Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 12/2018, de 18 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions destinades a la realització d'accions d'intermediació laboral dirigides a persones demandants d'ocupació inscrites en els centres SERVEF d'ocupació. [2018/7176]

(DOGV núm. 8343 de 20.07.2018) Ref. Base de dades 007059/2018


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball
    Grup temàtic: Legislació, Ajudes
    Matèries: Ocupació i formació professional
    Descriptors:
      Temàtics: política d'ocupació, desocupació, inserció professional, inserció professional, creació d'ocupació





Índex



Preàmbul

Capítol I. Àmbit objectiu i subjectiu

Article 1. Objecte

Article 2. Entitats beneficiàries

Article 3. Persones destinatàries

Article 4. Requisits i obligacions de les entitats beneficiàries

Capítol II. Actuacions

Article 5. Actuacions objecte de les ajudes

Article 6. Termini d'execució

Capítol III. Subvencions

Article 7. Costos subvencionables

Article 8. Quantia de la subvenció

Article 9. Finançament

Article 10. Bestretes

Capítol IV. Procediment

Article 11. Presentació de sol·licituds i documentació que s'ha d'aportar

Article 12. Instrucció del procediment

Article 13. Comissió tècnica de valoració

Article 14. Valoració de les sol·licituds

Article 15. Resolució del procediment i recursos

Article 16. Resolució d'incidències

Article 17. Subcontractació

Article 18. Personal tècnic per a la realització de les actuacions

Article 19. Inici i finalització de les actuacions

Capítol V. Control i justificació de l'actuació

Article 20. Justificació per mitjà d'informe d'auditor

Article 21. Rendiments financers

Article 22. Compatibilitat amb altres subvencions

Article 23. Causes específiques de minoració i reintegrament

Article 24. Mesures de control

Capítol VI. Procediment sancionador

Article 25. Procediment sancionador

Capítol VII. Règim jurídic

Article 26. Normativa d'aplicació

Disposició addicional

Única. Competència municipal

Disposicions finals

Primera. Facultats d'execució i desenvolupament

Segona. Entrada en vigor





PREÀMBUL



L'article 149.1.7a de la Constitució atribueix a l'Estat la competència exclusiva en matèria de legislació laboral, i correspon a la Generalitat l'execució de la legislació de l'Estat en aquesta matèria, d'acord amb l'article 51 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana.



L'article 49.3.8é de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana estableix que la Generalitat té competència exclusiva en matèria de gestió de les funcions del Servei Públic d'Ocupació Estatal en l'àmbit de treball, ocupació i formació, i és el Servei Valencià d'Ocupació i Formació (d'ara endavant SERVEF), tal com estableix l'article 2 de Llei 3/2000, de 17 d'abril, per la qual es crea el Servei Valencià d'Ocupació i Formació, l'organisme que té a càrrec seu l'impuls i execució de la política de la Generalitat en matèria d'intermediació en el mercat de treball.

La present ordre, que s'emmarca en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara endavant LGS) i les normes que la despleguen, així com en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, té com a objecte establir les bases reguladores de les subvencions encaminades a la realització de tasques d'intermediació en el mercat laboral, dirigides a persones demandants d'ocupació inscrites en els centres SERVEF de la Comunitat Valenciana, amb la finalitat de proporcionar als treballadors una ocupació adequada a les seues característiques i facilitar als ocupadors els treballadors més apropiats als seus requeriments i necessitats. Per a això s'han establit tres tipus d'actuacions que persegueixen afavorir l'ocupabilitat i la inserció laboral de les persones demandants d'ocupació.

En relació amb l'objecte d'aquesta ordre, l'article 2.h del text refós de la Llei d'ocupació, aprovada pel Reial decret legislatiu 3/2015, de 23 d'octubre, estableix, com un dels objectius generals, proporcionar serveis individualitzats a la població activa dirigits a facilitar-ne la incorporació, permanència i progrés en el mercat laboral, així com a les empreses per a contribuir a la millora de la competitivitat.



L'article 19.2 del mateix text legal estableix que els serveis d'ocupació de les comunitats autònomes han de dissenyar i establir, en el marc de les seues competències, les mesures necessàries per a determinar les actuacions de les entitats que col·laboren en l'execució i desenvolupament de les polítiques actives d'ocupació i la gestió de la intermediació laboral.

La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, estableix com a principis generals en l'actuació i en les relacions de les administracions públiques, en l'article 3.1.b la proximitat als ciutadans i, en el 3.1.k, la cooperació, col·laboració i coordinació entre les administracions públiques. D'acord amb aquests principis i, addicionalment, pel coneixement de la realitat socioeconòmica de les seues àrees d'actuació, les entitats locals territorials de la Comunitat Valenciana, altres entitats dependents o vinculades a aquestes que exercisquen competències en matèria d'ocupació, les universitats públiques de la Comunitat Valenciana i entitats que en depenen que exercisquen competències en matèria d'ocupació i les entitats, públiques o privades, amb personalitat jurídica i sense ànim de lucre, amb experiència en intermediació laboral, podran ser les beneficiàries de les subvencions finançades a càrrec d'aquest programa.

D'acord amb el que s'estableix en l'article 8.1. de la LGS, aquestes subvencions s'han de convocar de conformitat amb les previsions del Pla estratègic de subvencions del SERVEF 2017-2019, aprovat per Resolució, de 20 d'abril de 2017, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, i poden ser cofinançades pel Fons Social Europeu o a càrrec de transferències del Servei Públic d'Ocupació Estatal, mitjançant les quantitats assignades d'acord amb els criteris aprovats en la Conferència Sectorial d'Ocupació i Assumptes Laborals, en els termes i condicions que es recullen en les normes que instrumenten l'abonament de fons a les diferents comunitats autònomes.



En la tramitació d'aquesta ordre s'han observat tots els tràmits exigits per la normativa vigent, els quals s'han explicat amb els informes preceptius i han consultat el contingut del text els agents socials i les entitats representatives principals.

Aquesta ordre s'enquadra en el Pla operatiu Avalem Territori 2017-2020.

Aquesta ordre es considera l'instrument més adequat per a garantir la consecució dels principis de necessitat i eficàcia, així com el de proporcionalitat, ja que conté la regulació imprescindible per a atendre l'interés general protegit.

