Ficha docv

Ficha docv









DECRET 89/2018, de 29 de juny, del Consell, d'acreditació de programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius i de regulació del Comité de persones expertes. [2018/6678]

(DOGV núm. 8334 de 09.07.2018) Ref. Base de dades 006708/2018




Índex

Preàmbul

Títol I. Objecte i àmbit d'aplicació

Article 1. Objecte

Article 2. Àmbit d'aplicació

Títol II. Dels programes de prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius

Article 3. Concepte de programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius

Article 4. Requisits mínims dels programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius per a la seua acreditació

Article 5. Fonamentació dels programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius

Article 6. Avaluació de necessitats dels programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius

Article 7. Bases teòriques i metodològiques que sustenten els programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius

Article 8. Contingut dels programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius

Article 9. Avaluació dels programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius

Títol III. Del procediment d'acreditació dels programes de prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius

Capítol I. Del procediment

Article 10. Procediment. Sol·licitud

Article 11. Instrucció del procediment

Article 12. Resolució

Article 13. Validesa temporal

Article 14. Modificació en l'acreditació

Article 15. Extinció de l'acreditació

Article 16. Control i inspecció

Capítol II. Del registre dels programes de prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius

Article 17. Registre de programes de prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius

Article 18. Contingut del registre

Article 19. Assentaments registrals

Títol IV. Del Comité de persones expertes de prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius de la Comunitat Valenciana



Article 20. Constitució

Article 21. Composició

Article 22. Nomenament i cessament de les persones vocals

Article 23. Funcions

Article 24. Informe preceptiu

Article 25. Règim de funcionament

Disposicions addicionals

Primera. Programes de prevenció en drogodependències i altres trastorns addictius de titularitat de la Generalitat

Segona. Publicitat

Tercera. Incidència pressupostària

Disposició transitòria única. Transitorietat de programes de prevenció en drogodependències i altres trastorns addictius acreditats

Disposició derogatòria única. Derogació normativa

Disposicions finals

Primera. Desenvolupament reglamentari

Segona. Entrada en vigor

Annex. Escala de baremació dels programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius.











PREÀMBUL



La Llei 10/2014, de 29 de desembre, de la Generalitat, de salut de la Comunitat Valenciana, en el títol VI, regula les drogodependències i altres trastorns addictius en el context del Sistema Valencià de Salut. Específicament en matèria preventiva i, tal com recull l'article 62 d'aquesta llei, correspon a les administracions públiques, en els seus respectius àmbits de competències, desenvolupar, promoure, donar suport, fomentar, coordinar, controlar i avaluar els programes i actuacions en matèria de prevenció. La conselleria amb competències en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius és l'encarregada de vetlar per la idoneïtat, l'eficàcia i l'eficiència dels programes de prevenció a través de les mesures d'intervenció que s'establisquen reglamentàriament.

El Decret 78/1999, d'1 de juny, del Govern Valencià, va establir els criteris bàsics per a l'acreditació dels programes de prevenció en drogodependències i altres trastorns addictius, així com, la constitució del Comité tècnic de prevenció de les drogodependències de la Comunitat Valenciana.

El temps transcorregut des que va entrar en vigor, aconsella actualitzar els criteris establerts per a l'acreditació d'aquests programes i adequar-los als estàndards i normes vigents actualment, així com revisar el procediment per a acreditar-los amb la regulació d'un comité de persones expertes i un nou registre més adequat a les noves necessitats, a fi que l'Administració en valide la qualitat.



Aquesta acreditació té per objecte garantir la idoneïtat de les intervencions dels programes de prevenció en drogodependències, amb la finalitat de sensibilitzar i comprometre la societat valenciana en la millora d'hàbits de vida saludables i de promoció de la salut.

Com a garantia jurídica, d'idoneïtat i transparència, el mateix decret estableix una escala de baremació dels programes de prevenció en drogodependències i altres trastorns addictius, que regirà per a avaluar els programes de prevenció que hagen de ser acreditats.

Així mateix es fa necessària la regulació del nou Comité de persones expertes de prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius de la Comunitat Valenciana, la seua adscripció a l'òrgan competent en matèria de prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius de la Generalitat, així com la seua composició i funcionament, atesa la nova estructura orgànica i funcional de l'Administració autonòmica valenciana.

