Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 21 de setembre de 2018, de la Direcció General per a l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències, per la qual s'aproven les bases generals i la convocatòria de la segona prova de renovació de l'acreditació del personal del servei específic d'admissió de les persones aspirants aptes de la convocatòria de desembre de 2010. [2018/8829]

(DOGV núm. 8391 de 26.09.2018) Ref. Base de dades 008781/2018




D'acord amb l'article 137 del Decret 143/2015, d'11 de setembre, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics, el document acreditatiu del servei específic d'admissió tindrà un període de validesa de quatre anys. Així mateix, amb anterioritat al venciment del termini esmentat, la conselleria competent determinarà per mitjà de resolució les condicions de renovació.

En virtut de la Resolució de 21 de setembre de 2010, de la Conselleria de Governació (DOGV 6364, 28 de setembre), es va convocar una primera prova avaluadora per a l'obtenció de l'acreditació del personal del servei específic d'admissió al desembre de 2010.

Per Resolució de 20 d'octubre de 2014, de la Conselleria de Governació i Justícia (DOGV 7386, 22 d'octubre), es van aprovar les bases i la convocatòria per a la renovació dels aspirants que van superar la referida primera prova avaluadora.

En aquest context, els aspirants declarats aptes van renovar per primera vegada la seua acreditació en data 10 de desembre de 2014. La publicació de la llista dels aspirants aptes i no aptes va tindre lloc en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana número 7428, de 17 de desembre de 2014. D'acord amb el que es preveu en la normativa, transcorreguts altres quatre anys cal efectuar una nova prova de renovació destinada, exclusivament, a aquells aspirants aptes que, en el seu moment, van renovar la seua acreditació dins del termini i en la forma escaient.

Per tot això, segons que disposa l'article 33 de la Llei 14/2010, de 3 de desembre, de la Generalitat, d'espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics, en relació amb l'article 137 del reglament aprovat pel Decret 143/2015, d'11 de setembre, i l'article 30 del Decret 151/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Presidència de la Generalitat, resolc:





Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

1. És objecte de la present resolució la regulació de les bases, així com la convocatòria de la prova per a la renovació de l'acreditació individual per a l'exercici de les funcions pròpies del servei específic d'admissió dels aspirants declarats aptes en la prova de renovació efectuada al desembre de 2014.

2. En virtut de la present resolució, queda convocada la prova per a la segona renovació de la citada acreditació.

3. La prova s'efectuarà a les 9.00 hores del dia 28 de novembre de 2018 en convocatòria única, a realitzar a les ciutats d'Alacant, Castelló de la Plana i València.

Els llocs de realització de les proves són els següents:

– Província d'Alacant: dependències del CdT, Centre de Turisme Alacant. Adreça: carrer del Tossal, s/n, d'Alacant.

– Província de Castelló: dependències de la Delegació del Consell a Castelló (Casa dels Caragols). Adreça: carrer Major, núm. 78, de Castelló de la Plana.

– Província de València: dependències de l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut (EVES). Adreça: carrer Juan de Garay, núm. 21, de València.



Article 2. Persones aspirants convocades

1. Queden convocades a la realització de la prova les persones aspirants declarades aptes en la Resolució de 17 de desembre de 2014, de la Direcció General de Seguretat i Protecció Ciutadana (DOGV 7428, 22 de desembre). Estan convocades, així mateix, les persones aspirants aprovades al juny de 2009, desembre de 2009 i juliol de 2010 que, havent hagut de renovar per segona vegada al juny de 2017, novembre de 2017 i juliol de 2017 no es van presentar a la prova de renovació efectuada en el seu moment.

2. Les persones aspirants, excepte declaració en contrari indicada de manera expressa en la sol·licitud a la qual es refereix l'article següent, efectuaran la prova de renovació en la seu de la província en què van realitzar la prova avaluadora al desembre de 2014.



Article 3. Documentació

Per a la realització de la prova de renovació, les persones aspirants hauran de presentar la documentació següent:

– Sol·licitud de renovació de l'acreditació segons el model que s'adjunta en l'annex d'aquesta resolució.

– Certificat actualitzat expedit pel Registre Central de Penats per a la realització de la prova de renovació prevista en aquesta resolució.



