Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 19 de novembre de 2019, del director general de Relacions amb les Corts, de la Presidència de la Generalitat, per la qual es publica el conveni entre Turisme Comunitat Valenciana, el Patronat Provincial de Turisme de Castelló i l'Associació Intermunicipal Municipis de Penyagolosa per al desenvolupament del Pla de dinamització i governança turística de l'Associació Intermunicipal Municipis de Penyagolosa en l'exercici 2019. [2019/11486]

(DOGV núm. 8690 de 03.12.2019) Ref. Base de dades 010274/2019


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Presidència de la Generalitat
    Grup temàtic: Convenis Generalitat







Turisme Comunitat Valenciana, el Patronat Provincial de Turisme de Castelló i l'Associació Intermunicipal Municipis de Penyagolosa han subscrit, prèvia tramitació reglamentària, el dia 22 d'octubre de 2019, el conveni per al desenvolupament del Pla de dinamització i governança turística de l'Associació Intermunicipal Municipis de Penyagolosa en l'exercici 2019, i conforme amb allò que preveu l'article 20 del Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual es regulen els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre, una vegada inscrit en el Registre de Convenis de la Generalitat amb data 19 de novembre de 2019 i número 1320/2019, és procedent la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana del conveni esmentat, que figura annex a aquesta resolució.



València, 19 de novembre de 2019.– El director general de Relacions amb les Corts: Antonio Torres Salvador.





CONVENI DE COL·LABORACIÓ ENTRE TURISME COMUNITAT VALENCIANA, EL PATRONAT PROVINCIAL DE TURISME DE CASTELLÓ I L'ASSOCIACIÓ INTERMUNICIPAL DE MUNICIPIS DE PENYAGOLOSA PER Al DESENVOLUPAMENT DEL PLA DE DINAMITZACIÓ I GOVERNANÇA TURÍSTICA DE L'ASSOCIACIÓ INTERMUNICIPAL MUNICIPIS DE PENYAGOLOSA EN L'EXERCICI 2019.





València, 22 d'octubre de 2019.



D'una part, Francesc Colomer Sánchez, secretari autonòmic de turisme i president de Turisme Comunitat Valenciana, en virtut del que disposen el Decret 151/2018, de 21 de setembre, del Consell, de nomenament com a secretari autonòmic de turisme (DOGV 24/09/2018), i en l'article 19.2 del Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat (DOGV de 12/07/ 2019), que intervé en aquest acte en nom i representació de l'esmentada entitat de dret públic, entitat adscrita a la Presidència de la Generalitat, amb personalitat jurídica pròpia, que es regula pel que es disposa en l'article 12 de la Llei 15/2018, de 7 de juny, de la Generalitat, de turisme, oci i hospitalitat de la Comunitat Valenciana, i pel que disposa el Decret 209/2004, de 8 d'octubre, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aprova el Reglament de l'Agència Valenciana del Turisme (ara, Turisme Comunitat Valenciana). El domicili de la referida entitat, als efectes del present document, és el situat a València, carrer de la Democràcia, 77, Ciutat Administrativa 9 d'Octubre, Torre II, planta 3ª.



La seua legitimació i representació per a aquest acte deriva del que estableix l'article 13.4 de la Llei 15/2018, de 7 de juny, i l'apartat 2.e) de l'article 5 del Decret 209/2004, de 8 d'octubre, en virtut del qual el president de l'entitat Turisme Comunitat Valenciana exerceix la representació permanent de l'entitat en la signatura de convenis, i es troba autoritzada la signatura d'aquest conveni per l'acord del Consell de data 18 d'octubre de 2019;

D'una altra, José Pascual Martí García, president de la Diputació Provincial de Castelló, i president del Patronat Provincial de Turisme de Castelló, segons l'acord del ple d'aquesta diputació de data 28 de juny de 2019, que es troba autoritzat per a la subscripció d'aquest conveni mitjançant l'acord de la Comissió Permanent del Patronat Provincial de Turisme de Castelló de 28 de maig de 2019, i que intervé en nom i representació del Patronat Provincial de Turisme de Castelló d'acord amb el que disposa l'article 34.1 b) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.

D'una altra, David Monferrer Nebot, president de l'Associació Intermunicipal Municipis de Penyagolosa la legitimació i representació del qual per a la subscripció d'aquest conveni deriven de la seua condició i el seu càrrec de president de l'esmentada associació, segons acta fundacional de l'associació celebrada el dia 27 de febrer de 2017, i autoritzat per a subscriure aquest conveni d'acord amb el que s'estableix en l'article 19 a) dels estatuts de l'associació de data 27 de febrer de 2017.

Les parts compareixen en la representació que tenen de les seues respectives institucions i associacions, i es reconeixen de manera recíproca la capacitat per a formalitzar el present conveni i, a aquest efecte,



EXPOSEN



I. Dins del Pla estratègic global de turisme de la Comunitat Valenciana 2010-2020, i del Llibre blanc per a una nova estratègia turística de la Comunitat Valenciana constitueix un aspecte fonamental el manteniment, l'adaptació i la millora de les destinacions turístiques madures i també el creixement i el desenvolupament de les destinacions turístiques incipients, amb l'objecte de mantindre la competitivitat de la nostra oferta turística i la posició d'aquesta en el mercat nacional i internacional. Amb aquesta finalitat, la Generalitat, a través de Turisme Comunitat Valenciana, posa en marxa els plans de dinamització i governança de les destinacions turístiques de la Comunitat Valenciana.

II. Els plans de dinamització i governança de les destinacions turístiques de la Comunitat Valenciana s'instrumenten a través de la formalització de convenis entre Turisme Comunitat Valenciana i altres administracions públiques i ens privats, a fi de fomentar la innovació, la modernització i la consolidació dels productes turístics valencians des de la perspectiva de l'oferta, atenent fonamentalment a criteris de millora de la competitivitat, de la sostenibilitat i del reequilibri socioterritorial.

Els plans de dinamització i governança turística naixen amb una vocació d'enfocament territorial de l'activitat turística, d'acord amb les directrius que arreplegava la Llei 3/1998, de 21 de maig, de turisme de la Comunitat Valenciana, i que, per mandat exprés d'aquesta, es va concretar en l'elaboració del Pla d'espais turístics de la Comunitat Valenciana.

El Pla d'espais turístics és un document de planificació indicativa que proposa la Generalitat per al conjunt de les administracions públiques, que té un caràcter transversal, i que inclou propostes que afecten diferents àmbits competencials, a més del pròpiament turístic.



S'estructura en unes directrius generals, que afecten tot el territori, i que consideren aspectes diferents: l'urbanisme i l'ordenació del territori, la cultura i el patrimoni, l'oferta turística, el medi ambient, etc. Les directrius generals es complementen amb les directrius particulars desenvolupades per als vint-i-un espais turístics en què s'ha delimitat el territori de la Comunitat, i defineixen línies d'actuació concretes per a cada un d'aquests espais.

Els plans de dinamització i governança turística es configuren, per tant, com una actuació en la línia de desenvolupament del Pla d'espais turístics, i contribueixen al reequilibri entre els espais litorals més dinàmics i aquells d'interior susceptibles d'un major desenvolupament turístic.

III. Correspon, a Turisme Comunitat Valenciana, el foment de l'activitat turística, el desenvolupament i la millora del sector turístic; la creació, la implantació i l'adequació de nous productes i recursos turístics, i també l'execució, la coordinació i l'impuls d'accions de promoció i desenvolupament del sector turístic, a més de potenciar aquesta oferta per mitjà de la comercialització, la informació i la difusió del producte turístic de la Comunitat Valenciana. Per a això, Turisme Comunitat Valenciana hi pot desenvolupar actuacions en coordinació amb altres ens i administracions públiques, tal com estableix l'article 2 del Decret 209/2004, de 8 d'octubre, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aprova el Reglament de l'Agència Valenciana del Turisme.



IV. Atesos les finalitats i els objectius descrits anteriorment, i les competències que exerceix la Diputació Provincial de Castelló, atorgades per l'article 36 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, en relació amb l'article 50 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de règim local de la Comunitat Valenciana, en matèria d'assistència i cooperació jurídica, econòmica i tècnica als municipis, especialment els de menor capacitat econòmica i de gestió, i també amb l'article 48 d'aquesta norma, que recull entre les finalitats pròpies i específiques de la província el foment i l'administració dels interessos peculiars de la província, la Diputació de Castelló manifesta el seu suport i col·laboració, que es materialitza activament mitjançant la signatura d'aquest conveni. Aquest suport i col·laboració en matèria de turisme es lidera des del Patronat Provincial de Turisme de Castelló, creat per a la gestió dels serveis i la realització d'actuacions que, pel que fa al turisme, són competència de la Diputació Provincial de Castelló, i participa en aquest projecte amb la finalitat de contribuir a la potenciació i el desenvolupament del turisme interior de la província. Per aquesta raó, quan en el present document es parle de Diputació Provincial de Castelló, s'entendrà referit a l'entitat que en cada cas exercisca la competència de què es tracte.

El present conveni es desenvolupa en el marc del Pla Estratègic de Subvencions de la Diputació Provincial de Castelló per a 2019, aprovat inicialment en sessió plenària de data 20 de novembre de 2018, publicat en el BOP núm. 141 de data 24 de novembre de 2018, en el qual es fixen per a l'Àrea de Turisme com a objectius estratègics la realització de tots els actes que es creguen convenients encaminats a l'atracció del turisme. Així mateix, l'execució de l'Annex de Subvencions Nominatives del Pressupost del Patronat Provincial de Turisme de la Diputació de Castelló per a l'exercici 2019, contempla la concessió de la present subvenció de forma directa.

V. L'Associació Intermunicipal Municipis de Penyagolosa declara que el turisme constitueix un eix estratègic per al seu desenvolupament econòmic, una via de millora per a les condicions de vida dels seus ciutadans i un motor per a la generació de renda i ocupació.

L'Associació compta al seu territori amb una àmplia i variada dotació de recursos de tota mena, tant de caràcter cultural i patrimonial com naturals i paisatgístics, susceptibles de transformació en productes turístics atractius per a la demanda.

Així, a través de l'execució del Pla de dinamització i governança turística, l'Associació es compromet a dur a terme les actuacions necessàries per a l'adequació, la millora i l'adaptació de la seua oferta turística, i també per a la creació de productes turístics competitius.



