Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 16 de desembre de 2019, de la Direcció General de Funció Pública, per la qual es convoca una borsa d'ocupació temporal específica i extraordinària per a la contractació laboral temporal, grup D, d'operador o operadora de càmera de vídeo. [2019/12148]

(DOGV núm. 8705 de 26.12.2019) Ref. Base de dades 011213/2019


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, D/C2, personal de la Generalitat



L'article 4 de l'Ordre 18/2018, de 19 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, sobre regulació de borses d'ocupació temporal per a proveir provisionalment llocs de treball de l'Administració de la Generalitat, preveu la constitució de borses d'ocupació temporal resultants d'una convocatòria pública, específica i extraordinària, convocada per la direcció general amb competències en matèria de funció pública, previ acord de la comissió de seguiment, mitjançant la realització de proves selectives o pel sistema de baremació i experiència.

El mencionat article preveu la constitució d'aquest tipus de borses, quan calga atendre la cobertura de llocs de treball amb requisits específics o addicionals derivats de la seua classificació o de la normativa, llocs que no hagen sigut enquadrats en algun cos, escala o agrupació professional funcionarial o categoria professional, o quan es tracte de la cobertura de llocs de personal investigador.

En l'actual relació de llocs de treball existeixen llocs d'operador de càmera de vídeo, classificats per a la seua cobertura amb personal laboral temporal, no enquadrats en cap dels cossos i escales.

Atesa la necessitat de cobertura temporal d'aquesta categoria amb personal qualificat, i a la inexistència d'una borsa d'ocupació temporal vigent, és necessari convocar una borsa d'ocupació temporal pública, especifica i extraordinària, mitjançant la qual se seleccione els candidats pel sistema de baremació i experiència.

En virtut d'això, i en ús de les facultats que té conferides aquesta Direcció General de Funció Pública, de conformitat amb el que s'estableix en el Decret 87/2017, de 7 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, modificat pel Decret 103/2018, de 27 de juliol, del Consell, resolc:





Primer. Convocatòria de la borsa d'ocupació temporal

Convocar la constitució de la borsa d'ocupació per a la provisió temporal dels llocs d'operador de càmera de vídeo, grup D, a fi que, quan les necessitats del servei ho requerisquen, puguen proveir-se, de conformitat amb el que estableix l'Ordre 18/2018, de 23 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.

Atés que hi ha llocs vacants d'aquesta categoria, la cobertura de la qual és necessària per a la unitat administrativa, es considera urgent la tramitació d'aquesta borsa, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 4.2 de l'Ordre 1/18, reguladora de les borses.

Les funcions de l'operador de càmera de vídeo, són les següents:

– Seguiment gràfic del president de la Generalitat en tots aquells actes en què l'interés periodístic o documental ho requerisca.

– Processament i remissió de fotografies als mitjans de comunicació.

– Elaboració i actualització de l'arxiu gràfic del president de la Generalitat.

– Documentació gràfica de les obres i/o millores que realitza la Presidència de la Generalitat.

– Elaboració de dossiers i fotografies sol·licitades per mitjans de comunicació o altres departaments de la Generalitat Valenciana.

– Enregistrament en vídeo de les imatges necessàries per a la posterior realització.

– Manteniment i actualització de l'arxiu de pel·lícules de vídeo.

– Qualsevol altra tasca de caràcter anàleg que se li encomane.



Segon. Integrants de la borsa

1. Per a formar part de la borsa es precisa:

a) Estar en possessió del títol acadèmic de graduat en ESO o equivalent, o complides les condicions per a obtindre'l abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Les equivalències dels títols al·legats hauran de justificar-se per les persones interessades.

b) Estar en possessió dels requisits d'accés a la funció pública exigits en l'article 53 de la Llei 10/2010, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.

c) Posseir coneixements tècnics de fotografia i vídeo.

d) Tindre experiència en mitjans audiovisuals.