A fi de garantir el principi de seguretat jurídica, la iniciativa normativa s'exerceix de manera coherent amb la resta de l'ordenament jurídic nacional i de la Unió Europea.

En aplicació del principi de transparència, es possibilita l'accés senzill, universal i actualitzat a la normativa en vigor i als documents propis del procés d'elaboració, en els termes que estableix l'article 7, de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

En virtut de tot això, fent ús de les competències que s'estableixen en l'article 49.3.8a de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana i de les atribucions conferides per l'article 28.e de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, en relació amb l'article 4 del Decret 104/2017, de 21 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, i els articles 160.2.b i 165 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i d'acord amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana





ORDENE



CAPÍTOL I

Àmbit objectiu i subjectiu



Article 1. Objecte

1. Aquesta ordre té com a finalitat establir les bases reguladores de les subvencions destinades a la realització d'accions d'intermediació laboral.

2. La finalitat d'aquestes subvencions és el desenvolupament d'actuacions, en funció de les necessitats i característiques de les persones demandants d'ocupació inscrites en els centres SERVEF d'ocupació de la Comunitat Valenciana, que ajuden a millorar-ne l'ocupabilitat, amb la finalitat de facilitar a les empreses persones amb un perfil professional concorde amb les seues necessitats i aconseguir el major nombre d'insercions possible.



Article 2. Entitats beneficiàries

Podran ser beneficiàries de les subvencions regulades en aquesta ordre:

a) les entitats locals territorials de la Comunitat Valenciana i aquelles entitats dependents o vinculades a aquestes que exercisquen competències en matèria d'ocupació.

b) Les universitats públiques de la Comunitat Valenciana i entitats que en depenen que exercisquen competències en matèria d'ocupació.



c) Les entitats, públiques o privades, amb personalitat jurídica pròpia i sense ànim de lucre, amb experiència en intermediació laboral. L'absència de lucre ha d'acreditar-se mitjançant les escriptures o estatuts de l'entitat, llevat que la forma jurídica mateixa porte implícita aquesta condició. L'experiència ha d'acreditar-se amb documentació que demostre fefaentment la naturalesa i les característiques de les accions d'intermediació laboral.

Les resolucions corresponents de convocatòria determinaran, en cada cas i entre les entitats relacionades anteriorment, les possibles entitats beneficiàries.



Article 3. Persones destinatàries

1. Les persones destinatàries de les accions d'intermediació laboral han d'estar inscrites com a demandants d'ocupació en els centres SERVEF d'ocupació de la Comunitat Valenciana, seleccionades per les entitats beneficiàries, segons els requeriments i les característiques dels llocs de treball obtinguts després de les accions de prospecció.

Per a realitzar la selecció de les persones destinatàries, la convocatòria podrà determinar que s'atenga un percentatge corresponent als col·lectius considerats d'atenció preferent que s'estableixen en l'article 30 del text refós de la Llei d'ocupació, aprovada pel Reial decret legislatiu 3/2015, de 23 d'octubre.

2. En el procés de determinació de les persones destinatàries s'haurà d'observar el principi de paritat de gènere o actuar d'acord amb les possibles directrius que la convocatòria puga establir sobre aquest tema per a corregir les desigualtats en la matèria, excepte l'acreditació prou raonada de la impossibilitat.

3. Les persones participants podran considerar-se persones ateses o persones inserides.

Es consideraran persones ateses aquelles que participen en el programa i a les quals els facen, almenys, l'entrevista de diagnòstic.

Es consideraran persones inserides en el mercat de treball, amb caràcter general, totes aquelles persones ateses que obtinguen un contracte de treball i siguen donades d'alta en el règim corresponent de la Seguretat Social, per compte d'altri, en una empresa ordinària, durant almenys 3 mesos o el temps i amb les condicions que s'establisquen en la convocatòria corresponent, sempre que aquesta inserció s'haja produït com a conseqüència de les accions d'intermediació realitzades per les entitats beneficiàries.

S'entendrà per empresa ordinària aquella que participa regularment en les operacions de mercat a través de la producció de béns o la prestació de serveis i en la qual el seu personal treballador realitza un treball productiu i està vinculat a aquesta per una relació laboral de caràcter ordinari en els termes previstos en l'article 1.1 del text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre.

4. En cap cas podrà ser atesa una mateixa persona simultàniament per dues entitats beneficiàries.



Article 4. Requisits i obligacions de les entitats beneficiàries

1. A més de les que s'estableixen en l'article 14 de la LGS i la resta de normativa aplicable, són obligacions de les entitats beneficiàries, les següents:

a) Realitzar l'activitat que fonamenta la concessió de la subvenció en la forma, les condicions i els terminis establits en les presents bases i en la convocatòria corresponent.

b) Vetlar perquè les persones destinatàries participen en les accions proposades per les entitats beneficiàries amb la finalitat de millorar-ne l'ocupabilitat i facilitar-ne el procés d'inserció.

c) Portar compte separat de la subvenció concedida i obrir els subcomptes necessaris d'ingressos i despeses de cada acció subvencionada i assignar en els subcomptes de despeses, si s'escau, la part corresponent de despeses comunes imputada a l'acció subvencionada. En cas d'entitats subjectes a comptabilitat pública aquesta obligació s'adequarà als sistemes de comptabilització corresponent.

d) No percebre cap quantitat per part de les persones destinatàries ni dels ocupadors.

e) Publicitar amb caràcter general i informar les persones destinatàries, durant la realització de les accions d'intermediació laboral, de l'organisme i dels fons que financen les actuacions. Les entitats beneficiàries estaran subjectes a l'obligació de donar publicitat a l'activitat, i incorporar, a més dels del SERVEF i de la Generalitat, l'emblema i la referència als fons que financen l'actuació, en el material, cartelleria, fullets, pàgina web i en qualsevol altre mitjà de difusió que s'utilitze. Aquests elements identificatius han de constar en la convocatòria corresponent.

f) Mecanitzar en l'aplicació informàtica, que el SERVEF posarà a la disposició de les entitats beneficiàries, les accions d'orientació i intermediació realitzades en el termini que es determine en la convocatòria.



