Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 31 d'octubre de 2019, de la Direcció General d'Inclusió Educativa, per la qual es dicten instruccions per a la sol·licitud i la gestió de productes de suport per a l'alumnat amb necessitats educatives especials. [2019/10480]

(DOGV núm. 8673 de 08.11.2019) Ref. Base de dades 009585/2019




La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, estableix que les administracions educatives disposaran els mitjans necessaris perquè l'alumnat assolisca el màxim desenvolupament personal, intel·lectual, social i emocional, així com els objectius establits amb caràcter general, i que, per a aconseguir els fins assenyalats, disposaran del professorat de les especialitats corresponents i de professionals qualificats, així com dels mitjans i materials necessaris per a l'adequada atenció a aquest alumnat. Aquesta mateixa llei defineix l'alumnat amb necessitats educatives especials com aquell que requereix, per un període de la seua escolarització o al llarg de tota ella, determinats suports i atencions educatives específiques derivades de discapacitat o trastorn greu de conducta.

El Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social, explicita que correspon a les administracions educatives assegurar un sistema educatiu inclusiu en tots els nivells educatius i es prestarà atenció a la diversitat de necessitats educatives de l'alumnat amb discapacitat, mitjançant la regulació de suports i ajustos raonables per a l'atenció dels qui necessiten una atenció especial d'aprenentatge o d'inclusió.

El Decret 38/2008, de 28 de març, del Consell, pel qual s'estableix el currículum del segon cicle de l'Educació Infantil a la Comunitat Valenciana, dicta que els centres atendran les xiquetes i els xiquets que presenten necessitats educatives especials, buscant la resposta educativa que millor s'adapte a les seues característiques i necessitats personals, d'acord amb la normativa vigent.

El Decret 108/2014, de 4 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix el currículum i es desplega l'ordenació general de l'Educació Primària a la Comunitat Valenciana, i el Decret 87/2015, de 5 de juny, del Consell, pel qual s'estableix el currículum i es desplega l'ordenació general de l'Educació Secundària Obligatòria i del Batxillerat a la Comunitat Valenciana, exposen que les adaptacions d'accés al currículum seran les mesures organitzatives que adapten els temps, mitjans i altres elements, planificades perquè l'alumnat que presenta necessitats específiques de suport educatiu puga desenvolupar el currículum ordinari en igualtat de condicions que la resta d'alumnat. En el cas d'alumnat amb necessitats educatives especials, les adaptacions d'accés podran incloure recursos de suport, prèvia avaluació psicopedagògica.



El Decret 104/2018, de 27 de juliol, del Consell, pel qual es desenvolupen els principis d'equitat i d'inclusió en el sistema educatiu valencià, té per objecte establir i regular els principis i les actuacions encaminades al desenvolupament d'un model inclusiu en el sistema educatiu valencià per a fer efectius els principis d'equitat i igualtat d'oportunitats en l'accés, participació, permanència i progrés de tot l'alumnat, i aconseguir que els centres docents es constituïsquen en elements dinamitzadors de la transformació social cap a la igualtat i la plena inclusió de totes les persones, en especial d'aquelles que es troben en situació de major vulnerabilitat i en risc d'exclusió. L'escola inclusiva requereix que els espais, serveis, processos, materials i productes puguen ser utilitzats per tot l'alumnat i per les persones membres de la comunitat educativa sense cap tipus de discriminació i s'hi incorporen les condicions que asseguren l'accessibilitat física, cognitiva, sensorial i emocional. Per a l'alumnat amb discapacitat o altres necessitats que ho requerisca, es faran ajustos personalitzats o es proveiran materials de suport individualitzats, quan no siga possible la utilització dels mitjans ordinaris disponibles en el centre ni la seua adaptació.



L'Ordre 20/2019, de 30 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula l'organització de la resposta educativa per a la inclusió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics del sistema educatiu valencià, determina que quan l'alumnat presenta necessitats específiques de suport educatiu i no són suficients les mesures d'accessibilitat amb mitjans comuns i generalitzats, la conselleria competent en matèria d'educació i els centres docents, dins de l'àmbit de les seues competències, han de facilitar les mesures d'accessibilitat de nivell IV amb mitjans específics o singulars, que consisteixen en la provisió de sistemes augmentatius o alternatius de comunicació, materials singulars, productes de suport, la intervenció d'algun professional especialitzat o l'establiment de mesures organitzatives diferenciades que afecten els espais i els temps. Per a l'alumnat amb necessitats educatives especials derivades de discapacitat que requereix, d'acord amb l'informe sociopsicopedagògic, productes individuals de suport per a millorar la seua autonomia i l'accés al currículum, la direcció o la titularitat del centre ha de fer la sol·licitud a la conselleria competent en matèria d'educació, d'acord amb els criteris i els procediments que dispose la normativa vigent per a aquest tràmit.



