Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 16 de gener de 2019, del president de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), per la qual es convoquen subvencions als plans de seguiment i execució dels programes de tutories d'internacionalització, per a les pimes de la Comunitat Valenciana, a càrrec del pressupost de l'exercici 2019 amb cofinançament de la Unió Europea a través del Fons Europeu de Desenvolupament Regional. [2019/1148]

(DOGV núm. 8481 de 07.02.2019) Ref. Base de dades 001246/2019






Un dels objectius prioritaris de la Generalitat és fomentar l'increment de les exportacions i millorar el grau d'internacionalització de les empreses, tenint en compte l'impacte que comporta per al creixement de la seua economia. La millora del posicionament dels productes i serveis de les empreses de la Comunitat Valenciana en els mercats exteriors constitueix un factor imprescindible per a generar riquesa i benestar.



En aquest sentit, en coherència amb l'objectiu estratègic de fomentar les exportacions dels productes i serveis de la Comunitat Valenciana i de facilitar a les pimes l'accés als serveis avançats, especialment en els àmbits de la gestió empresarial per a propiciar el seu creixement i afermar-se en els mercats, l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) per a impulsar la internacionalització empresarial, contempla la concessió d'incentius amb aquestes finalitats a través de l'aprovació de convocatòries públiques per l'IVACE, entitat que consolida l'aposta per ajudar les empreses de la Comunitat Valenciana a millorar el seu posicionament en els mercats internacionals.

Entre aquestes ajudes, es troba el suport a les activitats de seguiment i execució que resulten de les conclusions dels programes de tutories d'internacionalització en què hagen participat les pimes de la Comunitat Valenciana des de l'any 2014, i que tenen com a objectiu millorar la seua estratègia en els diferents àmbits de la internacionalització amb la finalitat de guanyar posició competitiva en els mercats exteriors.

Aquestes ajudes s'emmarquen dins de l'estratègia de la Comunitat Valenciana en matèria de suport a les empreses, i s'inclouen dins de l'Eix Prioritari 3 «Millorar la competitivitat de les pimes" del Programa Operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional de la Comunitat Valenciana 2014-2020, ja que contribueixen a fomentar la capacitat de les pimes per a créixer en els mercats regionals, nacionals i internacionals.

Per això i en virtut del que disposa l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública del sector públic instrumental i de subvencions, i l'article 3 de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) per a impulsar la internacionalització empresarial, resolc:





Article 1. Objecte de la resolució

1. L'objecte de la present resolució és convocar la concessió de subvencions a les pimes de la Comunitat Valenciana per a la posada en marxa, desenvolupament, execució i seguiment dels plans de tutories d'internacionalització aprovats per l'IVACE en el marc dels programes de tutories d'internacionalització 2014, 2015 o 2016 i del programa Xec Tutories d'Internacionalització 2017, 2018 o 2019, a càrrec del pressupost de l'IVACE de l'exercici 2019.

2. Les bases reguladores de la present convocatòria són les aprovades per l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) per a impulsar la internacionalització empresarial, publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) número 7903, de 25 d'octubre de 2016; en aquestes bases s'estableixen les condicions de les ajudes en el que no preveja aquesta convocatòria.

3. Les ajudes previstes en la present convocatòria comptaran amb finançament del Programa Operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020 dins de l'Objectiu Específic 4.1.3, «Promoure el creixement i consolidació de les empreses millorant el seu finançament, tecnologia i accedint a serveis de suport avançats que permeten el seu creixement i aconseguisquen millorar la seua consolidació en els mercats», inclòs en l'Eix Prioritari 3.



Article 2. Empreses beneficiàries

1. Podran sol·licitar aquestes ajudes les pimes que hagen participat en els programes de tutories d'IVACE Internacional durant els anys 2014, 2015 o 2016, així com les pimes que hagen sigut beneficiàries de la convocatòria de Xec Tutories durant els exercicis 2017, 2018 o 2019. Les pimes hauran de comptar amb seu social a la Comunitat Valenciana, no incórrer en cap de les prohibicions que s'estableixen en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i complir amb la resta de requisits establits en l'article 4 de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre.



