Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 17 de desembre de 2019, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es convoquen, per a l'exercici 2020, les ajudes per al desenvolupament de programes de serveis socials especialitzats en dona en situació o risc d'exclusió social. [2019/12213]

(DOGV núm. 8705 de 26.12.2019) Ref. Base de dades 011231/2019






Mitjançant l'Ordre 6/2016, de 21 de març, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, s'estableixen les bases reguladores de les ajudes per a programes de serveis socials especialitzats en l'atenció a dones en situació o en risc d'exclusió social. (DOGV 7751, 01.04.2016).

En virtut del que s'hi ha exposat i de conformitat amb l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Objecte

Convocar les ajudes per al desenvolupament de programes de serveis socials especialitzats en dona en situació o risc d'exclusió social regulades per l'Ordre 6/2016, de 21 de març, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per a l'exercici 2020.





Segon. Programes objecte de subvenció

1. Els programes objecte de subvenció consistiran en la realització d'actuacions específiques amb dones en situació o risc d'exclusió social la fi de la qual siga millorar la seua situació psicosocial, la seua formació integral o la seua integració social i laboral, i relacionades amb algunes de les àrees següents:

a) Foment de l'autoestima i promoció de l'autonomia personal.

b) Adquisició d'hàbits i habilitats personals, maternals i de relació.



c) Adquisició d'habilitats prelaborals bàsiques per al desenvolupament de l'ocupabilitat.

d) Atenció psicològica i social en els àmbits individual i grupal.

e) Atenció específica a dones embarassades i mares amb menors de tres anys.

2. Les actuacions aniran dirigides específicament a dones en situació o en risc d'exclusió social, i per a realitzar-les s'hi podran incloure els fills i filles menors que en depenguen.



Tercer. Requisits de les entitats beneficiàries

1. Podran ser beneficiàries d'aquestes ajudes les entitats sense ànim de lucre que desenvolupen programes de serveis socials especialitzats en dones en situació o risc d'exclusió social i que en el moment de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds es troben inscrites en el Registre General de titulars d'activitats, de serveis i centres d'acció social de la Comunitat Valenciana, creat per Decret 91/2002, de 30 de maig, del Consell.

2. Cada entitat podrà presentar una única sol·licitud per àmbit local d'actuació.



Quart. Finançament

Aquesta convocatòria d'ajudes es realitza pel procediment de tramitació anticipada d'expedients de despesa, previst en l'Ordre de 26 de setembre de 1994, de la Conselleria d'Economia i Hisenda. El Projecte de la Llei de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2020 preveu la línia S5340000, denominada «Programes d'atenció a dones en situació d'exclusió social», en l'aplicació pressupostària 16.02.01.0000323.10.4, destinada a l'esmentada finalitat i dotada amb un import de 600.000 euros.

L'import màxim estimat destinat a aquesta convocatòria serà de 600.000 euros; no obstant això, l'eficàcia d'aquesta convocatòria queda condicionada a l'existència, en els pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2020, de crèdit adequat i suficient per a atendre les ajudes previstes en aquesta resolució.

A aquest efecte, una vegada aprovats els pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2020, la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, una resolució especificant la línia pressupostària i l'import global que es destina al finançament d'aquestes.



Cinqué. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds

1. El termini de presentació de les sol·licituds serà de vint dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Quan l'últim dia del termini siga inhàbil, s'entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent.



2. De conformitat amb el que s'estableix en l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la sol·licitud i la documentació que les acompanya es presentaran exclusivament per via electrònica, mitjançant la signatura electrònica de l'entitat sol·licitant o de la persona que la represente. Als efectes de participació en aquesta convocatòria es considera que la subscripció de la sol·licitud de presentació telemàtica per les entitats sol·licitants o per les persones que les representen implica la capacitat d'obrar necessària per a sol·licitar l'ajuda; permetre l'accés a la Plataforma Autonòmica d'Interoperabilitat; designar el compte bancari on es transferirà, si escau, la subvenció, i assumir les declaracions responsables quan no concórrega causa legal per a obtindre la condició de persona beneficiària (article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions).

