Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 6 d'agost de 2018, del president de l'Institut Valencià de Cultura, per la qual es convoca la concessió de subvencions per al foment d'activitats musicals tals com l'organització de festivals, cursos de perfeccionament musical, concursos, projectes musicals de caràcter singular, gires i projectes de producció musical, durant els mesos de gener a desembre de 2018. [2018/7903]

(DOGV núm. 8360 de 13.08.2018) Ref. Base de dades 007802/2018




Mitjançant l'Ordre 33/2016, de 18 de juliol, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (DOGV 7832, 20.07.2016), s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques en règim de concurrència competitiva de les diferents matèries culturals integrades en CulturArts Generalitat (d'ara endavant, ordre de bases reguladores).

Per altra part, el Pla estratègic de subvencions 2016-2019 de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, aprovat per la Resolució de 30 d'agost de 2016, del conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (DOGV 7865, 05.09.2016), estableix en l'annex únic i dins de l'objectiu estratègic 4 de Culturarts Generalitat (ara, Institut Valencià de Cultura, per la disposició final primera de la Llei 1/2018, de 9 de febrer, de la Generalitat, reguladora de l'Institut Valencià d'Art Modern), «Foment de la producció i difusió de les diferents manifestacions artístiques competència de CulturArts», la línia de subvenció per al foment d'activitats musicals.

De conformitat amb l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions (DOGV 7464, 12.02.2015), que estableix que les persones que ostenten la presidència dels organismes públics i entitats de dret públic seran les competents per a realitzar la convocatòria de les subvencions, així com d'acord amb l'article 2, punt 2, lletra l, i amb l'article 4, punt 2, lletra j, del Reglament d'organització i funcionament de CulturArts Generalitat, aprovat pel Decret 5/2013, de 4 de gener i modificat, a aquest efecte, pel Decret 141/2014, de 5 de setembre, del Consell (DOGV 7355, 08.09.2014), en virtut dels quals correspon a la presidència convocar i resoldre la concessió d'incentius, ajudes i subvencions de les diferents matèries culturals integrades en l'Institut Valencià de Cultura, resolc:





Primer. Finalitat, objecte i condicions de les ajudes

1. Convocar per a l'exercici de 2018 les subvencions per al foment d'activitats musicals, en el marc de les competències de l'Institut Valencià de Cultura i d'acord amb els objectius que té encomanats, amb la finalitat de millorar l'oferta d'activitats musicals i afermar la descentralització al servei de la ciutadania, consolidar una xarxa de festivals, cursos de perfeccionament musical, concursos i activitats musicals que siguen un complement adequat a les programacions que tenen lloc a les principals ciutats de la Comunitat Valenciana i, a més, facilitar les gires i els projectes de producció musical de les agrupacions professionals, així com els projectes musicals de caràcter singular que contribuïsquen a millorar l'oferta musical i les possibilitats professionals dels músics i de les músiques, en les següents modalitats:



a) Festivals.

b) Cursos de perfeccionament musical.

c) Concursos.

d) Projectes musicals de caràcter singular.

e) Gires fora de la Comunitat Valenciana.

d) Projectes de producció musical, amb excepció de la producció i edició discogràfica, que compta amb una convocatòria específica.

2. Les ajudes es concediran d'acord amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació i, mitjançant el règim de concurrència competitiva, per a activitats que tinguen lloc entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2018, tots dos inclusivament.



3. Per a obtindre la condició de persona beneficiària de les ajudes per al foment d'activitats musicals regulades en l'ordre de bases reguladores, les administracions públiques, entitats, empreses, associacions i professionals hauran de complir els requisits establits en l'article 2.4 de l'esmentada ordre.

Així, podran obtindre aquestes ajudes per a les activitats de festivals, cursos, concursos i projectes de caràcter singular, les administracions públiques, entitats, empreses i associacions que les organitzen en l'àmbit competencial de la Generalitat.

En les activitats de gires fora de la Comunitat Valenciana i projectes de producció musical, solament podran obtindre aquestes ajudes les empreses de caràcter musical, tant si són persones físiques com jurídiques, que estiguen legalment constituïdes.

En els cursos destinats al perfeccionament musical s'ha d'acreditar que van dirigits als alumnes que, com a mínim, cursen el grau superior, amb l'exigència del certificat oficial corresponent.

Pel que fa a les societats musicals i bandes de música, com a associacions, també podran obtindre les ajudes per a les activitats musicals referides especialment als projectes singulars vinculats a centenaris o commemoracions similars, però en quedaran excloses aquelles que protagonitzen únicament les mateixes agrupacions o altres similars pertanyents a qualsevol societat musical.



Igualment, aquestes ajudes no podran aplicar-se a les empreses que operen en els sectors determinats en el punt 1 de l'article 1 del Reglament UE 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013 (DOUE L 352, de 24.12.2013).



