Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 25 de gener de 2018, del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, mitjançant la qual s'estableix la convocatòria del procediment per a la concessió de les ajudes incloses en la sol·licitud única dins del marc de la Política Agrícola Comuna per a l'any 2018. [2018/743]

(DOGV núm. 8223 de 30.01.2018) Ref. Base de dades 000997/2018




De conformitat amb el que es disposa en l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, en relació amb l'article 77.4.3, punt últim, de la Llei 14/2005, de 23 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió financera i administrativa, i d'organització de la Generalitat i, en atenció a la competència establida en l'article 13.1 del Decret 123/2006, de 8 de setembre, del Consell, pel qual aprova l'Estatut de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, s'emet aquesta resolució.

En aplicació de l'article 7.4 del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat adreçats a establir, concedir o modificar ajudes públiques, s'especifica que les ajudes regulades en aquesta convocatòria són compatibles amb la política comunitària de competència, d'acord amb l'article 81.2 del Reglament (UE) 1305/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu a l'ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), segons el qual els articles 107, 108 i 109 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (TFUE) no seran aplicables als pagaments efectuats pels estats membres en virtut i de conformitat amb aquest reglament, ni al finançament suplementari nacional previst en l'article 82, dins de l'àmbit d'aplicació de l'article 42 del TFUE.





Apartat 1. Disposicions que estableixen les bases reguladores de les ajudes convocades

A aquestes ajudes els resulta aplicable el que es preveu en:

– L'Ordre 5/2015, de 27 de febrer, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per la qual s'estableixen les bases reguladores aplicables al conjunt de pagaments directes a l'agricultura i la ramaderia i altres règims d'ajuda, així com sobre la gestió i control dels pagaments directes i dels pagaments al desenvolupament rural (DOGV 7478, 4 de març).

– L'Ordre 6/2015, de 27 de febrer, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per la qual s'estableixen les bases reguladores aplicables als pagaments a zones amb limitacions naturals, continguts en el Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020 i cofinançats pel Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) (DOGV 7478, 4 de març) i les seues modificacions.

– L'Ordre 7/2015, de 27 de febrer, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per la qual es regula la mesura d'agricultura ecològica, continguda en el Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020 i cofinançada pel FEADER (DOGV 7478, 4 de març) i les seues modificacions.

– L'Ordre 8/2015, de 27 de febrer, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per la qual es regulen les ajudes corresponents a les mesures d'agroambient i clima, contingudes en el Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana i cofinançades pel FEADER (DOGV 7478, 4 març), i les seues modificacions.

– El Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre, sobre l'aplicació a partir de 2015 dels pagaments directes a l'agricultura i a la ramaderia i altres règims d'ajuda, així com sobre la gestió i control dels pagaments directes i dels pagaments al desenvolupament rural i les seues modificacions.

– El Reial decret 1076/2014, de 19 de desembre, sobre assignació de drets de règim de pagament bàsic de la Política Agrícola Comuna, i les seues modificacions.

– El Reial decret 1077/2014, de 19 de desembre, pel qual es regula el sistema d'informació geogràfica de parcel·les agrícoles, i les seues modificacions.

– El Reial decret 1078/2014, de 19 de desembre, pel qual s'estableixen les normes de la condicionalitat que han de complir els beneficiaris que reben pagaments directes, determinades primes anuals de desenvolupament rural, o pagaments en virtut de determinats programes de suport al sector vitivinícola, i les seues modificacions.



Apartat 2. Crèdits pressupostaris als quals s'imputa la subvenció



El pagament de les ajudes previstes en l'article 1, epígrafs a, b, c, d i e de l'Ordre 5/2015, de 27 de febrer, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, i dels pagaments al desenvolupament rural, s'ha d'efectuar a càrrec del capítol IV de la línia ES830000 (fons FEAGA) del pressupost de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària i corresponent a l'aplicació a la Comunitat Valenciana de la Política Agrícola Comuna.

El pagament de les ajudes previstes en l'article 1, epígrafs f, g i h de l'Ordre 5/2015, de 27 de febrer, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, s'ha d'efectuar a càrrec del capítol IV de la línia ES832000 (fons FEADER) del pressupost de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària i corresponent a l'aplicació a la Comunitat Valenciana de la Política Agrícola Comuna.

