Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 8 d'octubre de 2018, de la consellera de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual s'estableix la composició de la Comissió de Valoració Documental de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques. [2018/9363]

(DOGV núm. 8402 de 15.10.2018) Ref. Base de dades 009282/2018


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques
    Grup temàtic: Nomenaments i cessament
    Descriptors:
      Temàtics: nomenament, òrgan col.legiat, Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques



La Llei 4/1998, d'11 de juny, de la Generalitat, de patrimoni cultural valencià crea en l'article 85 la Junta Qualificadora de Documents Administratius, a la qual correspon l'estudi i el dictamen de les qüestions relatives a la qualificació, utilització, integració en els arxius, exclusió d'aquests i inutilitat administrativa dels documents.



Amb posterioritat, la Llei 3/2005, de 15 de juny, de la Generalitat, d'arxius, en l'article 11, estableix la composició i les funcions principals de l'esmentada Junta Qualificadora de Documents Administratius entre les quals destaca l'estudi de les taules de valoració documental que es presenten per a emetre el corresponent dictamen preceptiu i vinculant, on es propose la conservació permanent de la documentació i el seu ingrés en els arxius històrics o bé l'eliminació per la seua inutilitat administrativa i cultural. Aquest últim precepte també preveu que per a l'elaboració de les taules de valoració documental es podran crear les comissions de valoració documental que es consideren necessàries.



D'acord amb aquesta normativa, el Decret 189/2005, de 2 de desembre, del Consell de la Generalitat, regula la Junta Qualificadora de Documents Administratius i el procediment de valoració, conservació i eliminació del patrimoni documental dels arxius públics. En l'article 13, estableix que els diferents departaments de l'Administració de la Generalitat crearan les seues comissions de valoració documental, mitjançant resolució del titular del departament corresponent, per a elaborar les propostes de les taules de valoració documental dels documents i les sèries documentals generades per les unitats administratives pròpies, de les entitats de dret públic amb personalitat jurídica pròpia dependents d'aquests, de les persones juridicoprivades vinculades a aquests, en el capital o dotació de les quals participe majoritàriament la Generalitat i de les persones privades, físiques o jurídiques, gestores de serveis públics de competència d'aquells, en el que estiga relacionat amb els esmentats serveis.

A la vista dels antecedents exposats es fa necessària la creació de la Comissió de Valoració Documental, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, donant compliment als mandats normatius en els termes que es recullen en la present resolució i, en conseqüència, resolc:





Primer

Es crea la Comissió de Valoració Documental de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, com a òrgan col·legiat de caràcter tècnic, la funció del qual és l'elaboració de les propostes de taules de valoració documental referents a les sèries documentals generades per les unitats administratives corresponents, per a presentar-les a la Junta Qualificadora de Documents Administratius.

La Comissió de Valoració Documental elaborarà les propostes de les taules de valoració documental de les sèries documentals generades per les unitats administratives de la Conselleria de Justícia, Administració Pública Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, de les entitats de dret públic amb personalitat jurídica pròpia dependents d'aquella, de les persones juridicoprivades vinculades a aquesta, en el capital o dotació de les quals participe majoritàriament la Generalitat, i de les persones privades, físiques o jurídiques, gestores de serveis públics de competència de la Conselleria de Justícia, Administració Pública Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques en el que estiga relacionat amb els esmentats serveis.

L'elaboració de les propostes de taules de valoració documental es realitzarà per la Comissió de Valoració Documental a iniciativa pròpia o a petició dels òrgans responsables de les sèries documentals.

La realització dels expedients de les propostes de taules de valoració s'executarà en les unitats administratives amb la col·laboració del tècnic arxiver. No podrà accedir al corresponent arxiu cap sèrie documental de la qual prèviament no s'haja aprovat la corresponent proposta taula de valoració documental.

Es qualificarà i valorarà solament la documentació original, corresponent presentar l'oportuna proposta a l'òrgan que conserve la documentació original.



Segon

La Comissió de Valoració Documental de la Conselleria de Justícia, Administració Pública Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques estarà formada per:

a) Presidència: la persona titular de la Secretaria General Administrativa o el tècnic o tècnica en qui delegue.

b) Vicepresidència: la persona titular del servei al qual està adscrit l'Arxiu Central de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques o el tècnic o tècnica en qui delegue.

c) Secretaria: el personal tècnic responsable de l'Arxiu Central de la Conselleria.

d) Vocal: la persona titular del servei amb competències en el manteniment d'instal·lacions i arxiu general de la Conselleria.

e) Vocal: un funcionari o funcionària adscrit a la direcció general o servei territorial objecte de la valoració de les sèries presentades.

La Comissió de Valoració Documental, quan l'assumpte així ho exigisca, podrà convocar representants d'altres òrgans i d'ens públics i privats adscrits o dependents de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques directament afectats pel supòsit que serà analitzat o valorat, amb veu però sense vot en les corresponents sessions.

Així mateix, la Comissió de Valoració Documental podrà requerir l'assessorament que considere necessari per a la millor realització de les seues funcions.



València, 8 d'octubre de 2018.– La consellera de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques: Gabriela Bravo Sanestanislao.

Mapa web