D'acord amb el que s'ha exposat, es justifica l'interés general i oportunitat d'aquesta norma que recull la regulació necessària per a l'acreditació dels programes de prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius. Es compleix també amb els tràmits previstos en l'article 7 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

Aquest decret no implica càrregues administratives innecessàries en la seua aplicació, les mínimes per a la seua efectivitat, i es justifica l'adequació del decret als principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència i eficiència que recull l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Aquesta disposició està inclosa en el Pla normatiu de l'Administració de la Generalitat per a 2018.

Per tot això, a l'empara del que disposen els articles 28.c i 33 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, a proposta de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, conforme el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i amb la deliberació prèvia del Consell en la sessió de 29 de juny de 2018,



DECRETE



TÍTOL I

Objecte i àmbit d'aplicació



Article 1. Objecte

Aquest decret té com a objecte:

a) Establir les característiques tècniques i els requisits que han de reunir els programes de prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius a la Comunitat Valenciana, així com el procediment per a la seua acreditació i registre.

b) Regular el Comité de persones expertes de prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius de la Comunitat Valenciana.



Article 2. Àmbit d'aplicació

Les disposicions d'aquest decret són aplicables respecte dels programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius que es desenvolupen en l'àmbit de la Comunitat Valenciana per les persones i entitats que ho sol·liciten, i obligatòriament d'aquells que disposen o prevegen disposar de qualsevol tipus de finançament provinent d'una administració pública.





TÍTOL II

Dels programes de prevenció de les drogodependències

i altres trastorns addictius



Article 3. Concepte de programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius

S'entén per programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius (d'ara endavant, programes de prevenció), el conjunt organitzat, coherent i integrat d'estratègies i activitats relacionades entre si en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius, amb la finalitat d'aconseguir uns objectius preventius determinats en una població definida.



Article 4. Requisits mínims dels programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius per a la seua acreditació

Els programes de prevenció, per a ser acreditats, han de complir unes exigències en la seua fonamentació, avaluació de necessitats, bases teòriques i metodològiques, contingut i avaluació del programa que es recullen en els articles següents, i obtindre com a mínim trenta punts conforme s'estableix en l'escala de baremació recollida en l'annex d'aquest decret.



Article 5. Fonamentació dels programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius

El punt de partida dels programes de prevenció ha de ser la descripció general del problema o situació existent pel que fa a les drogues o altres trastorns addictius, sobre la qual es pretén incidir, que incloga almenys:

a) Identificació de la problemàtica general detectada, causes i naturalesa d'aquesta.

b) Extensió del problema a través de la descripció del nombre de casos en els quals es presenta (característiques sociodemogràfiques i psicosocials de les persones afectades) i freqüència en el temps (prevalença i incidència).

c) Previsió d'evolució del problema si no s'intervé, tendència en la seua avaluació passada i factors responsables de la seua continuació.



Article 6. Avaluació de necessitats dels programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius

Els programes de prevenció han d'incloure una descripció específica del problema en relació amb la població i context on s'ha de desenvolupar, i facilitar a manera de diagnòstic les necessitats específiques existents, la priorització d'aquestes i la justificació de necessitat de la intervenció preventiva. Cal tindre en compte:

a) Descripció de la població estudiada i característiques del context on s'ha d'implementar el programa.

b) Mètodes i fonts d'informació utilitzats per a l'avaluació de necessitats d'intervenció.

c) Valoracions i opinions respecte a aquestes necessitats.

d) Accions realitzades en altres moments i resultats obtinguts.

e) Priorització i delimitació de la necessitat/s d'intervenció.



Article 7. Bases teòriques i metodològiques que sustenten els programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius

Els programes de prevenció han d'estar basats i explicitar les teories contrastades en les quals es fonamenta, així com, la seua relació amb els components del programa. Per tant, cal indicar:

a) Les perspectives teòriques en què se sustenta el programa com referents científics, estesos o contrastats, que el doten de validesa teòrica.

b) Hipòtesis del programa que servisquen de nexe d'unió entre la teoria, necessitats detectades i les estratègies d'intervenció previstes.