La norma UNE-EN ISO 9999:2017, aprovada pel Centre Europeu de Normalització i adaptada en l'Estat Espanyol per l'Associació Espanyola de Normalització i Certificació (AENOR), sobre la classificació i terminologia de Productes de suport per a les persones amb discapacitat, els defineix com qualsevol producte (incloent-hi dispositius, equips, eines i programari) fabricat especialment o disponible en el mercat per a previndre, compensar, controlar, mitigar o neutralitzar deficiències, limitacions en l'activitat i restriccions en la participació.



El procediment que regula aquesta resolució s'ha adequat a la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, mitjançant la licitació prèvia dels contractes de subministrament amb un catàleg de productes predeterminat. Això atorga una major transparència en la gestió pública i afavoreix la rendició de comptes a la ciutadania, alhora que simplifica i agilitza el procediment de provisió.

D'acord amb tot això, la Direcció General d'Inclusió Educativa, en virtut de les atribucions que li confereix l'article 87 del Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, resol:



Primer. Objecte, destinataris i àmbit d'aplicació

Aquesta resolució té per objecte establir els criteris i procediments per a la sol·licitud i gestió de productes de suport individuals per a l'alumnat amb necessitats educatives especials derivades de discapacitat, escolaritzat en centres docents sostinguts amb fons públics del sistema educatiu valencià de tots els nivells educatius d'ensenyaments no universitaris quan no siga possible la utilització dels mitjans comuns disponibles en el centre ni la seua adaptació.

Els materials assignats estan destinats al seu ús en les activitats programades pel centre, dins o fora d'aquest, i tenen les finalitats següents:



a) Facilitar l'accés i la participació en totes les activitats escolars a fi d'aconseguir el màxim desenvolupament competencial i la inclusió educativa.

b) Augmentar el nivell d'autonomia i independència.

c) Possibilitar l'accés a la informació i la comunicació.

d) Facilitar la mobilitat i el control postural.

e) Permetre i afavorir la realització de tasques d'higiene.

No és objecte d'aquesta convocatòria la provisió d'equipament de caràcter general de centre i d'aula, que s'ajustarà als criteris i procediments establits per la Direcció General de Centres.



Segon. Catàleg de productes de suport

Són objecte d'aquesta convocatòria els productes de suport que figuren a continuació:

a) Mobiliari i adaptacions:

– Caminador

– Falques o posicionadors

– Grua elèctrica

– Bipedestador

– Cadira plegable paraigua

– Taula adaptada

– Cadira adaptada

– Llitera hidràulica

– Adaptador tassa vàter

– Faristol

b) Adaptacions per a la comunicació:

– Equip emissor-receptor individual FM

– Teclat adaptat

– Comunicador – reproductor

– Ordinador de sobretaula de 19» amb sistema operatiu Lliurex

– Ordinador portàtil de 15» amb sistema operatiu Lliurex

– Tauleta de 9,7» amb sistema operatiu Android

– Ratolí adaptat

– Commutador extern per personalitzar el ratolí

– Alicorn

– Braç articulat

Els productes assenyalats amb asterisc són susceptibles d'aprofitament col·lectiu, encara que es proveïsquen pel procediment individual, quan en el centre no hi haja un altre material, o quan l'alumna o l'alumne, per circumstàncies degudament justificades, segons el que preveu la base tercera d'aquesta resolució, no puga utilitzar-lo en cas que n'hi haja.

La sol·licitud de bipedestadors està vinculada a la disponibilitat en el centre de personal de fisioteràpia, el qual col·labora dins de l'àmbit de les seues competències, en les propostes d'adaptacions d'accés, per a l'alumnat amb discapacitat motriu i assessora en la sol·licitud de productes de suport. Les grandàries que es recomanen per a les següents edats són:

– Entre 2 i 6 anys: menut

– Entre 6 i 12 anys: mitjà

– Entre 12 i 21 anys: gran

Els ordinadors i les tauletes estan destinats a l'alumnat per al qual aquests dispositius siguen indispensables per a l'accés a la comunicació o als continguts curriculars, després de valorar unes altres adaptacions. Amb caràcter general, s'autoritzaran a partir de l'etapa d'Educació Primària i disposaran de sistemes operatius Lliurex o Android. En casos excepcionals i degudament justificats, es podran autoritzar en el segon cicle d'Educació Infantil. Únicament pot sol·licitar-se una ajuda informàtica per cada alumna o alumne, havent de triar necessàriament entre un ordinador o una tauleta.



