Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 17 de setembre de 2018, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es convoquen subvencions per a la intervenció arquitectònica en locals destinats a la prestació d'assistència sanitària per part d'aquesta conselleria, en municipis de la Comunitat Valenciana. [2018/8732]

(DOGV núm. 8390 de 25.09.2018) Ref. Base de dades 008732/2018




Mitjançant l'Ordre 9/2017, de 19 de setembre, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, s'establixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions per a la intervenció arquitectònica en locals destinats a la prestació d'assistència sanitària per part d'aquesta conselleria, en municipis de la Comunitat Valenciana (DOGV 8134, 25.09.2017).

El punt 3 de l'article 1 de l'al·ludida ordre, estableix que la convocatòria de les subvencions es realitzarà mitjançant una resolució de la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de sanitat.

La disposició addicional segona establix: «Es delega en la persona titular de la Direcció, la competència per a dictar la resolució de concessió de la subvenció, així com per a resoldre les eventuals incidències sobre renúncia, revocació, quantia, pròrroga, modificats, minoracions i reajustaments de conformitat amb l'article 160.5 de la LHPSPIS.»



En el preàmbul s'establix que les subvencions a concedir d'acord amb les bases reguladores d'aquesta ordre, pel caràcter d'aquestes, no estan subjectes a la política de competència de la Unió Europea en matèria d'ajudes públiques i, per tant, no precisen notificació a la Comissió Europea, per no reunir els requisits de l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, ja que quant a la qualitat de les entitats beneficiàries i de l'objecte de les subvencions, aquests accions subvencionables, per ser activitats de caràcter no econòmic, no afecten la competència, ni als intercanvis comercials entre els estats membres i tampoc afavorixen a determinades empreses o produccions.



En virtut d'allò que s'ha exposat, i de conformitat amb el que establixen els articles 160.4.b i 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Objecte. Àmbit d'aplicació. Activitat a desenvolupar

1. Convocar la concessió de subvencions per a la intervenció arquitectònica en locals destinats a la prestació d'assistència sanitària per part d'aquesta conselleria, en municipis de la Comunitat Valenciana.



L'objecte de les subvencions que es convoquen serà les actuacions d'intervenció arquitectònica en locals destinats a la prestació d'assistència sanitària en atenció primària per la Conselleria en municipis de la Comunitat Valenciana.

En funció del cost i duració de la inversió subvencionada, les subvencions regulades en les presents bases podran tindre caràcter de gasto plurianual, d'acord amb el que estableix l'article 40 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions (d'ara en avant LHPSPIS).

S'entendrà per actuacions d'intervenció arquitectònica les obres de reforma, reparació, restauració i rehabilitació, així com les de conservació i manteniment, amb les definicions establides en l'article 122 del Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic (d'ara en avant LCSP).

No obstant l'indicat en l'article 24 de la LCSP, les obres no podran ser executades directament per les mateixes entitats locals.

La subvenció que es concedisca només es destinarà a finançar el cost d'execució de l'obra i instal·lacions, amb IVA. Conseqüentment, no se sufragaran els gastos generats en ocasió de la redacció del projecte tècnic, estudis de seguretat i salut, els que es deriven de la direcció d'obra, o qualsevol altre que no estiga directament relacionat amb l'execució de l'obra com, per exemple, estudis sobre l'estat estructural, estudis geotècnics, etc.

Les subvencions que s'atorguen tindran la consideració de subvenció a fons perdut, sent el percentatge de subvenció a aplicar fins al 100 % de l'import sol·licitat, amb un límit de 100.000,00 € per projecte, sense que aquest puga superar el cost d'execució del corresponent projecte aprovat o el d'adjudicació. El nombre màxim de projectes subvencionables en cada convocatòria per ajuntament serà de dos.



Els increments pressupostaris de les obres derivats de les modificacions dels contractes, així com de la liquidació d'aquelles que resultaren, si és el cas, del procediment de contractació de les obres, no seran objecte de subvenció. Els increments, als que tinguera dret l'empresa contractista de les obres correran per compte i càrrec exclusiu de l'òrgan de contractació.

D'acord amb el que disposa l'article 31.1 de la LGS es consideren despeses subvencionables, en totes i cada una de les anualitats que es contemplen en l'acte de concessió de la subvenció, aquells que de manera indubtable responguen a la naturalesa de l'activitat subvencionada i es realitzen des del primer dia de l'exercici pressupostari de la convocatòria.

D'acord amb el que disposa l'article 31.1 de la LGS es considerarà com a despesa realitzada la que haja sigut executada d'acord amb l'apartat anterior, independentment de la data del seu pagament.

