Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 4 de novembre de 2019, de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional, per la qual es convoquen les modalitats formatives projectes de formació en centres, grups de treball i seminaris, i s'estableix la dotació de recursos econòmics als centres públics educatius de titularitat de la Generalitat per a desenvolupar-les. [2019/10572]

(DOGV núm. 8673 de 08.11.2019) Ref. Base de dades 009586/2019


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Educació, Cultura i Esport
    Grup temàtic: Autoritzacions administratives
    Descriptors:
      Temàtics: centre d'ensenyament



La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, estableix en l'article 102 que la formació permanent constitueix un dret i una obligació de tot el professorat i una responsabilitat de les administracions educatives i dels centres mateixos.

L'Ordre 65/2012, de 26 d'octubre, de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació, que estableix el model de formació permanent del professorat i el disseny, reconeixement i registre de les activitats formatives, introdueix com a principi de l'organització integral de la formació permanent del professorat l'autonomia dels centres educatius, així com el protagonisme dels equips directius i docents.



L'objectiu prioritari de la formació del professorat és la millora de la funció docent per aconseguir incrementar la presència, la participació i els èxits de l'alumnat en l'àmbit acadèmic, personal i social. Així, els centres educatius són el primer nucli per a impulsar aquesta formació i donar resposta a les necessitats sorgides d'anàlisi de la pràctica docent.

Les actuacions resultants han d'incidir en els processos d'ensenyament-aprenentatge dins i fora de l'aula, en la convivència escolar i en la gestió i la coordinació pedagògica dels cicles i dels departaments. Amb el desenvolupament individual de les competències professionals, cal potenciar també el treball en equip del professorat, necessari per a l'adequada organització del centre educatiu, el desenvolupament dels principis democràtics i l'elaboració i foment de qualsevol projecte pedagògic que considere innovador.

En conseqüència, els centres han de comptar amb les eines i el suport de l'Administració per a concretar les necessitats formatives, tant del claustre en el seu conjunt com del professorat que el compon.



La Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, amb l'objectiu de millorar l'equitat i l'excel·lència com a factors que asseguren la qualitat del sistema educatiu, ha d'impulsar mesures que permeten que cada centre educatiu identifique les seues pròpies necessitats, proposar solucions i desenvolupar-les.

Entre aquestes mesures s'inclou la convocatòria dels projectes de formació en centres, dels grups de treball i dels seminaris, així com la dotació de recursos econòmics als centres públics educatius de titularitat de la Generalitat per a desenvolupar-les.

L'Ordre 65/2012, de 26 d'octubre, de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació, en el seu article 14, inclou la formació en centres, els seminaris i els grups de treball entre les modalitats formatives i indica que seran només reconegudes si han sigut convocades per l'òrgan competent en matèria de formació del professorat.

Conseqüentment, i de conformitat amb la secció segona del Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, l'article 6 del Decret 186/2017, de 24 de novembre, del Consell, i l'article 14 de l'Ordre 65/2012, resolc:





Primer. Objecte

Aquesta resolució té per objecte:

a) Convocar, per al curs 2019-2020, les activitats de formació permanent: projectes de formació en centres, grups de treball i seminaris.



b) Establir la dotació de recursos econòmics als centres educatius públics de titularitat de la Generalitat que impartisquen ensenyaments d'Educació Infantil, d'Educació Primària, d'Educació Secundària Obligatòria, de Batxillerat, de Formació Professional, d'Educació Especial, d'Ensenyaments de Règim Especial i d'Educació de Persones Adultes per a desenvolupar aquestes accions formatives.



Segon. Línies d'actuació

1. Els projectes de formació en centres, els grups de treball i els seminaris hauran d'ajustar-se a les línies estratègiques d'actuació establides en la Resolució de 31 de juliol de 2019, de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional.

Aquestes línies estratègiques d'actuació són:

I. La formació del professorat com a factor clau per al desenvolupament d'una escola inclusiva, coeducativa i igualitària.

II. La formació del professorat com a impulsora del desenvolupament del currículum en les etapes d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat i Formació de Persones Adultes.

III. La formació del professorat vinculada a la Formació Professional, els ensenyaments de règim especial, les escoles oficials d'idiomes i els centres de formació de persones adultes.

IV. La formació del professorat i les tecnologies de la informació i de la comunicació (TIC) en els processos d'ensenyament i aprenentatge.



V. La formació del professorat com a element condicionant per al desenvolupament de l'educació plurilingüe.

VI. La formació del professorat com a factor clau per al desenvolupament professional del professorat.

2. En aquest marc, tant els PFC, com grups de treball i seminaris, hauran de donar resposta prioritàriament a les necessitats reflectides en els respectius plans d'actuació per a la millora (PAM) dels centres.



