Ficha docv

Ficha docv









LLEI 19/2018, de 13 de juliol, de la Generalitat, d'acceleració de la inversió a projectes prioritaris (LAIP). [2018/6991]

(DOGV núm. 8339 de 16.07.2018) Ref. Base de dades 006889/2018




Sia notori i manifest a tots els ciutadans i totes les ciutadanes que les Corts han aprovat i jo, d'acord amb el que estableixen la Constitució i l'Estatut d'Autonomia, en nom del rei, promulgue la llei següent:





Índex



Preàmbul



Article 1. Objecte

Article 2. Projectes prioritaris d'inversió

Article 3. Procediment de qualificació del projectes prioritaris d'inversió

Article 4. Efectes vinculats a la declaració de projecte prioritari d'inversió

Article 5. Comissió Permanent d'Inversions

Article 6. Comissió Tècnica d'Inversions

Article 7. Cooperació interadministrativa amb les entitats locals



DISPOSICIONS TRANSITÒRIES

Primera. Comissió Permanent d'Inversions

Segona. Criteris d'avaluació

Tercera. Registre

Quarta. Cooperació interadministrativa



DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

Única. Derogació normativa



DISPOSICIONS FINALS

Primera. Desenvolupament reglamentari

Segona. Entrada en vigor





PREÀMBUL



La crisi econòmica internacional, que ha causat un alentiment del creixement de l'economia, una alta destrucció de teixit empresarial i un baix nivell de creació d'ocupació, fa que cobre especial importància l'adopció de polítiques dirigides a la millora de la regulació i el clima de negoci al territori de la Comunitat Valenciana.

El Banc Mundial, a través del seu informe anual Doing Business, mostra com l'eliminació o la reducció de tràmits burocràtics a l'hora d'iniciar un negoci condueix a nombrosos beneficis tant per a l'economia del país com per a les empreses. I és que l'excessiva burocràcia generada per la mateixa administració i la falta de centralització en els tràmits d'intervenció administrativa en la posada en marxa d'activitats empresarials són dos dels majors obstacles a què s'enfronten les empreses ja constituïdes en iniciar un projecte d'inversió o reinversió, amb el consegüent efecte desincentivador per a escometre projectes d'inversió. La reducció dels costos improductius per a les empreses, entre els quals es troben els de caràcter burocràtic, proporcionaria el foment de l'activitat econòmica i una millora important en la creació d'ocupació.



Per a la promoció i l'estímul del creixement econòmic, així com el foment de la competitivitat i la productivitat del nostre teixit empresarial, cal crear els instruments adequats que minimitzen les barreres que afecten els processos d'inversió de les empreses. Per això, la Generalitat ha de desenvolupar polítiques que contribuïsquen a la recuperació i el desenvolupament de les activitats industrials, comercials i de serveis que dinamitzen l'economia regional d'una forma sostenible i que promoguen la creació d'ocupació. La creació de punts d'acceleració per a la centralització, la coordinació i la simplificació administrativa, a l'hora d'implantar activitats productives, pot ser una gran ajuda per a la reducció de costos i de personal, tant per a les empreses com per a la mateixa administració, ja que podria reduir els períodes d'espera fins a iniciar l'activitat empresarial i, d'aquesta manera, optimitzar el cost econòmic associat a la tramitació administrativa de la nova activitat.



Així doncs, resulta necessària la creació d'un punt d'acceleració a la inversió que afavorisca la col·laboració interadministrativa entre els diferents departaments i organismes de la Generalitat, així com amb l'administració de l'Estat i l'administració local, amb la finalitat d'oferir solucions i respostes globals i centralitzades relatives a l'engegada d'una activitat empresarial o reinversió empresarial, màximament quan de l'execució d'aquests projectes es deriven uns beneficis afegits de caràcter social, mediambiental i innovador.

Per a donar solució a tot això que s'ha exposat, aquesta llei preveu la creació del Punt d'Acceleració a la Inversió, un instrument de coordinació i impuls de projectes empresarials que permetrà abordar el procés d'inversió per part de les empreses mitjançant una única interlocució. A fi d'aconseguir la màxima operativitat, es preveu que el Punt d'Acceleració a la Inversió dispose del suport d'una comissió permanent d'inversions. Aquesta comissió pretén aconseguir una major coordinació entre tots els departaments de la Generalitat amb la finalitat d'oferir l'impuls necessari a una activitat empresarial considerada d'interès prioritari.



