Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 16/2018, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual es modifica l'Ordre 24/2016, de 2 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores dels projectes T'Avalem en desenvolupament del programa mixt d'Ocupació-Formació Garantia Juvenil. [2018/9791]

(DOGV núm. 8408 de 23.10.2018) Ref. Base de dades 009541/2018








PREÀMBUL



En data 8 de novembre de 2016, es va publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) l'Ordre 24/2016, de 2 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores dels projectes T'Avalem en desenvolupament del programa mixt d'Ocupació-Formació Garantia Juvenil.

Així mateix, en data 22 de gener de 2018 es va publicar en el DOGV l'Ordre 1/2018, de 18 de gener, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual es modifica l'esmentada Ordre 24/2016, de 2 de novembre, per a adaptar-la als canvis normatius operats en matèria de despeses subvencionables, així com a l'actualització del criteri de valoració que, en matèria de responsabilitat social, es refereix a l'aplicació de mesures que garantisquen i promoguen la igualtat entre dones i homes.

L'objecte de la present ordre és adaptar les previsions recollides en l'esmentada Ordre 24/2016, de 2 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, al període temporal corresponent a cadascuna de les convocatòries que es dictaran en aplicació d'aquesta. Així mateix, es modifiquen tots els apartats que mantenen una identitat substancial amb unes altres ordres de bases gestionades per aquest mateix òrgan, a l'efecte de simplificar la gestió.



D'acord amb el que s'ha exposat, i fent ús de les facultats que em confereix la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i el Decret 104/2017, de 21 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, conforme amb el Consell Valencià de Formació Professional i conforme amb el dictamen del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana,





ORDENE



Article únic

Aprovar la modificació de l'Ordre 24/2016, de 2 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores dels projectes T'Avalem en desenvolupament del programa mixt d'Ocupació-Formació Garantia Juvenil.

Els preceptes afectats per la modificació són:



Un. Es modifica el paràgraf huité del preàmbul, s'afig a continuació un nou paràgraf i es modifica la referència al derogat Decret 147/2007 en l'antepenúltim paràgraf.

Dos. Es modifica l'article 2.

Tres. Es modifica l'article 3, lletra m.

Quatre. Es modifica l'apartat 1, penúltim paràgraf de l'apartat 2 i apartats 7, 8 i 9 de l'article 5.

Cinc. Es modifica el primer paràgraf de l'article 6.5 i els seus apartats: A) Criteri 1, B) Criteri 2 s'elimina, canviant per això l'enumeració i lletra dels successius criteris, C) Criteri 3, E) Criteri 5, F) Criteri 6, G) Criteri 7 últim paràgraf i H) Criteri 8 i Criteri 9 segon paràgraf i valoració final del procés d'avaluació.

Sis. Es modifica l'apartat 3 de l'article 8.

Set. Es modifica el paràgraf cinqué de l'article 10.1.

Huit. S'eliminen els paràgrafs quart i sisé de l'apartat 4 de l'article 12.

Nou. S'afig l'apartat 5 a l'article 13.

Deu. Es modifica l'apartat 1 i s'afig un apartat 6 a l'article 15.



Onze. L'article 16, es modifica el primer paràgraf de l'apartat 4, el sisé paràgraf de la lletra a del mateix apartat 4, es modifica el penúltim paràgraf i s'elimina l'últim paràgraf del mateix apartat 4 lletra a, s'afig la lletra h al mateix apartat 4 i es modifiquen els apartats 8, 9 i 12.



Dotze. S'elimina l'apartat 4 de l'article 18.

Tretze. Es modifica el paràgraf tercer de la disposició addicional segona.





