Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 6 de febrer de 2019, del director general de Centres i Personal Docent, per la qual es convoca concurs de mèrits per a la selecció i nomenament de directors i directores de centres docents públics de la Generalitat. [2019/1215]

(DOGV núm. 8483 de 11.02.2019) Ref. Base de dades 001326/2019




La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOE), preveu, en el capítol IV del títol V, el marc per a la direcció dels centres públics. En particular, estableix els criteris bàsics de selecció del director o directora mitjançant un procés en el qual participen la comunitat educativa i l'Administració educativa. A aquest efecte, la Llei orgànica determina que la selecció haurà d'efectuar-se mitjançant concurs de mèrits entre el professorat funcionari de carrera que impartisca algun dels ensenyaments encomanats al centre i de conformitat amb els principis d'igualtat, publicitat, mèrit i capacitat. D'altra banda, valora especialment l'experiència prèvia en un equip directiu, la situació de servei actiu, la destinació, el treball previ i la tasca docent desenvolupada en el centre la direcció del qual se sol·licita, preveu que l'aplicació dels criteris i la selecció es realitze per una comissió, en la qual es garanteix la participació de tots els sectors de la comunitat educativa del centre i d'aquesta Administració educativa. També estableix com a requisit per a ser candidat o candidata, a més de la presentació d'un projecte de direcció que incloga, entre altres, els objectius, les línies d'actuació i l'avaluació d'aquest, estar en possessió del certificat acreditatiu d'haver superat un curs de formació sobre el desenvolupament de la funció directiva. Finalment, atribueix a les administracions educatives la funció d'establir els criteris objectius i el procediment tant per a la valoració dels mèrits de la persona candidata com del projecte de direcció.



La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, preveu que el nomenament del director o directora tindrà una duració de quatre anys, renovable per períodes d'igual duració. Per a poder optar a la renovació caldrà que el treball del director o la directora haja sigut avaluat positivament, mitjançant criteris i procediments que hauran de ser públics i objectius i que inclouran els resultats de les avaluacions individualitzades. Així mateix, s'estableix la possibilitat de fixar un límit màxim per a la renovació, i es contempla un procediment especial per al nomenament extraordinari de director o directora.

D'altra banda, la citada Llei orgànica 2/2006, també regula els aspectes essencials del nomenament i cessament de la resta dels membres de l'equip directiu dels centres educatius. Aquests hauran de ser elegits del professorat amb destinació en el centre i a proposta de les direccions corresponents.

El Reial decret 894/2014, de 17 d'octubre, pel qual es desenvolupen les característiques del curs de formació sobre el desenvolupament de la funció directiva establit en l'article 134.1.c) de la Llei orgànica 2/2006, així com dels corresponents cursos d'actualització de competències directives estableix, en la seua disposició transitòria única, l'exigència d'haver obtingut el certificat acreditatiu d'haver superat aquest programa formatiu o, si escau, d'actualització de competències directives a partir dels cinc anys següents a l'entrada en vigor de la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa.



El Decret 80/2017, de 23 de juny, del Consell, pel qual es regula l'actuació, el funcionament i l'organització de la inspecció d'educació de la Comunitat Valenciana estableix, en l'article 3, entre les funcions de la Inspecció d'educació la de participar en l'avaluació del sistema educatiu i dels elements que l'integren.

En aquest curs escolar 2018/2019, conclou l'exercici de la funció directiva de determinats directors i directores de centres educatius, per finalització del període per al qual van ser nomenats o per altres causes de cessament previstes en la normativa, com són la renúncia, jubilació, trasllats. Procedeix, per tant, convocar el procediment per a cobrir aquests llocs conforme al que s'estableix en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació.

En la tramitació d'aquesta resolució s'ha complit el que es preveu en l'article 37 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic i articles 153 i següents de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana sobre matèries objecte de negociació col·lectiva.

L'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques determina, sobre «el dret i l'obligació de relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques», que en tot cas, els empleats de les administracions públiques, per als tràmits i actuacions que realitzen amb aquestes per raó de la seua condició d'empleat públic, estaran obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics en la forma en què es determine reglamentàriament per cada Administració.

Per tant, aquesta direcció general, en ús de les funcions que li atribueix el Decret 186/2017, de 24 de novembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (DOGV 8192, 18.12.2017), convoca concurs de mèrits per a la selecció de directors o directores de centres docents públics conformement a les bases següents:





Primera. Objecte i àmbit d'aplicació

1.1. Aquesta resolució té per objecte convocar concurs de mèrits per a la selecció i nomenament de directors i directores d'escoles infantils, col·legis d'educació infantil i primària, centres d'educació especial, instituts d'educació secundària, centres de formació de persones adultes, conservatoris, escoles d'art i escoles oficials d'idiomes, dependents de l'Administració educativa de la Generalitat en els quals a partir del 30 de juny de 2019 es produïsquen vacants en aquest càrrec, tant per fi del període de mandat com per qualsevol de les causes de cessament previstes en la normativa vigent.

