Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 5/2018, de 20 d'agost, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es determina la composició de la Comissió Assessora de Selecció i Provisió i s'estableixen mesures per a la posada en funcionament del Col·legi per a la selecció i provisió de places del personal estatutari del Sistema Valencià de Salut. [2018/8114]

(DOGV núm. 8371 de 29.08.2018) Ref. Base de dades 008137/2018


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública
    Grup temàtic: Legislació
    Matèries: Organització de l'administració Funció pública Sanitat
    Descriptors:
      Temàtics: funcionari, reglament intern , personal estatutari d'institucions sanitàries, òrgan col.legiat



Preàmbul



El Reglament de selecció i provisió del personal estatutari al servei d'institucions sanitàries públiques del Sistema Valencià de Salut, aprovat pel Decret 192/2017, d'1 de desembre, del Consell (d'ara en avant, Reglament de Selecció i Provisió), estableix en l'article 2 que la selecció de recursos humans i la provisió de places del personal estatutari de les institucions sanitàries públiques dependents de la conselleria competent en matèria de sanitat es regeix, entre altres, pel principi de participació, a través de les corresponents meses, i entre les manifestacions de la qual es troba la de contribuir a l'adequació dels continguts i proves a les funcions a desenvolupar de les places que es convoquen en els processos selectius i de provisió de places de la conselleria amb competències en matèria de sanitat.

L'article 3 del Reglament de Selecció i Provisió crea la Comissió Assessora de Selecció i Provisió, de composició paritària de representants de l'Administració i de les organitzacions sindicals dependent de la Mesa Sectorial de Sanitat amb caràcter permanent i amb funcions consultives.

Per mitjà de la present ordre es pretén regular la composició i posada en funcionament de la Comissió Assessora de Selecció i Provisió, articulant el procés de designació de les persones representants que integren aquest nou òrgan.

La Comissió Assessora de Selecció i Provisió, a més de les funcions establides en l'article 3.2 del Reglament de selecció i provisió, té atribuïda de conformitat amb l'article 4.2 del dit Reglament, la de realitzar per sorteig l'elecció de les persones membres dels òrgans de selecció (tribunals) i provisió (comissions de valoració), excloent del sorteig i elecció a la presidència i secretaria, així com d'altres supòsits normativament previstos.

Aquesta elecció es realitzarà, tal com assenyala aquest mateix article 4.2 del Reglament, entre les persones que integren el Col·legi constituït a aquest efecte per a la selecció i provisió de places del personal estatutari del Sistema Valencià de Salut.

Per a aquest fi, la present ordre regula també el procediment per a la inclusió en el referit Col·legi, del personal estatutari fix que de forma voluntària haja manifestat el seu interés a formar part dels òrgans col·legiats competents per a la valoració de les proves i mèrits dels esmentats processos.

Així mateix, a través d'una disposició addicional i a fi d'assegurar l'eficàcia, objectivitat i transparència dels processos selectius i de valoració, s'encomana a la direcció general competent en matèria de recursos humans de la conselleria amb competències en matèria de sanitat, l'elaboració d'una Guia de transparència, actuació i bones pràctiques dels tribunals de selecció i comissions de valoració del personal estatutari del Sistema Valencià de Salut, de l'elaboració de la qual es donarà compte a la Comissió Assessora de Selecció i Provisió.



Aquests arguments justifiquen que la present ordre s'adequa als principis de bona regulació previstos en l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, relatius a necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència i eficiència.

En conseqüència, és procedent donar compliment i contingut a les previsions anteriorment assenyalades, i en virtut de les facultats que em confereix l'article 28.e de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i de conformitat amb la disposició final segona del Decret 192/2017, pel qual s'aprova el Reglament de selecció i provisió de personal estatutari al servei d'institucions sanitàries públiques del Sistema Valencià de Salut



ORDENE



Article 1. Objecte

És objecte de la present ordre regular la composició de la Comissió Assessora de Selecció i Provisió prevista en l'article 3 del Reglament de selecció i provisió del personal estatutari al servei d'institucions sanitàries públiques del Sistema Valencià de Salut, i establir les mesures per a la formació i posada en funcionament del Col·legi a què es refereix l'article 4.2 de l'esmentat Reglament.