2. Entitats beneficiàries: podran obtindre la condició d'entitat beneficiària els ajuntaments de la Comunitat Valenciana que complisquen els requisits següents:

a) Que ostente la titularitat patrimonial del local en què es proposa la intervenció arquitectònica.

b) Que disposen del corresponent projecte d'obra, amb el contingut establit en l'article 123 de la LCSP, que complisca amb allò que s'ha preceptuat en la Secció 2a del capítol II del Reglament General de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques, aprovat pel Reial decret 1098/2001, de 12 d'agost, i que aquell haja sigut informat de conformitat per la Subdirecció General amb funcions en matèria d'Infraestructures (d'ara en avant, la Subdirecció) de la Conselleria, amb data posterior a la publicació de les presents bases i anterior a la data de finalització de presentació de sol·licituds de la corresponent convocatòria.



Per a l'obtenció de la conformitat de la Subdirecció referida se seguirà el que establix l'article 5 de les bases.



Segon. Condicions de la concessió de la subvenció

1. El procediment de concessió d'aquests subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, tal com establix l'article 7 de la referida Ordre 9/2017.

2. Per a obtindre la condició d'entitats beneficiàries de les subvencions hauran de reunir-se els requisits de l'article 5 de l'Ordre 9/2017, al terme de presentació de les sol·licituds de la present convocatòria.





Tercer. Finançament. Dotació. Pagament de la subvencions. Justificació. Període de duració

1. Les subvencions previstes en la present resolució de convocatòria es finançaran amb càrrec al programa pressupostari de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública 10.02.91.0000. 412.22. 7, codi línia comptable S0418000, dels pressupostos de la Generalitat amb les anualitats següents:

– Per a l'any 2018, per un import de 600.000 €.

– Per a l'any 2019, per un import de 1.400.000 €

2. Les subvencions que s'atorguen tindran la consideració de subvenció a fons perdut, sent el percentatge de subvenció a aplicar fins al 100 % de l'import sol·licitat, amb un límit de 100.000,00 € per projecte, sense que aquest puga superar el cost d'execució del corresponent projecte aprovat o el d'adjudicació. El nombre màxim de projectes subvencionables en cada convocatòria per ajuntament serà de dos.



3. El pagament de la subvenció es realitzarà amb la justificació prèvia per l'ajuntament de la realització de les obres d'intervenció arquitectònica en els locals destinats a la prestació d'assistència sanitària per la Conselleria.

No obstant l'indicat en l'anterior apartat 1, es podran realitzar abonaments a compte que podran suposar la realització de pagaments fraccionats que respondran al ritme d'execució de les accions subvencionades, i es pagaran per quantia equivalent a la justificació presentada.

Els pagaments s'efectuaran contra certificacions d'obres expedides per la direcció facultativa de les obres, d'acord amb les condicions de finançament establides i de conformitat amb el projecte presentat. Les dites certificacions es presentaran davant de la subdirecció, d'acord amb el model oficial que figura en l'annex XI del Reial decret 1098/2001, de 12 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament general de la Llei de contractes de les administracions públiques (BOE 257, 26.10.2001), acompanyades dels originals de les corresponents factures, que hauran d'estar aprovades per la Junta de Govern Local, per la comissió de govern o òrgan municipal competent.

En el cas que es produïra alguna baixa per diferència entre el pressupost de licitació i el d'adjudicació de l'obra, s'entendrà que la quantia de la subvenció queda fixada en l'import d'adjudicació, sempre que el finançament de la Conselleria es referisca a la totalitat del pressupost de l'obra.

Constituirà, en tot cas, requisit previ per al pagament, l'expedició per la Subdirecció, del corresponent certificat de comprovació i aprovació de justificants.

Així mateix, els ajuntaments, amb caràcter previ al pagament, hauran d'acreditar trobar-se al corrent de la seua obligació de rendir comptes anuals davant de la Sindicatura de Comptes, conforme disposa l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de règim local de la Comunitat Valenciana.

4. El termini de justificació de les subvencions finalitza el 15 de novembre de 2018, per a la part de l'obra realitzada amb càrrec al pressupost de 2018, i el 15 de novembre de 2019 per a l'obra executada en 2019. L'incompliment d'aquest requisit podrà donar lloc al desistiment sense efectes o a la minoració de la subvenció corresponent a l'exercici en què aquest es produïsca.

5. Si la subvenció superara el cost real de l'obra, o si com a conseqüència de la disminució del cost global de l'obra projectada, s'haguera abonat un import superior al percentatge de participació de l'Administració, procedirà el reintegrament de l'excés obtingut.

6. En tot cas, constitueix requisit previ per al pagament que l'entitat local beneficiària de la subvenció es trobe al corrent en l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant de la Sindicatura de Comptes.





