Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 13/2018, de 31 d'agost, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques destinades a la creació o manteniment de les unitats de suport a l'activitat professional, com a mesura de foment de l'ocupació per a la inserció de persones amb diversitat funcional o discapacitat en centres especials d'ocupació. [2018/8194]

(DOGV núm. 8377 de 06.09.2018) Ref. Base de dades 008272/2018








Article 1. Objecte i àmbit

Article 2. Entitats beneficiàries de les ajudes

Article 3. Requisits generals de les entitats beneficiàries i forma d'acreditar-los

Article 4. Obligacions generals de les entitats beneficiàries

Article 5. Presentació de sol·licituds, documentació i terminis

Article 6. Procediment i criteris per a la concessió de les ajudes



Article 7. Tramitació i resolució

Article 8. Resolució d'incidències

Article 9. Concurrència d'ajudes i subvencions

Article 10. Control de les ajudes

Article 11. Persones destinatàries finals

Article 12. Unitats de suport a l'activitat professional: composició, requisits i funcions

Article 13. Subvencions, quantia i incompatibilitats

Article 14. Justificació de la despesa i requisits per al pagament

Article 15. Bestreta de la subvenció

Article 16. Reintegrament de les ajudes concedides i procediment de reintegrament

Disposicions addicionals

Primera. Normativa d'aplicació

Segona. Concepte de «persones amb diversitat funcional o discapacitat», persones amb «diversitat funcional o discapacitat severa» i manera d'acreditació

Tercera. Compatibilitat amb el Mercat Interior: requisits i exclusions

Quarta. Repercussió pressupostària

Disposicions transitòries

Primera. Excepció per a la convocatòria de l'exercici 2018

Segona. Règim transitori dels procediments

Disposició derogatòria

Única. Derogació normativa

Disposicions finals

Primera. Facultats d'execució

Segona. Entrada en vigor





PREÀMBUL



L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, aprovat per la Llei orgànica 5/1982, d'1 de juliol, atribueix a la Generalitat en l'article 49 competència exclusiva en la regulació dels aspectes organitzatius i procedimentals propis de l'Administració autonòmica, així com, i sense perjudici del que disposa l'article 149 de la Constitució, i si escau, de les bases i ordenació de l'activitat econòmica general de l'Estat, en la gestió de les funcions del servei públic d'ocupació estatal en l'àmbit del treball, ocupació i formació, i estableix també en l'article 51 que correspon a la Generalitat l'execució de la legislació de l'Estat en matèria laboral i el foment actiu de l'ocupació.



El Decret 103/2015, de 7 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, disposa que l'exercici de la competència en matèria de foment d'ocupació correspon a la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.

Les competències d'aquesta conselleria han estat desplegades pel Decret 104/2017, de 21 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, a la qual atribueix, entre altres, les competències en matèria de foment de l'ocupació, i hi adscriu, a través de la Secretaria Autonòmica d'Ocupació, l'organisme autònom Servei Valencià d'Ocupació i Formació (SERVEF) que té, com a funcions, i d'acord amb la Llei 3/2000, de 17 d'abril, per la qual es crea el Servei Valencià d'Ocupació i Formació (SERVEF), l'execució i el control de les polítiques actives d'ocupació i els programes que la componen en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.



D'aquesta forma, la Generalitat, dins del seu àmbit competencial en matèria de foment de l'ocupació, du a terme una política coordinada per a la inserció laboral de persones amb diversitat funcional, no només en centres especials d'ocupació (d'ara endavant CEO), sinó també en empreses ordinàries, potencia el trànsit del personal d'aquelles a aquests, i presta una especial dedicació a aquelles persones que, pel seu tipus de diversitat funcional, presenten unes dificultats especials per a la inserció en l'empresa ordinària.

L'objecte de la present ordre és establir un programa de subvencions públiques destinades a la creació o manteniment de les unitats de suport a l'activitat professional, en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, com a mesura de foment de l'ocupació per a la inserció laboral de les persones amb diversitat funcional o discapacitat en CEO.

El text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, aprova, refon, regularitza, aclareix i harmonitza tres lleis fonamentals: la Llei 13/1982, de 7 d'abril, d'integració social de les persones amb discapacitat; la Llei 51/2003, de 2 de desembre, d'igualtat d'oportunitats, no-discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat, i la Llei 49/2007, de 26 de desembre, per la qual s'estableix el règim d'infraccions i sancions en matèria d'igualtat d'oportunitats, no-discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat.



D'acord amb aquest Reial decret legislatiu 1/2013, «Els centres especials d'ocupació són aquells que l'objectiu principal dels quals és el de realitzar una activitat productiva de béns o de serveis, participant regularment en les operacions del mercat, i tenen com a finalitat assegurar una ocupació remunerada per a les persones amb diversitat funcional; alhora que són un mitjà d'inclusió del major nombre d'aquestes persones en el règim d'ocupació ordinària. Igualment, els centres especials d'ocupació hauran de prestar, a través de les unitats de suport, els serveis d'ajust personal i social que requerisquen les persones treballadores amb diversitat funcional, segons les seues circumstàncies i d'acord amb el que es determine reglamentàriament.

La plantilla dels centres especials d'ocupació estarà constituïda pel major nombre de persones treballadores amb diversitat funcional/discapacitat que permeta la naturalesa del procés productiu i, en tot cas, pel 70 per 100 d'aquella. Per a tot açò no es contemplarà el personal sense diversitat funcional/discapacitat dedicat a la prestació de serveis d'ajust personal i social.

S'entendran per serveis d'ajust personal i social els que permeten ajudar a superar les barreres, obstacles o dificultats que les persones treballadores amb diversitat funcional/discapacitat dels centres especials d'ocupació tinguen en el procés d'incorporació a un lloc de treball, així com en la permanència i progressió en aquest. Igualment es trobaran compresos els dirigits a la inclusió social, cultural i esportiva.»