DISPOSICIÓ FINAL ÚNICA



Entrada en vigor

La present ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 19 d'octubre de 2018



El conseller d'Economia Sostenible,

Sectors Productius, Comerç i Treball,

RAFAEL CLIMENT GONZÁLEZ





ANNEX



Relació completa dels articles modificats de l'Ordre 24/2016, de 2 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores dels projectes T'Avalem en desenvolupament del programa mixt d'Ocupació-Formació Garantia Juvenil, amb la seua nova redacció





U. Es modifica el paràgraf huité del preàmbul, s'afig a continuació un nou paràgraf i es modifica la referència al derogat Decret 147/2007 en l'antepenúltim paràgraf, que queden redactats com segueix:



El Pla estratègic de subvencions aprovat pel Servei Valencià d'Ocupació i Formació 2017-2019, inclou entre els seus objectius estratègics millorar la qualificació de les persones, tant desocupades com ocupades, a través d'una formació que les capacite per a l'exercici qualificat de les professions i l'accés a l'ocupació, així com permetre'ls compatibilitzar la formació amb la pràctica professional en el lloc de treball, mitjançant la formació en alternança amb l'ocupació. Una formació que responga a les necessitats, tant presents com futures, de les persones i del teixit productiu de la Comunitat Valenciana, incrementant la qualitat formativa. Així mateix, entre els seus objectius operatius estableix la necessitat de millorar la qualificació professional i la inserció professional de les persones amb especials dificultats d'inserció en el món laboral, a través dels programes públics d'ocupació i formació dirigits a millorar la qualificació professional i la inserció professional de les persones amb especials dificultats d'inserció en el món laboral.



Amb la vocació de fer valer els recursos i capacitats locals en l'àmbit de la promoció de l'ocupació i el desenvolupament local sostenible, per raó de la seua major proximitat i coneixement de les particularitats socials i laborals del seu àmbit territorial i de la potencialitat que té sumar sinergies entre els agents d'aquest, en data 2 d'agost de 2016 es va publicar en el DOGV l'Ordre 12/2016, de 29 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores del programa de foment dels acords territorials en matèria d'ocupació i desenvolupament local a la Comunitat Valenciana, d'acord amb aquesta es preveu i incentiva la participació en aquest programa dels acords o pactes constituïts a l'empara d'aquesta.

Les ajudes a la formació regulades en aquesta ordre són compatibles amb el mercat comú, d'acord amb l'article 107, apartat 1, del Tractat de funcionament de la Unió Europea, i queden dispensades de l'obligació de notificació establida en l'article 108, apartat 3, del Tractat, i de comunicar d'acord amb el que es preveu en l'article 3.4 del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, ja que no reuneixen tots els requisits de l'article 107.1 esmentat, perquè no suposen avantatge econòmic per a una empresa ni falsegen la competència, ni afecten els intercanvis comercials entre els estats membres.





Dos. Es modifica l'article 2 que queda redactat com segueix:

Podran promoure els projectes T'Avalem i ser entitats beneficiàries de les subvencions regulades mitjançant la present ordre:

– Les entitats locals territorials de la Comunitat Valenciana, els seus organismes autònoms i entitats amb competències en matèria de promoció d'ocupació, dependents o assimilades a aquestes, la titularitat dels quals corresponga íntegrament a aquestes entitats locals.

– Altres ens públics dependents de l'Administració de la comunitat autònoma.

– Les mancomunitats i altres agrupacions d'entitats amb personalitat jurídica pròpia que compten explícitament entre les seues principals finalitats constitutives amb el foment de l'ocupació; d'acord amb el que es preveu en l'article 11.2 de la LGS, els membres associats de l'entitat beneficiaria que es comprometen a efectuar la totalitat o part de les activitats que fonamenten la concessió de la subvenció en nom i per compte del primer tindran igualment la consideració d'entitat beneficiaria.



En el cas d'acords/pactes territorials constituïts a l'empara del que s'estableix en l'article 2.1 apartat a i b, de l'Ordre 12/2016, de 29 juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores del programa de foment dels acords territorials en matèria d'ocupació i desenvolupament local a la Comunitat Valenciana, quan l'àmbit d'actuació incloga més d'una entitat local, només podrà presentar sol·licitud una de les entitats que l'hagueren subscrit, que haurà de disposar de l'acreditació de les especialitats incloses en el projecte. Per a l'admissió de la sol·licitud s'hauran d'aportar els acords corresponents del ple de la corporació i, si escau, els convenis interadministratius en què es regulen expressament els compromisos assumits per al desenvolupament del projecte.