VI. Amb la finalitat d'establir les pautes de col·laboració i fixar el marc general i la metodologia per a l'execució i el compliment del pla, va ser subscrit per les parts signatàries un protocol general, en data 5 de febrer de 2018.

D'acord amb el que s'ha exposat anteriorment, les parts signants acorden formalitzar aquest conveni, segons les següents



CLÀUSULES



Primera. Objecte

És objecte del conveni articular la col·laboració entre les parts signatàries per al desenvolupament i l'execució del Pla de dinamització i governança turística de l'Associació Intermunicipal Municipis de Penyagolosa corresponent a l'exercici 2019. Per a això, es procedeix, a través del present conveni, a la concessió directa, en l'exercici 2019, d'una subvenció nominativa a l'Associació Intermunicipal Municipis de Penyagolosa en els termes que estableixen l'article 168.1.A) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions; els articles 22.2 i 28.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara endavant, Llei general de subvencions); l'article 11.4.a) del Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual regula els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre, i l'article 15 de l'Ordenança General de Subvencions de la Diputació Provincial de Castelló, que regula el procediment de concessió directa de les subvencions.



Aquesta subvenció serà compatible amb la percepció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics i privats, en els termes establits en l'article 19 de la Llei general de subvencions.

Les actuacions que es proposen executar a través del pla es desenvoluparan en el territori i sobre els recursos i els serveis de titularitat dels municipis que integren l'associació, i seran executades per aquesta en els termes que assenyala l'apartat 2.2 de la clàusula segona del present conveni.

Amb caràcter previ a la signatura del present conveni, i com a beneficiària d'una subvenció, l'Associació Intermunicipal Municipis de Penyagolosa declara de manera responsable que compleix les condicions i assumeix les obligacions establides en els articles 13 i 14 de la Llei general de subvencions.



Segona. Obligacions de les parts

Les obligacions de les parts són les següents:

2.1. De Turisme Comunitat Valenciana i del Patronat Provincial de Turisme de Castelló:

2.1.1. Assessorar l'Associació Intermunicipal Municipis de Penyagolosa en tot el que calga per al desenvolupament i l'execució del Pla de dinamització i governança turística de l'Associació.

Aquesta tasca es desenvoluparà principalment a través de la comissió de seguiment que es cree a aquest efecte en els termes que estableix la clàusula sisena del present conveni.

2.1.2. Finançar les actuacions que comprenguen el desenvolupament del Pla en el percentatge i en les condicions que es desenvolupen en la clàusula quarta d'aquest conveni.

2.1.3. Exigir a l'Associació i la resta de parts signatàries el compliment de les disposicions i obligacions establides en aquest conveni.



2.1.4. Fer pública la signatura d'aquest conveni i del seu text íntegre en les seues pàgines web, en els termes establits en l'article 9.1.c) de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 7500, de 8 d'abril).



2.2. De l'Associació Intermunicipal Municipis de Penyagolosa:

2.2.1. Executar amb la major diligència les actuacions que constitueixen l'objecte del Pla i destinar els recursos humans i materials que siguen necessaris per a complir els terminis d'execució i maximitzar els resultats perseguits pel Pla.

2.2.2. Executar el quadre d'actuacions que s'annexa a aquest conveni, l'import total del qual puja a 210.000 euros. Entre aquestes actuacions es destinarà a inversions subvencionables, almenys, la quantitat de 70.000 euros, i l'entitat beneficiària de la subvenció assumirà els excessos sobre el pressupost.

2.2.3. Designar un compte corrent en una entitat financera destinada als pagaments i ingressos derivats del desenvolupament i l'execució del Pla.

2.2.4. Designar el personal tècnic i el personal de l'Associació que s'encarregarà de la tasca tecnicoadministrativa del desenvolupament i l'execució del Pla i que seran els interlocutors directes amb la resta d'administracions signatàries.

A aquests efectes, si es considera necessari, la comissió de seguiment a què es refereix la clàusula sisena d'aquest conveni, podrà autoritzar la contractació per part de l'Associació Intermunicipal, a càrrec o no del Pla, d'una gerència, la funció de la qual consistirà a col·laborar activament amb els òrgans de l'Associació en les tasques administratives i tècniques de posada en marxa, desenvolupament, execució i justificació de les actuacions executades a través del Pla, i que en aquest cas serà la interlocutora amb la resta de signants del present conveni.

La Gerència del Pla no podrà realitzar cap actuació que revestisca caràcter d'autoritat pública i haurà de respectar el que estableix l'article 29 de la Llei general de subvencions.

2.2.5. Finançar, en la part que li corresponga, les actuacions del Pla, en la forma, els terminis i les condicions que s'assenyalen en la clàusula quarta del present conveni.

2.2.6. Executar, sota la seua responsabilitat, i justificar, davant Turisme Comunitat Valenciana i el Patronat Provincial de Turisme Castelló, totes les actuacions del Pla en la forma i els terminis que s'assenyalen en la clàusula tercera d'aquest conveni.

Per a això, l'Associació Intermunicipal Municipis de Penyagolosa serà la responsable de la realització, quan calga, de tots els projectes d'obres i tècnics, de la sol·licitud i l'obtenció de permisos, autoritzacions i llicències ajustats a dret, i de la realització de les contractacions que siguen necessàries, de conformitat amb el que es disposa en la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, i amb el compliment de la resta de la legislació aplicable.

L'Associació executarà les actuacions a desenvolupar a través del Pla sota la seua responsabilitat, i actuarà dins del seu territori, en cada cas segons el tipus d'actuació, sobre els recursos i serveis de titularitat dels ajuntaments que en formen part. Per a això, l'Associació instarà els ajuntaments integrats en el seu àmbit territorial a col·laborar i facilitar a tots els efectes (jurídics, pressupostaris, comptables i materials) la intervenció de l'Associació en el seu territori i sobre els seus elements patrimonials, infraestructures i serveis en la mesura en què això siga necessari per a l'execució de les actuacions.

L'Associació podrà subcontractar fins al 100 % de l'import de les actuacions objecte del present conveni; en aquest cas, caldrà ajustar-se al que es disposa en la Llei general de subvencions.

De conformitat amb el que es disposa en l'article 31 de la Llei general de subvencions són despeses subvencionables les que complisquen els requisits següents:

- Que de manera indubtable responguen a la naturalesa de l'activitat subvencionada.

- Que es realitzen en el termini establit per les bases reguladores.

- Que el seu cost no siga superior al valor de mercat.

- Que estiguen efectivament pagades amb anterioritat a la finalització del període de justificació.

2.2.7. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, inclosos els documents electrònics, durant un període de cinc anys, mentre puguen ser objecte de comprovació i control.



2.2.8. Sotmetre's a les actuacions de comprovació a efectuar per la resta d'administracions signatàries, així com qualssevol altres de comprovació i de control financer.

2.2.9. Realitzar les actuacions de publicitat, comunicació i senyalització d'obres i de les actuacions que es realitzen, en els termes que indique la Comissió de Seguiment, a fi de dotar de notorietat i visibilitat el Pla, i en compliment del que es disposa en l'article 18 de la Llei general de subvencions, desenvolupat per l'article 31 del seu reglament.



És preceptiu per a totes les actuacions del Pla, que quede clarament reflectit que aquestes es realitzen dins del Pla de dinamització i governança turística de l'Associació Intermunicipal Municipis de Penyagolosa i s'han d'acompanyar dels logos de les administracions i associacions signatàries del conveni.

En la mesura que afecten les accions a desplegar, s'hauran de tindre en compte les prescripcions que sobre turisme es contenen en la Llei 12/2018, de 24 de maig, de la Generalitat, de publicitat institucional per a l'interés ciutadà i la concepció col·lectiva de les infraestructures públiques (DOGV núm. 8304 de 28 de maig de 2018).

2.2.10. Mantindre en tot moment informades les persones membres de la Comissió de Seguiment del desenvolupament de les actuacions i de l'estat de la tramitació dels expedients, així com aportar qualsevol informació i documentació que siga requerida per la Comissió a aquest efecte.

2.2.11. Mantindre en tot moment les finalitats que persegueix el Pla, manifestades a través del present conveni, fins i tot després de la finalització de la seua vigència temporal, en els termes previstos legalment.



En el cas d'actuacions d'inversió, els béns immobles i mobles, les instal·lacions i les actuacions executades a través del Pla, s'han de destinar a les finalitats per a les quals han sigut autoritzades, i es destinaran a aquesta finalitat durant un mínim de cinc anys en el cas de béns inscriptibles en un registre públic, i durant un mínim de dos anys, per a la resta de béns inventariables.

L'incompliment d'aquesta obligació de destinació, que es produirà en tot cas amb l'alienació o el gravamen del bé, serà causa de reintegrament, i el bé quedarà afecte al pagament d'aquest reintegrament en els termes previstos en els apartats 4 i 5 de l'article 31 de la Llei general de subvencions.

En cas de dissolució de l'associació abans de transcórrer el període assenyalat en el paràgraf precedent, s'entendrà incomplida l'obligació de destinació dels béns, i això serà causa de reintegrament, i els béns quedaran afectes al pagament.

2.2.12. Comunicar als membres de la Comissió de Seguiment, només es conega, l'obtenció de qualssevol subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol altres administracions o ens públics o privats, en els termes establits en l'article 19 de la Llei general de subvencions.

2.2.13. Complir les obligacions d'informació i transparència establides en la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana.

2.2.14. Reintegrar les quantitats percebudes en virtut del present conveni, a més de l'interés de demora que poguera correspondre des del moment del pagament de la subvenció, en els casos previstos en l'article 37 la Llei general de subvencions.

El present conveni es publicarà una vegada subscrit, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, segons exigeix l'article 111.3 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana.



Tercera. Execució de les actuacions a desenvolupar a través del pla



3.1. Termini d'execució de les actuacions subvencionades.

Les actuacions es realitzaran en els terminis previstos en els projectes elaborats per la mateixa associació, sense que en cap cas puguen excedir el 5 de novembre de 2019.

3.2. Execució, control i seguiment de l'actuació subvencionada.



L'Associació realitzarà l'execució, el control i el seguiment de l'actuació subvencionada. És d'interés públic que es duga a terme correctament l'activitat per a la qual s'ha concedit la subvenció. En aquesta línia, només seran satisfetes aquelles despeses que meresquen la condició de finançables, tant pel compliment de les condicions tingudes en compte en l'atorgament de la subvenció, com pel compliment dels principis d'eficàcia i transparència.