La regulació jurídica dels CEO està establida en el Reial decret 2273/1985, de 4 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament dels centres especials d'ocupació, i les ajudes destinades a la contractació de personal d'ajust personal i social de les persones treballadores amb diversitat funcional estan recollides en el Reial decret 469/2006, de 21 d'abril, pel qual es regulen les unitats de suport a l'activitat professional en el marc dels serveis d'ajust personal i social dels centres especials d'ocupació.

D'altra banda, des del 25 de maig de 2018 s'aplica el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades).



Referent a això, cal citar que, la mateixa Llei del SERVEF, Llei 3/2000, en l'article 2.3 (introduït per l'article 81 de la Llei 9/2011, 26 desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat), i quant a la possible cessió de dades de caràcter personal, estableix:

«Respecte a l'atorgament de subvencions, el seu seguiment, control i comprovació posteriors, no serà necessari el consentiment exprés per a accedir a les dades de caràcter personal previstes per a aquests procediments. En tot cas, l'accés a aquests dades respectarà sempre el principi de proporcionalitat, i es limitarà a aquells casos que siguen necessaris en cada tràmit.»

La present ordre es dicta en compliment del que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, com a norma de caràcter bàsic, sense perjudici del que disposa la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

L'accés de les entitats beneficiàries a les ajudes i bonificacions corresponents a l'ocupació protegida passa necessàriament per la qualificació administrativa prèvia d'aquestes entitats com a CEO i la inscripció en el registre de CEO de la Comunitat Valenciana.

Donat el temps transcorregut des de la publicació de la normativa reguladora dels CEO, i a l'espera de les modificacions i/o actualitzacions pendents de fer pel Ministeri amb competències en matèria d'ocupació, es fa necessari incidir en el compliment dels requisits i obligacions exigits en la normativa actual, i concretament en la condició dels CEO com a entitats de trànsit de les persones treballadores amb diversitat funcional o discapacitat cap a l'empresa ordinària, així com d'entitats prestadores dels serveis d'ajust personal i social que requerisquen aquests persones treballadores.

Amb aquesta finalitat, durant l'exercici 2017 s'ha estat reunint la Mesa Tècnica dels CEO integrada per l'Administració de la Generalitat, així com per representants sindicals i patronals, i representants d'entitats vinculades amb la diversitat funcional o discapacitat, que ha estudiat i efectuat propostes, coincidint en la necessitat que les unitats de suport estiguen integrades per personal qualificat i format perquè presten els serveis d'ajust a tot el personal amb diversitat funcional o discapacitat, mitjançant una atenció individualitzada que, prèvia avaluació dels treballadors i treballadores, establisca uns itineraris consensuats d'inserció sociolaboral. Per a això, es pretén potenciar la formació i/o l'avaluació del compliment a través de l'experiència del personal integrant de les unitats de suport.

Per tot això, i davant la necessitat de desvincular la tramitació de les ajudes a les unitats de suport a l'activitat professional de la gestió de les ajudes destinades a finançar els costos salarials de les persones treballadores amb diversitat funcional o discapacitat per al manteniment dels seus llocs de treball en CEO, és pel que es considera necessària la tramitació de una nova ordre d'ajudes que substituïsca l'Ordre 9/2016, d'11 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques destinades a la creació o manteniment de les unitats de suport a l'activitat professional, com a mesura de foment de l'ocupació per a persones amb diversitat funcional o discapacitat en centres especials d'ocupació.



En atenció de totes aquests consideracions, una vegada complits els tràmits procedimentals previstos en la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i en atenció al que disposa el Decret 104/2017, de 21 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, i l'article 165 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, conforme amb el dictamen del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, amb la participació, a través del tràmit d'audiència, de les organitzacions sindicals i patronals més representatives.





ORDENE



Article 1. Objecte i àmbit

1. L'objecte de la present ordre és establir les bases reguladores que han de regir la concessió de subvencions públiques destinades a promoure i facilitar la inserció laboral de persones amb diversitat funcional o discapacitat en centres especials d'ocupació (CEO), en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, mitjançant la creació o manteniment de les unitats de suport a l'activitat professional, d'acord amb el que estableix la normativa aplicable segons el que disposa la disposició addicional primera de la present ordre.

2. S'entén per unitats de suport a l'activitat professional els equips multiprofessionals emmarcats dins dels serveis d'ajust personal i social dels CEO que, mitjançant el desenvolupament de les funcions i comeses relacionades en l'article 2 del Reial decret 469/2006, de 21 d'abril, pel qual es regulen les unitats de suport a l'activitat professional en el marc dels serveis d'ajust personal i social dels CEO, o norma que el substituïsca, permeten ajudar a superar les barreres, obstacles o dificultats que les persones treballadores amb diversitat funcional o discapacitat d'aquests centres tenen en el procés d'incorporació a un lloc de treball, així com la permanència i progressió en aquest, incloent la seua incorporació a enclavaments laborals i al mercat ordinari de treball, sense desatendre els aspectes culturals, físics o de rehabilitació.





Article 2. Entitats beneficiàries de les ajudes

Podran ser entitats beneficiàries de les ajudes previstes en la present ordre, els CEO, inscrits en el registre de CEO de la Comunitat Valenciana, que desenvolupen la seua activitat a la Comunitat Valenciana i complisquen els requisits establits en la present ordre i en la normativa d'aplicació.



Article 3. Requisits generals de les entitats beneficiàries i forma d'acreditar-los

1. Els requisits que han de complir les entitats sol·licitants per a resultar beneficiàries de les ajudes regulades en la present ordre són:

a) Estar qualificades i inscrites com a CEO de la Comunitat Valenciana en el registre administratiu creat per l'Ordre de 10 d'abril de 1986, de la Conselleria de Treball i Seguretat Social o norma que el substituïsca.

b) Comptar amb unitats de suport constituïdes d'acord amb la composició establida en l'article 12 de la present ordre, en funció del nombre de treballadors i treballadores amb diversitat funcional o discapacitat severa, contractats en el CEO durant tot el període subvencionable. En tot cas, hauran d'estar constituïdes amb anterioritat a la finalització del termini de presentació de sol·licituds amb càrrec a cada convocatòria anual.

c) Estar inscrites com a entitats ocupadores en els règims de la Seguretat Social en els quals existisca afiliació de persones treballadores per compte d'altri.

d) Disposar d'un pla d'igualtat, degudament visat, en els supòsits en què resulten obligats a això, d'acord amb el que disposa l'article 4 de la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat entre dones i homes, en relació amb els articles 14 i 45 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.



e) No podran ser beneficiàries de les ajudes regulades en la present ordre, les persones o entitats incurses en els supòsits previstos en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



f) No podran ser beneficiàries de les ajudes les entitats que no reunisquen els requisits establits en el Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el Mercat Interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, en particular les empreses en crisi o aquelles que estiguen subjectes a una ordre de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió que haja declarat una ajuda il·legal i incompatible amb el Mercat Comú, segons el que disposa la disposició addicional tercera de la present ordre.