– Certificat de pagament de la taxa de 15,15 euros. El model de certificat de pagament de la taxa serà l'indicat en la pàgina web de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic per a la presentació a la prova avaluadora del servei específic d'admissió.



Article 4. Presentació de la documentació

1. Les persones interessades hauran de presentar la sol·licitud i la documentació referida en l'article anterior el dia de la prova i en el moment de la crida per a entrar a l'aula de l'examen.

2. La persona aspirant que no presente tots o algun dels documents indicats no serà admesa per a la realització de la prova.

3. Si es presenta alguna documentació incorrecta o inexacta que constituïsca error no corregible o implique un incompliment de les bases de la convocatòria, serà tingut en compte per a l'exclusió de la prova avaluadora encara que l'haja fet la persona interessada.



Article 5. Contingut i durada de la prova

La prova consistirà en un examen psicotècnic a contestar en una hora.



Article 6. Desenvolupament de les proves

1. Les persones aspirants hauran d'estar presents en el lloc i a l'hora fixades per a la realització de la prova de renovació el dia i hora assenyalats en aquesta resolució. La seua distribució a les aules tindrà lloc per rigorós ordre alfabètic segons l'organització prevista.

2. Les persones aspirants que no compareguen el dia i hora de la prova seran excloses.

3. Les persones aspirants hauran d'acudir a la realització de les proves proveïdes de DNI original o passaport. Durant la realització de la prova, els responsables de l'organització podran requerir als aspirants que acrediten la seua identitat en qualsevol moment.

4. Las persones aspirants hauran de portar bolígraf.



Article 7. Superació de la prova

1. Les persones aspirants que aproven la prova psicotècnica d'acord amb els paràmetres exigits per la Generalitat, hauran adquirit el dret a la renovació de l'acreditació per al servei específic d'admissió.



2. Els paràmetres exigits seran establits prèviament per la comissió avaluadora a la qual es refereix aquesta resolució. Aquests paràmetres es determinaran a l'efecte de garantir l'objectivitat de la prova i per a seleccionar els perfils més adequats en funció de la finalitat pretesa en aquesta.



Article 8. Llista d'aspirants que han superat la prova

1. Finalitzada la correcció de la prova psicotècnica, la Direcció General per a l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències farà pública la relació d'aspirants que l'han superada.

2. La publicació de la llista d'aspirants aprovats s'efectuarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i, si escau, en els taulers d'anuncis de la Direcció General corresponents de les tres províncies, així com en qualsevol altre lloc que la comissió considere convenient per a la seua millor difusió entre les persones interessades.

3. Les persones aspirants que no hagen superat la prova podran presentar un recurs administratiu davant l'òrgan competent d'acord amb la normativa en vigor.

Article 9. Acreditació dels aspirants que hagen superat la prova avaluadora

1. Les persones aspirants que hagen superat la prova a la qual es refereix la present resolució obtindran una nova acreditació individual per a l'exercici de les funcions pròpies del servei específic d'admissió. Aquesta acreditació substituirà a la que es va expedir l'any 2014, que quedarà sense validesa i es considerarà caducada.

2. La nova acreditació serà emesa i posada a la disposició de les persones aspirants aprovades en el termini màxim de dos mesos a computar des de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de la llista a la qual es refereix l'article anterior. En aquest sentit, les persones interessades que hagen aprovat la prova avaluadora podran exigir el lliurament d'aquesta acreditació una vegada transcorregut el termini indicat.



Article 10. Comunicació d'incidències

Amb la finalitat d'atendre les possibles comunicacions i resoldre les incidències que puguen plantejar-se en relació amb la prova, les persones interessades podran dirigir-se a la presidenta o al secretari de la comissió avaluadora a l'efecte de la seua consideració. La comissió resoldrà en el termini més breu possible.



Article 11. Comissió avaluadora

1. El règim jurídic aplicable a la comissió avaluadora serà el que s'estableix per als òrgans col·legiats en la secció 3a del capítol I del títol preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i en les altres normes que s'apliquen. En tot cas, almenys un dels membres de la comissió, o el seu suplent, haurà d'estar present en els llocs on s'efectue l'examen en el dia, hora i lloc convocats. A aquests efectes, s'assegurarà la coordinació entre les tres províncies a través de la persona que ostente la secretaria de la comissió.