2. A l'efecte de la present convocatòria, es considerarà pime l'entitat les característiques de la qual s'ajusten al que disposa l'annex I del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DO L 187 de 26.06.2014).

3. Queden excloses de la present convocatòria les pimes que desenvolupen activitats enquadrades en les seccions K i L de la Classificació Nacional d'Activitats Econòmiques (CENAE 2009), aprovada pel Reial decret 475/2007, de 13 d'abril (BOE 102, 28 del 04 de 2007).





Article 3. Actuacions susceptibles de suport i costos subvencionables

1. Es consideren subvencionables els costos indicats a continuació que siguen necessaris per a la posada en marxa, desenvolupament, execució i seguiment dels plans de tutories aprovats per l'IVACE en els exercicis 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 o 2019, i l'import dels quals no supere el límit màxim de 100.000 €:

a) Despeses de consultoria necessaris per al seguiment i execució del pla fins a un màxim de 14.500 €.

b) Despeses de desplaçament i allotjament en mercats exteriors necessaris per a abordar l'execució del pla, fins a un màxim de 10.000 €.



c) Despeses de material promocional, catàlegs, fullets i cartelleria diversa, fins a un màxim de 10.000 €.

d) Creació de web dirigida a l'entorn internacional, o adaptació de l'existent en l'empresa a aquest efecte, fins a un màxim de 14.500 €.

e) Publicitat en mitjans estrangers, publicitat o inscripció en portals o directoris en línia i mercats electrònics internacionals, vinculada a l'execució del pla fins a un límit de 30.000 €. Comunicació en línia i fora de línia relacionada amb el desenvolupament de campanyes de comunicació internacionals resultants del pla treballat en la tutoria, fins a un màxim de 6.000 euros.

f) Despeses de contractació d'una persona amb especialització vinculada a l'àmbit de la tutoria realitzada: serà elegible el salari brut de la persona contractada durant el 2019 sempre que el salari brut anual siga d'un mínim de 23.000 euros i la duració mínima del contracte de 12 mesos. S'acceptarà un màxim de despesa per aquest concepte de dos contractes per empresa beneficiària. Per a les empreses d'indústries creatives i culturals s'admetran també les despeses d'un o d'una professional o d'empresa externa contractada a aquest efecte. Únicament seran subvencionables les despeses indicades en aquest apartat si l'empresa realitza accions de promoció en mercats exteriors que puga justificar. El personal haurà d'estar ocupat en la seu de la Comunitat Valenciana de l'empresa beneficiària.

g) Despeses vinculades a accions de promoció internacional necessàries per a l'execució del pla resultant de la tutoria realitzada. En el cas de participació en fires internacionals, només serà elegible el cost de la contractació de l'espai.

h) Compra de plecs i traducció de documents, i despeses directament relacionades amb la contractació pública exterior.

i) Registre de marca en països fora de la Unió Europea.

2. No es consideraran subvencionables:

a) Els serveis per a l'establiment i explotació de xarxes de distribució a l'estranger.

b) Les despeses corrents vinculades a l'activitat exportadora de l'empresa.

c) Les despeses de transport.

d) Les despeses de manutenció, restauració, dietes, etc.

e) Les despeses de consultoria no vinculades directament amb l'execució del programa de tutoria en què l'empresa haja participat.

f) Els contractes d'agent, representació o actuacions similars.

g) En general, totes aquelles despeses que no estiguen clarament definides o que no tinguen per finalitat directa la consecució dels objectius del programa, sent en tot cas el criteri de l'IVACE el que prevaldrà en cas de controvèrsia.

3. Quan l'import de la despesa subvencionable supere les quanties establides en la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic per al contracte menor, és a dir, l'import de 14.999,99 euros, el beneficiari haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la prestació del servei o lliurament del bé, llevat que per les seues especials característiques no hi haja en el mercat un nombre suficient d'entitats que els realitzen, presten o subministren, o llevat que la despesa s'haja realitzat amb anterioritat a la subvenció. L'elecció entre les ofertes presentades es realitzarà conforme a criteris d'eficiència i economia, i caldrà justificar expressament en una memòria l'elecció quan no recaiga en la proposta econòmica més avantatjosa.