Les accions que no es puguen mecanitzar en l'aplicació informàtica hauran de quedar recollides documentalment per a la justificació.

g) Conservar els justificants originals (en format paper o electrònic) i qualsevol documentació relacionada amb la subvenció atorgada durant un període mínim de 5 anys des de la finalització de l'actuació.



En el supòsit que aquestes ajudes estiguen cofinançades pel Fons Social Europeu, l'entitat haurà de mantindre tots els documents justificatius relatius a les despeses suportades pels fons sobre les operacions, a la disposició de la Comissió i del Tribunal de Comptes durant un termini de tres anys a partir del 31 de desembre següent a la presentació dels comptes en les quals estiguen incloses les despeses definitives de l'operació conclosa, la qual cosa s'estima que pot tindre lloc al desembre de l'any 2025.

h) Hauran de disposar dels recursos humans necessaris per al desenvolupament de les accions d'intermediació laboral assenyalades en l'article 5.

i) Hauran de disposar de locals amb les condicions mínimes que s'assenyalaran en la convocatòria.

j) Iniciar l'execució de les accions en el termini assenyalat en la corresponent convocatòria o, si s'escau, comunicar la renúncia a la subvenció en el mateix termini. L'inici d'accions o la comunicació de renúncia fora de termini es consideraran incompliments a l'efecte de l'article 23 d'aquesta ordre.

k) Elaborar un expedient individual per a cadascuna de les persones destinatàries, el qual ha de recollir totes les accions rebudes i un expedient per cadascuna de les empreses amb les quals s'haja realitzat alguna acció d'intermediació. El contingut d'aquests expedients es pot determinar en la convocatòria corresponent.

l) Presentar al SERVEF informes detallats de totes les accions realitzades en els terminis i condicions que es determinen en la convocatòria.



m) Totes les ofertes d'ocupació captades hauran de comunicar-se al SERVEF en el moment i forma que s'establisca en la convocatòria.

n) Durant el desenvolupament o a la finalització de les accions d'intermediació laboral, l'entitat beneficiària haurà de realitzar una enquesta de satisfacció a les persones i empreses ateses en el programa, de conformitat amb el model proporcionat pel SERVEF, que haurà de remetre en la forma i les condicions establides en la convocatòria.

o) Les entitats sol·licitants hauran d'acreditar, per a poder concórrer a la convocatòria de les ajudes, que disposen d'un pla d'igualtat en el cas que, d'acord amb la legislació aplicable, els siga exigible. Així mateix, per al desenvolupament de les actuacions hauran d'observar la paritat de gènere entre les persones destinatàries o el percentatge superior d'atenció a dones respecte d'homes que, si s'escau, establisca la convocatòria corresponent; excepte acreditació prou raonada de la impossibilitat.

p) De conformitat amb l'article 7 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, les entitats beneficiàries actuaran amb transparència, i la promouran mitjançant la publicitat i difusió de la informació i l'activitat pública a través de diferents canals, especialment a través d'internet, en els termes establits en aquesta llei i en la Llei 19/2013, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i s'ha de promoure i garantir l'accés de la ciutadania a la informació, tant en suport paper com electrònic.

q) Complir la normativa de protecció de dades de caràcter personal, per a la qual cosa han d'adoptar i implementar les mesures de seguretat previstes per la normativa vigent en matèria de protecció de dades. Les entitats han d'establir les mesures organitzatives i tècniques necessàries per a garantir la seguretat de les dades a les quals accedisquen com a conseqüència de les actuacions que són objecte d'aquesta ordre. Especialment, han d'adoptar les mesures adequades per a evitar l'alteració, pèrdua, tractament de les dades esmentades o accés no autoritzat a aquestes.

r) Comunicar a l'òrgan que concedeix la subvenció l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a finançar les mateixes activitats i finalitats subvencionades, d'acord amb aquestes bases i la convocatòria corresponent, procedents de qualssevol altres administracions o entitats públiques o privades. Aquesta comunicació s'ha d'efectuar tan prompte com es conega el fet, i s'ha d'acreditar documentalment l'import, la procedència i l'aplicació de les ajudes esmentades.



s) Presentar el compte justificatiu amb l'informe de l'auditor.

t) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits que estableixen l'article 37 de la LGS i l'article 23 d'aquesta ordre.



o) Qualsevol altra que establisca la normativa vigent.

2. L'entitat beneficiària queda obligada legalment a respondre de l'aplicació i justificació correctes de la subvenció concedida, d'acord amb el que s'estableix en l'article 14 de la LGS. Amb independència de les funcions de control que corresponen a la Intervenció General de la Generalitat i de la competència sancionadora que correspon a la persona titular de la conselleria competent en matèria d'ocupació, el SERVEF podrà realitzar les actuacions de verificació i control necessàries per a vetlar per l'execució correcta de les accions objecte d'aquesta ordre, i les entitats beneficiàries hauran d'aportar tota la informació o documentació que els siga requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.







CAPÍTOL II

Actuacions



Article 5. Actuacions objecte de les ajudes

1. L'objectiu de les actuacions que desenvolupen les entitats beneficiàries en el marc d'aquesta ordre de bases és la realització d'accions d'intermediació laboral que faciliten a les persones destinatàries una ocupació adequada a les seues característiques i proporcionen a les empreses persones amb un perfil professional idoni a les seues necessitats i a les característiques dels llocs de treball que ofereixen.

Les accions que s'han de dur a terme amb la finalitat d'aconseguir l'objectiu d'inserció es classifiquen en els següents tipus:

Tipus A: accions de prospecció d'empreses per a la captació d'ofertes d'ocupació a les quals es derivaran les candidatures de les persones ateses.

En la convocatòria es podrà determinar el percentatge de visites a les quals podrà assistir una persona en representació del SERVEF, en aquest cas es determinarà el procediment que s'ha de seguir.

Tipus B: accions col·lectives amb empreses, associacions empresarials o altres col·lectius, d'informació sobre els serveis d'intermediació i altres serveis que presten, tant l'entitat beneficiària com el SERVEF, per a augmentar l'ocupabilitat, accions de capacitació i reforç del teixit empresarial i qualsevol altre tipus d'actuació amb l'objectiu d'augmentar la competitivitat de les empreses, el rendiment i la plantilla.



Aquestes accions s'han de comunicar al SERVEF almenys amb 10 dies d'antelació, a l'efecte que puga assistir-hi una persona en representació del SERVEF, si es considera oportú.