1.2. Els centres amb vacant, als quals podran optar les persones aspirants, es relacionen en els annexos I-a), I-b) i I-c) d'aquesta convocatòria:

• Annex I-a): escoles infantils; centres d'Educació Infantil i Primària; centres d'Educació Especial i centres de Formació de Persones Adultes.

• Annex I-b): instituts d'Educació Secundària.

• Annex I-c): conservatoris, escoles d'Art i escoles oficials d'Idiomes.

1.3. El nomenament de la direcció dels centres integrats de formació professional s'ajustarà al que s'estableix en l'article 11.5 de la Llei orgànica 5/2002, de 19 de juny, de les qualificacions i de la formació professional, tal com preveu l'article 118.5 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació.



Segona. Requisits de participació i projecte de direcció

2.1. Per a ser admesos en el concurs de mèrits, les persones aspirants hauran de posseir en el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds, a més dels requisits generals establits per al personal funcionari, els requisits específics següents:

a) Tindre una antiguitat d'almenys cinc anys com a personal funcionari de carrera en la funció pública docent.

b) Haver impartit docència directa, com a personal funcionari de carrera, durant un període d'almenys cinc anys, en algun dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s'opta.

c) Estar en possessió de la certificació acreditativa d'haver superat un curs de formació o d'actualització de competències directives per al desenvolupament de la funció directiva.

No obstant això, les persones aspirants que no posseïsquen aquesta certificació podran ser admeses en aquest concurs de mèrits condicionalment a la superació del corresponent curs de formació o actualització que es convocarà a aquest efecte per a les persones inscrites que no el posseïsquen i només es considerarà la seua participació en cas de superar-lo.

d) Així mateix, i per a poder acomplir l'Ordre 90/2013, de 6 de novembre, el candidat o candidata que no tinga destinació definitiva en el centre al qual opta, haurà de tindre registrat en el compte de formació de professorat el certificat de capacitació en valencià fins al 21 de juny de 2019.

2.2. La persona aspirant, a més de complir els requisits exposats, haurà de presentar un projecte de direcció diferenciat per a cadascun dels centres sol·licitats que incloga, entre altres, els objectius, les línies d'actuació i l'avaluació d'aquest, conforme a l'annex II d'aquesta convocatòria.

2.3. En escoles infantils, centres incomplets d'Educació Infantil i Primària, instituts d'Educació Secundària amb menys de huit unitats, conservatoris, escoles d'Art, escoles oficials d'idiomes, centres de Formació de Persones Adultes, amb menys de huit professors o professores, en absència d'aspirants que reunisquen tots els requisits, podran participar i es valoraran les sol·licituds a la direcció d'aquell personal funcionari que manque d'allò que estableixen les lletres a) i b) de l'apartat anterior.



Tercera. Presentació telemàtica, terminis i documentació

3.1. Es considera a l'efecte de presentació de sol·licituds i com a plataforma tramitadora de la documentació que regula aquesta convocatòria el lloc web: https://ovidoc.edu.gva.es/, d'ara endavant OVIDOC. Les persones aspirants a participar en aquest procediment hauran de realitzar la sol·licitud a través de l'esmentada plataforma, en la qual podran sol·licitar fins a un màxim de 2 centres, per ordre de prioritat, dels relacionats en els annexos I-a), I-b) o I-c).

3.2. A aquesta sol·licitud s'adjuntarà la documentació escanejada que acredite estar en possessió dels requisits establits en la base 2.1 d'aquesta convocatòria, sempre que no estiga ja en poder de l'Administració. Caldrà estar en possessió d'aquests requisits en la data de publicació d'aquesta convocatòria.

A la plataforma OVIDOC s'accedirà amb la clau d'usuari d'ITACA o amb el sistema Cl@ve. L'emplenament de la sol·licitud mitjançant aquest sistema generarà un número identificatiu que li donarà validesa i unicitat al procediment.

Si per diferents motius l'aspirant presenta diverses sol·licituds telemàtiques de participació, només es tindrà en compte l'última presentada, per la qual cosa només s'entendrà per acceptada una sol·licitud telemàtica per participant.