Tercer. Valoració i identificació de necessitats de suport

Per a la sol·licitud de productes de suport és preceptiu que l'alumna o l'alumne dispose d'un informe sociopsicopedagògic actualitzat, d'acord amb el model i procediment que estableix la normativa vigent de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

Correspon a la persona especialista d'orientació educativa la identificació de les necessitats educatives especials de l'alumnat, l'emissió de l'informe sociopsicopedagògic i l'elaboració de la proposta del Pla d'actuació personalitzat que especifique, entre altres, els suports materials requerits.

El procés de valoració sociopsicopedagògica implica el coneixement en profunditat de les necessitats de l'alumnat, les característiques dels productes de suport i les circumstàncies del context on vagen a utilitzar-se, per tal d'assegurar la seua idoneïtat, garantir la funcionalitat i seleccionar el més adequat per a donar resposta a les necessitats detectades.

Per això, la valoració ha de ser necessàriament col·laborativa i oberta a la participació dels diferents professionals que hi intervenen, dins l'àmbit de les seues competències: la tutora o el tutor, l'equip docent, el personal especialitzat de suport a la inclusió i, si és el cas, altres professionals externs implicats. En el cas de necessitats educatives de tipus motriu hauran de participar fisioterapeutes i metges, de la mateixa manera que és necessària la participació del personal d'audició i llenguatge en les relatives a l'àmbit de la comunicació, el llenguatge i la parla. Es facilitarà la participació de les famílies i del mateix alumnat.



Amb caràcter general s'han de valorar, tot tenint en compte el tipus de material sol·licitat, els aspectes següents:

a) Informació relativa a l'alumnat.

– Desenvolupament cognitiu: capacitat intel·lectual, habilitats cognitives bàsiques (atenció, memòria, discriminació, planificació i comprensió de seqüències d'esdeveniments, etc.), desenvolupament conceptual, etc.

– Desenvolupament motriu: tipus i grau d'afectació motriu, autonomia i aprofitament funcional de les capacitats motrius, suports que necessita, etc.

– Desenvolupament sensorial: tipus i grau de pèrdua auditiva o visual, pròtesi que utilitza, suports que necessita, adaptació a la pròtesi o productes que utilitza, etc.

– Desenvolupament comunicatiu i social: intenció comunicativa, comprensió i expressió, sistemes alternatius o augmentatius (SAAC) i altres suports per a la comunicació que utilitza, competència comunicativa en el sistema utilitzat, interacció amb l'entorn, etc.

– Desenvolupament competencial, especificant les mesures curriculars extraordinàries de nivell IV que s'estiguen aplicant.

– Ús del producte: habilitats per a utilitzar-lo amb autonomia, ajudes que necessita, motivació i predisposició, entrenament previ i èxit en el seu ús (especialment quan es refereix a productes informàtics), autocontrol conductual per a la seua utilització i manteniment en condicions adequades, etc.

b) Mesures adoptades en els nivells de resposta I, II i III per a facilitar l'accés, la participació i l'aprenentatge de l'alumna o l'alumne en el context escolar.

c) Aspectes relatius al producte de suport.

– Que siga imprescindible per a l'accés al currículum o a la comunicació i per a la participació en les diferents activitats del centre.

– Que l'alumna o l'alumne no dispose d'un producte amb funcionalitat semblant.

– Que en el centre no n'existisquen altres que puguen ser compartits o reutilitzats.

– Que no hi haja possibilitat de realitzar adaptacions o modificacions en l'equipament ordinari o en els productes ja disponibles, o de sol·licitar accessoris complementaris per a aquests.

– Que siga compatible amb altre producte de què ja disposa l'alumna o l'alumne, en cas de requerir algun element complementari.

– Que l'espai on s'utilitza possibilite la seua instal·lació i l'ús efectiu.

– Que permeta, en la mesura del que és possible, l'ús en diferents contextos.

– Que siga fàcil d'utilitzar per a l'alumnat i els professionals que hi intervenen.

– Que l'alumna o l'alumne tinga un entrenament previ o complisca els requisits per a poder utilitzar-lo amb garanties d'èxit.