Quart. Termini de la sol·licitud, forma de presentació i documentació que ha d'acompanyar-se a la sol·licitud

1. El termini per a la presentació de les sol·licituds serà d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. La forma de presentació de les sol·licituds i la documentació que ha d'acompanyar-se, es realitzarà i ajustarà a allò que s'ha determinat en el títol III, del capítol I de l'Ordre 9/2017.



Cinqué. Criteris de valoració de les sol·licituds

Les sol·licituds presentades es valoraran d'acord amb els criteris establits en l'annex: criteris de valoració, de l'Ordre 9/2018, segons els valors vigents en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds previst en la present convocatòria.



Sisé. Comissió avaluadora

De conformitat amb l'article 8, de l'Ordre 9/2017, les persones que componen la comissió avaluadora per a la present convocatòria i d'acord amb la seua composició, són:

–President/a: la persona titular de la Direcció General d'Eficiència i Règim Econòmic.

–Vocals:

a) La persona titular de la subdirecció general amb funcions en activitat assistencial integrada.

b) La persona titular de la subdirecció general amb funcions en planificació i organització assistencial.

c) La persona titular de la subdirecció general amb funcions en infraestructures.

d) La persona titular de la subdirecció general amb funcions en recursos econòmics.

e) La persona titular del servei amb funcions en infraestructures.

f) Dos persones funcionàries del servei amb funcions en infraestructures, designades per la persona titular de la direcció, una de les quals realitzarà les funcions de secretaria de la comissió.



Seté. Termini de resolució i notificació

La comissió, atenent els criteris i requisits establits i d'acord amb la disponibilitat pressupostària, alçarà acta i formularà la proposta de resolució a l'òrgan concedent.

La resolució tindrà els efectes i contingut previstos en l'article 25 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i es publicaran en la Base de Dades Nacionals de Subvencions, d'acord amb el procediment establit en l'article 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com un extracte d'aquesta en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. La dita publicació produirà els efectes de notificació a les persones interessades, d'acord amb el que disposa l'article 45.1.b de la LPAC.

El termini màxim per a resoldre i notificar els expedients serà de sis mesos a comptar de la data de la publicació de cada convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Transcorregut el termini sense haver-se notificat la resolució, podrà entendre's desestimada la sol·licitud de concessió de subvenció en els termes de l'article 25 de la LPAC.

En el cas que les subvencions concedides tinguen caràcter plurianual, l'eficàcia de la seua concessió quedarà condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en els pressupostos de la Generalitat de l'exercici en què es convoquen.



Huité. Entrada en vigor

La present resolució entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Contra aquesta resolució de convocatòria, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs contenciós administratiu, d'acord amb el que preveu l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, dins del termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la seua publicació, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, si bé podrà interposar-se potestativament, recurs de reposició davant de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública en el termini d'un mes, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei de procediment administratiu comú de les administracions públiques.



València, 17 de setembre de 2018.– La directora general d'Eficiència i Règim Econòmic: Carmelina Pla Silvestre.







ANNEX

Criteris de valoració



1 Tipologia de les obres (una sola possibilitat). Màxim 17 punts Punts

1.1 Reparació, conservació - manteniment 5

1.2 Reforma sense ampliació 10

1.3 Reforma amb ampliació 15

1.4 Restauració-rehabilitació d'edifici catalogat 17

2 Estat de la infraestructura on es desenvolupa l'assistència. Màxim 42 punts Punts

2.1 Inadaptació a la normativa vigent en matèria

d'accessibilitat Fins a 8

2.2 Inadaptació a la normativa vigent en matèria de protecció contra incendis Fins a 8

2.3 Superfície inadequada de les consultes i sales d'espera. Fins a 8

2.4 Mal estat de les instal·lacions de llanterneria, energia, condicionament i climatització Fins a 8

2.5 Mal estat estructural i d'estanquitat de l'edifici Fins a 10

3 Situació de les obres segons el projecte informat de conformitat per la Conselleria (una sola possibilitat). Màxim 12 punts Punts

3.1 Obres adjudicades 6

3.2 Obres adjudicades i en execució 12

4 Ràtios assistencials. Màxim 21 punts Punts

4.1 Medicina de família. (1 punt per cada 100 pacients o fracció que supere els 1.450 pacients assignats en SIP per metge/mèdica) Fins a 7

4.2 Infermeria. (1 punt per cada 100 pacients o fracció que supere els 1.700 pacients assignats en SIP per

infermer/a) Fins a 7

4.3 Pediatria. (1 punt per cada 50 pacients o fracció que supere els 900 pacients assignats en SIP per pediatre) Fins a 7

5 Índex de dispersió geogràfica de la zona bàsica de salut en què s'emplaça el consultori municipal. (una sola possibilitat) Màxim 8 punts Punts

5.1 G1 0

5.2 G2 2

5.3 G3 4

5.4 G4 8



Mapa web