No es tindran en compte les sol·licituds presentades per aquesta via que no completen el procés de presentació fixat, del qual s'obtindrà un número de sol·licitud en un document descarregable en pdf, que haurà de conservar la persona interessada per a acreditar la presentació en termini i forma.

Junt amb la sol·licitud hauran d'adjuntar la documentació següent:

a) Un exemplar del projecte de direcció per cadascun dels centres als quals s'aspira ajustat al que s'estableix en l'annex II d'aquesta convocatòria.

b) Full d'autobarem, degudament emplenat, conforme al model de l'annex IV d'aquesta convocatòria.

3.3. Per a acomplir el que s'estableix en els articles 127 c) i 129 f) de la LOE, les persones aspirants hauran de presentar en la secretaria de cadascun dels centres a què opten, dos exemplars del projecte de direcció relatiu a aquest centre, acompanyats de còpia de la sol·licitud de participació en la convocatòria, en el termini de cinc dies lectius després de finalitzar el termini de presentació d'instàncies.

Per a garantir que la comunitat educativa tinga accés a la consulta d'aquests projectes la direcció del centre informarà en el termini de 24 hores de l'espai físic i/o virtual on estaran disponibles aquests documents.

Els centres facilitaran, als qui ho sol·liciten, a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria, la consulta dels documents del centre, especialment el projecte educatiu, el reglament de règim interior i aquells elements de la programació general anual que no continguen dades de caràcter personal. Per a això, habilitaran un espai i un horari que no interferisca el desenvolupament normal de les activitats del centre. En tots els casos, la secretaria dels centres vetlarà perquè aquest procés de consulta complisca la normativa vigent sobre protecció de dades.



3.4. El termini de presentació de sol·licituds serà de vint dies naturals comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Quarta. Admissió d'aspirants

4.1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la direcció territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport corresponent dictarà resolució declarant aprovades les llistes provisionals de les persones admeses i excloses, i es faran públiques en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (http://www.ceice.gva.es), ordenades alfabèticament i detallaran, si escau, la causa o causes d'exclusió. Els aspirants exclosos disposaran d'un termini de set dies naturals, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de les llistes, per a poder esmenar el defecte que haja motivat la seua exclusió. No obstant això, la falta de presentació del projecte de direcció, dins del termini de presentació d'instàncies, no serà corregible a diferència dels requisits de participació previstos en la base segona, apartat 2.1 i determinarà l'exclusió del procediment. D'altra banda, la incorrecta presentació del projecte de direcció, tenint en compte el que indica el paràgraf in fine de l'annex II, no comportarà la seua exclusió en les llistes definitives de persones admeses. Les reclamacions es presentaran a través d'OVIDOC.

4.2. Transcorregut aquest termini, les reclamacions presentades seran acceptades o denegades per resolució de les direccions territorials d'Educació, Investigació, Cultura i Esport per la qual es declaren aprovades les llistes definitives de persones admeses i excloses, que seran exposades en els mateixos llocs que les llistes provisionals.

4.3. El fet de figurar en la relació de persones admeses no pressuposa que se'ls reconega la possessió dels requisits exigits en aquesta convocatòria. En qualsevol moment del procés, se'ls podrà requerir aquella documentació que valga per a comprovar que compleix amb els requisits del lloc al qual aspira. Quan de la seua revisió es desprenga que un candidat o candidata no posseeix algun dels requisits, prèvia audiència de la persona interessada, perdrà tots els drets que pogueren derivar-se de la seua participació en aquest procediment selectiu.





Cinquena. Comissions de selecció

5.1. Per a la provisió de cada lloc de direcció inclòs en aquesta convocatòria, una vegada publicada la llista definitiva de persones admeses, i d'acord amb el calendari que fixarà la Direcció General de Centres i Personal Docent, es constituirà en cada centre una comissió de selecció integrada pels representants de l'Administració educativa i del centre corresponent que s'indiquen en l'apartat tercer d'aquesta base. A tal fi, les direccions territorials d'Educació, Investigació, Cultura i Esport designaran els representants, titular i suplent, de l'administració en cada comissió de selecció i recaptarà al seu torn dels centres la designació dels seus corresponents representants, titular i suplent.



Les comissions de selecció tindran la seua seu oficial en el mateix centre i la seua actuació finalitzarà amb la conclusió del procediment per al qual han sigut constituïdes. Els funcionaris i funcionàries docents que participen en aquest procés de selecció, en cap cas podran formar part de les comissions de selecció, així com tampoc els que figuren en els projectes de direcció per a formar part de l'equip directiu.



