Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 2 d'agost de 2018, de la directora general de Indústria i Energia, per la qual es resol la concessió de les ajudes convocades per Resolució de 27 de desembre de 2017, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'efectua la convocatòria anticipada, per a l'exercici 2018, d'ajudes per a millorar la competitivitat i sostenibilitat de les pimes industrials dels sectors del calçat, ceràmic, metall-mecànic, tèxtil, joguet, marbre, fusta-moble i il·luminació, químic, automoció i plàstic de la Comunitat Valenciana, dins de la primera fase d'implantació del Pla estratègic de la indústria valenciana. [2018/7764]

(DOGV núm. 8354 de 03.08.2018) Ref. Base de dades 007555/2018




Atenent la Resolució de 27 de desembre de 2017 (DOGV 29.12.2017), del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'efectua la convocatòria anticipada, per a l'exercici 2018, d'ajudes per a millorar la competitivitat i sostenibilitat de les pimes industrials dels sectors del calçat, ceràmic, metall-mecànic, tèxtil, joguet, marbre, fusta-moble i il·luminació, químic, automoció i plàstic de la Comunitat Valenciana, dins de la primera fase d'implantació del Pla estratègic de la indústria valenciana.



Tenint en compte la Resolució provisional de la directora general de Indústria i energia de 28 de maig de 2018 (DOGV 8307, 31.05.2018), de sol·licituds no admeses de les ajudes convocades per la Resolució de 27 de desembre, així com la resolució provisional de la directora general de Indústria i energia de 22 de juny de 2018 (DOGV 8326, 27.06.2018) de sol·licituds considerades desistides, així com les al·legacions presentades pels interessats.

Tenint en compte la Resolució de 27 de juliol de 2018, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'incrementa i es redistribueix per sectors la dotació de la convocatòria de 27 de desembre de 2017, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'efectua la convocatòria anticipada, per a l'exercici 2018, d'ajudes per a millorar la competitivitat i sostenibilitat de les pimes industrials dels sectors del calçat, ceràmic, metall-mecànic, tèxtil, joguet, marbre, fusta-moble i il·luminació, químic, automoció i plàstic de la Comunitat Valenciana, dins de la primera fase d'implantació del Pla estratègic de la indústria valenciana.

Considerant que la dita convocatòria queda sotmesa a més a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i al Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el seu Reglament sobre el procediment per a la concessió de subvencions.

Considerant que les ajudes que es concedixen a través de la present resolució tenen la consideració d'ajudes de minimis regulades en el Reglament (UE) número 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes minimis (DOUE L352/1, de 24 de desembre), de manera que, en tot cas, l'import de les mencionades ajudes no podrà fer que l'import total de les ajudes de minimis que reba la mateixa empresa durant un període de tres exercicis fiscals siga superior al limite de 200.000 euros.

Vista la proposta de resolució motivada, formulada per la comissió tècnica instructora, de conformitat amb el que disposa el resolc tretzé de la resolució de convocatòria.

En aplicació del que disposa l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda publica, del sector públic instrumental i de subvencions; en el Decret 157/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, i la delegació de competències establida en l'article 12 de l'Ordre 22/2016, on es delega en la persona titular de la direcció general de Indústria i Energia la competència per a resoldre la concessió o denegació de les ajudes a què es refereix aquesta convocatòria, resolc:





Primer

Concedir les subvencions, amb càrrec a la línia de subvenció S0360 del capítol VII, del programa 722.20, Política industrial, del pressupost de la Generalitat per a 2018, a les empreses sol·licitants que s'assenyalen en l'annex I d'aquesta resolució, per les quanties d'ajuda, per a les actuacions especificades en les seues memòries, i conforme a la despesa a justificar que es detalla, i amb les condicions que s'estableixen en la present resolució de concessió, en la convocatòria respectiva i en les bases reguladores d'aquestes.



Segon

Les empreses beneficiàries d'aquestes ajudes hauran de complir totes les obligacions establides en la Llei 38/2003, general de subvencions, així com en l'Ordre 22/2016, de 27 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les ajudes en matèria d'industrialització.