Així mateix, aquesta llei defineix el marc regulador que permetrà, sobre la base d'uns criteris prèviament consensuats, identificar aquells projectes d'inversió que estiguen en línia amb els requisits de sostenibilitat econòmica, social i mediambiental, innovació, desenvolupament tecnològic, import de la inversió i generació d'ocupació i que puga atendre aquest punt d'acceleració a la inversió quan es qualifiquen com a projectes d'interès per a la Comunitat Valenciana.

Mitjançant aquesta llei, els projectes considerats com a prioritaris tindran una tramitació preferent i urgent, reduint-se a la meitat els terminis corresponents als tràmits establits en els procediments administratius de la Generalitat que hagen de seguir-se per a l'execució efectiva del projecte.

La finalitat d'aquest punt d'acceleració a la inversió és fomentar la inversió i la creació d'ocupació, habilitar els mecanismes legals adequats i establir les mesures administratives tendents a afavorir els processos d'inversió de les empreses; en especial, aconseguir la reducció de terminis administratius per a facilitar la iniciativa empresarial, la creació d'ocupació i la generació de confiança sobre la base del compliment de factors de responsabilitat social.

Aquest compliment dels factors de responsabilitat social concorda i adquireix carta de naturalesa en el marc de la globalització actual, quan s'interioritzen en les iniciatives econòmiques, públiques i privades, les clàusules socials, tal com ho pretén aquesta llei.

Aquestes clàusules socials consisteixen en la inclusió de criteris o condicions especials d'execució en els procediments administratius que han de regular qualsevol procés de tramitació davant l'administració pública valenciana. Les clàusules esmentades persegueixen objectius alhora socials, econòmics i mediambientals amb la necessitat que s'aconseguisca un desenvolupament harmònic i sostenible a la Comunitat Valenciana.

Els criteris socials i mediambientals estan admesos i fomentats per les institucions comunitàries, i s'entén que de cap manera restringeixen o limiten la lliure competència sinó que suposen una regulació adequada d'aquesta. La verdadera vulneració de la lliure competència es produeix per mitjà del dúmping social i no en aplicar clàusules socials en la gestió pública.

Les clàusules socials s'interpretaran com a criteri d'admissió a l'hora de tramitar les sol·licituds de les empreses que pretenguen beneficiar-se de la gestió del Punt d'Acceleració a la Inversió.

El compliment d'aquestes clàusules socials i dels requisits en matèria d'inversió i creació d'ocupació seran objecte de control, perquè en definitiva el que es pretén amb la seua inclusió és contribuir al desenvolupament sostenible, concepte que combina el creixement econòmic, la innovació, el progrés social i el respecte del medi ambient en el conjunt de la Comunitat Valenciana.

Per a una difusió i un enteniment millors per part de les empreses estrangeres que inicien un projecte d'inversió a la Comunitat Valenciana, s'ha previst utilitzar una marca comercial dels serveis que preveu aquesta llei amb una denominació que contribuïsca a facilitar-ne la comprensió i l'abast.

El funcionament d'aquest punt d'acceleració a la inversió i l'avaluació del compliment de totes les seues actuacions es desenvoluparan amb objectivitat, transparència, eficàcia, eficiència i avaluació continuada, principis que, juntament amb l'exigència dels criteris socials, mediambientals o econòmics que es preveuen, contribuiran a la consecució d'una administració més compromesa amb els fins d'interès general que li són propis.

La pretensió de recuperar i desenvolupar els sectors productius i de serveis a la Comunitat Valenciana i la posada a disposició d'un instrument que facilite la iniciativa empresarial i els efectes d'estirada que puga potenciar justifiquen, en suma, l'aplicació dels principis administratius de necessitat, eficàcia i proporcionalitat, sense que això repercutisca en una despesa addicional per a la hisenda pública, amb la qual cosa s'aconsegueix complir amb el principi d'eficiència.

Aquesta disposició està inclosa en el Pla normatiu de l'administració de la Generalitat per a 2017.