3. Així mateix, es considerarà de manera singular el tractament de la coeducació dins del desenvolupament del pla director establit.



Tercer. Projectes de formació en centres

a) Concepte, objectius i requisits

1. El projecte de formació en centres (d'ara en avant PFC) es defineix com una modalitat formativa que incideix sobre la comunitat educativa d'un centre, a través de la formació i el treball en comú dels seus components i la col·laboració de personal expert extern. El PFC ha d'estar vinculat al projecte educatiu dels centres docents i als seus processos d'autoavaluació i millora. Ha de donar resposta a les necessitats formatives del professorat, detectades des de l'anàlisi i la reflexió compartides.

2. El seu objectiu és, per tant, la formació del professorat del centre per al disseny, la posada en pràctica i l'avaluació d'actuacions que repercutisquen en la millora de les pràctiques docents i els resultats de l'alumnat. Per això, en els projectes s'hauran de contemplar actuacions concretes que hagen de realitzar-se amb l'alumnat, així com actuacions que incidisquen sobre l'organització i el funcionament del centre.

3. El PFC formarà part del programa anual de formació del centre en el qual es desenvolupa.

4. Els projectes han de comptar amb l'aprovació del claustre.

5. La duració de les actuacions formatives del PFC serà d'un mínim de 30 hores. El màxim d'hores de formació certificables serà de 60.



b) Participació

1. Podran participar en aquesta modalitat formativa aquells centres docents sostinguts amb fons públics que impartisquen ensenyaments no universitaris regulats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

2. S'estableixen les següents modalitats de participació:

a) PFC de centre únic: projectes de formació en els quals participe professorat d'un sol centre. Es requerirà la participació, almenys, del 40% del professorat del centre.

b) PFC intercentres: projectes de formació en els quals participe professorat de diversos centres docents que compartisquen un context o una problemàtica comuna. El nombre de centres i de professorat participant ha de permetre l'adequada gestió del projecte. En aquesta modalitat serà necessària l'aprovació dels claustres de tots els centres participants.



3. Excepcionalment, podran autoritzar-se projectes de formació en centres en els quals el nombre de participants no arribe al percentatge mínim requerit, quan intervinga un col·lectiu significatiu de professorat d'un mateix departament, àmbit o especialitat, equip docent o etapa educativa, l'objecte d'estudi de la qual es considere pertinent; aquesta circumstància haurà de ser indicada en la sol·licitud i serà valorada pel CEFIRE al qual li siga assignat el projecte.

4. En aquelles actuacions del projecte que es considere convenient, podran participar-hi persones d'altres sectors de la comunitat educativa.



5. Totes les persones participants es comprometen a exercir les funcions que els corresponguen, segons les diferents fases del projecte.

6. Els projectes tindran la possibilitat de comptar amb docència directa per part de persones formadores externes, considerades ponents.



c) Coordinació

1. Tots els projectes comptaran amb un coordinador o coordinadora, que serà la persona de contacte amb l'assessoria de referència d'aquest i assumirà les funcions previstes en l'article 15.b de l'Ordre 65/2012.



a) Aquesta tasca recaurà, preferentment, en la coordinadora o el coordinador de formació del centre. Si no és el cas, recaurà en una altra o un altre docent del claustre designat a aquest efecte per la direcció del centre.

b) En el cas dels projectes intercentres, la decisió de qui serà la persona coordinadora serà presa de forma consensuada per les direccions dels centres participants. El centre en el qual estiga adscrita la persona coordinadora del projecte es considerarà centre coordinador d'aquest.

2. La persona que assumisca les funcions de coordinació planificarà, organitzarà i dinamitzarà el treball programat, gestionarà i administrarà els recursos que es puguen assignar, emplenarà la documentació administrativa i serà qui done fe de la manera en què es realitze l'acció formativa i garantisca la participació dels seus components.



Quart. Seminaris

a) Concepte, objectius i requisits

1. El seminari és una modalitat formativa centrada en la pràctica docent mateix. El seu objectiu és promoure l'actitud reflexiva conjunta i el debat docent per a aprofundir en l'estudi de qüestions educatives científiques, metodològiques o didàctiques, i pot comptar per a això amb el suport ocasional d'una persona experta.

2. L'objectiu d'aquesta modalitat és afavorir la reflexió compartida, l'intercanvi d'idees i propostes, la construcció conjunta de coneixement, la millora de les competències professionals i la capacitat d'innovar introduint canvis de millora en l'aula i en el centre.



3. El seminari formarà part del programa anual de formació del centre en el qual estiga adscrita la persona que el coordina.