2. Sobre la percepció de dietes dels membres de la comissió caldrà ajustar-se al que es disposa en la normativa en vigor.

3. La persona que ostente la presidència podrà sol·licitar als membres de la comissió avaluadora una declaració expressa de no trobar-se en cap de les causes d'abstenció i recusació previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015. Aquesta declaració haurà de ser també emplenada, si escau, pels assessors especialistes i pel personal auxiliar que la comissió incorpore als seus treballs.

4. Les persones interessades podran promoure la recusació dels membres de la comissió quan, al seu judici, es troben afectats per alguna de les causes previstes en la normativa vigent.

5. Amb anterioritat suficient a la iniciació de les proves, la Direcció General per a l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la resolució per la qual es nomene els nous membres de la comissió que hagen de substituir els que hagueren perdut la seua condició per alguna de les causes previstes en el present article.

6. Per a tot allò que no preveuen aquestes bases generals, la comissió queda autoritzada per a resoldre qualsevol dubte o circumstància que es puga plantejar i adoptar els acords que garantisquen el bon ordre de la convocatòria.

7. Si la comissió avaluadora, en qualsevol moment del procés, tinguera coneixement o dubtes fundats que algun dels aspirants incompleix un o més dels requisits exigits en la convocatòria, podrà requerir-li els documents acreditatius als efectes procedents. En el cas que no queden acreditats, la comissió, prèvia audiència a la persona interessada, haurà d'emetre una proposta motivada de la seua exclusió dirigida a la Direcció General per a l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències i comunicarà, així mateix, les inexactituds o falsedats formulades per l'aspirant en la sol·licitud d'admissió a la prova avaluadora. Contra la resolució d'exclusió que s'emeta podrà interposar-se un recurs administratiu en els termes de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.







DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Composició de la comissió avaluadora

Titulars

Presidència: Vicenta Grau Figueres, secretària general administrativa de la Presidència de la Generalitat.

Secretaria: Fernando Castellano Martí, cap del Servei d'Espectacles i Establiments Públics de la Direcció General per a l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències.

Vocals

– Begoña Duart Quiles, directora territorial a València de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.

– Roberto Álvaro Gómez, director territorial a Castelló de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.

– Antoni Josep Vaquer Romà, cap de servei de la Delegació del Consell a Alacant.

– Milagros Pastor Jiménez, psicòloga de l'IVASPE. Direcció General per a l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències.

– Francisco Fornés Úbeda, metge en cap de Salut Laboral de la Policia Local de l'Ajuntament de València.

Suplents

Presidència: María Dolores González Beltrán, subdirectora general de Seguretat de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències.

Secretaria: Ángeles Navarro Gosálvez, cap del Servei de Formació en Seguretat i Emergències de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències.

Vocals

– María Luisa Feliu Pérez, tècnica jurídica del Servei d'Espectacles i Establiments Públics de la Direcció General per a l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències.

– Miguel Ángel Guillén Galindo, cap de la Secció d'Espectacles de la Direcció territorial de Presidència a Castelló.

– Joaquín Cuchillo Sastriques, cap de la Secció d'Espectacles de la Direcció Territorial de Presidència a València.

– Sol Martínez Martínez-Tercero. Delegació del Consell a Alacant.



– María del Carmen Fabuel Cervera. Servei d'Espectacles i Establiments Públics de la Direcció General per a l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències.



Segona. Foto carnet i comunicació dels interessats

Les persones aspirants que hagen superat la prova i que, per tant, adquirisquen el dret a la renovació de l'acreditació, hauran d'aportar una foto grandària carnet actualitzada en el termini d'un mes des de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de la resolució on es faça públic el llistat d'aprovats. El lloc de presentació de la foto seran les dependències de la Direcció General per a l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències a Alacant, Castelló i València.



En el supòsit de la no-presentació, l'acreditació s'expedirà amb la foto anterior.

Així mateix, l'aspirant aprovat haurà de comunicar a la Direcció General per a l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències la manera que desitge per a rebre l'acreditació (bé enviament per correu, bé per recollida presencial).



València, 21 de setembre de 2018.– El director general per a l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències: José María Ángel Batalla.

Mapa web