2. Forma d'acreditació dels requisits de les entitats beneficiàries.



a) El compliment dels requisits establits en l'article 13 de la Llei 38/2003, s'acreditarà mitjançant una declaració responsable, subscrita per la persona que detinga la representació legal del CEO, inclosa en l'imprés normalitzat de sol·licitud general de subvencions.

b) El compliment dels requisits establits en el Reglament (UE) núm. 651/2014, s'acreditaran mitjançant «Declaració responsable en model normalitzat».

c) La qualificació i inscripció en el registre de CEO de la Comunitat Valenciana resulten acreditats per la inscripció en el Registre de Centres Especials d'Ocupació de la Comunitat Valenciana, i no cal aportar-ne l'acreditació.

d) La inscripció en els règims de la Seguretat Social s'acreditarà per la documentació acreditativa de les altes dels treballadors i treballadores en Seguretat Social.

e) L'acreditació de disposar d'un pla d'igualtat, degudament visat, s'acreditarà mitjançant la presentació d'aquest, o declaració responsable, en model normalitzat, de no estar subjecte a l'obligació que per a això estableix l'article 45 de la LO 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.



Article 4. Obligacions generals de les entitats beneficiàries

Les entitats beneficiàries hauran de complir les obligacions generals previstes en l'article 14 de la Llei 38/2003, general de subvencions, i altres normes de general aplicació i, a més, les següents:

1. Complir les obligacions de transparència establides en la legislació bàsica, de conformitat amb el que disposa l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, en el cas que l'entitat perceba durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros o quan, almenys, el 40 % del total dels seus ingressos anuals tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, sempre que arriben com a mínim a la quantitat de 5.000 euros. Sense perjudici d'això anterior, qualsevol entitat beneficiària que perceba, durant el període d'un any, ajudes o subvencions, de l'administració autonòmica o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 2 de la Llei 2/2015, per import superior a 10.000 euros, haurà de donar l'adequada publicitat a aquesta, indicant almenys l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, activitat, inversió o actuació subvencionat. La difusió d'aquesta informació es realitzarà preferentment a través de les corresponents pàgines web. En cas que no disposen de pàgina web on fer aquesta publicitat, podran complir amb aquesta obligació a través del portal que pose a la seua disposició la Generalitat.



2. Fer constar el caràcter de «Centre Especial d'Ocupació qualificat pel Servei Valencià d'Ocupació i Formació», mitjançant el corresponent cartell indicador, col·locat en lloc visible, en cadascun dels centres de treball propis situats a la Comunitat Valenciana.

3. Portar comptabilitat separada de despeses i ingressos referents al personal integrant de les unitats de suport a l'activitat professional subvencionats a través del present programa d'ajudes.

4. Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits previstos en l'article 37 de la Llei 38/2003, general de subvencions, en relació amb el que estableixen els articles 91 a 93 del Reglament de la Llei 38/2003, aprovat pel Reial decret 887/2006, i amb el que estableix l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



5. Comunicar al SERVEF, en un termini no superior a 30 dies, qualsevol alteració o modificació que es produïsca en relació amb la qualificació com a CEO, entre altres, els canvis de titularitat o de representació, forma jurídica, activitats, domicili social, obertura de nous centres de treball, modificacions en el capital social, etc.

6. Comunicar en el termini d'un mes, des de l'inici, qualsevol reducció de jornada, finalització de contracte i, baixa per incapacitat temporal, per maternitat o paternitat, tant del personal amb diversitat funcional o discapacitat com del personal integrant de les unitats de suport, per als quals s'haja sol·licitat una subvenció per a finançar els costos salarials, l'incompliment dels quals podrà donar lloc a la denegació de l'ajuda sol·licitada o a la revocació de l'ajuda concedida, segons el cas, per cada persona treballadora afectada.

7. Comunicar a tot el personal amb diversitat funcional o discapacitat la cessió de dades al SERVEF, relatives al tipus i grau de diversitat funcional o discapacitat, així com que el SERVEF podrà consultar els seus expedients en les bases de dades dels centres d'avaluació de persones amb diversitat funcional.

8. Facilitar tota la informació relacionada amb la subvenció que li siga requerida pel SERVEF.



Article 5. Presentació de sol·licituds, documentació i terminis

Les sol·licituds es presentaran en la forma, termini i amb la documentació que s'establisca en la convocatòria anual corresponent.



Article 6. Procediment i criteris per a la concessió de les ajudes

1. El procediment de concessió de subvencions regulades en la present ordre serà, d'acord amb l'article 22 de la Llei 38/2003, general de subvencions, el de concurrència competitiva mitjançant el sistema de «prorrateig» entre les entitats beneficiàries d'aquest, de l'import global màxim destinat al programa.

Per a efectuar la concessió de les ajudes mitjançant el sistema de prorrateig, i una vegada comprovada la constitució de la unitat de suport d'acord a les ràtios establides en l'article 12 de la present ordre, es tindrà en compte el nombre de persones treballadores amb diversitat funcional o discapacitat severa, destinatàries finals de l'ajuda, la durada dels seus contractes i la jornada que tinguen.

Amb aquesta finalitat, s'avaluaran les ajudes corresponents per cada persona treballadora amb diversitat funcional o discapacitat i sol·licitant, i s'aplicarà la reducció proporcional a totes les entitats beneficiàries, segons el pressupost existent.

