Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 5 de juliol de 2018, del director general d'Economia, Emprenedoria i Cooperativisme, per la qual es concedeixen ajudes destinades a la promoció de l'economia sostenible a la Comunitat Valenciana durant l'exercici 2018. [2018/6825]

(DOGV núm. 8337 de 12.07.2018) Ref. Base de dades 006824/2018




Vistes les actuacions realitzades per a la tramitació i resolució dels expedients incoats com a conseqüència de les sol·licituds presentades en el marc de l'Ordre 2/2017, d'1 de febrer, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes destinades a la promoció de l'economia sostenible (DOGV 7973, 06.02.2017), en relació amb la Resolució de 22 de març de 2018, de la mateixa Conselleria, per la qual es convoquen ajudes destinades a la promoció de l'economia sostenible a la Comunitat Valenciana per a l'exercici 2018 (DOGV 8265, 03.04.2018), es resol aquesta convocatòria sobre la base dels següents:



Antecedents de fet

Primer. Mitjançant l'Ordre 2/2017, d'1 de febrer, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions destinades a la promoció de l'economia sostenible.

En el marc establit per aquestes bases reguladores, a través de la Resolució de 22 de març de 2018, de la mateixa Conselleria, es va convocar la concessió d'aquestes subvencions per a l'exercici 2018.

Segon. De conformitat amb el resolc huité de la resolució de convocatòria esmentada, el termini de presentació de sol·licituds va finalitzar el 3 de maig de 2018, i van concórrer a la convocatòria un total de 78 sol·licituds.

Tercer. Vistes les sol·licituds presentades, es van efectuar, d'una banda, tràmits d'audiència com a pas previ a les propostes de resolució d'inadmissió a tràmit de les sol·licituds, ja que les actuacions per a les quals se sol·licitaven determinades ajudes no s'ajustaven a l'exigit en l'article 4 de l'Ordre 2/2017, d'1 de febrer, o bé les entitats no complien els requisits establits en l'article 3 de l'ordre esmentada, i, d'altra banda, requeriments perquè les entitats pogueren esmenar o millorar les sol·licituds, advertint expressament que, si en cas de no esmenar la falta o no presentar tota la documentació exigida, es consideraria que les entitats havien desistit de les seues peticions.

En relació amb els tràmits d'audiència remesos no es van presentar escrits d'al·legacions.

Quart. La Comissió de Valoració prevista en l'article 8 de l'esmentada Ordre 2/2017 es va reunir en data 29 de juny de 2018.

La Comissió de Valoració va elevar una proposta de resolució de desistiment a aquelles entitats que no havien atés els requeriments íntegrament, ho havien fet de forma incorrecta o incompleta, o havien desistit expressament de la seua sol·licitud.

Respecte a les sol·licituds admeses a tràmit i que havien esmenat el requeriment, la Comissió de Valoració va procedir-ne a l'examen i va arribar als acords següents, aprovats per unanimitat de les persones assistents. I tot això, consta en l'acta de sessió en la qual s'efectua la proposta motivada de la resolució.

En relació amb les sol·licituds presentades a la modalitat d'ajudes dirigides a finançar les despeses derivades d'actuacions que realitzen les pimes per a la implantació de la cultura i la pràctica de l'empresa social i de l'economia del bé comú a les quals es refereix l'article 4.2 de les bases reguladores, la comissió va procedir a avaluar aquestes sol·licituds d'acord amb els criteris de valoració recollits en l'annex II de la convocatòria, i va assignar la quantia individualitzada de la subvenció segons el procediment establit en l'article 9.6 de les bases reguladores.

En relació amb les sol·licituds presentades a la modalitat d'ajudes dirigides a les activitats d'investigació i/o formació especialitzada en matèries vinculades a l'economia sostenible, l'empresa social o l'economia del bé comú, dutes a terme per centres, instituts i ens universitaris especialitzats a les quals es refereix l'article 4.3 de les bases reguladores, la comissió va procedir a avaluar aquestes sol·licituds d'acord amb els criteris de valoració recollits en l'annex III de la convocatòria, i va assignar la quantia individualitzada de la subvenció segons el procediment establit en l'article 9.6 de les bases reguladores.

En relació amb les sol·licituds presentades a la modalitat d'ajudes per a activitats de formació, foment i difusió de la cultura i pràctiques de l'empresa social i de l'economia del bé comú, realitzades per associacions, fundacions i altres entitats i organismes sense ànim de lucre, a les quals es refereix l'article 4.1 de les bases reguladores, la comissió va procedir a avaluar aquestes sol·licituds d'acord amb els criteris de valoració recollits en l'annex I de la convocatòria, i va assignar la quantia individualitzada de la subvenció segons el procediment establit en l'article 9.6 de les bases reguladores.

Cinqué. L'òrgan instructor, després d'efectuar la consulta interactiva del compliment de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social, emet un informe en el qual se certifica que les entitats beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per a accedir a les ajudes establides en la convocatòria.



Fonaments de dret

I. De conformitat amb l'article 160.4.c de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, així com amb els articles 1 i 4 del Decret 104/2017, de 21 de juliol, del Consell, pel qual aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, l'òrgan competent per a resoldre els expedients tramitats és el conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.