Article 8. Contingut dels programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius

Els programes de prevenció han d'incloure com a mínim el contingut següent:

1. Concreció de la població destinatària del programa i poblacions intermèdies, que especifique:

a) Quantificació i descripció d'aquestes.

b) Cobertura prevista en relació amb aquestes.

c) Adequació del programa a les característiques i especificitats d'aquesta població o poblacions.

d) Mecanismes de coordinació, contacte i vies de participació de la població diana en el programa.

2. Delimitació del marc geogràfic on es pretén implementar el programa i àmbits d'actuació previstos.

3. Descripció dels objectius generals i específics que es pretenen aconseguir amb la intervenció o intervencions a realitzar, i diferenciar entre ambdues categories i incloure un quadre relacional en el qual quede plasmada la vinculació entre els objectius generals i les necessitats detectades en la fase anterior, així com, la concordança entre els objectius generals i els específics.

4. Especificació de la durada o temporalització general del programa.

5. Descripció de les estratègies d'intervenció seleccionades i activitats que componen el programa, en què es detalle:

a) La justificació teoricometodològica de la selecció realitzada.

b) Contingut de cada una de les activitats a realitzar, mètodes o procediments d'implementació d'aquestes, llocs o espais on es preveuen desenvolupar i temporalització de cada una de les activitats referenciades (durada, freqüència i hores destinades).

c) Recursos humans i econòmics destinats.

d) Mecanismes i accions de coordinació amb els recursos existents en la zona.

6. Estructura organitzativa del personal i d'altres recursos necessaris per a la consecució d'objectius disposats:

a) Relació de l'equip professional amb què compta el programa (nombre de persones i capacitació, dedicació horària, direcció i coordinació) i agents voluntaris o col·laboradors, si n'hi ha.

b) Descripció del material i equipament necessaris per a la realització del programa, i explicar si se'n disposa o, si escau, cal adquirir-ne.



c) Anàlisi d'estimació de costos sobre el personal, equipaments, locals o altres recursos que siguen necessaris per al desenvolupament del programa.



Article 9. Avaluació dels programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius

1. Els programes de prevenció han d'incloure necessàriament en la seua planificació un sistema d'avaluació de procés i resultats d'acord amb els objectius plantejats.

2. A efectes avaluatius, aquest decret estableix les següents categories de programes de prevenció:

a) Programes de prevenció que no hagen sigut implementats i, per tant, no disposen de resultats. En aquest cas, s'ha d'aportar:

1a. Avaluació de procés del programa: informació que es preveu recollir, mètodes i instruments de recollida de dades, fonts d'informació a utilitzar i tipus d'anàlisi a realitzar.

2a. Avaluació de resultats del programa: descripció del disseny i metodologia prevista per a la recollida i mesurament de resultats (instruments i indicadors) i tipus d'anàlisis a realitzar.

b) Programes de prevenció que sol·liciten una renovació de l'acreditació o hagen sigut implementats prèviament. En aquest cas, s'ha d'incloure:

1a. Avaluació de procés del programa: informació recollida (mètodes i instruments emprats i característiques del procés), dades d'implementació de les activitats realitzades (tipus, freqüència, durada, participants finals, recursos humans i materials utilitzats) i valoració general, amb especial referència a les possibles variacions sorgides en la implementació respecte al disseny i implicacions d'aquestes.



2a. Avaluació de resultats del programa: tipus de disseny i metodologia usada per al seu mesurament en relació amb els objectius plantejats i valoració general, tenint en compte:

– Resultats obtinguts i no obtinguts.

– Resultats inesperats, si n'hi ha.

– Previsions futures de desenvolupament del programa.





TÍTOL III

Del procediment d'acreditació dels programes de prevenció

de les drogodependències i altres trastorns addictius



CAPÍTOL I

Del procediment



Article 10. Procediment. Sol·licitud

1. El procediment d'acreditació de programes de prevenció en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius s'inicia a instància de la persona o entitat interessada, per mitjà del model de sol·licitud normalitzat que es troba disponible en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, https://sede.gva.es, en la pàgina web de la conselleria amb competències en matèria de sanitat, www.san.gva.es, i en la guia PROP de la Generalitat www.prop.gva.es, per si mateixes o a través de qui els represente legalment, acompanyat de la documentació següent:

a) Documentació acreditativa, si escau, de la persona o entitat sol·licitant i estatuts de l'entitat.

b) Programa de prevenció que justifique el que s'ha assenyalat en els articles 4 a 9 d'aquest decret.