Els límits pressupostaris de les ajudes previstes en l'article 1, epígrafs a, b, c, d i e de l'Ordre 5/2015, de 27 de febrer, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua seran els que establisca el FEGA, com a organisme coordinador dels organismes pagadors, per a la campanya 2018.

Els límits pressupostaris per a les ajudes d'agroambient i clima, agricultura ecològica, així com les de zones de limitacions naturals, són els següents:



Mesura 10. Agroambient i clima:

– Sol·licitud de pagament anual (corresponent a la convocatòria de 2015):

· Protecció del cultiu sostenible de l'arròs en zones d'aiguamoll: 6.583.000 euros en 2019.

· Manteniment sostenible de cultius permanents en zones vulnerables: 6.000.000 euros en 2019.

· Protecció dels aiguamolls i senillars del sud d'Alacant: 200.000 euros en 2019.

· Conservació i millora de races autòctones: 80.000 euros en 2019.

– Sol·licitud de pagament anual (corresponent a la convocatòria de 2016):

· Protecció dels aiguamolls i senillars del sud d'Alacant: 100.000 euros en 2019.



Mesura 11. Agricultura ecològica:

– Sol·licitud de pagament anual (corresponent a la convocatòria de 2015):

· Manteniment de pràctiques i mètodes d'agricultura ecològica: 3.000.000 d'euros en 2019.

– Sol·licitud de pagament anual (corresponent a la convocatòria de 2017):

· Manteniment de pràctiques i mètodes d'agricultura ecològica: 3.800.000 euros en 2019.

– Convocatòria de nous titulars 2018:

· Canvi a pràctiques i mètodes d'agricultura ecològica: 400.000 euros en 2019; 400.000 euros en 2020; 400.000 euros en 2021; 400.000 euros en 2022, i 400.000 euros en 2023.

En aplicació del que es preveu en l'article 58, apartat 2, del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es fixa un import addicional de 2.000.000 d'euros a distribuir entre les anualitats previstes per a la convocatòria de nous titulars 2018. L'efectivitat d'aquesta quantia addicional queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit amb anterioritat a la resolució de la convocatòria.



En aplicació de l'apartat 4 i 5, del referit article 58, l'aplicació de l'import addicional anterior no altera la resta de condicions de la convocatòria d'ajudes i, per tant, no hi caldrà una nova convocatòria, ni ampliació del termini d'aquesta. El crèdit final disponible i la seua distribució definitiva per anualitats s'ha de publicar amb anterioritat a la resolució de la convocatòria.



Mesura 13. Ajudes a zones amb limitacions naturals:

– Pagament de compensació en zones de muntanya: 2.200.000 euros en 2019.

– Pagament de compensació en altres àrees que tenen limitacions naturals: 1.200.000 euros en 2019.

En aplicació del que preveu l'article 58, apartat 2, del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es fixa un import addicional d'1.500.000 euros per a la convocatòria 2018. L'efectivitat d'aquesta quantia addicional queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit amb anterioritat a la resolució de la convocatòria.



En aplicació de l'apartat 4 i 5, del referit article 58, l'aplicació de l'import addicional anterior no altera la resta de condicions de la convocatòria d'ajudes i, per tant, no hi caldrà una nova convocatòria, ni ampliació del termini d'aquesta. El crèdit final disponible i la seua distribució definitiva per anualitats s'ha de publicar amb anterioritat a la resolució de la convocatòria.

Les ajudes esmentades s'emmarquen en el PDR-CV 2014-2020 i estan cofinançades pel FEADER, el Ministeri d'Agricultura i Pesca, Alimentació i Medi Ambient i la Generalitat, en els percentatges que es determinen en el pla financer del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020 vigent.



Apartat 3. Relació de les ajudes concretes vinculades a la sol·licitud única convocades mitjançant aquesta resolució i remissió a la normativa estatal que conté els requisits concrets que s'han de complir en cada règim

Mitjançant aquesta resolució es convoquen les ajudes recollides en l'article 1 de l'Ordre 5/2015, de 27 de febrer, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, com són:

1. El pagament bàsic als agricultors, segons el que estableix l'article 13 i següents del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre, sobre l'aplicació a partir de 2015 dels pagaments directes a l'agricultura i a la ramaderia i altres règims d'ajuda, així com sobre la gestió i control dels pagaments directes i dels pagaments al desenvolupament rural (d'ara endavant Reial decret 1075/2014, de 19 desembre).