De conformitat amb el que s'ha indicat adés, en el cas d'assistència a fires de turisme, només seran finançables les despeses de transport i allotjament del personal imprescindible per al correcte desenvolupament de l'activitat.

Qualsevol altra despesa derivada de l'actuació de la persona que assumisca la gerència i/o del personal de l'Associació intermunicipal serà assumit per aquesta.

De la mateixa manera, en cap cas seran finançables les despeses de material d'oficina, ni les d'informàtica, comunicacions o mobiliari d'ús general, que seran assumides per l'Associació intermunicipal.

Qualsevol problema derivat de la interpretació i el compliment d'aquest conveni, serà solucionat pels membres de la Comissió de Seguiment del Pla.

3.3. Senyalització de les actuacions.

A més de la senyalització que resulte preceptiva, les actuacions hauran de senyalitzar-se mitjançant els oportuns cartells en els quals s'haurà d'indicar que aquestes es realitzen en col·laboració entre Turisme Comunitat Valenciana, el Patronat Provincial de Turisme de Castelló, i l'Associació Intermunicipal Municipis de Penyagolosa, en el marc de desenvolupament del Pla de dinamització i governança turística de l'Associació Intermunicipal Municipis de Penyagolosa.

Aquests cartells hauran de mantindre's durant un període de cinc anys.

3.4. Responsabilitat patrimonial.

D'acord amb el que disposa l'article 33.1 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, si de l'execució de les actuacions derivades del present conveni es produïren lesions en els béns o drets de les persones particulars, la responsabilitat patrimonial a què, si escau, donaren lloc serà de l'administració executora d'aquestes.





Quarta. Finançament i pagament

4.1. Import del Pla.

L'import de les actuacions que comprenen el Pla de dinamització i governança turística de l'Associació Intermunicipal Municipis de Penyagolosa, corresponent a l'exercici de 2019, puja a dos-cents deu mil euros (210.000,00 €), impostos, si escau, inclosos, que seran finançats per terços idèntics per les parts signatàries.

L'Associació Intermunicipal Municipis de Penyagolosa assumeix la realització de les actuacions del Pla que, una vegada executades, abonades i justificades dins del termini escaient, seran finançades de la manera següent:

- Turisme Comunitat Valenciana contribueix amb un terç del total, i la seua aportació màxima puja a la quantitat de setanta mil euros (70.000,00€), a aplicar a despeses d'inversió, a càrrec de l'aplicació pressupostària del capítol VII, programa 512.09.

- El Patronat Provincial de Turisme de Castelló contribueix amb un terç del total, i la seua aportació màxima puja a la quantitat de setanta mil euros (70.000,00 €), a aplicar a despesa corrent, a càrrec de l'aplicació pressupostària 43200 4660001.

- L'Associació Intermunicipal Municipis de Penyagolosa contribueix amb un terç del total, i la seua aportació puja a la quantitat de setanta mil euros (70.000,00 €), a aplicar tant a despeses d'inversió com a corrents.

Qualsevol excés de despesa per damunt dels 210.000,00 € serà assumit per l'Associació intermunicipal.

4.2. Pèrdua o minoració de la subvenció.

Una vegada esgotat el termini a què fa referència la clàusula 3.1 d'aquest conveni sense que s'haguera finalitzat ni justificat totalment les actuacions del Pla, es produirà, després dels oportuns tràmits previs, la minoració de l'import de la subvenció per a ajustar les aportacions de Turisme Comunitat Valenciana i del Patronat Provincial de Turisme de Castelló a les actuacions del pla efectivament executades i justificades per l'Associació.

Per a dur a terme la minoració de la subvenció, es tindrà en compte tant l'import de les actuacions efectivament justificades per l'Associació com la naturalesa econòmica de les despeses que les conformen, d'acord amb el que es disposa en l'apartat 4.1 anterior, així com el percentatge d'execució de les actuacions.

L'alteració de les condicions inicials de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent i incompatible de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions públiques o ens públics o privats, podrà donar lloc a la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció; així, de conformitat amb l'article 37 de la Llei general de subvencions i 89 del seu reglament, l'incompliment total o parcial de l'obligació de justificar o la justificació insuficient comportarà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora corresponent o, si escau, la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció. No obstant això, quan l'incompliment s'acoste de forma significativa al compliment total i s'acredite una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels compromisos adquirits, la quantitat a reintegrar, o la pèrdua del dret de cobrament, es determinarà de forma proporcional a l'import de la despesa no justificada, de conformitat amb el que estableix l'article 17.3.n) de la Llei general de subvencions.



En la tramitació oportuna, es podrà prescindir del tràmit d'audiència quan no figuren en el procediment ni siguen tinguts en compte altres fets ni altres al·legacions o proves que les presentades per l'entitat interessada .

4.3. Moment i forma de pagament.

Amb caràcter general, el pagament de la subvenció es realitzarà després de la correcta justificació, per part de l'Associació Intermunicipal davant Turisme Comunitat Valenciana i el Patronat Provincial de Turisme de Castelló, de les actuacions executades i efectivament pagades, d'acord amb el que s'estableix en l'article 34 de la Llei general de subvencions, sense perjudici del que es disposa en la resta d'aquest apartat.



4.3.1. Turisme Comunitat Valenciana

Les quantitats a satisfer per Turisme Comunitat Valenciana es lliuraran a través de transferència bancària al compte assenyalat a aquest efecte per l'Associació intermunicipal, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 171 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i 34.4 de la Llei general de subvencions, de la manera següent:



A) El pagament de la subvenció es farà després de la correcta justificació prèvia per part de l'Associació intermunicipal de les actuacions executades a través del Pla i de la recepció de l'informe emés pel Patronat Provincial de Turisme de Castelló que acredite, per la seua part, la correcta execució i justificació de les actuacions en els termes establits en la clàusula cinquena.

B) Podrà fer-se un abonament a compte, que comportarà la realització d'un pagament fraccionat, i s'abonarà per quantia equivalent a la justificació parcial presentada, que inclourà factures i certificats, si escau, efectivament pagats per l'Associació, i sempre que la naturalesa i les característiques de les accions permeta aquest fraccionament als efectes de pagament.

Només s'admetrà la sol·licitud d'un únic abonament a compte, que haurà de realitzar-se abans del 31 d'octubre de 2019.

C) El pagament de la resta de la subvenció es realitzarà després de la justificació correcta prèvia, per part de l'Associació intermunicipal, de les actuacions executades a través del Pla i de la recepció del certificat emés pel Patronat Provincial de Turisme de Castelló que acredite, per la seua part, la correcta execució i justificació de les actuacions realitzades.

4.3.2. Patronat Provincial de Turisme de Castelló

Les quantitats a satisfer pel Patronat Provincial de Turisme de Castelló es lliuraran a través d'una transferència bancària al compte assenyalat a aquest efecte per l'Associació intermunicipal, de la manera següent:

A) El pagament de la subvenció es realitzarà després de la correcta justificació prèvia per part de l'Associació intermunicipal de les actuacions executades a través del Pla i de la recepció de l'informe emés pel Servei d'Assistència i Inspecció Turística de Turisme Comunitat Valenciana, que acredite, per la seua part, la correcta execució i justificació de les actuacions en els termes establits en la clàusula cinquena.



B) Podrà fer-se un abonament a compte que comportarà la realització d'un pagament fraccionat, i s'abonarà per quantia equivalent a la justificació parcial presentada, que inclourà factures i certificats, si escau, efectivament pagades per l'Associació intermunicipal, i sempre que la naturalesa i les característiques de les accions permeta aquest fraccionament als efectes de pagament.

Només s'admetrà la sol·licitud d'un únic abonament a compte, que haurà de realitzar-se abans del 31 d'octubre de 2019.

L'Associació, si escau, es troba eximida del requisit d'aportació de garanties per l'anterior pagament a compte, en concepte de pagament fraccionat, de l'import concedit de la subvenció, motivat per no suposar un greuge per a aquesta Administració en respondre a despeses subvencionables ja realitzades i pagades.

4.3.3. Associació Intermunicipal Municipis de Penyagolosa

De conformitat amb el que disposa la clàusula 4.1, l'Associació Intermunicipal Municipis de Penyagolosa contribueix amb un terç del total, i la seua aportació puja a la quantitat de setanta mil euros (70.000,00 €), a aplicar tant a despeses d'inversió com a corrents.

Qualsevol excés de despesa per damunt dels 210.000,00 € serà assumit per l'Associació.



Cinquena. Justificació de les actuacions

5.1. Documentació

De conformitat amb el que estableix l'article 30 de la Llei general de subvencions, la justificació de les actuacions executades a càrrec del Pla es realitzarà segons s'assenyala en aquesta clàusula i constarà de la documentació següent:

5.1.1. Portada en la qual se sol·licite el pagament de la corresponent ajuda econòmica amb indicació del conveni de referència, l'entitat que la presenta, l'entitat a què va dirigida i la relació numerada dels documents que es presenten.

5.1.2. Memòria general detallada de les accions dutes a terme amb indicació del grau de compliment aconseguit en relació amb els objectius proposats i les incidències remarcables, signada per la presidència de l'entitat.

La memòria inclourà un dossier de premsa i fotogràfic de totes les actuacions realitzades.

5.1.3. Certificat del secretari o de la secretària de l'Associació intermunicipal de les factures reconegudes i efectivament pagades corresponents a les actuacions del Pla, mitjançant relació numerada correlativa de tots i cadascun dels documents justificatius d'aquestes, especificant-hi per a cadascun, per aquest ordre: el número de factura, l'import, el concepte, la persona o entitat proveïdora, el NIF, la data de pagament amb especificació del compte corrent origen dels fons, el percentatge imputat a la justificació, si escau, i qualsevol altre aspecte que es considere rellevant.

5.1.4. Documents justificatius de la despesa: factures originals, totes de data de l'any 2019, identificades i ordenades correlativament segons número d'ordre assignat en la relació numerada del punt anterior.

Les factures hauran de complir els requisits regulats en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació. A aquest efecte, hauran de recollir:

- El nom o raó social de l'empresa que factura i el NIF o CIF.

- La data d'emissió.

- El preu unitari i el desglossament de cadascun dels conceptes facturats.

- L'Impost sobre el Valor Afegit de forma diferenciada, quan siga procedent.