Tipus C: accions relacionades amb la valoració del perfil professional, aptituds, coneixements i qualificació professional dels demandants d'ocupació en relació amb les necessitats detectades en l'acció de prospecció o amb la gestió de l'oferta d'ocupació. En aquest apartat, les entitats beneficiàries podran realitzar les accions individuals o grupals que consideren oportunes, si bé tindran caràcter obligatori les següents:



1. Diagnòstic individualitzat i elaboració del perfil. Totes les persones demandants d'ocupació destinatàries han de realitzar, en primer lloc, una entrevista de diagnòstic en la qual es valoraran els perfils professionals, les aptituds, els coneixements i la qualificació professional de les persones demandants d'ocupació, i on s'ha de recordar i explicar individualment a aquestes les actuacions que s'han de realitzar i les accions que es duran a terme per a la seua inserció laboral.

2. Accions per a la millora dels resultats d'intermediació. Les persones destinatàries han de realitzar com a mínim una acció dirigida a reforçar la seua intermediació laboral.

3. Comprovació de la disponibilitat. Abans de la tramesa de la candidatura, l'entitat beneficiària ha de comprovar la disponibilitat de la persona respecte al treball que se li proposa.

4. Preparació d'entrevistes laborals encaminades a superar els processos de selecció a les persones que siguen derivades a les ofertes obtingudes.

5. Accions de seguiment de les candidatures proposades per les entitats beneficiàries amb les empreses i les persones preseleccionades, amb la finalitat de supervisar els resultats de les derivacions i introduir millores en les pròximes actuacions de derivació.

2. Les accions de prospecció d'empreses i de preparació de les actuacions que tinguen previst realitzar es podran iniciar abans de les accions amb les persones destinatàries, però sempre amb posterioritat a la data de notificació de la resolució de concessió.

3. La convocatòria podrà determinar que la cobertura de les ofertes d'ocupació podrà ser gestionada, bé per les entitats beneficiàries que les hagen captades, bé pel SERVEF, o bé es donarà l'opció que les entitats beneficiàries trien si gestionen les ofertes d'ocupació captades o les trameten al SERVEF perquè les gestione.

4. En el cas que siguen les entitats beneficiàries les que gestionen les ofertes d'ocupació captades i no arriben a cobrir-les, hauran de remetre-les al SERVEF per a procurar-ne la cobertura.

5. Les entitats beneficiàries en la realització de les accions podran optar entre utilitzar el catàleg de les accions i continguts que determine el SERVEF en la convocatòria corresponent o utilitzar metodologia pròpia. En el cas que pretenguen utilitzar metodologia pròpia, aquesta haurà de ser presentada juntament amb la sol·licitud de subvenció i, si l'entitat resulta adjudicatària en el procés de concurrència competitiva, se n'entendrà autoritzat l'ús, llevat que el SERVEF denegue expressament aqueixa possibilitat amb una antelació mínima de 10 dies hàbils a l'inici d'aquestes accions. En aquest cas, cada acció haurà d'estar associada a un dels codis que s'establiran en la convocatòria corresponent.



Article 6. Termini d'execució

Les accions hauran de realitzar-se en els terminis que s'assenyalen en la convocatòria corresponent i en la resolució de concessió i, en tot cas, en el termini màxim d'un any comptador des de la data de notificació de la resolució de concessió de la subvenció, i l'execució pot estendre's, en conseqüència, a l'exercici següent a l'exercici en què es va dictar aquesta resolució.





CAPÍTOL III

Subvencions



Article 7. Costos subvencionables

1. Són subvencionables aquelles despeses que s'imputen al desenvolupament de les accions per respondre de manera inequívoca a la seua naturalesa, que s'hagen realitzat durant el període d'execució de l'actuació d'acord amb el que s'indique en la convocatòria i hagen sigut efectivament pagades per l'entitat beneficiària amb anterioritat a la finalització del període de justificació.

Són despeses directes aquelles que, inequívocament, s'identifiquen amb les operacions subvencionades i el nexe amb aquestes es pot demostrar sense cap dubte.

Són despeses indirectes o generals totes aquelles que no es puguen vincular directament a una actuació del projecte subvencionat, però que són necessàries per a la realització de l'actuació. Totes i cada una de les despeses han de tindre el suport de factures pagades o documents comptables de valor equivalent.

Mentre no es dispose d'un sistema de gestió electrònic, amb la finalitat de poder realitzar la justificació i el control de les subvencions, l'entitat beneficiària ha d'estampillar els justificants originals de despesa, de manera que es permeta identificar a quina subvenció ha sigut imputada i l'import i percentatge respecte del cost total de la despesa subvencionada amb la indicació del codi de comptabilitat separada.

A l'efecte d'aquesta ordre es consideraran despeses subvencionables les següents:

a) Les retribucions totals, inclosa la cotització empresarial a la Seguretat Social per tots els conceptes, del personal necessari per al desenvolupament del programa, tant tècnic com personal de suport per a la gestió, coordinació i execució de les accions objecte d'aquesta ordre, i han de tindre en compte les persones que presten serveis en l'entitat beneficiària i aquelles altres que puguen contractar-se per a aquest fi, amb les retribucions establides en el conveni col·lectiu o normativa que els resulte d'aplicació, i amb un límit de 35.000 euros anuals per treballador (amb una relació laboral a temps complet, quantia que es reduirà en proporció a la jornada desenvolupada en les relacions de treball a temps parcial).

En el cas de personal propi (entés aquest per personal anterior a la data de concessió de la subvenció) de l'entitat beneficiària, s'imputarà al projecte la part proporcional del temps efectivament dedicat a aquest, sense que la imputació puga superar el 80 %.

b) Despeses de dietes i desplaçaments del personal, i de les persones demandants que participen en el projecte, en la quantia i amb els límits establits per al personal de l'Administració autonòmica de la Comunitat Valenciana.

c) Despeses derivades de la realització de les accions tipus B descrites en l'article 5 d'aquesta ordre per l'import que s'establisca en la convocatòria i, en tot cas, fins a un màxim de 1.000 euros per acció.

d) Despeses indirectes o generals amb el límit del 10 % del cost total del projecte. Les despeses que poden imputar les entitats per aquest concepte són les següents:

– Lloguer dels locals per a la realització de les accions.