2. El procediment s'iniciarà d'ofici, mitjançant convocatòria de la persona titular de la Direcció General del SERVEF que es publicarà íntegrament en la Base de Dades Nacional de Subvencions, així com en extracte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el procediment establit en l'article 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Article 7. Tramitació i resolució

1. La instrucció del procediment de concessió de subvencions correspondrà a la subdirecció general del SERVEF amb competències en matèria d'ocupació.

2. Examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà un informe on farà constar que les entitats beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes.

3. Una vegada instruïts els expedients, es remetran a la comissió de valoració que procedirà a avaluar les sol·licituds, i emetrà un informe en el qual se'n concretarà el resultat.

La composició de la comissió de valoració serà la següent:

– President o presidenta: la persona titular de la Subdirecció General d'Ocupació o una persona funcionària que designe per substituir-la, amb rang mínim de cap de servei.

– Vocals: la persona titular del servei amb competències en matèria d'ocupació protegida, o una persona funcionària que designe per a substituir-la, que actuarà com a secretària o secretari, i una persona funcionària d'aquest servei, que serà designada per la persona titular d'aquest.



4. L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de l'òrgan col·legiat, formularà una proposta de resolució.

5. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds formulades correspon a la persona titular de la Direcció General del SERVEF, o òrgan en què aquesta delegue.

6. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de quatre mesos, a comptar des de l'endemà de l'entrada de la sol·licitud en el registre telemàtic de la Generalitat, llevat que, tractant-se de fons la distribució dels quals es realitza a través d'una conferència sectorial, la Llei de pressupostos de la Comunitat Valenciana corresponent a una convocatòria anual condicionarà la concessió de les ajudes a alguna actuació concreta de l'Administració de l'Estat, en aquest cas el termini de quatre mesos comptarà a partir de la data de realització d'aquesta actuació.

Transcorregut el termini anterior sense que s'haja dictat i notificat cap resolució expressa, s'entendrà desestimada la pretensió per silenci administratiu, de conformitat amb el que es preveu en la legislació del procediment administratiu comú.

7. La resolució de concessió de les ajudes, degudament motivada, fixarà expressament la quantia concedida i incorporarà, si escau, les condicions, obligacions i determinacions accessòries al fet que haja de subjectar-se l'entitat beneficiària d'aquesta, amb notificació a la interessada en els termes previstos en la legislació del procediment administratiu comú.

8. La resolució posarà fi a la via administrativa i s'hi podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant del mateix òrgan que va dictar l'acte, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la seua notificació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant del jutjat contenciós administratiu corresponent de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





Article 8. Resolució d'incidències

1. La persona titular de la Direcció General del SERVEF, o òrgan en què aquesta delegue, serà la competent per a resoldre les incidències que es produïsquen amb posterioritat a la concessió d'ajudes, com ara pròrrogues de terminis, modificacions justificades del projecte inicial o qualsevol variació de les condicions particulars de la concessió.



Article 9. Concurrència d'ajudes i subvencions

L'import de les subvencions regulades en la present ordre en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos d'altres administracions públiques, o d'altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, supere els costos salarials i de Seguretat Social del personal integrant de les unitats de suport a l'activitat professional, i han de respectar en tot cas els límits i normes d'acumulació d'ajudes establides en la disposició addicional tercera de la present ordre.





Article 10. Control de les ajudes

1. Correspondrà a la persona titular de la Direcció General del SERVEF, o òrgan en què aquesta delegue, dur a terme la funció de control de les subvencions concedides, així com l'avaluació i el seguiment del present programa, per a això implantarà tots aquells mecanismes que considere oportuns.

2. Per al que es disposa en la lletra j) de l'article 165.2 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i de conformitat amb l'article 2.3 de la Llei 3/2000, de 17 d'abril, per la qual es crea el SERVEF, s'establirà amb caràcter anual en cada convocatòria un pla de visites que s'ha de fer a un percentatge d'entitats beneficiàries.

3. Les entitats estaran obligades a sotmetre's a les actuacions de control financer de la Intervenció General i dels òrgans competents de les institucions comunitàries i a tots els procediments que s'establisquen per a garantir el compliment de la present ordre.



Article 11. Persones destinatàries finals

1. Les persones destinatàries finals del present programa seran les persones treballadores amb diversitat funcional o discapacitat severa dels CEO, segons el que s'estableix en l'apartat 2 de la disposició addicional segona de la present ordre.

2. Les unitats de suport a l'activitat professional podran prestar servei també a les persones treballadores amb diversitat funcional o discapacitat del CEO no incloses en l'apartat anterior, sempre que la dedicació a aquests persones treballadores no menyscabe l'atenció de les incloses en l'apartat anterior.



Article 12. Unitats de suport a l'activitat professional: composició, requisits i funcions

1. Composició de les unitats de suport a l'activitat professional

1r. Els CEO, per a accedir a aquests subvencions, hauran de disposar d'unitats de suport a l'activitat professional la composició de les quals s'establirà d'acord amb els mòduls que s'indiquen a continuació:

a) Fins a 15 persones treballadores amb diversitat funcional o discapacitat incloses en l'apartat 1 de l'article 11: 1 tècnic o tècnica, almenys al 20 % de la seua jornada i 1 encarregat o encarregada de suport a la producció a temps complet, o el que hi corresponga proporcionalment si la contractació es realitza a temps parcial.

b) De 16 a 30 persones treballadores amb diversitat funcional o discapacitat incloses en l'apartat 1 de l'article 11; 1 tècnic o tècnica, almenys al 80 % de la seua jornada i 2 encarregats o encarregades de suport a la producció a temps complet, o el que hi corresponga proporcionalment si la contractació es realitza a temps parcial.

c) De 31 a 45 persones treballadores amb diversitat funcional o discapacitat incloses en l'apartat 1 de l'article 11: 2 tècnics o tècniques, una persona tècnica a temps complet i l'altra almenys al 50 % de la seua jornada i 3 encarregats o encarregades de suport a la producció a temps complet, o el que hi corresponga proporcionalment si la contractació es realitza a temps parcial.