La inversió subvencionada haurà de mantindre's a la Comunitat Valenciana almenys durant tres anys, comptats a partir de la finalització del termini de justificació. Això no impedirà la substitució d'equips que hagen quedat obsolets o s'hagen avariat dins d'aquest període, sempre que l'activitat econòmica es mantinga en la zona que es tracte durant el període mínim establit.

En qualsevol moment de la vigència de l'expedient, les empreses sol·licitants hauran d'actualitzar la documentació presentada que haguera patit alguna modificació. En especial hauran de comunicar els canvis en la representació, raó social o adreça de correu electrònic de l'empresa quan es produïsquen. Es consideraran correctament practicades les notificacions anteriors a la data de comunicació de les dites variacions a l'Administració, que s'hagen dirigit a la persona representant o adreça de correu electrònic que figure inicialment en l'expedient.



L'empresa beneficiària haurà de realitzar el projecte objecte de subvenció en la forma descrita en la sol·licitud i en la corresponent memòria, i de manera que es complisca la finalitat de l'ajuda, respectant els costos indicats en la sol·licitud i pels imports que s'hi especifiquen. Si durant l'execució del projecte es produeixen circumstàncies excepcionals que modifiquen el seu desenvolupament previst, es procedirà per l'empresa beneficiària de la manera següent, d'acord amb la tipologia de la modificació:

a) Modificacions en el projecte que no alteren aspectes essencials d'aquest: s'hauran de comunicar electrònicament a la Direcció General de Indústria i Energia i motivar adequadament l'absència d'impacte rellevant en el projecte d'inversió.

b) Modificacions en el projecte que alteren aspectes essencials: s'haurà de sol·licitar electrònicament la prèvia i expressa autorització de la Direcció General de Indústria i Energia, que només procedirà si conclou que la valoració del projecte modificat no hauria sigut inferior a l'efectuada per la comissió tècnica instructora.

Les sol·licituds d'autorització de la modificació en cap cas podran suposar un increment en l'import de l'ajuda concedida. No serà admesa cap modificació de l'actuació subvencionada que comprometa el fi per al que es va concedir l'ajuda o quan, com a resultat de la dita modificació, la valoració del projecte haguera resultat inferior. En cap cas s'admetrà cap modificació el resultat de la qual reduïsca més del 50 % l'import del pressupost aprovat del projecte inicial.



L'empresa sol·licitant haurà de comunicar igualment l'obtenció concurrent d'altres subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens públics, i es podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió o, si és el cas, a la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció.



Tercer

Només tindran la consideració de despeses subvencionables les que satisfacen el que estableix l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que hagen sigut efectivament pagades entre l'1 de gener de 2018 i la finalització del període de justificació, i s'enquadren en alguna de les categories:

a) Adquisició de maquinària, aparells i equips directament vinculats a la producció, exclosos els elements de transport exterior. Es consideraran també subvencionables els costos de trasllat, instal·lació o adaptació que s'acredite que corresponen exclusivament als béns d'equip adquirits. En el cas d'arrendament financer, només seran subvencionables les quotes pagades entre l'1 de gener de 2018 i la data de justificació, sempre que s'acredite amb la documentació presentada que s'ha adquirit la propietat del bé abans de la data de justificació, o bé es presenta amb la sol·licitud un contracte que incloga expressament l'obligació d'adquirir l'actiu al terme del contracte d'arrendament.



b) Despeses de l'auditoria per a l'elaboració de l'informe de revisió del compte justificatiu de la subvenció, per empresa auditora externa inscrita en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes, fins a un import màxim subvencionable de sis-cents euros, IVA exclòs, per sol·licitud.