Es prioritzarà l'aprovació d'aquells projectes promoguts per entitats que compten amb un major nombre de persones desocupades en el seu àmbit d'actuació, de manera que el seu desenvolupament no quede compromés per l'eventual dificultat de trobar un nombre suficient de persones destinatàries, d'acord amb el que es preveu en el criteri 3 de l'article 6.5 d'aquesta ordre.

Les entitats beneficiàries hauran d'estar acreditades i ser competents per a l'execució de les obres o serveis corresponents i disposar de la capacitat tècnica i de gestió suficients, així com disposar dels materials i eines necessaris per al seu desenvolupament.

No podran obtindre la condició de beneficiària aquelles entitats en què concórrega alguna de les circumstàncies a què es refereix l'article 13, apartats 2 i 3, de la LGS.



Tres. Es modifica l'article 3, lletra m, que queda redactat com segueix:

m) A l'efecte de difusió pública, en estar les ajudes cofinançades pel Fons Social Europeu i per la Iniciativa d'Ocupació Juvenil, l'entitat beneficiaria estarà subjecta a les normes d'informació i publicitat que estableix el Reglament (UE) 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013. Entre aquestes normes cal destacar que la concessió de la subvenció implica l'acceptació de ser inclòs en una llista d'operacions que es publicarà de forma electrònica o per qualsevol altre mitjà, en la qual figuraran les entitats beneficiàries, l'operació finançada i l'import de l'ajuda. Així mateix, l'entitat beneficiaria estarà subjecta a les normes d'informació i publicitat que es recullen en el Reglament d'execució (UE) núm. 821/2014 de la Comissió, de 28 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa a les modalitats concretes de transferència i gestió de les contribucions del programa, la presentació d'informació sobre els instruments financers, les característiques tècniques de les mesures d'informació i comunicació de les operacions, i el sistema per al registre i l'emmagatzematge de dades. Així mateix s'haurà de comunicar a les persones participants contractades que aquestes accions estan cofinançades pel Fons Social Europeu i per la Iniciativa d'Ocupació Juvenil, i en tota la documentació elaborada per l'entitat haurà de figurar el logo dels dits fons.





Quatre. Es modifiquen el contingut de l'apartat 1, penúltim paràgraf de l'apartat 2 i apartats 7, 8 i 9 de l'article 5 que queden redactats com segueix:

1. Les convocatòries fixaran la durada dels projectes T'Avalem que es desenvoluparan en un període de sis mesos, equivalents a 960 hores i 12 mesos equivalents a 1.920 hores de formació en alternança amb el treball i la pràctica professional, que també estarà dirigida a l'aprenentatge, la qualificació i adquisició d'experiència professional, a aquests efectes es dedicarà a formació teòrica un mínim del 25 % de la durada del projecte. Els projectes hauran de desenvolupar exclusivament especialitats dirigides a l'obtenció dels certificats de Professionalitat complets, per a això hauran de complir tots els requisits establits en el Reial decret 34/2008 i l'Ordre ESS/1897/2013, de 10 d'octubre, que el desplega.

Penúltim paràgraf de l'apartat 2. Les convocatòries podran establir límits quant al nombre de projectes a presentar per les entitats promotores, al nombre d'especialitats per aula acreditada, als horaris de desenvolupament i al tipus de jornada contínua o partida.



7. Per a l'alumnat que no haja obtingut el títol de graduat en Educació Secundària Obligatòria o equivalent, es podran organitzar:

– Programes específics amb la finalitat de completar la seua formació, amb l'objectiu de preparar l'alumnat per a la prova d'obtenció del títol de graduat en ESO i d'accés a cicles formatius de grau mitjà, convocades per la conselleria competent en matèria d'educació, i proporcionar-los una formació bàsica i professional que els permeta incorporar-se a la vida activa o prosseguir els seus estudis en els diferents ensenyaments regulats en les normes educatives vigents, així com presentar-se a les proves que siguen autoritzades pel SERVEF, i que els capaciten per a accedir en el futur als certificats de professionalitat de nivell 2. Aquest alumnat només podrà participar en itineraris amb impartició d'un certificat de nivell 1 o en el cas que la resolució de convocatòria establisca itineraris en els quals s'impartisca de manera consecutiva un certificat de professionalitat de nivell 1 i 2 de la mateixa família professional.