Article 2. Composició de la Comissió Assessora de Selecció i Provisió



1. La Comissió Assessora de Selecció i Provisió es compondrà de forma paritària per representants de l'Administració i de les organitzacions sindicals presents en la Mesa Sectorial de Sanitat. Caldrà ajustar-se al principi de participació equilibrada de dones i hòmens de conformitat amb les lleis vigents d'igualtat efectiva entre dones i hòmens.



2. La representació de l'Administració es compondrà per les persones que designe el titular de la conselleria amb competències en matèria de sanitat, d'entre aquelles que tinguen a càrrec seu subdireccions o direccions de servei, especialment en les direccions generals de Recursos Humans i Assistència Sanitària.

Per als supòsits de vacant, absència o malaltia es designarà el respectiu suplent.

3. La persona representant de cada organització sindical en la Comissió Assessora de Selecció i Provisió, així com el seu suplent, serà designada per les pròpies organitzacions davant de la Mesa Sectorial de Sanitat.

4. La presidència i la secretaria de la Comissió seran exercides per representants de l'Administració.

5. La Comissió es regirà, quant a la seua organització i funcionament, pel que disposen les normes bàsiques de procediment administratiu que regulen els òrgans col·legiats, i podrà establir un reglament de funcionament.



Article 3. Procediment per a la inscripció en el Col·legi per a la selecció i provisió de places del personal estatutari del Sistema Valencià de Salut

1. El col·legi a què es refereix l'article 4.2 del Reglament de Selecció i Provisió, que es denominarà Col·legi per a la selecció i provisió de places del personal estatutari del Sistema Valencià de Salut, estarà format per totes aquelles persones interessades a formar part dels òrgans col·legiats de provisió i selecció dels recursos humans del Sistema Valencià de Salut, que complisquen amb els requisits que estableix el Reglament de Selecció i Provisió, havent d'ostentar el grau II o superior de carrera o desenvolupament professional i que siguen inscrites per l'òrgan competent en el referit Col·legi.



De conformitat amb el que estableix la normativa bàsica d'aplicació, el personal d'elecció o de designació política, el personal temporal i eventual no podran formar part d'aquests òrgans col·legiats. La pertinença a aquests òrgans col·legiats serà sempre a títol individual, no podent ostentar-se aquesta en representació o per compte de ningú.

2. En el termini d'un mes des de la sessió constitutiva de la Comissió Assessora de Selecció i Provisió, la direcció general amb competències en matèria de recursos humans informarà, per mitjà d'anunci en la pàgina web de la conselleria, de la data d'inici per a la inscripció en el Col·legi.

3. La sol·licitud d'inscripció en el Col·legi podrà efectuar-se en qualsevol moment omplint el model de sol·licitud normalitzat que es posarà a disposició en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, https://sede.gva.es, en la pàgina web de la conselleria amb competències en matèria de sanitat, www.san.gva.es, i en la guia PROP de la Generalitat www.prop.gva.es, amb indicació de la categoria professional i especialitat estatutària a què es vullga inscriure. La persona sol·licitant haurà d'indicar en la sol·licitud el grau de carrera o desenvolupament professional que ostenta, la seua titulació acadèmica i la categoria professional en què ostente la condició de personal estatutari.

La sol·licitud inclourà el compromís d'acceptar els nomenaments que se'ls assignen com a integrant dels òrgans col·legiats de selecció i provisió, així com de no renunciar posteriorment a aquests, excepte per causa d'abstenció, de conformitat amb el que preveu l'article 23.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i per altres motius degudament documentats. L'incompliment d'aquest compromís comportarà la pèrdua dels beneficis que pogueren trobar-se associats a la pertinença al Col·legi.