2. En el cas de programes de prevenció que es troben ja acreditats segons el procediment recollit en el Decret 78/1999, d'1 de juny, del Govern Valencià, la persona o entitat sol·licitant ha de presentar la sol·licitud juntament amb:

a) Memòria de les modificacions que, si escau, s'hagen produït en la seua fonamentació o contingut.

b) Memòria de l'avaluació realitzada d'acord amb els criteris establerts en l'article 9.2.b d'aquest decret.

2. Les sol·licituds s'han de remetre a la direcció general competent en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius, i pot presentar-se per qualsevol dels mitjans establerts en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Article 11. Instrucció del procediment

1. La instrucció del procediment correspon al servei competent en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius, de la direcció general amb competències en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius, que ha d'instruir el procediment de conformitat amb aquest decret i amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



2. Una vegada estudiada la documentació, en cas d'observar alguna deficiència o falta de documentació, es requerirà la persona o entitat sol·licitant perquè esmene aquesta deficiència o aporte els documents preceptius en el termini de 10 dies, amb indicació que, si no ho fa així, es tindrà per desistida la petició, mitjançant resolució emesa a aquest efecte.

3. Una vegada es complete l'expedient, l'òrgan instructor ha de sol·licitar informe al Comité de persones expertes de prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius de la Comunitat Valenciana, informe que té caràcter preceptiu i no vinculant, sobre la idoneïtat i acreditació del programa de prevenció conforme a l'escala de baremació que figura en l'annex d'aquest decret.

4. A la vista de l'informe i de tota la documentació que consta en l'expedient, l'òrgan instructor ha de donar audiència a les persones interessades per un termini no inferior a deu dies, després del qual ha de fer proposta de resolució, que ha d'elevar a l'òrgan competent per a resoldre.



Article 12. Resolució

1. La competència per a resoldre correspon a la persona titular de la direcció general amb competències en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius, que a la vista de la proposta de resolució atorgarà o denegarà l'acreditació sol·licitada.

2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució és de sis mesos i es computa des de la data en què la sol·licitud d'acreditació ha tingut entrada en el registre corresponent.

3. El venciment del termini màxim sense que s'haja dictat i notificat resolució permet que la persona o entitat interessada entenga estimada la seua pretensió, d'acord amb el que estableix en l'article 24 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4. Les resolucions dictades sobre acreditació de programes de prevenció poden ser recorregudes en alçada davant de l'òrgan superior jeràrquic de la direcció general competent en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius, de conformitat amb el que disposen els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Article 13. Validesa temporal

L'acreditació del programa de prevenció s'atorgarà pel temps assenyalat, que s'ha de determinar expressament en la resolució i, en tot cas, per un termini màxim de 4 anys.



Article 14. Modificació en l'acreditació

Es consideren modificacions no substancials del programa acreditat, el canvi de titularitat o el canvi de domicili, que s'ha de notificar per mera comunicació a l'òrgan competent.

Si la modificació és substancial, s'ha de sol·licitar una nova acreditació; per tant, l'anterior queda extingida.



Article 15. Extinció de l'acreditació

Els programes de prevenció acreditats, poden perdre l'acreditació, a més de per la finalització del seu termini de vigència, pels motius següents:

a) Sol·licitud de la persona o entitat titular del programa acreditat, que requereix resolució expressa d'acceptació de la persona titular de la direcció general amb competències en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius.

b) Revocació acordada per la persona titular de la direcció general competent en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius, amb l'audiència prèvia i concurrència de qualsevol de les causes següents:

1a. Incompliment dels requisits exigits en aquest decret i disposicions que es dicten en el seu desenvolupament.

2a. Resolució, administrativa o judicial, ferma de declaració de responsabilitat derivada del maneig o utilització de fons públics.

c) Modificació substancial del programa acreditat.