Per tot això, oït el dictamen del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana.



Article 1. Objecte

1. És objecte d'aquesta llei la creació i regulació del Punt d'Acceleració a la Inversió com a instrument de coordinació i impuls de projectes empresarials que fomente i afavorisca la inversió i la creació d'ocupació a la Comunitat Valenciana. El Punt d'Acceleració a la Inversió realitzarà les tasques de recepció, tramesa de documentació i coordinació en la tramitació dels projectes d'inversió presentats per persones tant físiques com jurídiques que siguen qualificats com a prioritaris d'acord amb els criteris especificats en l'article 2.



Les funcions d'aquest punt seran exercides per l'àrea competent en matèria de promoció internacional i inversions de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), entitat adscrita a la conselleria amb competència en matèria de sectors productius i internacionalització i amb funcions en matèria d'atracció, promoció i manteniment d'inversió a la Comunitat Valenciana, i les seues funcions les exercirà personal adscrit a l'IVACE.

2. El Punt d'Acceleració a la Inversió, a més de les genèriques previstes en el apartat precedent, tindrà les funcions següents:

a) Actuar de punt d'entrada de les sol·licituds i de la documentació necessària per a tots aquells tràmits administratius que l'empresa haja de realitzar en la posada en marxa dels projectes que complisquen amb els criteris d'admissió de l'article 2, sense perjudici de les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i traslladar-los a les unitats administratives competents.

b) Promoure, mitjançant les comissions tècniques d'inversions de l'article 6, la màxima coordinació en la tramitació dels projectes qualificats com a prioritaris amb l'objectiu d'agilitzar l'actuació de tots els òrgans de l'administració de la Generalitat o entitats del sector públic instrumental implicats en la tramitació dels projectes empresarials que complisquen amb els criteris d'admissió de l'article 2.



c) Mantenir contacte permanent amb la persona física o jurídica impulsora del projecte sobre els tràmits preceptius que regulen la seua posada en marxa a la Comunitat Valenciana.

d) Fer un seguiment de l'estat de tramitació de l'expedient davant tots aquells òrgans de la Generalitat amb competències, i, si escau, de les entitats locals i de l'administració de l'Estat, amb la subscripció prèvia amb aquests dels instruments de col·laboració oportuns.



Article 2. Projectes prioritaris d'inversió

1. Perquè un projecte empresarial puga tramitar-lo el Punt d'Acceleració a la Inversió, haurà d'aportar a la Comunitat Valenciana un valor afegit en àrees com el desenvolupament tecnològic i la innovació, el desenvolupament i la vertebració territorial, la generació d'ocupació, la recuperació i el foment de sectors tradicionals, la protecció mediambiental, la promoció de la inclusió social, la igualtat i la conciliació en l'àmbit laboral o la corresponsabilitat, entre d'altres criteris econòmics, socials i mediambientals. El compliment d'aquests criteris es justificarà mitjançant un informe detallat de les mesures que s'han d'instaurar, acompanyat d'una declaració responsable per a implantar-lo i mantenir-lo per un període no inferior a tres anys, com també d'una temporalització de cadascuna d'aquestes mesures i una descripció dels indicadors de compliment.

2. La direcció general amb competències en matèria d'internacionalització, anualment i abans de l'1 de gener de l'exercici corresponent, proposarà un llistat de criteris, d'acord amb el punt anterior, avaluables en el marc de la contribució al compliment dels objectius de desenvolupament sostenible aprovats per Nacions Unides i de la legislació aplicable vigent, com també la puntuació mínima exigible perquè els projectes puguen qualificar-se com a projectes prioritaris d'inversió per a la Comunitat Valenciana. Aquesta proposta es traslladarà a la Comissió Permanent d'Inversions, que, després d'un informe previ, elevarà el llistat definitiu a la persona titular de la conselleria amb competència en matèria de sectors productius i internacionalització, per a la seua aprovació mitjançant resolució, que serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3. Així mateix, amb caràcter general, els projectes hauran de complir amb, almenys, un dels requisits següents en matèria d'inversió i creació d'ocupació:

a) Que suposen la generació de deu o més llocs de treball amb contracte indefinit a jornada completa.

b) Que impliquen la realització d'una inversió en actius fixos, exclosos els immobiliaris, per import igual o superior a sis-cents mil euros (600.000 €).