4. La duració dels seminaris estarà compresa entre un mínim de 20 hores i un màxim de 30.

b) Participació

1. Podrà participar en aquesta modalitat formativa tant el personal docent com el personal especialitzat en actiu en centres docents d'ensenyaments no universitaris de la Comunitat Valenciana, sostinguts amb fons públics, regulats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació. També podrà participar-hi el personal docent que presta servei en diferents departaments de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.



2. El personal docent que constitueix un seminari podrà procedir d'un o de més centres o serveis educatius.

3. El nombre de participants, incloent-hi la coordinadora o el coordinador, no podrà ser inferior a cinc. El nombre màxim de participants estarà marcat per la dinàmica del seminari, es recomana que no siga superior a quinze.

4. Durant el seu desenvolupament, podran comptar amb el suport de personal expert extern, considerat ponent.

c) Coordinació

1. Tots els seminaris comptaran amb una coordinadora o coordinador, que serà la persona de contacte amb l'assessoria de referència d'aquest i assumirà les funcions previstes en l'article 15.b de l'Ordre 65/2012.

2. La persona que assumisca les funcions de coordinació planificarà, organitzarà i dinamitzarà el treball programat, gestionarà i administrarà els recursos que es puguen assignar, emplenarà la documentació administrativa i serà qui done fe de la manera en què es realitze l'acció formativa i garantisca la participació dels seus components.



d) Altres

1. En virtut del que s'estableix en l'article 7.2 de l'Ordre 65/2012, de 26 d'octubre, de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació, que estableix el model de formació permanent del professorat i el disseny, reconeixement i registre de les activitats formatives, la Subdirecció General de Formació del Professorat, a través del Servei de Planificació i Gestió de la Formació Permanent el Professorat i els CEFIRE de la xarxa, podrà convocar seminaris específics dirigits a perfils professionals o col·lectius específics del professorat, o per a tractar temàtiques concretes que així ho requerisquen.



Cinqué. Grups de treball

a) Concepte, objectius i requisits

1. El grup de treball és una modalitat formativa que té com a finalitat l'estudi i desenvolupament de materials de lliure distribució, d'aplicació directa a l'aula, tant en els processos d'ensenyament-aprenentatge com en els de l'avaluació d'aquests.

2. Els grups de treball podran:

a) Elaborar materials didàctics (unitats didàctiques, seqüències didàctiques, projectes…). S'elaboraran tant els materials didàctics per a l'alumnat com la guia didàctica per al professorat.

b) Analitzar i experimentar materials didàctics i/o eines informàtiques per al procés d'ensenyament/aprenentatge.

3. El grup de treball formarà part del programa anual de formació del centre en el qual estiga adscrita la persona que el coordina.

4. La duració dels grups de treball estarà compresa entre un mínim de 20 hores i un màxim de 30.

b) Participació

1. Podrà participar en aquesta modalitat formativa tant el personal docent com el personal especialitzat en actiu en centres docents d'ensenyaments no universitaris de la Comunitat Valenciana sostinguts amb fons públics, regulats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació. També podrà participar-hi el personal docent que presta els serveis en diferents serveis educatius de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

2. El personal docent que constitueix un grup de treball pot procedir d'un o de més centres o serveis educatius.

3. El nombre de participants, incloent-hi la coordinadora o el coordinador, no podrà ser inferior a tres. El nombre màxim de participants estarà marcat per la dinàmica del grup de treball, es recomana que no siga superior a deu.

c) Coordinació

1. Tots els grups de treball comptaran amb una coordinadora o coordinador, que serà la persona de referència dins del grup, encarregada de la planificació, organització, gestió i dinamització de la proposta, així com del seu seguiment intern, conjuntament amb l'assessor o assessora responsable.

2. La persona que assumisca les funcions de coordinació planificarà, organitzarà i dinamitzarà el treball programat, gestionarà i administrarà els recursos que es puguen assignar, emplenarà la documentació administrativa i serà qui done fe de la manera en què es realitze l'acció formativa i garantisca la participació dels seus components.



Sisé. Altres formacions

Els centres educatius podran proposar als seus CEFIRE de referència la realització d'altres modalitats formatives que es consideren necessàries, tenint en compte l'oferta formativa general de la conselleria amb competències en matèria d'educació, l'oferta pròpia del CEFIRE i les modalitats formatives regulades per aquesta convocatòria. En cas que aquestes necessitats no estiguen cobertes mitjançant les modalitats formatives previstes, el CEFIRE n'estudiarà la viabilitat.