- La base imposable.

- El tipus d'IVA aplicable i l'import total.

- L'IRPF o IRNR, quan siga procedent.

Les factures han de descriure l'operació de forma detallada, desglossar tots els conceptes i indicar el preu de cadascun, i han d'estar emeses a nom de l'entitat beneficiària de l'ajuda. No s'acceptaran factures emeses a nom d'una o d'un dels socis.

En el cas d'execució d'obres, s'adjuntarà una còpia dels corresponents certificats d'obra expedits per una persona tècnica competent i amb l'informe d'aquesta persona tècnica, així com fotografies de l'estat inicial i final de l'obra.

Per a possibilitar el control de la concurrència de subvencions, totes i cadascuna de les factures presentades hauran de ser originals, i hauran de ser validades i estampillades pel servei gestor, mitjançant el segell existent a aquest efecte en què conste que el document o factura s'aplica a la justificació de la subvenció.

Per a considerar degudament acreditats els costos de personal, s'hauran d'acompanyar les còpies de les nòmines corresponents signades pel preceptor i pagades, així com els justificants corresponents a les cotitzacions de la Seguretat social (TC1/rebut de liquidació de cotitzacions i TC2 o document equivalent). Igualment, s'hauran de justificar les retencions i l'ingrés en la Delegació de l'Agència Estatal Tributària de les quantitats corresponents a l'IRPF.

En el cas de premis, juntament amb l'he rebut del seu perceptor, en el qual, si escau, conste l'oportuna retenció als efectes de l'IRPF o IRNR, s'haurà d'adjuntar la documentació a què responen, és a dir, les bases, en les quals necessàriament han de constar l'import dels premis i els requisits per a la seua obtenció, juntament amb la documentació acreditativa de la seua publicitat, així com l'acta del jurat proponent de la seua concessió.

Excepcionalment, es podran presentar justificants de despeses per prestació de serveis, amb els rebuts amb l'oportuna retenció per IRPF o IRNR, sempre que es tracte de rendiments del treball per compte d'altre, no realitzats de forma habitual (per la seua durada temporal, quantia, etc.), i la contraprestació dels quals no exigisca un altre tipus de formalitats (factura, nòmina…) segons la normativa vigent.

5.1.5. Documents acreditatius del pagament de les factures: només s'admetran com a documents acreditatius del pagament a les persones o entitats creditores, els resguards de transferències bancàries.

La transferència s'acreditarà amb el resguard de l'ordre de càrrec, en què ha d'aparéixer el número de factura, acompanyat de la còpia de l'extracte bancari del càrrec en el compte corresponent de l'operació justificada.

Si la transferència englobara diverses factures, se n'haurà d'aportar una relació detallada.

Cada justificant de despesa haurà de presentar-se acompanyat del seu justificant de pagament, degudament identificat i ordenat correlativament segons el número d'ordre assignat en la relació numerada.

5.1.6. Certificat del secretari o de la secretària de l'Associació intermunicipal, amb el vistiplau de la presidència, acreditatiu dels aspectes següents:

- Despesa total realitzada de l'activitat subvencionada.

- Acreditació d'haver seguit en la contractació de les obres o actuacions objecte de la subvenció el procediment que corresponga dels previstos en la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, i la resta de normativa aplicable en la matèria, així com haver sigut aprovades les actuacions executades i el seu pressupost per l'òrgan competent.

- Terminació i recepció satisfactòria de les obres, serveis o subministraments, amb indicació del seu cost global.

5.1.7. Declaració responsable de la presidència de l'Associació intermunicipal acreditativa de:

- No haver rebut altres subvencions, ajudes o ingressos per a l'actuació objecte del present conveni o, en cas d'haver-ne rebut, descripció detallada de cadascuna, detallant-hi l'origen, l'objecte i l'import d'aquestes.

- No incórrer en cap de les prohibicions recollides en l'article 13 i compromís de compliment de les obligacions que estableix l'article 14 de la Llei general de subvencions, així com no ser deutor de la Generalitat per reintegrament de subvencions en els termes que estableix l'article 34.5 d'aquesta llei.

- No tindre dret a practicar deduccions per les quotes d'IVA que puga suportar, en el cas que no deduïsca cap percentatge d'aquestes.



Així mateix, presentarà un certificat de la Hisenda Pública que acredite que no liquida IVA.

- Acreditació de la recepció per part de l'Associació de tots els béns que, si escau, el Pla haguera posat a la disposició del gestor del Pla, amb el compromís de ser destinat per l'Associació intermunicipal a un ús o servei públic.

5.1.8 Còpies compulsades de les actes de les sessions de la Comissió de Seguiment realitzades.

5.1.9. Documentació gràfica de l'efectiva publicitat realitzada del caràcter públic del finançament de les activitats subvencionades, i documents acreditatius, si escau, de la publicitat realitzada de la subvenció, d'acord amb les clàusules segona i tercera del present conveni.



5.1.10. Qualsevol altra documentació addicional que poguera ser requerida per les administracions signatàries segons la normativa aplicable.

5.2. Documentació addicional específica

5.2.1. En la justificació que presente l'Associació intermunicipal davant Turisme Comunitat Valenciana s'haurà d'adjuntar, així mateix:

5.2.1.1 Acreditació d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social en els termes que estableix l'article 13 de la Llei general de subvencions i tota altra normativa aplicable.

A l'efecte d'obtindre els corresponents certificats que acrediten aquest compliment, l'entitat beneficiària autoritza Turisme Comunitat Valenciana a obtindre de forma telemàtica les dades que hi ha en l'Agència Estatal d'Administració Tributària, serveis territorials de la conselleria competent en matèria d'hisenda i tresoreria general de la Seguretat Social, relatius al compliment d'obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

5.2.1.2. Acreditació de la propietat o capacitat legal de l'ús i gaudi dels béns del projecte on s'ha intervingut i/o actuat, actualitzada en la data de justificació de l'ajuda.

5.2.1.3. Llicència d'obres juntament amb la seua liquidació. En les obres en les quals, per la seua xicoteta envergadura, no calga una llicència d'obra, s'haurà de presentar un certificat o declaració responsable de l'ajuntament corresponent.

5.2.2. En la justificació que presente l'Associació intermunicipal davant el Patronat Provincial de Turisme de Castelló, s'haurà d'adjuntar:

5.2.2.1. El certificat del secretari o de la secretària de l'Associació a què es fa referència en la clàusula 5.1.3. agrupada per entitats a finançar.



El dit certificat haurà d'ajustar-se al «model de justificació mitjançant compte justificatiu” que proporcionarà el Patronat.

5.2.2.2. Per al cobrament de l'ajuda econòmica, l'Associació haurà d'estar al dia en les seues obligacions fiscals amb la Diputació de Castelló, situació que determinarà d'ofici la mateixa corporació provincial a través de la Tresoreria. En el supòsit que hi haja deutes, podrà arbitrar-se el sistema de compensació per al pagament de la subvenció.

5.2.2.3. Respecte a l'acreditació d'estar al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, requerida per la Llei general de subvencions, tant per a obtindre la condició de beneficiària com per al pagament, s'entén que l'Associació autoritza el Patronat Provincial de Turisme de Castelló per a obtindre de forma directa aquesta acreditació, atenent l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, llevat que conste en el procediment la seua oposició expressa; en aquest cas, caldrà que aporte els certificats en qüestió.



5.3. Justificació de l'abonament a compte

Per a la realització de l'abonament a compte, l'Associació intermunicipal haurà de presentar, prèviament, la justificació de la part que corresponga de les actuacions executades. Per a això, haurà de presentar la documentació següent:

5.3.1. Portada on se sol·licite el pagament de la corresponent ajuda econòmica, indicant-hi el conveni de referència, l'entitat que la presenta, l'entitat a què va dirigida i la relació numerada dels documents que es presenten.

5.3.2. Certificat del secretari o de la secretària de l'Associació de les factures reconegudes i efectivament pagades corresponents a les actuacions del Pla, mitjançant una relació numerada correlativa de tots i cadascun dels documents justificatius d'aquestes, especificant-hi per a cadascun, per aquest ordre: el número de factura, l'import, el concepte, la persona o entitat proveïdora, el NIF, la data de pagament amb especificació del compte corrent origen dels fons, el percentatge imputat a la justificació, si escau, i qualsevol altre aspecte que es considere rellevant.



5.3.3. Documents justificatius de la despesa: factures originals, totes de data de l'any 2019, en els mateixos termes establits en la clàusula 5.1.4).

5.3.4. Transferències bancàries acreditatives del pagament de les factures anteriors.

5.3.5. Certificat del secretari o de la secretària de l'Associació, amb el vistiplau de la presidència, acreditatiu dels aspectes següents:



- Despesa total realitzada de l'activitat subvencionada.

- Acreditació d'haver seguit en la contractació de les obres o actuacions objecte de la subvenció el procediment que corresponga dels previstos en la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, i tota altra normativa aplicable en la matèria, així com haver sigut aprovades les actuacions executades i el seu pressupost per l'òrgan competent.

- Terminació i recepció satisfactòria de les obres, serveis o subministraments, amb indicació del seu cost global.

En el cas d'execució d'obres, s'adjuntarà una còpia compulsada dels corresponents certificats d'obra expedits per una persona tècnica competent i amb l'informe d'aquesta persona tècnica, així com fotografies de l'estat inicial i final de l'obra.

5.3.6. Declaració responsable de la presidència de l'Associació intermunicipal acreditativa de:

- No haver rebut altres subvencions, ajudes o ingressos per a l'actuació objecte del present conveni o, en cas d'haver-ne rebut, descripció detallada de cadascuna, detallant-hi l'origen, l'objecte i l'import d'aquestes.

- No incórrer en cap de les prohibicions recollides en l'article 13 i compromís de compliment de les obligacions que estableix l'article 14 de la Llei general de subvencions, així com no tindre deutes amb la Generalitat per reintegrament de subvencions en els termes que estableix l'article 34.5 d'aquesta llei.

- El caràcter compensable o no de l'IVA suportat per l'Associació.

5.3.7. Documentació gràfica de l'efectiva publicitat realitzada del caràcter públic del finançament de les activitats subvencionades, i documents acreditatius, si escau, de la publicitat realitzada de la subvenció, d'acord amb la clàusula tercera del present conveni.

5.3.8. Qualsevol altra documentació addicional que poguera ser requerida per les administracions signatàries segons la normativa aplicable.