3. La sol·licitud de presentació telemàtica i la documentació annexa estaran accessibles en la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es (Procediments administratius), i en el següent enllaç de la guia prop http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=319&version=amp



Sisé. Documentació que cal aportar

1. La sol·licitud d'ajuda es formularà segons model de sol·licitud de subvenció general que estarà accessible en la seu electrònica de la Generalitat i haurà d'anar acompanyada de la documentació següent:

a) Programa sol·licitat per a l'exercici 2020, segons model que s'adjunta com a annex I.

b) Memòria de l'entitat sol·licitant, segons el model que s'adjunta com a annex II, que detalla almenys els aspectes següents:

1r. Grau d'implantació de l'entitat a la Comunitat Valenciana

2n. Grau d'especialització de l'entitat en l'atenció al col·lectiu de dones en situació o risc d'exclusió social.

3r. Estructura i capacitat de gestió.

4t. Descripció dels serveis o activitats que realitza.

5é. Experiència de l'entitat en la realització de programes específics per a dones en situació o risc d'exclusió social.

c) Fitxa descriptiva del programa (dades essencials) per al qual se sol·licita la subvenció, segons model que s'acompanya com a annex III en el qual haurà de constar:

1r. Avaluació de les necessitats socials que ho justifiquen. Indicar expressament si existeixen serveis públics que presten aquests serveis i la dificultat per a accedir a aquests.

2n. Àmbit territorial del programa i característiques de les dones a les quals va dirigit.

3r. Forma d'accés de les beneficiàries. Indicar expressament si existeixen instruments de coordinació i derivació amb altres entitats públiques o privades.

4t. Nombre estimat de beneficiàries.

5é. Objectius generals i específics.

6é. Descripció de les actuacions que cal realitzar i programació temporal d'aquestes.

7é. Metodologia que s'utilitzarà en el seu desenvolupament.

8é. Equip professional amb què es realitzarà el programa.

9é. Mitjans tècnics necessaris per a la seua realització.

10é. Resultats esperats del programa i sistema i instruments a utilitzar per a avaluar la consecució dels objectius.

11é. Pressupost de despeses derivades de l'execució del programa desglossat per conceptes i les seues fonts de finançament.

d) Còpia compulsada dels estatuts de l'entitat sol·licitant degudament aprovats i registrats.

e) Document que acredite, en funció dels estatuts, a la persona que exercisca la capacitat de representar a l'entitat i d'actuar en el seu nom, que inclou la capacitat de realitzar les operacions bancàries necessàries per a percebre les ajudes que es reben, en el seu cas per compte de l'entitat.

f) Model de domiciliació bancària, que s'adjunta com a annex IV, degudament emplenat en el qual la persona titular del compte haurà de coincidir amb l'entitat sol·licitant de la subvenció.

g) Autorització a l'òrgan convocant, que es farà constar en la sol·licitud general de subvenció, perquè aquest, de manera directa i per mitjans telemàtics:

Cal comprovar les dades fiscals identificatives de l'entitat sol·licitant que hi ha en l'Agència Estatal d'Administració Tributària i les dades d'identitat de la persona representant legal, mitjançant el Sistema de Verificació de Dades d'Identitat, segons estableix el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'administració de la Generalitat i el seu sector públic. No obstant això, si de les comprovacions efectuades resultara alguna discordança amb les dades facilitades en la sol·licitud, la persona que instruïsca el procediment queda facultada per a realitzar les actuacions procedents per a aclarir-la

Cal obtindre l'acreditació que l'entitat sol·licitant està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària i amb la Hisenda de la Generalitat, i de les obligacions amb la Seguretat Social, previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i en els articles 18, 19 i 22 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament d'aquesta llei.

Si l'entitat sol·licitant no ho autoritza, haurà d'aportar còpia compulsada o autenticada del NIF de l'entitat sol·licitant; còpia compulsada o autenticada del document nacional d'identitat, passaport o targeta d'identificació d'estranger de la persona representant legal, segons siga procedent, i els certificats que acrediten el compliment de les esmentades obligacions, o, si no està obligat a presentar les declaracions o documents a què aquelles es refereixen, acreditarà que es compleixen mitjançant una declaració responsable.

h) Declaració responsable que l'entitat no està incursa en cap de les circumstàncies previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que impedeixen obtindre la condició de beneficiària de subvencions públiques, i que es troba al corrent del compliment de les obligacions de reintegrament de subvencions que, en el seu cas, se li hagueren exigit, inclosa en l'annex I.

i) La documentació addicional que la persona sol·licitant considere necessària per a l'oportuna valoració de la sol·licitud d'acord amb els criteris de valoració establits en aquesta convocatòria.