2. La possessió dels requisits haurà d'acreditar-se dins del termini de presentació de sol·licituds, mitjançant còpia de la documentació acreditativa del seu compliment, llevat que ja conste acreditat i inscrit en el Registre de Personal de l'Administració de la Generalitat, i en aquest cas bastarà al·legar-ho.

3. L'ordre de prelació en la borsa s'obtindrà de la suma de la puntuació obtinguda, d'acord amb el barem de mèrits que s'expressa en l'apartat següent. En cas d'igualtat de puntuació, prevaldrà l'obtinguda pel personal amb diversitat funcional. Si l'empat es produeix entre persones amb diversitat funcional, es triarà la de major grau de discapacitat. Si encara persisteix l'empat, s'estarà a la puntuació obtinguda en cada apartat del barem, començant pel primer. Finalment, es dirimirà a favor de la persona sol·licitant de major edat.





Tercer. Barem de mèrits

1. Experiència professional. Es valorarà fins a un màxim de 36 punts l'experiència professional de les persones participants d'acord amb la següent puntuació:

a) Temps de serveis prestats en llocs de treball de naturalesa laboral, grup D, operador/a càmera de vídeo, de l'administració de la Generalitat valenciana o dels seus organismes autònoms, les competències en matèria de personal dels quals s'exercisquen per la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública: 0,15 punts per cada mes complet de servei en actiu.

b) Temps de serveis prestats en llocs de l'administració de la Generalitat o organismes autònoms, les competències en matèria dels quals de personal s'exercisquen per la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, no contemplats en l'anterior apartat: 0,10 punts per cada mes complet de servei en actiu.

c) Temps de serveis prestats en altres administracions públiques, entitats públiques empresarials de la Generalitat i altres entitats de dret públic del sector públic de la Generalitat o en el sector privat com a treballador per compte d'altri, autònom o professionals, realitzant funcions similars a les descrites en el punt primer: 0,08 punts per cada mes complet de servei en actiu.

2. Valencià. La valoració dels coneixements de valencià s'efectuarà puntuant, fins a un màxim de 8 punts, el nivell més alt obtingut dels següents.



Nivells Puntuació

A1 0.5

A2 (oral) 1

B1 (elemental) 3

B2 4

C1 (mitjà) 6

C2 (superior) 8





Addicionalment, però sense depassar el límit de 8 punts, es valoraran els certificats de capacitació tècnica (llenguatge administratiu, llenguatge de mitjans de comunicació i correcció de textos), expedits per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, amb 0,5 punts cadascun.

3. Idiomes comunitaris. Es valorarà fins a 4 punts el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats en la taula adjunta.

El coneixement de cada idioma comunitari es valorarà d'acord amb les puntuacions per curs o la seua equivalència si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc europeu comú de referència (nivell bàsic, nivell intermedi i nivell avançat), d'acord amb l'escala que es detalla en la taula adjunta al present punt.

La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cadascun dels idiomes comunitaris.

Les equivalències entre els ensenyaments regulats pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i les regulades pels Reials decrets 944/2003 i 1.629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig), i per la disposició final 1a del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula següent:

4. Altres titulacions. Es valorarà la possessió de títols acadèmics iguals o superiors al que siga exigit per a l'acompliment dels llocs a cobrir fins a un màxim de 4 punts, assignant 2 punts per:

a) Cada titulació que s'acredite de superior nivell acadèmic a l'establida com a requisit de participació en la borsa.

b) Cada titulació addicional del mateix nivell acadèmic de l'acreditada com a requisit de participació en la borsa.

5. Grau de discapacitat. Si la persona aspirant acredita un grau de discapacitat igual o superior al 33 %, se li assignaran 5 punts, i si acredita un grau igual o superior al 65 %, la puntuació serà de 10 punts. Aquesta circumstància pot ser al·legada i puntuada en qualsevol moment en què s'acredite, així com rectificada en cas de millora de la persona després d'una revisió. No obstant això, el grau de discapacitat acreditada no haurà d'interferir en el normal acompliment de les funcions requerides en el lloc de treball.