4. Els costos associats als projectes subvencionats per la present convocatòria no podran rebre simultàniament ajudes d'altres convocatòries procedents d'aquesta o d'una altra administració.



Article 4. Característiques i quantia de l'ajuda

1. Les ajudes que s'estableixen en la present resolució es concediran sota la forma de subvenció.

2. L'ajuda aconseguirà el 50 % dels costos subvencionable.

3. L'ajuda està subjecta al règim de minimis, la qual cosa suposa que l'ajuda total de minimis concedida a una única empresa no serà superior a 200.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals. A l'efecte de la present convocatòria, s'entendrà per única empresa la definició establida en l'apartat 2 de l'article 2 del Reglament (CE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis. Les empreses que realitzen per compte d'altri operacions de transport de mercaderies per carretera s'ajustaran als límits i condicions de l'article 3, apartats 2 i 3, d'aquesta disposició.





Article 5. Termini i forma de presentació de sol·licituds

1. La presentació de les sol·licituds s'ajustarà al que estableix l'article 7 de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre.

2. El termini de presentació de sol·licituds s'iniciarà a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) i finalitzarà el 14 de juny de 2019.

3. La tramitació del procediment serà electrònica. La presentació electrònica requerirà que l'empresa sol·licitant dispose de signatura electrònica, bé amb el certificat reconegut d'entitat, bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), emesos tots dos per qualsevol entitat reconeguda en la Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació establits a Espanya, publicada en la seu electrònica del Ministeri d'Energia, Turisme i Agenda Digital. La sol·licitud es presentarà en el registre electrònic d'IVACE accessible a través de la seua pàgina web http://www.ivace.es.

4. La presentació de la sol·licitud portarà implícita l'acceptació de les bases, incloent-hi el que es disposa en la convocatòria respectiva.

5. Només s'admetrà la presentació d'un projecte per empresa sol·licitant.

6. En tot cas serà obligatòria la presentació de la documentació que s'indica a continuació:

a) Sol·licitud normalitzada. La sol·licitud d'ajudes s'adequarà al model normalitzat disponible en la pàgina web http://www.ivace.es. Una vegada presentada la sol·licitud per registre electrònic, aquest emetrà automàticament un resguard acreditatiu de la presentació de la sol·licitud, que podrà ser arxivat o imprés per l'entitat sol·licitant, en els termes previstos en el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana.

Així mateix l'imprés de sol·licitud contindrà les declaracions responsables que acrediten que l'empresa beneficiària compleix els requisits de la convocatòria i de les bases reguladores.

b) Memòria del projecte segons el model disponible en l'adreça d'internet de l'IVACE http://www.ivace.es, o bé incorporat a la sol·licitud d'ajuda. La memòria servirà de referent per a aplicar els criteris de valoració, per aquest motiu l'emplenament defectuós o deficient, o la seua difícil comprensió, comportarà una menysvaloració del projecte o fins i tot la denegació de la sol·licitud.

c) Acreditació de trobar-se al corrent de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, només en cas que haja manifestat expressament la seua oposició que l'IVACE obtinga els corresponents certificats per mitjans electrònics, mentre que la presentació de la sol·licitud comportarà l'autorització de l'entitat o empresa sol·licitant.



d) Si es tracta d'una persona jurídica inscrita en un registre públic, l'IVACE obtindrà directament la informació relativa a la identitat de l'entitat sol·licitant, si bé podrà requerir-li directament la presentació d'algun document concret.

e) L'empresa sol·licitant haurà d'emplenar en tot cas la declaració responsable annexa a la sol·licitud referent a totes les altres ajudes de minimis rebudes d'aquesta o una altra administració (independentment dels costos subvencionables) durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs que estiguen subjectes al Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió de 18 de desembre de 2013.



f) Declaració responsable d'altres ajudes rebudes per a les mateixes despeses subvencionables sotmeses a un reglament d'exempció o a una decisió adoptada per la Comissió.

g) Instrument ambiental al qual estiga sotmesa l'activitat o les instal·lacions en les quals l'entitat sol·licitant executarà el projecte. En cas d'estar exempta, s'haurà d'aportar documentació que acredite aquesta circumstància. S'entén per lloc d'execució del projecte el domicili de l'empresa sol·licitant en el qual planifique les accions d'internacionalització.

7. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o no s'acompanye de la documentació que d'acord amb aquesta convocatòria siga exigible, es requerirà el sol·licitant perquè -en el termini de 10 dies hàbils des de l'endemà de la recepció del requeriment– esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb advertiment que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seua sol·licitud, prèvia resolució dictada en els termes previstos en la legislació administrativa.

Els requeriments es realitzaran per mitjans electrònics i s'entendran practicats o rebutjats en els termes que assenyala la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest sentit, si transcorren deu dies naturals sense que s'accedisca al contingut del requeriment, s'entendrà que la notificació ha sigut rebutjada i es tindrà per realitzat el tràmit de la notificació.



8. Es delega en la persona que ostente la direcció de l'Àrea de Promoció Internacional de la Unitat IVACE Internacional, la resolució de les incidències produïdes amb anterioritat a la concessió, especialment les referides a desistiments, canvi de sol·licitant i canvi de projecte.





Article 6. Criteris d'avaluació

1. Perquè un projecte puga ser aprovat, haurà de tindre una puntuació mínima de 50 punts.

2. Els projectes es prioritzaran atenent els criteris especificats a continuació i la ponderació que s'especifica sobre un total de 100 punts:



1. Característiques del projecte. Màxim 70 punts.

a) Qualitat del plantejament estratègic internacional presentat. Màxim 30 punts.

b) Coherència entre els objectius plantejats per l'empresa i la tutoria a realitzar. Màxim 20 punts.

c) Incorporació d'actuacions en països fora de la Unió Europea. Màxim 10 punts.

d) Viabilitat econòmica. S'avaluarà el grau de solvència econòmica de l'empresa. Màxim 10 punts.

2. Característiques del sol·licitant. Màxim 20 punts.

a) Recursos humans de l'empresa.

– Ràtio entre volum de facturació i nombre d'empleats fixos de l'empresa. Es considerarà de forma positiva les empreses que tinguen un major nombre d'empleats. Màxim 10 punts.

– Disponibilitat dels recursos humans de l'àrea internacional de l'empresa per a una correcta execució del pla de promoció internacional. Màxim 5 punts.

b) Grau d'internacionalització de l'empresa. Màxim 5 punts. 

3. Criteris de caràcter social: Com a mesures d'actuació per a afavorir la igualtat d'oportunitats entre dones i homes i d'integració social i laboral de les persones amb discapacitat, s'estableixen com a criteris socials en la valoració de les sol·licituds els següents, amb una ponderació màxima de 10 punts:

– Que el sol·licitant compte amb un pla d'igualtat d'oportunitats encara que no li siga exigible per la normativa vigent.

– El percentatge de dones en plantilla, així com el percentatge d'hores de dedicació al projecte per part de dones.

– La millora de la bretxa salarial de l'empresa sol·licitant respecte a la mitjana nacional.

– Que el sol·licitant dispose del segell «Fent Empresa. Iguals en Oportunitats» o un altre de característiques similars.

– El percentatge de persones discapacitades contractades sobre el total de la plantilla per damunt del mínim legal exigible.

– Els contractes formalitzats amb persones en situació o risc d'exclusió social, centres especials d'ocupació o empreses d'inserció, addicionals als exigibles com a mesures complementàries.

– Les quantitats aportades pel sol·licitant a ONG i entitats de caràcter benèfic.



Article 7. Instrucció de les ajudes i Comissió d'Avaluació

L'òrgan instructor i la Comissió d'Avaluació de les ajudes estan definides en els articles 8 i 10, respectivament, de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) per a impulsar la internacionalització empresarial.