Segon. Finançament de les ajudes i distribució per modalitats



1. D'acord amb la Llei 22/2017, de 29 de desembre, de 2017, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2018 (DOGV 8202, 30.12.2017), les ajudes convocades s'imputaran al crèdit previst en la secció 09, entitat 00025, línia de subvenció S6427000, «Foment d'activitats musicals», per un import global màxim de 600.000 euros, inclòs en el capítol IV del pressupost de l'Institut Valencià de Cultura.



Així mateix, aquest import podrà ser minorat quan, en el marc de les polítiques d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera, s'adopten mesures de no disponibilitat que afecten els crèdits de la línia de subvenció que el finança.

2. L'import de 600.000 euros es distribuirà entre les diferents modalitats, amb el següent desglossament:

– Per a l'organització i realització de festivals i projectes musicals de caràcter singular, en l'àmbit competencial de la Generalitat, fins a un màxim de 300.000 euros. La distribució de l'import global convocat entre ambdues modalitats serà proporcional al nombre de projectes presentats en cadascuna d'elles que s'ajusten als requisits i condicions de les bases reguladores i de la convocatòria.

– Per a l'organització i realització de cursos de perfeccionament musical i de concursos, en l'àmbit competencial de la Generalitat, fins a un màxim de 135.000 euros. La distribució de l'import global convocat entre ambdues modalitats serà proporcional al nombre de projectes presentats en cadascuna d'elles que s'ajusten als requisits i condicions de les bases reguladores i de la convocatòria.

– Per a la realització de gires fora de la Comunitat Valenciana i projectes de producció musical, en l'àmbit competencial de la Generalitat, fins a un màxim de 165.000 euros. La distribució de l'import global convocat entre ambdues modalitats serà proporcional al nombre de projectes presentats en cadascuna d'elles que s'ajusten als requisits i condicions de les bases reguladores i de la convocatòria.

Les quantitats no disposades de qualsevol dels tres apartats anteriors podran aplicar-se, si és necessari, als que siguen deficitaris, sense que se supere mai globalment la quantitat màxima de 600.000 euros.



3. L'import de les ajudes regulades en aquesta convocatòria en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o altres recursos, superen el cost de l'activitat subvencionada que haja de desenvolupar el beneficiari, sempre observant que el màxim d'ajuda no supere els 15.000 euros, de conformitat amb el màxim establit en l'article 9, punt 9.3.1, de l'ordre de bases reguladores.

4. Dins dels límits pressupostaris, i d'acord amb els criteris establits, aquestes ajudes aniran destinades a sufragar les despeses corrents generades per les activitats objecte de la subvenció. Les ajudes no podran destinar-se, per la naturalesa del capítol pressupostari, a inversions ni a adquisicions patrimonials.



Tercer. Presentació de sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds serà de trenta dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Les sol·licituds hauran de dirigir-se a la seu de l'Institut Valencià de Cultura, a la plaça de Viriat, s/n, a València.

a) D'acord amb el que s'estableix en l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les sol·licituds de les persones jurídiques es presentaran a través del registre electrònic de l'Institut Valencià de Cultura per via telemàtica, mitjançant l'aplicació accessible des de l'URL: http://ivc.gva.es/, per la qual cosa l'entitat o el representant haurà de disposar de qualsevol dels certificats o signatures electrònics que admet aquesta aplicació.

b) Les sol·licituds de les empreses que siguen persones físiques (autònoms) es podran presentar per qualsevol de les següents vies:

b.1. Via telemàtica, en els mateixos termes a què es refereix l'apartat anterior per a les persones jurídiques.

b.2. Presentació presencial de la sol·licitud en la seu de l'Institut Valencià de Cultura, a la plaça de Viriat, s/n, 46001 València; a la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, avinguda de Campanar, 32, 46015 València, o en les direccions territorials d'Educació, Investigació, Cultura i Esport d'Alacant (carrer de Carratalá, 47, 03007 Alacant), de Castelló de la Plana (avinguda del Mar, 23, 12003, Castelló de la Plana) i de València (carrer de Gregorio Gea, 14, 46009 València).



b.3. Igualment, utilitzant qualsevol dels mitjans previstos en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, que contempla, entre d'altres, les oficines de correus. En aquests casos s'haurà de justificar la data d'imposició de l'enviament i anunciar la remissió de la sol·licitud mitjançant un correu electrònic a l'adreça ajudes_ivc@gva.es en el mateix dia, per als efectes organitzatius.

En cap cas seran vàlids els documents als quals s'haja d'accedir mitjançant enllaços o adreces webs, corresponents a portals o pàgines web, aplicacions o plataformes d'emmagatzematge digital, o a serveis d'allotjament d'arxius, i s'entendran aquests documents per no presentats. Excepcionalment es podran incorporar enllaços o adreces web a vídeos, sempre que aquests no servisquen per a acreditar mèrits al·legats per l'empresa sol·licitant.