En la justificació que presente l'Associació davant el Patronat Provincial de Turisme de Castelló, haurà d'adjuntar:

- El certificat de la secretaria de l'Associació que haurà d'ajustar-se al “model de justificació mitjançant compte justificatiu” que proporcionarà el Patronat.

- Per al cobrament de l'ajuda econòmica, l'Associació haurà d'estar al corrent en les seues obligacions fiscals amb la Diputació de Castelló, situació que determinarà d'ofici la mateixa corporació provincial a través de la Tresoreria. En el supòsit que hi haja deutes, podrà arbitrar-se el sistema de compensació per al pagament de la subvenció.

De conformitat amb el que s'estableix en la clàusula quarta, només s'admetrà una sol·licitud d'abonament a compte abans del 31 d'octubre de 2019.

5.4. Termini i lloc de presentació de la documentació justificativa

5.4.1. El termini límit de presentació de tota la documentació justificativa serà el 15 de novembre de 2019.

5.4.2. La documentació justificativa a presentar davant Turisme Comunitat Valenciana podrà fer-se per qualsevol dels mitjans previstos en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La documentació justificativa a presentar davant el Patronat Provincial de Turisme de Castelló haurà de fer-se electrònicament, a través de la seua seu electrònica https://turismodecastellon.sedeelectronica.es, de conformitat amb el que es preveu en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

5.5. Naturalesa econòmica de les actuacions i justificació davant les diferents administracions.

Les actuacions a executar per l'Associació intermunicipal en el marc del Pla de dinamització i governança turística podran tindre la naturalesa econòmica d'inversions reals o de despeses corrents, d'acord amb el quadre d'actuacions que com a annex s'adjunta al present conveni.

D'acord amb el que estableix l'article 31.7 de la Llei general de subvencions, les despeses financeres podran formar part del cost subvencionable, si estan directament relacionades amb l'activitat subvencionada i són indispensables per a l'adequada preparació o execució d'aquesta, i complint el límit assenyalat en aplicació del principi de prudència financera (Reial decret llei 17/2014, de 26 de desembre, de mesures de sostenibilitat financera de les comunitats autònomes i entitats locals i altres de caràcter econòmic). De la mateixa manera, si escau, i amb caràcter excepcional, podran ser-ho les despeses de funcionament del Pla, amb el límit màxim del 15 % de l'import total del cost de les actuacions a executar a través del present conveni, en els termes que assenyalen l'esmentat article 31 de la Llei general de subvencions i els articles 83 i 72 del seu reglament.

Atesa la naturalesa econòmica dels crèdits afectats per Turisme Comunitat Valenciana al finançament del present conveni, a l'efecte de justificació de la subvenció Turisme Comunitat Valenciana només admetrà com a justificants les despeses d'inversió realitzades per l'Associació en les actuacions del Pla per un import com a mínim igual a la seua aportació, això és 70.000,00 euros.

Atesa la naturalesa econòmica dels crèdits afectats pel Patronat Provincial de Turisme de Castelló al finançament del present conveni, a l'efecte de justificació de la subvenció el Patronat Provincial de Turisme de Castelló només admetrà com a justificants factures de despesa corrent realitzades per l'Associació en les actuacions del Pla, per un import, com a mínim, igual a la seua aportació, això és 70.000,00 euros.



Les despeses financeres i les despeses de funcionament seran finançades, si escau, a càrrec de l'aportació que realitzen l'Associació Intermunicipal Municipis de Penyagolosa i el Patronat Provincial de Turisme de Castelló.

Tot el que s'estableix en aquest punt és establit sense perjudici de l'íntegra execució i justificació de les actuacions del Pla, i que siguen presentats els expedients justificatius davant les dues administracions signatàries complets i reunint tota la documentació detallada en la present clàusula.

Atés el caràcter d'actuació cofinançada a parts iguals del Pla, amb caràcter previ al pagament material de la subvenció, Turisme Comunitat Valenciana i el Patronat Provincial de Turisme de Castelló emetran un informe previ de l'import i conformitat dels justificants que cadascuna d'aquestes administracions haja acceptat com a comprovant de la subvenció, a l'efecte de garantir l'aportació proporcional al pla de cadascuna.

En cap cas el cost d'adquisició dels béns o serveis subvencionables podrà ser superior al valor de mercat, en els termes que estableix l'article 31 de la Llei general de subvencions.

5.6. Comprovació material de les actuacions

Les persones que integren la Comissió de Seguiment realitzaran les oportunes comprovacions materials de les actuacions executades per l'Associació intermunicipal a través del Pla, en els termes que estableix l'article 169.3 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.





Sisena. Comissió de seguiment

6.1. Composició

Es crea una Comissió de Seguiment, com a òrgan mixt de seguiment i control de les actuacions del Pla de dinamització i governança turística de l'Associació Intermunicipal Municipis de Penyagolosa integrada per:



- Dues persones representants designades per Turisme Comunitat Valenciana.

- Dues persones representants designades pel Patronat Provincial de Turisme de Castelló.

- Dues persones representants designades per l'Associació Intermunicipal Municipis de Penyagolosa una de les quals serà la persona que ocupe la presidència de l'Associació intermunicipal, que assumirà la presidència de la Comissió; en la seua absència exercirà la presidència de la Comissió la segona persona representant designada per a formar part de la Comissió o la persona d'una de les entitats locals associades nomenada per a això.

- La persona que exercisca la Gerència del pla o, en el cas que hi manque, una persona tècnica de l'Associació intermunicipal, assumirà la secretaria de la Comissió, amb veu però sense vot.

La designació, cessament o substitució temporal de la persona que assumisca la secretaria, en supòsits de vacant, absència o malaltia, es realitzarà, a proposta de la presidència de la Comissió, per majoria de les persones membres.

- Podrà assistir personal tècnic especialista, segons els temes a debatre en la Comissió, que participaran amb veu però sense vot.

En la designació de les persones representants de la Generalitat es procurarà la presència equilibrada de dones i homes, en aplicació del que preveu el II Pla d'igualtat de dones i homes de l'Administració de la Generalitat, aprovat per l'Acord de 10 de març de 2017, del Consell.



6.2. Règim de funcionament

6.2.1. Es podrà constituir, convocar, celebrar sessions, adoptar acords i remetre actes tant de forma presencial com a distància.

6.2.2. En les sessions que se celebren a distància, les persones membres de la Comissió podran trobar-se en diferents llocs sempre que s'assegure per mitjans electrònics (es consideren també com a tals els telefònics i audiovisuals), la identitat de les persones membres o les persones que les suplisquen, el contingut de les seues manifestacions, el moment en què aquestes es produeixen, així com la interactivitat i intercomunicació entre elles en temps real i la disponibilitat dels mitjans durant la sessió. Entre altres, es consideraran inclosos entre els mitjans electrònics vàlids, el correu electrònic, les audioconferències i les videoconferències.

En el cas que la Comissió es faça per correu electrònic, seran prova que garantisca el que s'ha estipulat en el paràgraf anterior els correus electrònics intercanviats entre les persones assistents; aquests correus s'adjuntaran a l'acta de la sessió, que haurà de redactar la persona que ostenta la secretaria i remetre a totes les persones assistents per a la seua validació en l'hora següent a la finalització de la Comissió.



Les persones assistents a la Comissió disposaran d'una hora per a plantejar les seues objeccions a l'acta o donar-hi el vistiplau.

Una vegada obtingut el vistiplau de totes les persones assistents, el secretari o la secretària redactarà l'acta definitiva, a la qual s'incorporaran tots els correus intercanviats fins a aquest moment, que es remetrà a totes les persones assistents per a la signatura posterior.

Si la Comissió es realitza per qualsevol altre mitjà electrònic, el secretari o la secretària haurà de redactar l'acta i obtindre el vistiplau de les persones assistents en els terminis assenyalats en els paràgrafs anteriors.

Qualsevol que siga la forma de celebrar la Comissió, presencial o a distància, serà aplicable el que es disposa en el punt 6.2.7 d'aquesta clàusula.

6.2.3. S'entendrà vàlidament constituïda la Comissió, quan estiguen presents les persones que assumeixen la presidència i la secretaria, o, si escau, les qui les suplisquen i, almenys, una persona representant de cadascuna de les administracions signatàries i una persona representant de l'Associació.

Quan estigueren reunits, de manera presencial o a distància, totes les persones membres de la Comissió o, si escau, les persones que les suplisquen, podran constituir-se vàlidament per a la celebració de sessions, deliberacions i adopció d'acords sense necessitat de convocatòria prèvia, quan així ho decidisquen per majoria absoluta.

6.2.4. Correspon a la secretaria vetlar per la legalitat formal i material de les actuacions de la Comissió, certificar-ne les actuacions i garantir que els procediments i regles de constitució i adopció d'acords són respectats.

Llevat que no resulte possible, les convocatòries es remetran a les persones membres de la Comissió a través de mitjans electrònics, i es farà constar en aquestes l'ordre del dia juntament amb la documentació necessària per a la deliberació quan siga possible, les condicions en les quals se celebrarà la sessió, el sistema de connexió i, si escau, els llocs en què estiguen disponibles els mitjans tècnics necessaris per a assistir i participar en la reunió.

6.2.5. La Comissió de Seguiment es reunirà a iniciativa de la seua presidència o a sol·licitud de qualsevol de les persones membres de les administracions signatàries.

6.2.6. Per a l'adopció d'acords en aquesta comissió, Turisme Comunitat Valenciana, el Patronat Provincial de Turisme de Castelló i l'Associació Intermunicipal Municipis de Penyagolosa, comptaran cadascun amb un sol vot, i quant al règim de funcionament, es regirà per les normes generals dels òrgans col·legiats segons la legislació vigent.



Els acords seran adoptats per majoria simple de les parts, excepte la modificació, alteració o interrupció del pla d'actuacions que requerirà, en tot cas, el vot favorable de les dues administracions signatàries.



Quan s'assistisca a distància, els acords s'entendran adoptats en el lloc on estiga situada la presidència de l'Associació.

6.2.7. De cada sessió que celebre, estendrà acta el secretari o la secretaria, que especificarà necessàriament les persones assistents, l'ordre del dia de la reunió, les circumstàncies del lloc i temps en què s'ha celebrat, els punts principals de les deliberacions, així com el contingut dels acords adoptats.

