Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 3/2019, de 31 de gener, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions al transport universitari a la Comunitat Valenciana. [2019/1039]

(DOGV núm. 8482 de 08.02.2019) Ref. Base de dades 001285/2019




Preàmbul

Títol I. Subvenció

Article 1. Objecte

Article 2. Entitats beneficiàries

Article 3. Política de la Unió Europea

Article 4. Finançament

Article 5. Naturalesa i quantia de la subvenció

Article 6. Règim de compatibilitat

Article 7. Consideració d'ajudes de minimis

Article 8. Criteris de concessió

Títol II. Requisits

Article 9. Requisits generals exigibles

Títol III. Regles de procediment

Article 10. Sol·licituds i documentació

Article 11. Instrucció del procediment

Article 12. Notificacions i requeriments

Article 13. Proposta de concessió i denegació de les subvencions



Article 14. Resolució

Article 15. Obligacions de les entitats beneficiàries de la subvenció



Títol IV. Pagament i justificació de les subvencions

Article 16. Justificació i pagament

Article 17. Facultats de l'Administració

Article 18. Circumstàncies que donen lloc al reintegrament de la subvenció

Article 19. Verificació i control

Article 20. Mètode de comprovació i pla de control

Article 21. Reintegrament i règim sancionador

Disposició addicional única. Despesa pública

Disposició derogatòria única. Derogació de normativa

Disposicions finals

Primera. Facultat de desplegament

Segon Entrada en vigor





Preàmbul



El Consell, des de l'any 1994, ha dut a terme actuacions en matèria de transport per a estudiants universitaris residents en poblacions de la Comunitat Valenciana allunyades dels centres universitaris, a fi de limitar l'impacte d'aquest tipus de despeses en les economies familiars i de garantir una vertadera igualtat d'accés als ensenyaments universitaris amb independència del lloc de residència.

Aquesta iniciativa del Consell obté resposta tant dels mateixos estudiants, agrupats en associacions, com d'ajuntaments i empreses de transport de viatgers per carretera, la qual cosa ha permés posar en marxa un conjunt de serveis de transport universitari que beneficien universitaris de prop de 200 municipis de la Comunitat Valenciana.



Tenint en compte que aquestes subvencions tenen com a finalitat facilitar l'accés als centres universitaris de l'alumnat de poblacions de la Comunitat Valenciana allunyades d'aquests, queden excloses de l'aplicació del principi d'incompatibilitat amb el mercat interior formulat en l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, i, per la pròpia naturalesa del beneficiari als qui van destinades, no és obligatori notificar-les a la Comissió Europea per al cas d'associacions d'estudiants, cooperatives de consumidors i usuaris, i ajuntaments.



Les empreses de transport públic regular permanent d'ús general poden ser beneficiàries d'aquestes subvencions perquè s'acullen al règim de minimis previst en el Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013 -o el que en el seu moment estiga vigent en la data de publicació de la convocatòria corresponent-, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis, publicat en el DOUE L 352, de 24.12.2013.

Aquest reglament no és aplicable a les empreses que operen en els sectors determinats en el punt 1 del seu l'article 1.

Aquest reglament estableix en l'article 3.2 que l'import total de les ajudes de minimis concedides per un estat membre a una única empresa no excedirà els 200.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals. L'import total de les ajudes de minimis concedides per un estat membre a una única empresa que realitze per compte d'altri operacions de transport de mercaderies per carretera no excedirà els 100.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals. Les ajudes de minimis no podran utilitzar-se per a l'adquisició de vehicles de transport per carretera.

Així mateix, l'article 5 d'aquest reglament estableix que:

1. Les ajudes de minimis concedides conforme al present reglament podran acumular-se amb les ajudes de minimis concedides d'acord amb el Reglament (UE) núm. 360/2012 de la Comissió fins al límit màxim establit en aquest últim reglament. Podran acumular-se amb ajudes de minimis concedides conforme a altres reglaments de minimis fins al límit màxim pertinent que estableix l'article 3, apartat 2, del present reglament.