Seté. Procediment de sol·licitud de PFC, de grups de treball i de seminaris

a) Forma

a.1) Personal docent amb accés a ITACA

1. Les sol·licituds dels PFC, les sol·licituds dels seminaris i les sol·licituds dels grups de treball es realitzaran telemàticament emplenant el model oficial de sol·licitud que estarà disponible en la plataforma ITACA3-GAD, URL https://itaca3-gad.edu.gva.es i, a més, en l'enllaç de la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport http://www.ceice.gva.es. No caldrà presentar la inscripció en cap registre físic.

2. Les sol·licituds hauran d'emplenar-se seguint les instruccions que s'indiquen en la pàgina web de la conselleria amb competències en matèria d'educació; caldrà identificar-se per qualsevol dels sistemes d'identificació o signatura electrònica admesos en la seu electrònica.



3. Podran accedir al tràmit telemàtic corresponent, els coordinadors o coordinadores de les activitats formatives (d'ara en avant CAF) que figuren com a tals en el PAF del centre on es vagen a desenvolupar aquestes activitats; per això, el coordinador o la coordinadora de formació del centre (d'ara en avant CFC) ha d'haver-los inclòs prèviament en l'apartat corresponent del PAF.

4. El personal docent que presta servei en els departaments educatius de la conselleria competent en matèria d'educació, i desitge coordinar un grup de treball o un seminari, haurà de comunicar-ho al correu electrònic gestio_paf@gva.es perquè se li done accés al tràmit corresponent.

5. La presentació per aquesta via permetrà:

– La inscripció en línia del model oficial.

– Annexar documents a la sol·licitud, quan siga necessari.

– El registre electrònic de la sol·licitud.

6. La secretaria del centre haurà de certificar telemàticament, a través d'ITACA3-GAD, en cadascuna de les activitats formatives que conformen el PAF del centre, l'autorització de l'ús dels espais on realitzaran les sessions de treball. En el cas de tractar-se d'un PFC, certificarà també que ha sigut aprovat pel claustre del professorat indicant la data d'aprovació. Si es tracta d'un PFC intercentres, es requerirà la certificació de les secretaries de tots els centres participants.



7. Aquelles persones proposades com a participants en aquestes activitats formatives que tinguen accés a ITACA, hauran d'accedir a la plataforma OVIDOC, URL https://ovidoc.edu.gva.es, i identificar-se per qualsevol dels sistemes d'identificació o signatura electrònica admesos en la seu electrònica per a acceptar o rebutjar la participació en l'activitat formativa.

8. L'ús dels mitjans telemàtics comporta el consentiment de totes i tots els participants en el procediment, del tractament de les dades de caràcter personal necessàries per a la tramitació d'aquest, d'acord amb la normativa vigent, així com la cessió dels drets de reproducció, distribució, transformació i comunicació pública dels materials produïts, segons el que s'indica en el punt dènou d'aquesta resolució.



9. Si es proposa la participació de personal que preste els seus serveis en qualsevol dels centres participants que no tinga accés a ITACA, s'haurà d'adjuntar la justificació que aquest participant treballa en aquests centres, la cessió de dades de caràcter personal i dels drets de reproducció, distribució, transformació i comunicació pública dels materials produïts, segons el que s'ha indicat en el punt dènou d'aquesta resolució.

10. La sol·licitud es considerarà presentada i registrada davant de l'Administració en el moment en el qual el CAF haja completat tot el procés telemàtic. Podrà imprimir o descarregar el justificant generat de registre com a confirmació de la presentació telemàtica. No podrà presentar-se més d'una sol·licitud. Una vegada presentada i obtingut el registre, és necessari que la secretaria del centre valide la cessió d'espais i l'aprovació del claustre, si és el cas, dins del termini de sol·licitud establit, ja que es considera requisit per a l'aprovació de l'acció formativa.



a.2) Personal docent sense accés a ITACA

1. El CFC o la persona designada per la direcció del centre que no dispose d'accés a ITACA i desitge sol·licitar un PFC, haurà d'emplenar la instància corresponent segons el model oficial facilitat pel Servei de Planificació i Gestió de la Formació Permanent del Professorat i que podrà descarregar des de la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport http://www.ceice.gva.es.

2. El personal docent que no dispose d'accés a ITACA i desitge sol·licitar un grup de treball o un seminari haurà d'emplenar la instància corresponent conforme amb el model oficial facilitat pel Servei de Planificació i Gestió de la Formació Permanent del Professorat i que podrà descarregar des de la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport http://www.ceice.gva.es.

3. Una vegada emplenats tots els apartats de la instància, aquesta ha d'imprimir-se i realitzar-se els següents tràmits.

– La persona que coordina l'activitat formativa haurà de signar la instància.