– Subministraments: energia elèctrica, aigua, gas o un altre tipus de combustible per a calefacció.

– Lloguer de mobiliari i estris.

– Neteja i condícia.

– Seguretat, vigilància.

– Comunicacions: línia telefònica i connexió a internet.

– Lloguer d'equips informàtics.

– Manteniment de sistemes.

– Material d'oficina

Aquestes despeses s'imputaran en la part que proporcionalment corresponga, d'acord amb els principis i normes de comptabilitat generalment admesos i, en tot cas, en la mesura en què els costos es referisquen al període en què efectivament es realitza l'activitat.

e) L'informe d'un auditor. El SERVEF subvencionarà fins al límit que es fixe en la convocatòria per a la justificació de la subvenció mitjançant l'informe obligatori d'un auditor.

2. No es considerarà subvencionable cap altre tipus de despesa diferent de les adés esmentades.

3. En cap cas el cost de les despeses subvencionables podrà ser superior al valor del mercat.



Article 8. Quantia de la subvenció

1. La convocatòria fixarà un import per a cada tipus d'acció assenyalada en l'article 5, un import per captació d'ofertes d'ocupació i un import per persona inserida; i definirà també la convocatòria, els requisits per a considerar a una persona atesa com a inserida, d'acord amb el que es disposa en l'article 3.3 d'aquesta ordre.

2. Els imports unitaris per tipus d'acció, captació d'ofertes d'ocupació i inserció, que s'establisquen en la convocatòria corresponent, hauran de respectar els imports mínims i màxims següents:

a) Les accions de prospecció de les empreses a què es fa referència en l'article 5.1, accions tipus A, entre 25 € i 50 € per acció.

b) Les accions col·lectives amb empreses, associacions empresarials o altres col·lectius, descrites en l'article 5.1, acciones tipus B, fins a 1000 € per acció.

c) Les accions d'orientació o accions relacionades amb la valoració del perfil professional, aptituds, coneixements i qualificació professional, relacionades en l'article 5.1, acciones tipus C, entre 15 € i 30 € per acció.

d) En el cas que siguen les entitats beneficiàries les que realitzen la gestió de les ofertes d'ocupació, els imports de la captació d'oferta d'ocupació realitzada seran entre 100 € i 200 € per lloc de treball, i els de la inserció laboral s'han d'ajustar als imports establits en la taula següent:



Edat demandant d'ocupació en anys Persones de menys de 12 mesos d'inscripció i demandants per millora d'ocupació Persones aturades de llarga durada (d'ara endavant PLD)

Menors de 30 200/450 1000/1500

30 a 44 250/500 1200/1900

45 a 54 300/600 1500/2000

55 o més 400/1000 1750/2500





e) En el cas que la gestió de les ofertes d'ocupació siga realitzada pel SERVEF, es pagarà per captació d'oferta d'ocupació realitzada entre 500 € i 1.000 € per lloc de treball.

Es consideren PLD les persones desocupades inscrites com a demandants d'ocupació en el servei públic d'ocupació competent, almenys 360 dies durant els 540 anteriors a la data de la seua atenció.

3. La convocatòria podrà preveure un increment en els imports previstos per inserció laboral en el cas de persones amb dificultats d'inserció, risc d'exclusió o amb diversitat funcional que no podrà superar els 500 € per persona inserida.

4. Les accions subvencionables han de finalitzar en la data que determine la convocatòria. Les insercions laborals que es produïsquen com a conseqüència de les accions d'intermediació realitzades per l'entitat beneficiària seran subvencionables sempre que es formalitze el contracte laboral, com a màxim, en el mes següent a la data de finalització de les accions.

5. No obstant això, l'import màxim que es podrà subvencionar a cada entitat s'establirà tenint en compte que l'import total de les ajudes per atorgar, en tot cas, té com a límit la dotació econòmica prevista per a cada exercici. La Comissió Tècnica de Valoració proposarà la distribució de la dotació pressupostària en funció de la puntuació obtinguda per cada entitat sol·licitant, i prioritzarà les que hagen obtingut una puntuació major.

6. No seran considerades com a insercions les contractacions de persones ateses en aquest programa realitzades per les entitats beneficiàries o entitats dependents o vinculades a aquestes.



Article 9. Finançament

En la convocatòria corresponent es determinarà l'import global de les ajudes, l'origen dels fons que les finançaran i la distribució territorial dels crèdits que tindrà caràcter estimatiu, segons el que s'estableix en l'article 58.4 del Reglament de la LGS, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol. La Direcció General del SERVEF, mitjançant una resolució que serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, podrà, sense necessitat d'obrir un nou termini de presentació de sol·licituds, incrementar les dotacions econòmiques inicialment previstes així com variar la distribució territorial dels crèdits, segons el que s'estableix en el reglament esmentat.



Article 10. Bestretes

1. Una vegada concedida l'ajuda podrà anticipar-se fins a un 30 % de l'import anual de la subvenció, o un altre percentatge superior que puga establir-se per acord del Consell, o bé en la Llei de pressupostos de la Generalitat; sempre que abans l'entitat beneficiària aporte la certificació de l'inici de les accions.

D'acord amb el que es disposa en l'article 171.5 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, quedaran exonerades de la constitució de garanties pel pagament anticipat, les entitats beneficiàries que siguen administracions públiques de caràcter territorial i els seus organismes públics vinculats o dependents, així com les universitats públiques i les entitats sense ànim de lucre.

2. La sol·licitud de bestreta, juntament amb la documentació indicada, haurà de presentar-se en les direccions territorials del SERVEF, en el termini que determine la convocatòria.

3. Les entitats beneficiàries hauran de disposar d'un compte bancari específic perquè el SERVEF faça l'ingrés de les bestretes i hauran d'aportar el document corresponent juntament amb la sol·licitud de la subvenció.





CAPÍTOL IV

Procediment



Article 11. Presentació de sol·licituds i documentació que s'ha d'aportar

1. Les entitats interessades han de presentar una sol·licitud per cada àmbit provincial en el qual pretenguen actuar.

2. En la sol·licitud s'ha de descriure el projecte que l'entitat pretenga realitzar amb expressió de l'àmbit territorial en el qual actuaran, de les accions que plantegen realitzar, el nombre de captacions d'ofertes d'ocupació que proposen aconseguir i el nombre d'insercions que pretenguen aconseguir.