– Que el personal implicat dispose o es comprometa a adquirir els coneixements necessaris per a poder utilitzar-lo adequadament.



Quart. Procediment per a la sol·licitud

Una vegada valorades i identificades les necessitats educatives especials, la direcció dels centres públics o la titularitat dels centres privats concertats, amb la col·laboració de la persona especialista d'orientació educativa i havent informat la família de l'alumna o alumne, tramitarà la petició a través de l'oficina virtual (https://oficinavirtual.gva.es/oficina_edu), seleccionant en primer lloc «centres educatius» i a continuació «centres educatius sense distinció de titularitat».



Per cada alumna o alumne s'ha de presentar una única sol·licitud que incloga tots els productes que necessite, fins a un màxim de tres. En cas que estiga en una modalitat d'escolarització combinada, només pot fer la sol·licitud el centre de referència de l'alumna o alumne.



La informació i documentació que cal emplenar al formulari de sol·licitud és la següent:

a) Dades del centre

b) Dades de l'alumna o de l'alumne per al qual se sol·licita el material

c) Informe sociopsicopedagògic actualitzat:

– Inclourà una síntesi de la informació rellevant, actualitzada a data de la petició, continguda en l'informe sociopsicopedagògic dipositat en l'expedient de l'alumna o l'alumne que justifique la petició. S'incorporarà la informació aportada pel personal especialista d'audició i llenguatge, en cas que se sol·liciten productes per a la comunicació, i de fisioteràpia, en cas que se sol·liciten productes per a la mobilitat i el control postural.

– Per a les ajudes a la comunicació s'especificaran les aplicacions informàtiques de programari lliure que s'utilitzaran amb el producte sol·licitat, els sistemes de comunicació augmentatius i/o alternatius implementats prèviament i la competència en el seu ús.

– S'ha d'annexar un informe mèdic actualitzat, emés per una metgessa o un metge especialista (rehabilitador, oftalmòleg, otorrinolaringòleg o neuròleg) o per l'equip mèdic de necessitats educatives especials adscrit a la direcció territorial corresponent, en cas que n'hi haja. Aquest informe inclourà la prescripció del producte de suport més adient sempre que un de característiques semblants no estiga concedit en l'àmbit sanitari.

Una vegada formalitzada i revisada tota la informació i la documentació, la direcció o la titularitat del centre ha de marcar la casella que implica l'acceptació que la sol·licitud s'ajusta als requisits de la convocatòria i que les dades introduïdes són veraces. La sol·licitud quedarà signada i presentada telemàticament en enviar-la, moment en què es generarà un codi identificatiu que el centre haurà de conservar com a referència en cas que necessite fer alguna consulta en relació amb l'expedient.

Si durant el procés de resolució es produeix algun canvi en les circumstàncies de l'alumnat per baixa, trasllat, etc., el centre ha de comunicar-ho per correu electrònic a l'òrgan gestor de la Direcció General d'Inclusió Educativa (productesdesuport@gva.es), indicant en l'assumpte: productes de suport, codi i nom del centre, NIA de l'alumna o de l'alumne i número de referència de l'expedient.



Cinqué. Valoració i resolució d'expedients per part de l'Administració



Rebudes les sol·licituds enviades telemàticament, l'òrgan gestor de la Direcció General d'Inclusió Educativa procedirà a la seua valoració i, en cas de considerar-les favorables, farà la proposta de provisió per algun dels mecanismes següents:

a) Per reutilització de productes disponibles. S'autoritzarà directament pel Servei d'Inclusió Educativa i es comunicarà al centre que disposa del material i al centre receptor a fi que procedisquen al seu trasllat. El cost del transport l'assumeix el centre receptor, amb càrrec a les seues despeses ordinàries de funcionament.

b) Per subministrament de productes nous. El Servei d'Inclusió Educativa farà la proposta de compra al Servei de Contractació o al Servei d'Informàtica per als Centres Educatius, en el cas d'ordinadors i tauletes.

En cas que una sol·licitud incloga més d'un producte de suport, cadascun d'aquests serà valorat de manera independent.

Quan un producte estiga esgotat la sol·licitud quedarà en estat d'espera fins que estiga disponible.

Si és necessari esmenar la documentació presentada, se li notificarà al centre mitjançant l'oficina virtual, el qual disposarà de deu dies hàbils per a fer les correccions oportunes, adjuntant en el mateix expedient la documentació requerida. Si no es corregeixen les esmenes dins d'aquest termini, l'expedient passarà a la situació de desfavorable i el centre haurà d'enviar una nova sol·licitud.