d) De 46 a 60 persones treballadores amb diversitat funcional o discapacitat incloses en l'apartat 1 de l'article 11: 2 tècnics o tècniques, a temps complet i 4 encarregats o encarregades de suport a la producció a temps complet, o el que corresponga proporcionalment si la contractació es realitza a temps parcial.

e) De 61 a 75 persones treballadores amb diversitat funcional o discapacitat incloses en l'apartat 1 de l'article 11: 3 tècnics o tècniques, dues de les persones tècniques a temps complet i l'altra almenys al 50 % de la seua jornada, i 5 encarregats o encarregades de suport a la producció a temps complet, o el que hi corresponga proporcionalment si la contractació es realitza a temps parcial.

f) Per a més de 75 persones treballadores s'establirà la plantilla de la unitat de suport a l'activitat professional proporcionalment, segons els criteris anteriorment exposats.

2n. Quan el nombre de persones treballadores amb el tipus i grau de diversitat funcional o discapacitat establit en el punt 1 de l'apartat 1r del present article, al qual es dirigeix el servei no es corresponga amb els màxims de cada mòdul, el temps de dedicació del personal de les unitats de suport a l'activitat professional serà proporcional al nombre d'aquestes persones treballadores amb diversitat funcional o discapacitat.



3r. Quan per causes justificades es produïsquen vacants o baixes per incapacitat temporal (IT), per maternitat o paternitat del personal integrant de les unitats de suport, els llocs hauran de ser coberts o substituïts, bé mitjançant un contracte d'interinitat realitzat en els termes previstos en l'article 4 del Reial decret 2720/1998, de 18 de desembre, que desplega l'article 15 del text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, o bé mitjançant la contractació de noves persones treballadores d'acord amb els requisits establits en aquesta ordre, en el termini d'un mes, a fi de mantindre la proporcionalitat. La no-substitució en aquest termini suposarà que el personal que integra la unitat de suport deixarà de ser subvencionat la resta de l'exercici.

2. Requisits del personal integrant de les unitats de suport a l'activitat professional

a) En els contractes subscrits amb el personal integrant de les unitats de suport, haurà de constar expressament la seua ocupació com a tècnic o tècnica i com a encarregat o encarregada de la unitat de suport a l'activitat professional. No obstant això, aquests ocupacions podran constar en clàusules addicionals o annex al contracte, o en escrits registrats en els centres SERVEF d'ocupació, de modificació dels contractes subscrits amb anterioritat.

b) El personal tècnic de les unitats de suport haurà d'estar en possessió de titulació mínima de tècnic o tècnica de Grau Mitjà o Superior, preferentment en els àmbits educatiu, sanitari, pedagògic, psicosocial, terapèutic o sociolaboral. En el cas que la titulació corresponga a àmbits diferents dels anteriors, el personal tècnic haurà de posseir, a més de la titulació, experiència d'almenys un any en activitats d'integració social o laboral de persones amb diversitat funcional o discapacitat, a través d'una relació laboral o professional, a excepció dels subvencionats pel mateix programa en exercicis anteriors. En cas d'experiència adquirida a través d'accions de voluntariat, s'hauran d'acreditar un mínim de dos anys d'experiència.



Si falta la citada titulació, el personal tècnic haurà d'acreditar coneixements i experiència equiparables.

S'entendrà que els tècnics i tècniques tenen coneixements i/o experiència equiparable, segons:

b.1) Si es tracta de tècnics i tècniques que ja han sigut contractats i subvencionats pel mateix programa en exercicis anteriors, sense perjudici de la formació contínua i/o perfeccionament a través de cursos i jornades que es puguen organitzar.

b.2) Si es tracta de noves contractacions no subvencionades en exercicis anteriors, hauran d'acreditar tindre coneixements en l'àmbit educatiu, sanitari, pedagògic, psicosocial, terapèutic o sociolaboral, i una experiència, d'almenys dos anys, en activitats d'integració social o laboral de persones amb diversitat funcional o discapacitat, a través d'una relació laboral o professional. En cas d'experiència adquirida a través d'accions de voluntariat, s'hauran d'acreditar un mínim de tres anys d'experiència.

3. Funcions del personal integrant de les unitats de suport

La prestació dels serveis d'ajust personal i social dels CEO es desenvoluparà mitjançant les funcions i comeses relacionades en l'article 2 del Reial decret 469/2006, de 21 d'abril.

El compliment d'aquestes funcions requereix una atenció individualitzada de totes les persones treballadores amb diversitat funcional o discapacitat severa regulats en l'apartat 1 de l'article 11 de la present ordre, mitjançant avaluacions individuals amb caràcter mínim anual i el desenvolupament d'itineraris individualitzats d'inserció i orientació sociolaboral, segons model normalitzat.



Article 13. Subvencions, quantia i incompatibilitats

1. Les subvencions establides en la present ordre es destinaran a finançar costos salarials i de Seguretat Social, corresponents a les nòmines de gener a desembre de l'exercici corresponent a cada convocatòria anual, incloses dues pagues extraordinàries o prorrateig d'aquestes, derivats de la contractació indefinida del personal integrant de les unitats de suport a l'activitat professional en els CEO, per al desenvolupament de les funcions descrites en el reial decret que les crea.



2. La quantia d'aquestes subvencions s'estableix com a màxim en 1.200 € anuals per cada treballadora i treballador amb el tipus i grau de diversitat funcional o discapacitat indicats en el punt 1 de l'article 11 contractats per temps indefinit o mitjançant contracte temporal de durada igual o superior a sis mesos, i a jornada completa.

Aquesta subvenció es reduirà de forma proporcional en funció de la jornada i de la durada dels contractes del personal amb diversitat funcional o discapacitat, sempre que la jornada supose, com a mínim, la meitat de la jornada habitual de l'empresa.

3. Les persones treballadores amb diversitat funcional o discapacitat severa que resulten subvencionables d'acord amb l'article 11, apartat 1, hauran d'estar contractades en el CEO en la data que determine cada convocatòria.