3. Les entitats beneficiàries han d'acomplir, almenys, el 50 % de les captacions de les ofertes d'ocupació i insercions laborals que hagen proposat en els seus projectes. La falta de compliment d'aquest percentatge, atés que es considera requisit essencial de la subvenció, comportarà la revocació d'aquesta, amb el reintegrament corresponent de la bestreta rebuda, si s'escau.

4. La forma i el termini de presentació de sol·licituds i documents i informacions que s'han d'aportar s'han de recollir en la convocatòria corresponent, de conformitat amb el que es disposa en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (d'ara endavant, LPACAP).



Article 12. Instrucció del procediment

1. El procediment de concessió de les subvencions a les quals es refereix aquesta ordre s'ha de tramitar en règim de concurrència competitiva, en els termes establits en el capítol II del títol I de la LGS.

La convocatòria s'ha de remetre a la Base de Dades Nacional de Subvencions, abans de la publicació d'aquesta i de l'extracte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. La instrucció del procediment de concessió correspon a les direccions territorials del SERVEF, que rebran les sol·licituds presentades i hauran de verificar que compleixen els requisits per a poder ser tramitades.

3. L'òrgan competent per a la instrucció, a la vista de la documentació que hi ha en l'expedient i de les obligacions que s'adquirisquen amb la concessió de les ajudes, pot sol·licitar els informes dels organismes i entitats que estime oportú i efectuar les comprovacions necessàries sobre l'exactitud de tots els aspectes a valorar.

4. Així mateix, quan la sol·licitud no complisca els requisits exigits o no s'hi adjunte la documentació que, d'acord amb aquesta ordre i la convocatòria corresponent resulte exigible, es requerirà a l'interessat perquè, de conformitat amb la legislació de procediment administratiu comú, esmene la falta o adjunte els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fa així, es considerarà que ha desistit de la seua petició, tot això després de la resolució que es dicte en els termes previstos legalment.

5. En el cas que els documents exigits que han d'adjuntar-se a la sol·licitud de concessió d'ajudes estiguen en poder de qualsevol òrgan de l'Administració actuant el sol·licitant pot acollir-se, d'acord amb el que s'estableix en la legislació de procediment comú, al dret de no presentar documents no exigits per les normes aplicables al procediment o que ja es troben en poder de la Generalitat, sempre que es faça constar la data, l'òrgan o dependència al que van ser adreçats, la identificació del procediment en què figuren i que no hagen transcorregut més de cinc anys des de la conclusió del procediment a què corresponguen. En aquest supòsit s'ha d'autoritzar expressament el SERVEF a sol·licitar aquesta documentació en el seu nom.

6. Després d'haver examinat les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà informe en el qual conste que, de la informació que hi ha en el seu poder, es desprén que les entitats proposades compleixen tots els requisits necessaris per a accedir a les ajudes.



Article 13. Comissió tècnica de valoració

1. En cada direcció territorial del SERVEF s'ha de constituir una comissió tècnica de valoració com a òrgan col·legiat a l'efecte de valorar les sol·licituds.

2. Aquesta comissió estarà integrada per la persona que siga cap de servei amb competència en gestió administrativa i coordinació de centres, que la presidirà, llevat que designe una persona substituta, i dos vocals designats per la persona titular de la direcció territorial del SERVEF. Amb la finalitat de garantir la paritat de gènere, la selecció dels vocals s'ha de fer tenint en compte el sexe de les persones que ocupen les direccions de servei esmentades. Un dels dos vocals exercirà la secretaria de la comissió de valoració.

3. La Comissió ha d'emetre un informe on es concrete el resultat de l'avaluació efectuada i la proposta de concessió corresponent, la qual s'ha de formular a l'òrgan que l'ha de concedir per part de la direcció territorial del SERVEF.



Article 14. Valoració de les sol·licituds

1. La comissió tècnica de valoració, en l'àmbit de cada província, ha de valorar les sol·licituds presentades segons els criteris que s'estableixen en aquesta ordre i formular les seues propostes de concessió sobre aquelles que obtinguen una major puntuació, fins al límit econòmic que es consigne en la convocatòria corresponent.

2. La distribució econòmica provincial que es preveja en la convocatòria corresponent també pot ser objecte de variació en el cas que, després d'ateses totes les sol·licituds presentades de conformitat en aquest àmbit, quede una quantitat econòmica sense adjudicar, tal com s'estableix en l'article 9 d'aquesta ordre.

3. A la comissió tècnica de valoració li correspon valorar les sol·licituds i les memòries admeses d'acord amb els criteris següents:

a) En atenció a les característiques del projecte presentat. Fins a 30 punts.

1. Pel nombre de captacions d'ofertes d'ocupació que es proposen aconseguir, fins a 15 punts.

De 5 a 20 captacions: 5 punts.

De 21 a 30 captacions: 10 punts.

Més de 30 captacions: 15 punts.

2. Pel nombre d'insercions laborals que pretenguen aconseguir, fins a 15 punts.

D'1 a 6 insercions: 5 punts.

De 7 a 20 insercions: 10 punts.

Més de 20 insercions: 15 punts

b) Per la realització de plans integrals d'ocupació, en els últims 10 anys, que hagen tingut compromís d'inserció laboral, que en el cas de programes subvencionats haurà d'estar explícitament recollit en la respectiva convocatòria. Fins a 20 punts.

D'1 a 3 convocatòries: 10 punts.

De 4 a 6 convocatòries: 15 punts.

Set o més convocatòries: 20 punts.

c) Segons els recursos humans de què dispose l'entitat o n'haja de disposar, amb experiència acreditada en la realització de les accions que integren el projecte, ha de presentar en el primer cas el currículum d'aquests. En el supòsit de noves contractacions es valorarà l'experiència en accions de prospecció empresarial, orientació professional, programes experimentals, plans integrals d'ocupació amb intermediació laboral dirigits a incrementar les possibilitats d'inserció laboral de les persones demandants d'ocupació. En el supòsit de contractació de personal no pertanyent a l'entitat s'adjuntarà a la memòria un compromís de contractació. Fins a 14 punts.

Per personal propi: 7 punts.