No obstant això, segons allò que s'ha fixat en l'article 10 de l'Ordre 2/2017, d'1 de febrer, i de conformitat amb l'article 9 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, la competència per a resoldre les sol·licituds de subvencions d'aquesta convocatòria està delegada en la persona titular de la Direcció General d'Economia, Emprenedoria i Cooperativisme.

II. De conformitat amb l'article 8 de l'Ordre 2/2017, la Direcció General d'Economia, Emprenedoria i Cooperativisme s'ha encarregat d'ordenar i instruir el procediment, i ha acordat totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals és procedent adoptar la resolució pertinent.

III. La Llei 22/2017, de 29 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2018, preveu dins de l'aplicació pressupostària 11.02.01.615.10 (programa denominat Planificació i previsió econòmica) la línia pressupostària S8083000, destinada al finançament d'actuacions dirigides a la promoció, el foment i la difusió de la cultura, i pràctiques d'economia sostenible, prestant especial atenció a les activitats vinculades amb l'economia del bé comú i les empreses socials, amb un import màxim global de 242.000 euros (dos-cents quaranta-dos mil euros).

IV. La Comissió de Valoració, de conformitat amb el que es disposa en els articles 8 i 9 de les bases reguladores, ha elevat la corresponent proposta motivada de resolució en data 5 de juliol de 2018, per unanimitat, en els termes que figuren en l'acta incorporada a l'expedient de tramitació i que s'assumeix íntegrament.

En virtut de tot l'anterior i de l'altra normativa d'aplicació pertinent, resolc:



Primer

Inadmetre a tràmit les sol·licituds formulades per les entitats que s'indiquen en l'annex I, en virtut dels motius que en aquest s'indiquen.





Segon

Considerar desestimades les sol·licituds incloses en l'annex II per no haver atés els requeriments que se'ls van efectuar perquè esmenaren i milloraren les seues respectives sol·licituds, haver atés el requeriment de manera incompleta o incorrecta, o haver desistit expressament.



Tercer

Concedir a les entitats que figuren en els annexos III, IV i V l'import econòmic assenyalat en el dits annexes, de conformitat amb la proposta motivada de resolució efectuada per la Comissió de Valoració i a càrrec de la línia pressupostària S8083000, destinada, dins de l'aplicació pressupostària 11.02.01.615.10 (programa denominat Planificació i previsió econòmica), a finançar, en el marc de la Llei 22/2017, de 29 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2018, la concessió de subvencions per a actuacions de promoció, foment i difusió de la cultura, i pràctiques d'economia sostenible, prestant especial atenció a les activitats vinculades amb l'economia del bé comú i les empreses socials, amb un import màxim global de 242.000 euros (dos-cents quaranta-dos mil euros).

Les entitats beneficiàries hauran de complir les obligacions previstes en l'article 5 de l'Ordre 2/2017, interpretada en connexió amb la resta de l'ordre, i també amb les previsions recollides en la Resolució de 22 de març d'aqueix mateix departament del Consell, amb especial atenció a l'obligació de respectar el termini màxim de justificació de la subvenció rebuda, que venç el 31 d'octubre de 2018.

D'acord amb el resolc dotzé de la Resolució de 22 de març de 2018, de la mateixa conselleria, per la qual es convoquen ajudes destinades a la promoció de l'economia sostenible a la Comunitat Valenciana per a l'exercici 2018, i d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, caldrà interposar els recursos següents:

a) Recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant del mateix òrgan.

b) O bé, directament, un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 10 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això, sense perjudici que les entitats interessades puguen interposar qualsevol altre recurs que consideren pertinent.



València, 5 de juliol de 2018.– El director general d'Economia, Emprenedoria i Cooperativisme: Francisco Álvarez Molina.







ANNEX I

Entitats les sol·licituds de les quals s'inadmeten



Expedient Entitat sol·licitant Motiu

EBCSAL/2018/2 Comunitat General de Regants de Callosa d'Ensarrià 1

EBCSAL/2018/21 CAU Rugbi València 1

EBCSAL/2018/32 Institut de Desenvolupament Econòmic INSDE 1

EBCSAL/2018/33 CASDA. Associació Ciutadana contra la Sida 1





Motiu de la inadmissió a tràmit

1. Les actuacions per a les quals se sol·liciten ajudes no s'ajusten a allò exigit en l'article 4 de l'Ordre 2/2017.

2. No compleix els requisits per a obtindre la condició de beneficiari, segons el que es disposa en l'article 3.1.c de l'Ordre 2/2017.

3. Presentació de la sol·licitud fora de termini.







ANNEX II

Entitats a les quals es considera que han desistit de les seues sol·licituds



Expedient Entitat sol·licitant Motiu

EBCSAL/2018/1 Hort del Manyano, S. Coop. 1

EBCSAL/2018/4 Koopera Mediterránea, S. Coop. 3

EBCSAL/2018/10 Associació Promoció del Comerç Ontinyent 3

EBCSAL/2018/11 Associació Pimes de Villena 3

EBCSAL/2018/35 Associació per a la Distribució i Comerç del Moble 3

EBCPYM/2018/13 Vernis, SA. 3

EBCPYM/2018/32 Nayar Systems, SL. 1

EBCORG/2018/2 Universitat d'Alacant 3





Motiu de desistiment

1. No han atés el requeriment en no esmenar la falta o aportar la documentació requerida.

2. Han atés el requeriment de forma incompleta o incorrecta.

3. Desistiment exprés.

Mapa web