2. Un pagament per als agricultors que apliquen pràctiques agrícoles beneficioses per al clima i el medi ambient, segons el que estableix l'article 17 i següents del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre.



3. Un pagament complementari per als joves agricultors que comencen la seua activitat agrícola, segons el que estableix l'article 25 i següents del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre.

4. Un règim d'ajuda associada voluntària relatiu als cultius següents:



– Arròs, segons el que estableix l'article 30 i següents del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre.

– Cultius proteics segons el que estableix l'article 34 i següents del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre.

– Fruits de closca i les garrofes, segons el que estableix l'article 38 i següents del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre.

– Llegums de qualitat, segons el que estableix l'article 41 i següents del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre.

– Remolatxa de sucre, segons el que estableix l'article 45 i següents del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre.

– Tomaca per a indústria segons el que estableix l'article 48 i següents del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre.

– Pagament específic al cultiu del cotó segons el que estableix l'article 53 i següents del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre.

5. Un règim d'ajuda associada voluntària relatiu als següents sectors ramaders, d'acord amb el que estableixen els articles 58 i següents del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre:

– Ajuda associada per a les explotacions que mantinguen vaques nodrisses

– Ajuda associada per a les explotacions de boví d'encebar

– Ajuda associada per a les explotacions de boví de llet

– Ajuda associada per a les explotacions d'oví

– Ajuda associada per a les explotacions de caprí

– Ajuda associada per als ramaders de boví de llet que van mantindre drets especials en 2014 i no disposen d'hectàrees admissibles per a l'activació de drets de pagament bàsic

– Ajuda associada per als ramaders de boví d'encebar que van mantindre drets especials en 2014 i no disposen d'hectàrees admissibles per a l'activació de drets de pagament bàsic

– Ajuda associada per als ramaders d'oví i caprí que van mantindre drets especials en 2014 i no disposen d'hectàrees admissibles per a l'activació de drets de pagament bàsic.

6. Un règim simplificat per als xicotets agricultors, segons el que estableix l'article 86 i següents del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre.

7. Els interessats han de fer les corresponents sol·licituds per a les ajudes als agricultors amb explotacions agràries en zones de muntanya o altres zones amb limitacions naturals, recollides en l'Ordre 6/2015, de 27 de febrer, de 2015, de la Conselleria de Presidència, i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua.

8. Els interessats han de fer les corresponents sol·licituds d'incorporació al règim, respecte de l'operació de conversió a pràctiques i mètodes d'agricultura ecològica, recollida en l'Ordre 7/2015, de 27 de febrer, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua.

9. D'altra banda, els beneficiaris han de fer les sol·licituds de pagament anual per a l'any 2018 de les ajudes recollides en el Reglament (UE) núm. 1305/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) i en el Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020:

a) Ajudes d'agroambient i clima.

b) Ajuda a l'agricultura ecològica.



Apartat 4. Termini de presentació de la sol·licitud única

1. El contingut de la sol·licitud s'ha d'ajustar al contingut mínim previst en l'article 91 i següents i en l'annex VII del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre. Les sol·licituds s'han d'emplenar a a través de l'aplicació informàtica AGRORED que estarà a la disposició dels interessats a les seus de les oficines comarcals d'agricultura, a les direccions territorials d'Agricultura i a les oficines de les entitats col·laboradores acreditades amb aquesta finalitat. S'hi ha d'utilitzar la unitat registral telemàtica de la conselleria amb competències en matèria d'agricultura i ramaderia per a la presentació, per part dels ciutadans, de sol·licituds, escrits i comunicacions que es realitzen per via telemàtica, relatius als procediments administratius vinculats a la sol·licitud única i, a partir del moment en què estiga disponible el servei, en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana.

2. El termini de presentació de la sol·licitud única, per a l'any 2018, s'inicia el dia 1 de febrer i finalitzarà el dia 30 d'abril, tots dos inclusivament. Es consideraran així mateix les possibles modificacions de termini que es puguen establir en la normativa estatal.

3. En aquest mateix termini també podrà presentar-se la sol·licitud d'assignació de drets de pagament bàsic procedents de la Reserva nacional, de conformitat amb el que es disposa en l'article 24 i següents del Reial decret 1076/2014, de 19 de desembre, sobre assignació de drets de règim de pagament bàsic de la Política Agrícola Comuna (d'ara endavant Reial decret 1076/2014, de 19 de desembre).