El Servei d'Inclusió Educativa podrà sol·licitar l'original de l'informe sociopsicopedagògic en qualsevol moment del procediment, a fi de comprovar les dades que el centre ha inclòs a l'oficina virtual.

Els centres poden comprovar en qualsevol moment l'estat en què es troben les seues sol·licituds, accedint a la seua àrea personal en l'oficina virtual.

Les sol·licituds poden ser denegades pels motius següents:

1) Sol·licitar productes de suport no inclosos en el catàleg d'aquesta convocatòria.

2) No presentar la documentació requerida o no esmenar-la en el termini establit des de la seua notificació a través de l'oficina virtual.

3) Presentar un informe mèdic que no incloga la prescripció del producte o les especificacions d'aquest.

4) No justificar adequadament les necessitats de suport de l'alumna o l'alumne o l'adequació del producte a aquestes necessitats.

5) Disposar l'alumna o l'alumne de materials amb la mateixa funcionalitat que no s'han donat de baixa ni s'han posat en disponibilitat.

6) Disposar el centre de materials amb característiques semblants que poden ser utilitzats per l'alumna o l'alumne.

7) No disposar el centre de personal de fisioteràpia per a poder utilitzar el material de rehabilitació motriu en les condicions adequades.

8) Presentar sol·licituds per a ensenyaments no contemplats en aquesta convocatòria

Sisé. Recepció de productes en els centres docents

A la recepció dels productes, la direcció del centre públic o la titularitat del centre privat concertat ha de comprovar que es corresponen amb allò que figura en la sol·licitud i signar al proveïdor el certificat de recepció. Així mateix, en el termini màxim de quinze dies naturals ha de comunicar-ho a l'òrgan gestor a través de l'oficina virtual, OVICE. S'emplenarà un únic formulari de comunicació de recepció per producte.

Per a l'equipament informàtic, a més, ha de confirmar-se la recepció dels productes enviats al centre en l'aplicació d'inventari corresponent. Actualment la dita aplicació és Inventari TIC, l'accés de la qual es troba disponible a través de la web del SAI http://sai.edu.gva.es. La Direcció General d'Inclusió Educativa pot requerir al centre una còpia de l'inventari o establir els mecanismes escaients per la seua comprovació.



Els productes de suport rebuts s'inclouran a l'inventari de materials del centre, especificant per a quina alumna o quin alumne s'han sol·licitat, de la qual cosa es deixarà constància també al seu expedient acadèmic.



Seté. Trasllat a un altre centre

En cas que l'alumna o l'alumne es trasllade a un altre centre sostingut amb fons públics de la Comunitat Valenciana que impartisca ensenyaments contemplats en aquesta convocatòria, la direcció o la titularitat del centre depositari dels materials tramitarà la sol·licitud d'autorització per al trasllat per via telemàtica a través de l'oficina virtual.

S'ha de fer una única comunicació de trasllat per alumna o alumne, que incloga tots els productes de què disposa.

En el cas que el trasllat afecte equipament informàtic, a més, el centre depositari del material sol·licitarà al SAI http://sai.edu.gva.es mitjançant una incidència l'actualització de les dades d'inventari. Per això, ha d'indicar en la incidència el codi d'inventari dels equips afectats, el nom de l'alumna o alumne que el tinga assignat i el codi i nom del centre de trasllat.

Així mateix, el procediment establit en aquest apartat resulta d'aplicació quan l'alumna o l'alumne canvia d'etapa. Per tal de planificar adequadament el trànsit a les etapes obligatòries, en el marc de les reunions de coordinació programades dins del Pla de transició, el centre d'origen de l'alumna o alumne informarà el centre receptor dels productes de suport que aquesta o aquest té assignats i iniciaran els tràmits per a gestionar el trasllat al més aviat possible, a fi d'assegurar que l'alumna o l'alumne dispose d'aquests a l'inici del curs següent.





Huité. Comunicació de disponibilitat per fi d'ús

Quan una alumna o un alumne deixe de necessitar el material adjudicat la direcció o la titularitat del centre ha de posar-lo en disponibilitat, per via telemàtica a través de l'oficina virtual.

Una vegada realitzat el tràmit, el producte passarà a la situació de disponibilitat dins l'oficina virtual perquè puga ser aprofitat per un altre centre que el necessite.

Mentrestant, el material quedarà emmagatzemat en el centre, a l'espera de ser requerit per a la seua reutilització, moment en el qual es donarà de baixa en el seu inventari.