En el cas que els projectes es desenvolupen als municipis de la Comunitat Valenciana amb major risc de despoblació, els requisits que han de complir els projectes en matèria d'inversió i creació d'ocupació es reduiran a la meitat del que estableixen els apartats a i b.



Article 3. Procediment de qualificació dels projectes prioritaris d'inversió

1. Qualssevol de les persones interessades de l'article 1 que tinguen la intenció d'iniciar un projecte d'inversió o reinversió empresarial que reunisca els requisits establits en l'article anterior podrà sol·licitar a l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) l'assistència per part del Punt d'Acceleració a la Inversió, i presentarà amb aquest objectiu la documentació acreditativa del compliment d'aquests requisits.

2. Des de la data de recepció de la sol·licitud en el Punt d'Acceleració a la Inversió –o si és el cas, des que s'esmene– l'IVACE disposarà d'un termini màxim de 10 dies naturals per a revisar i valorar que el projecte d'inversió o reinversió empresarial presentat compleix els requisits exigits en l'article 2 d'aquesta llei, i per a dictar la resolució corresponent de qualificació com a projecte prioritari d'inversió per part de la persona titular de la conselleria competent en matèria de sectors productius i internacionalització o la persona en qui delegue. En el cas que els criteris resulten insuficients o el seu compliment no quede acreditat en termini, es concedirà un termini de deu dies hàbils perquè la persona interessada puga esmenar i aportar-hi la documentació necessària. Si finalitza el termini sense haver satisfet el requeriment, es dictarà la resolució denegatòria corresponent.



3. La presidència de la Comissió Permanent d'Inversions compareixerà a petició pròpia en la Comissió d'Indústria en les Corts Valencianes amb caràcter informatiu i amb periodicitat anual.



Article 4. Efectes vinculats a la declaració de projecte prioritari d'inversió

1. Els projectes empresarials declarats com a projectes prioritaris d'inversió pel Punt d'Acceleració a la Inversió tindran, en els diferents tràmits, caràcter urgent i prioritari per als òrgans de la Generalitat i les entitats del seu sector públic instrumental, de manera que se n'agilitze la implantació i la posada en marxa.

2. Els terminis ordinaris dels tràmits administratius previstos en les lleis de les Corts, els decrets del Consell, la resolució dels procediments i la resta de disposicions generals dictades per l'administració de la Generalitat es reduiran a la meitat quan afecten els projectes d'inversió gestionats pel Punt d'Acceleració a la Inversió, sense perjudici de la legislació bàsica que hi siga d'aplicació, excepte els terminis relatius a la presentació de sol·licituds i recursos en els procediments de concurrència competitiva, d'informació pública, com també els de naturalesa fiscal.

3. Els terminis ordinaris dels tràmits administratius, llicències i informes de les corporacions locals amb què s'haja subscrit l'instrument de col·laboració oportú quedaran igualment vinculats a l'obligatorietat de la tramitació d'urgència de l'apartat 2 d'aquest article, respectant, en tot cas, la legislació bàsica en la matèria. La menció a aquesta reducció de terminis amb les limitacions assenyalades serà obligatòria en el contingut de l'instrument de col·laboració que s'hi puga subscriure.



4. Els diversos procediments administratius relacionats amb els projectes empresarials declarats com a projectes prioritaris d'inversió correspondran als òrgans competents en la matèria. No obstant això, els impulsarà i coordinarà en els diferents tràmits el Punt d'Acceleració a la Inversió en col·laboració amb els membres de les comissions tècniques d'inversions corresponents.



Article 5. Comissió Permanent d'Inversions

1. Durant el primer mes després de l'entrada en vigor d'aquesta llei, es crearà la Comissió Permanent d'Inversions, com a òrgan tècnic col·legiat de coordinació, proposta i assistència dels projectes d'inversió gestionats pel Punt d'Acceleració a la Inversió. La Comissió Permanent d'Inversions quedarà adscrita a l'IVACE.