4. El termini de comunicació de les cessions de drets de pagament bàsic a l'Administració s'inicia el dia 1 de febrer de 2018, conforme al que es disposa en la Resolució de 2 d'octubre de 2017, de la Direcció General de Desenvolupament Rural i Política Agrària Comuna, de modificació de l'inici del termini per a comunicar les cessions de drets de pagament bàsic a la Comunitat Valenciana corresponent a l'any 2018 (DOGV 8148, 31 d'octubre) i finalitzarà el 31 de maig de 2018, de conformitat amb l'article 30 del Reial decret 1076/2014, de 19 de desembre.





Apartat 5. Documentació de caràcter general que preceptivament ha de presentar-se juntament amb la sol·licitud única

1. Model de sol·licitud que ha de contindre necessàriament la informació mínima prevista en l'article 91 i següents i en l'annex VII del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre. A l'efecte de la identificació i localització, conforme al que estableix l'article 92 del Reial decret 1075/2014, tots els sol·licitants tenen l'obligació de delimitar gràficament i en format digital les parcel·les agrícoles de la seua explotació.



En declarar recintes de pastura, l'agricultor ha de comprovar que el coeficient d'admissibilitat de pastures (CAP) assignat a les seues parcel·les agrícoles s'ajusta a la realitat del terreny. Han de justificar així mateix que disposen de la càrrega ramadera suficient o que realitzen una activitat del manteniment de pastura adequada.

En el cas de disconformitat pot utilitzar l'enquesta prevista en l'annex I de l'Ordre 5/2015, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per a estimar el CAP de les superfícies.



Quan es declare un coeficient d'admissibilitat de pastures (CAP) superior a la dada que figura en SIGPAC és obligatori presentar una sol·licitud de modificació a aquesta base de dades. Si el CAP declarat és inferior, sempre que aquesta disminució siga temporal, no caldrà la realització d'una al·legació a SIGPAC.

2. Quan s'actue a través d'un representant legal, s'ha de presentar el document acreditatiu de l'existència de la representació per qualsevol mitjà vàlid en dret que deixe constància fidedigna de la seua existència.



3. Document de comunitats de béns, en el qual conste necessàriament el contingut previst en l'article 2 de l'Ordre 5/2015, de 27 de febrer, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua.

4. Document de domiciliació bancària, només en els casos en què no figuren donats d'alta en el Registre de Tercers de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària (GTA) o bé quan hi haurà hagut un canvi de compte bancari.

5. En el cas de persones jurídiques, estatuts i/o escriptura de constitució de l'entitat titular de l'explotació. A més, les persones jurídiques (excepte cooperatives), han de declarar el nom, CIF i la relació de socis, i indicar el % de la seua participació en el capital social.

6. Las persones jurídiques i grups de persones físiques i jurídiques a què fa referència la lletra b de l'apartat 4 de l'article 8 del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre, han de declarar i acreditar fefaentment el total d'ingressos agraris percebuts en el període impositiu més recent. L'autoritat competent podrà determinar l'obligatorietat de fer també la declaració corresponent als dos exercicis fiscals anteriors.





Apartat 6. Documentació de caràcter específic que addicionalment ha de presentar-se juntament amb la sol·licitud única segons el tipus concret d'ajuda sol·licitada

Tota la documentació de caràcter específic es regula conforme a l'annex VII del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre.



Apartat 7. Període de diversificació de cultius

Per a donar compliment a la pràctica de diversificació de cultius, en el cas de cereals d'hivern, a fi d'evitar la creació de condicions artificials, i a causa de la similitud del cicle de cultiu de varietats de cicle llarg i de cicle curt o de primavera, tots aquests tindran la consideració de cultius d'hivern i, per tant, comptaran com un únic cultiu a l'efecte de complir amb la diversificació.

Per tant, en la declaració anual de cultius de la SU tots aquests s'han de declarar com cultius d'hivern.



Apartat 8. Data límit per a efectuar al·legacions al SIGPAC

Tal com preveu l'article 8 de l'Ordre 5/2015, de 27 de febrer, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, mitjançant aquesta resolució es fixa com data límit per a poder efectuar sol·licituds de modificació a les dades que consten en el SIGPAC, com a màxim abans que finalitze el termini de presentació de la sol·licitud única.