Les sol·licituds es dirigiran a la direcció general competent en matèria de recursos humans, i podran presentar-se per qualsevol dels mitjans establits en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, tenint en compte les previsions establides en l'article 14.2 de l'esmentada llei.



4. La tramitació del procediment correspon al servei competent en matèria de selecció i provisió de la direcció general amb competències en matèria de recursos humans, que instruirà el procediment de conformitat amb aquesta ordre, amb el Reglament de Selecció i Provisió i amb el que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

5. Estudiada la sol·licitud, en cas d'observar alguna deficiència o falta de documentació, es requerirà a la persona sol·licitant perquè esmene la dita deficiència o aporte els documents preceptius en el termini de 10 dies hàbils, amb indicació que si així no ho fera, se la tindrà per desistida de la petició, mitjançant una resolució emesa a aquest efecte.



6. Completada la documentació després de, si és el cas, l'oportuna audiència, s'elevarà pel servei competent la corresponent proposta de resolució a la direcció general en què es trobe integrada.



7. La direcció general competent, a la vista de la proposta de resolució, resoldrà allò que corresponga, determinant en aquesta la inclusió en el Col·legi amb indicació de la categoria professional i especialitat corresponents.

8. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de 3 mesos. El venciment del termini màxim sense haver-se dictat i notificat resolució permetrà a la persona interessada entendre estimada la seua pretensió, d'acord amb el que estableix l'article 24 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

9. Les resolucions sobre la inscripció, per ser dictades pel centre directiu que ostenta la direcció superior del personal sanitari segons el que preveu l'article 69.3 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, posaran fi a la via administrativa, i podran ser recorregudes potestativament en reposició davant del mateix òrgan que les haguera dictat o ser impugnades directament davant de l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu, de conformitat amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

10. La validesa de la inclusió en el Col·legi serà indefinida fins que la persona deixe de complir amb els requisits per a pertànyer al dit col·legi.

No obstant això, l'interessat podrà sol·licitar deixar d'estar inclòs transcorreguts almenys dos anys des de la seua inscripció inicial, la qual comportarà provisionalment l'exclusió del col·legi, amb efectes des de la presentació d'aquesta, fins que, en el termini d'un mes, es dicte i notifique resolució expressa. El venciment del termini màxim d'un mes sense haver-se dictat i notificat resolució permetrà a la persona interessada entendre estimada la seua pretensió, d'acord amb el que estableix l'article 24 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Així mateix, podrà sol·licitar –en qualsevol moment, llevat que haja sigut designat com a membre d'òrgan col·legiat de selecció o provisió– suspendre temporalment la seua pertinença al col·legi per períodes no inferiors a sis mesos. La sol·licitud comportarà provisionalment la suspensió de la condició de membre des de la data de la seua presentació, fins que, en el termini d'un mes, es dicte i notifique resolució expressa. El venciment del termini màxim d'un mes sense haver-se dictat i notificat resolució permetrà a la persona interessada entendre estimada la seua pretensió, d'acord amb el que estableix l'article 24 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

11. Cada trimestre, el servei competent confeccionarà i actualitzarà la relació de les persones que s'hagen inclòs en el col·legi. La relació es confeccionarà per categories, i si és el cas, especialitat, per ordre alfabètic i es publicarà en la pàgina web de la conselleria.



Article 4. Designació dels òrgans col·legiats

1. La Comissió Assessora de Selecció i Provisió efectuarà el sorteig per a la formació dels òrgans col·legiats de selecció i provisió, a excepció de la secretaria i presidència, així com d'aquelles persones integrants dels òrgans de provisió que, segons la normativa vigent, corresponga proposar per part de les direccions/gerències dels departaments.



El mode de sorteig serà determinat per acord de la Comissió Assessora de Selecció i Provisió, assegurant la transparència del procediment i la igualtat d'oportunitats entre els sol·licitants.