Seté. Termini de resolució i notificació

1. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Transcorregut el termini assenyalat sense que s'haja notificat resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, als efectes previstos en l'article 25.1a de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. Correspon a la directora general de l'Institut Valencià de les Dones la competència per a resoldre, previ informe i proposta de la comissió de valoració.



Huité. Mitjans de notificació

1. De conformitat amb el que s'estableix en l'article 45.1b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, l'òrgan instructor publicarà els requeriments d'esmena en la web de la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones:

http://www.inclusio.gva.es/ca/web/mujer/ayudas-para-programas-especializados-mujer-en-exclusion

2. La resolució del procediment es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en la pàgina web de la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones de conformitat amb l'article 45.1b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Nové. Recursos

Les resolucions que es dicten conformement al que es disposa en l'article anterior posaran fi a la via administrativa, i contra aquestes es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la notificació, o bé, directament, un recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la notificació, de conformitat amb el que es disposa en l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Deu. Criteris de valoració de les sol·licituds

1. La valoració de la totalitat de les sol·licituds presentades i admeses que complisquen els requisits establits es realitzarà sobre 100 punts, d'acord amb els criteris establits en els apartats 2 i 3 d'aquest article.



2. Criteris de valoració respecte a l'entitat sol·licitant: màxim 30 punts.

a) Antiguitat: es valorarà que l'entitat s'haguera constituït almenys un any abans de la data de publicació de la corresponent convocatòria fins a 10 punts.

– 1 any d'antiguitat: 2 punts

– 2 anys d'antiguitat: 4 punts

– 3 anys d'antiguitat: 6 punts

– 4 anys d'antiguitat: 8 punts

– 5 o més anys d'antiguitat: 10 punts

b) Especialització: es valorarà l'experiència de l'entitat en l'atenció al col·lectiu de dones en situació o risc d'exclusió social fins a 10 punts.

– 0 anys d'experiència: 1 punt

– 1 any d'experiència: 2 punts

– 2 anys d'experiència: 4 punts

– 3 anys d'experiència: 6 punts

– 4 anys d'experiència: 8 punts

– 5 o més anys d'experiència: 10 punts



c) Es valorarà que l'entitat tinga contractada alguna dona procedent dels següents col·lectius: víctimes de violència de gènere, amb discapacitat igual o superior al 33 % o en risc d'exclusió social amb 5 punts.



El contracte haurà de tindre una duració mínima de sis mesos i estar vigent durant el termini de presentació de sol·licituds i amb una jornada mínima de vint hores setmanals.

d) Es valorarà que l'entitat dispose d'un certificat o distintiu empresarial en matèria d'igualtat, o com a entitat col·laboradora en igualtat d'oportunitats entre dones i homes, o qualsevol altre anàleg de caràcter oficial o que tinga entre les seues finalitats la promoció de la igualtat d'oportunitats entre dones i homes amb 5 punts.

3. Criteris de valoració respecte al projecte o activitat que cal realitzar: màxim 70 punts

a) Claredat i coherència del programa (màxim 40 punts): es valoraran els següents aspectes, i s'assignarà a cadascun d'aquests una puntuació compresa entre 0 i 10 punts:

– Claredat i concisió en la definició dels objectius.

– Descripció d'actuacions, metodologia i activitats i coherència amb els objectius.

– Idoneïtat de les destinatàries del programa.

– Idoneïtat del personal assignat a l'execució del programa.

b) Avaluació de les necessitats socials que justifiquen el programa (màxim 10 punts): es valorarà l'absència de serveis públics per a cobrir-lo o la dificultat per a accedir-hi.

– Absència de serveis públics al municipi on es desenvolupe el programa: 10 punts

– Existència de serveis públics de difícil accés per a les usuàries: 5 punts

c) Resultats esperats del programa i sistema i instruments d'avaluació que permeten mesurar el grau de compliment dels objectius (màxim 10 punts): es valoraran els següents aspectes, assignant-se a cadascun d'aquests una puntuació compresa entre 0 i 5 punts.