Són regles aplicables als conceptes de despesa subvencionable, les següents:

a) Els costos associats als projectes subvencionats no podran rebre simultàniament ajudes públiques d'altres convocatòries procedents d'aquesta o una altra Administració.

b) Només podran considerar-se subvencionables aquelles despeses que, de manera indubtable, responguen a la naturalesa de la inversió a subvencionar i resulten estrictament necessàries, amb base en la descripció de les actuacions aportada en la memòria de sol·licitud. Els costos hauran de tindre en la justificació un nivell de desglossament suficient per a valorar la seua adequació a l'activitat a què s'associen. Els conceptes amb un desglossament deficient, podran ser considerats com a no subvencionables.

c) No s'acceptaran operacions amb persones o empreses vinculades a l'empresa beneficiària, entenent-se com a tals aquelles en què concórrega alguna de les circumstàncies relacionades en el punt 2 de l'article 68 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

d) Els costos de la compra de maquinària o equips de segona mà només seran subvencionables sempre que complisquen a més els requisits següents:

I. Que en realitzar el sumatori de tots els finançaments públics que haja rebut el bé des de la primera compra no supere el valor de mercat del dit bé. Per a això, serà imprescindible presentar a l'empresa auditora junt amb la justificació, i constar reflectida en l'informe d'auditoria, una declaració firmada de l'empresa venedora sobre l'origen dels béns i sobre si aquests han sigut objecte de finançament públic nacional o comunitari.

II. Que es garantisca que el preu no és superior al valor de mercat en la data d'adquisició i que és inferior al cost de béns nous semblants. Per a això, serà imprescindible presentar a l'empresa auditora junt amb la justificació, i constar reflectit en l'informe d'auditoria, un certificat d'una empresa taxadora independent que certifique l'anterior.



Si no es pot acreditar el que estableixen els punts anteriors, els costos de compra de segona mà no es consideraran subvencionables.

e) S'admetran com a costos subvencionables efectivament pagats entre l'1 de gener de 2018 i la finalització del període de justificació, els pagaments a compte, com a reserva o per a realitzar la comanda de la maquinària, realitzats en 2017, sempre que l'entrega d'aquesta es realitze dins de l'exercici 2018.



Quart

Les empreses beneficiàries podran presentar la documentació justificativa de les actuacions subvencionades fins al 31 d'octubre de 2018, i hauran de presentar-la obligatòriament de forma telemàtica, utilitzant el procediment que està disponible en el Catàleg de serveis públics interactius de la Generalitat a través de https://sede.gva.es, apartat «Serveis online». Només seran admesos la documentació firmada electrònicament, utilitzant per a això certificat de persona jurídica de l'empresa, o si és el cas un certificat electrònic de representació de persona jurídica, emés per qualsevol de les entitats admeses pel portal electrònic de la Generalitat. També podrà presentar-se la justificació i firmar-se la documentació, amb certificat digital de la persona representant de l'empresa que conste en el Registre de Representants de la Generalitat.



La documentació justificativa que haurà de presentar-se, de conformitat amb allò que disposa l'article 14 de l'Ordre 22/2016, de 27 octubre, és la següent:

a) Informe d'empresa auditora de comptes inscrita com a exercent en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes dependents de l'Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes, amb el contingut establit en l'article 14, punts 5, 6 i 7, de l'Ordre 22/2016, de 27 d'octubre, firmat electrònicament. L'empresa auditora, a més, ha de revisar que, en el cas que els pressupostos o factures siguen posteriors a la data de sol·licitud de les ajudes, l'empresa subvencionada li ha justificat l'aportació de tres factures, o d'una justificant la seua excepcionalitat. També haurà de justificar-se a l'empresa auditora en el cas en què la despesa s'haja realitzat amb anterioritat a la sol·licitud d'ajudes. Tot això ha de quedar reflectit explícitament en l'informe d'auditoria.

b) Compte justificatiu d'acord amb el model normalitzat, firmat per l'empresa beneficiària i avalada per l'informe d'auditoria firmat.



c) Memòria tecnicoeconòmica i resum de dades bàsiques de les actuacions, segons model normalitzat.

d) En cas d'haver denegat expressament l'autorització a l'òrgan convocant perquè obtinga de forma directa, a través de certificats electrònics, l'acreditació del compliment de obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, haurà d'aportar les certificacions relacionades en l'apartat dos del resolc nové de la convocatòria.