Quart. Acreditació dels mèrits i situacions

Sense perjudici del que es disposa en la normativa general reguladora del procediment administratiu comú, i en tant no siga possible la comprovació telemàtica entre administracions dels mèrits al·legats, en el termini concedit a aquest efecte, els requisits i mèrits s'acreditaran pel personal aspirant de la forma següent:

1. Experiència professional: certificats oficials expedits per l'òrgan competent de l'administració corresponent.

Els serveis prestats en llocs de treball de l'Administració de la Generalitat, gestionats per la Direcció General de Funció Pública seran comprovats d'ofici.

Els serveis prestats en el sector privat com a treballador per compte d'altri, autònom o professional, hauran d'acreditar-se d'acord amb els criteris següents:

– Treballadors per compte d'altri: contracte de treball, en el qual s'especifique la categoria i el certificat o vida laboral que acredite haver-hi cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue, en el grup de cotització corresponent a la categoria del lloc.

– Per al supòsit de professionals i autònoms, llicència fiscal o IAE, on s'acrediten els epígrafs corresponents a la categoria convocada, així com certificat o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue. Quan siga escaient, i en substitució d'aquests documents, s'aportarà un certificat oficial que acredite haver cotitzat en el règim especial o en la mutualitat corresponent.



2. Valencià: certificats oficials expedits o homologats per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià. Únicament es valoraran els certificats provisionals mentre la Junta no haja expedit els corresponents certificats definitius.

3. Idiomes comunitaris: títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les Universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com els que s'indiquen en la normativa per la qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana.

A l'efecte d'acreditar aquest mèrit, cal tindre en compte que les paperetes no serviran com a acreditació.

4. Altres titulacions: titulacions acadèmiques oficials expedides per òrgan competent. En aquells supòsits en què l'expedició del títol es trobe en tràmit, es podrà acreditar mitjançant la presentació del certificat acadèmic de finalització d'estudis expedit per la Universitat, juntament amb el rebut de l'abonament de les taxes corresponents.



Respecte a les titulacions acadèmiques no universitàries, si no es presenta el títol oficial, podran acreditar-se mitjançant un certificat de l'autoritat educativa competent, en la qual haurà de constar necessàriament el número de registre, número de sèrie i data d'expedició i, en el seu cas, indicació del llibre i del foli. En el supòsit de trobar-se en tràmit l'expedició del títol, podrà presentar-se certificat acadèmic de finalització d'estudis, expedit per l'òrgan competent, juntament amb el rebut d'abonament de les taxes corresponents.

5. Persones amb diversitat funcional: Certificat acreditatiu del grau de discapacitat igual o superior al 33 %, expedit per l'òrgan competent. Així com certificat de capacitats a l'efecte de demanda d'ocupació o, si escau, l'acreditació d'haver-lo sol·licitat.



Cinqué. Sol·licituds de participació

1. Les persones aspirants hauran de presentar la sol·licitud d'inscripció, el full d'autobaremació i la documentació acreditativa del compliment dels requisits a què es refereix l'apartat segon, així com dels mèrits al·legats, en el termini de cinc dies hàbils, comptats des de l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. La sol·licitud d'inscripció i el full d'autobaremació a què es refereix l'apartat anterior, es troba disponible en l'enllaç següent de la pàgina web de la conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, http://www.justicia.gva.es/web/recursos-humanos. Haurà d'emplenar-se en el web i existeixen 2 maneres de presentar la documentació, segons es dispose de signatura electrònica o no:

– Preferentment, el personal aspirant que dispose de signatura electrònica presentarà tota la documentació telemàticament, sense necessitat d'acudir a cap registre presencial.

– El personal aspirant que no dispose de signatura electrònica, haurà de presentar la documentació en el registre d'entrada de la conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, c/ Democràcia, 77, torre 4. CA90, o en qualsevol de les oficines establides en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. Les persones queden vinculades a les dades que hagen fet constar en la seua sol·licitud cursada en el web.