En el cas que la reutilització per cessió a un altre centre siga d'equipament informàtic, a més, el centre depositari del material sol·licitarà al SAI http://sai.edu.gva.es, mitjançant una incidència, l'actualització de les dades d'inventari. Per això, ha d'indicar el codi d'inventari dels equips afectats, el nom de l'alumna o l'alumne que el tinguera assignat, així com el codi i nom del nou centre de destinació.



Per tal de possibilitar un sistema de reutilitzacions que millore l'eficiència en la gestió dels recursos públics i agilitze els tràmits per a la provisió de productes de suport, cal que els centres revisen tots els materials de què disposen i posen en disponibilitat aquells que no estiguen en ús, mitjançant el tràmit que s'especifica en aquest mateix apartat.





Nové. Manteniment i baixa definitiva

La direcció del centre ha de vetlar pel manteniment dels materials en condicions adequades d'ús i conservació, així com pel màxim aprofitament per tot l'alumnat que els necessite, afavorint sempre que siga possible l'ús compartit i la seua reutilització.

El centre ha d'adquirir, amb càrrec a les seues despeses, protectors per als productes informàtics en el cas que aquests no els porten ja incorporats, i establir les mesures escaients que minimitzen possibles trencaments i pèrdues dels productes proveïts o d'alguna de les seues parts.

En cas de trencament de productes que no siguen ordinadors o tauletes, les reparacions aniran a càrrec del proveïdor si estan en període de garantia i segons les condicions d'aquesta. Fora de la garantia, el centre assumirà el cost de les reparacions, si el producte és reparable, tot dins dels límits que estableix la Llei 28/2018, de 28 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2019 i d'acord amb la normativa següent:

– Ordre de 18 de maig de 1995, de la Conselleria d'Educació i Ciència, per la qual es delega en els directors dels centres docents no universitaris de titularitat de la Generalitat Valenciana determinades facultats ordinàries en matèria de contractació i s'aproven les normes que regulen la gestió econòmica d'aquests centres.

– Ordre de 26 de juny de 1989, de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, per la qual es regula el procediment de justificació de l'apartat «altres despeses» del mòdul econòmic de concerts dels centres docents privats concertats, annex 1, apartat 4 (import de despeses de reparació del material inventariable: mobiliari i equip didàctic).



Quan el producte no siga reparable o quan el cost de la reparació siga superior al cost del material nou, la direcció o la titularitat del centre sol·licitarà l'autorització de baixa a través de l'oficina virtual, adjuntant obligatòriament un informe de l'empresa proveïdora o d'un tècnic qualificat que constate aquest fet. En el formulari s'han de justificar els motius pels quals el producte no pot ser utilitzat.



La valoració de l'estat d'ordinadors i tauletes i l'autorització de la seua baixa quan la reparació no siga possible correspon al Servei d'Informàtica per als Centres Educatius (SAI-Suport i Assistència Informàtica), per la qual cosa el centre, a més d'emplenar el formulari, ha de contactar amb aquest servei per a informar de la circumstància.

Si l'alumna o l'alumne continua necessitant el material de suport, el centre pot realitzar una nova sol·licitud, al·legant aquest motiu i sempre que haja tramitat prèviament la baixa del producte inutilitzat.



El material quedarà emmagatzemat temporalment en el centre, a l'espera que l'òrgan gestor de la Direcció General d'Inclusió Educativa autoritze la seua baixa, moment en el qual se'l donarà de baixa de manera definitiva en l'inventari i es procedirà a la retirada de forma segura, responsable i respectuosa amb el medi ambient, d'acord amb les directrius establides per a la gestió i tractament de residus. El centre ha de comunicar la baixa definitiva mitjançant el tràmit corresponent de l'oficina virtual.



Desé. Seguiment i supervisió

La Direcció General d'Inclusió Educativa establirà els mecanismes necessaris per al seguiment de la gestió i utilització dels productes de suport assignats als centres docents, de forma complementària i sense perjuí de les funcions que en aquest àmbit té atribuïdes la Inspecció d'Educació.

Per a la resolució de qualsevol dubte o incidència, la direcció del centre o la titularitat d'aquest s'haurà d'adreçar, en tot cas, a la Direcció General d'Inclusió Educativa mitjançant la següent adreça de correu electrònic: productesdesuport@gva.es.



València, 31 d'octubre de 2019.– La directora general d'Inclusió Educativa: Raquel Andrés Gimeno.

Mapa web