– La secretaria del centre també signarà la instància en l'apartat corresponent, i certificarà que la direcció del centre autoritza l'ocupació dels espais on es realitzaran les sessions de treball. En el cas de tractar-se d'un PFC, certificarà també que ha sigut aprovada pel claustre del professorat, i indicarà la data d'aprovació. Si es tracta d'un PFC intercentres, es requerirà la certificació de les secretaries de tots els centres participants.

– El CAF escanejarà la sol·licitud, una vegada signada i segellada, en format PDF. L'arxiu amb la sol·licitud s'anomenarà de la manera següent:

Sol·licitud d'un PFC: sol_pfc_codi de centre_19-20.pdf

Sol·licitud d'un grup de treball: sol_gt_codi de centre_19-20.pdf

Sol·licitud d'un seminari: sol_sem_codi de centre_19-20.pdf

– El CAF enviarà al correu electrònic gestio_paf@gva.es l'arxiu escanejat. Al costat de la sol·licitud de PFC o seminaris, si és el cas, s'haurà d'enviar també el currículum, la cessió de dades personals i la cessió de materials de les persones ponents proposades.

4. La sol·licitud es considerarà presentada i registrada davant l'Administració en el moment en el qual s'haja rebut la sol·licitud en el correu electrònic indicat. Des del Servei de Planificació i Gestió de la Formació Permanent del Professorat s'enviarà un correu electrònic al CAF, que serà el justificant de registre com a confirmació de la presentació.

5. Un CAF només podrà presentar una sol·licitud d'activitat formativa.

6. Les activitats formatives aprovades formaran part del PAF del centre, per la qual cosa el CFC del centre haurà de tramitar aquest document en el correu electrònic gestio_paf@gva.es.

b) Termini de presentació

El termini per a presentar les sol·licituds començarà a les 09.00 hores del dia hàbil següent a la publicació d'aquesta convocatòria, i finalitzarà quinze dies naturals després.



Huité. Comissions de valoració dels PFC, dels grups de treball i dels seminaris

1. En cada CEFIRE general, i en aquells CEFIRE específics designats pel Servei de Planificació i Gestió de la Formació Permanent del Professorat, es constituirà una comissió de valoració, que revisarà les sol·licituds presentades de projectes de formació en centres, grups de treball i seminaris, a fi de valorar si compleixen o no els requisits de la convocatòria i els objectius de la modalitat formativa corresponent.



2. Aquesta comissió estarà integrada per:

a) La persona que dirigeix el CEFIRE, que actuarà com a president/a i comptarà amb vot de qualitat.

b) Dues vocalies designades per la direcció del CEFIRE, d'entre les assessories.

c) Un/a secretari/ària que designe la direcció del CEFIRE d'entre les assessories, amb veu i vot.

3. Cada CEFIRE comunicarà al Servei de Planificació i Gestió de la Formació Permanent del Professorat la proposta d'autorització de PFC, grup de treball i seminaris, amb indicació de les hores a certificar a l'efecte de formació permanent del professorat. En aquesta proposta farà constar el títol i la modalitat de participació de cadascun d'ells.





Nové. Motius de denegació dels PFC, dels grups de treball i dels seminaris

1. Totes les sol·licituds presentades seran valorades i considerades. Els motius de denegació seran els següents:

– No complir algun dels requisits de la convocatòria.

– No haver sigut certificada per la secretaria o, en defecte d'això, per la direcció del centre. En cas dels centres que no tenen accés a ITACA, no aportar la documentació sol·licitada.

– No ajustar-se a l'objecte de la modalitat formativa corresponent.

– Altres motius que siguen justificats per la comissió de valoració.





Deu. Recursos econòmics per a la realització dels PFC, dels grups de treball i dels seminaris

Els centres públics educatius d'ensenyaments d'Educació Infantil, d'Educació Primària, d'Educació Secundària Obligatòria, de Batxillerat, de Formació Professional, d'Educació Especial, d'Ensenyaments de Règim Especial i d'Educació de Persones Adultes de titularitat de la Generalitat podran rebre, en concepte de despeses de funcionament, recursos econòmics per al desenvolupament dels PFC, dels grups de treball i dels seminaris.



Onze. Finançament

El finançament, fins a un màxim d'1.500.000,00 euros, serà a càrrec de l'aplicació pressupostària 09.02.04.421.60.2, de l'exercici pressupostari per a 2019.



Dotze. Comissió de selecció i assignació de recursos econòmics

1. La Subdirecció General de Formació del Professorat, a través del Servei de Planificació i Gestió de la Formació Permanent del Professorat, ordenarà i instruirà els expedients dels PFC, grups de treball i seminaris proposats per les comissions de valoració constituïdes en els CEFIRE.