2. La Comissió Permanent d'Inversions tindrà la composició següent:

a) La presidència de la comissió l'assumirà la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de sectors productius i internacionalització.

b) La vicepresidència l'assumirà la persona que tinga la titularitat de la direcció general en matèria d'internacionalització.

c) Són vocals de la comissió:

1. Una persona representant de cadascun dels departaments que componen el Consell de la Generalitat.

2. La persona titular de la Direcció General de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE).

3. Una persona representant de l'Agència Valenciana de la Innovació.

4. Una persona representant de l'Agència Valenciana de Canvi Climàtic

5. Una persona representant, amb categoria almenys de director o directora general, de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, designada pel seu titular.

6. Fins a un màxim de sis persones vocals, designades per la presidència de la comissió, que representen organismes autònoms o ens del sector públic instrumental, institucions, associacions i organitzacions de caràcter econòmic i sindical de la Comunitat Valenciana, d'acord amb a la legislació vigent en matèria de participació i col·laboració institucional de les organitzacions sindicals i empresarials.

d) La secretaria de la comissió serà exercida per la persona, amb rang mínim de cap de servei, designada per la persona titular de la direcció general amb competències en matèria d'Internacionalització, que assistirà a les reunions de la comissió amb veu però sense vot.

3. La representació corresponent a departaments o ens de la Generalitat serà efectuada per persones que ocupen llocs amb rang mínim de direcció general. Es garantirà que la composició de la Comissió Permanent d'Inversions siga paritària per raó de sexe. La composició i el funcionament de la Comissió Permanent d'Inversions seran objecte de desenvolupament reglamentari.

4. Les funcions de la Comissió Permanent d'Inversions seran:

a) Emetre un informe previ sobre la proposta de resolució i elevar la proposta anualment, amb els criteris avaluables d'acord amb l'article 2.1 i els mínims exigibles per a ser considerats com a projectes d'interès per a la Comunitat Valenciana, a la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de sectors productius i internacionalització, perquè siga aprovada i publicada posteriorment en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, tot això de conformitat amb el que es preveu en l'article 2 d'aquesta llei.

b) Realitzar propostes que permeten optimitzar i millorar els procediments administratius amb vista a aconseguir estalvi de temps i costos en la tramitació dels projectes gestionats pel Punt d'Acceleració a la Inversió, i elevar-les als òrgans de les administracions corresponents perquè les prenguen en consideració i les aproven, si escau.



c) Realitzar un informe anual amb l'anàlisi, el seguiment i l'evolució dels projectes aprovats a través del Punt d'Acceleració a la Inversió i l'atracció d'inversions a la Comunitat Valenciana tant de capital autonòmic i estatal com de capital estranger. Aquest informe, en què constaran les circumstàncies d'admissió o denegació dels projectes i altres dades que es consideren d'interès per al seguiment de l'activitat del Punt d'Acceleració a la Inversió, es publicarà en la pàgina web de l'IVACE.

5. La Comissió Permanent d'Inversions es reunirà almenys dues vegades l'any, una en cada semestre, i sempre que per raó de necessitat ho requerisca l'IVACE o bé un quart de les persones membres. El seu funcionament no implicarà cap despesa addicional per a l'administració de la Generalitat. L'assistència a les sessions no originarà dret a cap indemnització. Aquesta comissió ajustarà el funcionament al que preveu, pel que fa als òrgans col·legiats, la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic.



Article 6. Comissió tècnica d'inversions

1. Als efectes de la coordinació, l'avaluació i la tramitació de cada projecte d'inversió i reinversió gestionats pel Punt d'Acceleració a la Inversió, la persona que exercisca la direcció general en matèria d'internacionalització presidirà, constituirà i convocarà una comissió tècnica d'inversions específica en funció de les característiques de cada projecte, i nomenarà una persona com a responsable de cadascuna d'aquestes comissions específiques.

2. Les comissions tècniques d'inversions estaran integrades per persones representants dels departaments de la Generalitat que tinguen competències en el projecte d'inversió que s'ha d'avaluar, representants de l'IVACE i ens del sector públic instrumental de la Generalitat la presència de les quals es considere d'interès per a l'avaluació del projecte. Igualment hi tindran representació les administracions locals que hi hagen subscrit els instruments de col·laboració oportuns i que tinguen competències per raó del territori en el projecte objecte d'avaluació.