3. Les sol·licituds hauran d'emplenar-se necessàriament de conformitat amb el model de sol·licitud que s'adjunta com a annex I d'aquesta resolució, i s'acompanyarà dels documents o certificats a què es fa referència en cada capítol del model de sol·licitud, i hauran de desenvolupar els següents aspectes:

a) Declaració de les subvencions sol·licitades o concedides per altres organismes públics o privats per al mateix projecte. Si no ha sol·licitat o aconseguit altres ajudes, manifestarà que «cap».



b) Declaració de les ajudes de minimis rebudes durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs.

c) Declaració responsable de disponibilitat dels recursos econòmics corresponents que, com a mínim, representen el 50 % de la despesa prevista.

d) Memòria comprensiva de les actuacions desenvolupades en les anteriors edicions dels festivals, cursos, concursos i projectes singulars per als quals se sol·licite ajuda, llevat que es tracte de la primera vegada que es desenvoluparà l'activitat.

S'exceptuen les entitats que hagen rebut ajuda de l'Institut Valencià de Cultura (com CulturArts Generalitat) l'any 2017 per a un idèntic festival, curs, concurs o projecte singular.

e) En el cas d'administracions públiques, entitats i associacions, certificat de l'acord adoptat per l'òrgan de govern que corresponga, que aprova sol·licitar aquesta subvenció i faculta expressament el president o la presidenta per a subscriure la petició d'aquesta ajuda.

f) Si qui la sol·licita és una persona jurídica, haurà d'aportar una còpia del document constitutiu -escriptura o document privat– i del que n'acredite la representació, si escau.

g) Igualment, per als projectes de gires fora de la Comunitat Valenciana per a participar en activitats musicals que siguen objecte de l'atorgament de les subvencions, serà necessària la invitació cursada per l'autoritat o entitat organitzadora, amb expressió de les condicions en què es formule.

h) Per a cadascuna de les activitats per a les quals se sol·licita la subvenció, haurà d'aportar-se l'annex de l'annex I de la sol·licitud, de conformitat amb el model que s'adjunta a la present resolució on s'especifique el projecte detallat de l'activitat, el pressupost detallat d'ingressos i despeses d'aquesta i els participants, i també haurà d'aportar qualsevol dada que en permeta avaluar el contingut i nivell artístic o docent, així com l'interés per a la creació musical i desenvolupament de professionals de la Comunitat Valenciana, d'acord amb els criteris objectius d'atorgament de les subvencions continguts en l'article 3.3 de l'ordre de bases reguladores i amb els criteris de valoració establits en el punt cinqué de la present resolució.

4. De la mateixa manera, les persones que sol·liciten hauran d'emplenar la declaració responsable de no incórrer en cap de les circumstàncies que impedeixen obtindre la condició de beneficiari, especificades en els punts 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE 276, 18.11.2003), i en els termes previstos en l'article 13.7 de l'esmentat cos legal.

Així mateix, hauran d'emplenar la declaració responsable del compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si escau, de l'exempció d'aquesta obligació, d'acord amb el que es disposa en l'article 7 de la Llei 11/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat, sobre l'Estatut de les persones amb discapacitat (DOGV 4479, 11.04.2003) i en el Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual es regulen les mesures en els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ús de les persones amb discapacitat (DOGV 4907, 21.12.2004).

Ambdues declaracions estan contingudes en l'apartat H del model de sol·licitud que figura com a annex d'aquesta resolució.

5. D'acord amb el que es disposa en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en absència d'oposició expressa per part de l'entitat interessada (apartat I de la sol·licitud), l'òrgan gestor del procediment estarà autoritzat per a obtindre directament les dades dels documents elaborats per qualsevol administració i que, per a aquest procediment, són els següents:

– Dades d'identitat (DNI o document equivalent en cas d'estrangers) de qui sol·licita o del representant legal.

– Certificat de l'Agència Estatal d'Administració Tributària que acredite que es troba al corrent de les obligacions.

– Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social que acredite que es troba al corrent de les obligacions.

– Certificat de la direcció territorial de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic corresponent que acredite que es troba al corrent de les obligacions tributàries amb la Generalitat.

– Certificat d'inscripció en el Registre d'Associacions, vigència dels seus estatuts i relació actualitzada de membres de la junta directiva de l'entitat (només per a associacions).

– Alta en el Cens d'empresaris, professionals i retenidors on conste la qualificació de l'activitat econòmica corresponent per a la qual se sol·licita la subvenció (només per a empreses o entitats amb ànim de lucre), o alternativament l'alta en l'IAE si es tracta de professionals.



En cas d'oposició a l'obtenció per l'Administració, serà l'interessat qui haja d'aportar aquests documents. Les corporacions locals, en cas d'oposició a l'obtenció per l'Administració dels certificats de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, hauran de presentar una declaració responsable alternativa a aquests efectes.