– Acciones formatives corresponents a algun dels programes següents:

· FCOV30: comunicació en valencià N2

· FCOV22: comunicació en llengua castellana N2

· FCOV05: comunicació en llengües estrangeres anglés N2 (només per a l'accés a un certificat de professionalitat amb idiomes)

– FCOV23: competència matemàtica N2

La superació de tots ells els permetrà accedir als certificats de professionalitat de nivell 2.



8. Així mateix, per a l'alumnat que no haja obtingut el títol de batxiller o equivalent i estiga en possessió del títol de graduat en ESO o equivalent, es podran organitzar:

– Programes específics amb l'objectiu de preparar a l'alumnat per a la prova d'obtenció del títol de batxiller i d'accés a cicles formatius de grau superior, convocada per la conselleria competent en matèria d'educació, sense perjudici de les convalidacions que pertoquen, si escau, i proporcionar-los una formació bàsica i professional que els permeta incorporar-se a la vida activa o prosseguir els seus estudis en els diferents ensenyaments regulats en les normes educatives vigents. Aquest alumnat participarà preferentment en itineraris formatius on s'impartisca un certificat de professionalitat de nivell 2.

– Acciones formatives corresponents a algun dels programes següents:

· FCOV31: comunicació en valencià N3

· FCOV02: competència en llengua castellana N3

· FCOV06: comunicació en llengües estrangeres anglés N3 (només per a l'accés a un certificat de professionalitat amb idiomes)

· FCOV12: competència matemàtica N3

La superació de tots ells els permetrà accedir als certificats de professionalitat de nivell 3.

9. El contingut de la formació a què es refereixen els apartats 6, 7 i 8 d'aquest article s'inclourà dins del pla formatiu que acompanyarà la sol·licitud, i ha de permetre aconseguir els objectius adequats al programa formatiu corresponent de l'especialitat.



Cinc. Es modifica el primer paràgraf de l'article 6.5 i els seus apartats: A) Criteri 1, B) Criteri 2 s'elimina, canviant per això l'enumeració i lletra dels successius criteris, C) Criteri 3, E) Criteri 5, F) Criteri 6, G) Criteri 7 últim paràgraf i H) Criteri 8 i Criteri 9 segon paràgraf i valoració final del procés d'avaluació, que queden redactats com segueix:





Article 6.5. Criteris objectius de valoració per a l'atorgament de la subvenció, en tot cas, es prendran en consideració les dades i les condicions que l'entitat reunisca la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, que hauran de mantindre's com a mínim durant tot el període d'execució.



Apartats de l'article 6.5 modificats:



A) Desenvolupament de projectes anteriors

Criteri 1. Valoració enquestes d'execució.

Baremació de l'Enquesta de Formació d'Oferta (EFO) i de l'Enquesta de Formació d'Oferta Personal Tècnic (EFOTEC).

Es puntuarà les entitats fins a un màxim de 7,5 punts, pel resultat obtingut en les enquestes EFO i fins a un màxim de 7,5 punts pel resultat obtingut en les enquestes EFOTEC, en funció de la mitjana aritmètica resultant de les dades disponibles per als programes mixtos d'ocupació formació, desenvolupats per l'entitat en la programació del segon i tercer exercici anteriors a la convocatòria de què es tracte.



Puntuació EFO x 1,875. En el cas que l'entitat no haja realitzat durant els exercicis esmentats cap acció formativa o no es dispose de les dades EFO se li atorgarà una puntuació equivalent a la mitjana aritmètica obtinguda per les entitats en el segon exercici anterior a la convocatòria de què es tracte.

Puntuació EFOTEC x 1,875. En el cas que l'entitat no haja realitzat durant els exercicis esmentats cap acció formativa o no es dispose de les dades EFOTEC se li atorgarà una puntuació equivalent a la mitjana aritmètica obtinguda per les entitats en el segon exercici anterior a la convocatòria de què es tracte.