Article 8. Resolució de la convocatòria

1. La presidència de l'IVACE serà l'òrgan competent per a dictar les resolucions d'aprovació o denegació de les ajudes corresponents a la present convocatòria.

2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos a comptar des de la publicació de l'extracte de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Transcorregut el termini sense que s'haja notificat la resolució expressa, les empreses sol·licitants entendran desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, tot això sense perjudici de l'obligació de resoldre expressament que incumbeix a l'Administració.

3. La resolució motivada del procediment es notificarà als interessats per via telemàtica i les ajudes concedides es publicaran en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) en compliment del que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, amb expressió de la convocatòria, del programa i crèdit pressupostari al qual s'imputen, beneficiari, quantitat concedida i objectiu o finalitat de la subvenció. Així mateix es considerarà que amb la recepció de la notificació de l'ajuda l'empresa beneficiària accepta la seua inclusió en la llista d'operacions contemplada en l'article 115, apartat 2, del Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell de 17 de desembre de 2013.

4. La resolució de concessió i o denegació posarà fi a la via administrativa. Es delega en la persona titular de la Direcció adjunta de l'IVACE (Direcció General d'Internacionalització) la resolució dels recursos de reposició.

5. En cas que la proposta de concessió d'ajudes supere el límit de la dotació pressupostària indicada en la present convocatòria, la comissió d'avaluació podrà proposar un límit de l'import de la subvenció màxima a concedir a les empreses beneficiàries.



Article 9. Obligacions de les empreses beneficiàries

1. Les obligacions de les empreses beneficiàries estan especificades en l'article 12 de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, sense perjudici de les previstes en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. En tot cas els projectes objecte de subvenció s'hauran d'executar entre l'1 de gener de 2019 i el 31 de desembre de 2019, i el termini de presentació de la documentació justificativa acabarà el 31 de gener de 2020 o una altra data posterior que s'acorde en la resolució de concessió.

Per a les empreses que hagen sigut beneficiàries del programa Xec Tutories d'internacionalització de l'exercici 2018 o 2019, addicionalment es consideraran com a accions susceptibles de suport la participació en certàmens firals internacionals realitzada entre l'1 d'octubre i el 31 de desembre 2018, i per a la resta d'accions es consideraran com a accions elegibles les realitzades entre l'1 de juliol i el 31 de desembre de 2018.

3. La justificació de l'ajuda es realitzarà mitjançant compte justificatiu amb aportació de justificants de despesa i pagament i en la forma exigida en les Instruccions de justificació de l'ajuda. En tot cas comprendrà la documentació següent:

a) Memòria que reculla de forma detallada les activitats realitzades.

b) Relació de despeses de l'activitat obtinguda a través de l'aplicació informàtica justificación.exe, descarregables des d'http://www.ivace.es.

c) Justificants de despesa i pagament.

d) Quan corresponga, còpia del contracte del personal que es contracte, còpia de les nòmines així com els seus justificants de pagament i declaració del personal contractat, detallant les activitats realitzades per al seguiment de la tutoria en l'exercici. Per a les empreses d'indústries creatives i culturals -i quan corresponga– declaració del professional o empresa externa contractades detallant les activitats realitzades en l'àmbit internacional com a seguiment de la tutoria realitzada, i les efectuades durant l'exercici per a l'empresa o companyia sol·licitant.



e) Documentació que acredite l'obligatorietat de la certificació i registre de productes en el mercat exterior que corresponga.

f) Documentació que justifique que la filial que es constituïsca en el present exercici té com a mínim un 49 % del capital social de l'empresa en destinació.

g) Les empreses d'indústries creatives i culturals hauran de presentar documentació acreditativa de la vinculació contractual de la persona que haja realitzat el viatge amb l'empresa beneficiària.

h) L'empresa beneficiària haurà de fer constar en tota informació o publicitat que efectue de l'activitat o projecte objecte d'ajuda que està subvencionada per l'IVACE i per la Unió Europea a través del FEDER, perquè totes les parts intervinents en el projecte i el públic en general estiguen informats d'aquest cofinançament. En aquest sentit hauran d'inserir en els diferents materials, suports, comunicacions, productes o elements de difusió el logotip de l'IVACE i l'emblema de la Unió Europea amb la referència al Fons FEDER, que estan disponibles en http://www.ivace.es.