2. Les ajudes de minimis no s'acumularan amb cap ajuda estatal en relació amb les mateixes despeses subvencionables, o amb una ajuda estatal per a la mateixa mesura de finançament de risc, si aquesta acumulació excedeix la intensitat d'ajuda o l'import d'ajudes superior corresponent fixat en les circumstàncies concretes de cada cas per un reglament d'exempció per categories o una decisió adoptats per la Comissió. Les ajudes de minimis que no es concedisquen per a costos subvencionables específics, ni puguen atribuir-se a costos subvencionables específics, podran acumular-se amb altres ajudes estatals concedides en virtut d'un reglament d'exempció per categories o d'una decisió adoptats per la Comissió.

Aquesta ordre estableix les bases per les quals han de regir-se les convocatòries de subvencions al transport universitari a la Comunitat Valenciana.

A aquestes bases, pel seu caràcter de subvenció, els és aplicable la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i, en els preceptes que els siguen aplicables, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions.

En el procés d'elaboració d'aquesta ordre, d'acord amb el que es disposa en l'article 165 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, relatiu a les bases reguladores de la concessió de subvencions, ha emés un informe l'Advocacia General de la Generalitat i la intervenció delegada de la conselleria competent en matèria d'universitats.



Així mateix, han sigut aplicables els principis establits en l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i s'han realitzat els tràmits d'informació pública.



Per tot això, d'acord amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, i en virtut de les atribucions que em confereix l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i el Decret 186/7, de 24 de novembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport; vista la proposta de la persona titular de la Direcció General d'Universitat, Investigació i Ciència, i de conformitat amb aquesta,







ORDENE



TÍTOL I

Subvenció



Article 1. Objecte

L'objecte de la present ordre és aprovar les bases reguladores que han de regir les convocatòries de subvencions al transport universitari a la Comunitat Valenciana dirigides a facilitar l'accés a les universitats públiques valencianes a l'alumnat universitari, beneficiari últim de l'ajuda, que residisca en poblacions diferents dels centres universitaris on cursen els estudis.



Article 2. Entitats beneficiàries

Podran sol·licitar aquesta subvenció les associacions d'estudiants universitaris, les cooperatives de consumidors i usuaris l'objecte de les quals siga el transport d'alumnat universitari, els ajuntaments i, subsidiàriament, per a aquelles rutes on no concórreguen cap d'aquestes entitats, les empreses de transport públic regular permanent d'ús general.



Les entitats beneficiàries hauran de complir els requisits recollits en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Així mateix, sempre que siga exigible per la legislació que li siga aplicable, les entitats beneficiàries hauran de disposar d'un pla d'igualtat entre homes i dones.

Queden excloses les empreses en crisis definides en les directrius comunitàries sobre ajudes estatals de salvament i de reestructuració d'empreses no financeres en crisis (DOUE C 249, de 31.07.2014).



Article 3. Política de la Unió Europea

A aquestes subvencions, la finalitat última de les quals és afavorir l'accés als centres universitaris de l'alumnat resident en poblacions de la Comunitat Valenciana allunyades d'aquests, no els és aplicable el que estableix en el Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013 -o el que en el seu moment estiga vigent en la data de publicació de la convocatòria corresponent-, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (DOUE L 352, de 24.12.2013).



Article 4. Finançament

Aquesta subvenció es finançarà amb càrrec a l'aplicació i programa pressupostari que s'indique en la convocatòria corresponent, sempre que haja sigut inclosa en els pressupostos de la Generalitat per a l'exercici d'aplicació.



Article 5. Naturalesa i quantia de la subvenció

1. La subvenció consistirà en una ajuda al finançament del cost del servei de transport universitari corresponent al curs acadèmic al qual es referisca la convocatòria corresponent. L'òrgan instructor determinarà la distribució de la subvenció disponible que en cada exercici pressupostari s'establisca, entre les rutes sol·licitades que complisquen els requisits establits en aquestes bases reguladores i en la convocatòria corresponent.

2. L'import de la subvenció atorgada en cap cas podrà ser d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb unes altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, supere el cost de l'activitat de transport universitari, per a cada curs acadèmic, que duguen a terme les entitats beneficiàries.



Article 6. Règim de compatibilitat

Aquestes ajudes són compatibles amb qualsevol altra subvenció, ajuda, ingrés o recurs concedits per altres administracions públiques o entitats públiques o privades nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, destinades a la mateixa finalitat, de conformitat amb el que preveja la legislació en matèria de subvencions, sempre que la suma d'aquestes no supere el cost de l'activitat subvencionada.