Per la nova contractació laboral de personal extern lligat al projecte: 7 punts.

d) Que en els òrgans o llocs de direcció de l'entitat hi haja, almenys, un 40 % de dones: 13 punts.

e) Disposar d'un pla de conciliació laboral personal i familiar: 13 punts.

f) Tindre un pla d'integració dels col·lectius següents: LGTBI, minories ètniques, diversitat funcional i, en general, qualsevol col·lectiu desfavorit: 10 punts.

4. En cas d'empat en la puntuació cal donar prioritat a l'entitat que obtinga més punts en el primer criteri. Si es produeix un nou empat, se seguirà el mateix procediment amb la resta de criteris en ordre descendent fins a l'últim. Si persisteix l'empat aquest s'ha de dirimir mitjançant la realització d'un sorteig davant de l'òrgan instructor, després d'haver citat les entitats afectades.

5. Després de l'examen i l'avaluació de les sol·licituds, abans de la proposta de resolució del procediment, a més dels informes exigits per la normativa aplicable, hauran d'emetre's els informes següents:

a) Informe de l'òrgan instructor en el qual conste que, de la informació que hi ha en el seu poder, es desprén que les entitats proposades compleixen tots els requisits necessaris per a accedir a les ajudes.

b) Informe de la Comissió Tècnica de Valoració, en el qual es concrete el resultat de l'avaluació efectuada d'acord amb els criteris establits en el present article.



Article 15. Resolució del procediment i recursos

1. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds formulades correspon a la Direcció General del SERVEF o a l'òrgan que tinga atribuïda la competència per delegació.

2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució procedent és de sis mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació de la convocatòria corresponent. Una vegada transcorregut aquest termini sense que s'haja notificat cap resolució expressa, les entitats interessades han d'entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, d'acord amb el que es disposa en l'article 25.5 de la LGS. Això sense perjudici que subsistisca l'obligació legal de l'Administració de resoldre expressament sobre la petició formulada.

3. Les resolucions que es dicten s'han de notificar a les persones interessades en els termes previstos en la LPACAP, igualment, s'han de sotmetre al règim de publicitat previst en la normativa sobre transparència i bon govern quan complisquen els requisits quantitatius previstos en la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana.

4. La resolució de concessió d'ajudes ha de contindre, com a mínim, els punts següents:

a) Identificació de l'entitat beneficiària de la subvenció i àmbit provincial d'actuació.

b) Nombre d'accions sol·licitades de cada tipus.

c) Nombre de captacions d'ofertes d'ocupació que es propose aconseguir.

d) Nombre d'insercions que es pretenga aconseguir.

e) L'import concedit.

f) Qualssevol altres especificacions que s'estimen oportunes.

5. Les resolucions de concessió o denegació de les ajudes esgotaran la via administrativa i contra aquestes podran interposar-se els recursos que estableix la LPACAP i el recurs contenciós administratiu regulat en la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Article 16. Resolució d'incidències

Amb posterioritat a la concessió de les ajudes, si es produeix una alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció, la Direcció General del SERVEF o òrgan que tinga atribuïda la competència per delegació, ha de resoldre les incidències produïdes amb posterioritat a la concessió de les ajudes, com ampliacions de termini, modificacions justificades o qualsevol variació no substancial de les condicions particulars de la concessió. En tot cas, la modificació només pot autoritzar-se si no danya drets de tercers i sempre que no supose una minoració de la valoració tècnica obtinguda en la sol·licitud de subvenció. Les possibles modificacions han de fonamentar-se en circumstàncies sobrevingudes durant el termini d'execució de l'activitat subvencionada que impedisquen l'execució del projecte en les condicions establides inicialment i formalitzar-se amb caràcter immediat al seu esdeveniment i, en tot cas, abans de l'acabament d'aquest termini.



Article 17. Subcontractació

1. No es pot subcontractar amb tercers l'execució de les actuacions subvencionades.

2. En tot cas, la contractació per compte d'altri de persones físiques per a l'execució de les accions d'orientació i prospecció subvencionades no es considera subcontractació. Aquesta contractació de personal per part de les entitats subvencionades en cap cas suposa cap tipus de relació jurídica amb el SERVEF ni amb la Generalitat.



Article 18. Personal tècnic per a la realització de les actuacions

1. El personal tècnic que realitze les accions d'intermediació laboral ha d'estar en possessió d'una titulació universitària de grau o equivalent i una experiència mínima de 24 mesos en tasques relacionades amb la intermediació laboral o la prospecció d'empreses.

2. L'entitat ha de garantir que tot el personal tècnic proposat tinga coneixements del mercat laboral en la Comunitat Valenciana i dispose d'un domini suficient en el maneig d'internet, eines ofimàtiques i xarxes socials per al desenvolupament de les accions que ho requerisquen.



3. La convocatòria determinarà la documentació necessària exigida per a acreditar els punts establits en els apartats anteriors, així com el lloc i el termini de presentació.

4. El personal tècnic pot ser substituït durant el desenvolupament de l'actuació, per causa justificada i després de l'aprovació del SERVEF, i ha de complir i acreditar els requisits establits en aquest article.



Article 19. Inici i acabament de les actuacions

1. La comunicació fefaent, per part de l'entitat beneficiària, de la data d'inici de les accions, ha de tindre lloc en el termini i amb la forma que establisca la convocatòria corresponent.

2. L'entitat beneficiària ha de comunicar, a la direcció territorial del SERVEF corresponent, la data d'acabament de l'execució de les actuacions en els set dies naturals següents a aquesta.





CAPÍTOL V

Control i justificació de l'actuació



Article 20. Justificació per mitjà d'informe d'auditor

1. Per a fer la justificació i, posteriorment, la liquidació final de la subvenció, l'entitat beneficiària ha d'emplenar i trametre a la direcció territorial corresponent, en el termini màxim de dos mesos des de l'acabament de les actuacions, un compte justificatiu, amb la documentació acreditativa de la realització de les accions efectuades. També s'ha d'aportar l'informe d'auditor previst en l'article 4.1.s, d'acord amb el que s'estableix en l'article 74 del Reglament de la LGS, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, i d'acord amb l'Ordre EHA/1434/2007, de 17 de maig, per la qual s'aprova la norma d'actuació dels auditors de comptes en la realització dels treballs de revisió de comptes justificatius de subvencions, en l'àmbit del sector públic estatal, previstos en l'article 74 esmentat.