5.2. La constitució i funcionament de les comissions de selecció, així com el règim d'abstenció i recusació aplicable als seus membres, es regiran pel que s'estableix en els articles 15 a 18 i 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. En cas que es produïren empats en l'adopció d'acords, el president els dirimirà amb el seu vot de qualitat.

5.3. Cada comissió de selecció estarà integrada pels membres següents:

Presidència: la persona que exercisca la direcció de la Inspecció de cada inspecció territorial d'educació o persona en qui delegue.

Vocals en representació de l'Administració educativa de la Generalitat:

• Una persona en representació de la Direcció General de Centres i Personal Docent.

• Una persona en representació de la direcció territorial corresponent.

• Dos directors o directores de centres docents públics que no participen en aquest procés de selecció, designats per la direcció territorial corresponent.

Aquesta part de la comissió serà comuna a totes les comissions del mateix nivell i règim de cada direcció territorial, excepte en el cas que el nombre d'aspirants o el de centres amb vacant aconselle nomenar-ne més d'una per nivell i règim.

Vocals en representació del centre docent:

Quatre representants del centre, dels quals:

• Dos del claustre de professors i professores, elegits per aquest en sessió extraordinària i segons les atribucions que li assigna l'apartat e de l'article 129 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, al claustre de professors.

• Dos representants, per elecció, entre el personal membre del consell escolar del centre que no siguen del sector del professorat. Seran designats amb els criteris següents:

a) En els centres d'Educació Secundària i Formació Professional, almenys un haurà de ser representant de l'alumnat o del sector de pares i mares. No obstant això, en representació de l'alumnat no podran participar els i les alumnes dels dos primers cursos de l'Educació Secundària Obligatòria, d'acord amb el que es disposa en l'article 126.5 de la LOE.



b) En els centres d'Educació de Persones Adultes, Ensenyaments Artístics i Ensenyaments d'Idiomes, almenys un haurà de ser representant de l'alumnat.

c) A les escoles infantils, centres d'Educació Infantil i Primària i centres específics d'Educació Especial, almenys un haurà de ser representant del sector de pares i mares.

5.4. Una vegada publicades les llistes definitives de candidatures admeses i excloses, la presidència de cada comissió de selecció comunicarà a cada centre les candidatures existents.

Cada titular de la direcció convocarà, en el termini màxim de 5 dies hàbils, comptadors a partir de la publicació de la llista definitiva de persones admeses, una reunió extraordinària del claustre i del consell escolar, per a comunicar les candidatures admeses i donar a conéixer els respectius projectes de direcció, per a l'emissió dels corresponents informes, d'acord amb el que es preveu en la base 6.2. Per això, la direcció del centre haurà de fer públic el projecte de direcció presentat per cada candidat o candidata, de manera que els membres d'aquests òrgans col·legiats puguen consultar-los. En aquesta sessió s'elegiran els vocals corresponents a tots dos òrgans i un suplent per cada vocal, que formaran part de la comissió de selecció.

5.5. Seran funcions de les comissions de selecció:

• Comprovar els requisits a què es refereix la base segona d'aquesta convocatòria i sol·licitar, en cas necessari, aquella documentació que valga per a verificar que el candidat o candidata compleix els requisits del lloc al qual aspira.

• Convocar els candidats o candidates per a la defensa dels projectes de direcció presentats.

• Avaluar i qualificar el projecte de direcció presentat per cada candidatura, conforme al model de l'annex II d'aquesta convocatòria i els criteris establits en l'apartat 6.3 d'aquesta resolució.

• Valorar els mèrits acreditats pels i per les aspirants, de conformitat amb el barem de l'annex III d'aquesta resolució.

• Elaborar les llistes provisionals de les candidatures, amb les puntuacions obtingudes, i publicar-les en els llocs corresponents.

• Resoldre les reclamacions presentades a les puntuacions provisionals i elevar a la direcció territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport corresponent, la relació definitiva de participants seleccionats.



5.6. La falta d'elecció o designació de representants del claustre de professors i professores o del consell escolar per a la comissió de selecció no impedirà la seua constitució.

5.7. En tot cas, per a la vàlida constitució i funcionament de la comissió de selecció, serà imprescindible que estiguen presents la meitat més un dels seus membres sempre que, entre ells, estiguen presents el president o la presidenta i el secretari o secretària de la comissió. Actuarà de secretari o secretària de la comissió una de les persones funcionàries integrants d'aquesta. Les decisions es prendran per majoria.