Article 7. Consideració d'ajudes de minimis

Per al cas d'empreses de transport públic regular permanent d'ús general, a més del que es preveu en l'article anterior, en cap cas aquestes ajudes podran superar l'import màxim total per adjudicatari conformement al reglament vigent de la Unió Europea.





Article 8. Criteris de concessió

La subvenció es concedirà a aquelles sol·licituds que complisquen els requisits que s'estableixen en aquest projecte d'ordre de bases reguladores, i la quantia de la subvenció serà determinada proporcionalment en funció dels paràmetres «distància quilomètrica», «ponderació sobre distància» i «nombre d'estudiants» que corresponguen a cadascuna de les parades realitzades en els diferents municipis que formen la ruta.



El valor d'aquests paràmetres el determinarà l'aplicació del barem següent:

1. Distància quilomètrica, «km». És la distància entre cadascuna de les parades de la ruta sol·licitada i el campus universitari de destinació.

Quan la mateixa entitat sol·licitant presente diferents rutes amb el mateix campus universitari de destinació i alguna d'aquestes tinga un cens igual o inferior a deu estudiants universitaris, només es comptarà en una el tram de recorregut la via del qual siga coincident.

2. Ponderació sobre distància, «pd». A cadascuna de les parades que formen la ruta se li assignarà un valor denominat ponderació amb la finalitat d'atorgar més pes a les distàncies superiors, determinat sobre la base dels criteris següents:

a) Si la distància des de les parades de la ruta al campus universitari de destinació es troba dins de l'interval 20-24 km, s'aplica una ponderació igual al nombre de km menys 15.



Pd = km – 15



b) Si la distància des de les parades de la ruta al campus universitari de destinació es troba dins de l'interval 25-85 km, s'aplica la ponderació igual al nombre de km multiplicat per 0,20 més 5.



Pd = 0,20 x km + 5



c) Si la distància des de les parades de la ruta al campus universitari de destinació és superior a 85 km, s'aplica la ponderació igual a 22.



Pd = 22



3. Nombre d'estudiants «ne». El nombre d'estudiants als quals es proporcionarà el servei, que es comptaran segons els següents criteris:



a) No es comptarà el nombre d'estudiants en temps de trajecte superiors als 90 minuts, en distàncies inferiors als 20 km ni en distàncies superiors a 90 km.

b) Només es comptarà fins a un màxim del 30 % del cens universitari en aquells municipis que hi haja un mitjà de transport per ferrocarril de rodalia.

c) Només es comptarà fins a un màxim del 30 % del cens universitari en aquells municipis amb un temps de trajecte de les parades de la ruta al campus universitari de destinació d'entre 80 i 90 minuts.

d) Només es comptarà fins a un màxim del 30 % del cens universitari per al cas de rutes sol·licitades per ajuntaments.

e) Només es comptarà fins a un màxim del 55 % del cens universitari en la resta dels casos.

Els percentatges màxims sobre el cens universitari assenyalats anteriorment no seran aplicables per al cas d'associacions d'estudiants universitaris i cooperatives de consumidors i usuaris que acrediten degudament el nombre d'associats que utilitzen el transport universitari. En aquest cas s'aplicarà el nombre diari d'alumnes efectivament transportat.

Quan es done la circumstància que concórreguen en la sol·licitud d'una mateixa ruta empreses de transport públic regular permanent d'ús general amb ajuntaments, associacions d'estudiants universitaris o cooperatives de consumidors i usuaris, es procedirà a comptar el cens universitari només als ajuntaments, associacions d'estudiants universitaris o cooperatives de consumidors i usuaris, en concordança amb l'article 2 d'aquesta ordre de bases reguladores.

La quantia de la subvenció que corresponga a cadascuna de les rutes sol·licitades s'obtindrà com a resultat del repartiment proporcional de l'import del crèdit global màxim, que s'establirà en cada convocatòria, entre totes les sol·licituds, en funció dels valors assignats als paràmetres de cadascuna de les parades que componen cada ruta, segons es formula a continuació.