La representació dels departaments o ens de la Generalitat recaurà en persones amb competències en les matèries respectives i seran designades per la sotssecretaria de la conselleria corresponent. En el cas dels ens, es designaran per la persona titular de la direcció de l'ens. Les entitats locals designaran les persones responsables segon les seues normes de funcionament.

Es garantirà que la composició de les comissions tècniques d'inversions siga paritària per raó de sexe; en altre sentit, s'informarà de les raons que en justifiquen la impossibilitat. El funcionament de les comissions tècniques d'inversions serà objecte de desenvolupament reglamentari.

3. Les funcions de les comissions tècniques d'inversions seran:

a) Assistir a les reunions impulsades i convocades pel Punt d'Acceleració a la Inversió amb la finalitat de proporcionar la informació necessària per a la tramitació adequada dels projectes d'inversió.



b) Donar suport al Punt d'Acceleració a la Inversió en la coordinació, l'impuls i la gestió dels tràmits requerits en els projectes empresarials.

c) Realitzar propostes que permeten optimitzar i millorar els procediments administratius amb vista a aconseguir estalvi de temps i costos en la tramitació dels projectes gestionats pel Punt d'Acceleració a la Inversió, i elevar-les a la Comissió Permanent d'Inversions, si escau.



d) Fer el seguiment del projecte gestionat en col·laboració amb el Punt d'Acceleració a la Inversió.



Article 7. Cooperació interadministrativa amb les entitats locals

A les entitats locals que hagen subscrit amb la Generalitat l'instrument de col·laboració oportú els correspondrà:

a) Participar en la Comissió Tècnica d'Inversions sempre que hagen sigut convocades pel Punt d'Acceleració a la Inversió quan el projecte d'inversió es duga a terme en el seu àmbit territorial.

b) Proporcionar al Punt d'Acceleració a la Inversió informació sobre l'estat de tramitació dels procediments desenvolupats en la seua localitat, quan els projectes complisquen amb els criteris d'elegibilitat de l'article 2 i s'hagen tramitat pel Punt d'Acceleració a la Inversió.

c) Reduir els terminis de tramitació i de resolució dels procediments, de conformitat amb l'article 4 d'aquesta llei.





DISPOSICIONS TRANSITÒRIES



Primera. Comissió Permanent d'Inversions

La Comissió Permanent d'Inversions es convocarà per primera vegada en el termini màxim d'un mes des que es constituïsca.



Segona. Criteris d'avaluació

Es faculta la conselleria amb competències en matèria de sectors productius i internacionalització per a dictar la resolució que establisca els criteris avaluables als quals fa referencia l'article 2, fins que es convoque la Comissió Permanent d'Inversions.



Tercera. Registre

Mentre no quede inclòs el registre de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial dins del sistema de registre electrònic de la Generalitat, es canalitzaran les entrades i les eixides del Punt d'Acceleració a la Inversió de la Comunitat Valenciana mitjançant el registre de la Direcció General d'Internacionalització, tot això sense perjudici de les previsions contingudes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.





Quarta. Cooperació interadministrativa

Després de publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana aquesta llei, s'informarà les entitats locals i les diputacions de la Comunitat Valenciana sobre la seua aprovació i l'existència del Punt d'Acceleració a la Inversió, com també la possibilitat de subscriure amb la Generalitat l'instrument escaient de col·laboració.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa

Queden derogades totes les disposicions de rang igual o inferior que s'oposen al que estableix aquesta llei.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Desenvolupament reglamentari

Aquesta llei serà objecte de desenvolupament reglamentari dins dels sis mesos posteriors a aprovar-la.

Es faculta el Consell per a dictar les normes necessàries per al desenvolupament i l'execució del que es disposa en aquesta llei.



Segona. Entrada en vigor

Aquesta llei entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat.



Per tant, ordene que tots els ciutadans i totes les ciutadanes, tribunals, autoritats i poders públics als quals pertoque, observen i facen complir aquesta llei.



València, 13 de juliol de 2018



El president de la Generalitat,

XIMO PUIG I FERRER

Mapa web