Article 16. Control i inspecció

Els programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius, estan sotmesos a les inspeccions de l'Administració de la Generalitat i al control de la direcció general competent en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius, els quals poden, en qualsevol moment, efectuar les comprovacions que estimen oportunes.





CAPÍTOL II

Del registre dels programes de prevenció de les

drogodependències i altres trastorns addictius



Article 17. Registre de programes de prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius

1. Sota la dependència de la conselleria competent en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius, i adscrit a la direcció general competent en la mateixa matèria, s'estableix el Registre de programes de prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius, que té caràcter públic i informatiu.

2. En aquest s'han d'inscriure, d'ofici, tots els programes de prevenció que, desenvolupats en l'àmbit geogràfic de la Comunitat Valenciana, es troben acreditats.



Article 18. Contingut del registre

El registre ha de recollir la següent informació per programa de prevenció que s'acredite:

a) Denominació del programa.

b) Persona o entitat titular del programa.

c) Raó social o domicili i dades de contacte (telèfon i mòbil) de la persona o entitat responsable del programa.

d) Àmbit territorial de desenvolupament del programa (municipi, província).

e) Data d'acreditació del programa.

f) Validesa temporal de l'acreditació.



Article 19. Assentaments registrals

1. El registre ha de recollir les següents classes d'assentaments:

a) Assentament d'inscripció inicial.

b) Assentament de modificació.

c) Assentament de cancel·lació.

2. L'assentament d'inscripció inicial ha de reflectir l'assignació d'un nombre registral inicial, format per la província de referència i un ordinal correlatiu per província.

3. L'assentament de modificació ha de reflectir els canvis que afecten o varien qualsevol dada del contingut i informació de cada programa de prevenció que es trobe inscrit (canvi de titularitat del programa, validesa de l'acreditació). En aquests casos es manté el nombre de registre inicial.

4. L'assentament de cancel·lació té per objecte extingir les inscripcions inicials, i això comporta la pèrdua del número registral. Quan es cancel·la un número registral, no s'assigna un nou programa a aquest número.





TÍTOL IV

Del Comité de persones expertes de prevenció

de les drogodependències i altres trastorns addictius

de la Comunitat Valenciana



Article 20. Constitució

El Comité de persones expertes de prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius de la Comunitat Valenciana es constitueix com a òrgan col·legiat de naturalesa assessora i de caràcter tècnic adscrit a la conselleria competent en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius.



Article 21. Composició

1. El Comité de persones expertes de prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius de la Comunitat Valenciana està compost per les persones següents:

a) Presidència: la persona titular de la direcció general competent en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius o persona en qui delegue, que ha de tindre un nivell no inferior a una prefectura de servei.

b) Vicepresidència: la persona que ocupe de la prefectura del servei competent en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius.



c) Vocals: un màxim de huit professionals, amb experiència en matèria de prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius o persones expertes en salut, que desenvolupen la seua activitat, totalment o parcialment, a la Comunitat Valenciana, preferentment en el sector públic. Es tindrà en compte la paritat en la composició i el principi de participació equilibrada de dones i homes, de conformitat amb la les lleis vigents d'igualtat efectiva entre dones i homes.

d) Secretaria: una persona funcionària del servei competent en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius, amb dret de veu però sense vot.

2. Així mateix, poden designar-se, en cada una de les reunions del Comité, un màxim de dues persones especialistes en la matèria, a proposta de la Presidència, amb dret de veu i vot.

Article 22. Nomenament i cessament de les persones vocals

1. Les persones vocals són nomenades per un període de quatre anys per la persona titular de la conselleria competent en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius, a proposta de la persona titular de la direcció general competent en la matèria.

2. Les persones vocals cessen en les seues funcions per:

a) Finalització del termini per al qual van ser designades.

b) A petició pròpia.

c) Separació acordada per la persona titular de la conselleria competent en matèria de drogodependències, a proposta de la majoria dels membres del Comité.



Article 23. Funcions

Són funcions del Comité de persones expertes de prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius de la Comunitat Valenciana:

1. Informar preceptivament els programes de prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius que requerisquen la seua acreditació i l'hagen sol·licitat.

2. Impulsar i fomentar la realització de programes de prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius per part de la iniciativa social.