Els concrets nomenaments per a la convocatòria específica es duran a terme de conformitat amb allò que s'ha indicat en l'article 5 del Reglament de Selecció i Provisió i es publicarà del mode establit en la convocatòria, segons allò que s'ha indicat en l'article 11 del Reglament.

2. En el cas que no existira personal voluntari suficient en la relació del Col·legi respecte d'una categoria o, si és el cas, d'una especialitat determinada, les persones que foren necessàries seran designades per la persona titular de la direcció general de recursos humans, d'acord amb el que estableix l'article 60 del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, oïda la Comissió Assessora de Selecció i Provisió.



3. La direcció general amb competència en matèria de recursos humans donarà compte a la Comissió Assessora de Selecció i Provisió de tots els nomenaments que s'hagen efectuat en cada convocatòria per a la constitució dels seus òrgans de selecció i provisió.





DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Guia de transparència, actuació i bones pràctiques dels tribunals de selecció

La direcció general amb competències en matèria de recursos humans de la conselleria amb competència en sanitat, en el termini de 6 mesos des de la publicació de la present ordre, elaborarà un projecte de Guia de transparència, actuació i bones pràctiques dels tribunals de selecció, del que donarà compte a la Comissió Assessora de Selecció i Provisió per a la seua consideració, i serà publicat mitjançant una resolució de la persona titular de la direcció general amb competències en matèria de recursos humans en la pàgina web de la conselleria.



Segona. Desenvolupaments i implementacions

Es faculta a la direcció general competent en recursos humans per a efectuar, mitjançant una resolució dictada de conformitat amb el parer de la Comissió Assessora de Selecció i Provisió, perquè duga a terme els desenvolupaments i implementacions que es consideren adequades, especialment quant als aspectes informàtics o telemàtics que es deriven per a la seua millor aplicació.



Tercera. Fonts normatives i referències bibliogràfiques de les proves selectives

Les convocatòries dels processos de selecció contindran les fonts normatives i la bibliografia en què es basen els temaris a fi de garantir la transparència, seguretat jurídica i adequació d'aquests a les funcions dels llocs convocats. Les preguntes efectuades hauran de poder justificar-se en les dites fonts normatives i bibliografia, que permetrà raonablement la preparació de les proves. La Comissió Assessora de Selecció i Provisió promourà les actuacions necessàries per a facilitar la consecució d'aquests objectius.



Quarta. Valoració de la participació en el Col·legi

La participació en el Col·legi per a la selecció i provisió de places del personal estatutari del Sistema Valencià de Salut serà valorada en la carrera/desenvolupament professional en l'apartat corresponent a compromís amb l'organització. Així mateix, la Comissió Assessora de Selecció i Provisió podrà realitzar la proposta de valoració de la dita participació com a mèrit on parega oportú.

Cinquena. Incidència pressupostària

Aquesta ordre no té cap incidència en la dotació dels capítols de despesa assignada a la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, i als ens del sector públic instrumental dependents i, en tot cas, haurà de ser atesa amb els seus mitjans personals i materials.





DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA



Única. Convocatòries en tramitació

La present ordre constitueix l'aplicació del que preveu la disposició transitòria sisena del Reglament de Selecció i Provisió i, en conseqüència amb allò que s'ha previst en la seua disposició transitòria quarta, els procediments de provisió i selecció de personal estatutari i de provisió de places de direccions i de caràcter directiu que es troben en tramitació a l'entrada en vigor de la present ordre, es regiran per les normes que deriven de les seues pròpies convocatòries fins a la seua finalització.







DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació

Queden derogades totes les disposicions que del mateix rang o d'un rang inferior s'oposen al que disposa la present ordre.





DISPOSICIÓ FINAL



Única. Entrada en vigor

La present ordre entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 20 d'agost de 2018



La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública,

ANA BARCELÓ CHICO

Mapa web