Sisena. Procediment de selecció

6.1. La selecció es realitzarà per concurs de mèrits, conforme als principis d'igualtat, publicitat, mèrit i capacitat i es basarà en els mèrits acadèmics i professionals acreditats pels i les aspirants, la valoració del projecte de direcció, i l'experiència i valoració positiva del treball previ desenvolupat com a càrrec directiu i de la tasca docent realitzada com a professor o professora. Es valorarà de forma especial l'experiència prèvia en un equip directiu, la situació de servei actiu, la destinació, treball previ i tasca docent desenvolupada en el centre la direcció del qual se sol·licita, així com, si escau, haver participat amb una valoració positiva en el desenvolupament de les accions de qualitat educativa regulades en l'article 122.4 de la Llei orgànica 8/2013, o en experiències similars.



La comissió de selecció recaptarà en el seu nom informe d'avaluació de l'exercici de càrrecs directius i de la tasca docent de tots els participants a l'inspector o inspectora responsable del centre on el candidat o la candidata exercisca els seus serveis, d'acord amb el model d'informe que s'estableix en l'annex VI d'aquesta resolució. Aquestes avaluacions, referides a aquest curs escolar, tenen caràcter obligatori, i perden el dret a la convocatòria els qui no se sotmeten a aquestes.



Per a realitzar l'avaluació, la Inspecció d'Educació realitzarà les visites al centre que siguen necessàries i podrà concertar les entrevistes amb membres de la comunitat educativa del centre que la conduïsquen a una millor avaluació. Així mateix, podrà recaptar informació dels òrgans administratius competents en relació amb l'exercici de les competències que la normativa vigent atribueix als directors i les directores dels centres educatius.

L'inspector o la inspectora d'Educació podrà recaptar de la persona candidata a la selecció com a director o directora els models d'autoavaluació de la funció docent que s'insereixen en l'annex V d'aquesta resolució.

L'informe de l'inspector o la inspectora d'Educació es realitzarà i tramitarà a la comissió avaluadora amb el vistiplau de la direcció d'Inspecció corresponent a través de la plataforma informàtica INSEDU. Els diferents àmbits avaluables s'hauran d'expressar en els termes positiu o no positiu. El sentit d'aquest informe serà favorable quan el candidat o la candidata obtinga una valoració positiva en, almenys, la meitat dels àmbits objecte de valoració de cadascuna de les parts de l'informe i en cas que el resultat global de l'avaluació siga desfavorable haurà de precisar i justificar els motius en l'apartat d'observacions.



6.2. Valoració dels projectes per part del claustre i del consell escolar.

Una vegada publicada la relació definitiva de candidatures admeses a participar en el procés de selecció, en el termini de 5 dies hàbils es convocarà el claustre de professors en el qual cada candidat o candidata farà una defensa del seu projecte de direcció i respondrà les qüestions que se li plantegen sobre aquest tema. Tot seguit s'estendrà acta en la qual es farà constar les diverses intervencions realitzades i la votació sobre quin és el projecte que el claustre considera més adequat i convenient per al centre.

Dins d'aquest termini, el consell escolar del centre celebrarà una sessió extraordinària a la qual hauran d'assistir els candidats o candidates per a exposar i defensar el seu projecte, responent a les qüestions que els plantegen, s'analitzaran els projectes de direcció i es tindrà en compte l'acta del claustre de professors i professores. En conseqüència, es durà a terme una valoració de cadascun dels projectes presentats que s'expressarà amb els termes favorable o desfavorable. El resultat d'aquesta valoració serà favorable quan la majoria de vots emesos hagen sigut favorables. En cas que algun d'aquests siga desfavorable, haurà d'estar prou justificat, i s'indicaran les carències o aspectes negatius del candidat o de la candidata i el seu projecte.

Si el director o la directora del centre concorreguera al procés selectiu, s'abstindrà de presidir i participar en aquestes sessions, tant del claustre com del consell escolar, únicament assistirà a l'efecte de la defensa del projecte presentat. S'aplicarà en tals casos el règim de suplències establit en l'article 22 del Decret 233/1997, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de les escoles d'Educació Infantil i col·legis d'Educació Primària o l'article 18 del Decret 234/1997, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional dels instituts d'Educació Secundària. Si no fora possible, presidirà l'òrgan col·legiat el membre representant del sector docent de major edat.



El vot del professorat del claustre de professors i professores, així com el dels representants que integren el consell escolar serà directe, secret i no delegable.

Durant els dos dies hàbils següents, comptadors des de la finalització del termini establit per a la celebració de les reunions del claustre i consell escolar, el president o presidenta de la comissió de selecció recaptarà, a través de correu electrònic, les actes de les sessions dels òrgans col·legiats en les quals hauran de constar les dades dels i de les vocals titulars i suplents que formaran part de la comissió de selecció que es constituirà en cada centre, així com les intervencions realitzades i el resultat de les votacions. El president o presidenta de la comissió aportarà les actes a la plataforma informàtica que s'habilite a aquest efecte.