3. Altres funcions que, en matèria de programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius, li poden encomanar els òrgans competents.



Article 24. Informe preceptiu

El Comité de persones expertes de prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que disposa aquest decret, ha de formular el corresponent informe preceptiu i no vinculant de l'acreditació sol·licitada d'acord amb l'escala de baremació que figura en l'annex.



Article 25. Règim de funcionament

1. Sense perjudici que el Comité de persones expertes de prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius de la Comunitat Valenciana puga aprovar el seu propi reglament d'organització i règim de funcionament, li són d'aplicació les normes sobre òrgans col·legiats contingudes en l'article 15 i següents de la Llei 40/2105, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

2. El Comité s'ha de reunir amb caràcter ordinari almenys una vegada a l'any, i amb caràcter extraordinari quan el convoque la Presidència, a iniciativa pròpia o mitjançant petició d'un terç de les persones membres titulars.

3. La convocatòria i l'ordre del dia de cada reunió, juntament amb la documentació necessària, seran remesos a les persones membres d'aquest, amb una antelació mínima de setanta-dues hores, llevat dels casos d'urgència justificada.

4. Les persones membres del Comité estan sotmeses al que estableixen sobre abstenció i recusació els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.





DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Programes de prevenció en drogodependències i altres trastorns addictius de titularitat de la Generalitat

Queden exclosos del tràmit del procediment d'acreditació regulat en aquest decret, els programes de prevenció en drogodependències i altres trastorns addictius que pose en funcionament la mateixa Administració de la Generalitat.



Segona. Publicitat

Les persones i entitats titulars de programes de prevenció en drogodependències i altres trastorns addictius acreditats que publiciten a través de qualsevol mitjà de difusió que aquest programa està acreditat per la Generalitat, han d'incloure en aquesta publicació el paràgraf següent: «El contingut d'aquesta publicació és responsabilitat exclusiva de nom de la persona o entitat i no reflecteix necessàriament l'opinió de la Generalitat». Així mateix, si utilitzen en aquesta difusió el logotip de la Generalitat, ha de ser consultat amb l'òrgan concedent de l'acreditació i autoritzat formalment.



Tercera. Incidència pressupostària

Aquest decret no pot tindre cap incidència en la dotació dels capítols de despesa assignats a la conselleria amb competències en matèria de drogodependències i, en tot cas, ha de ser atés amb els mitjans personals i materials de l'esmentada conselleria.





DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA



Única. Transitorietat de programes de prevenció en drogodependències i altres trastorns addictius acreditats

1. Els programes que es troben acreditats amb acreditació definitiva conformement al Decret 78/1999, d'1 de juny, del Govern Valencià, disposen d'un termini màxim de dos anys per a sol·licitar una nova acreditació per a complir els requisits establerts en aquest decret. Si durant aquest termini s'efectua convocatòria pública de subvencions o concerts, els programes es consideraran acreditats, sense prejudici de l'obligació d'adaptar-se a aquest decret en el termini indicat.



2. Les sol·licituds d'acreditació presentades abans de l'entrada en vigor d'aquest decret, s'han de tramitar d'acord amb la normativa anterior que siga aplicable.

3. Els programes ja acreditats i amb inscripció registral s'han d'inscriure d'ofici en el nou registre, i s'ha de donar trasllat a les persones interessades de la nova inscripció.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa

Queda derogat amb caràcter exprés el Decret 78/1999, d'1 de juny, del Govern Valencià, pel qual s'estableixen els criteris bàsics per a l'acreditació dels programes de prevenció en drogodependències i altres trastorns addictius i es constitueix el Comité tècnic de prevenció de les drogodependències de la Comunitat Valenciana, així com les disposicions d'igual o inferior rang que s'oposen al que preveu aquest decret.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Desenvolupament reglamentari

Es faculta la persona titular de la conselleria competent en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius per al desenvolupament d'aquest decret, així com per a dictar instruccions per tal d'aplicar-lo.



Segona. Entrada en vigor

Aquest decret entrarà en vigor als dos mesos de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 29 de juny de 2018



El president de la Generalitat,

XIMO PUIG I FERRER



La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública,

ANA BARCELÓ CHICO

Mapa web