Apartat 9. Declaracions d'arròs

De conformitat amb l'article 31.2 del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre, els beneficiaris de l'ajuda associada al cultiu de l'arròs han de presentar abans del 15 de novembre de l'any de la sol·licitud les següents declaracions:

a) Declaració d'existències en el seu poder a 31 d'agost de l'any de la sol·licitud.

b) Declaració de collita que especifique la producció obtinguda i la superfície utilitzada.

Aquestes dues declaracions s'han de desglossar per tipus i varietats d'arròs, d'acord amb el que estableix l'article 12.b del Reglament d'execució (UE) 2017/1185, de la Comissió, de 20 d'abril de 2017, pel qual s'estableixen les normes de desplegament dels reglaments (UE) núm. 1307/2013 i (UE) núm. 1308/2013, del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa a la notificació d'informació de documents a la Comissió i pel qual es modifiquen i deroguen diversos reglaments de la Comissió.





Apartat 10. Inscripció en el Registre de Producció Integrada

Per als sol·licitants de l'ajuda al manteniment sostenible de cultius permanents en zones vulnerables que declaren parcel·les de cítrics, vinya de vinificació i/o raïm de taula, la sol·licitud d'inscripció en el Registre de Producció Integrada, s'ha de fer a través de la sol·licitud única.



Apartat 11. Inscripció i actualització de superfícies en les bases de dades del Comité d'Agricultura Ecològica de la Comunitat Valenciana (CAECV)

Els titulars de sol·licitud única que facen pràctiques d'agricultura ecològica en les seues explotacions han de declarar aquesta circumstància en fer la sol·licitud. Aquestes dades seran transmeses al CAECV per a actualitzar aquelles que ja hi són inscrites.

La inscripció en el registre del CAECV de nous operadors o noves superfícies es farà directament a través dels mitjans establits a tal fi pel mateix Comité. De conformitat amb l'article 8.1.a.4 de l'Ordre 7/2015, de 27 de febrer, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per la qual es regula la mesura d'agricultura ecològica, continguda en el Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020 i cofinançada pel FEADER, la data de sol·licitud al registre d'operadors del CAECV ha de ser anterior al període de presentació de la sol·licitud d'ajuda i, en concret, anterior a l'1 de gener de 2018.



Apartat 12. Inscripció en el Registre General de la Producció Agrícola

Els titulars de sol·licitud única han de fer la seua declaració a l'efecte d'inscripció o actualització de dades de la seua explotació en REGEPA a través de la mateixa sol·licitud.



Apartat 13. Termini de resolució i indicació dels òrgans competents per a la instrucció i resolució del procediment

1. Tenint en compte el que preveuen les ordres reguladores de les ajudes indicades en l'apartat 3 d'aquesta resolució i, més concretament, de conformitat amb l'Acord de 13 de setembre de 2011, pel qual es deleguen les funcions d'autorització del pagament de fons FEAGA entre l'organisme pagador i els diferents òrgans administratius de la Conselleria d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua i l'Acord de 26 d'abril de 2012, pel qual es deleguen les funcions d'autorització del pagament de fons FEADER entre l'organisme pagador i els diferents òrgans administratius de la Conselleria d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, així com de la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient, i de la Conselleria de Governació, la competència per a resoldre els expedients d'ajudes correspon a la directora general de Desenvolupament Rural i Política Agrària Comuna.

2. La resolució i pagament de les ajudes recollides en l'Ordre 5/2015, de 27 de febrer, s'ha de fer segons el que estableix l'article 22 d'aquesta norma, i el termini màxim per a dictar i notificar la resolució d'ajudes és de sis mesos des de l'acabament del termini de presentació de sol·licituds, conforme a l'article 25 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat i notificat la resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud.

3. La resolució i els actes administratius s'han de notificar als interessats que hi tinguen drets i interessos afectats de conformitat amb el que estableix l'article 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Apartat 14. Controls

1. Totes les sol·licituds de les ajudes recollides en l'Ordre 5/2025, de 27 de febrer, seran sotmeses als controls administratius necessaris per a verificar el compliment dels requisits exigits per a la concessió d'aquestes ajudes.