4. No es processarà cap sol·licitud que no haja sigut prèviament emplenada en el web, de conformitat amb el que es disposa en el paràgraf 2 d'aquest article.



Sisé. Procés de selecció

1. La Comissió, constituïda a l'efecte, efectuarà la baremació de mèrits al·legats per les persones aspirants que complisquen els requisits per a l'admissió a la borsa, procedint a la seua integració en la borsa d'acord amb la puntuació resultant. El llistat provisional d'aquella es farà públic en la pàgina web de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, http://www.justicia.gva.es/web/recursos-humanos, amb indicació de les causes d'exclusió i la puntuació assignada als aspirants admesos.

2. Els aspirants exclosos i aquells aspirants admesos que hagen d'esmenar o aclarir algun mèrit, disposaran d'un termini de cinc dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació del llistat provisional, per a al·legar les consideracions pertinents sobre la valoració provisional de mèrits. No podrà invocar-se cap mèrit que no haja sigut al·legat en la sol·licitud d'inscripció. La Comissió estudiarà les al·legacions presentades, i formularà proposta de llistat definitiu a la Direcció General de Funció Pública, que dictarà resolució i n'ordenarà la publicació als llocs adés indicats.



3. En el cas que el nombre de sol·licituds siga molt superior a l'estimació de vacants que es preveja cobrir, la Comissió podrà acordar l'exclusió d'aquelles persones sol·licitants que no superen, segons l'autobaremació efectuada, una determinada puntuació mínima.

4. Els mèrits que no consten inscrits i que no s'acrediten de la manera establida en la present convocatòria, no es valoraran; les titulacions acadèmiques, acreditacions administratives i els mèrits al·legats, hauran d'haver sigut obtinguts amb anterioritat a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds d'inscripció en borsa.



Seté. Àmbit territorial de la borsa

L'àmbit territorial d'aquesta borsa d'ocupació és la província de València i la provisió de llocs s'efectuarà de conformitat al que es disposa en l'Ordre 18/2018, de 19 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.



Huité. Vigència de la borsa

Aquesta borsa estarà vigent mentre es constituïsca una borsa derivada d'un procés selectiu i, en tot cas, tindrà una vigència màxima de deu anys.



Nové. Normes de funcionament

1. La present borsa s'ajustarà en el funcionament al que es disposa en l'Ordre 18/2018, de 19 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, així com als criteris de la Comissió de Seguiment de Borses.

2. Els llocs seran proveïts per ordre de puntuació en el barem, amb les excepcions a l'ordre de prelació previstes en l'ordre reguladora.





Deu. Comissió de valoració

La comissió de valoració de la present convocatòria estarà composta pels membres següents:

Titulars:

Presidenta: Pilar Ramírez Queralt

Vocals:

M. Carmen Escribano Gómez

Maria Palop Server

Maria Isabel Casanova Martorell

Secretari: Eduardo Roig Roig



Suplents:

Presidenta: Patricia Aura Revert

Vocals:

Antonio Langa Martínez

Maria Josefa Andrés Sánchez

Amparo Martínez Alba

Secretària: Cristina Moratalla Saiz



Onze. Recursos

1. La present resolució posa fi a la via administrativa i, contra aquesta es pot interposar un recurs de reposició, amb caràcter potestatiu, davant del mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la publicació, de conformitat amb els articles 112, 114, 115, 123 i 124, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. Si no es recorre en reposició, i d'acord amb el que disposen els articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs contenciós administratiu, davant del Jutjat Contenciós Administratiu de València, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució.

3. Les citacions a comparéixer en els recursos contenciosos administratius que se substancien contra la present resolució es realitzaran mitjançant la inserció del corresponent edicte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 16 de desembre de 2019.– El director general de Funció Pública: David Alfonso Jarque.

Mapa web