TÍTOL II

Requisits



Article 9. Requisits generals exigibles

Per a la concessió d'aquesta subvenció s'hauran de complir els requisits següents:

1. La distància entre la població o poblacions des de les quals es preste el servei de transport i el campus universitari destinació de cada ruta no serà inferior a 20 km ni superior a 90 km.

2. El temps de durada del trajecte no serà superior a 90 minuts.

3. El servei de transport haurà de prestar-se en la totalitat dels períodes lectius del curs acadèmic al qual es referisca la convocatòria corresponent, i els horaris hauran d'ajustar-se als de la jornada lectiva.



4. El punt de destinació i el d'origen del retorn serà el campus universitari corresponent.

5. La prestació del servei es realitzarà a compte i risc de l'empresa que haja de realitzar el transport, i sempre complint allò que disposa la normativa reguladora de l'activitat del transport per carretera.



6. En el cas d'empreses de transport públic regular permanent d'ús general, hauran d'aplicar un descompte als estudiants universitaris, que es determinarà en la convocatòria corresponent, sobre les tarifes oficials aprovades per la direcció general competent en matèria de transport per carretera i relatives a l'any d'inici del curs acadèmic al qual es referisca la convocatòria corresponent.

7. Quan en la sol·licitud de subvenció per a una mateixa ruta, amb igual localitat d'origen i igual campus universitari de destinació, concórreguen diverses entitats, només podrà comptar-se el cens universitari d'aquesta localitat per a una única entitat, en funció dels criteris que s'establisquen en la convocatòria corresponent.





TÍTOL III

Regles de procediment



Article 10. Sol·licituds i documentació

Les sol·licituds es formularan en la forma i els terminis que es determinen en la convocatòria corresponent, d'acord amb el que establisca la legislació de règim jurídic procedimental vigent, i la seua presentació, juntament amb la documentació corresponent, suposa l'acceptació de les bases que s'estableixen en aquesta ordre.

Si la sol·licitud no reuneix els requisits que estableix l'article 66 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, serà corregible d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 del mateix text legal.

En tot cas, en la sol·licitud, les entitats interessades presentaran una declaració de no estar incurses en cap prohibició per a obtindre la condició de beneficiària de la subvenció de les assenyalades en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Article 11. Instrucció del procediment

1. L'òrgan competent per a l'ordenació i la instrucció de l'expedient serà la subdirecció general competent en matèria d'universitat, la qual realitzarà d'ofici totes les actuacions que considere necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals s'haja de dictar la resolució.

2. Per a l'estudi, la comprovació de les sol·licituds presentades i la selecció de les entitats sol·licitants beneficiàries que complisquen els requisits que s'estableixen en aquestes bases reguladores, es constituirà una comissió d'avaluació, que actuarà com a òrgan col·legiat, amb la composició que a continuació s'assenyala, i que en tot cas s'ajustarà als principis de composició i presència equilibrada entre dones i homes establits per la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes:

a) La persona titular de la subdirecció general competent en matèria d'universitat, o persona en qui delegue, que actuarà com a president o presidenta.

b) La persona titular de la direcció del servei competent en matèria d'universitat, que actuarà com a secretari o secretària.

c) Un funcionari o funcionària de la direcció general competent en matèria d'universitat.

d) Un o una representant designat per la Federació Valenciana de Municipis i Províncies.

e) Un funcionari o funcionària designat per la direcció general competent en matèria de transport per carretera.

3. La comissió avaluadora actuarà com a òrgan col·legiat de conformitat amb el que preveu la legislació de règim jurídic de les administracions públiques.



Article 12. Notificacions i requeriments

Qualsevol notificació formal o requeriment, dins d'aquest procediment, es durà a terme per mitjans electrònics d'acord amb el que preveu la legislació de procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Article 13. Proposta de concessió i denegació de les subvencions

1. De les reunions que realitze la comissió d'avaluació s'estendrà una acta en què consten les incidències sobre l'avaluació de les sol·licituds presentades. La comissió d'avaluació haurà d'emetre un informe en què es concrete el resultat definitiu de l'avaluació efectuada, i elevarà a la persona titular de la direcció general competent en matèria d'universitat, a través de l'òrgan instructor, la llista de rutes sol·licitades proposades per a la concessió de la subvenció, així com la relació de rutes sol·licitades proposades per a la seua denegació.

