés i la resolució d'aquest no podrà excedir de sis mesos.



9.4. Contra les propostes de les comissions dels concursos d'accés es podrà presentar reclamació davant el rector en el termini màxim de 10 dies hàbils, comptador des de l'endemà a la seua publicació.

9.5. Les i els candidats proposats per a cada plaça, en el termini màxim de 10 dies hàbils a contar des de l'endemà de la publicació de la proposta de provisió, hauran d'acreditar el compliment dels requisits establits en la convocatòria mitjançant la presentació de la següent documentació:

a) Fotocopia compulsada del document nacional d'identitat o document equivalent.

b) Certificació mèdica oficial de no patir malaltia ni defecte físic o psíquic per a l'acompliment de les funcions corresponents a Professor d'Universitat. A aquests efectes, els reconeixements es podran realitzar a través dels serveis mèdics existents en el Servei de Prevenció de la Universitat d'Alacant.

c) Declaració jurada de no haver estat separada o separat de l'Administració de l'Estat, Institucional o Local, ni de les Administracions de les Comuni­tats Autònomes, en virtut d'expedient disciplinari, i no trobar-se en situació d'inhabilitació per a l'exercici de la funció pública. Les o els aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola hauran de presentar declaració jurada o promesa de no estar sotmeses o sotmesos a sanció disciplinària o condemna penal que impedisca en el seu Estat l'accés a la funció pública.

e) Els que tingueren la condició de personal funcionari de carrera, estaran exempts de justificar el document del apartat b, havent de presentar certificat del ministeri o organisme de què depenguen, acreditant tal condició i les circumstàncies que consten en el seu full de serveis.





Deu. Nomenament i presa de possessió

10.1. Una vegada realitzat el tràmit anterior, el rector efectuarà el nomenament de la persona o persones proposades, que serà publicat en el Boletín Oficial del Estado i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i comunicat als registres oportuns i a la Secretaria General del Consell de Coordinació Universitària, especificant la denominació de la plaça, cos i àrea de coneixement.

10.2. Presa de possessió. En el termini màxim 20 dies, comptador des de l'endemà de la publicació del nomenament en el BOE, la o el candidat proposat haurà de prendre possessió.

10.3. L'exercici de les places convocades quedarà sotmés a la Llei 53/1984, de 26 de desembre, i a les normes de desenvolupament, en matèria d'incompatibilitats.



Onze. Norma final

Contra la convocatòria, les seues bases i tots els actes administratius es que deriven d'aquesta, que esgoten la via administrativa, pot interposar-se recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós administratiu dels d'Alacant que resulte competent, en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que estableix l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, 6.4 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i potestativament podran interposar recurs de reposició en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà de la publicació de la present resolució, davant del rector, de conformitat amb el que disposa l'article 123 i 124 de la Llei 39/2015.



Alacant, 30 de maig de 2018.– El Rector, p. d. (Res. Rectoral 19.05.2016), el Vicerector d'Ordenació Acadèmica i Professorat: José Penadés Martínez.

ANNEX I



NOMBRE DE LA PLAÇA: DF02833 (Corresponent a la OEP 2016)

COS A QUÈ PERTANY LA PLAÇA: PROFESSOR/A TITULAR D'UNIVERSITAT

ÀREA DE CONEIXEMENT: QUIMICA INORGANICA

DEPARTAMENT: QUIMICA INORGANICA

ACTIVITAT DOCENT: LA CORRESPONENT A L'AREA DE CONEIXEMENT

PERFIL INVESTIGADOR: MATERIALS COMPOSTOS DE MATRIU METALICA: QUIMICA INTERFACIAL I PROCESSOS METAL·LURGICS ASSOCIATS



NOMBRE DE LA PLAÇA: DF02834 (Corresponent a la OEP 2016)

COS A QUÈ PERTANY LA PLAÇA: PROFESSOR/A TITULAR D'UNIVERSITAT

ÀREA DE CONEIXEMENT: QUIMICA INORGANICA

DEPARTAMENT: QUIMICA INORGANICA

ACTIVITAT DOCENT: LA CORRESPONENT A L'AREA DE CONEIXEMENT

PERFIL INVESTIGADOR: QUIMICA INORGANICA



NOMBRE DE LA PLAÇA: DF02835 (Corresponent a la OEP 2018)

COS A QUÈ PERTANY LA PLAÇA: PROFESSOR/A TITULAR D'UNIVERSITAT

ÀREA DE CONEIXEMENT: ARQUEOLOGIA

DEPARTAMENT: PREHISTORIA, ARQUEOLOGIA, HISTORIA ANTIGA, FILOLOGIA GREGA I FILOLOGIA LLATINA

ACTIVITAT DOCENT: LA CORRESPONENT A L'AREA DE CONEIXEMENT

PERFIL INVESTIGADOR: ARQUEOLOGIA FENICIA I PUNICA



Mapa web