6.3. Règim d'abstencions

Segons el que s'estableix en l'article 19.3.c de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, no podran abstindre's en les votacions els qui per la seua qualitat d'autoritats o personal al servei de les administracions públiques tinguen la condició de membres nats d'òrgans col·legiats, en virtut del càrrec que exerceixen.

Sense perjudici d'això, els docents que concórreguen al procés com a aspirants a la selecció com a directores o directors s'abstindran de participar en les votacions previstes en el claustre i, si escau, en el consell escolar per tindre interés personal en l'assumpte de què es tracta.

També seran aplicables els motius d'abstenció que estableix l'article 23 de la Llei 40/2015, tenint en compte que, en cap cas, es considerarà com a tal el fet de formar part de l'equip directiu presentat per qualsevol de les persones aspirants.

6.4. Valoració del projecte de direcció i dels mèrits dels candidats i de les candidates.

La comissió de selecció valorarà, en primer lloc, el projecte de direcció de les persones aspirants que tinguen destinació definitiva o provisional en el centre en el curs acadèmic corresponent.

En absència d'aquestes candidatures o en el cas que cap d'aquestes persones haja superat aquesta fase, la comissió de selecció valorarà els projectes de les persones candidates amb destinació en un altre centre.



a) La comissió de selecció valorarà els projectes de direcció presentats i defensats pels candidats aplicant els criteris d'avaluació que a continuació es detallen:

• Qualitat i viabilitat del projecte: plantejament dels objectius bàsics, línies d'actuació, avaluació d'aquest i propostes de millora, i inclouran els projectes d'innovació, pla d'igualtat i convivència, projecte lingüístic, pla de normalització lingüística i els plans de millora dels aprenentatges, dels resultats escolars i de la reducció de l'abandó i fracàs escolar. Valoració: fins a 16 punts.

• Adequació del projecte de direcció a les característiques del centre i el seu entorn educatiu: característiques del centre i dels ensenyaments que imparteix, característiques de l'alumnat, atenció a la diversitat i inclusió educativa, entorn social, econòmic i cultural, tasques relacionades amb la coeducació i plans d'acolliment, relacions del centre amb la comunitat educativa i altres institucions. Valoració: fins a 12 punts.



• Organització i gestió interna del centre: organització de l'equip directiu, distribució de funcions i tasques, gestió econòmica i de recursos humans, coordinació i formes de participació dels òrgans de coordinació docent, relacions amb els òrgans de participació en el control i gestió del centre, i en general, iniciatives per a la participació de la comunitat educativa i afavorir el clima de convivència en el centre. Capacitat de lideratge mostrat pel candidat o candidata. Valoració: fins a 12 punts.

En cas que el projecte de direcció ressenyat en aquest apartat no s'haguera presentat o es demostrara el seu plagi (de manera total o parcial), se li atorgaria una valoració de 0 punts.

Cada comissió de selecció citarà, per ordre alfabètic, les persones candidates del centre per a l'exposició i defensa del projecte de direcció. La citació, que serà única per a tots els candidats i candidates es publicarà en el tauler d'anuncis del seu centre sede amb una antelació mínima de 48 hores i indicarà el lloc data i hora en què els candidats i les candidates hauran de presentar-se.

Els candidats i les candidates s'hauran d'identificar davant la comissió de selecció mitjançant la presentació de document acreditatiu de la seua identitat (document nacional d'identitat o passaport i, si escau, targeta d'identitat d'estranger).

Els candidats i les candidates que no comparegueren a aquest acte, quedaran exclosos del procediment, excepte casos de força major degudament justificats i estimats per la Comissió de Selecció. Si s'estima la causa al·legada, el president o la presidenta fixarà nova data i hora per a la segona i última crida del candidat o la candidata afectat, i ho publicarà en el tauler d'anuncis de la seu d'actuació de la comissió.

El candidat o candidata disposarà d'un màxim de 30 minuts per a l'exposició i explicació de les característiques més rellevants del projecte, a la vista d'aquest. A continuació, i per un temps màxim de 15 minuts el candidat o candidata defensarà el projecte responent a les qüestions i fent els aclariments que li sol·liciten els membres de la comissió.



El projecte de direcció es valorarà de 0 a 40 punts. La puntuació del projecte s'obtindrà trobant la mitjana aritmètica de la puntuació atorgada per cadascun dels membres de la comissió. No obstant això, quan en la qualificació total d'aquest projecte existisca una diferència de 20 o més enters entre les puntuacions atorgades pels membres de la comissió, seran excloses la qualificació màxima i la mínima, i es continuarà excloent puntuacions fins que no es done aquesta diferència. Finalment es calcularà la puntuació mitjana entre les qualificacions restants.