La puntuació absoluta d'aquest criteri serà la suma de les puntuacions obtingudes en les enquestes EFO i EFOTEC.

L'obtenció d'una puntuació absoluta inferior a 7,5 punts en aquest apartat determinarà la denegació de l'acció formativa sol·licitada.





B) Desocupació registrada en l'àmbit territorial del projecte.

Criteri 2. Desocupació.

Es valorarà, segons l'escala següent, la diferència percentual entre la taxa d'atur de la comarca en què es desenvolupe el projecte respecte de la mitjana de la Comunitat Valenciana. S'utilitzaran les dades relatives a l'últim trimestre publicades en el portal estadístic de la Generalitat, a data de finalització del termini de presentació de sol·licituds que establisquen les resolucions de convocatòria corresponents «Indicadors del mercat de treball a nivell subprovincial».



C) Perspectives d'ús del col·lectiu participant.

Criteri 3. Adequació formació-empre.



D) Itineraris formatius.

Criteri 4. Itineraris formatius.



Es valorarà que el Pla formatiu preveja la realització d'itineraris formatius per a la impartició consecutiva de dos certificats de professionalitat de la mateixa família i àrea professional i diferent nivell de qualificació, d'acord amb l'escala següent:



Tipus Itinerari formatiu Punts

1 Dos certificats de Professionalitat (Nivell 1 + Nivell 2) 30

2 Dos certificats de Professionalitat (Nivell 2 + Nivell 3) 20

3 Un Certificat de Professionalitat de Nivell 2 10

4 Un Certificat de Professionalitat de Nivell 3 5







La puntuació anterior serà proporcional al nombre de participants en cada tipus d'itinerari formatiu.



E) Àmbit territorial

Criteri 5. Àmbit territorial i acords/pactes

Es puntuaran amb 10 punts els projectes l'àmbit d'actuació dels quals es desenvolupe en diversos municipis i almenys 2 d'aquests siguen municipis inclosos en el Sistema Rural, segons l'estratègia territorial de la Comunitat Valenciana.

Així mateix es puntuaran amb 10 punts els projectes l'àmbit d'actuació dels quals se circumscriga a un sol municipi, sempre que aquest estiga inclòs en aquest sistema.

D'altra banda, es puntuaran amb 10 punts els projectes presentats per acords/pactes territorials constituïts a l'empara del que s'estableix en l'article 2.1 apartat a i b, de l'Ordre 12/2016, de 29 juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual cosa s'estableixen les bases reguladores del programa de foment dels acords territorials en matèria d'ocupació i desenvolupament local a la Comunitat Valenciana.

La puntuació dels apartats anteriors tindrà caràcter acumulatiu fins a un màxim de 20 punts.



F) Normes de qualitat

Criteri 6. Certificats de qualitat i de seguretat.

Últim paràgraf.

Els punts assignats per cadascun dels apartats anteriors seran acumulatius fins al màxim de 5 punts.



G) Aplicació de mesures de responsabilitat social.

Criteri 7. Inclusió social.

Es valorarà amb un màxim de 10 punts un percentatge igual o superior al 20 % de persones amb diversitat funcional (1), persones afectades amb trastorn mental greu, persones en situació o risc d'exclusió social (2) i dones víctimes de violència de gènere, incloses en les plantilles de les entitats sol·licitants, els percentatges inferiors al 20 % es valoraran proporcionalment d'acord amb la següent fórmula:





Nombre de persones actualment en la plantilla de l'entitat, pertanyents als col·lectius esmentats, que hagen estat incloses en aquesta, durant un període igual o superior a nou mesos durant l'exercici anterior.

X 50

Nombre de persones actualment en la plantilla de l'entitat, que hagen estat incloses en aquesta, durant un període igual o superior a nou mesos durant l'exercici anterior.







(1) Persones amb diversitat funcional física, psíquica o sensorial.

(2) Immigrants, minories ètniques. Accions positives que garantisquen i promoguen la igualtat efectiva entre dones i homes.



Criteri 8. Igualtat entre dones i homes.