6.2.8. Podran gravar-se les sessions; en aquest cas, el fitxer resultant de l'enregistrament, juntament amb el certificat expedit per la secretaria de l'autenticitat i integritat d'aquest, i tots els documents que, en suport electrònic, s'utilitzaren com a documents de la sessió, podran acompanyar l'acta de les sessions, sense necessitat de fer-hi constar els punts principals de les deliberacions.

L'acta de cada sessió podrà aprovar-se en aquesta reunió o en la immediata següent. La persona que assumisca la secretaria elaborarà l'acta amb el vistiplau de la presidència i en farà la remissió a través de mitjans electrònics, a les persones membres de la Comissió, les quals podran manifestar per aquests mitjans la seua conformitat o les seues objeccions al text, a l'efecte de l'aprovació, i, en cas afirmatiu, es considerarà aprovada en aquesta reunió.

Les còpies de les actes, acords o informes que emeta la Comissió de Seguiment en el desenvolupament i l'execució de les seues funcions es remetran als òrgans directius de les parts signatàries del conveni, que, en el cas de Turisme Comunitat Valenciana, serà la persona que ostente la Direcció General de Turisme.

6.3. Competències

La Comissió de Seguiment té les atribucions següents:

a) Col·laborar, coordinar i assessorar l'Associació en la labor de posada en marxa, execució i desenvolupament del Pla.

b) Adoptar les mesures que considere necessàries per a la millor organització i funcionament del conveni, supervisant-ne l'execució, i adoptar les decisions i dictar les instruccions necessàries per a assegurar la correcta realització de les activitats objecte d'aquest.

c) Verificar i donar conformitat al nomenament, i si escau, al cessament de la gerència prèviament seleccionada i proposada per l'Associació.

Totes les qüestions que haja de tractar la Comissió de Seguiment, relacionades amb la gerència del pla, seran debatudes sense la seua presència, i, en aquest cas, assumirà la secretaria qualsevol altra persona designada prèviament a proposta de la presidència de la Comissió.

d) Verificar i donar la seua conformitat a la labor de la gerència.

e) Informar les parts dels retards i les incidències que es puguen presentar durant l'execució del conveni, i també, si escau, proposar les corresponents actualitzacions o modificacions en el quadre d'actuacions ocasionades pel retard.

f) Donar la seua conformitat, amb caràcter previ, a les actuacions previstes en l'execució del pla d'actuacions, per a la posterior aprovació per l'òrgan de l'Associació que tinga competència segons els seus estatuts.

En aquest sentit, la Comissió de Seguiment vetlarà, especialment, perquè la naturalesa econòmica de les despeses que s'aproven en la Comissió coincidisca amb la naturalesa de les consignacions pressupostàries de les aportacions al pla de les diferents administracions i de l'Associació, d'acord amb el que disposa la clàusula quarta del present conveni.

g) Aprovar el tancament de les actuacions abans de la remissió de l'expedient de justificació a Turisme Comunitat Valenciana i al Patronat Provincial de Turisme de Castelló.

h) Dur a terme actuacions de comprovació material de les actuacions.

i) Solucionar, en primera instància, les controvèrsies d'interpretació i compliment que puguen plantejar-se respecte del conveni subscrit.



j) La resta de funcions que se li atribueixen en els termes que estableix l'article 9 del Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual regula els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre.





Setena. Resolució

les parts signatàries podran resoldre i deixar sense efecte el present conveni en el supòsit d'incompliment de les obligacions establides, o per impossibilitat d'execució de les actuacions d'acord amb les condicions establides.

Així mateix, seran causa de resolució:

- L'acord mutu de les parts, sempre que raons d'interés públic facen innecessària o inconvenient la continuïtat del conveni.

- La renúncia expressa de l'Associació Intermunicipal Municipis de Penyagolosa per causes sobrevingudes.

S'estableix com a termini màxim per a poder renunciar al conveni, expressament i motivadament, el dia 30 de setembre de 2019.

En tot cas i de conformitat amb el que estableix l'article 11.1.f) del Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual regula els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre, la Comissió de Seguiment decidirà com finalitzar aquelles actuacions que estiguen en curs.



Huitena. Reintegrament

serà procedent el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora corresponent des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acorde la procedència del reintegrament, en tots els casos establits en l'article 37 de la Llei general de subvencions així com en l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

Igualment, serà procedent el reintegrament en cas de dissolució de l'Associació abans de transcórrer el període assenyalat en la clàusula segona, apartat 2.2.11, en entendre's incomplida l'obligació de destinació dels béns.



Novena. Règim de penalitzacions

l'Associació Intermunicipal Municipis de Penyagolosa informarà Turisme Comunitat Valenciana i al Patronat Provincial de Turisme de Castelló a través de la Comissió de Seguiment del pla, de les demores en l'execució de les obres, amb les conseqüències previstes en la Llei general de subvencions i el seu reglament de desenvolupament.

En el cas que l'actuació o les obres objecte del present conveni se sotmeten als procediments de contractació previstos en l'article 192 i següents de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, l'Associació Intermunicipal Municipis de Penyagolosa estarà obligada a establir en els seus plecs de condicions el règim de penalitzacions establit en el text legal esmentat.





Desena. Vigència

aquest conveni entrarà en vigor en el moment de la signatura, i tindrà efectes des de l'1 de gener de 2019 fins al 31 de desembre de 2019.



Onzena. Compatibilitat amb la normativa europea sobre ajudes públiques

el present conveni és compatible amb el mercat interior, ja que les seues disposicions no afecten els intercanvis comercials entre els estats membres, d'acord amb el que disposa l'article 107.1 del Tractat de funcionament de la Unió Europea, i no compleix els requisits acumulatius exigits en aquest article, ja que l'entitat beneficiària no és una empresa productora de béns o prestadora de serveis en el mercat, sinó una Associació que té com a finalitat el foment del turisme en el seu conjunt i l'impuls de nous recursos turístics.



Pel fet de tractar-se d'un conveni no subjecte a l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, i d'acord amb el que estableix l'article 3.4 del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, regulador del procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, la subvenció establida mitjançant el present conveni no requereix notificació o comunicació a la Comissió Europea.





Dotzena. Règim jurídic

el present conveni és de caràcter administratiu i està exclòs de l'àmbit de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic; regula la concessió d'una subvenció nominativa a favor de l'Associació Intermunicipal Municipis de Penyagolosa, i el seu règim jurídic és el derivat del que estableixen les disposicions normatives següents:



- Llei 15/2018, de 7 de juny, de la Generalitat, de turisme, oci i hospitalitat de la Comunitat Valenciana

- Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.



- Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual regula els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre (DOGV núm. 7379, de 13 d'octubre de 2014).

- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003).

- Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de subvencions (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006).



- Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions (DOGV núm. 7464, de 12 de febrer de 2015).

- Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local (BOE núm. 80, de 3 d'abril de 1985).

- Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 6296, de 24 de juny de 2010).

- Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals (BOE núm. 59, de 9 de març de 2004).

- Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa (BOE núm.167, de 14 de juliol de 1998).

- Ordenança general de subvencions de la Diputació Provincial de Castelló (BOP núm. 150, de 16 de desembre de 2017).

- Resta de normativa aplicable a les entitats signatàries.



Tretzena. Jurisdicció aplicable

les qüestions litigioses que puguen sorgir respecte al present conveni se sotmetran als òrgans de la jurisdicció contenciosa administrativa que siguen competents.



Com a prova de conformitat de tot l'anterior, les parts, fent ús de les facultats conferides, signen el present document en quíntuple exemplar, al lloc i en la data indicats més avall.

El president de Turisme de la Comunitat Valenciana: Francesc Colomer Sánchez.

El presidente del Patronat Provincial de Turisme de Castelló: José Pascual Martí García.

El presidente de la Associació Intermunicipal de Municipis de Penyagolosa: David Monferrer Nebot.







annex



QUADRE D'ACTUACIONS DEL PLA DE DINAMITZACIÓ I GOVERNANÇA TURÍSTICA DE L'ASSOCIACIÓ INTERMUNICIPAL MUNICIPIS DE PENYAGOLOSA



DESCRIPCIÓ DE LES ACTUACIONS

2019 CAP II CORRENT CAP VI CAPITAL

1.EQUIPAMENT TURÍSTIC:



1.1 PLA DE SENYALITZACIÓ TURÍSTICA. ADEQUACIÓ RUTES, ADQUISICIÓ MATERIALS, I COL·LOCACIÓ D'AQUESTS.

1.1.1 Senderes terme municipal de Villahermosa (15.555,00 €)

1.1.2 Sendera didàctica terme municipal de l'Alcora (15.555, 00 €)

1.1.3 Senderes terme municipal Castillo de Villamalefa (15.555,00€)

1.1.4 Senderes terme municipal de les Useres (5.555, 00 €)

1.1.5 Senderes terme municipal de Llucena (5.560,00 €) 57.780

1.2 RECUPERACIÓ I VALORITZACIÓ

DEL PATRIMONI TURÍSTIC

CULTURAL.

1.2.1 ADEQUACIÓ DE LOCALS PER A ÚS TURÍSTIC.

1.2.1.1 Equipament de local per a destinar-lo a ús de restauració a Costur. 15.555,00 €)

1.2.1.2 Adequació local per a millorar el contingut existent i donar finalitat turística al Centre dels Peregrins de les Useres

(10.000,00 €) 25.555

1.2.2 ADEQUACIÓ ZONES RECREATIVES.

1.2.2.1 Adequació zona recreativa a Llucena situada en el mirador del Museu Etnològic i accessos a aquest. (10.000,00 €) 10.000

1.2.3 CONDICIONAMENT BÉNS IMMOBLES DE RELLEVÀNCIA TURÍSTICA.

1.2.3.1 Adequació dels safaretjos municipals amb la dotació d'elements necessaris per a la seua conversió en centre d'interpretació a Figueroles (15.555,00 €)

1.2.3.2 Rehabilitació de bé immoble de pedra seca a Benafigos (15.555,00 €)

1.2.3.3 Condicionament per a ús turístic d'una antiga casa de peons caminers, i els accessos a aquesta. L'edificació es troba situada en els accessos a la població d'Atzeneta del Maestrat (15.555,00 €).