– Quantificació i relació amb els objectius.

– Instruments i moments d'avaluació.

d) Grau de coordinació i complementarietat del programa amb els d'altres entitats o serveis públics (màxim 10 punts): es valoraran els següents aspectes, assignant a cadascun d'aquests una puntuació compresa entre 0 i 5 punts.

– Entitats amb les quals col·labora i relació que té amb aquestes.

– Instruments de coordinació i derivació.

4. Només podran obtindre ajuda aquelles sol·licituds que obtinguen una puntuació mínima de 51 punts en la valoració global, seguint els criteris anteriors.

5. La dotació pressupostària de la convocatòria es distribuirà entre les entitats sol·licitants tenint en compte la puntuació obtinguda d'acord amb els anteriors criteris, sempre que reunisquen els requisits establits i que aconseguisquen la puntuació mínima establida en l'apartat anterior.



6. L'import màxim de l'ajuda que un programa podrà obtindre en aquesta convocatòria serà de 15.000,00 euros.



Onze. Règim de deslliurament de pagaments

Llevat que la llei de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2020 permeta un règim de deslliurament de transferències corrents diferent, el pagament de les ajudes contemplades en aquesta convocatòria s'efectuarà ajustant-se al règim següent:

1. El 30 % d'aquesta es lliurarà immediatament una vegada concedida.

2. La resta es lliurarà després de la justificació per l'entitat de la realització de la totalitat del programa subvencionat.



Dotze. Forma i termini de justificació de les subvencions

1. El compte justificatiu de la despesa total efectuada per l'entitat en el programa subvencionat haurà de contindre la informació següent:

a) Una memòria explicativa de la realització de les actuacions que conformen el programa subvencionat signada per la persona que tinga la representació de l'entitat.

En el cas de tractar-se de tallers s'indicarà el lloc, el nombre d'hores impartides, el nombre de dones que han participat i la seua característica dins de la població atesa.

Si es tracta de serveis, s'indicarà el personal i l'horari en el qual s'han prestat, així com el nombre de beneficiàries.

Es farà referència al grau de consecució dels objectius proposats en el programa realitzat.

S'informarà del resultat de l'avaluació del programa realitzat.

S'adjuntarà l'enquesta d'avaluació que s'adjunta com a annex VI realitzada per cadascuna de les persones usuàries dels programes.

b) Una memòria econòmica justificativa del cost de les actuacions realitzades per a desenvolupar el programa signada per la persona que tinga la representació de l'entitat, segons model que s'adjunta com a annex V, que contindrà:

1r. Una relació classificada de les despeses del programa, amb identificació de la persona creditora i del document, l'import, data d'emissió i, en el seu cas, data de pagament. En cas que, en la realització de l'actuació haja participat personal pertanyent a la plantilla ordinària de l'entitat, s'especificarà el percentatge de dedicació de la seua jornada laboral a aquesta. La imputació dels costos salarials d'aquest personal, no podrà superar el percentatge indicat.

2n. Les factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats en la relació a què es fa referència en el paràgraf anterior i, en el seu cas, la documentació acreditativa del pagament.

2. En el cas que la llei de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2020, permeta un règim de pagaments anticipats, la justificació de la primera bestreta haurà de realitzar-se com a màxim el 15 d'octubre de 2020.

3. El compte justificatiu de la despesa total, haurà de presentar-se, com a data màxima, el 31 de gener de 2021. Transcorregut el termini assenyalat per a la presentació de la documentació sense que aquesta s'haja realitzat, es deixarà sense efecte el dret a l'ajuda concedida, amb la resolució prèvia degudament notificada a l'entitat basada en tal incompliment.



Tretze. Recursos contra la convocatòria

Aquesta resolució posa fi a la via administrativa, i contra aquesta es podrà presentar un recurs potestatiu de reposició o bé caldrà plantejar directament un recurs contenciós administratiu segons estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



València, 17 de desembre de 2019.– La vicepresidenta del Consell i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives: Mónica Oltra Jarque.

Mapa web