Segon paràgraf. – En l'escriptura de constitució o en els estatuts de l'entitat figura com a objectiu d'aquesta treballar a favor de la igualtat d'homes i dones o, en cas que l'entitat no dispose d'escriptura de constitució o estatuts, haja aportat declaració responsable a aquests efectes. S'entén que les administracions públiques i el seu sector públic instrumental compleixen amb aquest requisit per prescripció legal (1 punt).





Valoració final del procés d'avaluació.

Les sol·licituds obtindran una valoració final d'acord al quadre-resum següent:





Criteris de valoració Puntuació màxima

Criteri 1. EFO i EFOTEC 15

Criteri 2. Desocupació. 10

Criteri 3. Adequació formació-ocupació 10

Criteri 4. Itineraris formatius. 30

Criteri 5. Àmbit territorial i acords/pactes 20

Criteri 6. Certificats de qualitat i de seguretat. 5

Criteri 7. Inclusió social 10

Criteri 8. Igualtat entre dones i homes 10

Valoració total màxima 110







El valor absolut de la puntuació final determinarà l'ordre de prioritat d'aprovació de les accions.

En cas d'empat entre dos o més projectes, es resoldrà a favor del projecte que haja obtingut major puntuació en el criteri 2. Si persisteix l'empat, s'atendrà en segon lloc la puntuació obtinguda en el criteri 4.





Sis. Es modifica l'apartat 3 de l'article 8 que queda redactat com segueix:



Apartat 3. El mòdul B compensarà les despeses en mitjans didàctics no inventariables, material escolar, amortització d'equips, lloguer de maquinària i equips i costos d'auditoria si escau, sempre que siguen inequívocament identificables amb l'activitat subvencionada i el nexe de la qual amb l'activitat puga demostrar-se de manera indubtable.



Set. Es modifica el paràgraf cinqué de l'article 10.1 que queda redactat com segueix:

Per al personal docent de suport, s'exigirà com a mínim alguna de les titulacions següents:

– Títol de mestre o mestra d'Educació Primària o equivalent.

– Persona amb titulació universitària que es trobe en possessió del títol de màster que habilita per a l'exercici de les professions de professora i professor d'Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idioma, o equivalent, o amb un mínim de 300 hores de Formació Metodològica.

– Titulació tècnica superior de Formació Professional o equivalent i estar en possessió del Certificat Oficial de Formació Pedagògica i Didàctica Equivalent expedit per la conselleria competent en matèria d'educació, segons preveu l'Ordre 4/2016, d'1 de març, o amb un mínim de 300 hores de Formació Metodològica.



Huit. S'eliminen els paràgrafs quart i sisé de l'apartat 4 de l'article 12.



Nou. S'afig l'apartat 5 a l'article 13, amb la redacció següent:





Apartat 5. En cas de suspensió definitiva, s'instrumentaran els mecanismes necessaris per a minimitzar les conseqüències negatives per a l'alumnat, a aquests efectes es facilitarà la continuïtat de la part formativa pendent d'impartició inclusivament en els centres propis del SERVEF.



Deu. Es modifica l'apartat 1 i s'afig un apartat 6 a l'article 15 amb la redacció següent:

1. L'entitat beneficiària de la subvenció haurà d'aportar una memòria en el termini de 10 dies hàbils des de la finalització de cadascuna de les etapes davant la direcció territorial corresponent, que inclourà un informe del progrés de l'alumnat que ha seguit el programa i una valoració general i propostes per a la seua millora. S'acompanyarà el justificant d'haver sol·licitat telemàticament el certificat individualitzat d'aprofitament, si escau.

6. La falta de presentació dels documents esmentats en els dos apartats anteriors podrà ser tinguda en compte en la valoració de les posteriors convocatòries.

Onze. Article 16, es modifica el primer paràgraf de l'apartat 4, el sisé paràgraf de la lletra a del mateix apartat 4, es modifica el penúltim paràgraf i s'elimina l'últim paràgraf del mateix apartat 4 lletra a, s'afig la lletra h al mateix apartat 4 i es modifiquen els apartats 8, 9 i 12, que queden redactats com segueix:



Primer paràgraf de l'apartat 4.