2. Es constituirà una Comissió de Selecció i Assignació de Recursos, formada per:

a) La persona titular de la Subdirecció General de Formació del Professorat o persona en qui delegue, que actuarà com a president/a i comptarà amb vot de qualitat.

b) La persona titular del Servei de Planificació i Gestió de la Formació Permanent del Professorat o persona en qui delegue.

c) Tres persones de les direccions o les assessories dels CEFIRE, designades pel secretari autonòmic d'Educació i Formació Professional.



d) Un funcionari o funcionària de la Subdirecció General de Formació del Professorat, que exercirà les funcions de secretaria, amb veu i vot.

3. La Comissió ajustarà la seua actuació al que disposen els articles 19 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

4. Aquesta comissió tindrà les següents funcions:

– Coordinar les comissions de valoració dels CEFIRE.

– Recollir de les comissions de valoració dels CEFIRE les propostes d'autorització del PFC, dels grups de treball i dels seminaris.



– Assignar els recursos econòmics a cada centre, segons els criteris establits en el punt tretze d'aquesta resolució.

– Elevar a la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional la proposta d'autorització i d'assignació econòmica de cada centre, si escau.



Tretze. Criteris de baremació i de quantificació econòmica

1. L'assignació econòmica es farà als centres. En el cas dels PFC de modalitat intercentres, es farà al centre coordinador, i en el cas dels grups de treball i seminaris es farà al centre on estiga adscrita la persona que els coordine.

2. L'assignació econòmica corresponent a cada centre es realitzarà de manera proporcional a la puntuació que se li assigne.

3. L'assignació de punts a cada centre es farà segons els criteris següents:

3.1. Modalitats amb participació de professorat d'un únic centre:



– Per cada PFC: 250 punts

– Per cada grup de treball: 50 punts

– Per cada seminari: 100 punts

3.2. Modalitats intercentres, amb participació de professorat de més d'un centre:

– Per cada PFC: 315 punts

– Per cada grup de treball: 60 punts

– Per cada seminari: 125 punts

4. Una vegada assignada la puntuació total a cada centre, es calcularà la correspondència entre la puntuació i l'assignació econòmica; per a això es dividirà l'import total dels recursos econòmics assignats a la convocatòria entre la suma total de punts obtinguts per tots els centres participants, assignant a cada punt el seu valor econòmic.

A cada centre se li assignarà el resultat del càlcul de la part sencera obtinguda de multiplicar els punts assignats al centre pel valor unitari de cada punt.



Catorze. Resolució

1. La Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, http://www.ceice.gva.es, la relació provisional dels PFC, grups de treball i seminaris seleccionats i denegats. Aquesta proposta indicarà les hores a certificar a l'efecte de formació permanent del professorat, el títol, la modalitat de participació de cadascun d'aquests i, si escau, els recursos econòmics assignats.

2. Els CAF dels PFC, seminaris i grups de treball disposaran de cinc dies naturals per a presentar, davant la direcció del CEFIRE general que haja valorat la sol·licitud, les reclamacions que estimen oportunes.



3. Una vegada resoltes aquestes reclamacions, la Subdirecció General de Formació del Professorat, a través del Servei de Planificació i Gestió de la Formació Permanent del Professorat, realitzarà la proposta definitiva dels PFC, grups de treball i seminaris seleccionats i denegats, que serà elevada al secretari autonòmic d'Educació i Formació Professional.

4. El secretari autonòmic aprovarà la selecció definitiva dels PFC, dels grups de treballs i dels seminaris presentats, i la publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, http://www.ceice.gva.es. Mitjançant aquesta publicació, es considerarà realitzada la notificació, amb caràcter general, tant als centres implicats com al professorat participant.

5. El termini màxim per a resoldre aquesta convocatòria serà de tres mesos des de la data d'efectes de la convocatòria.

6. L'efecte que produirà el silenci administratiu, si transcorre el termini màxim sense que es dicte i notifique la resolució corresponent, serà desestimatori de les sol·licituds.



Quinze. Desenvolupament de la formació dels PFC, dels grups de treball i dels seminaris

1. Els PFC, els grups de treball i els seminaris podran desenvolupar el seu treball, sempre que s'haja aprovat, des del dia de la publicació de la resolució d'aquesta convocatòria fins al 15 de juliol de 2020.



2. En totes les modalitats formatives, les sessions de treball podran ser presencials o mitjançant les sales de videoconferència.

3. Durant el desenvolupament dels PFC, grups de treball i seminaris, i fins a arribar al 15% de les sessions planificades, s'admetran canvis en la seua composició, sempre que es continuen complint els requisits de participació de la convocatòria. Aquests canvis hauran de ser comunicats a l'assessoria a la qual s'haja assignat l'actuació formativa.