2. L'òrgan instructor, a la vista de l'informe de la comissió d'avaluació, determinarà la distribució de la subvenció entre les rutes beneficiàries de l'import del crèdit global màxim que s'establisca en la convocatòria corresponent; formularà la proposta de concessió, amb la indicació de la quantia de la subvenció, de les entitats i de les rutes beneficiàries, i de les entitats i rutes no beneficiàries amb el motiu de denegació, i emetrà un informe on conste que de la informació que figura en el seu poder es desprén que les entitats beneficiàries compleixen tots els requisits per a accedir a les subvencions objecte de la convocatòria.





Article 14. Resolució

1. A la vista de l'informe emés per la comissió avaluadora, l'òrgan instructor elevarà una proposta de resolució per a la concessió de la subvenció a la direcció general competent en matèria d'universitat, la qual resoldrà motivadament aquesta convocatòria per delegació de la persona titular de la conselleria competent en matèria d'educació.



2. El termini màxim per a resoldre les convocatòries serà de sis mesos a comptar de la data de finalització del termini de lliurament de les sol·licituds.

3. La resolució es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i també en la pàgina web de la conselleria competent en matèria d'educació. Aquesta publicació substituirà a la notificació individual, de conformitat amb el que preveu la normativa vigent en matèria de procediment administratiu comú.



Article 15. Obligacions de les entitats beneficiàries de la subvenció



Les entitats beneficiàries d'aquesta subvenció estaran subjectes a les següents obligacions generals derivades de la normativa vigent sobre ajudes o subvencions públiques:

1. Realitzar l'activitat que fonamenta la concessió de l'ajuda.

2. Justificar el compliment dels requisits i condicions, així com la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat, que determinen la concessió o el gaudi de la subvenció.



3. Sotmetre's a les actuacions de comprovació, a efectuar per l'òrgan concedent o l'entitat col·laboradora, si és el cas, així com qualsevol altra de comprovació i control financer que puguen realitzar els òrgans de control competents, tant nacionals com comunitaris, i aportar tota la informació que els siga requerida en l'exercici de les actuacions anteriors.

4. Comunicar a la conselleria competent en matèria d'educació l'obtenció d'altres subvencions concedides per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics, així com complir els requisits que afecten les ajudes de minimis regulades pel Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013 –o el que en el seu moment estiga vigent en la data de publicació de la convocatòria corresponent. Aquesta comunicació, mitjançant la declaració responsable de l'entitat beneficiària, haurà de fer-se tan prompte com es conega i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.



5. Acreditar amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió que es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social.

6. Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial aplicable a l'entitat beneficiària en cada cas, així com de tots els estats comptables i registres específics que siguen exigits per les bases reguladores de les subvencions, amb la finalitat de garantir l'adequat exercici de les facultats de comprovació i control.



7. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, incloent-hi els documents electrònics, en la mesura que puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

8. Adoptar les mesures de difusió que preveu l'apartat 4 de l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. A aquest efecte, les empreses que realitzen el servei de transport universitari hauran d'exposar clarament, en tots els autobusos de les línies subvencionades i en tots els centres de venda de bitllets o bons, la tarifa per als estudiants universitaris, fent constar-hi que el servei de transport universitari està subvencionat per la conselleria competent en matèria d'educació.

9. Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits previstos en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

10. Les entitats beneficiàries que perceben una subvenció de l'Administració autonòmica o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern, i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, en el període de l'any en què es resolga la corresponent convocatòria de subvenció del transport universitari per l'import establit en l'article 3 d'aquesta mateixa llei, hauran de donar-li l'adequada publicitat, indicant almenys l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, l'activitat, la inversió o l'actuació subvencionats. La difusió d'aquesta informació es realitzarà preferentment a través de les pàgines web corresponents. En cas que no disposen de pàgina web on fer aquesta publicitat, podran complir amb aquesta obligació a través del portal que pose a la seua disposició la Generalitat.



11. En el cas que les entitats beneficiàries subcontracten l'activitat subvencionada, hauran d'atindre's a les disposicions previstes en l'article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



La manera d'acreditar el compliment de les obligacions de les entitats beneficiàries es realitzarà de conformitat amb la documentació establida en cada convocatòria.