4. Les contractacions del personal integrant de les unitats de suport i de les persones treballadores amb diversitat funcional o discapacitat severa, no incloses en els apartats 1 i 2 del present article, resultaran subvencionables sempre que no impliquen un increment de l'import de la subvenció concedida inicialment, en virtut de substitucions de treballadors i treballadores.

5. No es consideraran integrants de les unitats de suport a l'activitat professional, a l'efecte de les subvencions regulades en la present ordre, aquelles persones treballadores la jornada màxima legal de les quals en una altra empresa ja estiga subvencionada per qualsevol organisme públic, ni el personal que ostente així mateix la representació de l'entitat mitjançant càrrec de gerent, administrador o administradora o qualsevol altre que implique poder de decisió en el CEO, o que realitze funcions directives, així com el personal que preste serveis d'administració en el centre.

6. L'ajuda salarial i de Seguretat Social corresponent al personal integrant de les unitats de suport es finançarà a través del present programa i és incompatible amb la «Ajuda als costos salarials de persones amb diversitat funcional o discapacitat en centres especials d'ocupació», i resulta, per tant, irrenunciable.



Article 14. Justificació de la despesa i requisits per al pagament

1. Les ajudes regulades en la present ordre es justifiquen mitjançant l'aportació de la següent documentació:

a) Amb caràcter previ a cada pagament, exceptuant el que està disposat en l'article 15 de la present ordre:

a.1) Rebuts de salaris o resums comptables de nòmines i justificants del càrrec en compte, del personal integrant de les unitats de suport.



a.2) Rebuts de liquidació de cotitzacions (RLC) i relació nominal de treballadors (RNT), de cada mensualitat, acompanyats pels justificants acreditatius del càrrec en el compte, corresponents als números de compte de cotització en els quals consta donat d'alta el personal integrant de les unitats de suport.

Tant les nòmines o resums comptables de nòmines, com els càrrecs en compte hauran de presentar-se ben ordenats alfabèticament.



La justificació de la despesa requerirà la presentació mitjançant original o còpia ben autenticada, del justificant bancari acreditatiu de la identitat del que efectua el pagament, del període a què fa referència el càrrec, càrrec en compte dels imports i persones treballadores.

b) Una vegada finalitzat l'exercici, i juntament amb la documentació justificativa de la despesa que s'aportarà de l'1 al 15 de febrer de l'exercici següent:

b.1) «Declaració final de finançament», en model normalitzat, acreditatiu de la no-concurrència de subvencions o del finançament de les accions amb altres possibles fons.

b.2) «Declaració sobre publicitat i transparència», en model normalitzat, acreditatiu del compliment de l'obligació establida en l'article 4, apartat 1, juntament amb una captura de pantalla de la pàgina web del CEO, si escau.

b.3) Informe acreditatiu dels serveis d'ajust personal i social prestats a totes les persones treballadores amb diversitat funcional o discapacitat severa, ateses i per les quals s'ha rebut l'ajuda regulada en la present ordre, en model normalitzat.

No obstant això, l'òrgan instructor del procediment regulat en la present ordre podrà sol·licitar l'aportació de documentació justificativa de les activitats realitzades d'ajust personal i social, per a la prestació de les quals han rebut l'ajuda.

2. En tot cas, amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de pagament, l'entitat beneficiària haurà d'acreditar que es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, així com al corrent de pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions.

3. L'aportació de la documentació justificativa de la subvenció es realitzarà en els terminis establits en cada convocatòria anual.



Article 15. Bestreta de la subvenció

1. Una vegada concedida la subvenció podran realitzar-se pagaments anticipats, segons el procediment i els percentatges màxims previstos en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, o els que específicament puguen establir-se per a aquest tipus de subvencions en les successives lleis de pressupostos o per acord del Consell.

2. Per al pagament pel règim de bestretes, l'entitat beneficiària haurà de presentar garantia pels imports a anticipar, excepte en els supòsits legalment establits pels quals s'exonere de la seua constitució expressament.

La garantia es depositarà en el corresponent servei territorial de la conselleria competent en matèria d'hisenda. Una vegada obtinguda la carta de pagament acreditativa del depòsit, haurà de ser presentada a través de la seu electrònica de la Generalitat per l'entitat beneficiària en la Subdirecció General d'Ocupació, del SERVEF, com a requisit previ i indispensable per al pagament anticipat.

Les garanties es cancel·laran per acord de l'òrgan concedent una vegada comprovada de conformitat l'adequada justificació de la bestreta i quan s'hagueren reintegrat les quantitats anticipades.

3. D'acord amb el que es preveu en l'article 19.5 de la Llei General de Subvencions, els rendiments financers que es generen pels fons lliurats a les entitats beneficiàries no incrementaran l'import de la subvenció concedida, en raó a l'escassa quantia d'aquests i la dificultat de la seua aplicació a les activitats subvencionades i del seu seguiment i control.



Article 16. Reintegrament de les ajudes concedides i procediment de reintegrament

1. Reintegrament de les ajudes concedides:

a) Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció, i en tot cas l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.



b) La declaració judicial o administrativa ferma de nul·litat o anul·lació, d'acord amb el procediment i causes establides en l'article 36 de la Llei 38/2003, general de subvencions, portarà amb si l'obligació de retornar les quantitats percebudes.

c) També procedirà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora corresponent des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acorde la procedència del reintegrament, en els supòsits previstos en l'article 37 de la Llei 38/2003, general de subvencions, en relació amb el que estableixen els articles 91 a 93 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions. En particular, procedirà el reintegrament total de la subvenció concedida en els següents supòsits:

c.1) Incompliment de les obligacions, tant generals com específiques imposades a les entitats beneficiàries en la present ordre, i concretament, l'obligació imposada en l'apartat 5 de l'article 4 de la present ordre, relativa a la comunicació prèvia de qualsevol canvi produït respecte a la qualificació del projecte empresarial com a CEO.



c.2) La falta d'acreditació documental de la prestació dels serveis d'ajust personal i social regulats en la present ordre.

d) S'aplicarà el criteri de proporcionalitat amb reintegrament parcial de l'ajuda concedida, en els supòsits següents:

d.1) Incompliment de l'obligació de substitució del personal integrant de les unitats de suport en el termini establit en l'article 12 de la present ordre, que podrà donar lloc a la revocació de l'ajuda concedida pel període restant de l'exercici anual i al reintegrament d'aquest import, si escau.

d.2) Reduccions de jornada, baixes per incapacitat temporal, maternitat o paternitat, i baixes per finalització de contractes de treballadors i treballadores amb diversitat funcional o discapacitat amb anterioritat al període inicialment previst, i que no hagen sigut substituïts: procedirà la revocació i el reintegrament parcial de les ajudes concedides i pagades.