6. Les institucions o entitats que desitgen sol·licitar ajuda per a més d'una activitat, ho faran singularitzant els projectes, però en una única instància, emplenant tants annexos de l'annex I de la sol·licitud com activitats sol·liciten (epígraf 3.h d'aquest apartat tercer).

7. Si la sol·licitud no reuneix els requisits exigits en la convocatòria, s'aplicarà el que disposa l'article 5.4 de l'ordre de bases reguladores, i, en tot cas, l'esmena de la documentació haurà de presentar-se d'acord amb el que es preveu en el punt 2 d'aquest apartat tercer.

L'òrgan instructor podrà requerir els qui hagen sol·licitat l'ajuda perquè proporcionen qualsevol informació aclaridora necessària per a la gestió d'aquesta.

La documentació acreditativa de mèrits objecte de valoració haurà de presentar-se dins del termini de presentació de sol·licituds, i no serà requerit posteriorment ni tindrà validesa cap document presentat en data posterior a l'últim dia de termini de presentació de sol·licituds.



8. Les dades de caràcter personal contingudes en l'imprés de sol·licitud podran ser incloses en un fitxer per al tractament per l'Institut Valencià de Cultura com a titular responsable del fitxer, en l'ús de les funcions que té atribuïdes i en l'àmbit de les seues competències. Igualment els sol·licitants d'ajudes podran exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, tot això de conformitat amb el que es disposa en el Reglament general de protecció de dades -Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE -, publicat en el DOUE de 4 de maig de 2016.

Es pot consultar la política completa de privacitat de l'IVC en la següent adreça: http:/ivc.gva.es.



Quart. Comissió tècnica de valoració

1. La comissió tècnica de valoració s'ajustarà al que s'estableix en l'article 6, epígraf 3.3, de l'ordre de bases reguladores.

El nomenament es farà públic a través de la web: http://ivc.gva.es/.



2. La comissió tècnica de valoració, ateses les sol·licituds presentades i l'interés d'aquestes, emetrà un informe d'avaluació conforme als criteris de valoració que s'enumeren en el punt cinqué d'aquesta resolució.

Aquest informe quedarà incorporat en les actes de la comissió i deixarà constància succinta dels motius de la valoració i de la ponderació de les sol·licituds, així com de la prelació de major a menor puntuació. Així mateix, contindrà la proposta de subvencions i la quantia d'aquestes, de conformitat amb els límits establits en els apartats 2 i 3 de l'apartat segon d'aquesta resolució, així com els motius de denegació, si escau.



Cinqué. Criteris de valoració de les sol·licituds

1. Per a l'elaboració de l'informe i de la proposta, la comissió tècnica de valoració tindrà en compte els criteris objectius d'atorgament de les subvencions, la ponderació i la puntuació mínima exigida, continguts en l'article 3.3.1 de l'ordre de bases reguladores.

Els criteris de valoració tindran en compte, segons les diferents modalitats, els següents apartats:

A) Projecte de l'activitat de què es tracte, fins a un màxim de 60 punts.

La valoració es desglossarà per a cada modalitat, amb caràcter particular i segons el tipus d'activitat que es pretén organitzar, en els següents aspectes:

A.1) Festivals:

– Nivell artístic dels grups i solistes programats. Fins a un màxim de 20 punts.

– Coherència artística del programa. Es valorarà de manera especial la inclusió d'obres o de projectes inèdits de creadors valencians. Fins a un màxim de 10 punts.

– Especialització del programa. Es valorarà de manera especial la dedicació a músiques contemporànies, experimentals, art sonor i altres estils minoritaris. Fins a un màxim de 10 punts.

– Pressupost de despeses del festival, singularitzant els diferents concerts o espectacles i la capacitat organitzativa del peticionari. Fins a un màxim de 20 punts.

A.2) Cursos:

– Nivell artístic i docent del professorat. Fins a un màxim de 15 punts.

– Nivell que s'exigeix als alumnes per a poder participar en el curs. Fins a un màxim de 10 punts.

– Nivell d'especialització del curs. Fins a un màxim de 10 punts.



– Existència d'altres cursos amb similars objectius. Fins a un màxim de 5 punts.

– Pressupost de despeses i capacitat organitzativa i docent del peticionari. Fins a un màxim de 20 punts.

A.3) Concursos:

– Nivell artístic dels membres dels tribunals. Fins a un màxim de 15 punts.

– Nivell artístic mínim exigit als concursants. Fins a un màxim de 10 punts.

– Nivell d'especialització del concurs. Fins a un màxim de 10 punts.



– Existència d'altres concursos amb objectius similars. Fins a un màxim de 5 punts.

– Pressupost de despeses i capacitat organitzativa del peticionari. Fins a un màxim de 20 punts.

A.4) Projectes musicals de caràcter singular:

– Nivell artístic i impacte social del projecte. Fins a un màxim de 20 punts.