En el termini d'un mes, computat des de l'endemà de la finalització del projecte, es remetran els justificants dels pagaments efectuats amb especificació de l'import corresponent a cadascuna de les partides subvencionades, utilitzant per a això el programa informàtic e-SIDEC, o aquell que per a anàloga finalitat li siga indicat pel SERVEF, transcorregut aquest termini sense la presentació de la justificació, que es relaciona a continuació, s'aplicarà el que es disposa per a aquests casos en l'article 70.3 del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol:



Sisé paràgraf de la lletra a de l'apartat 4.

– Escrit explicatiu en el qual es faça constar el nombre d'hores imputades pel personal formador i el cost d'aquestes.



Penúltim paràgraf de la lletra a de l'apartat 4.

Es considera cost salarial, el salari base i els complements salarials que es troben fixats en el conveni col·lectiu de l'entitat, i si no n'hi ha, el que s'estableix en el segon Acord de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies i les organitzacions sindicals. S'haurà d'aportar còpia del conveni d'aplicació vigent durant el període d'execució de l'acció formativa, que continga les ressenyes del diari oficial en què es va publicar, i l'última actualització salarial, quan siga procedent.





S'afig la lletra h al mateix apartat 4.

Lletra h) Quan d'acord amb el que es preveu en l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 de juliol, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, pertoque la presentació telemàtica de la documentació relacionada en aquest article, les convocatòries podran establir mitjans o procediments per a facilitar a les entitats beneficiàries el compliment d'aquesta obligació.



Es modifiquen els apartats 8, 9 i 12:

8. La justificació de les despeses subvencionades s'efectuarà conforme al que es preveu en l'article 30 de la LGS, i d'acord amb les indicacions que el SERVEF puga proporcionar en cada cas per a justificar que la subvenció concedida s'acomoda a les condicions imposades i a la consecució dels objectius previstos en l'acte de concessió d'aquesta. L'entitat beneficiària haurà d'aportar un informe econòmic en què fonamente que els costos màxims del projecte presentat s'ajusten al valor de mercat relacionat directament amb la modalitat i formació prevista a impartir. Aquest informe podrà ser valorat per un equip tècnic de l'òrgan instructor amb la finalitat d'apreciar motivadament si els costos aportats són concordes o no als valors de mercat, tal com estableix l'article 33 de la LGS.

9. S'entendrà despesa subvencionable aquella que, de manera indubtable, responga a la naturalesa de l'activitat subvencionada i haja sigut efectivament pagada amb anterioritat a la finalització del període de justificació establit. En cap cas el cost d'adquisició de les despeses subvencionables podrà ser superior al valor de mercat.

12. No podrà realitzar-se el pagament de la subvenció mentre l'entitat beneficiària no es trobe al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, a aquests efectes, d'acord amb el que es preveu en l'article 22.4 del RLGS, la presentació de la sol·licitud de subvenció comportarà l'autorització de la persona sol·licitant perquè l'òrgan concedent obtinga de forma directa l'acreditació de les circumstàncies previstes en els articles 18 i 19 del reglament esmentat a través de certificats telemàtics, en aquest cas la sol·licitant no haurà d'aportar la corresponent certificació. No obstant això, la sol·licitant podrà denegar expressament aquesta autorització, i aleshores haurà vent d'aportar les certificacions corresponents.

Així mateix, per a poder realitzar el pagament de la subvenció l'entitat haurà d'acreditar que no és deutora per resolució de procedència de reintegrament mitjançant la presentació d'una declaració responsable.



Dotze. S'elimina l'apartat 4 de l'article 18.



Tretze. Es modifica el paràgraf tercer de la disposició addicional segona, que queda redactada com segueix:

Així mateix seran aplicables, en el que es referisca als programes d'ocupació-formació, la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'Ocupació en l'àmbit laboral i el Reial decret 694//2017, de 3 de juliol, que desplega l'anterior i en allò que no estiga derogat, el Reial decret 395/2007, de 23 de març, pel qual es regula el subsistema de formació professional per a l'ocupació, i l'Ordre TAS/718/2008, de 7 de març, que el desplega.

Mapa web