Específicament i com a mínim haurà de:

1) Durant l'execució del projecte:

– Publicar en el seu lloc d'internet una descripció del projecte indicant els seus objectius i resultats, destacant el suport financer de la Unió Europea i de l'IVACE.

– Col·locar un cartell informatiu amb breu informació sobre el projecte -d'una grandària mínima A3– en el qual esmentarà l'ajuda financera de la Unió Europea i de l'IVACE, en un lloc ben visible per al públic (per exemple a l'entrada de la seu social de l'empresa, sales de reunions, estands firals, o qualsevol altre lloc on es desenvolupe el projecte).



2) Quant als resultats del projecte, l'empresa haurà d'incloure el logotip de l'IVACE i l'emblema de la Unió Europea amb la referència al Fons FEDER, acompanyat de la següent declaració «Aquesta actuació està cofinançada per la Unió Europea a través del Programa Operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020» en qualsevol document, portades de documents, pantalles de presentació de pàgines web, informes de resultats i conclusions, comunicacions, fotografies d'esdeveniments i certàmens, etc.

L'aplicació de les mesures s'haurà d'acreditar degudament durant la justificació dels projectes aportant documentació i fotografies que ho evidencien.

L'IVACE podrà sol·licitar qualsevol justificació addicional de les activitats realitzades quan aquestes no estiguen prou acreditades en la memòria.



Article 10. Modificació de la subvenció i reintegrament de les ajudes concedides

1. L'empresa beneficiària haurà de realitzar el projecte objecte de subvenció en la forma descrita en la sol·licitud i en la corresponent memòria, i de manera que es complisca la finalitat de l'ajuda, respectant els costos indicats en la notificació de concessió i pels imports que s'hi especifiquen. En cap cas es podran admetre modificacions que estiguen en contradicció amb els requisits exigits per a l'aprovació del projecte.



2. Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió i, en general, l'incompliment de les obligacions per part de l'empresa beneficiària, podrà donar lloc a la minoració de les ajudes concedides o al desistiment sense efectes, amb exigència, si és el cas, del reintegrament de les quantitats indegudament percebudes i de l'interés de demora des del moment del pagament de la subvenció fins que s'acorde la procedència del reintegrament.

3. Es delega en la direcció de l'Àrea de Promoció Internacional de la Unitat IVACE Internacional, la resolució de les incidències que es produïsquen amb posterioritat a la concessió, sense que en cap cas puguen suposar una modificació de la baremació efectuada per a l'adjudicació, especialment les referides a renúncies, canvi de beneficiari, possibles pròrrogues per a l'execució i/o justificació del projecte i canvi de projecte, així com possibles compensacions entre costos; la resolució relativa a les possibles minoracions o de desistiment sense efectes de les subvencions concedides es delega en la persona titular de la Direcció Adjunta de l'IVACE (Direcció General d'Internacionalització).





Article 11. Pagament de les ajudes

L'IVACE procedirà al pagament de l'ajuda una vegada s'haja executat el projecte al qual estava destinada, i sempre que haja verificat el compliment de les obligacions exigibles a l'empresa beneficiària.



Article 12. Dotació pressupostària

1. D'acord amb el que estableix la Llei 28/2018, de 28 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2019, el pressupost per a la concessió de les ajudes previstes en la present resolució serà de 2.314.900 euros a càrrec de la línia pressupostària S8072000, Suport als plans d'internacionalització de les pimes de la Comunitat Valenciana.