– Coherència artística del programa presentat. Es valorarà de manera especial la inclusió d'obres o de projectes inèdits de creadors valencians. Fins a un màxim de 10 punts.

– Especialització del projecte. Es valorarà de manera especial la dedicació a músiques contemporànies, experimentals, art sonor i altres estils minoritaris. Fins a un màxim de 10 punts.

– Pressupost de despeses i capacitat organitzativa i econòmica del peticionari. Fins a un màxim de 20 punts.

A.5) Gires fora de la Comunitat Valenciana de grups professionals:



– Nivell artístic de la gira. Es considerarà el nombre de concerts previstos en la resta de l'Estat i a l'estranger i dels professionals que hi participen. Fins a un màxim de 20 punts.

– Especialització del programa en gira. Es valorarà de manera especial la dedicació a músiques contemporànies, experimentals, art sonor i altres estils minoritaris. Fins a un màxim de 10 punts.

– Coherència dels programes presentats en gira i contribució a l'oferta musical. Es valorarà de manera especial la inclusió d'obres o projectes inèdits de creadors valencians.

Es considerarà en aquest apartat l'interés manifestat pels organitzadors de l'activitat musical que els intèrprets o professionals sol·licitants hi participen. Fins a un màxim de 10 punts.

– Pressupost de despeses del projecte de gira i capacitat organitzativa de qui el sol·licita. Fins a un màxim de 20 punts.

A.6) Projectes de producció musical professionals:

– Nivell artístic del projecte i dels professionals que hi participen. Fins a un màxim de 20 punts.

– Caràcter escènic de la proposta presentada. Es valorarà de manera especial la inclusió d'obres o de projectes inèdits de creadors valencians. Fins a un màxim de 5 punts.

– Coherència del programa presentat i contribució a l'oferta musical. Es valorarà de manera especial la inclusió d'obres o de projectes inèdits de creadors valencians. Fins a un màxim de 5 punts.

– Nivell de professionalitat i innovació. Es valorarà de manera especial la dedicació a músiques contemporànies, experimentals, art sonor i altres estils minoritaris. Fins a un màxim de 10 punts.

– Pressupost de despeses del projecte i capacitat organitzativa de qui sol·licita. Fins a un màxim de 20 punts.

B) Interés cultural del projecte: entre un mínim de 25 i un màxim de 30 punts.

B.1. En el supòsit de modalitats com festivals, cursos, concursos, projectes musicals de caràcter singular i projectes de producció musical, es podrà valorar l'adequació a la població, a la realitat sociocultural i a la situació econòmica del territori on tindrà lloc l'activitat proposada, sempre que es potencien els interessos culturals en l'àmbit competencial de la Generalitat i que l'activitat puga tindre un impacte generador de noves iniciatives culturals i de creació de nous públics, afavorir el desenvolupament local o potenciar l'atracció turística, i es tindrà en compte el criteri de població esmentat, d'acord amb la següent escala:



– Municipis fins a 1.000 habitants: 30 punts.

– Municipis entre 1.001 i 5.500 habitants: 29 punts.

– Municipis entre 5.501 i 10.000 habitants: 28 punts.

– Municipis entre 10.001 i 49.000 habitants: 27 punts.

– Municipis entre 49.001 i 100.000 habitants: 26 punts.

– Municipis de més de 100.000 habitants. 25 punts.

A aquest efecte, les pedanies tindran la consideració de municipis, i es tindrà en compte el padró d'habitants de la pedania en qüestió.



Igualment, les activitats que es desenvolupen en municipis de més de 100.000 habitants, segons el padró de l'any 2017, tindran la consideració corresponent al districte (al qual se li donarà el tractament de municipi) on tinguen lloc les activitats programades, o almenys dos terços d'aquestes.

Tant en el cas de les pedanies com en el dels municipis de més de 100.000 habitants, les entitats sol·licitants hauran d'aportar, juntament amb la sol·licitud, un document municipal expedit per l'ajuntament corresponent, l'extracte d'una publicació municipal o una captura de pantalla de la web de l'ajuntament, que acredite la població resident a la pedania o al districte corresponent en 2017. En cas contrari, es computarà el total d'habitants del municipi.

B.2 En el supòsit de la modalitat de gires fora de la Comunitat Valenciana, es valorarà l'interés cultural en funció dels llocs receptors de la gira que generen una imatge del potencial cultural valencià:



– Països d'Amèrica, Àsia, Àfrica i Oceania, 30 punts.

– Països d'Europa, 28 punts.

– Altres comunitats autònomes, 25 punts

C) Nombre i qualitat mitjana d'edicions celebrades anteriorment: fins a un màxim de 10 punts, valorant-se amb 0,20 punts cada edició celebrada.

2. Per a la determinació de la quantia de les subvencions s'estarà al que disposa l'article 9 de l'ordre de bases reguladores i es tindrà en compte la puntuació total obtinguda per cada projecte en relació amb els criteris de valoració i la ponderació, així com el pressupost d'ingressos i despeses de l'activitat presentat pel sol·licitant.