2. Procediment de reintegrament

El procediment de reintegrament se substanciarà d'acord amb el que s'estableix en el capítol II del títol II de la Llei 38/2003, general de subvencions, en relació amb el que s'estableix en el capítol II del títol III del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003.

3. Infraccions administratives i incoació procediment sancionador



El que es disposa en els apartats anteriors s'aplicarà sense perjudici de la possible qualificació dels fets com a infracció administrativa i incoació del procediment sancionador, d'acord amb els articles 52 i següents de la Llei general de subvencions, i els articles 173 i següents de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

De conformitat amb l'article 35 de la Llei 2/2015, l'incompliment d'allò que es disposa en l'apartat 1 de l'article 4, podrà comportar el reintegrament total o parcial de la subvenció concedida, previ procediment sancionador que se sotmetrà al que es disposa en el títol III de la Llei 2/2015.





DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Normativa d'aplicació

1. Les ajudes que es concedisquen a l'empara de la present ordre tindran la consideració de subvencions públiques.

2. La present ordre recull les bases establides pel Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social per a les ajudes la gestió i control de les quals ha sigut transferida a la Generalitat i contingudes en les disposicions següents:

– El text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre.

– El Reial decret 469/2006, de 21 d'abril, pel qual es regulen les unitats de suport a l'activitat professional en el marc dels serveis d'ajust personal i social dels centres especials d'ocupació.



3. Així mateix, és de total aplicació la Llei 38/2003, general de subvencions, així com el Reglament de la Llei 38/2003, aprovat pel Reial decret 887/2006.



Segona. Concepte de «persones amb diversitat funcional o discapacitat», «persones amb diversitat funcional o discapacitat severa» i manera d'acreditació

1. Per a aquesta ordre, es considera persones amb «diversitat funcional o discapacitat» les persones amb diversitat funcional o discapacitat que compleixen les condicions legals que estableix l'article 4.2 de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social, aprovada pel Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre.

2. Es consideren «persones amb diversitat funcional o discapacitat severa» les persones amb paràlisi cerebral, diversitat funcional o discapacitat intel·lectual o malaltia mental amb un grau reconegut igual o superior al 33 %, així com les persones amb diversitat funcional o discapacitat física o sensorial, amb un grau reconegut igual o superior al 65 %.

En el cas de pluridiscapacitat intel·lectual o malaltia mental i física o sensorial igual o superior al 33 %, prevaldrà la diversitat funcional o discapacitat intel·lectual o malaltia mental.

3. L'acreditació de la condició de persona amb diversitat funcional o discapacitat s'efectuarà mitjançant:

a) La qualificació i reconeixement del grau i tipus de diversitat funcional o discapacitat per part dels equips multiprofessionals d'atenció a la discapacitat, als quals fa referència l'article 12 del Reial decret legislatiu 1/2013, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i la seua inclusió social, o en cas de falta de constitució, pels centres d'avaluació de persones amb diversitat funcional, dependents de les comunitats autònomes.



b) La resolució emesa pels organismes competents a què fa referència el Reial decret 1414/2006, d'1 de desembre, pel qual es determina la consideració de persona amb discapacitat a l'efecte de la Llei 51/2003, d'igualtat d'oportunitats, no-discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat.

c) En el cas de pensionistes de la Seguretat Social, que tinguen reconeguda una pensió d'incapacitat permanent total, absoluta o gran invalidesa, i als pensionistes de classes passives que tinguen reconeguda una pensió de jubilació o de retir per incapacitat permanent per al servei o inutilitat, i per a la determinació del tipus de diversitat funcional o discapacitat intel·lectual o malaltia mental, es tindrà en compte la incapacitat permanent total, absoluta o gran invalidesa, en la qual el certificat de l'organisme competent per al reconeixement reculla la concurrència de malaltia mental o diversitat funcional o discapacitat intel·lectual, ja que en la resta dels casos, en equiparar-se aquests situacions d'incapacitat únicament a una diversitat funcional o discapacitat del 33 %, no resultarien subvencionables per no tractar-se de les persones destinatàries finals a què fa referència l'apartat 1 de l'article 11, de la present ordre.





Tercera. Compatibilitat amb el Mercat Interior: requisits i exclusions



1. Compatibilitat amb el Mercat Interior

Les ajudes regulades en la present ordre són compatibles amb el Mercat Comú, ja que es regeixen pel Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (DOUE L 187/1, de 26.6.2014), i concretament per l'article 34, com ajudes per a compensar els costos addicionals de l'ús de les persones treballadores amb diversitat funcional o discapacitat, sempre que la intensitat d'ajuda no supere el 100 % dels costos subvencionables, entesos aquests com els regulats en l'article 34 del citat reglament.





2. Exclusions.

Les ajudes regulades en la present ordre, acollides al Reglament d'exempció, no podran concedir-se en els supòsits establits en els apartats 2 al 5 de l'article 1 d'aquest reglament, entre els quals cal destacar els supòsits recollits en l'apartat 4 d'aquest article, punt a), entitats que estiguen subjectes a una ordre de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió que haja declarat una ajuda il·legal i incompatible amb el Mercat Comú, i punt c), «Les ajudes a empreses en crisi, a excepció dels règims d'ajudes destinats a reparar els perjudicis causats per determinats desastres naturals».