Setze. Suport i seguiment des dels CEFIRE

1. Cada CEFIRE establirà un pla d'intervenció en relació amb els PFC, grups de treball i seminaris inclosos en els PAF dels seus centres adscrits.

2. Els CEFIRE, previ informe raonat al Servei de Planificació i Gestió de la Formació del Professorat, podran reconduir o suspendre en qualsevol moment aquells PFC, grups de treball i seminaris en els quals s'hagen donat circumstàncies que modifiquen les condicions que van donar lloc a la seua autorització. El CEFIRE informarà d'aquesta decisió a la persona que exercisca la coordinació.

3. Durant el desenvolupament de les actuacions formatives, els CAF hauran de realitzar, per via telemàtica, en la plataforma ITACA 3 les actes de les sessions de treball i adjuntar els fulls de signatura corresponents en format PDF o JPEG, en un termini de set dies hàbils des de la realització de cadascuna de les reunions. Els CAF que no tinguen accés a ITACA 3, hauran de descarregar-se el model d'acta de la reunió i del full de signatures de la pàgina web de la conselleria http://www.ceice.gva.es, emplenar-les, signar-les, escanejar-les en format PDF i enviar-les al correu electrònic gestio_paf@gva.es.

L'arxiu de l'acta s'anomenarà de la següent forma: Codi de referència de l'activitat formativa_acta_data reunió (la data de la reunió es codificara de la següent forma: aa-mm-dd)

L'arxiu del full de signatura s'anomenarà de la següent forma: Codi de referència de l'activitat formativa_signatures_data reunió (la data de la reunió es codificara de la següent forma: aa-mm-dd).



Dèsset. Finalització de l'activitat de PFC, de grups de treball i de seminaris

1. Finalitzada l'activitat dels PFC, dels grups de treball i dels seminaris, la coordinadora o el coordinador haurà d'emplenar, per via telemàtica utilitzant la plataforma ITACA 3, en el termini d'un mes a comptar de la data de l'última sessió de treball, els documents següents:



1.1. Projectes de formació en centres

a) Portafils d'activitats realitzades durant el PFC.

b) L'acta final amb la relació d'aptes i de no aptes, seguint les instruccions que s'establisquen a aquest efecte.

c) Relació de professionals i institucions que han impartit la formació, amb el títol de la ponència impartida, el nombre d'hores i la data de realització.

1.2. Grups de treball

a) Memòria final, segons la plantilla facilitada.

b) Producte del treball. Com a regla general, els grups de treball presentaran el treball realitzat, siga anàlisi-experimentació o materials elaborats (materials per a l'alumnat i guia didàctica), maquetat amb la plantilla proporcionada i utilitzant l'eina eXeLearning (ELP) o el format OpenOffice Document (odt) per a l'empaquetatge de continguts. Si els materials elaborats són materials per a pissarra digital, s'utilitzarà el format Notebook; si són vídeos, s'usarà el format MPEG o AVI. En ambdós casos, presentaran un document en el qual especifiquen com a mínim el procés de creació dels materials, el seu desenvolupament, la seua aplicació en l'aula i la justificació del seu ús.



c) L'acta final amb la relació d'aptes i de no aptes, seguint les instruccions que s'establisquen a aquest efecte.

1.3. Seminaris

a) Memòria final, segons la plantilla facilitada.

b) Materials elaborats, si és el cas.

c) L'acta final amb la relació d'aptes i de no aptes, seguint les instruccions que s'establisquen a aquest efecte.

d) Relació de professionals i institucions que han impartit la formació, amb el títol de la ponència impartida, el nombre d'hores i la data de realització.

2. Els CAF que no tinguen accés a ITACA 3-GAD hauran de descarregar-se els models d'aquests documents de la pàgina web de la conselleria http://www.ceice.gva.es, emplenar-los, signar-los i enviar-los al correu electrònic gestio_paf@gva.es seguint les instruccions que per a això s'establisquen en aquesta pàgina.



Díhuit. Avaluació i certificació

a) Avaluació

1. Les assessories dels CEFIRE avaluaran els PFC, grups de treball i seminaris a partir de la documentació aportada pels centres una vegada finalitzada l'activitat i tenint en compte el seguiment realitzat durant el curs escolar.

2. Els CEFIRE podran demanar als centres la informació que consideren necessària per a la correcta avaluació de les activitats.

3. Els CEFIRE elaboraran, per a cadascuna de les accions formatives, les actes finals d'avaluació a partir de les quals s'emetran els certificats corresponents. Per a poder ser certificades, les activitats hauran de complir tant el que disposa l'Ordre 65/2012, de 26 d'octubre, com la resolució per la qual s'estableix el Pla anual de formació per al curs 2019-2020 i obtindre una valoració final positiva.