En el cas que un candidat o candidata obtinguera informe desfavorable de la Inspecció Educativa o el seu projecte tinguera informe desfavorable del consell escolar, la comissió de selecció li podrà atorgar una puntuació inferior a 20 punts per aquest motiu, sempre que siga decidit pels 2/3 dels membres presents.

La puntuació mínima que han d'obtindre els candidats i les candidates en aquesta primera fase és de 20 punts. Les persones aspirants que no aconseguisquen aquesta puntuació mínima quedaran excloses del procés de selecció.

Per tant, si qualificats els projectes de direcció, només un d'aquests és valorat com a mínim amb 20 punts serà procedent proposar l'aspirant com a candidat o candidata seleccionat. Si més d'un projecte de direcció obté una qualificació de 20 o més punts, serà procedent baremar els mèrits dels corresponents candidats o candidates.

b) Per a la valoració dels mèrits la comissió de selecció aplicarà el barem que consta en l'annex III d'aquesta convocatòria. Únicament valoraran els mèrits de les persones aspirants que hagen sigut admeses al procediment selectiu, i sempre que s'haja presentat la documentació acreditativa d'aquestes conforme al que s'estableix en l'annex III. La puntuació màxima global en la valoració dels mèrits no podrà excedir en qualsevol cas de quaranta punts.

c) Una vegada realitzada la valoració dels mèrits de les persones aspirants, la comissió de selecció procedirà a obtindre la puntuació que serà la suma de la valoració obtinguda en el projecte direcció i en l'avaluació dels mèrits.

6.5. En cas de produir-se empats, aquests es resoldran atenent successivament els criteris següents:

– Major puntuació obtinguda en la valoració del projecte de direcció.

– Major puntuació obtinguda en cadascun dels apartats del barem de mèrits, per l'ordre en què apareixen en l'annex III de la convocatòria.



– Major puntuació en els subapartats del barem de mèrits, per l'ordre en què aquests apareixen en l'annex III de la convocatòria.

6.6. Les comissions publicaran, en les seus d'actuació respectives, les puntuacions provisionals aconseguides per les persones aspirants en cadascun dels apartats del procés.

En el termini de cinc dies naturals, comptadors a partir de la publicació esmentada, es podran presentar, en les secretaries dels centres corresponents, les reclamacions que estimen pertinents a la puntuació assignada, mitjançant escrit dirigit a la comissió de selecció.

6.7. Una vegada estudiades les reclamacions presentades a les puntuacions provisionals i les possibles renúncies, les comissions de selecció resoldran sobre aquelles i elevaran a la Direcció Territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport per a la publicació en la pàgina web de la Conselleria (http://www.ceice.gva.es) de la relació definitiva de candidatures seleccionades, una per centre, i prèvia comprovació que les candidatures compleixen amb els requisits fixats en la convocatòria. En el cas que un candidat o candidata haguera obtingut la puntuació més gran per a diversos centres, se'l proposarà per al que haja consignat en primer lloc en la sol·licitud de participació.

6.8. Amb la publicació en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (http://www.ceice.gva.es), de les llistes de seleccionats, provisionals o definitives segons el cas, s'entendrà efectuat el tràmit de notificació a les persones interessades.





Setena. Desistiment i renúncia

7.1. Només es podrà desistir de la petició de prendre part en el concurs abans que finalitze el termini de presentació de sol·licituds.

7.2. Així mateix, es podrà desistir de la participació en el concurs o renunciar al lloc adjudicat quan transcórreguen més de dotze mesos entre la convocatòria i la resolució del concurs.



Huitena. Nomenament de les persones aspirants seleccionades

8.1. Comprovat que totes les persones aspirants reuneixen els requisits generals i específics de participació establits en la convocatòria, la Direcció General de Centres i Personal Docent aprovarà l'expedient del procediment selectiu, i el farà públic en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

El nomenament i la presa de possessió es realitzaran amb efectes de l'1 de juliol de 2019. La duració del mandat és de quatre anys de conformitat amb el que es preveu en l'article 136.2 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació.

8.2. Els qui conclòs el procés de selecció, hagen resultat seleccionats, seran nomenats directors o directores per la direcció territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport corresponent a l'àmbit del centre.

8.3. En el cas que el nomenament com a director o directora d'un centre corresponga a una persona funcionària amb destinació definitiva en un altre centre, es formalitzarà una comissió de serveis per al centre en el qual exercirà la direcció. Si no tinguera destinació definitiva, es formalitzarà destinació provisional en el centre corresponent.