46.665

2.MÀRQUETING I IMATGE

2.1 IMATGE TURÍSTICA 3.000

2.2 CONTRACTACIÓ DE SERVEIS PER A L'ELABORACIÓ DE CATÀLEG DE BÉNS, RECURSOS I POSADA EN VALOR. 20.200

2.3 CREACIÓ AUDIOVISUAL PROMOCIONAL TURÍSTIC 15.800

2.4 BANC D'IMATGES 10.000

3. GESTIÓ DEL PLA DE DINAMITZACIÓ I GOVERNANÇA

3.1.1 REDACCIÓ PLA ESTRATÈGIC (17.000,00 €)

3.1.2 INICI I SEGUIMENT DEL PLA ESTRATÈGIC TURÍSTIC (4.000,00 €) 21.000

TOTAL PLA DE DINAMITZACIÓ I GOVERNANÇA 70.000 140.000







1.EQUIPAMENT TURÍSTIC:

1.1. VALORITZACIÓ DE RECURSOS TURÍSTICS:

PLA DE SENYALITZACIÓ TURÍSTICA: ADEQUACIÓ RUTA, ADQUISICIÓ MATERIALS, I COL·LOCACIÓ D'AQUESTS.

Senderes terme municipal de Villahermosa (15.555,00 €)

Sendera didàctica terme municipal de l'Alcora (15.555,00 €)

Senderes terme municipal de Castillo de Villamalefa (15.555,00€)

Senderes terme municipal de les Useres (5.555,00 €)

Senderes terme municipal de Llucena (5.560,00 €)

Aquest apartat relatiu a la millora dels productes turístics existents inclou la dotació de major nombre de productes turístics que se sumen als ja existents en l'actualitat en totes les poblacions integrants de l'Associació que promou aquest conveni de col·laboració amb Turisme Comunitat Valenciana i el Patronat Provincial de Turisme de Castelló. Dins d'aquest àmbit es pretén actuar en les següents matèries com és la creació d'una xarxa de senderes que fomenten l'hàbit del senderisme i de la pràctica esportiva, i també garantir en tots aquests un mínim de contingut didàctic, i sempre dins dels municipis integrants de l'associació.

En l'actualitat ja existeixen diverses senderes en els municipis però que amb el pas del temps o bé es troben en desús o en males condicions o en altres casos aquestes senderes existien en temps anteriors però van deixar d'utilitzar-se fa anys per a tal finalitat, ja que eren senderes o camins per a finalitats agrícoles o de comunicació entre diverses masies o zones limítrofes de les diferents poblacions integrants de l'associació intermunicipal; per a això, es preveu dotar amb un pressupost de 57.780,00 €, aquestes actuacions en senderes i camins. Les actuacions a realitzar seran tant la millora, la rehabilitació i la neteja i la posterior senyalització i edició de material gràfic explicatiu d'aquests recorreguts i també arxius de geolocalització d'aquests. Primer, es tracta de la col·locació de senyals i cartells informatius en rutes senderistes com és el cas del municipi de Villahermosa del Río, per un import de 15.555,00 €, que en aquest cas es tractaria de senderes de xicotet recorregut en l'àmbit local que discorren pròximes a la zona del Penyagolosa, que existeixen en l'actualitat i que no es troben senyalitzades ni homologades, i que manquen de la dotació mínima per a la seua accessibilitat en l'àmbit turístic, ja que la seua ubicació és només coneguda per les persones usuàries locals i també de les persones especialistes esportives que utilitzen ocasionalment alguns d'ells. Quant a l'Alcora es tractaria de la creació d'una nova sendera de caràcter didàctic, per un import de 15.555,00 €, que uniria els diferents llocs de la població que existeixen amb rellevància en l'àmbit de l'origen i desenvolupament ceràmic de la localitat, amb la col·locació de senyals, cartells i panells informatius dels diferents punts d'interés, per a donar el seu corresponent valor turístic als diferents punts d'interés que compondrien aquesta sendera la qual tindria punts dins del nucli urbà i uns altres en terrenys pròxims a aquest.

També en el municipi de Castillo de Villamalefa es tractaria de senyalitzar una ruta senderista que uneix el municipi amb la zona del parc del Penyagolosa, i altres municipis confrontants amb ell mateix, per un import de 15.555,00 €. Es tracta d'una sendera existent però sense senyalització ni indicacions i tampoc no es troba homologada, ja que s'utilitza però no té senyalització específica de senderisme. També es pretén realitzar actuacions en senderes existents però amb deficiències en la senyalització en la localitat de Llucena com són els antics camins de ferradura, que estan rehabilitats però manquen d'indicacions, i també les 3 senderes de xicotet recorregut que existeixen on cal una millora de la senyalització existent, ja que l'actual és deficitària a escala d'informació turística i molt limitada, i en aquest cas dir que es troben aquestes senderes homologades, i l'import a destinar és de 5.560,00 €.

I de la mateixa manera també es pretén en el municipi de les Useres xicotetes actuacions en l'àmbit de millora de senyalització per a dotar amb major contingut i valor turístic les senderes ja existents com són la del camí dels Peregrins de les Useres i en aquest cas l'import a destinar seria el de 5.555,00 €. En tots els casos les senderes les quals es pretén senyalitzar no excedeixen els 30 km de recorregut.





1.2. RECUPERACIÓ I POSADA EN VALOR DEL PATRIMONI TURÍSTIC CULTURAL.

ADEQUACIÓ DE LOCALS PER AL SEU ÚS TURÍSTIC.

Equipament d'un local per a destinar-lo a ús de restauració a Costur (15.555,00 €).

Adequació d'un local per a millorar el contingut existent i donar amb finalitat turística el centre dels Peregrins de les Useres (10.000,00 €)

Dins d'aquest punt també es troba la realització d'actuacions de millora de diverses infraestructures de tipus turístic:

- En primer lloc es pretén la rehabilitació d'instal·lacions municipals perquè es visiten els municipis integrants de l'associació, ja que en alguns d'aquests en l'actualitat es manca d'aquest tipus d'infraestructura, cosa que suposa un greuge comparatiu i provoca una pèrdua d'interés per part dels visitants. És per això que es destina per a aquest tipus d'actuacions un pressupost de 15.555,00 €, amb els quals es rehabilitaria un local propietat de l'Ajuntament de Costur ja existent, però en desús perquè no té les condicions per a l'ús que se li pretén donar, com és el turístic; és a dir, el condicionament per a la utilització com a restaurant, i amb això es pretén ampliar l'oferta existent dins de l'àmbit territorial de l'associació, que en alguns municipis pertanyents a l'associació no hi existia i, amb això, els impedia competir en igualtat de condicions amb els municipis de majors recursos. És el cas d'aquest municipi, aquest local és de propietat municipal i la seua forma de gestió consistiria en una cessió per part del consistori perquè l'explotaren les persones, empreses o autònoms que pretenguen desenvolupar aquest tipus de negoci vinculat a la gastronomia en la localitat de Costur.



- Pel que fa a l'adequació de local per a millorar el contingut existent i donar finalitat turística al Centre dels Peregrins de les Useres per un import de 10.000,00 €, es tracta de dotar-lo amb senyalització i millora de l'accessibilitat a causa de la ubicació d'aquest en el centre del nucli urbà, la qual cosa fa difícil la seua visita i la ubicació per part dels visitants i també es tractaria de dotar-lo amb materials propis per a valorar els recursos turístics de la localitat i no solament el camí dels Peregrins de les Useres.



ADEQUACIÓ DE ZONES RECREATIVES.

Cal destacar, dins de l'apartat de recuperació i valorització del patrimoni turístic cultural, que està prevista una aportació de 10.000,00 €, que seran per a l'adequació de zones recreatives.

Es tracta de la zona situada en els accessos i el mirador del Museu Etnològic i Centre de Cultura del municipi de Llucena, per a la qual cosa està prevista la realització de la millora en l'accessibilitat i la senyalització, que es dota amb contingut turístic, ja que es tracta d'una zona situada en un àmbit les característiques orogràfiques del qual permeten albirar diferents recursos turístics de la localitat i també d'una zona d'alt valor paisatgístic i mediambiental. En aquesta actuació també està prevista l'aplicació de 10.000,00 €.

És a dir, es tracta d'un parc existent en les zones limítrofes al municipi i que serveix per a finalitats recreatives de la localitat en si, i, dotant-los amb un caràcter més turístic que l'actual ús, no solament es tractarà d'una zona de mer caràcter urbà o zona d'expansió de la població, sinó que, vinculada a aquesta finalitat, s'aconsegueix també la posada en valor de diferents recursos naturals existents dins de l'àmbit d'actuació de l'associació, pròxims o visibles des de la zona a millorar.





CONDICIONAMENT BÉNS IMMOBLES DE RELLEVÀNCIA TURÍSTICA.

Adequació dels safaretjos municipals amb la dotació d'elements necessaris per a la seua conversió en centre d'interpretació a Figueroles (15.555,00 €).

Rehabilitació immoble de pedra seca a Benafigos (15.555,00 €).

Condicionar per a ús turístic una antiga casa de peons caminers d'Atzeneta del Maestrat (15.555,00 €).

Dins d'aquest apartat cal destacar la partida de 46.665,00 € destinada al condicionament de béns immobles de rellevància turística. Tots els immobles són de titularitat municipal.

Es tracta de la rehabilitació d'un antic local propietat de l'Ajuntament de Figueroles a fi que es destine a l'ús turístic, i dels antics safaretjos, tot com a centre d'interpretació turístic, i per a això és necessari no solament la correcta senyalització d'aquest element per poder accedir-hi correctament sinó també la col·locació de panells informatius amb la informació necessària per a la correcta interpretació i el coneixement del recurs.

En el municipi de Benafigos, l'objecte de l'actuació és un immoble propietat de l'Ajuntament de Benafigos, que és una edificació de pedra seca que en l'actualitat manca de repercussió a escala turística, ja que no es troba ni amb el correcte accés ni senyalització ni amb els elements necessaris mínims per a dotar-lo de rellevància turística; és per això que es pretén millorar-lo i dotar-lo amb un recurs turístic i característic de la zona per a la seua posada en valor i visita per part de les persones que visiten la zona.