2. La conselleria amb competències en matèria d'agricultura i ramaderia establirà un pla de controls sobre el terreny, que ha d'incloure com a mínim els percentatges de control que s'estableixen en els articles 30 i 31 del Reglament d'execució núm. 809/2014, de la Comissió, de 17 de juliol de 2014.

3. D'acord amb l'article 11 del Reial decret 1075/2015, de 29 de desembre, en cap cas es concediran pagaments per superfícies que es troben en estat d'abandonament, i la declaració de superfícies agràries en les quals es comprove a través dels controls d'admissibilitat (bé administratius, bé sobre el terreny) que no es compleix amb les activitats de manteniment podran ser considerats casos de creació de condicions artificials per a obtenir el benefici de les ajudes i estaran subjectes al règim de penalitzacions previst en l'article 102 de l'esmentat reial decret.



Apartat 15. Compatibilitat dels règims d'ajuda

1. El beneficiari ha de comunicar a l'òrgan concedent, bé en la seua sol·licitud d'ajuda, bé en qualsevol altre moment de la vigència de l'expedient, l'obtenció d'altres ajudes sol·licitades o concedides per a la mateixa finalitat per altres administracions o ens públics.

En el cas que la sol·licitud o concessió d'altres ajudes s'efectue durant la tramitació de l'expedient, aquesta comunicació ha d'efectuar-se tan prompte com es conega i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.

2. Cada una de les mesures recollides en el PDR-CV 2014-2020 serà incompatible amb altres mesures que perseguisquen els mateixos objectius i actuacions.

Les actuacions objecte de les ajudes d'agroambient i clima i d'agricultura ecològica seran incompatibles amb altres règims d'ajuda que tinguen la mateixa finalitat.

Les ampliacions de superfície en compromisos vigents d'ajudes d'agroambient i clima i d'agricultura ecològica, no podran tenir com a objecte superfícies que es troben prèviament incloses en un pla de reconversió o reestructuració de cultius.

3. En una mateixa anualitat no pot presentar-se, respecte a una parcel·la agrícola, més d'una sol·licitud de pagament acoblat. Per contra, el règim de pagament bàsic sí que resulta compatible amb els pagaments acoblats.

4. En el cas de les ajudes contingudes en el PDR-CV 2014-2020, les despeses cofinançades pel FEADER no seran cofinançades mitjançant la contribució dels Fons estructurals, del Fons de cohesió o de qualsevol altre instrument financer comunitari.

5. Les ajudes de la mesura d'agroambient i clima són incompatibles, per a un mateix titular, recinte i cultiu, amb les ajudes de la mesura d'agricultura ecològica.

6. Les ajudes de la mesura d'agricultura ecològica són incompatibles, per a un mateix titular i la seua explotació, amb altres ajudes de la mesura d'agroambient i clima.



Apartat 16. Publicació d'informació sobre els beneficiaris

S'informa als beneficiaris que, de conformitat amb l'article 113 del Reglament (UE) núm. 1306/2013, les seues dades seran publicades de conformitat amb l'article 111 d'aquest reglament i podran ser tractades per organismes d'auditoria i recerca de la Unió Europea i nacionals, per a salvaguardar els interessos financers de la Unió.

Quant a les dades de caràcter personal, els beneficiaris poden exercir els drets reconeguts en la Directiva 95/46/CE, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 d'octubre de 1995, relativa a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades. L'acceptació de la subvenció suposa per als beneficiaris l'autorització expressa a l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària per a la recollida, incorporació als respectius fitxers i tractament d'aquestes dades personals, així com per a la seua conservació durant els terminis previstos en les disposicions aplicables.



Apartat 17. Circumstàncies per a la modificació de la resolució

Tota alteració de les condicions de concessió de la subvenció pot comportar la modificació de la resolució de concessió.



Apartat 18. Règim de recursos contra aquesta resolució de convocatòria

Aquesta resolució posa fi a la via administrativa i contra aquesta pot interposar-se potestativament recurs de reposició davant el director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o impugnar-se directament davant els jutjats contenciosos administratius en el termini de dos mesos comptadors des del dia següent de la publicació, d'acord amb el que preveuen els articles 8.3, 25.1 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que s'hi considere oportuna.



València, 25 de gener de 2018.– El director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària: Francisco Rodríguez Mulero.

Mapa web