3. La proposta de la comissió tècnica de valoració no podrà incloure cap projecte que no haja aconseguit una puntuació mínima de 65 punts, de conformitat amb el que es disposa en l'article 3.3.1 in fine de l'ordre de bases reguladores.



Sisé. Resolució de la convocatòria. Terminis

Haurà d'ajustar-se al contingut de l'article 7 de l'ordre de bases reguladores, i, per tant, el termini de resolució i publicació serà de sis mesos a comptar de la publicació de la convocatòria. En tot cas, la resolució haurà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que es disposa en l'article 26 de la Llei general de subvencions, i amb els articles 40 i 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en la pàgina web de l'Institut Valencià de Cultura (http://ivc.gva.es/). Les ajudes concedides es publicaran igualment en la Base de dades nacional de subvencions (BDNS).

La resolució de concessió posarà fi a la via administrativa, i contra aquesta s'hi podrà interposar, potestativament, un recurs de reposició, davant del president de l'Institut Valencià de Cultura, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació, o directament, un recurs contenciós administratiu, davant dels jutjats contenciosos administratius de València, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació, sense perjudici de qualsevol altre que s'estime pertinent.

En el cas que la convocatòria no siga resolta en el termini previst anteriorment, s'entendran desestimades totes les sol·licituds, sense perjudici de l'obligació de l'Administració de resoldre expressament continguda en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

No obstant això, als beneficiaris se'ls informarà del caràcter de minimis de les ajudes concedides i de la subjecció al Reglament núm.1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013 (DOUE L 352, de 24.12.2013).



Seté. Obligacions de les persones beneficiàries

1. Les institucions, entitats, empreses, associacions i professionals que obtinguen aquestes ajudes estan obligades a:

a) Comunicar per escrit a l'Institut Valencià de Cultura l'acceptació de la subvenció en un termini no superior als quinze dies naturals següents de la publicació de la resolució de concessió en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, segons el model d'acceptació que acompanya aquesta convocatòria com a annex III, i facilitar les dades bancàries on es desitja rebre l'import de l'ajuda, emplenant el model de domiciliació bancària, que s'adjunta com a annex II a aquesta convocatòria.



En cas de no presentar l'acceptació, se li declararà perdut el dret a la subvenció concedida.

Sense perjudici de l'anterior, la presentació de l'acceptació fora del termini establit constitueix una infracció administrativa, tal com indica l'article 56 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, per la qual cosa comportarà l'aplicació de les sancions que corresponguen, d'acord amb el que es preveu en el punt 3 del punt dècim d'aquesta resolució.

b) Realitzar l'activitat d'acord amb el programa presentat i comunicar qualsevol canvi que es produïsca en el programa definitiu de l'activitat, abans de la realització, que haurà de ser aprovat expressament per la presidència de l'Institut Valencià de Cultura.

c) Fer constar en tota publicació, fullet, programa, publicitat, etc., en qualsevol mitjà o suport que es realitze, el patrocini de la Generalitat. Per a això s'inserirà, en un lloc preferent i destacat, el logotip de l'Institut Valencià de Cultura, d'acord amb el manual d'identitat corporativa disponible en la pàgina web de l'Institut Valencià de Cultura http://ivc.gva.es/.

Aquesta obligació serà aplicable a partir de la recepció de la notificació de concessió de l'ajuda, excepte en els supòsits en què l'activitat per a la qual se sol·licita l'ajuda ja haguera estat subvencionada en edicions anteriors i aquesta se celebre amb anterioritat a la convocatòria o a la resolució d'aquestes ajudes.

d) Comunicar a l'Institut Valencià de Cultura les subvencions concedides per a aquesta finalitat i l'import, acreditant-ho mitjançant una còpia de la notificació rebuda, així com altres ajudes, ingressos o recursos que financen l'activitat per a la qual es va sol·licitar l'ajuda.

e) Justificar l'ús de la subvenció dins del termini màxim establit i en la forma que s'indica en el punt huité i conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts per a poder acreditar la despesa i poder atendre les actuacions de comprovació i control.



f) Trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, de conformitat amb el que es preveu en els articles 22 i 23 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, abans de dictar-se la proposta de resolució de concessió de les ajudes.

A aquests efectes, l'òrgan instructor comprovarà respecte de tots els beneficiaris el certificat positiu d'estar al corrent de les obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, en la forma establida en l'article 14.1.e de la Llei general de subvencions i regulada en l'article 22 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions. El sol·licitant que s'hi haja oposat expressament segons l'assenyalat en l'apartat 3, punt 5, d'aquesta convocatòria, haurà d'aportar els certificats segons els termes previstos en l'article 22 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.