4. Els CEFIRE també elaboraran la relació dels centres que no han realitzat les accions formatives aprovades perquè siguen adoptades les mesures oportunes.

b) Certificació

1. Els CEFIRE certificaran la participació, com a assistent o com a coordinador, en els PFC, seminaris i grups de treball. En els certificats expedits constarà el mateix nombre d'hores de formació per a totes les persones participants. Als assistents se'ls podrà certificar quan acrediten, com a mínim, un 85% d'assistència del nombre total d'hores de l'activitat de formació.

2. En un mateix curs escolar es podrà certificar, com a màxim, la participació en un PFC, un seminari i un grup de treball. En cap cas se certificarà la coordinació de més d'una activitat de formació de qualsevol d'aquestes tres modalitats durant el mateix curs escolar.

3. Els CEFIRE certificaran les ponències realitzades pels ponents externs. En el certificat expedit constarà el títol i el nombre d'hores de la ponència.



Dènou. Propietat intel·lectual i publicació de materials

1. Els autors dels materials elaborats seleccionats es comprometran a complir el que disposa la Llei de propietat intel·lectual en l'ús de materials de tercers. A més, per via telemàtica a través d'OVIDOC, https://ovidoc.edu.gva.es, cediran gratuïtament a la Generalitat els drets de reproducció, distribució, transformació i comunicació pública, en totes les possibles modalitats, segons el que estableix la llei esmentada, amb facultat d'aquesta de cessió a tercers. No obstant això, la Generalitat podrà autoritzar la publicació dels treballs seleccionats a càrrec dels autors o autores o d'un tercer. Així mateix, els autors o les autores es comprometen a elaborar, a petició de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació del Professorat, les modificacions necessàries perquè es puguen publicar totalment o parcialment en el format que aquesta secretaria autonòmica considere més adequat.



2. En cas de ser necessari adjuntar a la sol·licitud el document de cessió, aquest s'ajustarà al model que existeix en la web de la conselleria competent en matèria d'educació. L'incompliment d'aquesta obligació deixarà sense efecte la participació en la convocatòria.

3. Tots els materials avaluats positivament, per la seua originalitat i qualitat, podran ser publicats en els repositoris de la conselleria amb competència en matèria d'educació, fent constar el nom dels participants i el de les coordinadores o coordinadors.

4. Els autors dels materials es fan responsables del compliment de la legislació vigent tant en matèria de protecció de dades (LOPD) com de propietat intel·lectual (LPI).



Vint. Forma de pagament

L'assignació econòmica, una vegada concedida, serà entregada per transferència bancària en el centre docent mitjançant ordres de pagament en ferm, proposta de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional, càrrec del pressupost anual de l'exercici 2019.



Vint-i-u. Justificació de les despeses

1. Els centres docents han de justificar la dotació utilitzant el control de l'activitat econòmica del mateix centre i especificant els ingressos i les despeses que es produïsquen en el desenvolupament de l'activitat formativa, i adjuntar la justificació de l'import de l'assignació econòmica concedida al balanç anual. Aquest procediment de justificació s'ha d'efectuar conforme amb el que es disposa en l'Ordre de 18 de maig de 1995, de la Conselleria d'Educació i Ciència (DOGV 2526, 09.06.1995), per la qual es regula i s'exerceix l'activitat i l'autonomia de la gestió econòmica dels centres docents públics no universitaris de la Comunitat Valenciana.

2. Els centres han de conservar els documents justificatius de l'aplicació del fons rebut mentre puguen ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

3. Donat el caràcter de sobredotació per despeses extraordinàries de funcionament, en els documents de control de l'activitat econòmica del centre caldrà especificar clarament els ingressos i despeses que es produïsquen a conseqüència de les actuacions del PFC, del seminari o del grup de treball.

4. La secretaria dels centres justificarà les despeses realitzades en les modalitats formatives corresponents, per via telemàtica, a través de la plataforma ITACA, en el mòdul de comptabilitat, seguint les instruccions que s'indiquen en aquesta.

5. La quantitat rebuda es dedicarà íntegrament a les activitats de formació, i haurà d'ajustar-se al que disposa l'article 310 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014.

6. En el desenvolupament de les activitats de formació podran presentar-se, per a la seua justificació, les despeses següents:

a) Docència o assessorament per experts externs al centre.

b) Desplaçaments, només en aquells casos en què les activitats de formació es realitzen en centres de diferent localitat o quan siga necessari per al desenvolupament d'alguna activitat.

c) Materials no inventariables directament relacionats amb l'activitat formativa.



València, 4 de novembre de 2019.– El secretari autonòmic d'Educació i Formació Professional: Miguel Soler Gracia.

Mapa web