Es considerarà empresa en crisi, segons el que es disposa en l'apartat 18 de l'article 2 d'aquest reglament, l'empresa en la qual concórrega almenys una de les circumstàncies següents:

«a) si es tracta d'una societat de responsabilitat limitada (diferent d'una pime amb menys de tres anys d'antiguitat), quan haja desaparegut més de la meitat del seu capital social subscrit com a conseqüència de les pèrdues acumulades; és el que succeeix quan la deducció de les pèrdues acumulades de les reserves (i de tots els altres elements que se solen considerar fons propis de la societat) condueix a un resultat negatiu superior a la meitat del capital social subscrit; per a la present disposició, «societat de responsabilitat limitada» es refereix, en particular, als tipus de societats esmentats en l'annex I de la Directiva 2013/34/UE i «capital social» inclou, quan siga procedent, tota prima d'emissió;



b) si es tracta d'una societat en la qual almenys alguns socis o sòcies tenen una responsabilitat il·limitada sobre el deute de la societat (diferent d'una pime amb menys de tres anys d'antiguitat), quan haja desaparegut per les pèrdues acumulades més de la meitat dels seus fons propis que figuren en la seua comptabilitat; per a la present disposició, «societat en la qual almenys alguns socis o sòcies tenen una responsabilitat il·limitada sobre el deute de la societat» es refereix, en particular, als tipus de societats esmentats en l'annex II de la Directiva 2013/34/UE;



c) quan l'empresa es trobe immersa en un procediment de fallida o insolvència o reunisca els criteris establits en el seu dret nacional per a ser sotmesa a un procediment de fallida o insolvència a petició dels seus creditors;

d) quan l'empresa haja rebut ajuda de salvament i encara no haja reemborsat el préstec o posat fi a la garantia, o haja rebut ajuda de reestructuració i estiga encara subjecta a un pla de reestructuració;



e) si es tracta d'una empresa diferent d'una pime, quan durant els dos exercicis anteriors:

1) la ràtio deute/capital de l'empresa haja sigut superior a 7,5 i

2) la ràtio de cobertura d'interessos de l'empresa, calculada sobre la base de l'EBITDA, s'haja situat per davall d'1,0»

Tampoc resultarà subvencionable per la present ordre les ajudes que superen els llindars establits en l'article 4 del Reglament (UE) núm. 651/2014.



3. Acumulació d'ajudes

De conformitat amb l'article 8 del Reglament (UE) 651/2014, aquests ajudes podran acumular-se amb qualsevol altra ajuda estatal que subvencione costos identificables diferents. Així mateix, podran acumular-se amb qualsevol altra ajuda estatal que subvencione totalment o parcialment els mateixos costos, si tal acumulació no supera el 100 % del cost pertinent o el llindar de 10 milions d'euros per empresa i any. No obstant això, aquest llindar podrà superar-se si l'acumulació es produeix amb altres ajudes exemptes en virtut del Reglament (UE) 651/2014, sempre que l'acumulació no determine una intensitat d'ajuda superior al 100 % del cost subvencionable durant qualsevol període en el qual s'ocupen persones treballadores amb diversitat funcional o discapacitat.

Aquests ajudes no podran acumular-se amb ajudes de minimis per als mateixos costos subvencionables, si l'acumulació determina una intensitat d'ajuda superior al 100 % del cost subvencionable.



Quarta. Repercussió pressupostària

Segons que preveu l'article 26.3 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, s'indica que la present ordre no comporta increment de la despesa pública per a la seua posada en marxa i funcionament, més enllà dels crèdits consignats per a això, en els pressupostos anuals de la Generalitat, dins del corresponent programa i línia pressupostària, per a finançar les respectives convocatòries.



DISPOSICIONS TRANSITÒRIES



Primera. Excepció per a la convocatòria de l'exercici 2018

Les unitats de suport han d'estar constituïdes d'acord amb la composició establida en l'article 12 de la present ordre, en funció del nombre de persones treballadores amb diversitat funcional o discapacitat severa, contractades en el CEO durant tot el període subvencionable.



No obstant això, i amb caràcter excepcional per al període comprés entre l'1 de gener de 2018 i la finalització del termini de presentació de sol·licituds amb càrrec a la convocatòria de 2018, se subvencionaran a raó de 1.200 € anuals per cada treballadora i treballador amb diversitat funcional o discapacitat severa en proporció al personal integrant de la unitat de suport.



Segona. Règim transitori dels procediments

A les ajudes a la creació o manteniment de les unitats de suport a l'activitat professional, concedides abans de l'entrada en vigor de la present ordre, no els és aplicable, i es regiran per la normativa anterior.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa



Queda derogada l'Ordre 9/2016, d'11 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques destinades a la creació o manteniment de les unitats de suport a l'activitat professional, com a mesura de foment de l'ocupació per a persones amb discapacitat o diversitat funcional en centres especials d'ocupació.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Facultats d'execució

1. Es faculta la persona titular de la Direcció General del SERVEF per a dictar les instruccions i adoptar les mesures que considere oportunes per a l'aplicació i execució de la present ordre, així com per a ampliar els terminis de sol·licitud d'ajudes o de justificacions, amb caràcter excepcional, quan concórreguen circumstàncies ben motivades que impossibiliten la seua presentació en els terminis assenyalats.

2. En el cas que la dotació publicada en una convocatòria no resultara suficient per a atendre la totalitat dels imports sol·licitats, i hi haguera crèdit disponible que permetera incrementar aquest finançament, mitjançant resolució de la persona titular de la Direcció General del SERVEF podrà ampliar-se aquest crèdit, sense necessitat d'establir nou termini de presentació de sol·licituds.

3. Mitjançant resolució de la persona que ostente la titularitat de la Direcció General del SERVEF, es publicaran anualment les convocatòries i els fons que les financen.



Segona. Entrada en vigor

Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà del dia de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 31 d'agost de 2018



El conseller d'Economia Sostenible,

Sectors Productius, Comerç i Treball,

RAFAEL CLIMENT GONZÁLEZ

Mapa web