TÍTOL IV

Pagament i justificació de les subvencions



Article 16. Justificació i pagament

Al pagament d'aquestes subvencions podrà aplicar-se el règim que estableix l'article 171.3 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



Amb anterioritat a la justificació, es podrà anticipar fins a un 30 per cent de l'import anual de la subvenció concedida, per al cas d'associacions d'estudiants universitaris, de cooperatives de consumidors i usuaris l'objecte de les quals siga el transport d'alumnat universitari, i d'ajuntaments, prèvia sol·licitud de qualsevol d'aquestes entitats que resulte beneficiària després de la resolució de concessió. D'acord amb l'article 171.5 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, totes aquestes entitats queden exonerades de la constitució de garanties.



La justificació es realitzarà fins a la data que s'establisca en la convocatòria corresponent, que en tot cas serà abans del tancament de l'exercici pressupostari corresponent, mitjançant la presentació, davant de la direcció general competent en matèria d'universitat, de la següent documentació original o fotocòpia compulsada, segons siga procedent:



1. Memòria explicativa subscrita pel representant legal de l'entitat beneficiària de les activitats realitzades on es declare el grau de compliment de l'activitat subvencionada i s'expresse que ha quedat complida l'activitat que ha motivat la concessió de la subvenció, amb l'expressió detallada de les dades sobre el servei prestat (rutes, alumnat transportat, descompte realitzat, punts d'anada i tornada, etc.). Quan les activitats hagen sigut finançades amb la subvenció i, a més, amb fons propis o altres subvencions o recursos, haurà d'acreditar-se l'import, la procedència i l'aplicació d'aquests fons.

2. En cas que l'entitat beneficiària siga un ajuntament, una associació d'estudiants universitaris o una cooperativa d'usuaris i consumidors l'objecte de la qual siga el transport universitari, aquests hauran d'aportar a més les factures expedides per l'empresa contractista pel servei de transport universitari de la totalitat del curs acadèmic al qual es refereix la resolució de convocatòria (no serà necessari acreditar que han sigut efectivament pagades abans de finalitzar el termini de justificació), així com el contracte signat amb l'empresa prestadora del servei de transport.

Així mateix, d'acord amb el que es disposa en l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana, els ajuntaments hauran d'acreditar estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals davant de la Sindicatura de Comptes, de conformitat amb la normativa aplicable.



3. En cas que l'entitat beneficiària siga una empresa de transport públic regular permanent d'ús general, haurà d'aportar un informe de la delegació d'alumnes corresponent a la universitat de destinació en què es faça constar el compliment efectiu de l'activitat subvencionada. Presentarà també una memòria justificativa del cost produït per la realització de l'actuació subvencionada, amb el desglossament de cadascuna de les despeses contretes i dels ingressos obtinguts, subscrita per la persona responsable de l'àrea econòmica de l'empresa, amb el vistiplau de la persona representant legal.

4. En tot cas, les entitats beneficiàries de la subvenció hauran de presentar una còpia de tota la publicitat que les empreses prestadores del servei de transport hagen elaborat per a donar a conéixer públicament que l'activitat que realitzen està subvencionada per la conselleria competent en matèria d'universitat.

El lliurament de l'import a favor de les entitats beneficiàries s'efectuarà després de l'oportuna comprovació per l'òrgan instructor de la documentació justificativa presentada.

La no-presentació de la documentació indicada, o de qualsevol altra regulada en la convocatòria corresponent, dins del termini establit, suposarà, prèvia audiència a l'entitat beneficiària, la pèrdua del dret a percebre la totalitat de la subvenció mitjançant el corresponent procediment.

Així mateix, es podrà minorar l'import total de l'ajuda en la quantia que no haja sigut justificada, segons el que s'estableix en el present article, atenent el cost real de l'activitat i de les altres subvencions que s'hagen concedit a l'entitat beneficiària amb la mateixa finalitat.



Article 17. Facultats de l'Administració

Correspon a la persona titular de la direcció general competent en matèria d'universitat les facultats següents:

1. Apreciar si l'activitat per a la qual se sol·licita la subvenció és congruent amb la finalitat de la convocatòria corresponent, i si les entitats beneficiàries, les sol·licituds i la documentació exigida compleixen els requisits que estableixen aquestes bases reguladores.