2. D'acord amb el que es preveu en l'article 29.7 de la Llei general de subvencions al que es refereix l'article 11.1 de l'ordre de bases reguladores, en cap cas podrà concertar-se per les persones beneficiàries l'execució total o parcial de les activitats subvencionades, entre altres persones, amb:

Persones o entitats vinculades amb el beneficiari, llevat que concórreguen les següents circumstàncies:

1a. Que s'obtinga l'autorització prèvia expressa de l'òrgan que concedeix l'ajuda.

2a. Que l'import subvencionable no excedisca del cost incorregut per l'entitat vinculada. L'acreditació del cost es realitzarà en la justificació en els mateixos termes establits per a l'acreditació de les despeses del beneficiari.

S'entén per persones vinculades, a aquest efecte, aquelles en les quals concórrega alguna de les circumstàncies a què es refereix l'article 68.2 del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006 (BOE 176, 25.07.2006).

3. Són també obligacions de les persones beneficiàries d'aquestes ajudes les que, amb caràcter general, s'estableixen en l'article 14 de la Llei general de subvencions.



Huité. Justificació i pagament d'aquestes ajudes

1. El pagament d'aquestes ajudes s'efectuarà d'una sola vegada, per mitjà d'una transferència bancària, segons el model de domiciliació bancària (annex II) presentat amb l'acceptació, sempre que l'activitat s'haja realitzat d'acord amb el programa presentat i es justifiquen correctament les despeses corrents ocasionades per l'activitat subvencionada.



2. La justificació de la subvenció adoptarà la forma de compte justificatiu i s'ajustarà al que s'estableix en l'article 12.2 de l'ordre de bases reguladores, i s'integrarà amb els següents documents:

a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció.

b) Una relació classificada, detallada i comprensiva de la totalitat dels recursos econòmics propis de l'entitat i dels ingressos o subvencions que financen l'activitat objecte de subvenció, amb indicació de l'import i la procedència.

c) Una relació classificada, detallada i comprensiva de la totalitat de les despeses i obligacions generades per l'activitat objecte de subvenció, amb identificació del concepte, de la persona creditora i del document, l'import, la data d'emissió i, si escau, la data de pagament.

No es podrà incloure com a despesa subvencionable l'import de l'IVA deduïble quan la persona beneficiària estiga obligada a realitzar la declaració de l'esmentat impost i, per tant, la quantitat que podrà imputar-se com a despesa és la corresponent a la base imposable dels justificants o factures.

3. Al seu torn, d'acord amb la relació classificada a què es refereix la lletra c del punt anterior, s'hauran de presentar totes les factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic mercantil o amb eficàcia administrativa corresponents a les despeses de l'activitat i, si escau, la documentació acreditativa del pagament, fins i tot electrònics i nòmines, així com l'aportació de les cotitzacions a la Seguretat Social realitzades per l'empresa (TC1, TC2 i, si escau, TC1/19), i, en cas de serveis artístics o tècnics prestats per empresaris o empresàries individuals o professionals inclosos en el RETA (Règim especial de treballadors autònoms), les factures abonades i l'acreditació de pagament corresponent a aquests.

Les factures o documents que s'aporten hauran de complir el que disposa el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació (BOE 289, 01.12.2012) i altra normativa vigent.

En el cas de justificació per mitjà d'una transferència bancària, s'aportaran les còpies dels resguards de les transferències realitzades, amb una autenticació explícita de l'entitat bancària on s'han realitzat. En el concepte de la transferència haurà de constar el nom del projecte. Igualment, s'aportarà una còpia de l'extracte bancari del càrrec en el compte corresponent a l'operació justificada, on es reflectisca el saldo anterior i posterior a aquesta. Si una mateixa transferència engloba diverses factures, s'haurà d'aportar una relació detallada d'aquestes.



Si la forma de pagament és un xec o pagaré, el document justificatiu consistirà en un rebut, signat i segellat pel proveïdor, en el qual ha d'especificar-se la factura o documentació justificativa de la despesa a què correspon el pagament i la data, el número i la data del xec o la data del venciment del pagaré, i davall de la signatura ha d'aparéixer el nom i NIF de la persona que signa, així com la còpia de l'extracte bancari del càrrec en el compte corresponent a l'operació justificada, on es reflectisca el saldo anterior i posterior a aquesta.

En el cas que s'hagen formalitzat contractes que tinguen un import igual o superior a 15.000euros (IVA exclòs), s'acreditarà la sol·licitud d'almenys tres ofertes o pressuposts de tres proveïdors diferents, amb caràcter previ a l'adquisició del compromís per a la prestació del servei o lliurament del bé, llevat que per les característiques especials d'aquests, no existisca en el mercat més que una empresa prestadora o subministradora, o que la despesa s'haja realitzat amb anterioritat a la concessió de la subvenció. Haurà de justificar-se l'elecció del proveïdor així com, si escau, la impossibilitat de sol·licitar tres ofertes o pressuposts.