Novena. Nomenament i cessament dels altres components de l'equip directiu

9.1. En aplicació del que es preveu en l'article 131 de la LOE, la direcció, prèvia comunicació al claustre de professors i al consell escolar del centre, formularà a la corresponent direcció territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport la proposta de nomenament, dels càrrecs del seu equip directiu, entre professorat amb destinació definitiva en el centre, i procurarà la representació ponderada o en defecte d'això equilibrada d'homes i dones. Aquesta proposta ha de coincidir amb la que conste en el projecte de direcció presentat a l'inici del procediment, excepte circumstàncies extraordinàries que valorarà i, si escau, estimarà la direcció territorial corresponent.

9.2. Si durant el període de mandat del director o directora queda vacant el càrrec d'algun dels integrants de l'equip directiu, la direcció efectuarà la corresponent proposta a la Direcció Territorial d'Educació, Investigació Cultura i Esport a l'efecte del seu nomenament amb caràcter extraordinari, del professorat amb destinació definitiva en el centre.



9.3. Tots els membres de l'equip directiu seran nomenats pel mateix període de temps que la direcció i cessaran en les seues funcions al final del seu mandat, quan deixen de prestar serveis en el centre, quan es produïsca el cessament del director o directora o si fora objecte d'alguna de les circumstàncies citades en les lletres b), c) i d) de la base dotze.



9.4. En cas que el director o directora no efectuara les propostes corresponents o les persones proposades no compliren els requisits establits, la Direcció Territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport nomenarà les persones més idònies, previ informe de la direcció i de la Inspecció d'Educació.



Deu. Renovació del nomenament de director o directora

10.1. Al final dels quatre anys, els directors i directores que vulguen continuar un altre mandat en l'exercici del càrrec, podran sol·licitar la renovació per un altre període d'igual duració. Per a això, serà condició indispensable haver obtingut l'avaluació positiva de la funció directiva desenvolupada.

10.2. La renovació es podrà sol·licitar només en dues ocasions, i sempre prèvia avaluació positiva del treball desenvolupat al final de cadascun dels períodes de nomenament. Transcorregut el període inicial més les dues renovacions, el director o directora haurà de participar de nou en un concurs de mèrits per a tornar a exercir la funció directiva.



Onze. Nomenament amb caràcter extraordinari

11.1. En absència de candidatures, quan la comissió corresponent no haja seleccionat cap aspirant, o en el cas de centres de nova creació, la direcció territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport corresponent nomenarà com a director o directora, per un període d'un any, un funcionari o funcionària de carrera que impartisca docència en algun dels ensenyaments que ofereix el centre.

11.2. Preferentment, el nomenament de director o directora amb caràcter extraordinari es realitzarà del professorat funcionari del centre.





Dotze. Cessament del director o directora

De conformitat amb el que estableix l'article 138 de la LOE, el cessament del director o directora es produirà en els supòsits següents:

a) Finalització del període per al qual va ser nomenat o nomenada i, si escau, de la pròrroga d'aquest.

b) Renúncia motivada acceptada per la direcció territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport corresponent.

c) Incapacitat física o psíquica sobrevinguda.

d) Revocació motivada per la Direcció Territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport a iniciativa pròpia o a proposta motivada del consell escolar, per incompliment greu de les funcions inherents al càrrec de direcció. En tot cas, la resolució de revocació s'emetrà després de la instrucció d'un expedient contradictori, prèvia audiència a la persona interessada i oït el consell escolar del centre.



Tretze. Desenvolupament i interpretació

Correspon a la Direcció General de Centres i Personal Docent el desenvolupament, interpretació i execució del procediment de selecció convocat per aquesta resolució, amb plena subjecció a les seues bases i a la normativa vigent.



Catorze. Autorització per al tractament de dades de caràcter personal

A l'efecte de complir amb el precepte que estableix l'article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades, el funcionari o funcionària que participe en aquesta convocatòria, pel fet de participar en aquest procés, autoritza el tractament, automatitzat o no, de les dades personals que aporte en les seues respectives sol·licituds de participació.

Aquesta resolució posa fi a la via administrativa, i contra aquesta es podrà interposar recurs potestatiu de reposició davant la Direcció General de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de la seua publicació, d'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques o directament recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós competent, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la data de la seua publicació, conforme al que s'estableix en els articles 8 i 14 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



València, 6 de febrer de 2019.– El director general de Centres i Personal Docent: José Joaquín Carrión Candel.

Mapa web