Totes dues actuacions, dins de l'àmbit dels municipis integrants de l'associació, tenen, com a objecte, béns que, per les seues especials característiques, suposen un valor afegit al potencial turístic i que, amb la seua millora, amb aquesta dotació, suposaran un increment de recursos que se sumen als ja existents. No vol dir que siguen obres a realitzar de nova planta, sinó d'adequació i de dotació de contingut a recursos ja existents dins dels catàlegs municipals i que suposen no solament un increment del valor turístic tant individualment al bé que siga objecte de condicionament, sinó també, i més important a escala col·lectiva, la qual cosa sens dubte redundarà en l'existència d'un major catàleg de béns i recursos turístics dins de l'àmbit territorial d'actuació de l'associació i, per això, repercutirà notablement en l'increment de les visites, pernoctacions, estades en el territori que integren els municipis que conformen aquesta associació.



Pel que fa al municipi d'Atzeneta del Maestrat, es pretén dotar amb ús turístic una antiga caseta de peons caminers que es troba en l'entrada principal a la població. Aquesta actuació consistirà a adequar els accessos, mitjançant una millora, i senyalitzar-la i adequar-la, per a ús com a centre d'interpretació del Parc Natural del Penyagolosa, amb un pressupost per a aquesta actuació de 15.555,00 €.



2.MÀRQUETING I IMATGE.

2.1. IMATGE TURÍSTICA.

En virtut del pla estratègic de turisme que es redacte, pla que serà bàsic per al posterior desenvolupament de totes les actuacions en matèria de publicitat i difusió turística de tots els membres de l'associació, serà necessari també, i com a punt molt important, la creació de la marca i de la imatge turística sota la qual es recolliran tots els membres i poblacions de l'associació. És primordial la uniformitat de criteri d'actuació per a aconseguir un major èxit en les actuacions que es desenvolupen i per això és molt important l'estudi i la posterior creació d'una marca turística comuna, amb un pressupost previst de 3.000,00 €, destinat a tots els membres de l'associació, perquè tots actuen davall del mateix paraigua, i amb una unitat de criteris, perquè, amb això, es mostre una uniformitat i una unió, en l'àmbit turístic, de totes les localitats membres de l'associació, i al seu torn també dins i estretament vinculat amb la creació de marca turística que agrupe a totes les localitats i que les dote amb un contingut i amb unes formes comunes i igualitàries.



Per això és fonamental, al costat de la creació de la marca, la creació d'una imatge turística amb la qual alhora que es mostren els diferents elements que posseeixen, en l'àmbit turístic, les entitats integrants de l'associació; que totes elles s'establisquen davall d'un mateix context que siga nexe d'unió d'elles, i que amb això es produïsca una major facilitat en el desenvolupament d'actuacions de promoció, publicitat i posicionament en l'àmbit del coneixement dels diferents operadors existents en el turisme i serveis.



2.2 CONTRACTACIÓ DE SERVEIS ESPECIALITZATS PER A L'ELABORACIÓ DE CATÀLEG DE BÉNS I RECURSOS TURÍSTICS A DESENVOLUPAR, I POSADA EN VALOR D'AQUESTS.

Es durà a terme la contractació, mitjançant un contracte de prestació serveis, d'una empresa que dispose dels mitjans necessaris perquè exercisquen les labors de catalogació i revisió de la informació en l'àmbit turístic, històric i demogràfic dels diferents recursos, productes i llocs dels municipis integrants dels territoris que componen l'associació, o, en resum, per a l'estudi de la seua revaloració com a recursos turístics. És a dir, es tractaria d'un contracte de serveis mitjançant el qual persones especialitzades o empreses s'encarregaran de la redacció del contingut que ha d'integrar els diferents formats informatius que existiran en els diferents territoris.



En conclusió, la funció primordial seria la de recaptar les informacions rellevants i la creació o actualització de les bases de dades dels diferents recursos, i també de les publicacions que existisquen d'aquests recursos. Per a això, es preveu destinar 20.200,00 € per a dotar amb aquest importantíssim recurs les entitats integrants de l'associació, ja que en l'actualitat la majoria de municipis manquen d'una catalogació detallada i exhaustiva, amb rigor científic i històric, dels béns i recursos dels quals disposen. És per això que aquestes labors que es pretenen són un punt molt important, ja que a causa de les limitacions pressupostàries no es pot realitzar per part dels diferents municipis i amb la manca de personal especialitzat en aquests àmbits, dins dels diferents municipis integrants de l'associació, s'impossibilita la correcta i completa informació i estudi dels diferents recursos turístics existents i dispersos en el territori dels diferents municipis que integren aquesta associació. La seua labor és molt important, pel fet que les entitats integrants d'aquesta associació, excepte una d'elles que compta amb més recursos i personal, com és el municipi de l'Alcora, es troben aquest tipus d'informacions en un estat de desactualització o d'escassetat de recursos relacionats i informacions correctes i contrastades i d'estudis de valor i rigor sobre el seu entorn, i principalment dels seus recursos turístics tant com els recursos monumentals, culturals, naturals, mediambientals, o fins i tot amb possibilitats didàctiques. És per això que, com a ajuda per a la realització del disseny del pla estratègic i posteriorment per al desenvolupament i correcta aplicació d'aquest, siga necessari disposar del màxim d'informació per al seu desenvolupament, i, a més, que la informació que existeix siga de rigor, actualitzada i amb valor científic o amb un valor afegit, com és la realització d'estudis detallats que poden quedar relegats a un segon pla o molt diluïts en la redacció del pla estratègic, i que alhora, mentre es redacta el pla, si es manca de dades amb una objectivitat i rigor suficients, és molt complicat que la redacció d'aquest pla, encara que es realitze per una empresa especialitzada, manque de base objectiva i qualificada, la qual cosa pot conduir a què després, en aplicar-se el pla, resulte que, per mancar d'informació de suficient rigor per a poder treballar, s'establisquen en ell línies o punts d'actuació erronis en recursos, zones o territoris que no hagueren sigut objecte d'una correcta anàlisi, estudi i compilació anterior.





2.3. CREACIÓ AUDIOVISUAL PROMOCIONAL TURÍSTIC

Es durà a terme, utilitzant les imatges obtingudes i unes altres que es puguen afegir en el procés de la creació d'aquest, un audiovisual que reculla tant imatges estàtiques, i no solament imatges de recursos en si, si no que es pretén la presa d'imatges en diversos formats i ambients, i també vídeos dels diferents punts estratègics a destacar dins del territori que engloba totes les localitats integrants. És per a això que es comptarà amb la contractació d'una empresa especialitzada en el sector audiovisual per a la creació d'un vídeo promocional de tots els recursos turístics que existeixen dins de les diferents localitats integrants d'aquest projecte de dinamització i de governança turística, i per a tal fi s'ha establit un pressupost de 15.800,00 euros que englobarà tant el material i el personal necessari per a la presa d'imatges com l'edició d'aquestes i el posterior muntatge del vídeo o material audiovisual que es realitze per part de la productora o empresa audiovisual contractada per a tal fi.



2.4. BANC D'IMATGES.

Aquest banc serà una base de dades comuna per a tots els membres de l'associació en la qual es recopilaran les imatges més destacades, importants, impactants i rellevants que existisquen dins del territori que abasten totes les localitats que són membres de l'associació. La creació d'aquest banc d'imatges es durà a terme per professionals del sector audiovisual que tinguen un elevat coneixement de tots els recursos, racons, elements, paisatges i patrimonis que existeixen dins de l'extens territori que abasten les diferents localitats que conformen l'associació, amb un pressupost estimat per a dur a terme aquest banc d'imatges de 10.000,00 €. Aquestes imatges seran posteriorment utilitzades tant per a la seua remissió a mitjans de comunicació, operadors i altres plataformes, com són, xarxes socials, web i cercadors especialitzats, com per al disseny, i ja, en posteriors fases, serviran per a la configuració d'una web que englobe tots els recursos turístics que posseeixen aquestes localitats.



3. GESTIÓ DEL PLA DE DINAMITZACIÓ I GOVERNANÇA.



3.1 REDACCIÓ I INICI ACTUACIONS PLA ESTRATÈGIC TURÍSTIC.

En aquest punt es pretén, amb les aportacions realitzades per part dels socis de l'Associació, del Patronat Provincial de Turisme i de Turisme Comunitat Valenciana, la creació d'una marca diferenciadora i que al seu torn unifique els municipis emmarcats dins de l'Associació Intermunicipal Municipis de Penyagolosa. Per a això, en primer lloc, es destinaran 21.000,00 € en total; 17.000,00 € per a la redacció d'un pla estratègic de turisme i 4.000,00 € per a l'inici d'actuacions i seguiment en els seus primers mesos d'aplicació. En aquest pla s'establiran les línies mestres per les quals es guiaran les actuacions en les quals s'emmarca el pla de dinamització i governança turística del qual forma part aquesta associació de municipis com a signant del conveni.



En l'esmentat pla estratègic de turisme s'establiran les bases per al desenvolupament turístic de tots els membres de l'associació, treballant sempre en col·laboració tant amb el Patronat Provincial de Turisme de Castelló com amb Turisme Comunitat Valenciana. L'objectiu primordial d'aquest pla serà l'establiment de les línies fonamentals d'actuació per a l'impuls i millora del turisme en el territori que emmarca l'Associació Intermunicipal Municipis de Penyagolosa. Les fases d'actuació seran:



- l'estudi dels diferents elements components del territori que emmarca a tots els membres de l'associació, ja que, a causa de l'amplitud de termes que abasta aquesta associació, es precisa l'estudi de cadascun d'aquests;

- i la posada en comú dels elements a destacar, millorar i impulsar, i també dels elements i estratègies diferents de nova creació, perquè es porte a bon port el desenvolupament del pla, una vegada quede finalment redactat i amb tots els punts a actuar definitivament establits.



I, posteriorment a la redacció d'aquest pla estratègic, s'establiran, per part d'aquest, les línies bàsiques d'actuació, i, dins d'aquest apartat, es pretén realitzar un seguiment de l'aplicació de les línies bàsiques determinades pel mateix pla en tots els municipis integrants de l'associació; és a dir, es controlarà l'aplicació d'aquest en el territori, i, al seu torn, s'avaluaran els resultats a curt termini i també es realitzaran les possibles rectificacions o variacions que es deriven de l'aplicació pràctica. És per això que en aquest apartat l'objecte del pressupost establit no siguen només els costos de redacció d'aquest pla estratègic, sinó també el seguiment de l'aplicació del mateix en el curt termini, i també les esmenes, variacions o rectificacions que s'hagen de realitzar a aquest o puntualitzacions que es deriven de l'aplicació d'aquest al territori a què afecta el desenvolupament d'aquest pla estratègic redactat.

Mapa web