La justificació a l'empresa auditora dels costos subvencionables es farà per mitjà de la presentació de les factures o documents comptables de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa i l'acreditació del seu pagament. L'acreditació del pagament a l'empresa auditora es realitzarà amb la documentació següent:

a) Transferència bancària: Còpia del resguard de la transferència en què figure el número de factura o, a falta d'això, el concepte abonat i còpia del càrrec en compte corresponent.

b) Xecs i pagarés: Còpia del xec o pagaré firmat i còpia de l'extracte bancari del càrrec en compte corresponent. No s'admeten xecs al portador.

c) Efectes mercantils garantits: Còpia compulsada del document i l'acreditació del pagament de l'efecte per l'empresa que ho haguera realitzat.

d) No s'admetran pagaments en metàl·lic ni pagaments per finestreta d'empreses de crèdit.

La Direcció General competent en matèria d'indústria podrà requerir la informació addicional que estime necessària per a acreditar el compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció.



Cinqué

Procedirà la minoració de les ajudes, amb pèrdua parcial o total del dret al cobrament de la subvenció, o si és el cas, el reintegrament de les ajudes concedides, amb reembossament de les quantitats ja percebudes i l'exigència dels interessos de demora des del moment del pagament, en els supòsits que les empreses beneficiàries incomplisquen les obligacions i requisits que s'estableixen en la present resolució, en la convocatòria o en les bases reguladores, en especial en els supòsits següents:

a) Incompliment dels fins per als quals es va concedir la subvenció.



b) Incompliment de la realització del projecte aprovat o de les despeses subvencionables.

c) Nul·la o insuficient justificació de la subvenció.

d) Concessió després de la presentació de la sol·licitud d'altres ajudes públiques per als mateixos costos subvencionables.

e) En els casos en què concórrega alguna de les causes de reintegrament que estableix l'article 37 de la Llei general de subvencions.

Quan el compliment per l'empresa beneficiària s'aproxime significativament al compliment total i s'acredite per aquesta una actuació inequívocament tendent a la satisfacció dels seus compromisos i de les condicions de l'atorgament, la minoració o si és el cas el reintegrament es calcularà proporcionalment a la part del projecte que no compleix els fins, que no s'ha executat o que no s'ha justificat.

Als efectes del que disposa anteriorment, es considerarà en tot cas que s'ha produït un incompliment total, que comporta la revocació de la subvenció i si és el cas el reintegrament total de l'ajuda pagada, més els interessos de demora des del pagament de la subvenció, en els casos següents:

a) Modificació no autoritzada d'alguna de les característiques essencials del projecte aprovat.

b) Execució o justificació inferior al 50 % de l'import del projecte aprovat inicial, o del 90 % del projecte modificat amb l'autorització prèvia.

c) Alteració substancial dels fins per als que es va concedir la subvenció.

En el cas que l'import justificat fóra inferior a la inversió aprovada, la subvenció concedida es minorarà proporcionalment en la quantia corresponent. En tot cas, en el cas que l'import d'inversió justificat no aconseguira el pressupost mínim subvencionable establit en la convocatòria (25.000 €, IVA exclòs), s'acordarà una revocació total del dret a cobrament de la subvenció.



Sisé

D'acord amb el que estableix l'article 3.2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, qualsevol persona jurídica privada que perceba, durant el període d'un any, ajudes de l'Administració autonòmica per import superior a 10.000 euros, haurà de donar l'adequada publicitat a aquesta, indicant almenys l'empresa pública concedent, l'import rebut i la inversió o actuació subvencionada. La difusió d'aquesta informació es realitzarà preferentment a través de les corresponents pàgines web.



Seté

Desestimar les sol·licituds d'ajudes que s'indiquen en l'annex II d'aquesta resolució, pels motius que s'hi detallen.



Huité

Inadmetre i excloure definitivament les sol·licituds presentades que s'assenyalen en l'annex III d'aquesta resolució, pels motius que hi consten.



Nové

Tindre per desistits de les seues sol·licituds d'ajudes els sol·licitants que s'indiquen en l'annex IV d'aquesta resolució, pels motius que hi consten.

Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se potestativament, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, recurs de reposició davant del mateix òrgan que l'ha dictat, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació. Igualment, podrà interposar-se directament recurs contenciós administratiu, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que preveu l'article 46 de la Llei 29/1999, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





València, 2 d'agost de 2018.– La directora general d'Indústria i Energia: Maria Empar Martínez Bonafé.



Mapa web