En tot cas, es podrà incrementar el finançament quan es produïsca un augment del crèdit disponible procedent d'altres convocatòries en les quals s'hagen resolt sol·licituds per import inferior a la despesa inicialment prevista, o de les quals es deriven obligacions liquidades o reconegudes per import inferior a l'ajuda que va ser concedida en el seu moment, o bé quan aquest augment siga conseqüència d'una generació, ampliació o incorporació de crèdit. L'efectivitat de la quantia addicional queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit, a l'aprovació de la modificació pressupostària que siga procedent, i a la publicació en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) i butlletins que corresponga amb caràcter previ a la resolució de concessió. En aquests supòsits s'aprovaran les corresponents modificacions de la convocatòria que seran publicades en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) i butlletins que corresponga, sense necessitat d'obertura d'un termini addicional per a presentar noves sol·licituds.



2. El percentatge de cofinançament del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) a través del Programa Operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020, a través de l'Eix Prioritari 3.4.1 «Promoure el creixement i consolidació de les empreses millorant el seu finançament, tecnologia i accedint a serveis de suport avançats» és del 50 per cent.

Article 13. Marc normatiu comunitari

A més del que es disposa en el preàmbul l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) per a impulsar la internacionalització empresarial, hi seran aplicables les disposicions següents:

– Reglament Delegat (UE) núm. 480/2014 de la Comissió de 3 de març de 2014, del Parlament Europeu i del Consell pel qual s'estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s'estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca.



– Reglament d'execució (UE) 821/2014 de la Comissió, de 28 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell en allò que fa referència a les modalitats concretes de transferència i gestió de les contribucions del programa, la presentació d'informació sobre instruments financers, les característiques tècniques de les mesures d'informació i comunicació de les actuacions i el sistema per al registre i emmagatzematge de dades.

– Qualsevol altra normativa que per la matèria hi siga aplicable.



Article 14. Transparència i detecció del frau

L'entitat beneficiària haurà de complir amb les mesures de transparència i prevenció del frau i aportar la documentació que així ho acredite:

a) Mesures de transparència: quan l'import de la subvenció siga superior a 100.000 euros, o quan almenys el 40 % del total dels ingressos anuals de l'entitat beneficiària tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, haurà d'acreditar haver complit amb la legislació bàsica sobre transparència, aportant una captura de pantalla de la seua pàgina web -o mitjà electrònic de finalitat similar– en la qual aparega la següent informació:

– Contractes subscrits amb una administració pública, fent esment de les parts, objecte, termini de duració, import de licitació i d'adjudicació, el nombre d'empreses licitadores i el procediment utilitzat.



– Convenis amb l'Administració pública subscrits, fent esment de les parts, objecte, termini de duració i obligacions econòmiques convingudes, així com les seues possibles modificacions.

– Subvencions i ajudes públiques rebudes, amb indicació del seu import i finalitat.

b) Mesures de prevenció del frau:

Les entitats beneficiàries han de tindre un comportament antifrau i col·laborar amb qualsevol altra administració per a evitar comportaments fraudulents en la societat. En cas que qualsevol persona tinguera coneixement de fets que pogueren ser constitutius de frau o irregularitat relacionats amb les ajudes previstes en la present convocatòria podrà posar-los en coneixement a través del canal habilitat a aquest efecte per l'Oficina Nacional de Coordinació Antifrau en l'adreça web: http://igaepre.central.sepg.minhac.age/sitios/igae/es-ES/paginas/Denam.aspx i de la bústia Control Antifrau del portal de l'IVACE: http://www.ivace.es.





DISPOSICIÓ FINAL



Primera. Habilitació normativa

Es delega en la persona titular de la Direcció Adjunta de l'IVACE (Direcció General d'Internacionalització) per a dictar les resolucions necessàries per al desenvolupament, eficàcia i execució de la present convocatòria.



Segona. Entrada en vigor

La present resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació del seu extracte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).



Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar en el termini d'un mes un recurs potestatiu de reposició davant del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, de conformitat amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé en el termini de dos mesos, un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que preveuen els articles 10 i concordants de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que es puga interposar qualsevol altre recurs que s'estime oportú.



València, 16 de gener de 2019.– El president de l'IVACE: Rafael Climent González.

Mapa web