Per al supòsit de pagaments en efectiu, ha de tindre's en compte el límit assenyalat en l'article 7 de la Llei 7/2012, de 29 d'octubre, reguladora, entre altres temes, de la prevenció i lluita contra el frau (BOE 261, 30.10.2012), que estableix que no podran pagar-se en efectiu les operacions en les quals alguna de les parts intervinents actue en qualitat d'empresari o professional, amb un import igual o superior a 2.500 euros o el contravalor en moneda estrangera. Als efectes del càlcul de la quantia assenyalada, se sumaran tots els imports o pagaments realitzats a una mateixa persona física o jurídica en què s'haja pogut fraccionar el lliurament d'un mateix bé o la prestació d'un mateix servei. El document justificatiu consistirà en un rebut, signat i segellat pel proveïdor, en el qual ha d'especificar-se la factura o la documentació justificativa de la despesa a què correspon el pagament i la data, i davall de la signatura ha d'aparéixer el nom i NIF de la persona que signa.

Aquesta limitació no serà aplicable als pagaments i ingressos realitzats en entitats de crèdit.

4. El compte justificatiu i tots els documents que el conformen hauran de signar-se per qui ostente la representació legal de la persona sol·licitant, qui declararà responsablement la veracitat de tot el que s'haja declarat, que compleix tots els requisits i obligacions de la convocatòria de subvencions, que disposa de tota la documentació que ho acredita i que es compromet a complir-les.

5. Quan la subvenció es concedisca a entitats locals, així com als organismes i entitats vinculats, la justificació de la subvenció s'ajustarà al que estableix l'article 12.6 de l'ordre de bases reguladores.



6. El termini per a presentar la justificació de la subvenció en els termes descrits en els apartats anteriors finalitzarà el dia 31 de desembre de 2018.

La documentació es presentarà d'acord amb el que es preveu en el punt 2 del punt tercer.

En cas de no aportar-ne la justificació, el crèdit pressupostari quedarà anul·lat, i es perdrà el dret a cobrar l'ajuda concedida. Sense perjudici d'això, la justificació fora del termini establit comportarà per al beneficiari l'aplicació de les sancions que corresponguen d'acord amb el que es preveu en el punt 3 de l'apartat deu d'aquesta resolució.



7. D'acord amb el que es preveu en l'article 171.1 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, no podrà realitzar-se el pagament de la subvenció mentre la persona beneficiària no es trobe al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, o tinga la condició de subjecte deutor per mitjà d'una resolució de procedència de reintegrament.



Nové. Concurrència de fonts de finançament

S'ajustaran al que s'estableix en l'article 15 de l'ordre de bases reguladores, i es tindrà en compte que les ajudes concedides mitjançant aquesta convocatòria estan acollides al règim de minimis establit en el Reglament UE núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013 (DOUE L 352, de 24.12. 2013), relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea (TFUE) a les ajudes de minimis.



Deu. Incompliments, criteris de graduació, responsabilitat i règim sancionador

1. L'Institut Valencià de Cultura es reserva igualment la possibilitat de modificar o deixar sense efecte la subvenció en cas d'incompliment d'alguna de les obligacions imposades als beneficiaris en el punt seté, en els terminis i condicions assenyalats, observant sempre el principi de proporcionalitat a què es refereix l'article 17.3.n de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. Les resultes que puguen produir-se per les renúncies produïdes i les minoracions que es determinen per l'aplicació de tot el que s'ha indicat podran utilitzar-se de conformitat amb el que es disposa en l'article 7.3 de l'ordre de bases reguladores.

3. Les infraccions i sancions es resoldran de conformitat amb el que es disposa en l'article 19 de l'ordre de bases reguladores.



Onze. Annexos

Aquesta resolució inclou quatre annexos que es relacionen a continuació:

– Annex I. Model de sol·licitud d'ajuda econòmica per a l'organització de festivals, cursos, concursos, projectes musicals de caràcter singular, gires fora de la Comunitat Valenciana i projectes de producció musical.

– Annex de l'annex I de la sol·licitud. Projecte detallat i pressupost de l'activitat.

– Annex II. Model de domiciliació bancària.

– Annex III. Model d'acceptació de la subvenció i compromís de compliment d'obligacions.



Dotze. Entrada en vigor

Aquesta resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Tretze. Recursos

De conformitat amb el que s'estableix en els articles 112,123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en els articles 10, 14 i 46 de la Llei reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquest acte, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició o plantejar directament un recurs contenciós administratiu en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació:

a) El recurs de reposició haurà d'interposar-se davant del president de l'Institut Valencià de Cultura en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

b) El recurs contenciós administratiu haurà d'interposar-se davant dels jutjats contenciosos administratius de València en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 6 d'agost de 2018. El president de l'Institut Valencià de Cultura: Vicent Marzà Ibáñez.

Mapa web