2. Acordar la reducció de l'import total de la subvenció, segons el cost real de l'activitat i de les altres subvencions que s'hagen concedit a les entitats beneficiàries per la mateixa activitat.

3. Deixar sense efecte la subvenció concedida si l'entitat beneficiària no compleix qualsevol de les obligacions que li imposen aquestes bases reguladores, mitjançant la corresponent resolució motivada.

4. Modificar la resolució de concessió de la subvenció, fins i tot la quantia, per l'alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió.

5. Comprovar el compliment de la finalitat per la qual es concedeix la subvenció, i l'aplicació dels fons rebuts.

6. Qualsevol altra que li atorgue la legislació vigent.

Aquestes facultats es desplegaran mitjançant el corresponent expedient administratiu, amb l'audiència de l'entitat beneficiària.



Article 18. Circumstàncies que donen lloc al reintegrament de la subvenció

La concessió de la subvenció serà modificada, i serà procedent reintegrar-la i exigir l'interés de demora des del moment del pagament de l'ajuda en els casos establits en els articles 37 i 38 de la Llei 38/2003, i en l'article 172 de la Llei 1/2015, abans esmentades.

Les quantitats a reintegrar tindran la consideració d'ingressos de dret públic, i serà aplicable el que es disposa en el capítol I del títol II de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



El procediment per al reintegrament de les subvencions serà igualment l'establit pels articles 41 i 42 de la Llei 38/2003, general de subvencions, i pel títol IV de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La persona titular de la direcció general competent en matèria d'universitat resoldrà el procediment de reintegrament de la subvenció.



Article 19. Verificació i control

1. Els òrgans de l'Administració educativa exerciran un rigorós control que assegure la correcta inversió dels recursos pressupostaris destinats a aquestes subvencions.

2. L'ocultació de qualsevol informació sobre els requisits exigibles per a la concessió donarà lloc a la denegació o la revocació de la subvenció sol·licitada.

3. Per a intensificar el control que evite el frau en les declaracions encaminades a obtindre subvencions, l'Administració podrà determinar, per qualsevol mitjà de prova, si s'ha produït l'ocultació a què es refereix el punt anterior, i en particular, mitjançant les dades que estiguen en poder de qualsevol òrgan de les administracions públiques.

4. Pel conjunt de circumstàncies que concórreguen en cada cas concret, podrà determinar-se l'existència de frau i denegar la subvenció sol·licitada o revocar la concedida.



Article 20. Mètode de comprovació i pla de control

1. La comprovació administrativa de la justificació documental de la subvenció concedida es realitzarà mitjançant la revisió de la documentació que a aquest efecte s'establisca en la convocatòria corresponent com d'aportació preceptiva per les entitats beneficiàries per al pagament de la subvenció.

2. La comprovació material de l'efectiva realització de l'activitat, l'existència de la condició o el compliment de la finalitat es durà a terme en els termes establits en el pla de control que s'elaborarà a aquest efecte segons l'article 169.3 de la Llei 1/2015, anteriorment esmentada.



Article 21. Reintegrament i règim sancionador

Les entitats beneficiàries de la subvenció quedaran sotmeses a les responsabilitats i al règim sancionador regulat en els capítols I i II del títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el capítol IV del títol X, de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, del sector públic instrumental i de subvencions.







DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. Despesa pública

L'aplicació d'aquesta norma, d'acord amb l'article 26.3 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, no suposarà cap incidència pressupostària de l'actuació continguda en aquesta ordre de bases reguladores.







DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació de normativa

Queden derogades totes les normes del mateix rang o d'un rang inferior que s'oposen al que preveu aquesta ordre, i en concret, l'Ordre 28/2016, de 16 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions al transport universitari en la Comunitat Valenciana.







DISPOSICIONS FINALS



Primera. Facultat de desplegament

S'autoritza la persona titular de la direcció general competent en matèria d'universitat perquè, en l'àmbit de les seues competències, adopte les mesures o resolucions necessàries per al desplegament i l'execució d'aquesta ordre.



Segona. Entrada en vigor

La present ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 31 de gener de 2019



El conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport,

VICENT MARZÀ IBÁÑEZ

Mapa web