2. L'auditor ha de comprovar que l'entitat beneficiària haja estampillat l'original dels justificants, i haja fet constar el número d'expedient i la quantia imputada. I, si escau, el percentatge de cofinançament del FSE.

3. El compte justificatiu, juntament amb l'informe de l'auditor, ha de trametre's amb la documentació que establisca la convocatòria corresponent.



Article 21. Rendiments financers

D'acord amb l'article 19.5 de la LGS, els rendiments financers que generen els fons lliurats a les entitats beneficiàries no incrementen l'import de la subvenció concedida, per l'escassa quantia d'aquests i la dificultat d'aplicació a les activitats subvencionades i del seu seguiment i control.



Article 22. Compatibilitat amb altres subvencions

1. Les ajudes regulades en aquesta ordre són incompatibles amb qualssevol altres rebudes per al mateix objecte i la mateixa finalitat i procedents de qualsevol Administració o entitat pública o privada, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.

2. Quan es tinga coneixement de la concessió a l'entitat beneficiària d'una ajuda o subvenció per una altra Administració o ens públic o privat de naturalesa concurrent amb el mateix objecte i finalitat, s'ha de dictar una resolució d'anul·lació o, si escau, de reintegrament de l'ajuda.



Article 23. Causes específiques de minoració i reintegrament

1. L'alteració d'alguna de les característiques no essencials de les actuacions que s'han de realitzar, l'incompliment d'alguna de les condicions establides en les bases reguladores, en la convocatòria corresponent i en la resolució de concessió; la falta de justificació d'una part de la quantitat subvencionada i l'incompliment del principi de paritat de gènere entre les persones destinatàries o el que s'estableix en relació a aquest principi en la convocatòria corresponent, poden donar lloc a la minoració de la subvenció concedida.

2. És procedent el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora quan l'entitat incórrega en qualsevol dels supòsits previstos en l'article 37 de la LGS, o en els articles 91, 92 i 93 del seu Reglament.

3. És procedent la revocació a les entitats que no complisquen el 50 % de les captacions de les ofertes d'ocupació i insercions laborals que hagen proposat en els seus projectes, ja que es considera un requisit essencial de la subvenció, amb el reintegrament corresponent de la bestreta rebuda, si escau.

4. L'òrgan competent per a la concessió de les ajudes ha d'incoar el procediment de reintegrament corresponent i ha de garantir, en tot cas, el dret d'audiència de l'interessat en la tramitació del procediment. Els subjectes obligats al reintegrament són, a més dels que es determinen en la normativa bàsica estatal, els assenyalats en l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

5. Sense perjudici del que s'estableix en la LGS en matèria d'infraccions i sancions administratives, són causes específiques per a declarar la pèrdua total del dret al cobrament de la subvenció concedida i, si escau, del reintegrament d'aquesta:

a) Obtenció de la subvenció falsejant les condicions requerides per a això o ocultant aquelles que ho hagueren impedit.

b) Incompliment de la finalitat per a la qual la subvenció va ser concedida o de les condicions exigides per a la concessió en la resolució d'aprovació.

c) Percepció per part de l'entitat beneficiària de qualsevol quantitat econòmica procedent de les persones destinatàries o dels ocupadors.



d) Qualsevol altre motiu que perjudique el fi últim per al qual la subvenció haja sigut concedida.

e) L'obstaculització de les actuacions de seguiment i control pel SERVEF o l'incompliment de les obligacions d'informació de dades.





Article 24. Mesures de control

La realització de les accions objecte de subvenció pot ser supervisada pel personal del SERVEF designat amb aquesta finalitat. Les visites realitzades per a la prospecció d'empreses (accions tipus A), així com les accions col·lectives (accions tipus B) a les quals assistisca una persona representant del SERVEF, com s'ha fet referència en l'article 5.1 d'aquesta ordre, seran considerades mesures de control i supervisió.

També es podran realitzar visites a les entitats que desenvolupen les accions, supervisar l'ús de l'aplicació informàtica del SERVEF utilitzada per les entitats i realitzar un control per mostreig de tots els elements que conformen un expedient de subvenció o qualsevol altra que es considere oportuna, segons es determine en la convocatòria.





CAPÍTOL VI

Procediment sancionador



Article 25. Procediment sancionador

Si, com a conseqüència de la tramitació de l'expedient de reintegrament, es detecta alguna de les infraccions tipificades en el títol IV de la LGS, s'ha de seguir el procediment que s'estableix en l'article 177 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.





CAPÍTOL VII

Règim jurídic



Article 26. Normativa d'aplicació

Aquestes ajudes tenen la consideració de subvencions públiques i, en conseqüència, es regeixen per la LGS i pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la LGS, pel que fa als preceptes bàsics. Igualment, també s'han d'aplicar a aquestes subvencions la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions; la LPACAP, i la resta de l'ordenament jurídic que resulte procedent.





DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. Competència municipal

1. Les entitats locals beneficiàries de les subvencions regulades per aquesta ordre han de complir el que s'estableix en l'article 7.4 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.

2. Amb aquesta finalitat, i pel que fa a l'informe previ i vinculant d'inexistència de duplicitats, la direcció general amb competència en matèria d'Administració local, de conformitat amb l'Ordre 1/2015, de 26 de maig, conjunta de la Conselleria de Presidència, i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, i de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, per la qual es regula el procediment per a l'obtenció d'informes preceptius especificats en l'article 7.4 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, ha emés un informe en el qual s'indica la inexistència de duplicitat, ja que no incideix la gestió municipal derivada d'aquest programa en un supòsit d'execució simultània amb l'exercici d'aquesta competència per part de la Generalitat, per la qual cosa no és necessària la petició d'aquest informe per part de les entitats locals.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Facultats d'execució i desenvolupament

Es faculta la Direcció General del SERVEF per a dictar les instruccions i adoptar les mesures que considere oportunes per al desplegament, l'aplicació i l'execució d'aquesta ordre.



Segona. Entrada en vigor

Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 18 de juliol de 2018



El conseller d'Economia Sostenible,

Sectors Productius, Comerç i Treball,

RAFAEL CLIMENT GONZÁLEZ

Mapa web